Nou, ik zou daar wel een knallende ruzie met een ouder voor overhebben, hoor. Uit dit verhaal lijkt het alsof je moeder het stiekem wel een beetje eens is met haar (schoon?) vader.
Mijn opa en oma van vaderskant hadden altijd een sterke voorkeur voor meisjes. Na drie zonen kregen ze een dochter en zij werd als een prinses behandeld. Na 2 kleinzonen kwam ik als eerste kleindochter en ik was altijd heel speciaal voor ze. Op mijn 18de kreeg ik van mijn oma haar ring die zij ook van haar oma heeft gekregen met de vraag of ik die aan mijn kleindochter wil doorgeven als ik deze mag krijgen. Ik mocht ook vaker logeren dan mijn neven, maar dat was vooral omdat een meisje meestal rustiger speelt dan jongens en zij niet zo goed tegen drukte kunnen. Ik was daarentegen een heel rustig kind en mij konden ze makkelijker een heel weekend bij zich hebben. Mijn oma kon heel goed breien en ik kreeg prachtige gebreide jurkjes, vestjes, jasjes.. Neven ook wel vaak een trui, maar ze gaven ook niks om kleren, dus kreeg ze ook minder enthousiaste reacties op haar creaties. Onze ouders behandelen de kleinkinderen gelijk, al ziet mijn vader in ons zoontje een nooit gekregen zoon. Mijn ouders wilden heel graag ook een jongen, maar mochten deze niet krijgen. Ze laten het overigens niet zien in de nabehandeling van kinderen.
Hier helaas ook.. mijn kinderen zijn helaas 'minder' in de ogen van schoonouders... Van de ene sz de dochter is er 3x per week en elke vakantie en Gaga mee op vakantie op kosten van opa en oma. Gaan ook geregeld leuke dingen doen, shoppen enz enz. Meid van me andere sz was eerst ook 'niet goed genoeg' maar dat draait nu bij want ook zij gaat mee leuke dingen doen en zo nu en dan op vakantie. Wij hebben 2 jongens en ja stamhouder die ze zo graag wilde maar vakantie met opa en oma wat is dat? En ow ja ze zouden ook langs komen op onze vakantie (Nederland) maar heb ze in die 2.5 week niet gezien.. en zo zijn er nog meer dingen.. Ik vind het allemaal wel prima, kids komen niks te kort en als ze sttaks ouder zijn gaan ze vanzelf wel vragen waarom hun bijv nie mee mogen op vakantie
Hier worden helaas ook de andere kleinkinderen voorgetrokken, vooral door mijn schoonmoeder, die is gek op de kinderen van mijn schoonzus. Onze zoon krijgt ook veel meer aandacht dan ons dochtertje, als we elkaar zien speelt ze enkel met ons zoontje en ons dochtertje wordt compleet genegeerd, ik kan me mateloos aan irriteren, dat heeft zij echt niet verdiend. Inmiddels is zij ruim een jaar en zij heeft totaal geen band met haar oma, ze begint te huilen elke keer als ze haar ziet, onwijs triest, maar het is niet anders. Van mijn schoonvader (schoonouders gescheiden en schoonvader hertrouwd) krijgt ons dochtertje ook weinig aandacht, die hebben het gewoon druk met hun eigen leven. Op ons zoontje passen zij een paar uur per week, maar in het begin gedroegen ze zich zich net als nu met ons dochtertje. Ik denk dat zij gewoon weinig hebben met kleine kinderen. Mijn ouders wonen duizenden km verderop helaas, dus ons dochtertje groeit praktisch op zonder opa's en oma's, ik kan er elke keer om huilen, zo jammer vind ik het. Niet quoten aub.
ai Sommige verhalen zijn om te janken hier . Hier zowel bij ouders als schoonouders echt geen verschil. Wel geven mijn ouders toe het leuk te vinden dat we een jongetje hebben omdat ze natuurlijk zelf al een meisje hadden gehad. En mijn schoonmoeder geeft toe het ook leuk te vinden dat we een meisje hebben omdat zij dan weer alleen jongens had ) . Maar beide gaan er gewoon slapen en gaan door een vuur voor mijn kinderen. Echt geen verschil te zien. Zelf ben ik ook blij een jongetje te hebben maar zie daarom mijn dochtertje niet minder graag. En bij mijn man is het ook omgekeerd blij een meisje te hebben . Eigenlijk hebben we iedereen te tevreden gesteld . Nee moest ik merken dat er iemand achteruit werd gestoken was het voor mij af gelopen. Je kunt gerust blij zijn met een bepaald geslacht of karaktertje dat is normaal . Maar het mag zeker geen verschil maken. Heb 1 keertje is gevraagd uit nieuwschierigheid of ze geen favorietje hadden. Ze schoten mij bijna af. Alleen het gedacht al werden ze niet goed van.
Mijn ouders (schoonouders leven helaas niet meer) trekken onze kinderen eerlijk gezegd wel een beetje voor op de kinderen van mijn zussen. niet wat betreft cadeaus, maar wel met aandacht. ik denk dat het voornamelijk komt omdat wij het dichtst bij wonen. Elke week zien ze onze kinderen een paar keer en daardoor is er een hele sterke band. mijn zussen komen zelden langs bij mijn ouders. ze zijn vaak druk, zodat mijn ouders daar ook niet langs kunnen komen, dus daardoor hebben de kinderen van mijn zussen minder binding met mijn ouders en vice versa.
hier gebeurd het niet! mijn vader heeft 3 kleindochters en hij vind ze alle 3 even lief en even leuk, krijgt de ene een cadeautje dan krijgen de andere 2 dat ook. met verjaardagen ook alle 3 hetzelfde bedrag of ze nou 1 zijn of 15.. bij mn schoonouders is het n.v.t. omdat zij maar 1 kleindochter hebben, mocht hier in de toekomst nog verandering inkomen en ik merk dat er onderscheid gemaakt wordt dan zal ik zeker mijn mond open trekken. veranderd er niets dan is het wat mij betreft klaar en hoeven ze niet meer over de vloer te komen.
Hier hetzelfde. De oudste mag logeren en krijgt de meeste aandacht. Ik zit er niet zo mee. Snap best dat de twee jongsten wat minder 'leuk' zijn omdat je er toch nog wat minder mee kunt (door de leeftijd). Trekt met de jaren hopelijk wel bij. Wat ik soms wel lastig vind is dat de kinderen van m'n zusje een streepje voor hebben. Haar oudste is het eerste kleinkind van mijn ouders en volgens mijn moeder is dat 'toch wel heel speciaal'. Dat vond ik niet leuk dat ze dat zei.
Ons zoontje is aan beide kanten tot nu het enige kleinkind. Ik kan daar nog niet over meepraten. Wel werden mijn zusje en ik ten opzichte van mijn neefjes en nichtjes vroeger door mijn opa en oma voorgetrokken. Mijn moeder is overleden toen wij heel klein waren en mijn oma had toch het idee dat ze wat meer voor ons moest doen. Niet dat wij met verjaardagen rapporten of diploma's meer kregen maar tussendoor kregen wij wel extra kleinigheidjes toegestopt en wij mochten bijv wel bij hen logeren en m'n neefjes en nichtjes niet...
Nikhil werd vanaf de geboorte al helemaal betutteld, was ook echt een heel lief kindje! Ja kom maar ik pas wel op dan kan je een keer uitslapen zei mijn sm dan! Nu is de jongste nogal aanwezig, weet heel goed wat hij wil. En dat is iets waar ze niet tegen kan! En dat snap ik ook wel, maar dat "uitslapen" met andere woorden, even tot rust komen, zou nu toch echt veel beter van pas komen😊 Nee maar goed, ik werd er gewoon heel verdrietig van! Ik hou evenveel van mijn kinderen op mijn eigen manier, maar voor mij is Djay mijn zorgekindje. En ik maak alles mee en vind het gewoon zo gemeen.. Ik voel dan gelijk aan hoe ik het zou hebben gevonden als iemand anders voorgetrokken werd. En nu is hij misschien wel 2, maar vanaf de geboorte bouw je een band op. En als dat nou al word verstoord dan zal die band later ook niet veel beter worden denk ik dan! Maar misschien denk ik gewoon te veel nu😜 En trouwens; wauw! Wat een reacties! En allemaal dezelfde verhalen en gevoelens, zo vervelend! Sorry voor mijn late reactie maar we hebben dus gisteren de verjaardag van onze beide jongens gevierd!! Bedankt voor alle reacties xx
Brr, wat een akelige voorbeelden van voortrekkerij! Onze jongens zijn aan beide kanten de enige kleinkinderen (dat blijven ze ook). Bij mijn schoonouders merk ik dat ze twee kleine kindjes erg druk vinden. Mijn vriend is enig kind en mijn schoonouders hebben dus nooit twee kindjes bij de hand gehad. Maar ze zijn dol op allebei. Na de geboorte van de jongste had ik een PND en is mijn moeder 2 maanden bijna fulltime bij ons in huis geweest. Zij heeft heeft de eerste maanden van de jongste dus intensiever meegemaakt dan 'normaal'. Dat zorgt er wel voor dat ze met hem een bijzondere band heeft. Maar die heeft ze ook met de oudste. Hier gelukkig geen voortrekkerij, als ik de voorbeelden zo lees, lijkt me dat heel akelig!
Vind ik gewoon echt schokkend om te lezen. Hier gezegend met lieve opa's en oma's. Wellicht dat mn schoonmoeder iets meer naar mn schoonzus toe trekt en dus iets meer onderneemt met haar kinderen. Maar ja, ik trek zelf ook meer met mn moeder op en onderneem veel met haar en de kids.
Mijn neefjes worden bij so ook altijd voorgetrokken. Aan mijn kant is ze enige kleintje dus daar niet t geval. Gruwelijk irritant dat wel.