Hoi dames! Pff ben al zeker 4 keer begonnen met reageren hier, maar ik ben echt zooo moe dat ik telkens na een halve pagina weer afhaak. Vannacht echt slecht geslapen... En uitgerekend vandaag heeft Vince besloten dat een middagslaapje niet meer nodig is, fijn hoor! Daarnaast is het huis best wel een zooi en komt mn vriend vandaag thuis. Dus moet ondanks moeheid toch nog veel doen... (zo, had even zin om me lekker te beklagen )
@Cossy: Mag hoor! Ik moet dadelijk ook nog even aan de bak: manlief is 3 dagen weg geweest en komst vanavond ook weer thuis. Dus ik moet nog even als een razende roeland door het huis om m'n rotzooi op nette stapels te leggen. Behalve rotzooi maken heb ik veel gedaan de afgelopen dagen. (tussen de dutjes door) Gelukkig heb ik alle klusjes die ik wilde doen wel af kunnen krijgen.
@ Brenjomin: succes vrijdag met de 20 wekenecho. Ga je alleen of neem je toch je schoonmoeder mee? @ Cossy: oh wat heerlijk dat jullie kamertje al bijna af is. Ik kan haast niet wachten... @ Zilvervosje: hoe gaat het nu met zilverman? Heb je echt ergens anders geslapen? Hopelijk gaat het ondertussen al iets beter! @ Nisa: geweldig dat je je zoontje ook al gevoeld hebt. En je zit al op de helft ! @ April: yoehoe je voelt hem/haar ook al! Wat ontzettend naar dat je toch weer last begint te krijgen van je bekken. @ Tamar: hoe gaat het bij jou met de bekkenpijn? @ Kirrebir: hoe gata het met je? Heeft iemand misschien nog iets van haar gehoord? @ Hier: met moederdag ben ik ook verwend met een ontbijt op bed en een cadeautje En de mooiste verrassing: ik heb de baby ook voor het eerste gevoeld. En nu natuurlijk lekker lang weekend!!!
@D1982: ja ik kan hem zelfs zien bewegen oww jou moederdag cadeau verslaat de mijne zo bijzonder en attent van hem/haar dat ie zich laat voelen om M-dag
@Ano: nog een paar weekjes geduld! @hier: Vanacht weer heerlijk geslapen, met m'n mannetje weer naast me. Heerlijk om mijn koude voetjes weer ergens kwijt te kunnen.
goedemorgen dames, ik lees steeds mee, maar post niet steeds. ben nog steeds bij mijn ouders, mijn vader is vanaf gister weg met zijn paarden voor een tocht, wel in de buurt, maar hij slaapt niet thuis (is met een hele groep) hij komt zaterdag weer naar huis. mijn moeder stond vanmorgen al alleen onder de douche het ging wel hoor, ze had zoon speciaal ding om haar arm (het mag niet nat worden) had ze er zelf rond gedaan ach ja, moet ze zelf weten, mijn zus maakt zich daar drukker om. @echo, ga morgen waarschijnlijk alleen, vind ik ook niet zo heel erg, want wil het liefst het eerst tegen vriend zeggen hoe en wat en of we weten wat het wordt? ik hou er wel rekening mee dat hij het niet zou kunnen zien? (anders ben ik zo teleurgesteld) mijn schoonmoeder moet werken @voelen, gaaf he, ik lag gister in bed met leah (die was savonds wakker geworden van de visite dus ze mocht nog even mee naar boven, daarna samen gaan slapen) en ze lag zowat bovenop me (vond ik niet erg, vond het wel leuk) en de baby schopte ook. dacht: goh, nu liggen we hier met zijn 3en @kirrebir, ben ook benieuwd hoe het met je gaat? begin me al een beetje zorgen te maken omdat we nog niks gehoord hebben? ik hoop dat het meevalt? we denken aan je. @de rest, vanmiddag gaan we nog even ergens heen. denk even shoppen (hier in de buurt is een plaatsje waar ook op zondag altijd alles open is) en een pannekoek ofzo eten heb er nu al zin in wat gaan jullie vandaag nog doen?
brenjomi: spannend dus morgen enne gezellig zo met zn 3tjes vandaag: hier gaan we...... schoonmaken!!!! leuk he het wordt maar niet schoon genoeg hier
Hoi, hoi, Sorry, sorry, sorry, Dat ik niet zoveel schrijf, probeer mee te lezen maar zelfs dat lukt niet altijd! Ik heb de laatste week weer veel pijn, ga maandag maar weer eens aan afspraak bij de fysio regelen. Ik weet we eigen schuld, heb ook teveel gedaan! Maar sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren.....Het ging echt wel beter met het werken van halve dagen, maar nu lijkt alles weer terug bij af.... Mijn dochtertje ligt nu op bed en zelf ga ik zo ook rusten, als ze slaapt! Maar ik dacht eerste even jullie een teken van leven geven! @Hemelvaart, hebben jullie een leuke dag gehad?, misschien zelfs wel een lang weekend? Wij zijn gister op een camping geweest, was maar net, net qua weer! @harde buiken, hebben jullie daar ook last van, tijdens mijn blaasontsteking, leek het bijna op het begin van een bevalling zoveel en pijnlijk.....Gelukkig wordt het nu minder, maar helemaal weg is het niet! Als ik nou veel zou doen, begreep ik het nog! @nisa, alles schoon? Dat moet een goed gevoel geven! @brenjomi, en hoe was je echo? Weet je het geslacht? @tupp, nu je zwanger bent moet je toch warmbloedig zijn....helaas hier ook geen last van.... Jij had toch vakantie, heb je het lekker gehad? @ano, hoe is het met je, ben je al minder moe? @D1982, dat is wel een heel bijzonder mooi moederdagkado! @kirrebir, Gaat het allemaal goed...? @krokodieltje, zag in het buikentopic geloof ik een mooie foto van je buik! @april, is het einde van de verbouwing al in zicht? Al vast succes met de 20 wkn echo, willen jullie weten wat het geslacht is? @zilvervosje, is de rust inmiddels weer een beetje terug gekeerd! @cossy, bijna 25 weken, wat gaat het snel he! Zijn de kamers af? @ben ik nog iemand vergeten??? Allemaal alvast een fijn weekend! Liefs Tamar
Hoi meiden! Nou, de rust is wedergekeerd, met wat spannende momenten Gisteren naar "proef Amersfoort" geweest, een soort festival van restaurantjes waar je verschillende kleine gerechten kan proeven (en betalen... ik had het anders in mijn hoofd ). Ik ben heel trots op ons want we kregen bijna ruzie en we zijn gestopt. Zilverman kan soms heeeeeeeel erg betweterig zijn en was de hele dag al vervelend. Ik had zijn iPod oordopjes "gejat" (niet waar, ik heb speciale), ik duwde hem een bepaalde kant op op straat (niet waar) en was gewoon algemeen pushy en dominant (zo doet hij als hij onzeker is, trouwens, als hij altijd zo was was ik nu niet zwanger van hem, hoor). Zijn favourite zin is "zullen we opnieuw beginnen" net nadat hij al mijn buttons heeft ingedrukt. Dit keer heb ik gewoon kalmpjes gezegd dat hij niet echt leuk deed en dat ik best overnieuw wilde beginnen maar dat het even een paar minuten zou duren voor mijn stresshormoontjes weer gedaalt waren. Het hielp! Geen ruzie en hij liet me zowaar even met rust. @ Kirrebir: Ik zie dat ze al een paar daagjes niet online is, dus ik denk dat het niet zo goed gaat. Hebben jullie ook niets gehoord? @ Brenjomi: Je had gisteren de echo toch? Of vandaag? Hoe ging het? @ Nisa: Wat spannend dat je de baby voelde en zag bewegen!! @ Tupp: Volgens het boekje... heerlijk! Fijn ook dat je man weer thuis is!
@zilvervosje: goedzo meid ) ik weet niet wat het is maar nisa-man heeft dat ook ben ik boos en ga ik naar een andere kamer , idd. nadat ie alle knopjes heeft ingedrukt , zegt ie: ok sorry kom!!! en dan moet ik maar gewoon weer vrolijk doen ???? achhh mannen je kan niet met maar ook niet zonder ze maar ben blij dat het weer goed gaat @kirrebir: begin ook steeds meer te denken dat het niet helemaal goed is gegaan ....
Ik heb Kirrebir gisteren toch maar een pb-tje gestuurd. Ik wil eigenlijk niet te veel 'opdringen' (misschien heeft ze even behoefte aan wat afstand?) Maar ik wilde toch even laten weten dat ik aan haar denk. Ik begin ook te vrezen dat het geen goed nieuws is. Maar laten we hopen dat ze juist iets te vieren heeft en daarom een paar daagjes weg is dit lange weekend. We zullen af moeten wachten. @Tamar: Wow, wat een lang verhaal. Wat rot dat je toch weer zoveel pijn hebt! Ik hoop voor je dat je fysiotherapeut wat voor je kan betekenen. @vakantie: Ik heb deze vakantie zoveel mogelijk geprobeerd 'rustig aandoen' af te wisselen met wat klusjes en huishoudelijk werk. En wat 'dates' met vriendinnen. (Ook daar een beetje achterstallig 'onderhoud', vrees ik.) In de twee weken voor de vakantie heb ik nog wel last gehad van harde buiken. In de vakantie was het een stuk minder. Ik ben heel benieuwd hoe het volgende week weer gaat. Verder ga ik volgende week weer beginnen met Mensendieck therapie. Ik heb dat al eerder gehad vanwege klachten in mijn onderrug en een aantal jaar later weer vanwege pijnklachten in mijn schouders/nek. Ik heb er goede ervaringen mee. Ik ben niet altijd zonder klachten, maar de oefeningen die ik daar heb geleerd, helpen wel om het binnen de perken te houden. Maar ja, nu merk ik dat de pijn in rug en nek toch weer toenemen. En de oefeningen helpen niet zo goed meer. Bovendien worden sommige oefeningen nu toch wat moeilijker om uit te voeren. Dus ik wilde nog maar weer een paar sessies doen. Ze kunnen je dan gelijk helpen voorbereiden op de bevalling, dus 2 vliegen in 1 klap. (Hoe ik ook niet naar een puf-club.) Maar nu doet de verzekering eerst nog weer moeilijk, dus moet ik eerst die strijd weer aan. Geen zin in!
dag dames, even een kort berichtje van mij, de echo was goed was erg zenuwachtig, had al van alles in mijn hoofd wat niet goed kon zijn (had ook raar gedroomd, helpt ook niet) maar het bovenlipje was gaaf en het hartje had 4kamers. dus dat is goed. maag en blaasvulling is aanwezig en de rest was ook allemaal goed. dus daar was ik al heel blij mee. hij kon niet goed zien wat het is, maar hij had wel een vermoeden, hij zei ook ik weet het niet zeker, maar ik denk. dus het is al iets. al geloof ik het niet helemaal omdat het niet echt zeker is. vriend zou bellen om iets over 1 (voor hem om iets over 12) het liep uit, want de gyn. moest nog even een bevallinkje doen (moest er wel om lachen, dacht: je zal nu maar bevallen) alles was goed gegaan met de bevalling altijd leuk om te horen (al weet ik niet van wie) dus terug in de auto belde vriend al? het was 5voor 1 hahaha, hij kon niet langer wachten om te bellen. moest wel lachen. zei ook tegen hem: dat wordt dus toch een pretecho hij moest al lachen, hij had het al verwacht. hij had daarnet nog gemaild en hij zei ook: van mij mag je voor een echo, dan weten we het zeker. hij is zelf ook wel nieuwsgierig (normaal heel nuchter, maar was ook zenuwachtig en nieuwsgierig) ik zal nog even kijken of ik een foto in mijn album kan zetten? ben nog steeds bij mijn ouders, morgen naar huis. dan gaat het zeker. @tamar, balen dat je weer veel pijn hebt. hopelijk helpt de fysio een beetje? lijkt me erg lastig. @tupp, zat ook net te denken om kirrebir een pb te sturen om haar te laten weten dat ik aan haar denk, maar wilde ook niet te opdringerig overkomen. @zilvervosje, vervelend dat je man zo irritant kan doen. gelukkig ging het goed en snapte hij het. ik kan dan ook niet gelijk weer vrolijk doen. meestal weten we ook wel wanneer we even moeten stoppen. we zijn daarnet nog naar een pannenkoekhuis geweest met kinderboerderij en speeltuin enzo erbij. leah vond het geweldig ze vond de slagroom en de aardbeien lekkerder dan de pannekoek de pannenkoeken waren heerlijk we gaan zo weer eten, maar zit nog een beetje vol
Hoi meiden! Zit ik net een cracker boven mijn pc te eten, breekt het! Nu zitten er allemaal anijshageltjes onder mijn toetsen . Straks maar even kijken of ik die kan weg krijgen. @ Tamar: ik was helemaal vergeten te reageren. Sorry!! Wat naar dat de bekkenpijn weer terugkomt. En dan ook nog buikkrampen.... dan heb je het wel even van twee kanten te verduren! Het lijkt me ook erg moeilijk om echt rust te nemen. Goed dat je weer een fysio maakt... en, het is natuurlijk helemaal niet erg als je soms wat minder op ZP bent. Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Sterkte! @ Tupp: Lijkt die pufclub jou ook zo stom? Ik twijfel de hele tijd of het wel zinnig is, zo naast elkaar liggen puffen Vervelend dat je nu last krijgt van je schouders en onderrug! Wat is Mensendieck eigenlijk? @ Brenjomi: Een goeie echo!! Dat lijkt me wel een opluchting hoor, als het hartje er goed uit ziet en het kindje geen hazenlipje heeft. Daar maak ik me stiekem ook wel zorgen over! Spannend ook dat je al iets weet over jongen/meisje!! Leuk! @ hier: We gaan vandaag lekker de stad in en daarna dansen op onze oude dansschool. Heerlijk, ik be al zo lang niet geweest! Eerst nog even aan het proefschrift en dan lekker naar buiten. (en de "oplossing" gevonden voor zilverman, maar daar schrijven nette meisjes niet over... )
@Zilvervosje: Ik ben in ieder geval blij voor jullie dat het opgelost is! Wat dat betreft puf-club... lijkt me inderdaad niks voor mij. Ik denk dat ik me vreselijk opgelaten zou voelen. En dan zo'n 'verplichte' avond voor de mannen, waar die van mij absoluut niet naar toe zoe hoeven van mij. Maar ja, dan zit je daar dus alleen en dan ben je natuurlijk zielig. Brrr.... Mensendieck is een oefentherapie waarbij vooral op je houding en je manier van bewegen wordt gelet. Dus netjes rechtop staan en rechtop zitten. Verder wordt er gekeken waardoor bepaalde problemen ontstaan, bijvoorbeeld te korte kuitspieren of te zwakke rugspieren ofzo. Daar ga je dan aan werken, om op die manier verder je houding te verbeteren. Ik heb ook veel oefeningen geleerd omdat ik vaak teveel spanning in mijn spieren heb. Met die oefeningen kan ik de spanning wat verlichten. Ik geloof dat ze mbt tot zwangerschap / bevalling ook aandacht besteden aan prettige houdingen voor het bevallen, maar ook dat je op je houding let na de geboorte van de baby. Bijv. bij het tillen of in het badje doen.
@ Tupp: dat klinkt een stuk praktischer! Tja... die pufcursus... zo zielig voor die mannen die dan mee moeten puffen En volgens mij zou ik er alleen maar van gaan hyperventileren. Ik heb ook een beetje het cliche beeld van zo'n vrouw van een jaar of 50 die haar oksels niet scheert en je gaat uitleggen hoe je het allemaal moet doen tijdens je bevalling. Ik heb zelf iets gehoord over een cursus waarbij je leert jezelf kalm te houden en daar beneden te ontspannen. Ik moet er nog eens naar kijken, maar dat leek me wel wat. Een soort zelfhypnose, want mij kennende ben ik echt een bang typje in de verloskamer
Ik ben nu zelf ook last te krijgen van m'n hormonen. 1) HEMA heeft geen zwarte meegroei-BH aan mijn maat. 2) Bij Livera is de zwarte meegroei-BH maat 85C te strak en maat 90C veel te groot. 3) Hünkermoller verkoopt (in mijn woonplaats) geen meegroei-BH's. Toen moest ik bijna huilen. 4) V&D verkoopt ook geen meegroei-BH's. Toen ben ik met dichtgeknepen keel naar huis gefietst, om uit te huilen bij m'n man. Die bleek niet meer thuis te zijn. Nu voel ik me echt heel zielig. Gelukkig heb ik drop-fruitduo's.
Ach gos, meid!! Helemaal niet leuk!! Ik heb al een lijstje met webwinkels aangelegd voor dit soort momenten, dus ik zet er een paar voor je op (al heb ik vooral gelet op mode-verantwoorde BH's, want ik werd juist heel treurig van die omamodellen van de Hema! Alsof je als zwangere vrouw geen mooie vrouw kan zijn.). Misschien helpt het? En anders een dikke knuffel! Voedingsbeha's - De mooiste BH's bij Borstvoeding Lingerievoortwee.nl - luxe zwangerschapslingerie, positielingerie, voedingsbeha, zwangerschapsbadmode Amoralia, Maternity Bras, Pretty Maternity Bras (In de uitverkoop valt de prijs ook nog wel mee, en veel kan je ook als voedingsbeha blijven dragen als je dat wilt)