Jawel, bij de 20 weken echo lag de placenta voor de uitgang. Maar meestal schuift die inderdaad nog genoeg naar boven, ik geloof dat meer 0,5% van alle vrouwen op het einde een placenta praevia heeft. (terwijl dit bij de 20 weken echo nog 5% is) Ik heb ook continu een blaasontstekingsgevoel, heb het al 6 of 7 keer voor niets laten testen. Maarja de schrik zit er nog goed in van vorige keer, dus ik ga liever een keer te vaak dan te weinig. Fijn dat het opschiet met jullie babykamer!! Brenjomi -> Oh dat is inderdaad helemaal niet duurder dan een normale bikini. En hij is echt super leuk!! En het is trouwens geen jurkje maar een truitje, maar toch tnx! Pfff ik heb vanmiddag echt zoooooo gigantisch stress gehad... (veel te lang verhaal om hier helemaal te vertellen) Op een gegeven moment had ik hartkloppingen, buikpijn en harde buiken, was echt even bang om weeën te krijgen ofzo. Maar sinds ik thuis ben gaat het gelukkig weer wat. De harde buiken en hartkloppingen zijn weg, heb wel nog wat buikpijn. Denk dat ik straks maar op tijd naar bed ga om veen bij te komen.
@cossy, weet je al zeker dat hij er niet meer voor ligt of waordt dat nog een keer gecontroleerd? @gyn, weer thuis, alles was ok! Mijn bloeddruk was heel netjes, 110/80. Ze voelde een bolletje bovenin, maar kon nog niet meer zekerheid zeggen dat dit het hoofdje was, daarvoor had ik eigenlijk net iets verder moeten zijn....Volgende keer! Bij de 30 wkn echo wordt er gekeken naar de groei, grote van het kindje! Is in dit z'huis standaard! Net als het prikken van glucose, dat moet ik voor de volgende afspraak gedaan hebben!
Ohwja, ik vergeet te zeggen dat ze in dit z'huis je niet langer dan 41 wkn laten "lopen"...... Heerlijk idee, want bij mijn dochter liep ik tot 41,3.........
Ja daar kijken ze nog eens naar, heb net 28 weken speciaal een echo voor de placenta. Fijn dat alles goed was bij de gyn! Bij mij begon de bevalling gelukkig met 39 weken.
@cossy&brenjomi,Woow wat een mooie buikies! @zilvervosje,GElukkig dat de ruzie weer een beetje opgelost is. En de hormonen doen een hoop met je hoor. @april,Fijn dat alles goed gaat. En leuk om de kleine te voelen. @tamar,Gelukkig dat t met de bekken goed gaat. En dat alles goed was bij de gyn. @cossy,Datis ook weer schrikken. Doe maar ff rustig aan. @hier,Vandaag vk geweest en alles was goed mijn baarmoeder zat net onder de navel vandaar ook daar de buikpijn en het hartje weer horen kloppen gelukkig. Morgenavond een geslachtbepaling in sgravendeel. Kan niet wachten om weer even te gluren.
@ Tamar Ja het gaat zo hard nu. Alles lijkt veel sneller te gaan dan bij mijn zoontje. Maar ja, heb ook voldoende afleiding aan hem. Fijn dat je bekken redelijk te doen is. Bij mij gaat het dit keer een stuk beter. Ik hou er ook bewust veel rekening mee en belast het zo min mogelijk, alhoewel ik daar weleens moeite mee heb. Wat fijn dat je zeker weet dat je met 41 weken je baby hebt! Ik liep bij mijn zoon ook 41+2. Wat was ik het zat. Arme jij, jij moest nog een dag langer. Heerlijk dat je bloeddruk zo goed is! @ Cossy Oh jee meid, hopelijk voel je je inmiddels wat gekalmeerd, indien mogelijk. Sterkte. @ Brenjomi Wow, ik had over jou foto heengekeken, maar je hebt een prachtige buik! Ach ja, zul je ze zien kijken over een maand of wat. Denken ze vast dat jij een medisch wonder bent en 15 maanden zwanger mag zijn. Laat ze maar zeuren, ik vind je buik schitterend. Mijne is ook echt dikker dan bij mijn zoontje en de rest van mijn lijf ook. Het is dat ik niet vaak mensen tegenkom, maar anders hadden ze bij mij vast ook wat te zeggen. Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe bril! @ zonnebrand/allergie Ik laat mijn zoontje lopen met een romper met lange mouwtjes en een korte of lange dunne broek in de tuin. Er is hier een en al zon en inderdaad is het niet gemakkelijk ze continu uit de zon te houden. Verder goed smeren. Op het strand had ik hem wel lekker half naakt laten lopen, bleef gewoon goed smeren. Ik heb factor 50, gebruik hem zelf ook maar, ik heb ineens last van zonne-allergie. Dus ik bedek me ook zo goed mogelijk, blijf in de schaduw en smeren dus. @ bikini Hm, ik heb altijd nog mij gewone gedragen tijdens de zwangerschap, maar ik ben bang dat het nu echt niet meer leuk staat. Ik durf me pas weer in het zwembad te vertonen als mijn buik duidelijk zwanger eruitziet, vallen die dikke benen een beetje weg, hahaha.
@ Ano Zie je ik wist dat ik iemand vergat! Wat fijn dat het goed gaat en wat superspannend de geslachtsbepaling!!! Heb je een voorgevoel? Leuk hoor, mogen wij het hier ook weten of ga jue het geheim houden? Die pijntjes herken ik wel hoor, ik heb het ook eens zo erg gehad dat ik op zondag de vk belde. Leek ook wel een blaasontsteking met veel scherpe pijn, maar gelukkig was er niks aan de hand en bleek het inderdaad 'groeipijn' te zijn. Veel plezier morgen!!!!!!
@april, Ik heb helemaal geen voorgevoel heel stom. En jullie mogen het weten hoor. Zodra het lukt dan kom ik het even melden hier. Als ze het daar kunnen zien want dat risico is er altijd
Ach ze zien het vast wel! Bij mijn zoon was het overduidelijk, hij lag er perfect voor. Vanaf de zijkant zag je heel duidelijk zijn piemeltje en bij dit kleine ventje zagen ze het ook goed, ze konden mooi tussen zijn beentjes kijken. Dit was wel tijdens de 20 weken-echo, hoor, dus ik weet niet hoe gemaakkelijk zichtbaar het is als je eerder gaat, maar dat zit vast goed. Succes!!!
@April: Lekker idee hè, dat je op de helft bent. En wat fijn dat je de kleine lekker voelt. @Tamar: Wat hebben jullie het dit weekend enorm getroffen met het weer! Voor je man misschien wat minder om met die warmte te moeten klussen. Moet er nu nog veel gebeuren? Wat fijn dat jullie z'huis vanzelf een groeiecho doen en je niet te lang door laten lopen! Ik wil daar ook om vragen (zowel echo als maximaal tot 41 weken wachten) Ik hoop dat het in ons ziekenhuis ook lukt! @Brenjomi: Succes met de cursus. Waar gaat het over? @Cossy: Rustig aandoen hè! Je lijf geeft het duidelijk aan! @hier: Heerlijk, zo'n vrije maandag. Vooral voor mensen die ook op woensdag vrij zijn. Eén dagje werken en morgen alweer vrij!
@ Mooie buikjes: ik zag er weer een aantal voorbij komen. De afgelopen week is de mijne ook weer enorm gegroeid. Van het weekend maar weer eens foto`s maken. @ Geslachtsbepaling: ik vind het echt heerlijk om te weten wat het gaat worden. Tegen iedereen hebben we gezegd dat we het niet willen weten, maar gister was mijn moeder hier en volgens mij heeft ze ons door @ Tamar: oh, wat leuk ook van een tweeling. Eeneiig of twee-eiiig? Wij zijn eeneiig, maar ik vind zelf dat je de laatste jaren tcoh echt duidelijk verschil tussen ons twee ziet en qua karakter verschillen we echt helemaal. @ Ano: succes met de geslachtsbepaling morgen. Ze kunnen het vast wel zien en anders duwen ze wel even op je buik. Deedt de echoscopiste bij mij ook @ Cossy: hoe gaat het nu met je? Wat is Vince trouwens een leuk ventje! @ Hier: gaat het weer eens ellendig. Net alweer boven de wc gehangen. Ik dacht toch echt dat het minder zou worden na 3 maanden, en ja ben toch zelfs al 20 weken!
@D1982: Oh wat balen dat je nu nog misselijk bent! Ik vind het bij één-eiige tweelingen altijd zo leuk dat je in het begin vaak echt geen verschil ziet. Maar als je ze beter kent, vraag je jezelf af hoe het kan dat je vroeger al die verschillen niet zag omdat ze toch 'totaal niet' op elkaar lijken. Ik heb al een paar keer één-eiige tweelingen op school meegemaakt. Zolang ze niet bij mij in de klas zaten, kon ik ze vaak niet uit elkaar houden. Maar als je eenmaal één of beiden in je groep hebt gehad, blijf je het voor altijd zien. Zowel in uiterlijk als gedrag / karakter.
even een snel berichtje van mij, er werd daarnet op de cursus gevraagd of ik nog aan het werk ben hahaha. moest erg lachen. de vrouw in kwestie voelde zich ook best lullig. ik zie dus zelf niet zo dat ik al een behoorlijk buik heb de cursus ging over mijn werk wat er allemaal verandert gaat worden enzo. was nog redelijk intressant. we zagen toen we parkeerden een kale man in een volvo, ik zei nog: dat zal wel een hoge piet zijn. bleek het de directeur te zijn collega en ik hebben er hartelijk om gelachen @d1982, vreselijk dat je nog steeds misselijk bent. heb je het vaker of af en toe?? @ano, spannend, ik zal duimen dat ze het kunnen zien. @aankomen, die vrouw zei nog: oh de een komt bijna niet aan en de ander redelijk veel. ik zei: oh maar ik weeg nog steeds 2kilo lichter dan bij mijn vorige zwangerschap met 21weken. dacht: ik kom bijna niet aan, mijn buik lijkt gewoon erg groot. een klein geheimpje. zonder kleren aan is het nog blubberig maar dat ziet bijna niemand nog @tupp, lekker he weinig werken @tweeling, van mijn zus en mij werd ook altijd gedacht dat we tweeling waren? (we schelen 14maanden) op de middelbare school waren er zelfs vriendinnen van mij die haar voor mij aanzagen mijn vriend zijn tante heeft een drieling. die lijken niet zoveel op elkaar, maar ik blijf het toch leuk vinden. al zeg ik er niet veel over, want ze horen het zo vaak: oooohhh wat leuk een drieling (ze worden van de zomer 18, dus dan heb je zoiets van: jaja, leuk leuk) @cossy, hopelijk ben je al gekalmeerd. ik merk wel dat ik van iets schrik dat ik het gelijk even aan mijn buik voel? geen idee of ik dat de vorige keer ook had. hopelijk is het voor jou iets eenmaligs (het stressmoment) succes.
@d1982, wij zijn ook een eeneiige tweeling, vroeger nog weleens grapjes mee uitgehaald! We lijken echt wel opelkaar, maar net wat je zegt dat wordt minder en qua karakter zijn we echt verschillend! Balen zeg dat je nog steeds misselijk bent, ben trouwens wel nieuwsgierig naar t geslacht! Of wil je dat ook hier geheim houden? @ ano, ben je al geweest??? @brenjomi, ik hoor ook van de een dat ik echt bijna zou moeten bevallen en de ander zegt mooi buikje hoor!! Ze kletsen maar wat......
@ Ano En? Hebben ze het kunnen zien? @ Hier aaargh, ik heb zo'n lelijke dikke groene ader op mijn onderbeen en die wordt steeds lelijker, richting paars....spatader.....boehoehoeh. Ik heb een aantal jaartjes in een winkel gewerkt en toen is de ellende begonnen. Maar ik merk dat ze nu dikker worden. Snif..... @ Cossy En? Vandaag een stressvrije dag gehad? @ Tamar Hoe gaat het met jou? @ Brenjomi Haha, ja ach, gelukkig hebben we het altijd nog grotendeels zelf in de hand he, tenminste ná de zwangerschap. Wij gaan zo'n crosstrainer kopen. Mijn man sportte normaal gesproken 2x per week, maar sinds onze zoon er is is hij er mee gestopt. Maar we merken allebei dat we onze goede condities wel missen. DUs vandaar de crosstrainer aanschaffen, zo kunnen we én van onze kinderen genieten als ze wakker zijn en als ze slapen trainen maar!
@April; Zo'n crosstrainer is een goed idee! Dat vond ik, samen met het roeiapparaat, het fijnste toestel bij fitness. Ik ben alleen zo bang dat als ik zoiets aanschaf, dat ik er dan na 2 maanden nooit meer naar omkijk. Beetje gebrek aan discipline. @hier: Vanmiddag op kraamvistie geweest bij een collega. Lekker even geoefend. Wat krijg je op den duur toch een lamme arm van zo'n kind. Ik moet echt mijn biceps en triceps nog even gaan trainen! Ik heb vanmorgen wel lekker veel werk van mijn lijstje af kunnen handelen, dus vanavond ben ik lekker vrij!