Tnx! Ik ben er zelf ook erg blij mee. tupp -> ik hoop echt dat de therapie gaat helpen! Echt niet leuk als je de halve zwangerschap zo'n rugpijn hebt. We hebben trouwens een gedichtje gekozen voor op het geboortekaartje. Ik wilde Sem* graag in het kaartje hebben staan, maar mijn vriend had er een beetje moeite mee. Hij wilde het liever niet te concreet, en wilde ook niet dat het een droevig kaartje wordt. Dus nu hebben we een gedichtje gekozen waar hij wel in genoemd wordt, maar niet heel concreet. (ja ik omschrijf het lekker vaag he ) Ik zal het gedichtje hier plaatsen na de geboorte. Nu nog even niet i.v.m. meelezers.
@Cossy: Mooi dat jullie toch samen iets hebben kunnen bedenken voor het geboortekaartje. Ik las ergens anders op het forum laatst ook een gedichtje waarin dat werd gedaan. Ik vind het wel mooi! Zeker bij een zwangerschap die idd later misging. @hier: Vannacht lekker doorgeslapen, maar toch werd ik moeilijk wakker. Mijn buik was ook weer hard. Ik denk dat ik dit weekend toch weer rustig aan moet doen.
@ Cossy: Wat een mooi idee om hem er in te noemen, en dat jullie een manier gevonden hebben om het kaartje toch heel vrolijk te laten blijven! Ben benieuwd naar het resultaat. Nog een paar maandjes wachten @ Tupp: He, jammer dat je niet langer kon slapen. Is alles goed gegaan met de werklui? Stom he, dat je lijf nu zo goed aangeeft wat je nodig hebt? (of eigenlijk juist heel slim, maar wel lastig!). Ik ken het, vroeger ging ik slapen als ik zin had, niet wanneer ik moe was. Nu is de bedtijd toch een stuk vroeger. En als zilverman en ik ruzie/spanningen hebben voel ik meteen daarna mijn buik. Ik merk zelfs wanneer ik mijn vitamientjes niet goed slik! Wel wennen, ik had nooit zo'n besef van mijn lijf. @ baby voelen: Wanneer gebeurde dat nou bij jullie? Ik voel nog helemaal niks, maar dat klopt volgens mij ook gewoon, toch? @ gewicht: Tja, ik kon me er vroeger erg druk over maken... op het ongezonde af. Maar het wordt toch heel wat anders als mijn voedingspatroon meteen ook het eetpatroon van mijn kindje is. Als er wat extra kilo's overblijven vang ik die na de bevalling wel op.. er zit niks voor niks een kinderopvang bij onze sportschool en ik heb dan drie maanden de tijd. Ik ga me er nu niet druk over maken. Maar het is wel vervelend om dit soort dingen van mensen te horen die zelf nog niet zwanger zijn geweest. Bovendien begon ik met 1.72 en 60 kilo... er is nu, na 5 zwangerschappen, zo'n 5 kilo bij. Ik pas de meeste broeken nog net (het zit bij mij op de bovenbenen). Dus, ik ben niet echt opgeblazen ofzo. Beetje domme opmerking idd.
@ Zilvervosje Ja hoor, klopt helemaal dat je de baby nog niet voelt, hoor. Men zegt dat je het rond de 20 wkn voor het eerst kan voelen, sommigen voelen dit eerder anderen juist weer later. Bij mijn zoontje voelde ik hem met een week of 19 en dit keer iets eerder, met 18. Ik blijk net als bij mijn 1e zw de placenta aan de voorkant te dragen dus dan schijn je het helemaal wat lastiger te kunnen voelen. Wat gewicht betreft; Ik was even helemaal vergeten dat jij al zo vaak zwanger bent geweest. Ik schrok er weer even van en begrijp dat je een hele moeilijke tijd hebt gehad. Heerlijk dat je nu eindelijk kunt genieten van je wondertje. Ik ben ook 1.73 en mijn gewicht voor mijn 1e zw was 68 kilo (ik was altijd 63 maar was zó gelukkig in de eerste tijd met mijn vriend, dat de kilo's erbij kwamen Ik kan me er soms wel druk om maken, juist omdat ik altijd zo'n makkelijk figuur had en na mijn 1e zw had ik zo snel weer een goed figuur terug, dat ik nu soms wel weer heimwee krijg naar mijn oude lijf. Maar ja, zoals ik laatst hier al schreef, het heeft zo weinig zin me er nu druk om te maken. Ik ga aan mijn lijf werken als ik klaar ben met het geven van borstvoeding en me weer goed en fit genoeg voel. Ik heb het volste vertrouwen dat het wel weer goed gaat komen. Wat raar dat mensen zulke onfatsoenlijke opmerkingen plaatsen, zeg. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar dat was ook door iemand die zelf nooit zwanger geweest was.
@ april: Ik ben ook wel heel erg blij dat het nu goed gaat! We beginnen het eindelijk een beetje te geloven De andere miskramen waren trouwen fysiek niet heel ingrijpend, het was nog zo vroeg. Maar de angst voor als het niet goed zou zijn hakte er wel flink in. Die laatste maand kon zomaar ineens in tranen zijn van de angst nooit een kindje te krijgen, liedjes of programmas over kinderen waren een no go, en die stomme clearbluereclame kon ik wel over opbellen. Gelukkig is dat nu voorbij, maar ik zal nooit vergeten wat een ellende het is als je langer moet wachten en in angst leeft. Op een vrolijkere noot, volgens mij zit je prima qua gewicht, toch? 68 kilo is heel netjes bij 1.73. Die "happy-in-love" kilo's ken ik wel... bizar dat het gewicht eraan vliegt als je blij bent. Het zal wel door de gezellige filmavondjes en lekker dineetjes komen Als het eenmaal zover is kunnen we elkaar vast motiveren tot sporten en gezond eten! (vanmiddag al lekker een kikkeerwten salade gemaakt met tomaatjes en verse kruiden uit de tuin, heerlijk!)
Oe, dat recept voor die salade mag je me wel eens geven! Ik ben gek op kikkererwten! @Cossy wat een mooie ketting zeg! Hier vandaag een positieve ovulatietest... terwijl ik eigenlijk dacht dat ik mijn ei eerder al gehad had (obv afscheiding). Waarom toch een ovutest gedaan? Tja... geen idee eigenlijk. Ik had na die afscheiding een ovutest bij mijn ha vriendinnetje gedaan (daar was ik toevallig), en die was negatief. Maar haar test was over de datum hahaha (2007 geloof ik, haar 2e kind is in 2006 geboren). Dus uit nieuwsgierigheid ben ik maar door gegaan met testen. Ik probeer iets zinnigs te vinden in mijn cyclus, maar dat vind ik even niet. Weten jullie trouwens of je na je ei ook nog een streepje ziet op de ovu test? of alleen ervoor? Het streepje was iig vanmorgen ineens super donker. Voor de zekerheid heb ik er vanmiddag op het werk $ ) er nog een gedaan en ook die was ook donker. Ik ben dan of later dan normaal als ik de dag van wanneer ik ongesteld had moeten worden aan neem of vroeger dan normaal als ik de dag dat ik gebloed heb als 1e cyclus dag bestempel. Nu maar even kijken of we er ook wat mee gaan doen vanavond. Eerst naar concert van Laura Jansen en dan kijken of we nog zin hebben
@baby voelen; Bij mij begon dat rond 17 weken, maar ik geloof dat dat (zeker voor een eerste zwangerschap die zo ver komt) vrij vroeg is. Er zijn ook vrouwen die het pas na 20 of 22 weken voelen. Nog niks om je zorgen over te maken, Zilvervosje. Ik hoop natuurlijk dat jij ook bij de vrouwen hoort die het al vroeg voelen! @Kirrebir: Een concert lijkt me een goede manier om in de stemming te komen... als je niet te moe bent tegen de tijd dat je thuiskomt. Ik heb geen ervaring met ovulatietesten, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik stuur voor de zekerheid wel wat HCG jouw kant op. In ieder geval veel plezier vanavond!
@ Kirrebir: Huh? Dat is vreemd! Dat zou een korte cyclus zijn, dan! Wel leuk dat jullie vanavond een concert hebben, dat brengt de mood misschien wel. Maaruh... je weet heel zeker dat je niet zwanger kan zijn? Want een ovu-test toont ook als je zwanger bent. Anders, heel veel babydust, positieve gedachtes en happy sexy thoughts voor vanavond toegewenst! @ Tupp: geen probleem als ik het kindje later pas voel, maar ik vroeg me af wanneer het reeel werd om op te letten
tupp -> zeker rustiger aan doen hoor! je buik wordt niet voor niets hard. zilvervosje -> Ik voelde eigenlijk zowel Vince als ook dit meisje pas rond 17 weken. Ik meende dit keer al met 16 weken iets te voelen, maar dat was zo vaag dat ik het nog niet zeker durfde te zeggen. pas vanaf 17 weken werd het ineens heel duidelijk. Kirrebir -> Hmmm vreemd, ik weet het ook niet... Ik kan alleen zeggen dat mijn lichaam mij m.b.t. eisprong altijd goed voor de gek hield, dan dacht ik dat hij al geweest was (of juist nog niet) en het tegendeel bleek waar. Ik zou trouwens niet een posititeve ovutest aan zwanger zijn koppelen. Ik heb een ovu test gedaan toen ik 6 weken zwanger was en die was gewoon negatief, terwijl de zwangerschapstesten toen al van het schermpje knalden.
@ Cossy: 17 weken!!?? Daar ben ik bijna... Het lijkt me zo raar om het kindje te voelen. Leuk vooral, maar ook wel vreemd. Alsof er een beestje in je buik zit. Ik kan me er allemaal nog maar weinig bij voorstellen hoor... dat er echt een kindje groeit. Mss is dat straks wel anders. @ Kirrebir: Ik hoop dat ik je dan niet blij gemaakt heb om niks, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ovu testen ook positief konden worden bij zwangerschap. Ik denk dat ik het gewoon heel erg voor je hoop!! Was het een leuk concert gisteren? (de rest zal ik niet vragen ). Ik hoop dat je iig even de zorgen van je schouders kon laten glijden. @ Tupp: Hoe gaat het nu met de harde buiken? Kan je wat rustiger aan doen?
Ja bij Vince was het echt precies vanaf 1 moment. Ik geloof met 17 en een halve week. Ik was op mijn werk en had net pauze, ik zat buiten in het zonnetje. En ineens voelde ik -plop- in mijn buik. Ik dacht nog: zou dat nou het kindje zijn geweest?! En even later weer: -plop-. En vanaf toen voelde ik het vaker.
Ik ben moe! 't Was vandaag weer een drama op ICT-gebied.(virus, heel het netwerk moest opnieuw geïnstalleerd, een deel van de computers die klaar waren, functioneerden niet naar behoren.) Ik ben dus tussen de bedrijven door steeds bezig geweest met bellen naar de helpdesk, mailen naar de helpdesk, weer bellen met de helpdesk enz. Niet handig, aangezien ik ook nog zoiets moet doen als... uhm... lesgeven! Op zich is bellen en mailen natuurlijk niet zo vermoeiend, maar met allerlei dingen tegelijk bezig zijn is wel inspannend. Na school zijn we met z'n alle lekker op het terras geweest. Misschien had ik beter naar huis kunnen gaan om te rusten, maar ja... mooi weer en toch wel gezellig natuurlijk! Gelukkug nu weer drie dagen om bij te komen!
dag dames, @kirrebir, hopelijk waren jullie gisteravond niet te moe vanaf hier ook een grote dosis hcg jou kant op spannend hoor. @tupp, dat is inderdaad vermoeiend, vooral als het steeds niet werkt. het terras is wel lekker, gelukkig heb je tijd om bij te komen. nog harde buiken gehad?? hopelijk niet meer. @kindje voelen: ik vond dat ook vreemd in het begin. bij leah toen ik al veel verder was (tegen aan het einde) kon mijn vriend een keer een voet vastpakken. dat vond ik doodeng heb het zelf ook niet gedaan. had gelijk een beeld van een alien in mijn hoofd @gewicht, van de week weer een paar keer gehoord dat ik toch wel een hele grote buik al heb. dan denk ik: ach zeur toch niet baal ook een klein beetje als mensen steeds zeggen: ja bij de tweede gaat dat vlugger. dan moet ik me inhouden om niet te roepen: de derde!!!! maar probeer dan te denken: dat snappen ze niet, laat maar. @hier, vanmiddag voor de pretecho geweest. op de terugweg in de auto heb ik hard gelachen het geslacht hebben we goed kunnen zien, en de gyn. had het fout dus nu moet ik weer omschakelen, want ik had al van alles in mijn hoofd vind het wel leuk. (maakte me toch niet zo heel veel uit, was gewoon echt nieuwsgierig) voor de rest was het ook erg leuk. vond het wel vreemd dat de echo echt op mij en het kindje gericht was. bij de gyn. is het toch grotendeels medisch. dit was erg leuk. de dvd is ook leuk. moet nog even kijken of ik hem kan kopieren op de pc. zodat ik er zelf ook nog een heb (de andere stuur ik op naar vriend) vriend belde vanavond en die was ook compleet verbaasd die moet ook nog even omschakelen. hij vroeg wel 3keer of het echt goed gezien was haha. dat hadden we allebei niet verwacht. mocht iemand het willen weten die mag pben hoor ga nu even op de bank zitten en tv kijken. had vandaag het idee dat mijn voeten ook dikker begonnen te worden dat mag van mij nog even wachten. en ben benieuwd of leah lekker gaat slapen? want heb een paar spijlen uit haar bed gehaald, zodat ze eruit kan (ze kan de deur niet opendoen dus dat is wel makkelijk)
@Brenjomi: Lekker met je voeten omhoog gaan zitten! Dat scheelt echt een hoop bij dikke voeten. Ik denk dat ik maar in bed kruip. Ik zit hier met tranend ogen van vermoeidheid heel stoer wakker te blijven. (Ik heb iets na achten pas gegeten en heb nu wat last van maaguur. Eigenlijk wil ik dus nog niet 'plat'. Maar ja, wakker blijven lukt ook niet meer. Ik gaap zo hard dat ik mijn kaken hoor knakken!) Da's trouwens sinds een paar dagen een kwaaltje waar ik toch wat last van krijg: maagzuur. Ik DRONK ook nog geregeld cranberrysap om mijn blaas gezond te houden. Jullie snappen wel dat ik daarmee gestopt ben, dat is echt te erg. Nou zit ik hier nog! Ben weg - welterusten!
Hoi Hoi, @ Kirrebir: ik hoop zodat je ovulatietest klopt! @ Brenjomin: nou maak je me toch nieuwsgierig wat het geslacht is. Ik stuur je zo even een pb-tje. @ Tupp: vervelend hè dat maagzuur. Ik heb de laatste dagen daar ook meer last van. Door veel te drinken lijkt het minder te worden. Weltrusten! @ Kindje voelen: ik voel het kindje alleen als ik zelf rustig lig. Overdag ben ik waarschijnlijk te druk bezig @ Cossy: wat een mooie ketting. Ik vind het trouwens erg mooi dat Sem voorkomt in het gedichtje! @ Hier: druk druk druk... afgelopen dinsdag is mijn tweelingszusje bevallen van een zoontje, zijn naam is Bram (ik vraag me af of ik jullie verteld had dat mijn zusje zwanger was...?) Vandaag 20 wekenecho gehad en gelukkig was alles goed en het is een ... nieuwsgierig? dan kun je me pb-en (mijn reactie kan wat langer duren, want ik ben van het weekend bij mijn zusje)
@maagzuur, scheen vanille vla nou te helpen?? ik heb bij leah de laatste maand gaviscon gebruikt. meestal alleen voor ik ging slapen (of op andere tijden als het echt te erg was) maar vond het best vies het hielp wel erg goed. @d1982, nogmaals gefeliciteerd met je neefje. leuk hoor. en leuk dat jullie ook weten wat het is. leuk he om je kindje even te zien via de echo. @hier, had net nog een mail van vriend en die was echt compleet verbaasd hahaha. grappig dat je als de gyn. zegt: waarschijnlijk. er ook gewoon vanuit gaat dat hij gelijk heeft. maar als het dan niet zo blijkt te zijn je echt even moet wennen mijn moeder belde nog (2keer vanavond) of ze mocht weten wat het is, want bij leah mocht ze het ook weten. ik weet nu wel waar ik mijn nieuwsgierigheid vandaan heb hahaha. dus heb gezegd: nee je mag het nog niet weten. hihi. gewoon om haar te pesten, omdat ze mij ook zou pesten (doet ze erg vaak omdat ik erg nieuwsgierig ben) toen zei ze: nou dan hang ik wel op ook hahaha. mijn zussen zijn nieuwsgierig, maar hoeven het niet per se te weten (vind dat knap) nou ik ga slapen. en moet tegen mezelf zeggen dat als ik wakker wordt en moet plassen ik gelijk moet gaan en niet nog 3keer wakker moet worden. dat had ik vanmorgen. viel steeds terug in slaap. werd eerst rond 7uur wakker. maar ben er pas na half 9 uitgegaan om naar de wc te gaan. daarna kon ik moeilijk weer in slaap komen en daarna was leah wakker slaap lekker
Goedemorgen! Tja, vroeg naar bed, vroeg d'r uit. Hoewel... ik denk dat ik er over een uurtje weer even terug in kruip. Hmmmm.... slapen lekker. Maar ik werd wakker, kreeg trek, kon niet meer in slaap komen. Je kent het wel. Dus ik heb net even ontbeten en nu zit ik me een beetje te vervelen. Slapen jullie maar lekker uit als het lukt! @D1982: Gefeliciteerd met je neefje! Ik geloof dat je inderdaad wel eens hebt verteld dat je zus zwanger was. Ik wist in ieder geval dat je een tweelingzus hebt, dus de helft is hier in ieder geval aangekomen. Leuk in ieder geval dat je nu vast even bij je zus kunt oefenen. (Ik zoek ook nog een oefenbaby. Geen idee hoe je een luier moet verschonen of een kind (op de juiste wijze) in bad doet. Haha.)
Ik heb m'n meetlint gevonden! Hij lag in de onderbroekenla. (Een volkomen logische plek, aangezien ik daar ook mijn BH's bewaar en ik hem de laatste paar keer tenslotten gebruikt heb om te ontdekken welke BH-maat ik nodig zou hebben. ) (Ik heb hem daar ook weer teruggelegd trouwens, dus mocht ik over een tijdje weer melden dat ik mijn meetlint kwijt ben, kan ik dan op jullie rekenen?) Mijn buikopvang is nu 95 cm. Ik heb even teruggezocht, want ik heb mijn buikomvang ook een tijdje bijgehouden in Wii Fit toen ik aan het afvallen was voor ons trouwen. Toen zat ik rond de 80 cm. Er is dus 15 cm bijgekomen sindsdien. (Hoewel dat niet alleen maar baby is, vrees ik.) Zijn jullie allemaal lekker van het mooie weer aan het genieten? Ga ik ook weer doen! Gisteren een flink stuk gefietst met mannetje. (Op zoek naar loodgieters-materiaal, maar toch.) Ik ga nu de konijnenkooi maar eens verschonen en daarna denk ik mijn nakijkwerk lekker ind e tuin doen! Ik moet ook nog aan de website werken en stofzuigen, maar dat doe ik morgen wel weer, als het weer minder is.
Brenjomi -> Fijn dat de echo goed was!! En leuk dat jullie het geslacht al weten! Wel irritant dat de gyn het verkeerde zie hoor... Bij ons zeggen ze het niet als ze ook maar een klein beetje twijfelen. En dat probleem over 2e / 3e heb ik ook hoor. Hoewel veel mensen bij mij uit zichzelf al 3e zeggen, dat vind ik wel erg lief. tupp -> Ach, de emeste meoders hebben geen enkele baby-ervaring als ze moeder worden. Ik ook totaal niet. Maar het gaat helemaal vanzelf. Gewoon naar je gevoel luisteren. En dingen als luier omdoen of in badje doen leert de kraamverzorgster je wel. Wij gaan vanmiddag lekker een ijsje eten! Het is er natuurlijk echt het weer voor. Gisteren zijn we met mijn schoonouders lekker naar de dierentuin in Antwerpen geweest! Het was een erg leuke dag. Wel behoorlijk zwaar overigens, want tegen het einde van de dag begon mijn bekken en rug echt pijn te doen. Maar we zijn wel vaak even gaan zitten dus het was wel vol te houden.
@Cossy: Veel plezier vanmiddag! Ik zit hier inmiddels heerlijk onder m'n parasolletje in de tuin. Jammer genoeg wel met drie stapels nakijkwerk, maar goed; dat hoort erbij. Voor de afwisselingen heb ik de laptop er ook maar bij staan. Af en toe even hier kijken of msn-en met een vriendinnetje (die tijdens dit mooie weer op haar afstudeerproject zit te zwoegen.) Zo is het wel vol te houden!