Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by 4days, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

Er is een hoop geschreven en ik kan het niet allemaal teruglezen, zo snel. Ik reageer binnenkort wat uitgebreider op iedereen. Zometeen ga ik naar de koopavond... stretchbroeken kopen. Ik pas bijna niks meer! Ik ben nog geen 12 weken, dus volgens mij kan het helemaal niet... maar toch, ik krijg geen broek meer dicht (en aantal niet over mijn knieen *zucht*). Maar ik kijk er wel naar uit om weer wat broeken te hebben die gewoon passen! Wat hebben jullie gedaan in die tussenperiode (je weet wel, dat moment dat je niet zwanger lijkt, maar gewoon dik. Of hebben jullie dat niet?)

@ Kir: Welkom terug :) Ben blij je weer te zien!! Ik kan me voorstelen dat je nerveus bent, en ook dat je weer geconfronteerd wordt met het niet helemaal normale leven van zwanger worden, onderzoeken, enz. We leven allemaal met je mee hoor! Dikke knuffel, en als je even wat ruimte nodig hebt, begrijpen we het allemaal!

@ D1982: Wat naar van je oma! Gecondoleerd!

@ Krokodieltje: Een meisje... heerlijk!!! Ik ook, ik ook..... (ik zou echt niet weten wat ik met een jongen moet! Voetbal, bleh) Gefeliciteerd!!

Tot snel meiden!

X

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,256
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Uhm, ja, in die fase zit ik nu ook. Ik denk dat het nog te vroeg is voor positiekleding want ik heb nog geen echte buik. (Ik ga morgen of zaterdag wel even kijken hoor, wie weet kan het wel.) Nu draag ik broeken uit m'n dikkere periode. ;) De laatste tijd waren broeken maat 38 iets te ruim, ik draag nu weer maat 40 en 42. 's Ochtends is maat 40 nog prima, maar 's avonds moet de knoop wel los! Ik heb ook nog een jurkje dat ik nu veel draag. Heerlijk! Geen band om mijn buik!

3. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Hallo dames!

@ D1982 gecondoleerd.:( Dat is even schrikken en verdrietig. Hier was ook tijdens de zwangerschap van mijn zoontje de opa van mijn man overleden. Was zo sneu, hij had zijn achterkleinkind zo graag nog meegemaakt, daar zat hij nog op te wachten.
    Succes met de echo! Inderdaad, is zo'n cyste toch nog ergens goed voor;)

@ Kirrebir Kan me voorstellen dat het niet altijd makkelijk is om zo tussen de zwangeren mee te kletsen. Maar gelukkig zijn de zwemmers van je geliefde in orde, dus je zal vast gauw weer zwanger zijn! Heel veel sterkte morgen! Hoe laat is je afspraak, dan zal ik aan je denken.

@ Cossy Oh dat is wel even schrikken. Goed je rust proberen te nemen dan. En wat fijn dat dat huisje voor jullie is geregeld! Heerlijk, dat komt je nu goed van pas. Geniet er lekker van, meid!:)

@ Krokodieltje Van harte!:):):) Wat leuk , een eigenwijs meisje!

@ Brenjomi, haha, dat was ook het 1e waar ik aan dacht, Edwina!:D

@ Zilvervosje Oh nou hier ook lekker aan het uitdijen, hoor. :D Ik kon een tijd terug ook mijn eigen broeken al niet meer dicht krijgen en draag nu een zwangerschapsbroek maat 40 die ik van mijn miskraamzwangerschap nog had, nou geloof het of niet, maar zelfs die wordt nu al krap.:(:D Verder heb ik jurkjes gedragen die wat wijd uitlopen van onder. Ik hou van jurkjes, maar een broek vind ik momenteel praktischer. Ik ben nu hard op zoek naar een knappe zwarte stretchbroek met wijd uitlopende pijpen. Dat draag ik het liefst.
    Van mijn vriendin heb ik haar positiekleding te leen, maar zij is steviger dan ik, dus haar broeken zal ik pas later in de zwangerschap kunne dragen en zelfs dan zijn ze me nog iets te ruim, ben ik bang. Ik draag er 1 nu wel uit nood, maar die zakt echt af, dus heb het verstelbare elastiek op zijn allerstrakst.:D

@ Ano alles goed bij jou?

@ Nisa ik heb je gepb't hoor!:)

@ hier vandaag bij vk geweest. Alles was goed:) Hartje klopte mooi. Baarmoeder 3 vingers onder de navel en bloeddruk prima. Ook de uitslagen van het bloedonderzoek was in orde. Heerlijk!:)
    Verder in huis....badkamer is volgende week klaar, dan het toilet beneden. Nog 2 weekjes en er is weer rust....

4. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Oh jij dus ook al, haha. Nou hier wel een buik, maar dat komt deels door verstopping.:) Zucht, ik hoop dat ik ooit weer terug zal komen in mijn slanke periode. Na de miskraam ben ik echt dikker geworden. En dan al weer zo gauw zwanger. Nou ja, we houden moed.;):D
    Jurkjes zijn inderdaad fijn, drukt niet zo tegen je onderbuik.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,256
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ow, dikke buik door verstopping, hier ook! Ik mag van de verloskundige helemaal geen wit brood, witte koekjes en witte beschuit meer eten. Meestal eet ik al bruin brood, dus dat is niet zo'n probleem. Maar ik eet dus wel graag 'gewone' beschuit (die meergranen dingen vind ik niks!) Maar goed: ook beschuit (en lekkere koekjes!) staan nu dus op de 'verboden lijst', samen met filet americain, gerookte zalm en alcohol. Snik. Wat doet dat kind me aan??

;)

6. April1

April1 Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    1,385
    1
    0
    Hahaha. Hier ook een bruinbrood-eter. Maar heb de laatste tijd wel veel gesnoept, iets wat ik niet gewend ben van mijzelf. Daar ben ik dan ook sinds deze week mee gestopt. Alleen denk ik dat mijn verstopping ook komt doordat ik 's morgens een half uur voordat de badkamerman komt opsta uit bed en tegen de tijd dat ik naar het toilet wil is hij er al. Tja, en ik ben zo'n muts dat ik niet naar de wc kan als er andere mannen in de buurt zijn......:);):D Dus dan hou ik het de hele dag op en dan komt er op een gegeven moment niet veel uit he.8):D Verder mis ik alleen wel een lekkere malse biefstuk, enkel een beetje dichtgeschroeid....hmmmmmmm.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,256
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    kwijllllll....

8. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Hihi, ze blijft gewoon Edwin nu ze nog in mijn buik zit :D

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Ben ik weer...

@"gezond" eten... ik ben daar nu ook zo gevoelig voor, moet echt bruin brood ed! Anders kan ik echt niet naar het toilet. Merk ook dat mijn buik na een paar dagen ook echt "nog" meer opzet!

@april, fijn dat je controle goed was! Netjes....Enne 2 weken is zo voorbij, kan me wel voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent!

@zilvervosje, deze zwangerschap heb ik al snel positie broeken gekocht! Maar bij mijn eerste heb ik tot een week of 18 mijn knoopverplaatst, door die op een extra stukje stof te zetten!

@huisbezoek cb, doen ze hier ook niet standaard! Ik heb weleens gehoord dat het wel gebeurde, maar alleen in bijzondere gevallen! Maar dat zall allemaal wel per regio verschillen!

@ cossy, wat een verwennerij zeg, heerlijk geniet ervan! dan ben je vast even niet zo vaak hier te vinden ;)
    Wel even schrikken zeker bij de vlos?! Jeetje, nou hou je maar rustig......

@kirrebir, dat is wel weer goed nieuws zeg, goede zwemmers! Heel veel sterkte morgen!

@d1982, hoe was het bij de gyn vandaag?
    Gecondoleerd met het verlies van je oma. En dan ook nog een feestje, daar zal je hoofd ook niet naar staan!

@krokodieltje, leuk een meisje!

@ano, voel je je nog zo moe, nog even en je hebt de 12 weken grens bereikt.....Volhouden....

@bekken, ik ben vandaag bij de arbo arts geweest, ik ga halve dagen werken vanaf volgende week! Ik vind het wel moeilijk naar mijn werk toe, maar ik moet aan mezelf denken!
    Ik hoop dat ik hiermee erger voorkom!
    Mijn bekkenband ondersteunt goed, waardoor ik net even wat minder pijn heb.

@ zebrastrepen, hihi! Ik heb er een paar die vooral na de bevalling onder mijn borsten kwamen! En 1 ministreepje op mijn buik, die kwam met 41 weken, dan wil je dat echt niet meer!
    Ik smeer me een ongeluk, maar of dat afdoende is, geen idee! Baat het niet dan schaad het niet, denk ik dan maar!

Nou dat was het voor nu even.....fijne avond allemaal.....

Ohw het belangrijkste

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @krokodieltje, hihi, ik moest er gelijk aan denken:D
    en heb je geen proefpersonen nodig om het geslacht te ontdekken;)

@zilvervosje, ach ik kon bij leah met 9weken mijn broeken niet meer aan (kon vast wel, maar ze zaten echt niet meer lekker) en nu rond de 7-8weken dat ik geen spijkerbroek meer droeg. (heb niet zo heel veel broeken die nog lekker zaten) veel jurkjes en leggings.
    heb nu een zwangerschapsrok van de h&m, maar hij is eigenlijk nog wat te groot. had een maat kleiner mogen zijn, maar had net op de site gekeken, en die is uitverkocht, dus dan hou ik deze wel;) past straks vast weer beter.

@april, dat ken ik. dat kan ik dus ook niet (naar de wc als er andere mannen (of mensen) in de buurt zijn. en de afgelopen dagen heb ik er niet altijd tijd voor gehad? (moet je tijd voor maken)

@eten, ik mis nog niet zoveel, maar ik lust ook niet zoveel dat scheelt. het enige waar ik af en toe zin in heb is een passoa-jus:D maar dat is alleen omdat het niet mag;)

@hier, zo nog even vriend mailen en denk vroeg slapen, ben moe, maar wil ook nog wel even tv kijken. dus ja. zal het zo wel zien wat ik nog doe. leah ligt weer zonder slaapzak in bed:D dat gaat goed.
    en had een mail van de duowagen (nog steeds die groene) dat ik hem voor 290euro mag overnemen, dus ik denk dat ik er volgende week ofzo om ga. want die prijs had ik zelf ook in gedachten:D vriend moet gewoon niet zo zeuren:D;) haha.

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tamar, wow wat een prachtige echo:D

@hier, morgen even naar de dokter voor gewone controle. ben benieuwd. heb af en toe last van mijn buik (trekkerig gevoel, denk mijn banden) en druk naar onder toe, dat is vaak als ik teveel gelopen heb of teveel gedaan. ben benieuwd of hij voelt hoe hoog mijn baarmoeder zit? dat zou ik wel willen weten:D

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Nog even mijn dikke buik showen!

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,256
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wow! Tamar. Je ziet er echt hartstikke zwanger uit. Jaloers!!!

14. 4days

4days Niet meer actief

Heey, ik ga zo slapen maar kon nog heel snel even spieken. Tamar, wauw wat een mooi foto!! Hebben ze die gemaakt tijdens de 20 weken echo?? Hier is echt no way dat ze dan een pretfotootje maken... :( Ben beetje jaloers hoor. ;) :D Echt een prachtige foto!

En jouw buikje is ook echt heel erg gegroeid! Da's ECHT zwanger ja, geen twijfelgeval meer. ;) Mooi!

(hmm mij valt nu op dat ik echt een puntige buik heb he, vinden jullie niet? Hihi! Nouja, dat was voor de groeispurt die ons meisje net heeft gehad, nu issie alweer een stuk dikker)

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tamar, leuke foto:D

@cossy, jouw buik lijkt inderdaad puntiger? (is het dan een jongen of een meisje volgens het bakerpraatje?? weet het niet meer:))
    je moet vlug nog eens een foto maken, dan kunnen wij ook kijken of hij minder puntig is;)

@hier, volgens mij wordt ik geschopt? net voelde ik een zacht duwtje in mijn buik? kan het niet goed omschrijven, was geen plopje ofzo. werd vanbinnenuit geduwt:D

ben benieuwd hoe het zit met het vliegverkeer, (die aswolk) 2nederlandse collega's van vriend gaan morgen van boord af en komen naar huis (vanaf panama) hopelijk kunnen ze vliegen, maar nog belangrijker, hopelijk zijn hun aflossers al onderweg, anders kunnen ze niet van boord (en dan moeten ze een week of 2wachten tot ze in afrika zijn en daar van boord kunnen) ben benieuwd.
    zal hem zo nog eens mailen (maar heb dan morgen pas bericht terug)

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,256
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Wat ik begrepen heb, vliegen de meeste maatschappijen in ieder geval tot 14.00 niet meer naar NL en het zou wel eens nog langern kunnen duren. Balen! Er zijn echt heel wat mensen gestrand.

@buikfoto: Ik zal er ook eens één laten maken door mannetje-lief. Bij mij is er eigenlijk nog steeds niet veel te zien voor mensen die me niet kennen. Mensen die weten hoe mijn buik hoort te zijn, zien nu wel wat. Maar het ligt er ook wel aan welke kleren ik draag.

@D1982: Vandaag naar de gyn, krijg je een echo of gewone controle? Ik hoop dat je gisteren toch plezier hebt kunnen hebben op het feestje van je schoonvader.

@Kirrebir: HEEL VEEL SUCCES vandaag meid. Dikke knuffel! Laat je ons weten hoe het is gegaan? En daarna gaan we allemaal HCG over je heen strooien.

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kirrebir, succes vandaag. we denken aan je.

@d1982, jij ook succes vandaag.

@tupp, het scheelt inderdaad welke kleding je draagt, dat heb ik ook heel erg.

18. 4days

4days Niet meer actief

tupp -> leuke tip hoor! Misschien een ideetje voor het weekend, als mijn vriend er ook is. met zijn 2en is het toch al minder zwaar omdat ik Vince niet telkens hoef te duwen en verzorgen.

zilvervosje & tupp -> Ik deed in die tussenfase dit keer gewoon zwangerschapsbroeken aan. Bij Vince ging ik toen nog lastig met een elastiekje om de knoop werken, maar eigenlijk is het onzin. zwangerschapsbroeken zitten veel lekkerder en zakken niet zo snel af. (wat een broek met elastiekje dus wel doen...) Bovendien zie je het toch niet als je een truitje erover hebt.

April1 -> Fijn dat alles goed was bij de vk!!

Verstopping -> Had ik ook in het begin hoor, maar bij mij ging het na een maand of 3 weer weg! Nu is mijn spijsvertering weer normaal. :)

Tamar -> Hoi jij op met zeuren met je ene streepje! :D ;)

Eten -> ZALM!!! Aaaaagh, ik mis het zo! Bij bakkerij Bart lekker een broodje geraakte zalm met kruidenkaas, heeeeerlijk!! Ooooh, en sushi!! Yumyumm... *wordt een beetje depri*

Brenjomi -> Van dat zware en rekkerige gevoel heb ik dus ook heeeeel veel last! Doe maar rustigaan he, je kunt t beter voorkomen.
    Ze zeggen trouwens puntige buik = jongen, dus tot zover het bakerpraatje. ;)
    Zijn die collega's nog kunnen landen? Veel luchthavens zijn gesloten he, schiphol ook.

Kirrebir -> Heeeel veel succes vandaag!!

19. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @cossy......over mijn buik mag ik eigenlijk niet klagen! Behalve dan dat die standaard teveel vet bevat! Ben gewoon bang dat het nog lelijker wordt......

@zalm, dat mag wel als het vers is toch! Bij mijn eerste heb ik gewoon zalm gegeten, toen wist ik het niet!

@tupp, je buik wordt heus wel dik hoor, vroeg of laat denk was ik maar.......

@brenjomi, leuk was dat het eerste schopje?

@kirrebir en D1982, nogmaals heel veel succes vandaag!

@ hier, mijn dochter logeert bij oma, wat is het stil in huis....poeh!
    Ik ga straks heerlijk naar de kapper en even genieten!
    Druk weekend voor de boeg....verjaardag, uitje kdv, open dag z'huis over bevallingen enz....

20. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @ cossy, die echo, komt waarschijnlijk omdat ik een guo heb gehad! Dat is een extra uitgebreide 20 wkn echo! Het apparaat is gewoon heel erg uitgebreid! Ik moest hier ook naar een ander ziekenhuis. Ze zei trouwens wel dat mijn indicatie een volgende zwangerschap geen indicatie meer zou zijn. Nu zeg ik trouwens wel dat er helemaal geen derde komt! Maar mijn man zou dat wel willen.....Hij zegt; ik spreek je nog wel over een paar jaar!
    Op de echo zag ze trouwens wel een kleine verkleving, waar onze jongen mooi langs kon! Ik ga de volgende keer toch eens vragen of dat echt geen kwaad kan!

Share This Page