Hallo dames! Op de een of andere manier kom ik er gewoon niet toe eens rustig bij te lezen. Hetgeen me is bijgebleven is dat Ano een mooie echo had en dat Kirrebir niet lekker gaat. @ Kirrebir ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat het niet weer gaat om verklevingen. Wat een rotsituatie meid. Hier wordt aan je gedacht. Dikke knuffel. @ Ano Gefeliciteerd met je mooie echo! Heerlijk! @ hier volgens mij voel ik mijn kleintje af en toe bewegen wanneer ik mijn handen op de buik leg. @ iedereen dikke knuffel en mijn excuses dat ik niet even vaker kom kletsen. Ik denk wel aan jullie hoor.
@Zilvervosje: Mijn leerlingen zijn er inmiddels ook wel achter dat de juf vaak woorden vergeet. Haha. En namen, daar had ik altijd wel een beetje last van maar nu haal ik echt alles en iedereen door elkaar. Gelukkig hebben ze er wel lol om. @April1: doe maar rustig aan! We zien je wel weer verschijnen als je wat fitter bent. @hier: Er is hier hard gewerkt vandaag. Tupp-man maakt een extra kast voor op onze slaapkamer, zodar spullen die nu nog op de babykamer liggen daarin kunnen. Ik heb gisteren al leuke dozen voor die nieuwe kast gekocht. En wat andere 'overbodige' dingen voor de babykamer, natuurlijk Vandaag zijn we hout gaan halen voor de stellingkast op de slaapkamer en voor een nieuw te bouwen CD / DVD-kast. De rekjes die we hebben zijn echt te klein geworden, dus manlief bouwt daar ook gelijk maar 'even' een nieuwe voor. Onze rekjes gaan naar mijn schoonbroertje en -zusje. Terwijl mannetje aan het bouwen en sjouwen is, ben ik vast bezig geweest met het leegruimen van de twee overgebleven kasten op de babykamer. Er gaat vooral veel tijd zitten in het steeds weer bekijken en opvouwen van de babykleertjes die daar ook al liggen. Ik kan niet wachten tot de meubeltjes er staan, zodat ik lekker kan gaan inrichten. Ik heb de kamer en meubeltje al op schaal getekend, zodat ik lekker op papier kan gaan schuiven. We hebben echt VEEL ruimte, wat zal ik nog veel bij moeten kopen om dat allemaal leuk op te vullen.
dag dames, @tupp, leuk he, om te verzinnen hoe je alles gaat zetten. wij hadden ook veel ruimte (vonden we zelf) nu staat er op de 'baby'kamer een tweepersoonsbank (het is nog leah haar kamer) die hadden we beneden over en het is boven heerlijk om op te voeden (en verhaaltjes te lezen) hij past er goed. (en beneden staat hij in de weg) @april, doe maar op je gemak hoor. we zien je wel weer verschijnen @vergeten, af en toe wel ja. maar dat weet ik dan toch niet meer (en de namen van leah en de hondjes gooi ik ook door elkaar) @zilver, in het ziekenhuis bij ons (in belgie) hebben ze wel een bad, maar je mag er niet in bevallen. het is meer om de weeen in op te vangen. (bij mij werd het er alleen maar heftiger van, mijn ontsluiting ging ineens supervlug) ik vond het niet ontspannend @hier, de duowagen is binnen hij ziet er nog heel goed uit en rijd heerlijk. (heb er nog maar korte stukjes mee gelopen) vergeleken met de quinny buzz 4 is deze heeeeeeeeel soepel. ben er nu al heel erg blij mee we zijn nog even langs de ikea geweest, maar meer mensen hadden dat idee hahahaha, het was echt super druk. niet normaal. het was dat ik echt heel nodig naar de wc moest en ik erge honger had dat ik toch gegaan ben. het was wel leuk. heb bijna niks gekocht. net een stoeltje voor leah. heb een superleuke picknicktafel gezien (voor kinderen) voor maar 20euro, maar hij was natuurlijk op maar die wil ik zeker hebben. leah heeft alle bedden even geprobeerd was wel grappig (ze deed het uit zichzelf) en ze heeft van de mevrouw (en kindjes) van de duowagen een poppenbuggy gehad. ze is heel de tijd dat we thuis waren tot ze naar bed ging met de buggy in de weer geweest (en met het krukje van de ikea) ze was helemaal in de wolken met haar buggy dus mama en leah in de wolken van een buggy mijn navel (er rond) jeukt al een paar dagen? vond het erg vreemd, had ik nog niet gehad (hij komt er nog niet uit, had ik bij leah ook niet) maar volgens mij komt er (extra?) straie rond mijn navel, wat ik voel en zag daarnet. dus dat het daarom misschien jeukt? baalde wel even, want had gehoop dat mijn buik al genoeg uitgerokken was maar goed, het vervaagd weer (van de vorige keer is ook al redelijk vervaagd) smeer er ook niks op. misschien toch eens doen? morgen oppassen op mijn neefjes, hopelijk is het droog, dan kunnen ze buiten spelen. weet anders niet echt wat te doen. weet nu al dat ik morgen tegen de avond gesloopt zal zijn (is anders ook als ik oppas) vanmiddag op de terugweg in de auto had ik ook erg veel moeite met mijn ogen open houden. ben maar even gestopt om iets te drinken en even wakker te worden. vreselijk is dat. daarna ging het weer. ik slaap nogal makkelijk in de auto (of een bus ofzo) maar dat is niet echt handig als je moet rijden heb al tegen vriend gezegd: als je thuis bent moet je mee naar de ikea enzo, want dan ben ik te moe om terug te rijden
zie net dat ik bijna 19weken ben. vind het nu ineens wel hard gaan? moet morgen bellen voor een afspraak (niet vergeten) dan ben ik al bijna 20weken nog een week of 8 en dan komt mijn vriend weer naar huis (voor mijn idee als ik rond de 28weken ben. vroeger kan ook, later hopelijk niet)
@Brenjomi: Gefeliciteerd met de buggy's. Leuk dat Leah er ook eentje kreeg! Volgens mij was het vandaag overal druk. Bij Praxis in ieder geval wel! Maar zijn hadden vanochtend 15% extra korting op alles, dus dat trok ook extra mensen. Helaas heeft die mevrouw één plaat MDF teveel aangeslagen, dus een deel van de korting zijn we weer kwijt. We zagen het thuis pas. @hier: Ik heb een leuke poster gezien voor op de babykamer: Funny Friends III Poster van Jean Paul bij AllPosters.nl Ik ben ook al volop aan het kijken voor geboortekaartjes. Volgens man natuurlijk veel te vroeg. Ik kan nooit wachten met dat soort dingen!
@tupp, leuke posters balen van die plaat. misschien toch even terug gaan? ik heb een tijd geleden al zitten denken voor een 'gedichtje' op het kaartje bij leah hadden we iets aparts (heeeeel veel reacties op gehad) dus nu wil ik weer iets aparts, maar ja, het verzinnen is af en toe nogal moeilijk (bij leah stond erop: het gebeurde in een wip, papa moest weer naar het schip, maar was gelukkig op tijd thuis, voor de geboorte van zijn kleine muis. nu had ik al verzonnen: deze wip duurde iets langer, mama was in het begin (iets) banger, tot ze mijn hartje zagen/hoorden kloppen, en voelden hoe hard ik kon schoppen. leah heeft al veel voor mij gezongen, papa en mama wisten het al: ik ben een jongen. of: leah zong voor mij een vrolijk wijsje, papa en mama wisten het al, ik ben een meisje) we waren er bij leah vergeten opzetten dat het een meisje was. voor ons was het duidelijk en wij wisten het al langer. dat vond ik wel een tip om te onthouden. en heb bij de gyn een superleuk kaartje gezien (toen ik zwanger was van leah en de onze al uitgezocht had) het was een soort 3luik. op de voorkant stond heel groot: oh boy. en dan doe je hem open en dan stond er: it's a girl en dan nog tekst. die vond ik superleuk (maar ben hem nog nooit ergens anders tegen gekomen) succes met zoeken. ik vond het erg moeilijk. tis wel goed dat je nu al begint te zoeken, dan weet je wat je wil en wat de mogelijkheden zijn/
Waarschuwing: dit wordt misschien een vies praatje... Nou ik weet nu iig echt zeker dat er vanalles vast zit van binnen Ik voel al sinds ik ongesteld had moeten worden (28 april) een constante druk op mijn buik. Vannacht werd dat erger (ik kon niet eens meer comfortabel op mijn buik liggen). Vanmorgen had ik last van . uhm . zeg maar koppige ontlasting en moest dus iets harder persen dan normaal (sorry hoor) .. Toen had ik ineens bloed bij het afvegen, duidelijk menstruatiebloed. Maar daarna in mijn maandverbandje verder helemaal niks. Dus net ben ik even gaan testen en als ik idd wat pers, komt er wat uit. Dus ik denk dat ik een klein gaatje heb (gemaakt met persen?) en dat er met wat moeite dan een beetje bloed uit komt?
ow kirrebir meid ik had zo gehoopt dat dat het toch een uitblijvende mens. was (omdat ik daarin wilde geloven) want dit gun ik je echt niet!!!! en nu ?? wat een +@%&@%+& pfff.... een hele dikke knuffel meid (stap nu over van duimen naar gebeden) vind het zo oneerlijk
Oh jakkes Kir! Wat vind ik dit rot om te lezen. En al helemaal omdat je nog zo lang moet wachten voor je naar de gyn kunt. (Nou ja, minder dan een week is misschien niet echt 'lang', maar voor je gevoel waarschijnlijk wel!) Bah bah bah! Omdat je het had over een moeilijk stoelgang, dacht ik zelf eerst even een aan aambei, maar ik denk dat je wel gecontroleerd hebt uit welk gaatje het bloed kwam?
@kirrebir, podver, ik had gehoopt op goed nieuws. je kan ook moeilijk blijven persen zodat de druk een beetje van je buik af gaat? (of is het al minder nadat je naar de wc bent geweest?) het is inderdaad vervelend dat je gyn. er nu niet is.
@ Kirrebir: Ach! Wat ontzettend rot! Ben je erg geschrokken of had je wel verwacht dat er bloed zou zijn? Dit klinkt inderdaad niet goed. Wat gek dat die hysto van twee weken terug dan wel goed geweest is! Ik vraag me dan wel af of ze wel goed gekeken hebben! Is het nu niet verstandig om er toch sneller even naar te laten kijken ivm infectiegevaar? (of is dat er niet?) Dikke knuffel, ik denk aan je!
Ik was er al van overtuigd dat er allemaal bloed in mijn buik zou zitten, dus dat er nu wat uit kwam, vond ik ergens alleen maar fijn! Ik snap alleen nog steeds niet hoe dit nu allemaal ineens zo kan. Ik heb nu het volgende bedacht: Mijn afspraak dinsdag heb ik toevallig al in de poli OK spreekkamer (omdat hij daar dienst heeft). Daar doen ze de hysto's. Omdat ik niet heel veel langer wil wachten, ga ik morgen bellen (hing vandaag zo lang in de wacht, heb het opgegeven) om voor maandag een telefonisch consult te regelen. Dan kan ik hem aan de tel uitleggen wat er aan de hand is en hopelijk kan ik hem dan zover krijgen om de dag daarna, omdat ik er dan toch al ben, meteen een hysto te doen. Als je een hysto hebt, moet je officieel via Opname gaan. Dus dat kan dan nog geregeld worden. Vond het zelf wel een goed plan eigenlijk! En wat betreft infectiegevaar... tja... ik heb natuurlijk al eerder een paar maanden met een dichte baarmoeder gelopen (net als iedereen met Asherman) dus volgens mij valt dat wel mee. @Tupp: ja het was duidelijk menstruatiebloed. Ik weet niet hoeveel een aambei bloedt, maar er kwam best wel wat uit @Brenjomi: ik ben nu nog een klein beetje aan het bloeden en heb wel het idee dat de druk wel al minder is. Maar als je aan het werk bent voel je het toch wel al minder dan als je stil in bed ligt. Het wel een ibuprofennetje genomen vandaag.
@kirrebir,Jeetje meis wat vervelend. Hoopte ook dat het allemaal wel mee zou vallen na alle ellende Hele dikke knuf!! @hier,De moeheid is al iets minder aan het worden gelukkig. En heb vanmiddag een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling op 26 mei. Kan niet wachten tot de 20 weken echo(al is er een kans dat ze t nog niet zien de 26e). Ben toch altijd een ongeduldig persoon
Waarschuwing: weer een duidelijk omschreven goor praatje voor de liefhebbers. Kirrebir: uit een aambei kan ook véél bloed komen. Ik heb er geregeld last van. Meestal hooguit een klein streepje van m'n uitwendige aambei. Maar soms knapt er een inwendige en dan ligt echt de wc vol. De eerste keer dat ik dat had, schrok ik me rot! Dacht minstens dat ik een ernstige inwendige bloeding had! Overigens is dat bij mij wel altijd helderrood (vers) bloed, bij mij leek het nooit echt op menstruatiebloed. Dat zitten vaak toch wel wat stolseltjes in en dat is bij mij bij aambeien-bloed niet zo. (Hoewel het volgens mij soms ook oud bloed kan zijn, weet ik eigenlijk niet zeker.) Aan het begin van de zwangerschap schrok ik (natuurlijk) van elk rood veegje op m'n wc-papiertje. Ik teste dan even waar het precies vandaan kwam door eerst een papiertje tegen mijn anus te houden en een beetje te persen en het papiertje te controleren en dan eventueel nog eens door het papiertje tegen de vagina-opening te leggen en te persen. Dan zie je gelijk waar het precies vandaan komt. Ik hoop dat deze uitleg niet tè duidelijk was... Beetje genant om over aambeien te praten. Maar ik zou het in jouw geval heerlijk vinden als het toch een aambei blijkt te zijn, vandaar! (Ik denk het niet, want dat verklaart nog steeds niet waarom je niet ongesteld bent. Maar toch hoop ik erop!) Oké, klaar met de gore praat. Ik vind jouw plannetje om vooraf te bellen heel goed. Op die manier kun je zo snel mogelijk geholpen worden. Zonde als je daarvoor weer een nieuwe afspraak zou moeten maken. Ik hoop dat je gyn ook gelijk doorpakt! Maar uit jouw eerdere berichten te lezen, is hij daar wel van.
Duidelijke uitleg Tupp! (voor de gevoelige maagjes heb ik je maar niet gequote! ) Ik zal jouw test wel eens doen, maar ik ben er bijna zeker van dat het menstruatiebloed is.
Kirrebir, wat ontzettend rit meid! Ik denk eerlijk gezegd ook dat het menstruatiebloed is... Je voelde het eigenlijk al zitten he. Maar wat raar dat het dan weer is 'dicht gegroeid' zeg... Ik bedoel de vorige maand was je toch ook gewoon ongesteld? Pfff het houdt ook niet op he...
@kirrebir, goed plan, ik zal voor je duimen dat het gewoon kan en dat je niet weer zo lang in de wacht hangt (vreselijk is dat) @tupp, goed omschreven en aambeien zijn genant om over te praten, maar ach, we zijn wat gewend @hier, we hebben een nieuwe dorpsgek haha, vanavond met leah en een pop in de duowagen gelopen. moest er zelf ook hard om lachen. had de pop erbij gezet met het idee: dan loop ik niet zo voor lul. maar voelde me toch nog lopen maar ben helemaal in de wolken, wat een heerlijke wagen. ge-wel-dig. we hebben de quinny buzz 4 ook nog staan, het is dat we die van mijn schoonouders gehad hebben anders had ik hem al verkocht deze rijdt echt super. misschien dat ik me toch wel dorpsgek ga laten noemen en er veel vaker mee ga lopen. krijg er gewoon energie van omdat hij echt heerlijk loopt
*Breekt in* Brenjomi ik hou je in de gaten of ik je voorbij zie komen hahaha. Of durf je nog niet zover hihihi? *breekt uit*
mij voorbij ziet komen?? met de wagen. haha. ben daarnet over het molenwater gelopen maar durfde niet langs te komen. misschien dat ik morgen even langskom steel ik je dochter, dan loop ik niet meer voor lul
Nou, ik snap er nu echt helemaal niks meer van... Het lijkt alsof het nu toch wel best redelijk doorzet... Ik heb wel echt behoorlijke menstruatiepijn, het straalt helemaal door naar mijn rug en het voelt alsof er een paar messen mijn onderlijf in gaan. Ik hou gewoon maar even op met "speculeren". Ik weet het allemaal niet meer, weet niet meer of ik mijn eigen gevoel nog kan vertrouwen en ik wil zeker hier niet bekend komen te staan als paniekzaaier Heb net een belafspraak met de gyn geregeld voor maandag, dus ik overleg dit eerst maar eens met hem.... en hou het intussen een beetje in de gaten.. Pfffff sorry hoor....