@Ano: Proficiat met de goede echo & de trouwdatum. Dus nu hebben we al twee dames met trouwplannen. Leuk! Ik heb nog wel een trouwjurk in de aanbieding. @D1982: 't Shirt is geslaagd, maar helaas: er moet wel een jas over. Het is te koud! Ik heb nu ook geregeld bloedneuzen terwijl ik dat normaal nooit heb. Meestal trouwens niet een 'echte' bloedneus, maar alleen bloed bij het snuiten. En je kindje laat zich echt wel voelen hoor! Het is nu nog vroeg. Maar ik snap dat je ongeduldig bent. @hier: We hebben daarnet een tuinpaviljoen gekocht bij Karwei, met van die 20%-korting stickers. Dat scheelt toch behoorlijk op zo'n bedrag! Ondanks onze vrij grote (vind ik) auto, paste het pakket er niet helemaal in, dus we zijn met open klep naar huis gereden. Dat vind ik dan toch wel weer spannend, terwijl ik best weet dat zo'n loeizwaar pakket niet zomaar uit je auto valt. (Hij stak maar 20 cm uit ofzo, de andere 280 cm paste er gelukkig wel in.) Ik zo maar eens naar de stad vertrekken. Ik heb niet zo'n zin, gezien het weer. En gezien het feit de Fröbel net weer gedraaid is en nu weer met z'n hoofd op mijn blaas ligt. 't Is blijkbaar een heerlijk hoofdkussentje! Vanochtend lag kind-lief anders, maar net in de auto voelde ik al een hoop gerommel en nu voel ik weer die druk op mijn blaas. Ik vind het heel gezellig hoor, dat kleine drukke wezentje in m'n buik. Maar dat geduw op mijn blaas. AAARRRGGGHHHH!!
@tupp, succes met je blaas. hier loop ik ook steeds naar de wc. wordt er gek van vooral omdat ik steeds niet veel moet, maar wel steeds iets. dus probeer gewoon goed uit te plassen. hopelijk vind je beeb iets anders ook nog lekker om op te liggen, zodat hij/zij weer draait.
@d1982,Hier ook al een paar keer een bloedneus gehad. En dat hoort er allemaal bij heb nog nooit een bloedneus gehad hiervoor. En t kamertje ik weet de naam even niet uit mijn hoofd maar t was een witte met zilver. @hier,Bedankt voor de felicitaties. En ik ben nu aan t werk en het is echt stil. denk dat ik eerder dicht ga want dat wachten pffffffffff word er niet goed van. Iedereen een fijne dag nog!!
@blaas: Ik REN soms serieus naar de wc omdat ik zo nodig moet. En dan zit ik... NIKS HELEMAAL NIKS. Rotkind Meestal lukt het inderdaad wel er een paar druppels uit te persen hoor, maar niet altijd. Ik houd nu dus maar een beetje in de gaten wanneer ik voor het laatst geweest ben en dan zorg ik dat er minstens een uur tussen zit, al heb ik nog zoveel aandrang. Ik geloof echt dat Fröbel mijn blaas vanmiddag als trampoline gebruikte. Tot grote pret van de mede-ehbo-ers, trouwens. Die waren stonden breed te grijnzen toen ik mijn kind bestraffend toesprak. @Koninginnedag: Het weer was hier achterin de middag toch nog wel een beetje aardig, dus er zat toch nog wel wat volk op de terrasjes. Zo'n plein met terrasjes, muziektent & spelletjes ziet er toch ineens anders uit als het zonnetje even doorbreekt. 't Is wel leuk, zo'n middagje mensen kijken.
@D1982: nou ja het gaat 'goed' heb nog steeds emo-wisselingen en ben heel onrustig van binnen. kan ook niet stil zitten heb zon nesteldrang.... ons huis is in 3 jaar nooit zo schoon geweest... al wordt nisa-man boos hierom hij vind dat ik mezelf te veel push ik probeer hem duidelijk te maken dat ik echt geen dingen doe waar ik last van krijg maar helaas hij is nog steeds bang ook omdat de gyn de vorige keer zei dat het altijd nog miskan gaan. hij trok helemaal wit. WATTTT!!! dus sindsdien ben ik weer over-protected mag niks doen enzo en juist nu ik energie heb vind ik dat moeilijk in het begin was ik veel moe enzo dus vond het niet erg maargoed hij wil ook wachten met de kamertje en wagen enzo tot we een week ofz0 zijn (als het aan hem lag 39wk6dg ) babyvoelen: iK WiL OOK ZO GRAAGGGG !!! ik voel wel iets af entoe maar omdat de gyn de vorige keer zei dat zijn je darmen durf ik er niet van uit te gaan dat het de baby is + ze zeggen toch als je de babay ECHT voelt dat je het dan echt wel gelijk herkent ??? pfff bloedneus: nope geeen last van hier. nooit gehad ook ja 1x toen ik 8jr ofzo was cossy: welkom terug meid, het was zeker genieten daar schijnt idd. dat je mooi weer meehad ik zou nog langskomen maar had een lekke band, stomme fiets ook ano: alvast gefeliciteerd wat leuk (ik HOU van weddings groot of klein ) april: hoe is het nu met je meid, lekker aan het genieten van je huisje ja leuk is dat weer zie zo maar een paar keer per jaar en we ZOUDEN de kamer van mn moeder krijgen hoop dat ze het niet vergeten is anders een subtiele hint maar geven hahaha en met ons trouwen hadden we de koelkast van mn oma+opa gekregen dus dat zal dit keer weer iets 'leuks' worden heb gulle fam. en van andere fam. krijg ik goudstukjes (Zo ong.50euro p/stuk) hou van deze tradities denk dat we daar ook wel zon 1000euro aan krijgen, kunnen we zeker iets leuks van doen/kopen/sparen
@nisa, het komt echt hoor die baby voelen......! Het kan niet lang meer duren.... @ano, Leuk dat jullie DE datum hebben! Gefeliciteerd! @blaas, hier wordt ook veel op mijn blaas "getrapt" Helaas merk ik ook dat de boel niet meer zo sterk is al vroeger, met alle gevolgen van dien..... @koninginnedag, wat een ......weer! Niet veel gedaan, ja manlief wel in de badkamer, dat gaat nu wel aardig opschieten..... @ april, jullie badkamer af, ben jaloers! Hier gaat het goed hoor, maar het leek wel een woestijn inclusief zandstorm! Onze dochter weet al vanaf het begin dat we zwanger zijn, maar vind het super, gaat steeds babyspeelgoed van zolder halen! Zegt soms wel dat ze niet gaat delen, maar dat komt vast goed. ZE is echt een poppenmoeder, dus vast ook een heel lieve grote zus. Hebben jullie het al verteld? @bloedneus, volgens mij ook heel normaal tijdens zwangerschap, zelf had ik er 1 op de testdag! @wiegje, ik ben vandaag geslaagd voor een stofje! Hier was een stoffenmarkt dus wij in de stromende regen! Maar met goed resultaat.Een soort patchworkstof in donkerblauw met wit, zo leuk! Als het af is, zal ik wel een foto maken... @hier, Yes, 23 weken! Eindelijk wat resultaat van het halve dagen werken, al is het natuurlijk niet helemaal weg en doe in geen .......!Dat maakt ook wel wel dat ik het af en toe behoorlijk zwaar vind deze zwangerschap! Ik heb echt last van Ups en Downs, die hormonen, grrrr Dinsdag naar de gyn en het cb voor mijn dochter! Ladies, ik hou het hierbij, allemaal een fijn weekend!
@Nisa: Jeetje, nu al nesteldrang. Ik dacht dat dat meer aan het einde van de zwangerschap voorkwam. Hier totaal geen 'last' van. Ik vind op de bank zitten met de laptop (forum) nog altijd boeiender dan stofzuigen. @Tamar: Lastig dat de zwangerschap niet makkelijk verloopt. Gelukkig ben je over de helft, maar ik kan me voorstellen dat (ruim) 4 maanden op deze manier nog lang duren! @hier: Vandaag geklust in het nieuwe huis van mijn schoonbroertje. Ik (lees: ongeboren kleinkind / neefje of nichtje) werd door de familie goed in de gaten gehouden. Want in mijn 'toestand' moet ik vooral niet teveel doen. En al helemaal niks 'gevaarlijks'. We zijn er een hele middag geweest en ik heb alleen de kozijnen van het keukenraam geschuurd. En verder heb ik me een beetje zitten vervelen, wat me nog nooit eerder is gebeurd tijdens een verhuizing. Eigenlijk hadden ze volgens mij liever gehad dat ik ook niet geschuurd had (want ja... al dat stof - Hoe dat in vredesnaam bij Fröbel terecht moet komen is mij een groot raadsel!) Ik weet dat het lief bedoeld is, maar ik vond alle zorg een beetje overdreven. Volgens mij was de zak met drop het gevaarlijkste wat ik vandaag ben tegengekomen.
@ tupp, als je hem maar niet leeg gegeten hebt! hahaha Lief dat je je zwager helpt! Het is allemaal goed bedoelt moet je maar denken....
@ Nisa: oh, die nesteldrang... Vervelend hé, als je dan niks mag. @ Tamar: ik ben benieuwd hoe het wiegje eruit gaat zien! ga je het wiegje zelf bekleden? @ Ano: bloedneus, ja die zal ik vroeger vast wel een keer hebben gehad, maar daar weet ik niks meer van! @ Tupp: mijn schoonzus krijgt volgende de sleutel van haar nieuwe huis, mijn vriend heeft mezelf al "verboden" om mee te gaan. Al die verfluchtjes..., maar ik wil zo graag helpen! Eigenlijk wil mijn vriend thuis ook nog de kozijnen gaan verven, maar dan wil hij dat ik ergens naders ga logeren... @ Blaas: ja die van mij wordt ook als trampoline gebruikt haha! @ Hier: vandaag vieren we de verjaardag van mijn vriend. Zal wel weer lekker druk zijn, maar ik heb het mezelf makkelijk gemaakt: het wordt zelfbediening
goedemiddag dames, wat een rotweer. of is het hier nu toch nog even droog? daarnet even een rondje met de hondjes gewandelt, was precies op tijd terug (met dank aan buienradar) ben steeds op zoek op mp en andere sites voor een leuk bed voor leah, heb een supergaaf bed gevonden, nar heet het. ben benieuwd (het is nu roze, je kan het nog schilderen) heb al een gave strandkast ook gevonden wil ook wel voor de baby shoppen, maar heb nog niet veel nodig. (babykamer enzo) ga volgende week om de duowagen, moet nog even mailen wanneer, misschien 5mei, maar weet niet of het dan druk is op de weg? of dat dat juist meevalt? @d1982, gefeliciteerd met je vriend, zelfbediening is inderdaad makkelijk, anders loop je zelf steeds heen en weer. vorig jaar op mijn verjaardag hebben we gebbqt (in de zomer) had binnen op tafel alles gezete en buiten konden ze zitten ideaal @tupp, haha, zie je al zitten met je zak drop lijkt me ook niet echt leuk dat je niks mag helpen doen. wij zijn gaan samenwonen op 1juni mijn zus is daarna nog wel helpen verven met haar dikke buik (is op 19sept. bevallen) die vond het alleen maar leuk om te helpen. @tamar, slaapt de baby eerst in het wiegje op de slaapkamer? wij hadden bij leah een wiegje beneden (nog geen box) waar mijn vriend nog in gelegen heeft. was ook erg mooi. met een witte stof met een klein motiefje. denk dat we dat nu weer gaan doen (boven gewoon in het ledikant) gelukkig helpt het dat je halve dagen werkt. een meisje die ik ken heeft ook BI en werkt nu 4uur op een dag. @voor de rest. vanmiddag misschien nog even langs de tennis als het droog is? schoonbroer moet tennissen. (vriend van mijn zus) gister heb ik me weer vreselijk geergerd aan mijn schoonvader, hij had leah in een plas laten springen (ze kan zelf niet springen) en haar schoenen, sokken, broek en zelfs haar mouwen waren helemaal nat. op zich vind ik dat niet zo erg. maar het was niet zo heel warm en baalde gewoon. van mij mag ze dat niet (is niet echt handig) en hij laat het weer toe. zucht. begin nu al te vrezen voor de volgende, dan zijn er 2 die hij rare dingen kan leren. @namen, een jongensnaam hebben we wel al, die vinden we allebei heel erg leuk. een meisjesnaam is nog moeilijker. voor mij hoeft het niet echt bij elkaar te passen (een beetje is wel leuk, maar de volgende naam wordt langer dan 4letters, over 20 of 40jaar maakt het ook niet meer uit of het leuk samen past)
@namen,Ik vind het echt moeilijk om samen met mijn ventje namen te verzinnen. Vinden allebei iets anders leuk dus dat word nog wat @ hier,Vandaag kamertje besteld die is halverwege augustus binnen. En natuurlijk even mijn echo nog showen
@ d1982, mijn schoonmoeder gaat het wiegje bekleden! Dat is zo'n lieve schat! Dit heeft ze voor mijn dochter ook gedaan, meestal maakt ze dan ook een lakensetje in die stijl.....zo leuk! @ brenjomi, het wiegje staat bij ons gewoon op het kamertje van de baby! Ik kon er echt niet tegen bij ons op de kamer, hoorde elk kreuntje! Mijn dochter heeft er 4 mnd in gelegen! Het ledikantje staat op zolder en is zo gepakt als het nodig is. @ ano, mooie echo hoor! Heb je een foto van het kamertje, ben wel nieuwsgierig!? @ namen, wij zijn er al uit! Maar ik zeg het lekker niet ...... Hij krijgt 3 namen, net als onze dochter! @ mijn badkamer, mijn plafond met spotjes is bijna af! Jippie! @ kirrebir, is er al een 1e cyclusdag?
@ano, leuke echo en namen vind ik ook moeilijk. ik probeer er ook gelijk scheldwoorden op te verzinnen (of te rijmen) @tamar, hier heeft ze ook niet bij ons op de kamer gelegen. gewoon op haar eigen kamer, onze deur staat zoiezo altijd op een kier en haar deur de eerste maanden ook. nog hoor ik veel, maar niet elk zuchtje als we bij mijn ouders slapen slaapt ze bij mij op de kamer en dan hoor ik ook alles, dat vind ik af en toe heel irritant
Hoi dames! Ik kom eventjes hier kijken, want we zijn drukdruk met Vince zijn kamertje! Het is nu behangen en (gedeeltelijk) geverfd, nu nog laminaat erin. En dan ga ik morgen beginnen met het verven van de babykamer, en daarna ook daar laminaat in. Hoop dat de kamers over 2 maandjes allebei helemaal klaar zijn!! Ano -> Dat is een meisje, dat zie je zo! Geen twijfel mogelijk. En dat blaasspringen, ja dat gebeurt hier helaas ook regelmatig. Niet erg prettig, maarja pijnlijk is het ook (nog) niet. Ohwja, en 23 WEKEN!! Wauw het schiet echt op! Mijn baarmoeder komt al 2 a 3 cm boven mijn navel uit. Nog een paar weekjes en dat wordt het kindje al levensvatbaar, ben echt blij als het zover is. Is gewoon zo'n geruststellend gevoel dat ze in ieder geval alles doen om haar te helpen als er iets gebeurt. Groetjes!! xx
Nee, ik weet eigenlijk zeker dat toch weer mis is... Ik begrijp niet hoe het kan na de goede hysto van 2,5 week geleden, maar de tekenen zijn er. Ik had woensdag ongesteld moeten worden en ik heb me ook echt ongesteld gevoeld, maar niks. Geen druppel. En zwanger zijn is echt onmogelijk. Het voelt nu alsof er een tennisbal in mijn buik zit, dus voor mij betekent dat een buik vol bloed. Vandaag de gyn maar weer bellen dan. Ik begrijp er echt niks van... zit al het hele weekend te janken...
Dank jullie wel. Helaas kan ik pas volgende week dinsdag terecht... Mijn gyn is er niet deze week en ik wil niet weer bij een ander.
@kirrebir: ow meid wat vervelend, hoop het niet voor je -knuf- @tamar: 3namen!! ik krijg de mijne niet eens zover voor een 2de naam!!! dat zou verwarrend voor hem zijn, want hij zal er maar 1 gebruiken en wat heeft die andere naam dan voor nut pffff @ano: wat een mooie echo!!! kamertjes: ow wat leuk!! cossy: hoop over 2 mnd te beginnen
@kirrebir,Nee he!:x..wat klote!! Een hele dikke knuffel. @cossy,Leuk dat jij dat al ziet hihihiihiihi Nog even afwachten en we weten of je gelijk hebt. @tamar,3namen pffffffff dat heb je snel verzonnen. @nisa,En voel je je al beter??