@ nisa, vanavond, heb je en beetje afleiding voor vandaag? Anders moet je zolang wachten! Najib was echt heel leuk, ik heb onwijs gelachen!
tamar: jaaa nu wel zit naar najib te kijken : zorg dat je erbij komt 2008 ik vind hem ook zo lachen vooral dat hij alles wat met 'allochtoon' en culturen te maken heeft zo in de maling neemt en hij heeft echte goeie punten hij zegt het wel op een leuke/grappige manier maar wat hij verteld is de realiteit!! nou ja het blijft een grappige mannetje!!! maar bedankt nu heb ik idd. iets waar ik me tijd mee kan vullen en reuzelol ik was er zelf nooit op gekomen ik bedoel ik woon nu bijna 3jr in TR en sommige dingen vergeet je gewoon..
Goedemorgen dames! @ Cossy Oh bah, kan me indenken dat je toch schrikt, hoor. Gelukkig is het weinig en bij Brenjomi stopte het ook vrijwel direct en ook Tamar had een beetje roze gezien en met hun lijkt alles ook prima in orde. Dus ik blijf positief met jou mee denken hoor! @ Nisa Goedzo, positief blijven hoor! Het gaat vast helemaal goed dit keer. @ Tupp niks verdachts hier nog. Ben mijn temperatuur aan het opnemen, maar daarin zie ik geen veranderingen. (ben pas begonnen vanaf mijn 'eerste' ei) Temperatuur is steeds ca. 36,76, 36,79 en nu 36, 88 en 36,91, maar dat lijkt me niet een noemenswaardige stijging. De hoogste temp heb ik gemeten op een later tijdstip dan gewoonlijk, dus eigenlijk telt deze niet. Dus....ik verwacht een menstruatie deze maand. @ Ano Jij bent ook een stiekemerd, een beetje je cyclus tot zoveel later aanpassen Nou, als jij positief test, dan doe ik het ook! @ Tamar Geweldig Najib Amhali! Ik vind hem ook erg grappig en goed.
Oh ja, ik moet even iets kwijt. Ik heb de in de afgelopen week een aantal wijntjes gedronken. Een avond eentje en een andere avond ook weer een. Gewoonlijk ben ikheel strikt daarin en drink ik niet in de laatste weken van mijn cyclus. En nu heb ik het gewoon wél gedaan. In hoeverre kan dat nu eigenlijk echt kwaad als je zwanger wilt raken? Ik ben normaal geen drinker, maar ik had er even zo'n trek in. Dit is werkelijk niets voor mij, ben altijd zo verstandig, maar afgelopen week zat ik er een beetje doorheen. Wat een kutexcuus... Ik zal nu toch niet een mk opwekken o.i.d. met zo'n kleine hoeveelheid alcohol? (heb net info gezocht en zie dat alcohol zelfs al voor de innesteling de vrucht kan bereiken, dus ik ben echt stom bezig geweest en dat na wat we hier allemaal mee hebben gemaakt. Ik voel me een ongelooflijke trut dat ik er aan heb toegegeven en zo'n risico heb genomen. Snif, ik kan maar beter ongesteld worden en niet meer zo'n zwakkeling zijn)
ow april meid ja maar is het dan ZO schadelijk????!?!?!? weet dat je het niet echt mag maar is het echt zo schadelijk dan? nee toch ga ook effe kijken voor je
Zwangerschap alcohol Alcohol en zwanger worden Alcohol en zwanger worden gaat niet goed samen. Het is dan ook zeker niet aan te raden om alcohol te gebruiken tijdens het zwanger worden. Er zijn echter geen harde bewijzen hiervoor gevonden, maar wel aanwijzingen die aanduiden dat het gebruik van alcohol in combinatie van zwanger worden de kans op vruchtbaarheid bij zowel de vrouw als de man laat afnemen. Een advies is om niet meer dan twee glazen alcohol per dag te benuttigen. Bij grotere hoeveelheden wordt de kans op zwanger worden kleiner.
Hee Nisa Ja ik had het ook al gelezen. Ik heb verschillende sites geraadpleegd en ik lees vooral dat het gewoon slecht is, zelfs vóór de conceptie. In sommige landen zijn ze iets 'milder' in hun adviezen, maar de Gezondheidsraad zegt dat je 'better safe than sorry' kan zijn. dat is eigenlijk ook het beste advies dat je kan geven, gewoon GEEN alcohol als je zwanger wil raken. Ik ben gewoon ontzettend stom en onvoorzichtig geweest, maar ik zal mezelf maar niet te gek proberen te maken, met die 2 wijntjes.
nou meid ik zal je niet tegenspreken maar idd. het waren maar 2 glaasjes het is niet dat je 2 flessen op heb (toch?)
Het waren van die grote glaasjes met etiketten erop . nee hoor, het waren er 2. Woensdag 1 en vrijdag 1.
nou dan zal ik me niet al te veel zorgen maken hoor gewoon niet meer doen, klaar ik moet douchen straks maar vind het echt te koud dus ik stel het al te hele ochtend uit maar moet nog wat eten, aankleden klaarmaken (geestelijk) voor de gyn. want ik zal weer een echo krijgen waar weer niet veel te zien is dan zal het me ook niet tegen vallen als ik daar goed op voorbereid ben hoe laat heeft noukje vandaag de echo? weet iemand dat?
Te koud huh? Moet je buiten douchen ofzo? Ik weet niet hoe laat Noukje moet. ik ben al de hele tijd voor haar aan het duimen.
nou ik ga alleen naar de afspraak bij mn eigen gyn. en niet voor de second opinion want het duurt 2 wkn voordat de uitslagen binnenkomen en dan ben ik al 7wkn. en ik wil niet 2 wkn gaan stressen voor een uitslag die miss. toch goed is en ik ben meer gerustgestelden dat het gaat mn. na de 10wkn dus ja vind het toch niet meer nodig nu en vorige keer zagen we tussen 6de en7de week dat het niet goed gegroeid was. 1ste eco was ik 6.2wk na een week 6.5 dus dat klopte toen al niet maar de gyn. had het niet opgemerkt en ik heb er toen ook niet bij stilgestaan was zo blij dat het hartje klopte heb het achteraf gezien. dus zodoende...
jaaaaa hebben de buren ook wat om te zien dat is traditie hier in een teiltjehahahaa nee maar moet me toch eerst uitkleden en de verwarming is alleen hier in de woonkamer, misschien dat ik de teiltje hier naartoe breng hey ik word met de dag slimmer
Oh dat doe je goed! Nou gelukkig ben je weer een beetje gerustgesteld dan. Dus je hebt vandaag wel een afspraak met je gyn? Krijg je weer een echo?
Haha, zie het al helemaal voor me, zéker als je straks met je dikke buik in je teiltje moet. Dan denken de buren dat er een walvisje bij jullie in huis wordt gehouden. (ps is het nu zo koud bij jullie? waar ergens woon je ook alweer in Turkije?)
ja ik krijg er bij elke bezoek een je begrijpt vast waarom ik hem zo vaak bezoek ja idd. omdat ik het een lief mannetje vind maar ja ik zal toch heel weinig zien iig geen hartactie maar misschien volgende week (hoop ik dan ben ik 6 wkn en als ik later in de week ga is de kans natuurlijk groter kijk wel wat de gyn.zegt)
Spannend hoor! Wie weet is je kindje wel net zo fotogeniek als zijn mama en laat hij/zij zich toch stiekem zo vroeg al in close-up zien!
echt soms lijkt nederland zo'n achtergebleven gebied in vergelijking met andere landen...zeker op gebied van medisch/gezondheid/zwangerschap.
nou vind ik van wel het heeft echt gesneeuwd gister (tot enkelhoogte) het is nu -3 graden ik woon in Bursa (dat ligt net onder İstanbul aan de overkant van water) heel mooi is het hier en mijn ouders komen zelf uit Antalya lekker warm ook in de winter nooit een winterjas aan een truitje is genoeg nou als je mijn buurvrouw kende zou je dat niet zeggen die is al een walvis vanzichzelf hahaha maar miss. de andere buren en ik zou een excuusje hebben en wijzen naar haarhaha en ikheb gehoord dat bevallen in water veel makkelijker is dus dan blijf ik vanaf eind aug. in die teiltje zitten tot de kleine eris want in sept. is het hier nog lekker warm