Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Gelukkig kun je lekker buiten zitten met je nakijkwerk, dat scheelt weer.

Ik zit inmiddels al op 26 weken, wauw!! Had hier best naar vooruit geleefd. Ik weet wel dat 26 weken nog steeds extreeeeeem vroeg is als een kindje al zou komen. Maar ik vind het gewoon zo'n geruststellend gevoel dat ze vanaf nu in ieder geval alles eraan doen om haar te helpen! Je moet er toch niet aan denken dat je met 24 weken bevalt ofzo, en ze zeggen gewoon van helaas mevrouw, het is te vroeg... :$

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, zeker als je weet dat de jongste overlevende prematuur met 21 weken ter wereld kan en (voor zover ik begrepen heb) inmiddels in goede gezondheid verkeerd!

Hoewel natuurlijk voor een aantal prematuren ook wel geldt dat de kwaliteit van leven uiteindelijk niet optimaal zal zijn.

Ook schokkend om te bedenken dat abortus in Nederland tot 24 weken is toegestaan.

3. 4days

4days Niet meer actief

Jah echt he... Hoewel dat in de praktijk vrijwel nooit wordt gedaan hoor. Volgens mij doen ze na 22 weken sowieso nergens meer, ook om te voorkomen dat met zich vergist heeft in de termijn Maargoed, met 20 weken ofzo is net zo erg, daar moet je toch niet aan denken zeg...

Maar met dit hele verhaal krijg je natuurlijk ook niets te maken als je dat niet wilt. Maar het kan iedereen overkomen dat je kindje met 23 weken wordt geboren en dat ze het niet helpen. Terwijl je overal leest dat zelfs al kleinere kindjes het hebben overleefd. vreselijk toch... :(

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ff ego berichie van mij.

Moet iedere keer veel plassen en heb af en toe buikpijn onder de navel /rond de navel.
    Dus iemand zei tegen mij heb je geen blaasontsteking.
    Dus ik de huisartsenpost gebeld en mocht komen.
    Urine was goed en de dokter had de buik gevoeld en alles voelt goed.
    Zijn waarschijnlijk groei pijnen.
    Sjonge jonge was wel weer ff geschrokken.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat begrijp ik Ano, gelukkig is alles goed!

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Shit, sorry, vor het ego berichtje, maar ik weet echt even niet wat ik moet. Het weer drama hier thuis. Het is nu elke week van die enorme ruzies, zo erg is het nog nooit geweest. Ik begin langzamerhand te twijfelen of ik deze man wel zo leuk vind als ik dacht. Laat maar, zit overstuur achter mijn pc en weet ook niet zo goed wat ik moet schrijven.

7. 4days

4days Niet meer actief

Begrijpelijk! En ook erg herkenbaar. Ik ben ook al een paar keer naar de hap gegaan omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had, maar blijkbaar kan je blaas ook gewoon geïrriteerd raken door dat getrappel. En die groeipijntjes enzo schijnen vlak voor en rond de 20 weken het ergste te zijn. (ik ben er toen ook een keer extra voor naar de vk geweest) Want dan maken ze schijnbaar een groeisprintje waardoor je baarmoeder in een keer erg gerekt wordt.

zilvervosje -> Vervelend dat je je zo rot voelt! Als je zwanger bent ben je nog veel gevoeliger en emotioneler dan normaal, en ik denk dat dat sneller botst met mannen, die over het algemeen nogal nuchter zijn. Die lijken ineens zo ontzettend lomp, en zonder enig inlevingsvermogen... Hebben jullie echt ruzie over 1 bepaald thema, of is het meer dat jullie gewoon botsen en aan elkaar irriteren? Want als het dat laatste is denk ik eigenlijk dat het na de zwangerschap ook wel weer minder zal worden. Maarja, mannen blijven mannen he... ;) Sterkte!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @ano, vervelend is dat. gelukkig was het niks ergs. ik had hier vorige week een dag waarop ik dacht: het lijkt wel of mijn buik ineens gegroeit is?
    en daarvoor had ik een tijdje veel jeuk rond mijn navel:( volgens mij is mijn huid daar opgerekt (en dacht dat hij al genoeg gerekt was:D)

@zilvervosje, dat is k*t (weet geen ander woord) moeilijk hoor. hier hebben we af en toe ook dagen dat we vaker ruzie hebben. maar daarna gaat dat ook weer over. vorig jaar ook een periode gehad dat het iets slechter ging (dat waren eerder weken dan dagen) (was ook met een reden)
    een mk hakt er ook even flink in (bij jou was het er meer dan een, dat scheelt denk ik ook meer?)
    hopelijk komt het nog allemaal goed. succes

@cossy, ik vond dat bij leah met 36weken, toen dacht ik: als je nu komt hoef je amper nog in het ziekenhuis te blijven.
    en inderdaad je moet er niet aan denken dat ze zeggen: sorry dat is net iets te vroeg, we kunnen niks doen. vreselijk lijkt me dat.
    ik las hier op het forum een vrouwtje wat net zo ver is als ik die ook in het ziekenhuis lag met weeen, daar schrik je toch wel van. heb gister nogal veel gedaan (nou ja, veel gestaan en gelopen) en dacht gisteravond ook: je moet er toch niet aan denken?
    moet van mezelf nu ook af en toe echt gaan zitten.

@tupp, is het nakijkwerk af?? hier is het vandaag weer heerlijk weer.

@hier, vanmorgen lang geslapen, gister lag leah pas rond 10uur in bed (ze had in de auto heel even geslapen) dus dat had ze wel nodig. daarnet even over de pinkstermarkt gelopen, was druk en gezellig, leah ligt nu weer heerlijk te slapen en mama moet (ja echt moet) stofzuigen en dweilen, maar heb geen zin:D maar het is vies beneden, ben al 2weken niet veel thuis en leah en de hondjes lopen toch steeds binnen en buiten. (leah met de zandbak, waar de hondjes van de week ook ineens inzaten;);)) en heb al steeds geen zin om het te doen, dus ja. ga gelijk ook maar boven stofzuigen. het voordeel is dat we straks weer naar mijn ouders gaan (moet 2dagen werken, mijn moeder past op) en als we dan donderdag terug komen is het wel schoon in huis:D
    vanavond bbqen in de straat bij mijn ouders. heb er wel zin in.
    mijn moeder weet wat de baby is. ben benieuwd of ze haar mond kan houden? dat ze niet ineens een opmerking ofzo maakt?

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    heb mezelf net even verwend:D heb een bikini van noppies gekocht, 2 eigenlijk:D vond hem zo gaaf en vond hem eindelijk in de goede maat en kleur. saint tropez heet die.
    heb van broekjes de witte. de gewone en de short (geen idee of een short lekker zit?) en van de bovenstukjes de witte en zwarte. je kan het combineren. en dacht: als de broekjes lekker zitten dan kan ik nog altijd een gewone zwarte erbij bestellen:D

nu hopen dat het mooi weer is in juli (als vriend thuis is) en in augustus (wil nog wel een weekje weg, dus dan kan ik hem ook aan;))

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb net nog even een buikfoto gemaakt.
    gister werd al aan me gevraagd of ik al begon af te tellen? eehhmm nee ik moet nog tot oktober:D

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Wat rot voor jullie dat het nu allemaal zo moeilijk loopt. Ik hoop dat het gewoon de emoties van de afgelopen tijd zijn die er nu 'uit' komen. Is het mogelijk om op een rustig moment (dus als er geen ruzie is) eens met elkaar te praten. Daarbij hoeft het niet te gaan over de inhoud ("Gisteren deed je dit."), maar over dat je het vervelend vindt dat jullie nu zo vaak botsen en dat je ook niet zo goed snapt hoe dat nou ineens komt. Vaak haalt dat al veel spanning weg.
    In ieder geval; veel sterkte samen!
    @Brenjomi: Oh bah, sotfzuigen. Ik heb inmiddels de helft van de benedenverdieping gedaan. (De andere helft is manlief nu aan het opruimen :D) Straks nog even beneden + boven afmaken. Ik heb er zo'n hekel aan! Ik heb het laatste stapeltje nakijkwerk niet af. Ik was te druk bezig met luieren en een boek lezen. Straks komen m'n schoonbroertje en zijn vriendin, dus dan komt het er ook niet van. Geeft niks, morgen weer een dag. 't Was hier ook heerlijk weer vandaag en zo'n 'vakantiedag' is ook lekker!
    Veel plezier bij je ouders! En hopen dat je binnenkort weer lekker in je bikini in de tuin kunt liggen!
    Ik zal binnenkort weer eens een buikfoto laten maken door tup-man. Ik heb net weer twee nieuwe buikbanden. :)

12. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi -> Zoo, da's ook al best een flink buikje! :D Maar dat is net mooi toch? Lijkt me ook niks als mensen met 30 weken nog steeds niet zien dat je zwanger bent...
    Die bikini is trouwens inderdaad echt supergaaf!!! :D Ik vroeg me alleen af of er nou echt verschil is tussen een gewone bikini of een zwangerschaps? ik bedoel, een bikini komt toch niet op je buik?

Vanmiddag nog even een foto gemaakt. Nouja, mn vriend dan... Resultaat: mn buik staat er helemaal niet in volle ornaat op (lijkt groter van meer opzij) en Vince is net vastgelegd in zijn gekke-bekken-minuutje. ;)

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Brenjomi: Wow!! Mooie buik!! Ben een beetje jaloers... ondanks de "pas op dat je niet teveel eet, want het moet er ook weer af" opmerkingen krijg ik ook vaak te horen dat je het bij mij nog niet echt goed ziet. Ach, het zal de komende weken wel komen :)

@ Cossy: Ook al zo'n mooie foto! Wat is Vince een schattig jochie!

@ Tupp: Bedankt voor het advies. Zilverman is er iets eerder op in gegaan dan ik, maar het werkte wel.

@ hier: Nou, de storm is weer geluwd. Het zijn elke keer korte hevige uitbarstingen, maar de laatste tijd is het wel vaak. Zo'n drama-stel zijn we normaal echt niet. (Ik heb nu echt zo'n idee dat jullie denken dat we zo'n Tokkie-stel zijn dat elke keer de buurt bij elkaar schreeuwt *bloos*). Ik maak me wel een beetje zorgen dat we zo vaak ruzie hebben, dat wil ik straks echt niet als ons kindje er is. Daar maken kinderen zoveel van mee.
    Maar goed, tussen de zwangerschap(shormonen), zijn halve burn-out, de miskraam-emoties (die spelen idd op de achtergrond nog wel mee, een beetje) en mijn proefschriftstress is er misschien ook weinig ruimte om elkaar een beetje vrij te laten. Ik had zo'n happy beeld van zwanger zijn... zo'n pastelkleurtjes-idee, snappen jullie wat ik bedoel? Maar het werk en de stress gaan natuurlijk gewoon door. (Wat te denken van bijkomende zwangerschapsgerelateerde dingen als dat ons beoogde KDV doodleuk zegt dat ze pas een maand later één dagje voor ons hebben (ipv drie)... )

14. 4days

4days Niet meer actief

Zilvervosje -> Ik begrijp je echt helemaal meid! Het is soms gewoon even too much. Ik denk dat zwanger zijn op zich al wordt onderschat, het zijn toch hevige emotionele ontwikkelingen. En al helemaal als er dan nog eens zoveel bij komt als bij jou... Maar om je gerust te stellen, ik heb inmiddels al de helft van mijn kennissen op mijn dak zitten omdat ik schijnbaar zo ontzettend bitchy en prikkelbaar ben de laatste maanden... ;) Dus het zijn echt, ECHT voor een groot deel de hormonen!

Ennuh, ik moet nog even spammen hoor, hihi! Vriendinnetje van me heeft deze foto voor ons bewerkt. :D

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: Mooie foto's!

@Zilvervosje: Het is gewoon een emotioneel belastende tijd. Geen wonder dat het soms wat minder lekker loopt. Zolang je ook maar geregeld met elkaar kunt praten + het goedmaakt, denk ik echt wel dat het weer goed komt na de zwangerschap. (Houd er trouwens wel rekening mee dat je na de bevalling ook nog een tijdje tjokvol hormonen zit + moe bent (slaapgebrek!!!) en je je tijdens de kraamdagen toch niet zo heel lekker voelt. gok ik) Dus het zal niet meteen na de bevalling weer rozengeur en manenschijn zijn.

@hier: Gisteren hebben we een tuinpaviljoen neergezet (zo één waarvan het dak open en dicht kan.) En we hebben er gisteren al heerlijk onder kunnen zitten. Maar we hebben hem 's avonds alweer gelijk in de 'slechtweer-stand' gezet. Vandaag wordt het (hier) nog wel redelijk, maar goed: allebei aan het werk. Vanaf woensdag wordt er toch weer regen verwacht. :( Ik vind het altijd vreselijk, als het na zo'n mooi-weer periode toch weer slechter wordt. Ik ben echt toe aan zomer!

16. 4days

4days Niet meer actief

Pfff ja ik ben ook echt aan zomer toe. :( Nouja, ben al blij dat de warme dagen in het lange weekend vielen... Als het door de week was geweest hadden we er precies niks aan gehad. Maar van mij mag het nu ook wel eens warm blijven!!

17. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hallo dames!

@ Cossy Mooie foto's Cossy!:) Heel leuk hoe je vriendin hem het heeft bijgewerkt, ziet er heel bijzonder uit!
    Lekker dat je je opgelucht voelt nu je over die 26 weken heen bent.

@ Tupp Heerlijk he, zo onder de parasol. Bij mij staan er 2 grote en een kleintje voor mijn zoon in de tuin. We hebben echt overal zon en we zitten zo lekker uit de wind, dat het bloedheet kan zijn. Dus we smeren ons goed in en blijven onder de parasols.;):)

@ Zilvervosje Wat rot dat jullie zo vaak ruzie hebben. Hier ook periodes dat ik meer prikkelbaar ben, maar ik heb mazzel dat mijn man engelengeduld heeft, dus echte uitbarstingen hebben we hooguit elk half jaar een keer, om de lucht te klaren. Dit komt vooral van mijn kant, want mijn man accepteert het leven een stuk makkelijker dan ik.;)
    Ik hoop dat je van binnen wel het voelt dat jullie relatie bestand is tegen deze ruzies en een stevige fundering heeft. Het klinkt in ieder geval alsof je in een zeer drukke stressvolle tijd zit en daarbij ook nog alle verdriet die je meedraagt.
    Het pastel-gevoel heb ik bij geen van mijn zwangerschappen gehad hoor. Ik was en ben reuzegelukkig een kindje te mogen dragen en straks weer in mijn armen te houden, maar het rozengeur en manenschijn-gevoel heb ik ook nooit gehad hoor.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie je straks wat rustiger voelen.

@ hier inmiddels ook op de helft!:) Ik voel me goed en ik voel de baby ook steeds meer bewegen en schoppen. Mijn placenta ligt wéér aan de voorkant dus het zijn nog geen keiharde schoppen, maar ik ben blij!
    Verder druk in de tuin bezig en aan het genieten van het heerlijke weer.

18. 4days

4days Niet meer actief

Ik wel bij Vince, maar het kwam wel pas met een week of 15 toen. Van tevoren was ik echt een stresskip eersteklas, kreeg letterlijk hartkloppingen van de stress of alles wel goed zou gaan. (en toen ahd ik nog nooit een mk gehad, kun je nagaan...) gelukkig heeft de angelsounds mij echt geholpen. Bij deze zwangerschap heb ik tot de 25 weken ongeveer nodig gehad om een beetje rustig te worden, nu heb ik er wel vertrouwen in. :)

En al op de helft, het schiet op he!! :D :D En ik heb ook de placenta aan de voorkant ja, grrr... Maar ik voel wel harde trapjes als ze met de voetjes naar boven ligt. (placenta zit ook helemaal onderaan bij mij)

19. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Heej,

Hoe is het met jullie?

@ april, wat gaat de tijd toch snel he, jij ook alweer over de helft!

@cossy, wat een mooie foto! Ligt je placenta niet voor de uitgang? Ik geloof dat die altijd omhoog groeit tijdens de zwangerschap. Die van mij ligt juist hoog bovenin, ik heb continu een blaasontsteking gevoel van het trappen daar en als hij naar boven trapt dan eigenlijk alleen maar rechts...

@tupp, van mij mag het mooie weer ook blijven hoor! Wordt ik ook wel vrolijk van! Echt genieten is dat...
    Alles nagekeken?

@zilvervosje, ik vind het wel heel herkenbaar hoor, die hormonen die door je lijf gieren! En alle stress die erbij hoort! Dat geeft nou eenmaal spanningen. Dat is heel normaal! Bij mij was het daarna ook nog niet helemaal op orde, dan is er ook weer stress, weleens waar op een andere manier maar toch! Wat volgens mij het belangrijkste is is om te blijven praten en vertellen hoe je over bepaalde dingen denkt. Dat klaart hier altijd weer op....
    Mijn man zegt op dit moment ook dat hij blij is dat ik niet altijd zo ben als nu, anders was hij vast allang weg geweest.....
    Het komt weer goed.....

@brenjomi, mooi je buikfoto!
    Goed idee om een bikini aan te schaffen, ik had van het weekend mijn gewone bikini aan, maar eigenlijk zat die niet zo lekker! Rolde onder mijn buik op en te grote borsten zullen we maar zeggen!

@ ano, hoe is het nu met je? Nog last van je blaas?

@d1982, Nog gefeliciteerd met je neefje Bram! Leuk dat je tweelingzusje ook net een baby heeft gekregen, dat is vast extra bijzonder! Ik heb ook een tweelingzusje, maar haar kids zijn alweer wat ouder! Wij zijn van het weekend samen weg geweest naar de camping met onze kids....was erg leuk om weer even wat met elkaar te doen.

@hier, we zijn weer thuis van een heerlijk weekend weg! Mijn husband heeft aardig kunnen klussen in huis! Ben weer trots op hem! Het gaat nu aardig opschieten....
    Ik wilde vanmorgen gordijnen gaan bestellen voor de babykmr, zegt die mevrouw heel aardig dat ze volgende week in de aanbieding zijn!
    Dus dat ga ik maandag doen. Als mijn schoonmoeder vanavond op kan passen, gaan we vanavond een nieuwe garderobe kast voor mijn dochter kopen. Haar kast gaat dan naar de baby.
    Heerlijk om hier mee bezig te zijn!
    Mijn bekken gaat redelijk goed, voel het wel, maar acceptabel!

@zonneuitslag, kennen jullie dat? Mijn dochter zit helemaal onder de rode kleine bultjes(huid die in de zon is geweest). Kan ik hier iets tegen doen? Ik kan haar toch moeilijk alleen maar in de schaduw houden!

@gyn, ik heb straks een afspraak! Ben benieuwd........Vanmorgen leek hij alleen ,maar salto's te maken! Ga ook maar eens vragen waar ze nu precies naar kijken met een 30 wkn echo!?

Fijne dag allemaal!

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    hier even stiekem vanaf mijn werk:):D

@placenta, ligt hier ook voor, zei het vrouwtje vorige week bij de echo. zit nu even achter de pc om wat papierwerk te doen en word gelijk geschopt nu ik even stil zit:D dacht het daarnet ook te voelen toen ik stond (maar dat was erg licht)

@zonnebrand: goed insmeren met hoge factor en toch proberen zo veel mogelijk uit de zon te houden. dat is erg moeilijk. mijn zus heeft het ook een tijdje gehad, maar dat is nu over. (ik had het vorig jaar? op mijn decolote, maar van het jaar nog niet)

@bikini, er zit volgens mij bijna geen verschil in een zwangerschaps of een gewone? misschien dat sommige zwangerschaps beter rond je buik zitten? ik vond deze erg mooi:D en vond hem voor niet zo heel veel. 22,95 voor het bovenstuk en 13euro voor het broekje (of 15?) volgens mij zit je met een gewone (merk?) bikini daar ook zo aan??
    en mijn oude bikini is versleten aan het raken en die andere vind vriend echt lelijk:D dus tijd voor een nieuwe.

vakantiegeld was vandaag binnen, denk dat ik volgende week toch om een nieuwe bril ga, die wil ik al anderhalf jaar (een witte) volgende week is het korting bij eyewish (daar werkt een vriendin dus ik weet de korting al van te voren:D)

@cossy, leuke foto's leuk jurkje ook:D

@tamar, hopelijk blijft je bekken een beetje zo (of minder) het lijkt me erg lastig.

ik ga weer even werken;) heb het niet zo druk, vanavond nog een cursus bah. geen zin in.
    groetjes

Deel Deze Pagina