Hoe vallen H&M spijkerbroeken?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Arevinol, Apr 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vandaag met mijn dochter een leuk skinny spijkerbroekje gepast bij de H&M. Normaal koop ik nu mt 122 voor haar (ze is 118cm). Maar deze broek was in 122 véél te groot. Heel lang en bij haar taille veel te wijd. Ook met de knoopsgat-elastiek aangetrokken zat ie om haar heupen nog veel te ruim. Helaas hadden ze geen 116 en 110 was te krap.
    Dus wilde m online bestellen en toevallig zit daar ook nog 20% korting op ;)

Maar nu zag ik ook nog een leuke spijkershort, die ze in de winkel niet hadden. En nu twijfel ik over de maat. Ook 116 nemen, of toch 122..?
    Ze heeft geen andere broekjes gepast.

Dus was benieuwd of de (meisjes) spijkerbroeken bij H&M altijd groot vallen of dat het net bij dit model zo is..?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ligt heel erg aan het model. :) Sommige vallen heel groot en breed, anderen vallen smaller en kleiner.

Mijn dochter is ongeveer 113/114 cm en ik koop voor haar in principe 116. Maar ze past niet alle spijkerbroeken van de H&M, het is dus echt een kwestie van passen.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ah, dacht al zoiets! Dan kan ik toch beter voor de 122 gaan, denk ik. Dit is geen stretch en qua lengte zal t niet snel te lang zijn bij een short.
    Bedankt!

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    H&M jeans vallen ruim vind ik.

Hier een zoon van 112 (?) cm en die draagt een slim jeans mt 116.
    Die valt best ruim.

Skinny vind ik geen gezicht bij een jongen.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Spijkerbroek die ik had (bootcut) viel groot. Spijker kort tuinbroekje viel weer vrij klein. Verschilt heel erg. Maar soms kan je ze gemakkelijk om slaan en een riempje erop mocht die iets te groot zijn.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik had 122 besteld van een shortje, maar die zakte echt van haar kont af... Nu 116 en die zit ook flink los, ook met het knoopsgatelastiek aangetrokken, maar als hij strak zit wil ze hem toch niet aan, dus toch maar gehouden.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hoe groot/zwaar is jouw dochter?

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Shortjes koop ik altijd een maat kleiner, dan zit het aan de taille net een tikje beter en afhankelijk van het model maakt het in de lengte weinig uit. Ik vind HM heel vaak wijd vallen.

9. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Oh ahum...

Nou heb ik afgelopen week voor het eerst een bestelling bij de H&M gedaan. Ik vind het namelijk in de gewone winkels veel te druk om lekker rustig wat uit te zoeken. Dus maar online gaan winkelen....

Ik vrees dat ik straks een heleboel kan terugsturen..:p

10. Linana

Linana Niet meer actief

HM valt over het algemeen voor kinderkleding wijder/groter.

Hier heeft zoontje bijvoorbeeld van HM nu een maat 92/98, terwijl hij in andere merken (noppies, Hugo boss, Armani, C&A, v&d) echt wel een maat 104/110 nodig heeft.

11. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Nou heb ik weinig (of niks) van de laatste 4 genoemde merken, maar van Noppies weet ik dat dat merk over het algemeen juist klein valt. Dus dan is het verschil ineens wel heel erg groot...;)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Noppies spijkerbroeken vallen volgens mij niet heel klein? Shirtjes ed vaak wel.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    113/114 cm en 19,7 kg.

14. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij meisjes is het nooit hetzelfde. De ene keer valt de broek wel mooi smal in taille en bovenbenen, de andere keer veel te wijd.
    Ik vind de jongensbroeken van HenM en dan nog het slim fit model bij onze jongen veel te wijd vallen, veel te veel ruimte bij billen en benen.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    #15 Arevinol, Apr 13, 2014
    Last edited: Apr 13, 2014
    Mijn dochter is wel iets groter en zwaarder. 118cm/22kg en ik heb t idee dat er alweer een groeispurt aan zit te komen..
    Maar heb de short nog maar even uitgesteld en alleen de skinny besteld. Denk dat ik er eentje via MP ga kopen, staat er ook vol mee. En dan vraag ik wel hoe het specifieke broekje valt..

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Uuuhhmm net als alle andere broeken... Naar beneden. :D

17. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    H&M valt altijd groot. Mijn dochter heeft nu een 104/110 Super Skinny en die valt heel mooi smal (ze is 110 cm en 16 kg, met van die hele smalle beentjes), bovenkant ook redelijk goed (niet heel smal, maar goed). Maar hij is nog lang zat, terwijl ze met andere dingen wel richting 116 gaat!

Ze heeft ook nog steeds een spijker short van de H&M in maat 86 :D Past prachtig, niks te groot. Misschien komt dat ook omdat ze dan nog rekening houden met een luier? Maar goed, over het algemeen koop ik bij de H&M de maat die ze hebben op dit moment, dan hebben ze genoeg groeiruimte ;)

Share This Page