Mijn zoontje is nogal eens druk qua gedrag en ik merk dat hij op school altijd meteen kijkt naar de pictogrammen van wat ze die dag gaan doen. Hij vindt het wel fijn om te weten wat hem te wachten staat. Nu wou ik thuis wel zo'n weekplanner voor hem hebben en ben wat aan het googlen, maar ik kom er nog niet uit. Sommige weekplanners hebben compleet vage plaatjes, waarbij ik me afvraag wat het voor moet stellen, sommige zijn in het Engels, bij andere weekplanners mis ik weer plaatjes als zwemles, tso etc. Het liefst ook eentje met een paar lege magneetjes waar je zelf nog een plaatje of fotootje op kunt plakken, bijv. van oma. en waarbij meerdere picto's op een dag kunnen. Overigens, ik heb geen zin en tijd momenteel om zo'n heel bord zelf te ontwerpen, plaatjes te printen en op magneetvellen te plakken. Wie heeft ook een weekplanner, waarvan en hoe bevalt hij? Die Hema planborden zijn al een tijdje uitverkocht overigens.
Goed idee, ik wil het als gastouder thuis gaan doen. Ik ga alleen eerst naar de school waar mijn zoontje volgend jaar naar toe gaat. Dan wil ik weten hoe zijn het doen en welke kleuren ze voor welke dagen gebruiken zodat het hetzelfde is.
Ik lees even mee, ik wil ook een planner voor mijn dochter. Zij heeft ook houvast aan het dagoverzicht op school, dus ik wil het thuis ook. Ik heb wel voor in de ochtend een A4 tje met daarop picto's hoe de dag eruit ziet. Picto school, picto kring, foto mamA(halen), picto kring, foto mama. En als zij overblijft een picto van een broodtrommeltje. Dit helpt haar al heel goed. Op zich is dat niet zo heel veel werk, maar een bord lijkt mij handiger. Heeft Gezinnig ze niet meer?
Ik heb er een van de hema, duidelijke plaatjes en ook nog wat legevoor bv een foto, hij kost 17.95 vond die andere op internet veel te duur
ik heb een whiteboard en een stift Kost ook weinig tijd hoor.. ik heb gewoon 1x ruitjes met de dagen van de week en de dagdelen erin gezet. Vervolgens heb ik er voor mezelf een soort legenda bij getekend van welke plaatjes ik gebruik. Iedere week wissen we hem uit en tekenen we hem opnieuw vol. Ik heb wel rondgekeken, maar vond de plaatjes niet altijd matchen met de informatiebehoefte van mijn zoontje Hij wil ook altijd weten wie er thuis is per dag bijvoorbeeld.. papa of mama of allebei En ik teken er ook in wat we gaan eten, dat helpt ook enorm voor mijn slechte eter!
ik gebruik de picto's en plaatjes van school, die heeft de juf me doorgemaild. Zo hoeft ze niet op 2 plaatsen andere plaatjes te kennen. Weekplanner heb ik niet, alleen een whiteboard. Een week vooruit kijken is te veel dus ik doe t per dag. Elke avond haalt ze de dag eraf en plakt de nieuwe erop, dan de plaatjes eronder en dat werkt perfect.
Wij hebben hem van de hema Let wel op er zijn 2 verschillende uitvoeringen ... Als.ze hem in de winkel niet meer hebben kun je via de site kijken en bestellen.
Jo79, is de site pictomaat iets voor je? Daar kun je een whiteboard bestellen met een basisset, zo kun je daarna altijd nog uitbreiden. Ik zit er zelf wel aan te denken om hier te bestellen. En dan meteen een timetimer erbij .
Ik ga eens kijken! Online was die van de Hema ook uitverkocht en van hun 'bekijk de voorraad per winkel'-systeem, blijkt geen donder te kloppen helaas.
Kijk eens op www.beloningskaarten.nl Hierop staan natuurlijk beloningskaarten, maar ook voor allerlei onderwerpen dagritmekaarten en volgens mij ook weekritmekaarten. En kaarten per activiteit, zoals welke handelingen je op de wc moet doen, over jezelf aankleden en wassen etc. Misschien kun je hier wat vandaan halen.
Uiteindelijk via MP toch maar zo'n Hemaplanner gekocht, inderdaad fijn met zoveel plaatjes en ook duidelijke plaatjes.
ik heb ook die van de hema met magneetjes. maar vind die plaatjes op de magneetjes erg onduidelijk. het is een neon achtige kleur met witte plaatjes. je moet goed kijken wat erop staat. bord zelf ben ik heel tevreden over. gebruik die al járen! was aan vervanging toe dus heb dezelfde weer gekocht. alleen moet dus nog nieuwe magneetjes hebben met duidelijke plaatjes, tips?