@Tamar: Weet je dat je in drukke / stressvolle periodes ook vatbaarder bent voor schimmel? Nog een extra argument om naar je man te luisteren en wat rustiger aan te doen. (Sprak zij die donderdag en vrijdag harde buiken had, vanwege het sjouwen met dozen met schriften... ) @Cossy: Heerlijk, zo'n week samen! Wat moet er nog gebeuren in het kamertje? @Brenjomi: Lastig hè, om op je werk toe te geven dat iets niet meer gaat. Hoe lang is je vriend straks thuis? En hoe lang is hij nu inmiddels weg? @hier: Vandaag nog even kleding gekocht, zodat ik ook wat heb voor de warme dagen. Ik ben NIET naar een winkel met postitiekleding gegaan, omdat alles daar zo'n dikke band voor de buik heeft. Ook de korte broeken en rokken die ik er tot nu toe gezien heb, hebben zo'n warme band. Nu had ik zelf nog een zomerrok liggen met een hele brede elastieke band en dat zit echt prima. Dus ik wilde er nog zoiets bij. Nu zag ik bij MissEtam dat ze ook broeken hadden met zo'n elastieken 'rimpel-band' (Geen idee hoe het echt heet.) Anyway: daar heb ik dus een broek van gekocht. Het is een soort linnen, dus lekker voor van de zomer. Verder heb ik ook nog een soepele lange jurk gekocht die ook prima over de buik valt. En ik heb ook nog een wat langer T-shirt en een tuniek voor op de broek gekocht en een bolero voor op de jurk. Ik heb een sieraden-tic, dus ook nog twee kettinkjes meegenomen. 't Was even schrikken bij de kassa, maar geeft niks: I is happy.
Brenjomi -> Probeer je inderdaad maar gewoon over dat gevoel van 'ik ben een zeikerd' heen te zetten en te zeggen dat je die diensten niet meer doet! En ik vind dat ook niet meer dan normaal hoor... Ze kunnen een zwangere vrouw niet het zwaarste werk geven, je hebt gewoon recht op aangepast werk! tupp -> Wij moeten nog plintjes, gordijnen, vensterbankje, lamp, hemeltje en wat decoratie. In feite dus de afwerking, in de breedste zin van het woord. Hoe ver zijn jullie nu? Wat heerlijk he, lekker shoppen!! kan ik ook helemaal happy van worden!! Heb alleen deze zwangerschap vrijwel niets gekocht moet ik bekennen... Ik vind het ook zo zonder als je van die dingen koopt die alleen tijdens zwangerschap aan kunnen. Kun je ze net een maand of 5 aan... Dan is het idd slimmer om 'normale' dingen te kopen die je nu toch ook aan kunt. Ik ben trouwens ook happy, wij hebben vandaag een Quinny Zapp gekocht!! Voor 125 euri, dus valt nog wel mee.
@cossy, leuk de zapp. hij rijd lekker he wij gebruiken hem van mijn zus. die gebruikt hem zelf niet meer, dus we mochten hem hebben onder de voorwaarde dat als leah bij haar is (ze past 1dag per week op als vriend weg is) we de buggy meegeven vind het ook handig dat hij zo klein is. hier ligt hij altijd in de auto. @tupp, vriend is vanaf 21feb. weg. dus 3maanden en een beetje. hij had van de week bericht aan boord van kantoor dat ze hem rond 15juli gaan aflossen. hij had zelf doorgeven dat hij voor 15juli thuis wilde zijn (half juli) dus dat is nog ongeveer 6weken. hij heeft dan verlof (als hij tot de 15de weg is) tot 23dec. dat is wel lekker. misschien dat hij gaat vragen om iets langer thuis te zijn, zodat hij bij kerst en oud en nieuw ook thuis is (vind ik wel leuk, zou erg balen als hij er net voor weg moet) maar dat moet hij nog even bekijken. hij gaat wel aan kantoor vragen of hij heel zijn verlof thuis kan zijn? als ze nu al van plan zijn om hem eerder weg te laten gaan (je weet het nooit) dan wil hij ook best eerder naar huis komen. ik moet zeggen dat ik hem de laatste dagen best mis, maar hij had donderdag bereik met zijn gsm dan bellen we en dan mis ik hem altijd meer. vanaf maandag heeft hij weer een paar dagen bereik dat is op zich superleuk, maar als hij dan geen bereik meer heeft moet ik weer even afkicken @hier, kan je door de hormonen ook heel moeilijk doen over een nieuwe slaapkamer (bed en kast) voor je dochter man man man ben al weken aan het kijken en dan zie ik iets leuks, maar dan vind ik het net niet leuk genoeg. moet al om mezelf lachen (dan is het al erg) vind de kamer sophie wel mooi. maar weet niet of ik de kast leuk vind? (heb een strandkast in mijn hoofd??) en nu zag ik vanmiddag het bed: prinses op de erwt (bij kidsfactory) nou ben ik er helemaal verliefd op. op de prijs iets minder (700euro zonder verven dan moet er nog een kast bij) de voor en achterkant van het bed zijn 182cm hoog (je kan er een hoogslaper van maken, maar ook laag aan de grond) dat is weer niet handig op een zolder met schuine kanten. ppff ik wil een leuk bed, meisjesachtig, maar niet te truttig waar ze jaren mee kan doen. voor een fatsoenlijke prijs (zeg rond de 1000euro voor een bed+nachtkastje+kast en eventueel nog iets) heb nog wel leuke bedden en kamers gezien, maar ja, dan begin ik weer te twijfelen gelukkig moet vriend ook om lachen, als hij weer een foto krijgt van een nieuwe kamer zoon boomhutbed vind ik ook leuk, maar niet echt meisjesachtig? weet ook niet of dat leuk blijft? (maar dat is bij meer bedden die ik nu leuk vind) nog bedden die ik bijna gekocht had: een narrebed (past niet goed op zolder en als je het met het hoofdeinde tegen de muur zet zit je met die rare achterkant) gewoon een oud bed wat ik zelf ga verven (tot het zover is) ik ga nog even mijn film afkijken (die ik opgenomen had, ps: i love you, zoon mooie film, heb hem al eens gezien, maar hij is echt zo leuk)
@Cossy: Nou uhm... wij moeten eigenlijk nog beginnen aan de babykamer. Maar het gaat volgend weekend eindelijk van start, want dan gaat manlief de kamer voorbereiden voor de stucadoor. (Plinten, wandcontactdozen & verwarming eraf, vloer afdekken, afplakken en voorlijmen - hmmm, nu ik het zo zie staan misschien maar even wat extra hulp inschakelen.) 's Woensdags komt de stucadoor en het weekend daarna ga ik (waarschijnlijk met mijn moeder) de wanden schilderen. Ik hoop dat het weekend daarna de verwarming + de nieuwe plinten er weer op kunnen. Vrij snel daarna zullen we wel een dag plannen met mijn schoonouders om de meubeltjes te halen. Mooie wagen trouwens! @Brenjomi: Tjee, wat een lange periode is dat zeg! Ik had me dat eigenlijk niet zo gerealiseerd toen je dat ooit vertelde. Ik dacht een paar weken op en een paar weken af, maar het zijn dus maanden i.p.v. weken. Ik hoop inderdaad voor jullie dat hij dan de feestdagen lekker thuis kan zijn. (Hoewel dat dan waarschijnlijk weer voor een ander gezin betekent dat papa niet thuis is. Maar ja, voor jullie is het straks de eerste Kerst met z'n viertjes.) Persoonlijk zou ik trouwens niet al te 'prinsesserig' meubilaur kopen, maar meer proberen dat sfeertje te krijgen met de aankleding. Nu is het nog leuk en sommige meiden vinden het nog steeds prachtig als ze een jaar of 10-11-12 zijn. Maar de meesten raken er dan toch op uitgekeken. Met wat 'neutraler' meubilair kun je dan de kamer wat makkelijker aanpassen door wat te schilderen, andere lampen en spiegel (ofzo), mniewue gordijnen etc. Dus zonder gelijk een fortuin uit te moeten geven aan een nieuw bed / kast enz.
@ tupp, weet 't! Ben er normaal al gevoelig voor, dus laat staan nu! @ cossy, mooie wagen ! Had je geen wagen meer van je zoontje? Fijne week met je gezin! En klus'se....! @ brenjomi, ik vond 't ook zo moeilijk met meubels! Wij zijn uiteindelijk voor neutraal wit gegaan ( voor onze dochter) Hemnes van de ikea! Ze heeft 2 roze muren, kleur lief van flexa! Verder wat roze accecoires! @ zwangerschapskleding, je hebt ook broeken ed met een band onder je buik, is minder warm in de zomer! @ klussen, er is hier weer aardig wat gebeurt, fijn al dat zichtwerk! Vanmiddag verf gekocht voor de meubeltjes, het is marineblauw van histor geworden! @ kwaaltjes, ik krijg het zo snel benauwd, als ik maar een beetje onderuit gezakt zit, krijg ik zo'n vervelend gevoel! Op mijn rug liggen kan al helemaal niet meer......
@meubels, ik wil ook gewoon wit, dat is bij de babykamer ook zo, daar kan je alles mee combineren (en eens iets bijkopen, want wit is gewoon wit) @hier, vandaag nestdrang ben van vanmiddag aan het opruimen. vind het wel lekker, want het geeft ook voor de rest rust (nou ja, als het opgeruimd is dan) ga zo even met leah douchen en haar in bed leggen en op tijd naar bed, want moet morgen weer werken, heb er geen zin in
@ brenjomi, daar was het ook wel weer voor! Zelf heb ik maar wat strijkwas weggewerkt .....geeft ook weer een goed gevoel! Doe je rustig aan morgen!
hihi, heb ook gewassen en gestreken (ik strijk bijna nooit, maar er lagen al weken blousjes van leah die echt gestreken moeten worden. wel lekker dat ze nu weg zijn) morgen op mijn werk gewoon werken dus dat valt mee. maar wel vergadering erachteraaan ppff tot 19uur. bah. geen zin in. denk dat ik vanaf mijn werk nog wel eens kom spieken slaap lekker (en ik lig weer veel te laat in bed)
@Nestdrang: Nog niet echt last van... ik zit er met smart op te wachten want het huis kan wel een flinke poetsbeurt gebruiken. Om van de strijk nog maar te zwijgen! Ik ben echt een slechte huisvrouw! (En Tuppman een slechte huisman!) Ik ben moe! Ik heb het vorige week donderdag en afgelopen zaterdag te laat gemaakt, maar daar heb ik gek genoeg geen last van gehad. Nu ben ik gisterenavond nèt iets later naar bed gegaan dan normaal en ik ben doodmoe. 't Zal wel de druppel geweest zijn. Helaas kan ik vandaag niet op tijd naar huis, want ik heb een afspraak. Vanavond gaan we naar een voorlichtingsavond op het ziekenhuis, dus dan zal het toch ook wel weer wat later worden. Volgens mij wordt dit weer zo'n overleef-week.
@tupp, he bah, ook zo moe. ik ga ook steeds te laat naar bed en moet er (naar mijn zin toch) te vroeg uit van de week 3dagen werken. volgende week gelukkig maar 2, dacht dat ik er de komende weken steeds 3moest werken, maar het zijn er maar 2. dat vooruitzicht was al lekker hopelijk kan je je ogen open houden vanavond
Brenjomi -> Ohw dat is handig ja! Wij wilden ook graag een kleine buggy, want we hebben maar een opel corsa'tje en de kinderwagen moet er natuurlijk ook nog bij... Nu past het net. En lekker he, die hormonen? Ik krijg er ook regelmatig opmerkingen over terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, hahaha! Maar als ik dan even aan de situatie terug denk, denk ik van... Ohwja, misschien reageerde ik toch iets te overdreven. En ik vind een bed zoeken ook lastig, pfff! Mijn zoontje heeft de kasten al, hoef alleen een bedje voor erbij. Dat moet toch zijn te vinden zou je zeggen?! Het is een irritante kleur ja, maar dan nog... Tamar -> Dit is juist voor mijn zoontje, die buggy. De baby krijgt de Quinny Speedi die mijn zoontje tot nu toe had. Ben benieuwd naar die marineblauwe meubeltjes, lijkt me heel leuk! tupp -> Pfff, hier heerscht ook moeheid. Ik zou zo 10 uur per nacht kunnen slapen en ook nog een middagdutje doen, wordt helaas lastig met zoonlief.
@ Cossy en Brenjomin: ik zal zeker de babykamer showen hier. Volgende week vrijdag komt het kamertje al @ Tupp: hoe was de bijeenkomst in het ziekenhuis? Wij hebben vanavond een bijeenkomst. Heb je je ogen een beetje open kunnen houden? Gisteren op controle geweest bij de gyn. Heb weer een echo gehad wat blijft het toch heerlijk om naar die kleine te kijken. En een drankje gekregen voor het maagzuur! Trouwens mijn cyste kon de gyn. niet meer vinden bij de echo, dus waarschijnlijk is die verschrompeld Wat is het trouwens stil hier!
@D1982: Ik ben blij dat ik naar de bijeenkomst geweest ben, ook al heb ik niet het gevoel dat ik veel nieuwe informatie heb gekregen. Maar goed; ik ben een beetje een informatie-junkie, dus ik had al veel zelf opgezocht. 't Is wel handig om te weten waar je (in theorie) kunt parkeren en waar je 's nachts naar binnen moet. En dat er een 2euro-munt in je ziekenhuistas moet zitten, om een rolstoel mee te kunnen nemen. Ik vond het vooral heel fijn om de afdeling al een keer gezien te hebben, zodat je weet waar je terecht komt. Toen ik het allemaal zag, begon ik toch een beetje te twijfelen over het hele ziekenhuis-bevallen idee. 't Ziet er toch wel heel medisch en ongezellig uit. Maar goed: waarschijnlijk kan gezelligheid je gestolen worden tijdens persweeën. En we gaan natuurlijk die kant op vanwege de medische mogelijkheden. Dus ja, waar klaag ik eigenlijk over? Toch viel het me een beetje tegen. Hoe dan ook blij om het gezien te hebben: het kan me beter nu tegenvallen dan tijdens de bevalling. Nu kan ik echt een bewuste keuze maken. Het tweede deel van de avond ging over borstvoeding. Ook daar niks nieuws, want ik had "het boek" al gelezen. Ze lieten ook wat filmbeelden zien, dat was wel mooi. Zo'n pasgeboren prulletje dat op zoek gaat naar de tepel. Wat een prachtige beelden! Voor de hele avond (maar met name het tweede deel) geldt dat tuppman wel redelijk wat nieuws heeft gehoord. Dus ook wat dat betreft ben ik blij dat we geweest zijn. En oh ja; ik kreeg allemaal gratis proefmonsters van babyverzorgingsproducten. Handig voor in de luiertas straks!
@tupp, fijn he om te weten waar je terecht komt! Hier was ook zo'n voorlichtingsdag! @d1982, dat is toch alleen maar goed nieuws geen cyste meer! En de baby gezien, heerlijk! @ cossy, hoe ga je dat dan doen met 2 wagens! Heb je ook een dubbele wagen voor als je alleen de deur uitgaat? Of een meerijplankje oid? @brenjomi, nog even doorbijten, we zijn bijna op de helft van de week...... @hier, vandaag het kraampakket binnen.....de verbanden ed in de hoek gesmeten, hihi! Daar wil ik nog niet aan denken......Maar zo'n leuk slaapzakje en en knuffeldoekje! Ik ga snel slapen......morgen moet ik voor een keer 's middags werken, hoop dat t allemaal goed komt want mijn dochtertje heeft wat verhoging en is erg moe! Gelukkig is mijn man wel 's middag thuis, dus als het moet kan ze thuis blijven van het dagverblijf..... Maar ja hij zou wel gaan klussen.........We kijken te nog even aan! Slaap lekker...!
D1982 -> Ja dat blijft zeker leuk om naar je beebje te kijken!! Ben benieuwd naar de kamer. tupp -> Wat betreft de verloskamer kan ik je een beetje gerust stellen... Ik zou t dus echt niet meer weten hoe die van ons eruit zag. Het is dat we een paar foto's hebben, anders had ik echt niks meer geweten. En dat van die 2 euro mnt is slim ja! Mij hebben ze toen met weeën en 4 of 5 cm ontsluiting door het halve ziekenhuis laten lopen, grrr... (ofja, lopen... misschien is de term kruipen hier meer op z'n plaats) Tamar -> Nee ik ga geen tweeling-kinderwagen kopen, alleen misschien straks een tweeling-buggy. Ik vind die wagens zo belachelijk duur in verhouding, en ik heb sowieso nog een draagdoek waar ik het baby'tje de eerste tijd veel in wil dragen. Dus ik dacht die 6 maanden (tot ze in de buggy kan) overleef ik ook wel zonder zo'n dure tweelingwagen, want hoe vaak zal ik nou echt in mijn eentje weg gaan met 2 kleintjes in die eerste tijd. Trouwens ik heb zaterdag 3D echo!! Verheug me er al op!! Mijn vriend, die dus de hele week vrij had, is inmiddels alweer een paar keer door zijn werk gebeld of hij niet toch vr/za/zo kon werken. (what's new...) De laatste keer vroegen ze zelfs of hij niet van vr t/m zo offshore (naar booreiland) kan gaan. Dus ik zei nee dat kan niet!! :x Heb 3 maanden geleden speciaal die 3d echo op een zaterdag gepland omdat ik toen al bang was dat hij niet mee zou kunnen als het door de week was. Dus nu gaan ze hem echt NO WAY dat ene weekend weg sturen!
@ cossy, en voet bij stuk houden hoor! Hij moet mee.... Die echo's zijn zo mooi! Maar je moet toch al wel boodschappen doen, mijn dochter wilde echt niet in een draagzak! Misschien was die wel te stug hoor, ik heb nooit zo'n doek gehad.... Misschien kan je zoontje kleine stukjes ook wel gewoon lopen, of ben je hem dan kwijt?
Nee die draagzakken zijn inderdaad drie keer niks. Heb ik bij mijn zoontje ook gehad, ze liggen (of beter gezegd HANGEN) niet lekker, krijgen niet genoeg steun bij hun hoofdje, de beentjes bungelen er maar wat bij en je tilt je ook nog eens een ongeluk. Nee dat was echt geen succes. Draagdoek is gelukkig een heel ander verhaal, dat is meer alsof je het kindje in je armen draagt, alleen hoef je je armen dan niet te gebruiken. En Vince laten lopen is niet echt een succes nee... Aan het handje gaat nog wel, maar als ik hem los laat issie meteen weg. En owee hij ziet ergens iets waar hij naar toe wil (en ik niet), dan gaat hij gillen en huilend op de grond liggen. (ja fijn he, die peuterpubers )
@draagdoek: Ik heb er gisteren één besteld. Ik ben heel benieuwd hoe dat straks bevalt! Ik kan hem tijdens de zwangerschap trouwens ook al gebruiken, eventueel. Ze zijn namelijk ook te knopen als steuntje voor buik / bekken. Niet dat ik dat voor een normale dag zou doen, maar het is misschien wel lekker als ondersteuning als we een keer een dagje weggaan ofzo. (D'r staat nog zoiets in de planning met schoonouders.) Aangezien ik soms toch nog wel bandenpijn krijg als ik lang loop, lijkt het met dan wel lekker. Vandaag weer op controle geweest bij de vk. Ze vroeg natuurlijk weer naar m'n gewicht. Ik meldde zelf dat ik inmiddels 10 kg ben aangekomen en dat me dat toch wel veel leek. Is dus ook zo. Ze vroeg of ik veel snoepte... mwah, wel iets meer dan normaal ja. En verder ik ik gewoon meer brood, drink meer melk etc. Dus nu moet ik minder gaan eten en dan kijken we over 4 weken weer of ik nog steeds zo snel aankom of dat het dan inderdaad minder wordt. Anders gaan ze me controleren op zwangerschaps-suiker. Maar ik ga er vanuit dat een beetje meer discipline al een hele hoop zal doen.
@draagdoek, die hebben wij ook (een knaloranje) vriend wil er niet mee lopen (vind de kleur te opvallend) en vind het erg lekker. ik deed hem vaak aan bij boodschappen doen, want een maxi cosi in je wagentje en die zit vol. vond het ideaal. was wel de atractie van de winkel, want veel mensen kenden dat niet. een draagzak hebben we ook gehad (van mijn zus gebruikt) die vond vriend wel handig. ik vind het handig als ze iets ouder zijn (6maanden ofzo) dan hebben ze zelf meer steun (kunnen hun hoofd beter recht houden) @tupp, wist niet dat hij ook als steuntje voor je buik te dragen is, dat lijkt me ook wel handig. @cossy, inderdaad voet bij stuk houden. dat lijkt me erg vervelend, hier is vriend lang weg, maar als hij thuis is is hij ook thuis. hij moet soms dan op cursus, maar dat weten we ook van te voren. succes. @hier, vriend heeft bereik (is weeral bijna weg uit spanje) hij belde gisteravond nog, over van alles zitten praten. hij had al wat filmpjes van leah gezien en was verbaasd dat ze zo goed kan lopen en zelf kan gaan staan (handen op de grond en zich dan omhoog duwen) dat kon ze niet toen hij wegging was grappig om te horen dat dat voor hem zo vreemd was. gisteravond net voor hij ging slapen kreeg ik een smsje dat hij de echo even vlug bekeken had. hij vond het supergaaf en had de baby zien bewegen dat vind ik het geld al waard (en we mogen nog eens) ben blij dat ik het toch gedaan heb. @tupp, hopelijk heb je geen suikerziekte? dat lijkt me erg vervelend. ik woog gister 85,8. bij leah woog ik (bij 22weken en een paar dagen) 87.9 dus dat gaat nog goed (woog ook iets minder toen ik zwanger werd) ben iets van 5-6kilo aangekomen. en eet ook redelijk wat ik wil @maagzuur, ja hoor, ik heb er ook af en toe last van. vorige week at ik ketchup, daarna dacht ik: oh daar moet ik erg in hebben want daar krijg ik het zuur van. volgende dag dacht ik nadat ik alles op had: oh ja, van ketchup krijg ik het zuur dom dom. maar het valt nog redelijk mee (vind ik zelf) we gaan morgen kijken voor een nieuwe kamer voor leah. om ideeen op te doen. ben benieuwd of we iets leuks vinden? (mijn moeder gaat mee) moet me nog opgeven voor de kraamzorg en bij de verzekering. dat vergeet ik steeds.
tupp -> Leuk zeg! Wat heb je voor een draagdoek besteld? Ik heb zelf een geweven doek, de Girasol 33. Trouwensa dat bijkomen maakt echt niets uit hoor. (ja tenzij je diabetes krijgt natuurlijk) Bij Vince was ik nog veel meer bijgekomen rond deze tijd, en nu ben ik ook alweer 13 kilo zwaarder ofzo. brenjomi -> Nou vriendlief hoeft gelukkig zaterdag toch niet te werken. Daarvoor moet hij dan wel weer van zondagnacht t/m vrijdagavond weg... Nouja, beter dan tijdens de echo.