Ik laat een aanbetaling afhangen van het product en mijn gevoel bij een zaak. Is het ergens bij aangesloten? Maar een aanbetaling boven de 100,- zal ik dus dan ook nooit doen. Dan ga ik liever ergens anders heen.
Ik heb zelf en webshop en verzend ook alleen na ontvangst van de volledige betaling. Er zijn klanten die dit niet willen, voor hun is dan de optie om het zelf te komen halen, verzenden is dan voor hun in ieder geval geen optie. Voor mezelf ligt het eraan of het een betrouwbaar bedrijf is, heb ik er mn vraagtekens bij dan zal ik geen aanbetaling doen.
Bedrijfsrisico. Ze mogen het vragen maar je bent gewoon niet verplicht om het te accepteren. Daarnaast weet jij zelf niet in wat voor financiele situatie een winkel/bedrijf zit als je je aankoop doet. En dan sta je als consument gewoon achter in de rij als het fout gaat ....
Het gaat mij er niet om hoe het bij de wet geregeld is. Ik vind het gewoon niet meer dan logisch. En daarbij gaan ze ook niet vragen hoe jouw financiële situatie is. Dus ik vind het dan wel zo eerlijk en netjes dat je beide een stukje risico neemt.
dat zeg ik, ze mogen het vragen maar je bent als consument niet verplicht om het te accepteren ... het is dan een keuze van jezelf als je een aanbetaling accepteert. Ik doe het niet in ieder geval ...
In een winkel doe ik het wel, bij een webshop probeer ik altijd te betalen als ik het product heb. Zo heb ik via internet een muziek knuffel besteld voor Djamila, die moest ik meteen betalen, met als gevolg dat we de knuffel nooit gekregen hebben. Als ik nmaar dat bedrijf bel dan krijg ik te horen dat er niemand is en of ik op een ander tijdstip terug wil bellen.
ja ik doe het regelmatig.. en als ik een webshop had zou ik het ook op die manier doen anders krijg je van die wanbetalers... erg lastig voor een bedrijf om dan overal achteraan te moeten... dus ik begrijp het wel... als je er niet van houd kun je beter naar een winkel toe gaan denk ik...
Het gaat dus om een gewone winkel. Niet om een webshop. Maar ik ben ook wel erg benieuwd naar je verhaal eigenlijk. Vanwaar deze vraag?
wij hebben een eigen winkel. en bij ons aan de balie hangt een bordje dat speciaal voor jou bestelde artikelen aanbetaald dienen te worden, 50% van de aankoopprijs. meestal zijn we hier niet zo strikt in, bv bij vaste klanten of bekenden. maar als het om een artikel gaat wat echt bijna niemand nodig heeft, of van een merk is wat hier niet verkocht wordt, dan 'moet' er hier wel aanbetaald worden! als je dat niet wilt, prima, maar dan bestellen wij het ook niet. gewone gangbare artikelen bestellen we meestal wel, maar als iemand die dan niet op komt halen, kunnen we die gewoon in de winkel leggen. ik snap dus wel dat winkels aan laten betalen.
bij een gewone winkel vind ik het ook niet zo gek hoor als het om hoge prijzen gaat... zo weten hun zeker dat je het komt afhalen en hun het niet voor niets besteld hebben met de kans het niet kwijt te raken.... zelfde verhaal eigenlijk...
Ik heb ingevuld liever niet maar soms kun je niet anders. Wij moesten vorig jaar de keuken die we hadden besteld 2 dagen voor levering volledig betalen. toch maar gedaan, en kneep hem wel een beetje. maar alles was tot op het eind prima verlopen, netjes geplaatst etc.
Ik was vanmorgen ff naar t gemeentehuis om mn rijbewijs te laten verlengen.. Ik had op de site gekeken wat mee moest.. Maar bij de balie bleek dat ik verkeerd had gekeken.. SH** terug naar de auto kuieren om t oude rijbewijs op te halen... ( tis ook niet in me opgekomen dat dat mee zou moeten omdat ik t als soort van "nieuw" rijbewijs zien.. van papier naar pas) enfin.. weer nummertje trekken en w88.. zelfde medewerker weer.. Vertel haar dat er ook op de site staat "De klaar-terwijl-u-wacht-procedure verdwijnt" .. waarvan ik zou zeggen.. die procedure is er nu nog, maar op bepaalde datum niet meer... Zit ze me glazig aan te kijken....en verteld dat dat "al lang niet meer zo is" ( dat wist ik dan weer wel...hihihi.. maar toch...) Foto was gelukkig goed, dus die op zo'n formulier, krabbel erop.. "volgende week is hij klaar" zegt ze.. "O.k. kom ik dan weer langs op t op te halen..." "Ja maar u moet nu betalen".... Inmiddels was ik al flink kattig geworden... "ja .. daag" zeg ik "Ik loop niet voor de derde keer terug, als ik bij de bakker brood bestel, hoef ik t ook pas te betalen als ik t ophaal"... Ben zo weg gelopen en zei K**zooi" pfff... ben benieuwd ... volgende week.... M'n man begon te lachen.. "reken maar niet dat dat rijbewijs er ligt hoor" We zullen zien... Ik heb nog ruim een maand de tijd... ( ik geloof niet dat ik dit terug zou willen zien op video o.i.d. hoor....) oeps... hahahahahahahahaha... die vrouw zal ook wel gedacht hebben.. "nou moe"
grote dingen die niet persoonlijk zijn zoals bank, wasmachine etc betaal ik pas bij aflevering. zo weet ik zeker dat ik mijn pruduct heb voor ik betaal. heb 1x een droger vooruit betaald en het duurde meteen 3 maanden langer dan beloofd voor ik hem had. denk dat hun zoiets hadden van we hebben het geld toch al dingen zoals geboortekaartje, eigen ontwerp van keuken etc ja die zul je toch moeten aanbetalen. dit is vaak persoonlijk en dus niet aan een ander verkoopbaar bij annulering en er is al best wat administratiewerk voor het daadwerkelijk gedrukt wordt. vorige week hebben we een bed gekocht a 1800 euro. ze wilde 500 aanbetaling zodat ze hem voor me vast hielde (kon hem pas 4 dg later ophalen). echt niet dat ik dat doe want het bed stond in de winkel als showemodel en ik weet niet wat er in de 4 dagen nog gebeurd met het bed en ik besluit hem alsnog niet te willen kan ik fluiten naar me geld. heb ze 50 euro gegeven en donderdag netjes het bed opgehaald
Ik kijk bij internetwinkels altijd of ze een keurmerk hebben. Zoja, ga ik met ze in zee en zal ik moeten aanbetalen. Bij real-life winkels, doen we in overleg een aanbetaling, als we dat redelijk vinden (ondernemer neemt ook risico, dus vind het op zich prima). Vinden we het aan te betalen bedrag te hoog, dan zullen we onderhandelen. Zeg wel heel stoer 'we' maar meestal doet manlief dit
wij hebben een webwinkel en iedereen moet betalen voor levering via ideal anders blijf je straks bezig met dubbele admin en incasso bureau
winkel kan er dan voor kiezen om de bestelling niet in behandeling te nemen. volgens mij mogen winkels wel degelijk om een x bedrag dacht 20% aanbetaling vragen. wel zou ik zeker voor zulke grote bedragen kijken dat het aangesloten is bij CBW of andere instanties.
Volgens mij is het altijd zo dat je bij rijbewijzen, id kaarten e.d. bij het gemeentehuis altijd vooraf moet betalen. Altans, bij mij in de stad moet het altijd.
Volgens mij ook. Daar zou ik dan ook geen punt van hebben gemaakt, dat lijkt me niet zo vreemd. En daarnaast is het de gemeente, de kans dat zij failliet gaan lijkt me klein, en een verkeerd product leveren zal ook niet zo snel gebeuren
Ik werk bij een bouwmarkt en op maatwerk vragen wij wel een aanbetaling en gewoon standaard dingen uit het assortiment niet, dit omdat als de standaard dingen niet opgehaald worden dat het zo de winkel weer in kan en als het maatwerk is en het word niet gehaald dan blijven we ermee zitten. En zelfs als er een aanbetaling gedaan is zijn er nog mensen die het niet komen ophalen