@April: Gefeliciteerd! Leuk, twee broers! (Ik denk dat het voor veel ouders wel leuk is om er 'van allebei ééntje' te hebben, maar ik denk dat het voor de kinderen meestal leuker is om hetzelfde geslacht te hebben. Als ik bijvoorbeeld zie hoe mijn man en zijn broertje met elkaar omgaan... die hebben toch meer contact met elkaar dan ik en mijn broer.) @beroep: Ik ben 'gewoon' juf op de basisschool, dus ik sta niet de hele dag in de gymzaal. Normaal 2x per week, nu vanwege 'leraar in opleiding' van de gymopleiding geef ik nog maar één les zelf. Op zich jammer, want ik geef graag gymles. Maar nu ben ik er wel even blij mee ja! Helaas is zij bijna klaar, maar een andere collega heeft al aangeboden haar lessen over te nemen als dat nodig mocht zijn. En dat zal straks wel. Ik bedoel; trefbal ofzo is geen probleem, maar dat kun je ook niet elke keer doen. En ik kan nu echt geen toestellen meer klaarzetten of kinderen 'vangen' tijdens het bokspringen.
@ Cossy Dank je! Ik ben ook superblij! We hebben lekker een grote kersenvlaai gehaald bij Hema en hebben er een klein feestje van gemaakt met zijn 3tjes (4tjes) Ik denk er ook zo over, hoor, het is niet zo dat ik het betreur geen meisje te krijgen, inderdaad zoals jij zegt, ieder kindje heeft een unieke persoonlijkheid en het geslacht doet er niet toe. (maar ik ben toch stiekem heel blij dat we nóg een jongen krijgen )
Het zou bij mij op zich niet uitmaken of het een jongen of een meid is. In beide gevallen zou ik denken: "Hoera een ... maar wat jammer dat ik nu geen ... heb" (Snappen jullie het nog? )
@ Tupp Inderdaad, zo is het maar net Ik heb ook een zus en dat was echt erg gezellig vroeger. We wilden wel altijd graag een broertje erbij, maar mijn ouders vonden het wel mooi geweest. Mijn man heeft een oudere zus en die heeft daar minder goede ervaring mee. Ik had het met mijn zwager erover vandaag, ook hij heeft een oudere zus en hij had ook minder met haar. Ik denk dat het niet te zeggen valt, want ik heb in mijn vriendenkring ook weer broers/zussen die juist weer heel close zijn.
@ April: Wat leuk!! Leuk ook voor het oudere broertje! Leuk dat het ook met ons wil delen. En ook een geluk dat het meisje geen "Bas" ofzo zou heten @ Tupp: Ach bah, wat schrikken!! Wat zielig voor zo'n meisje! Ik kan me voorstellen dat ze helemaal overstuur was van al het bloed.
Tupp -> Ik heb er ook over zitten denken om de pabo te doen! Lijkt me hartstikke leuk, leraar zijn op een basisschool. April -> Ik heb juist een broertje, en ik heb het altijd wel jammer gevonden dat ik geen zus(je) had. Want ik zag bij vriendinnen dat die vaak echt een goede band met hun zus hadden, terwijl ik me altijd alleen aan mijn broertje heb geïrriteerd... Maarja, het is toch altijd gewoon afwachten hoe het zich ontwikkelt, denk dat hierbij ook het karakter van diegene weer belangrijker is dan het geslacht.
Dat is ook zo Cossy, je hebt ook broers en zussen die het hartstikke goed met elkaar kunnen vinden, terwijl 2 broers of 2 zussen elkaar het huis uit knokken. 't Heeft natuurlijk allebei voor- en nadelen. En wat betreft leraar zijn: Echt een top-baan! Ik vind het zo verschrikkelijk leuk om te doen! Hoewel de werkdruk soms erg pittig is. En dan niet zozeer lessen voorbereiden en geven / nakijkwerk, maar al dat andere dat er bijkomt. Dat is soms wel jammer, want je kiest eigenlijk voor het lesgeven en het werken met kinderen. Al dat 'gedoe' er omheen kan het werkplezier soms wel wat dimmen. Maar goed, ik blijf het een heerlijke baan vinden.
Hoi dames, @ April: yoehoe een zoon en gelukkig was alles in orde! Je voorgevoel klopte dus helemaal @ Nisa: vreemde argumenten van de gyn. om aan te geven waarom het waarschijnlijk een keizersnede wordt. Kun je niet gaan voor een second opinion? Of hoe werkt dat in Turkije? @ Kirrebir: ik snap dat je even afstand wil nemen van forum. Heel veel sterkte! knuf @ Tupp: ik heb vroeger ook mijn neus gebroken met gymles. En dat bloedde echt als een rund. Hopelijk heeft ze haar neus niet gebroken, want dat recht zetten doet ook nog eens enorm veel pijn... @ Buikomvang 100cm, 4 kg bijgekomen. Veel mensen hebben al gevraagd of het er geen twee zijn.
dag dames, net even alles gelezen. @tupp, gadver, werd gewoon een beetje misselijk van je verhaal, arm kind. als je een tik op je neus krijgt kan dat al zoveel pijn doen, laat staan als je ermee op een bankje valt bbrr (krijg er de rillingen van) hopelijk is het niet gebroken. wanneer ga je naar de mensendieck? hopelijk hebben ze tips voor je rug. @april, hoera een jongen leuk dat je voorgevoel klopte. ben nu wel nieuwsgierig naar de naam @nisa, vreemde gyn. dat ze nu al kunnen zeggen dat je en kz moet? aan de andere kant, als het zo mocht zijn kan je wel al aan het idee wennen. maar toch vreemd. hopelijk valt het mee en kan het toch gewoon. ik dacht bij mijn bevalling van leah: we zien wel hoe het gaat, mocht het echt niet lukken zullen ze me wel helpen. volgens mij helpt/scheelt het wel als je zo de bevalling ingaat. maar het lijkt me niet leuk dat ze nu al zeggen dat je een kz moet? @d1982. die vraag ken ik er is mij al verschillende keren gevraagd hoe lang ik nog moet? (dan lach ik heel lief en zeg: tot 2oktober die mensen zijn dan vaak in shock) @ano, moest jij nu vandaag ook voor een echo? spannend hoor. @cossy, hier 2zussen en heb er een redelijk band mee, maar echt close zijn we niet. zie wel bij vriend dat hij en zus heeft en die zijn nog minder close @buikomvang, moet dat?? ik ben nogal mega volgens mij heb net even gemeten (ben nog bij mijn ouders, ma past op leah. hier heb ik een meetlint) en ohohoh. het smalste stuk (ver boven mijn navel) is iets van 105cm. het breedste (op mijn heupen en het dikste van mijn buik, net onder mijn navel) is 117-120cm dus ik span de kroon (en ben nog niet het verste zwanger) maar in gewicht kom ik niet veel aan. ben begonnen met iets van 80kilo? (dacht ik) en woog vorige week bij de gyn. 84.1 dus dat valt nog mee. (vind ik zelf) @hier, ga vrijdag voor een pretecho wil het geslacht graag weten en nu twijfel ik nog steeds. ze hebben nu een aanbieding, je mag tussen de 20 en 25weken komen voor een 'gewone' echo. met foto's en dvd. en tussen de 29 en 32weken voor een 2d-3d en 4d echo (weet niet of ze dat nu ook al doen?) ook met foto's en dvd. en de aanbieding is nu: je mag na de bevalling nog eens komen voor een fotoshoot van de baby (leah mag er dan ook bij) die foto's krijg je op dvd mee dat vond ik wel leuk (voor 75euro, weet niet of dat veel is of meevalt??) vriend is ook erg nieuwsgierig naar wat het is en of de gyn. het goed had. (hij zei zelf ook: ga maar voor de pretecho) ben op zoek naar een ander bed voor leah (groot bed) heb een leuke gezien, maar die is nogal duur. zucht. dus nog even kijken en hopen dat het belastinggeld vlug komt??
zo heb weer ff bijgelzen maar er is niet veel blijven hangen @april,Hoera een jongen leuk hoor. 2 kereltjes!! @brenjomi,Ik heb geen echo gehad vandaag. Ik heb 26 mei een geslachtsbepaling bij een echo buro. Die heb ik zelf aangevraagd omdat ik toch wel lang vind duren eer ik de 20 weken echo heb. En wil tussendoor toch weer even de geruststelling.
Brenjomi -> Da's geen geld! Gemiddeld betaal je 10 euro voor 1 losse 3d echo. En zo'n 140 euro voor een combinatie van 2d en 3d echo. En dan heb je ook nog geen foto.
@ano, hhmm, dan heb ik het fout onthouden. nog een weekje dus, spannend. heb je een voorgevoel? @cossy, ah das mooi om te horen ik moet er wel een stukje voor rijden, want hier in zeeuws vlaanderen doen ze dat volgens mij nergens? dus ga naar domburg. vond de aanbieding ook wel erg leuk. en dan kan vriend ook mee voor de 3d-4d echo. die wilde dat bij leah al. (gyn. kijkt altijd wel in 3d, maar had bij leah geen mooi beeld) en dan kan ik de dvd van vrijdag ook naar hem opsturen (hij vertrekt morgen naar gibraltar, duurt 11dagen daar kan hij weer post ontvangen) dus dat is ook erg leuk (had bij de gyn. geen goede cd mee moest een dvd zijn)
Hihi achja, die benzinekosten spaar je weer op de echo. Ik heb zelf trouwens een pakket van 2 3d echo's, kost me 160 euro... Bij Vince had ik het toen kado gekregen. En ik vond ergens dat ik het niet kon maken om bij Vince wel 2 keer te gaan, maar nu niet... Dus hebben we er nu zelf maar 160 euro tegenaan gegooid. Maar ik vind het wel veel geld hoor!
Goedemorgen... Ik kon niet slapen dus ben er maar even uit gegaan. Hopen dat het zo nog even lukt, want vanaf half 8 kunnen de loodgieters op de stoep staan vanwege de lekkage. (Ik zorg gewoon dat ik dan aangekleed op de bank lig, dan probeer ik beneden te slapen tot ze er zijn.) @Brenjomi: Leuk zo'n hele fotoserie! Rn voor wat je krijgt vind ik 75 wel meevallen hoor.
@ Tupp: He bah, slecht gedroomd of gewoon vroeg wakker? Jammer dat je dan niet even kan uitslapen, maar ik hoop dat je de schade vanmiddag een beetje kan inhalen. Hoe is het nu met je rug? @ brenjomi: Leuk hoor, die echo's! Het lijkt me echt heel gaaf om er een dvd van te hebben. Maar het is inderdaad wel duur. Wij schrokken ook van de prijs van de nekplooimeting... jeetje, en dat voor een halfuurtje. Een vriendin van mij is paardendokter en ze heeft aangeboden dat we ook bij haar mogen komen spieken op de paarden echo. Alleen de ervaring lijkt me al heel wat @ Ano: Wat duurt het lang he, die 20-weken echo?? Ik ben ook wel heel benieuwd, maar moet voor mijn gevoel ook nog zo lang wachten. Kunnen ze het geslacht al bepalen op de 26ste? Spannend hoor! Ga je het vertellen? @ D1982: fijne opmerkingen, hoor, "zijn het er geen twee". Mensen durven wel, he? Ik kreeg afgelopen weekend het advies om vooral niet teveel aan te komen want het moet er ook allemaal weer af. En "ik waarschuw je alvast, die laatste weken komt er 1 kilo per week bij". Pffff.... nou, ik ga echt niet op dieet de komende tijd, wat denken ze wel! @ Cossy: Wat een lief kado, die echo's! @ hier: hmmm... nieuwe iPod uitzoeken. Ik ben de mijne vorige week verloren. Ik kwam een vriend tegen en ben een eindje met hem meegefietst. Na 100 m. kwam ik er achter dat mijn iPod niet meer aan mijn jas zat dus ben ik terug gefietst... weg! Tja, volgens mij heb ik iemand een erg leuke dag bezorgd. Die zal zich wel rot gelachen hebben, want ik heb er alles op staan van klassiek tot reggeaton en nog twee taalcursussen. Ik vraag me dan echt af of iemand dat ding nog gaat afluisteren . Gelukkig was het niet zo'n duur model. (ergens is het ook we leuk om een kadootje voor mezelf uit te zoeken...)
tupp -> Zo, dat was wel heel vroeg inderdaad! Nog kunnen slapen? zilvervosje -> laat je maar niet gek maken hoor, ik was 25 kilo bijgekomen en toch alles vanzelf weer afgevallen! Elk lichaam is anders. Balen dat je je Ipod bent verloren zeg, die krengen zijn toch best prijzig. Ik heb vandaag mijn vlinderketting ontvangen! Had bij een vrouw op internet zo'n (kralen-)ketting besteld, en zij maakt die dan heel persoonlijk. Dus er zitten nu kraaltjes aan waar op staan Sem, en verder hangt er een vlindertje aan, twee engeltjes, een sterretje, en zon, en nog wat hartjes. (een groter engeltje hangt nog boven de knoop, staat niet op de foto) Vind m heel mooi!
Wat is het hier rustig.... en ik verveel me zo...*zucht*. Hoop dat jullie iets leuks aan het doen zijn
@Zilvervosje: Ik werd wakker om naar de wc te gaan (wie niet ) en kon daarna gewoon niet meer in slaap komen. Geen reden eigenlijk. Vanochtend nog wat op de bank liggen dutten, maar echt slapen lukte niet. Uiteindelijk tussen half zes en 7 uur nog wel wat geslapen. En vanaf half 8 nog wat op de bank liggen dutten, maar echt slapen lukte me niet.. (Je ligt toch ergens op te wachten.) Wat een belachelijke opmerkingen over gewicht trouwens. Het is wel handig om je niet helemaal vol te vreten met chocola, koek, ijs en andere slechte dingen. Maar verder kun je nu echt niet veel aan je gewicht doen! @Cossy: Mooie ketting! De kralen zijn echt mooi bij elkaar gekozen. Fijn om zo'n mooi aandenken aan Sem te hebben. @hier: Manlief zit naast me op de bank tv te kijken, komt die reclame van pampers voorbij. (Je beweegt 's nachts tot 3x meer dan he ouders - daardoor kan je luier gaan lekken.) Ik hoorde alleen maar een onzet "Nee hè?" naast me. Ja schat, da's ook nog een optie. Dat je 's nachts niet alleen eten moet geven en een luier moet verschonen, maar ook dat je het bedje moet verschonen. Haha. Vandaag naar Mensendieck geweest, maar het was alleen maar intake. Dus gegevens opnemen, vragen waar de problemen precies zitten en even naar mijn rug en houding kijken. Ik heb al wel wat ti[s gekregen voor volgende week. (Ik zit nu alweer verkeerd...) en één oefeninkje. Volgende week gaan we echt aan de slag. Mijn hele onderrug en ook het stukje midden zit vast. De therapeut vond de spanning in mijn schouders ook wat aan de hoge kant, maar dat is voor mij eigenlijk gewoon de 'basisspanning'. Zelf heb ik er nu in ieder geval niet echt last van.