@ tupp, moo buikje al hoor! Die borsten is helaas een tijdelijk verhaal, maar bij een eventuele volgende zwangerschap zijn "ze" er weer........
ff kort berichtje uit auto, gaan ff uitwaaien op het strand. We zouden vanochtend vertrekken voor een weekje Bonaire, maar de vlucht is gecancelled vanwege de aswolk. Dikke shitzooi! We kunnen gelukkig wel omboeken, we willen nu in mei. Hopelijk kunnen we op zo`n korte termijn nog een week vrij krijgen. Vanaf juni begint nl. hoogseizoen en gaat mijn buik misschien wel meer in de weg zitten. Fijne zonnige dag, dames! Fijn dat licht op groen is, Kir!
@ Tupp: dinsdag is de uitvaart... Trouwens ik vind je buik echt al heel duidelijk. @ Ano: ik ben ook pas vanaf deze week minder moe. Dus nog even geduld @ Krokodieltje: bah wat vervelend dat jullie reis gecanceld is, rot wolk ook. Hopelijk kunnen jullie gauw nog een weekje weg. @ Smeren tegen striae: waarmee smeren jullie eigenlijk? @ Pretecho: wanneer is de beste tijd om deze te laten maken? Zodat het kindje ook nog geheel in beeld kan? Zou week 23/24 oke zijn? @ Hier: Van de week hebben we een besluit genomen over welk KDV het wordt en er is gelukkig ook nog plaats Ze zijn echt heel flexibel, helaas iets duurder dan de andere, maar bij ons in de straat. Hoe makkelijk kun je het hebben?! Trouwens gister heeft mijn vriend de echo gefilmpd, echt leuk om dat terug te kijken Vandaag hebben we heerlijk in de tuin gewerkt en de tuinmeubels afgewassen.
@striae: Ik smeerde eerst met anti-striae van Kruitvat eigen merk. Nu heb ik Dove Firming bodylotion. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, het is meer erfelijk bepaald dacht ik. Maar het is natuurlijk altijd wel lekker om wat te smeren! @Krokodieltje: Balen dat je reis niet doorgaat! Ik hoop dat jullie snel een herkansing krijgen. @hier: Ik heb net twee positiebroeken gekocht. Vandaag had ik m'n eigen spijkerbroek weer aan (dus niet een oude te grote) Dat ging op zich wel, buik was weer wat gekrompen. Maar nu ik weer thuis ben, is het toch wel erg lekker om mijn knoop los te doen. Die broeken zitten echt lekkerder!
hey dames bedankt voor de knuffels ik was naar het zh geweest voor controle maar het was daar zo benauwd en druk gat mn suikerspiegel opeens zakte en ik zowat flauwviel en werd helemaal naar (kreeg van een dame een suikerklontje in me mond geduwd en binnen enkele sec. kwam ik weer bij zeg maar) werd zo bang dat er iets met de kleine zou gebeuren en hoe makkelijk het ook alweer is dat er iets mis kan gaan en mn gyn. deed er heel nuchter over!! hij vroeg hoe het nu was (toen ik bij hem op de kamer was) nou nu goed, nou dan was het goed !!!?? had meer verwacht, ook al was het voor puur geruststeling even bloeddruk ofzo meten weet ik veel İETS maarrrr na regen komt zonneschijn volgens mij voelde ik mn zoon vandaag (toen we nog op bed lagen) echt duidelijk!!! zelfs mn man kon het voelen (toen hij zn hand erop legde!!) en wat ik hiervoor voelde was schijnbaar ook onze ukkie!!! denk ik hoor want het was nu echt 3 schopjes achterelkaar precies weer li onder!!! en de laatste schop was echt 'hard' ik geloof niet dat het mn darmen of wat dan ook was want dat voelde anders sorry tis alleen maar ego geworden maar dat mag wel even he
@Nisa: gaaf hè, om die kleine te voelen! Daar vrolijkt een mens van op. Wat een schrik trouwens dat je zo wegviel. Voelde je het een beetje aankomen? Zorg dat je voortaan wat Dextro energy bij je hebt, als je het dan weer voelt gebeuren kun je zelf gelijk je suiker ophogen. Hoewel ik natuurlijk hoop dat het iets eenmaligs was! @hier: Wat een WEER! Heerlijk, in onze achtertuin is het nu ruim 25 graden! (Helemaal beschut en op het zuiden, dus vandaar). Mijn konijnen liggen er heerlijk uitgestrekt bij. Zelf heb ik nog niet echt geluierd. Ik ben de ramen maar eens gaan lappen. Was ook weer een half jaar geleden ofzo. En met dit weer wil ik toch wel graag naar buiten kijken. Het is nu ook wel lekker om uit het raam te hangen.
@tupp: jaaaa het is echt geweldig ben helemaal happy (ook al kan ik het moeilijk bevatten tis zoo onwerkelijk) denk dat het met dgn sterker gaat worden want als ik het nu vergelijk met een tijdje terug is er al een groot verschil!! ben idd. heel erg geschrokken!!! werd eerst licht in mn hoofd en zakte zo door mn knieen maar had het al benauwd daar geen airco of open raam ofzoiets echt heeeel drukkkk en steeds dezelfde lucht die je weer inademt blehhh en ik had goed ontbeten boterhammetje met kaas en jam hmm dextro heb je hier niet maar je hebt ook suikerklontjes per stuk verpakt ga maar zoiets halen denk echt dat het door de drukte/zuurstoftekort kwam als ik zulke plekken vermijd komt het wel goed heb het nooit eerder gehad dus je kan je voorstellen hoe erg ik schrok dat je geen controle heb over je eigen lichaam is zo ENG!!! en het duurde echt 2sec. ofzo nadat ik het klontje in mn mond had dat alles weer op zn plaats kwam ja lekker weer (hier ook) dan heb je ook meer energie en zin vind ik om 'iets' te doen ik ben ook in het huis aan het rommelen :extra plankjes in kledingkast. en brainstormen over de babykamer manlief is weer auto aan het kijken hij is helemaal geobsedeerd nu hij moet een auto hebben en wel numeteen achhh mannen pfff ben ik alleen, heeeel gezellig op zondag alleen thuiszitten
Hoi meiden! Ik kom alleen even spieken, zijn druk aan het inpakken. Morgen naar Landal! heb er al zin in! Wel beetje jammer dat ik alleen met Vince moet rijden, mijn vriend moet om 4 uur snachts al vertrekken omdat hij om half 7 op zijn werk daar moet zijn. maarja, wij komen dan gewoon na, we mogen toch pas vanaf 3 uur in het huisje,. Heb er wel zin in!
@Nisa: Ik man - Vrouw zwanger - Moet zorgen voor grot, voedsel en auto. Misschien heeft de jouwe diezelfde oerman-aanval als de mijne? Hij werkt zo verschrikkelijk veel op dit moment! En hij is steeds maar bezig over andere functies en nieuwe uitdagingen op z'n werk. (Meer verdienen.) Alsof hij komend schooljaar nog niet genoeg nieuwe uitdaging krijgt! Maar ik mag niet klagen, hij heeft net even voor me gezogen. Ik had er echt geen puf meer voor na vanmiddag! Ik ben flink in huis bezig geweest en daarna nog even bij mijn schoonouders langs. Ik zat bij hun op de bank echt in slaap te sukkelen. Het stukje fietsen naar huis was de genadeklap. @Cossy: Oh, heerlijk. Niet alleen even er tussenuit maar dan ook nog zulk weer erbij! Het wordt komende week wel iets minder warm, maar toch. Voor deze tijd van het jaar, pure verwennerij.
@Cossy: veel plezier in Landal! Rustig aandoen he?! @Nisa: bah, dat is schrikken! Voortaan maar echt regelmatig keline dingetjes eten en altijd iets bij je hebben. Ik weet nog in die 3 maanden dat ik zwanger was had ik zo'n vreselijke honger dat ik mijn tas vol had met mueslirepen, bananen e.d. Want als ik niets kon eten, werd ik echt naar. @Krokodieltje: wat balen van jullie reis! Hopelijk kunnen jullie op een later tijdstip alsnog gaan. @ano: sterkte met de vermoeidheid. Ik hoop dat het snel voorbij gaat. @D1982: heel veel sterkte alvast voor morgen @zilver: hoe is het met jou? @hier: ondanks de goede uitslag, toch beetje een emotioneel weekend gehad... Het is ook raar om deze periode ineens af te kunnen sluiten. Pas nu kan ik de hele verdrietige periode proberen achter me te laten. Omdat ik al sinds oktober met de miskraam bezig ben, dat door de complicaties maar voortduurde, is dat best een raar idee. Positief, maar wel raar. Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen. Heb iig flink wat traantjes gelaten. Vrijdagavond wel gevierd met bubbels en sushi (zolang het nog kan ) en gisteren heerlijk de hele dag in de zon op een bank bij een strandtent gelegen!
Nou, tot zover onze vakantie.... Vince is de hele nacht doodziek geweest. Dus in plaats van in de auto op weg naar Landal zit ik nu met Vince op de bank.
Goeiemorgen dames, @ Tamar bekkenband had ik helaas niet bij zoon, maar dit keer ga ik hem zeker aanschaffen. Merkte afgelopen weekend alweer na tuinieren dat ik pijn krijg. @ Kirrebir Héérlijk meid dat alles in orde is! Heel begrijpelijk dat je emotioneel wordt, einde van een nare periode is dan eindelijk gekomen. Ik hoop dat jullie veel geluk zullen hebben en gauw gezond zwanger zijn! @ Nisa Oh meid, ik had je berichtje gelezen, maar geen tijd gehad om te rageren. (was jarig 8)). Wat akelig zeg en dat die stomme gyn je niet eens even wat meer aandacht gaf na die flauwte-aanval. Bah.:x Gaat het nu al weer wat beter met je? @ D1982 Oh wat geweldig! Een goede echo! Leuk he, om de datum van de 20 wken-echo alweer in je agenda te kunnen opschrijven. Wij moeten de 18e en leven er ook erg naar toe. (er van uitgaande dat alles in orde is) @ Cossy, he bah, arme knul ziek. Mogen jullie binnenkort alsnog naar het huisje? @ Tupp Nou Tuppje, ik vind je echt een serieus buikje hebben. Práchtig. Mijn billen zijn zwanger van tweeling Mijn buik is trouwens gelijk aan die van jou, misschien zelfs ietsje voller en ik ben net 15 weken geweest. En inderdaad, helaas die borsten bliven niet. Moet je lang borstvoeding gaan geven, heb je er wat langer plezier van, haha. Ik heb 13 maanden gegeven, maar vanaf 11 maanden was er niet veel meer over van die 2 prachtige volle borsten. Ben van nature 'gezegend' met een miniatuur-voorgeveltje Haha, zo is mijn man ook, al merk ik wel dat ik nu minder aandacht krijg dan bij de zw van mijn zoon. @ Brenjomi aaah ik moet weer even teruglezen, want ik ben helemaal vergeten wat je nu geschreven had, hersens glijden langzaam uit oren weg...... @ Krokodieltje He wat jammer zeg. Stomme aswolk ook. :x @ Zilvervosje hoe is het met jou? @ hier alles in orde, ik begin mijn buik wel meer te voelen, dat wil zeggen ik voel dat hij is gegroeid en ik voel meer druk van mijn broeksband erop. Verder voel ik me goed, beetje moe soms, maar ook dat is een stuk minder dan enkele weken terug. Mijn ouders gaan dus toch uit elkaar, dus erg vrolijk was ik niet de laatste tijd, maar heb er absoluut vrede mee. Als 2 mensen het samen niet meer zien zitten, dan is dit uiteindelijk toch de beste optie. Badkamer is deze week klaar, dan het toilet. Het wordt echt supermooi en ik ben echt blij met deze man, hij is echt vakkundig! Oh ja, mijn zoon gaat steeds duidelijker woordjes zeggen, hij heeft al een aardige vocabulaire! ben zo trots op hem!
Ja ik hoop dat Vince snel weer een beetje opknapt en dat we dan alsnog kunnen gaan. Mijn vriend is er vandaag natuurlijk al, maar dan komen wij na. Vandaag zal het sowieso wel niet meer lukken, ik heb amper geslapen vannacht, en het is ruim 2 uur rijden. (en dat zonder file ofzo) Mijn vriend belde trouwens net, ze hebben het werken voor vandaag stil gelegd. Een collega is vanmorgen op weg erheen met de auto van de weg geraakt en ter plekke overleden. Het schiet op vandaag...
Bah... wat een nare berichten allemaal! @April: wat kl*te van je ouders zeg, dat ze nu toch uit elkaar zijn! Maar het klinkt alsof je er ergens wel vrede mee hebt. Hebben ze al lang problemen? Nog gefeliciteerd met je verjaardag! @Cossy: beterschap met je zoontje, ik hoop dat je snel toch kunt gaan. En gecondoleerd voor je vriend...
goeiemorgen dames, @cossy, wat een berichten, vreselijk. had gehoopt dat ik de enige was die vannacht slecht geslapen had. gecondoleerd met de collega van je vriend. @kirrebir, kan het goed snappen dat het emotioneel was. het is toch een soort van afsluiting. zaterdagavond toen ik naar huis reed (rond 8uur) kwam er een ambulance voorbij gevlogen, die zie je hier niet zo heel vaak. kreeg er ook een brok van in mijn keel. was ongeveer de eerste ambulance die voorbij vloog nadat ik er zelf in had gelegen. @april, hihi, je hersens zakken weg uit je oren (zie het zo voor me) gelukkig is de badkamer bijna klaar en ben je blij met de man (heeft hij zijn shirt nog uitgetrokken hahahaha) @nisa, ik heb dat ook al vaker gehad (ook niet zwanger) dat is zo akelig. hopelijk was het eenmalig. @hier, vannacht slecht geslapen heb sinds zaterdagmiddag zeer in mijn rug, van onder. alsof het vast zit. zo vervelend. en vannacht werd ik er steeds wakker van omdat ik niet lekker kon liggen. heb er wel vaker last van, maar nu is het wel erg lastig. heb vanmorgen overgegeven? na het tandenpoesten. hopelijk was dat de laatste keer (was al even geleden) ga me zo maar eens aankleden en samen met leah nog iets eten.
Brenjomi -> Fijn dat alles goed was bij de dokter! Mijn baarmoeder steekt juist zo gigantisch uit naar voren, als ik op mijn rug lig hoeven ze niet eens te voelen, er komt meteen een ballon naar boven. Vandaar misschien ook dat ze bij mij vanaf 7 weken met de echo al alles prima van buiten konden zien? Vervelend dat je ook zo slecht hebt geslapen. Rugpijn kan echt vreselijk zijn! tupp -> Da's al een mooi buikje!! En over die borsten, ik vrees inderdaad dat ze niet zo zullen blijven... Nouja, zo lang je borstvoeding geeft wel. Maar als je daarmee stopt is het voorbij... En het wordt ook wel tijd voor positiebroeken nu. Het weertje was inderdaad heeeeerlijk gisteren!!! Zelfs Vince met zijn sneeuwwitte koppie en lichtblonde haartjes heeft wat kleur op zijn wangen gekregen. Krokodieltje -> Ahhh, ja da's ECHT balen, stomme aswolk... Gelukkig konden jullie omboeken!! D1982 -> Ik ga pas met 28 weken voor de 3D echo. Ik vind dat veel mooier, omdat ze dan al van die lekker dikke babywangetjes hebben. Maar ze zullen inderdaad minder bewegen dan met 23 weken, dus dat is een keuze die je maakt. Nisa -> Leuk dat je duidelijke trapjes hebt gevoeld!! En die gynaecologen doen meestal niet echt moeite idd... Ik moest na de mk echt zeuren dat ze ijzer gingen prikken, bleek mijn hb maar 5 te zijn... Ze hadden me zo naar huis gestuurd, was ik waarschijnlijk nog weken of zelfs maanden ziek en slap geweest, want ijzer wordt maar heeeel langzaam aangevuld vanzelf. Kirrebir -> Kan me goed voorstellen dat het een emotionele achtbaan voor je is hoor! En als die periode achter de rug is kun je eigenlijk pas echt beginnen met verwerken, dus dan komt alles ineens vrij. April1 -> Dat is precies wat ik zei tegen mijn vriend toen zijn ouders uit elkaar gingen... Ze kunnen beter uit elkaar en gelukkig zijn, dan bij elkaar en ongelukkig. maar voor de kinderen (ook al zijn ze volwassen) blijft het toch altijd rot, je hebt je ouders altijd als eenheid gezien.
@ Cossy jeetje wat afschuwelijk! Wat zullen ze het allemaal zwaar hebben. Gecondoleerd. @ Kirrebir bedankt! Ik heb eigenlijk een hekel aan verjaardagen, maar dit jaar was het toch gezellig. We zijn lekker met zijn 3tjes op pad geweest, het was heerlijk weer. Och, echt problemen of ruzie is er niet, denk dat het vlammetje gewoon na al die jaren langzaam aan is gedoofd. Ik geef ze geen ongelijk en hoop vooral dat ze vanaf nu allebei gaan genieten van hun leven. het zijn leuke, vlotte mensen dus dat komt wel goed. @ Brenjomi haha, ja volgens mij zitten ze nu in mijn achterste, maar ook daar twijfel ik aan, want deze is volgens mij flink groter dan mijn hersenen bij elkaar. (oh ik zie ze net de tuin uit glijden...)
Als er nog meer meiden verstopt zitten ->)... Ik kreeg de tip om veel waterig voedsel te eten. De pasta niet al dente maar doorgekookt, soep, prutjes, sausjes, dat soort dingen. Veel water drinken schijnt slecht te helpen omdat het meteen door de maag wegloopt de darmen in. Dus ik zit maar aan de shakes en de Brinta... maar het wil nog niet echt helpen. Ook de Roosvicee laxo, de gebroken lijnzaad en de vezels helpen niet. Bij mijn vriend wel... die was na 1 shake drie dagen aan de diarree! Stom he, om steeds uit te moeten leggen dat "nee, dit is niet de buik, dit is gewoon een volle buik". Het shoppen naar kleding was trouwens een ramp. Werd ik even geconfronteerd met een uitdijende kont (nooit de pashokjes van de H&M gebruiken als je onzeker bent van je figuur!)! Ik was van maat 38 naar maat 42 - 44 gegaan! En het was niet eens de buik... Ik was trouwens ook door die miskraam behoorlijk aangekomen. Gek, he, dat het al zo snel gebeurd? Oh ja, ze hebben nu bij de Gsus-winkel een heerlijk meestretchbroek, laag op de heupen (bij de buik iig) die volgens mij in deze fase heel fijn zit en ook na de bevalling vergevingsgezind is. Hij was van Freeman Porter en was van een heel zachte rekbare spijkerstof. Misschien een idee? Het is iig nog geen buikbroek
@Kirrebir: Ik denk dat het goed is dat je het nu aan het verwerken bent. Je hebt heel wat voor je kiezen gehad! We gaan er vanuit dat het nu achter de rug is en dat je ècht kunt gaan vooruitkijken! @Cossy: Arme Vince. En arme jij! Ik hoop dat je snel alsnog kunt vertrekken. Wat een naar bericht trouwens van die collega van je vriend! En inderdaad veel te jong, vreselijk! @April!: Ook arme jij! Het is wel goed dat de kogel nu door de kerk is, wat je ouders betreft. Maar leuk is het natuurlijk nooit! Ik hoop dat de vervelende 'regel-fase' snel voorbij is zodat ze verder kunnen met hun leven. @eten tegen verstopping: Soep doet het bij mij inderdaad ook altijd goed. Veel water drinken is prima, maar dan moet je er wel veel vezels bij eten anders heeft het inderdaad niet veel zin. Ik heb al zo lang ik me kan herinneren darmklachten, dus wat dat betreft ben ik er al wel aardig op ingesteld om de problemen te verminderen. Maar ik merk wel dat het nu tijdens de zwangerschap moeilijker gaat en dat ik nòg meer moet opletten wat ik eet.