Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Ano: Toch wel? Ik wacht hem nog maar even af, denk ik. Hier al genoeg twijfels, cold feet en angst voor bevallen :D Maar ben wel blij dat je hem erg leuk vond!

@ Brenjomi: Helemaal eens met Tupp! Dat is gewoon knap, misschien zelfs wel buitengewoon knap! Tja, ouders geven je ooit een bepaalde rol en daar kom je nooit meer van af (mijn zusje mooi, ik slim... ofwel, ik lelijk, zij dom). Hoeveel complimentjes ik ook krijg, ik zal me nooit echt mooi voelen, hoeveel bevestiging mijn zusje ooit krijgt, ze zal nooit echt een baan op haar eigen niveau durven zoeken. Ontzettend triest, en ik heb met mijn vriend afgesproken dat wij dit NOOIT zullen doen. Als jij ooit de jongste, de onbezonnene en het meisje "dat het nog niet wist" was, dan kom je daar in ogen ook nooit meer van af. Al was je bankdirecteur of hersenchirurg of president van een land :D Maar voor ons ben je heel volwassen! Het zit vooral tussen hun oren:)

@ hier: nou, geen lavendel (laat mij nooit los in een Intratuin!), maar wel: een komkommerplant, basilicum, koriander (2x), oregano, tijm, laurier, tomaten, munt (2 soorten), paprikaplanten (2) en twee soorten sla. We hebben vanochtend lekker plantjes overgepot, een glas bier ingegraven in de moestuin (tegen slakken?), bier in het knikkerpotje (ook tegen slakken, maar we hebben nu een aangeschoten kat :)). Mijn courgette heb ik maar even gered van de slakken en die staat nu overgepot in een kasje. Best leuk, zo even in de zon werken. Daarna natuurlijk goed handjes wassen, dus volgens mij mag het zo wel.
    Oh ja... en BALEN van mijn lovehandles en uitpuilbuik! Ik vind het vandaag niet zo leuk!
    En we hebben de uitslag binnen van de nekplooimeting (had ik nog niet verteld toch?). De kans was 1 op 2700, dus dat lijkt me prima :) Ben wel heel opgelucht dat we geen moeilijke beslissingen hoeven te nemen!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Lekker hard gewerkt! Heerlijk hè, plantjes halen, ik ben er ook dol op. Fijn dat de nekplooimeting goed was.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,

:) hihi, bedankt voor het compliment. het is inderdaad best knap:D vriend schreef van de week in zijn mail dat we het straks wel druk zullen krijgen. maar dat we gelukkig de eerste tijd alles samen kunnen doen. maar als hij daarna weer weg moet dat ik het in mijn eentje vast ook goed zal redden, daar is hij van overtuigd:D was ook wel fijn om te lezen.:D

@tupp, ik vind het vreselijk als vriend een paar dagen (en nachten) weg moet (voor cursus ofzo) dat vind ik nog erger dan dat hij gaat varen. vooral omdat het tussen het varen door is. en het zo kort is. ik hoop altijd dat een cursus in de buurt kan, zodat hij gewoon thuis kan slapen:)
    heb je nog iets aan de stoelen gedaan:D
    wanneer had je nou weer een echo? van de week dacht ik??

@zilvervosje (mag ik je zilver noemen? heb een achternichtje die zilver heet en schrijf ook elke keer eerst zilver:D en dan maak ik er zilvervosje van;))
    haha, je gaat helemaal los in de tuin:D hier achter bijna geen tuin, alleen bakken. de rest is betegeld (leek me wel handig met 2teckels die van graven houden:D;)) hou zelf niet zo van tuinieren, maar meer omdat ik het zoon gedoe vind. onze voortuin (wel tuin) is op het zuiden en de grond is vaakt zo hard dat je al het onkruid kapot trekt, dus dat helpt niet. ik vind het een ouwbollige tuin:D is gewoon zo gelaten toen we hier kwamen (en we zeggen elk jaar dat we er iets aan gaan doen;)) er staan buxussen in, die blijven het goed doen (de hond piest er soms tegen) en zoveel water krijgen ze niet.
    in het voorjaar staan er een paar tulpen in :D en we worden gek van de blauwe druifjes, die komen elk jaar in grote getalen terug:D.
    er liggen een paar keitjes (de buxussen staan in een cirkel, daarin liggen er steentjes en er staat een vogelhuisje in voor de sier;))
    als het aan mij ligt halen we alles eruit, doen we er gras in en komt er een schommel in hahaha, dat lijkt me wel gaaf. maar ja, in je voortuin doe je dat niet zomaar (en moet dan ook nog een hekje rond, zodat de hondjes ook naar buiten kunnen, maar niet weg kunnen) dan kan je er heerlijk zitten (doe je ook niet zomaar in je voortuin?) of alleen gras vind ik al goed. dan kan je er ook nog zitten als het lekker weer is. het maaien lijkt me niet zo heel erg;)

@ano, gelukkig was het een goede film. en ik vind bevallingen altijd erg overdreven in film. een hoop geroep (oh ik heb ook geropen:D, maar niet echt gegild hoor, maar hard gekreunt) en veel bombarie. dat is in het echt ook wel zo, maar als moeder zit je in zoon roes (had ik toch) dat het ergste aan je voorbij gaat (of wat erg lijkt in de films)

@hier, het was gezellig vanmorgen/vanmiddag. heb me niet echt de jongste gevoeld. het viel mee;) voelde me redelijk op mijn gemak. was vanmorgen nog steeds aan het bedenken wat ik aan wilde doen. want heb een jurkje wat lekker zit, maar daar zie je mijn buik niet goed in:D en die wilde ik vandaag juist showen:D;) dus een ander jurkje aan wat ook erg leuk stond (heb er geen foto van, mijn moeder volgens mij wel, zal van de week eens kijken) het was nog warm vanmiddag. maar iets later betrok het helemaal. leah was eerst nogal verlegen, maar na een half uur was het over. na het eten was ze helemaal los en ging ze zelfs met een voor haar vreemde mee (een aangetrouwde neef) vond het leuk dat ze niet meer verlegen of eenkennig was (al is dat soms ook wel leuk en makkelijk;)) ze heeft veel gespeeld en buiten gelopen, heerlijk vind ze dat. ze liep samen met haar nichtje die 10dagen ouder is, dat was een leuk gezicht:D en toen ze haar neefjes zag (van mijn zus, die oppast) werd ze blij, die kent ze erg goed.
    mijn jongste neefje (4) had nog een ongelukje. we waren er net en hij zag buiten een springkasteel staan. dus zijn moeder zei: ga maar kijken. hij rent zo weg en knalt keihard tegen het glas aan. oeps. hij dacht dat hij zo naar buiten kon, had niet gezien dat het een raam was:) moest er wel een beetje om lachen, want je hoorde echt ineens: kaboem. en daarna gegil en gehuil. arm mannetje. hij had net een kleine buil op zijn voorhoofd, voor de rest niks.(wel even schrik) maar hij is van zichzelf nogal lomp, hij kan ook zo over zijn eigen voeten vallen? de fam. waar we mee waren (moeders kant) daarvan hebben de meesten een grote neus, mijn zus ook. daar spotten we af en toe mee. dus ik zei tegen mijn zus: nog een geluk dat hij jou neus niet heeft, anders was die vast gebroken:D;) ze kon er wel om lachen.
    (een tijd later liet een vrouw een glas tegen het raam aan knallen, volgens mij dacht ze ook dat hij open was:(:D, had voor de rest niks, net haar glas (van drinken) kapot.)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad. En leuk dat Leah zich ook vermaakt heeft.

@tuin: Onze achtertuin is ook volledig bestraat, maar ik heb er wel een heleboel potten en bakken in staan en er hangen bakken aan de schutting & konijnenren. Genoeg om me in het voorjaar bezig te houden (als ik het nog leuk vind). Maar 's zomders (als ik het werken in de tuin wel weer zat ben) hoef ik niet veel meer te doen dan water geven. Overigens gaat een flink deel van onze achtertuin op aan een enorme konijnenren met twee konijntjes. Da's dus één van mijn hobby's.
    Ons (kleine) voortuintje is voor ongeveer de helft bestraat met borders aan de zijkant / voorkant. Eigenlijk hetzelfde verhaal: in het voorjaar of begin zomer vind ik het nog wel leuk om er een nieuw plantje in te zetten. Maar daarna ben ik het beu en doe ik er noet veel meer. Terwijl ik in de voortuin eigenlijk wel iets meer moet doen, nl. onkruid weghalen.

@Echo: Vandaag de 20-wkn echo. Het is om half één, maar daarna moet ik meteen naar school. En na schooltijd kan ik hopenlijk bij de ha terecht om urinte te laten controleren vanwege de harde buiken. Ik denk dat ik dus pas vanavond wat kan laten horen. Ik ben niet zenuwachtig, tenminste: nog niet. Vorige keer voor de termijnecho was ik wel bloednerveus, maar omdat ik Fröbel nu elke dag wel even voel maak ik me geen zorgen. Hij (of zij... nu weten we het nog niet) laat elke dag een paar keer weten dat ie het nog doet. :D Dus daar heb ik geen echo meer voor nodig. Ik weet dat ze op deze echo allerlei enge dingen kunnen ontdekken, maar op de één of andere manier houd ik daar totaal geen rekening mee. Ik heb er gewoon vertrouwen in dat het goed zit.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Aaaahhh... Tupp, wat spannend!! Ik hoop dat je inmiddels een prachtecho hebt! Daar heb ik ook alle vertrouwen in :) Hoe is het nu met de harde buiken?

@ Brenjomi: mag hoor :) zilvervosje is ook wel erg lang typen! Grappig dat je nichtje zo heet! En ook fijn dat je het gevoel van "de jongste" niet meegenomen had naar de brunch!!

@ April en D1982: Volgens mij zijn jullie er nu wat minder, of niet? Alles goed?

@ Tamar: Hoe is het met je bekken? Neemt het inmiddels al wat af? Helpen de buikbanden, of (nog) niet? Het lijkt me echt rot hoor, vooral dat je zo weinig mag doen!

@ hier: volgens mij heb ik een buikje!! het is nu wel anders dan uhm.... gisteren. Hihi, het zou wel leuk zijn als mensen het nu (eindelijk) een beetje kunnen gaan zien! Ik hoop zo dat het geen gas is!

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @zilvervosje......foto van je buik"je"!!!
    Mijn bekkenband helpt wel, maar het ondersteunt. Het wordt niet minder, helaas.....

@tupp, inmiddels heb je je 20 wkn echo gehad, was het allemaal goed? Heb je nog last van harde buiken? Wat gaat de ha aan je urine controleren, heeft dat te maken met eiwitten en je bloeddruk?

@tuin, tupp jou tuin klinkt als de onze, helemaal bestraat met bakken, potten en borders...!
    Ik vind het ook heerlijk hoor, maar als het echt warm is moet het wel klaar zijn.....Wat ik ook belangrijk vind is dat dochterlief lekker kan fiesten en spelen!

@ano, ik wil ook naar die film......je weet toch nooit hoe je eigen bevalling verloopt! Misschien wel volgens het "boekje"!

@brenjomi, ik vind het hartstikke hoor dat je het drie maanden zo red.....je staat er dan toch alleen voor! Niet even iemand waarop je al is het maar voor 5 min even terug kunt vallen.
    Ik zie nu van dichtbij hoe het is om echt alleen te zijn met kids, en dat is gewoon hartstikke zwaar!

@hier, ik voel me weer iets beter dan vorige week.....ben wat opgewekter! Vandaag heel rustig aan gedaan op mijn werk! Vanavond naar de yoga, ben benieuwd, daar ga ik bepaalde oefeningen niet meer doen, want volgens mij had ik daar vorige week ook veel last van!
    Qua bekken, ik doe het eigenlijk heel rustig, in huis bijna niets meer. Probeer wel te blijven bewegen, maar dat is wel moeilijk!
    Na 15 min lopen krijg ik ook (waarvan ik denk dat het bandenpijn is) pijn in mijn buik, naast mijn navel.
    Gelukkig ondersteunt de bekkenband mijn bekken goed! Neemt alleen niet weg dat ik er toch last van blijf houden.
    Ik heb van alle kanten hulp, al is het voor mijn man wel zwaar. Hij heeft een drukke baan, huishouden, dochter!
    We hebben besloten in mei een dagje samen weg te gaan, we hopen dat een dagje sauna gaat lukken!

Gr

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En het is....

een BABY!!

Haha, flauw hè. Maar we hebben afgesproken het geheim te houden. Ik wilde het graag weten en van mij mag iedereen in de omgeving het ook weten. Mijn man wilde dat niemand het wist. Dus nu hebben we een concessie bereikt: wij weten het wel maar houden het geheim. Dusss... sorry. :D

Alles was goed met onze Fröbel. De vk is veertig minuten bezig geweest en wees alles aan en legde allemaal uit wat er te zien was en dat het goed was. Erg leuk. Fröbel was wel een beetje uit zijn / haar ;) hum door dat geduw in mijn buik. Tijdens de echo was ie flink bezig en ook de rest van de middag voelde ik die kleine geregeld schoppen. Leuk!

"Helaas" heb ik geen blaasontsteking. Niet dat ik een blaasontsteking zo leuk vind, maar dat is met medicijnen op te lossen. Pillen slikken is makkelijker dan "het rustiger aandoen." Maar goed: ik hoef niet minder te werken ofzo. Maar zodra ik voel dat ik weer harde buiken krijg, moet ik wel gelijk gas terug nemen.

@Zilvervosje: Leuk dat je buik nu zichtbaar wordt! Ik vond het ook veel te lang duren voordat m'n buik te zien was. Ik ben nu zo trots als mensen zeggen dat ze het al goed kunnen zien. Ik hoop dat het voor jou nu snel gaat!

@Tamar: Ik ben blij dat jij je weer wat beter voelt. Blijf rustig aandoen hoor! Dagje sauna klinkt heerlijk.

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Tupp: Yoehoe!!! Een baby!!! :-D Gelukkig geen puppy :-D (mijn neefje was een paar jaar terug wel teleurgesteld... hij had eigenlijk een hondje gewild en kreeg een broertje). Groot gelijk hoor, die concessie!

@ Tamar: gelukkig helpt het een beetje, maar het is wel jammer dat het niet méér helpt. Het zou fijn zijn als je er helemaal geen last van had! Na je bevalling is het wel meteen weer oke, toch? Of duurt dat nog even? Zijn er trouwens geen speciale yoga-oefeningen voor bekkenpijn? Ik meen me te herinneren dat ze ook speciale oefeningen hebben voor als je zwanger wil worden ;)

@ Hier: Ja, wel blij met buik. Moest vandaag lesgeven en de nieuwe klas vroeg of ze nog begeleiding bij hun paper zouden krijgen... dus ik antwoordde dat ik per eind september 4 maanden met verlof ging. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik op wereldreis ging :) De dames hadden het nog niet gezien, dus ik kan het nog goed verhullen. Maar thuis is ie duidelijk (zilverman is vandaag helemaal verliefd. Nu ben ik écht zwanger :))

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Oh, is jouw zilverman ook zo blij met jouw buik? Die van mij vindt het ook leuk om het nu steeds beter te kunnen zien. Hij is er wel trots op geloof ik. Als je strakkere truitjes draagt is het misschien al wel te zien!

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Tupp: hihi, leuk he, die mannenreactie? Alsof het nu pas echt is :) Het jammere aan strakke truitjes is dat je ook mijn nieuwe rugvetjes en heupvetjes kan zien die over mijn broek puilen... dus de buik is nog even voor thuis :) We hebben hier een winkel met King Louie jurkjes en rokjes, die zijn allemaal van stretch, dus we gaan dit weekend even kijken of het wat is. Volgens mij is het wel een goed idee voor de komende weekjes en na de bevalling. (en ze zijn ook heel leuk, hihi, goed excuus)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, ik heb mijn man zelfs zo ver dat hij de helft van mijn positiekleding betaalt. Het is tenslotte ook zijn schuld. :D

12. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Zilvervosje: ik ben inderdaad wat minder hier geweest, maar zo lang ook alweer niet ;) uhm... ik geloof 2 dagen. :) Hier alles prima hoor! Ik ben inderdaad benieuwd hoe het met april is, die heb ik volgens mij de hele week al niet gezien. (ik pb haar wel even)

@ Tupp: haha een baby, gelukkig maar! Fijn dat de echo goed was. Doe echt maar rustig aan! Heeft de vk/gyn ook je bloeddruk nog gemeten?

@ Brenjomin: fijn dat jullie een leuke brunch hebben gehad. Heb je trouwens nog de mogelijkheid om een aantal dagen aan boort te gaan of komt je vriend niet meer in de buurt?

@ Tamar: hoe ging het vandaag bij de yoga?

@ Hier: een druk weekend gehad. Mijn vriend heeft de babykamer geverfd :) Nou, moet hij alleen nog de verwarming en de kozijnen verven. Ik heb hem nog nooit met zoveel enthousiasme zien verven :D

Zo net nog gekeken voor zwangerschapsyoga. Op de meeste plaatsen kun je rond de 20ste week beginnen.

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, gelukkig was alles goed. ben wel nieuwsgierig wat het is:D maar snap dat je het voor jezelf wil houden.
    ik wil het graag weten, maar denk niet dat ik het op het forum ga zetten, sommige mensen mogen het wel weten, maar liever niet iedereen. en ze weten dat ik op een forum zit, dus als ze even goed zoeken weten ze het vast zo;);)

@d1982, weet nog niet of vriend in de buurt komt, ze zijn nu op pad naar afrika, waar ze begin volgende week zijn. het is nog niet bekend of ze daar gelijk kunnen lossen (waarschijnlijk niet, gaat daar nogal langzaam) dan moeten ze een eindje uit de kust blijven drijven, ten anker doen ze niet omdat het daar te gevaarlijk is;)
    ik hoop wel dat hij nog in de buurt komt (en dat ik er heen kan, dat ik niet moet werken ofzo)

@zilver :)D): leuk dat je buik zichtbaar wordt:D heb vandaag ook met mijn buik lopen pronken, had een donkere spijkerbroek aan met een grijs shirtje erop en erover een turquoise buikband met een vraagteken erop:D heb wel even aan mijn zus gevraagd of het niet stom was:D haha.

@tamar, gelukkig dat de band ondersteuning geeft, jammer dat het niet meer doet. het lijkt me ook erg lastig.

@hier, volgens mij is de pijn van onder mijn bekkenbodemspieren? was gisteravond nog in een boekje aan het lezen en zag er iets over staan, over je bekkenbodemspieren aanspannen (moet je na de bevalling doen, heb ik maar kort gedaan) daar ongeveer zit te pijn ook, dus ik denk dat het daarvan komt? ben ze nu af en toe aan het aanspannen. hopelijk helpt dat een beetje?
    en de bandenpijn heb ik ook nog steeds, laag in mijn buik. en het lijkt alsof ik spierpijn heb (alsof de spier te kort is) die rechts van mijn schaambot loopt? van mijn buik naar onder. daar kan het af en toe ook erg zeer doen (maar dan gewoon spierpijn-pijn:(:D)

vanmiddag weer vergadering op mijn werk gehad en dacht echt tussendoor: zal ik niet gewoon stoppen met werken? ik denk er al meer dan een jaar aan. en misschien dat ik er toch eens serieuzer over ga nadenken. het enige waarom ik nu nog werk is om het geld. vind zelf dat ik nog redelijk verdien. ongeveer 700-750euro voor 16uur per week. wil straks zoiezo niet meer dan 16uur werken, liever nog minder:D maar ja. het zou op zich financieel wel kunnen, maar dan moet ik wel gaan bezuinigen op dingen.

morgen hebben we begrafenis van een client, hij is 75. had een paar maanden geleden een hersenbloeding gehad en was nu weer net een beetje terug en heeft er vorige week weer een gehad. hierna is hij (best vlug) in coma geraakt en niet meer uitgekomen (duurde iets van 2-3dagen) vind het op zich zonde, maar voor hem beter. het is echt geen man die niks zou kunnen. geen man om in een rolstoel te zitten en gevoed te moeten worden zonder dat hij kan praten.
    ben benieuwd hoe het gaat, want ik zit om iets zieligs zo met een brok in mijn keel. (vanavond amry wives gekeken en zat weeral te slikken, zucht)
    moest eigenlijk morgen werken tot kwart voor 5. maar ze hebben me niet echt nodig smiddags, dus dat is makkelijk. dan ga ik niet;) het komt wel goed uit, want mijn schoonmoeder past op, maar die moet rond half4 4uur weg. mijn schoonvader is dan wel thuis, maar ik vind het niks, zaterdag had hij leah weer cola zero gegeven (waar mijn schoonmoeder bij zat en ze zegt alleen dat het niet mag, voor de rest niks:() kan me daar erg kwaad over maken, heb al een paar keer gezegd dat dat niet goed is voor haar. maar hij lacht me uit en doet het dan express nog. moet hij zelf weten, maar dan laat ik mijn dochter niet alleen bij hem achter:D (eigen schuld dikke bult) er zijn wel meer dingen die ik belachelijk of gevaarlijk vind (niet vast in de buggy, alleen die beugel ervoor. voetjes niet vast op de fiets, ze kan toch niet met haar voeten bij het wiel. vorige keer brachten ze haar terug en zat schoonvader achterin de auto met leah op schoot, terwijl er een stoeltje naast staat: tis maar een klein stukje. vriend en ik vinden dit dus absoluut niet goed. maar als je er iets van zegt tegen mijn schoonvader luistert hij niet en doet zijn eigen zin. en het liefst nog iets meer om te pesten lijkt het wel.
    ik laat leah nog geruster achter bij mijn schoonbroer als hij ligt te slapen op de bank;)
    mijn schoonmoeder is juist weer wel voorzichtig (behalve dan die keer in de auto:() maar als ze er wat van zegt luistert hij ook niet. ik zou dan zelf mijn kleindochter in veiligheid willen stellen en er best ruzie (flinke als het aan mij ligt) voor willen maken met mijn man. maar dat doet ze dan ook weer niet??
    (sorry moet het even van me af schrijven, kan me er echt druk om maken) das nog een reden waarom ik zou stoppen met werken (wat niemand weet) zodat leah daar niet per se heen hoeft (ben ik weer iets minder afhankelijk van hun, klinkt ook weer zo lullig:))
    maar goed, ga vriend mailen en slapen. (nu ik het hier kwijt ben hoef ik tegen vriend niet zoveel meer te zeuren:D;))
    slaap lekker

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @bloeddruk: Die heeft ze gisteren niet gemeten. Over 2 weken heb ik weer een gewone controle, dan doen ze het wel. De laatste keer was het volgens de vk 'netjes', maar voor mijzelf relatief hoog. (Meestal zit mijn bloeddruk redelijk aan de ondergrens.)
    Nou ja: vandaag nog werken, mogen mijn gebruikelijke vrije dag (die ik nu ECHT vrij heb weten houden!) en dan is donderdag de laatste werkdag: vrijdag beginnen 2 heerlijke weken meivakantie. :D

@D1982: Wat lekker dat 'die van jou' is al aan het schilderen. Leuk die klusjes in de babykamer! Ik hoop dat wij er volgende week ook wat meer tijd voor kunnen maken.

@Brenjomi: Aan welke kant van Afrika zit je vriend straks?
    Volgens mij is de pijn die jij beschrijft inderdaad bandenpijn. Ik heb begrepen dat het oefenen van de bekkenbodemspieren ook belangrijk is. Ik probeer het dagelijks even te doen. (Aangezien ik nu toch niks meer met mijn buikspieren doe.) Tijdens het inademen span in ze aan, bij het uitademen ontspan ik ze weer. Dat doe ik 15x achter elkaar. Dan even rust en dan nog 1 of 2 series van 15. Ik ga deze week bellen voor Mensendieck, waarschijnlijk leer daar nog wel wat extra oefeningen. 't Schijnt ongewild urineverlies na de bevalling tegen te kunnen gaan.

Als jouw schoonvader gevaarlijk dingen doet met Leah, vind ik dat geen zeuren hoor! Ik zou gewoon tegen hem zeggen om welke reden jij je dochter niet meer alleen bij hem laat. (Omdat hij jullie wensen niet respecteert en ronduit risico's met haar neemt.) Misschien als laatste poging om hem wakker te schudden?
    Sterkte bij de uitvaart straks!

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

@ Brenjomi: sterkte bij de begrafenis! En wbt de schoonvader, dat is inderdaad geen zeuren, hoor. Je moet er toch niet aan denken dat ze met haar voetje in het wiel komt? Of dat ze een ongeluk hebben en ze niet vast zit? Er staat een konderstoeltje naast! Ik snap niet waarom je schoonvader zo eigenwijs moet doen, hoor. Volgens mij heeft je schoonmoeder de strijd met hem een beetje opgegeven.

@ Tupp: Oh, ik ben jaloers!! Twee weken mei-vakantie? Heerlijk! geniet er van? Ga je nog iets leuks doen?

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dames
    ik krijg mn hoofd niet bijelkaar om fatsoenlijk te reageren alles is zo wazig zo rommelig in mn hoofd... concentratie is heeel ver te zoeken momenteel heb ook erge emo wisselingen
    kan zo lachen en gieren en dan ben ik heel boos en ben ik niet rustig te krijgen en dan zit ik weer te huilen ??
    ik weet dat hormonen veel kkunnen maar voel me zo zwak :(

dus sorry dat ik niet reageer op jullie berichtjes
    want het lukt me letterlijk niet om te reageren...

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

Ik heb alles weer bijgelezen maar alleen even een ego bericht van mijn kant.

Net naar de vk geweest en het hartje gehoord.
    Ze zei al denk niet dat het te horen is bij 11 weken en 5 daagies maar het hartje was duidelijk te horen.
    Mijn ventje en ik erg blij en dan ga je al wat geruster naar de echo donderdag.
    En mijn bloeduitslag was ook binnen en alles was goed ben ook al 2 kilo aangekomen sinds de vorige keer.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Nisa: Wat vervelend dat jij je zo rot voelt. Ik hoop dat het snel minder wordt!

@Ano: Heerlijk Ano, over de 12-weken grens heen en al het hartje gehoord. Nu gaat het snel hoor.

@hier: Zou me man eten op zijn werk, maar z'n vergadering liep uit. wij zouden daar eten omdata hij maar een half uurtje zou hebben dus de ene vergadering en de andere bijeenkomst. Maar helaas liep de eerste vergadering uit, dus ik ben uiteindelijk maar in mijn eentje door de MacDrive gehaald. Ik moet vanavond ook weer naar school, dus ik had geen zin om iets te halen waar ik zelf moeite voor moest doen. ;)
    Morgen lekker vrij! Ik ben er wel weer aan toe. En dan nog maar één (drukke) dag en dan begint het genieten. Jammer genoeg is manlief in de vakantie ook weer een paar dagen weg dus dat wordt weer alleen eten en slapen.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Goedemorgen allemaal! Ik heb vanmorgen lekker (digitaal) zitten knutselen voor Koninginnedag. Ik heb nog een saai oranje T-shirt dat ik wilde pimpen en ik had nog van die opstrijkvellen liggen. Dus ik dacht aan een leuk zwangere-buik plaatje:

Bekijk bijlage 68248

Ik hoop dat het er netjes uit komt te zien. tot nu toe heb ik ze alleen nog maar met een witte achtergrond gebruikt, ik ben benieuwd hoe het 'pakt' met een gekleurde achtergrond.

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames!

Ik heb even vluchtig de berichtjes gelezen, maar heb nog geen tijd om te reageren. Wilde jullie even laten weten dat het hier goed gaat! Nog een paar daagjes en ik ben misschien weer wat actiever aanwezig!

Tot gauw!

Deel Deze Pagina