Vanaf het begin heeft mn zoontje al last van krampjes en spugen Hij is nu 9 weken.. Sinds een paar weken word dit alleen maar erger. Ik gebruikte eerst nutrilon standaard.. vervolgens friso standaard.. Hij begon steeds meer te spugen echt met bogen en hij had soms zn fles nog eens leeg of het was er ook alweer uit.. Overgestapt op friso comfort. Spugen was direct helemaal over maar daar in tegen werden de krampjes heftiger veel winden laten die echt pijnlijk waren ( hij krijste het uit als hij een windje liet..) niet meer willen slapen, huilen tijdens de fles en hij werd steeds onrustiger en je ziet ook dat de melk veel opkomt maar hij slikte het wel weer door.. Ik werd eindelijk na veel aandringen van ons doorverwezen naar de ka! Maar ja over 2 weken was dr pas weer plaats.. toen in overleg met het cb of friso ha overgestapt... Binnen 1 dag had ik een compleet ander kind!! Wij dachten dus aan kma.. de ka zei dat dit bijna onmogelijk is omdat dit niet in beide families voorkomt.. Maar toch moesten we proberen om op de comfort over te stappen en dan weer op de ha om te kijken wat de klachten zijn en wanneer die er zijn.. Dan kon pas bewezen worden of het kma is..!! en ook dan zou deze voeding pas worden vergoed. Nou vandaag dus weer comfort geprobeert.. hij heeft 2 flesjes gehad en het is weer mis!! Veel winden laten veel huilen en niet meer willen slapen... Wat zouden jullie doen?? doen wat de ka zei?? Ik wil mn zoontje niet nog eens een week met zoveel pijn zien en dan eindelijk weer een week dat het goed gaat en dan nog weer eens een week met pijn!! Dan betaal ik liever een paar euro meer voor de voeding!! Zijn er geen andere dingen waar ze op kunnen testen dat hij misschien toch kma heeft?? Heeft iemand hier ervaring mee?? ik hoor het echt graag!!! Liefs,
Als je zoontje het goed doet op gewone H.A. voeding die je in de supermarkt voor een paar euro meer kan kopen, zou ik die gewoon gaan geven. Als hij intensieve H.A. voeding nodig heeft en die schijnt nogal erg duur te zijn, dan zou ik toch gewoon weer de ka bellen en hem voorleggen hoe het nu is gegaan en dat je het niet ziet zitten om met een huilend kind te gaan zitten. Stel anders voor dat je best een dagje in het ziekenhuis wil zijn om te laten zien hoe hij reageert op de voeding??? Misschien is dat een idee. Succes ermee, lijkt me moeilijk om je kind zo te zien.
Nou, lijkt me wel duidelijk toch? Een KA snapt toch ook heus wel dat als het na 2 flessen al weer mis is, je dat echt niet een week gaat volhouden? Even overleggen en als ie niet mee wil werken het zelf gewoon kopen...
Volgens mij kan kma echt niet op een andere manier worden aangetoond. Maar dan zou ik toch eerst een paar weken de ha gebruiken. Zorgen dat je eerst zeker weet dat het met die voeding goed gaat. Dan pas een keer een paar dagen proberen met gewone voeding. Het is denk ik toch wel handig om zeker te weten of het kma is, anders doe je maandenlang moeilijk voor niks (zeker straks met bijvoeding). Maar er is natuurlijk niks op tegen om gewoon ha te gebruiken. Je moet zelf beslissen of je het zeker wilt weten.
Dat is het principe van een eliminatie/provocatie dieet en tot vastgesteld is dat het kma is moet je inderdaad de voeding zelf betalen. We zijn zelf ook bezig met het eliminatie dieet ( maar hoeven niet weer te beginnen met gewone voeding) en Tess krijgt nu nutrilon pepti ( 24, 99 per bus ) gewone hypoallergeen hielp niet goed genoeg want dat krijgt ze al vanaf haar geboorte. Als jij niet weer verder wil met de gewone voeding zou ik toch de arts bellen en doorgeven dat je nu al verschil merkt en vragen om een recept omdat de verzekering dat nodig heeft. Wil hij dat nou niet doen dan kun je event. een second opinion opvragen en dan tijdelijk dus wel zelf de voeding betalen.
nou ik heb vandaag met de ka gesproken en hij wil dus nu 2 x een dag opname doen en allemaal testjes doen.. 12 mei kunnen we bij de dietiste langs en die gaat dan precies vertellen wat er allemaal gaat gebeuren... Ik ben gister gelijk na die 2 flesjes weer op de ha gestapt en meneer was vanmorgen weer lekker vrolijk nou en tot die tijd dat we daar terecht kunnen blijf ik deze voeding geven!! Nog bedankt voor jullie reacties!!