wat een prachtige muurschildering heel erg mooi. de meubeltjes zijn ook heel erg mooi. leuke kamer. en dat voorbij lopen en steeds kijken ken ik ook het geluk bij ons is dat de babykamer recht vooruit is als je de trap op komt, dus dan kijk je automatisch @tupp, dat is vervelend, dat je zo moeilijk terug in slaap valt, dat heb ik gelukkig niet. ben wel moe, maar moet gewoon eerder naar bed. elke avond denk ik: voor 11uur lig ik erin. maar tegen 12uur denk ik: oh ja, moest er al in liggen en dan overdag zuchten dat ik moe ben (eigen schuld) @hier, iedereen, echt ie-de-reen zit te zeuren dat ik al zo zwaar ben?? ik vind het zelf meevallen. ik denk zelf dat het minder is?? dus daarnet een foto gemaakt met dezelfde kleren aan als toen ik zwanger was van leah. de ene foto is gemaakt toen ik 23,5week zwanger van leah was, de andere daarnet (na het eten en mijn maag zit vol) ik vind dat ik nu dunner lijk???? maar de foto van leah heeft iemand anders gemaakt, deze ik zelf en de band zit iets lager. (misschien dat dat uitmaakt qua zicht??) zie hier mijn walvisbuik (hoorde van vriend dat schoonmoeder weer geschreven had dat ik zo zwaar ben. zucht, dat valt wel meehee)
he, nu ik de foto zo zie in het klein lijkt mijn buik nu veel meer op een punt te staan? terwijl ik bij leah meer rond was?? (zien jullie dat ook??)
Ja, de vorm van je buik is inderdaad anders. Ik vind het nogal meevallen hoor. Hoeveel ben jij nu aangekomen? Ik nu ongeveer 9 kilo zwaarder (dan tel ik de kilo's die ik was afgevallen voor het trouwen even niet mee )
@ Brenjomi: je buik lijkt inderdaad nu meer puntig. @ Tupp: ik ben nu circa 7 kg bijgekomen. Af en toe lijkt het een paar weekjes stil te staan en hup dan zit er opeens weer 2 kg extra aan. Trouwens muurschildering was al aanwezig in ons huis toen we het kochten
@tupp, dank je, zie je nou wel haha. ik ben even terug aan het zoeken en rond 15januari woog ik (schrik niet) 80.9 ik woog gister 87.7 (bij leah woog ik 2kilo meer, maar woog ook meer toen ik net zwanger was) dus zeg dat ik 7-8kilo aangekomen ben? (ik was toen aan het afvallen en hield mijn gewicht toen bij hier op het forum in een topic, dus dat is makkelijk terugvinden) ik moet er ook bij zeggen dat ik de afgelopen 2weken 2kilo ben aangekomen dacht van de week: ohoh, ik moet echt op gaan letten. maar toen keek ik terug en dat had ik bij leah ook (in deze weken) dus dan hou ik het maar op normaal. @d1982, bij jou is het dus ook dat je ineens een paar kilo aankomt.
Hihi nou dat viel nog mee, vriendlief vindt de lamp gelukkig ook mooi! Moet wel ook zeggen dat hij echt perfect bij ons kamertje past. We hebben trouwens ook een 2e poging tot 3D echo gehad, helaas zonder enig succes. Dit keer had mevrouwtje zich zo verstopt dat ze niet eens 1 foto hebben kunnen maken... Haar hoofdje lag echt volledig in de placenta gedrukt. Vrijdag poging nummer 3... tupp -> Ik draag ook regelmatig inlegkruisjes hoor. Dat zal best, dat je dan meer kans hebt of een schimmelinfectie ofzo. maar 5 keer per dag je onderbroek moeten verschonen is ook niet alles... En ik heb ook nog het idee dat het sneller gaat ruiken nu met die hormonen..?! Nee, dan maar een inlegkruisje. D1982 -> Wauw, prachtig!!! Echt supermooi zeg, vooral ook die muurschildering! Daar gaat jullie beebje zich vast helemaal thuis voelen. Brenjomi -> Mooie buik! Maar ik vind het ook best meevallen hoor! Helemaal neit extreem dik ofzo. Ik heb nu echt zo'n gigantisch ei aan de voorkant... Trouwens bij mij ligt het ook aan de kleding wat ik aan heb, daar verandert de vorm van de buik wel van. Aankomen -> NEE! Ik ga NIET meer op de weegschaal staan! Toen ik er voor het laatst op stond (een maand geleden?) was ik 12 kilo bijgekomen, meer dan genoeg. Dus nu ben ik lekker in denial. Maar ik verwachtte het wel hoor, bij Vince vlogen de kilo's er ook als een idioot aan. En na de bevalling overigens ook weer eraf. Blijkbaar denkt mijn lichaam dat nodig te hebben ofzo.
@ D1982 Wat een leuk kamertje! Mooie meubeltjes, daarmee combineert iedere kleur mooi! EN inderdaad, die muurschildering is ook wel te mooi en vrolijk om erover heen te gaan schilderen. Echt heel leuk! EN wat een heerlijke vriend heb jij, eentje die alles af wil hebben als ie bezig is, zo ben ik ook, maar mijn man helaas niet. Oh lekker, kom bij de de Brenjomi en April-spataderclub. Ik ben al Venoplant van VSM aan het slikken. Wie weet helpt het een beetje. Maar ik ben echt blij als ik die steunkousen krijg, het begint nu echt vervelend te worden. Heb er ook een kleintje op mijn bovenbeen. Gelukkig krijg je als zwangere voorrang, dus je bent zo aan de beurt voor een afspraak. @ Brenjomi Ik vind je buik nu ook puntiger dan bij je Leah-buik. Je lijkt nu inderdaad juist smaller. Maar ja, die mensen die zo lopen te zaniken zijn zelf zeker dik en vinden het misschien héérlijk dat jij nu ook aan het groeien bent? Zo is mijn schoonma tenminste wel. Het irriteerde haar volgens mij altijd dat ik zo slank was en zij en haar dochter juist niet. Als ik dan zwanger ben zegt ze zodra ze het weet: "Ja, ik dacht al je hebt een buik en je gezicht is zo vol". Terwijl dat echt nog niet zo was. Ze hoopt volgens mij dat ik na deze zwangerschap ook dik blijf net als zij, maar alleen om haar te sarren ga ik straks lekker sporten en aan mijn lijf werken. Vorige keer was ik echt supersnel weer slank, dus wie weet heb ik dit keer ook weer mazzel. Ga ik lekker weer in mijn mooie strakke jurkjes lopen pronken met mijn slanke lijf, hahahahaha (evil lach) @ Cossy Leuk dat je vriend de lamp ook zo leuk vindt! Valt weer mee, toch. Haha. Jammer dat je meisje er weer niet goed voor lag. Ze was lekker aan het relaxen tegen je placenta. Hopelijk hebben jullie vrijdag meer geluk. @ weegschaal. Nou zoals jullie inmiddels weten is mijn man niet zo'n snelle...De weegschaal heeft nieuwe batterijen nodig en volgens mijn man zijn dat héél speciale die ik dus nergens kan vinden in de reguliere handel, dus hij zou het wel even halen voor me. Ik geloof dat deze belofte stamt uit de tijd van de mk-zwangerschap, dus ruim 10 maanden geleden.....Ik heb het gevoel nu wel zwaarder te zijn dan bij mijn zoon in elk geval rond de heupen/benen. Mijn buik is ook iets groter, denk ik, maar ik ging toen de zw in met een strakke buik en nu was ie natuurlijk iets flubberiger. Zo lang mijn bloeddruk goed is en ik voel me gezond ga ik er van uit dat het nog wel meevalt. Misschien ga ik me volgende keer bij de vk even wegen als ik er aan denk. @ Tupp heb je je nakijkwerk al weer terug? Anders moet je iedereen een 10 geven.
Heb een buikfoto van mijn zw van zoon in mijn album gezet. Hm, toen was ik wel wat strakker dan nu, heb ik het idee.... Ik moet echt foto's gaan maken van mijn huidige buik. Mijn telefoontoestel is stuk en de camera van mijn man is zo groot, daar kan ik niet zonder statief een foto van mezelf mee maken, dus dat mag hij doen.
Oh je had op zich best een bescheiden buikje vind ik. Maar bij mij zit het deze keer ook allemaal wat 'losser' hoor. Ben blij dat ik van die buik-steun-broekjes van Noppies heb, want anders heb ik het gevoel dat mijn complete buik gaat kwabbelen als ik loop... Wij zijn trouwens net de erkenning gaan regelen op de gemeente. Is zo gepiept, maarja als ik het was vergeten ahd ik zelf bij het gemeentehuis meoten staan binnen 3 dagen na de geboorte, en dat lijkt me ook niet echt prettig...
Ja suf he die erkenning. Wij hadden er heel wat van verwacht (we waren toen nog niet getrouwd), maar stonden binnen 5 minuten weer buiten. Wel belangrijk dat jullie het hebben geregeld. Inmiddels zijn we (stiekem) getrouwd en ook dat ging razendsnel, hooguit een kwartier, maar het was wel heel gezellig. Volgende week zijn we alweer 6 maanden man en vrouw! Hm misschien wel een tip die buik steun-broekjes. ik wilde net online bij Hema kijken, maar nu ga ik eerst jouw tip even uitzoeken!
Hihi jah ik heb ze gehaald bij de Prenatal. Ze kosten daar 15 euro per stuk. Best wel duur, maar bij Babyplanet hadden ze soortgelijke broekjes tussen de 30 en 40 euro... Maar ik vond het zo fijn zitten dat ik er toch 3 van heb gekocht, dus die wissel ik nu af. En trouwen, tsja mijn vriend ziet dat (nog?) niet zo zitten... Sowieso voorlopig niet. Maar hij wordt er ook niet heel enthousiast over, als het aan hem ligt trouwen we volgens mij nooit. Terwijl ik dat toch eigenlijk wel graag wil. Ik snap dat het niet meer zo super belangrijk is als je toch al een gezin bent met 2 kinderen, het voegt niet heel veel toe dan. Maarja ik zou toch graag als gehuwd paar willen eindigen, en niet de rest van mn leven officieel vrijgezel blijven...
Zo was dat hier ook, hoor. In ons geval hadden we beiden niet zoveel met trouwen. Als het aan ons lag hadden we voor altijd samengewoond, maar het bleek voor enkele administratieve zaken toch wat praktischer. We hadden begin vorig jaar ons huis gekocht en toen ik voor de 2e keer zwanger was (mk) dachten we dat het eigenlijk net zo gemakkelijk was als we zouden gaan trouwen. Niet voor het romantische idee, dus, puur praktisch gezien. Vandaar ook het stiekeme trouwen, we hadden geen zin in een bruiloft met famnilie en opgedrongen kennissen. Uiteindelijk zijn 2 van onze meest geliefde vrienden getuige geweest en onze zoon was er uiteraard bij. Reuzegezellig en geen poespas! Hm, ik dus net bij Hema kijken onder het mom van onderbroeken kopen, nou ben dus 56 euro armer. Heb een leuk speelkleed gekocht en wat eerste kleertjes voor de baby . Ik ga wel weer effe showen. oh ja staat nu ook een hele dikke buik-foto in mijn album! En inmddels ook mijn Hema-aankoopjes voor de baby.
@ april, mooie buik hoor! @ kamertje, wouw, ben jaloers....! Echt heel mooi! @ cossy, wat een schattig lampje! @ hier, ben vandaag jarig! Morgen 30 wkn echo bij de gyn! Rust, nou ja nesteldrang blijft bestaan! Maar wel alles weer uitgesproken.....! Donderdag komt de wastafel en zondag de stucker! Ja idd op vaderdag, nou ja hij komt in ieder geval! Dit was een korte update..... Tot later!
April1 -> Wauw da's idd een flinke buik zeg!! Ik heb van Vince helaas geen vlak-voor-de-bevalling-foto's meer op de pc, heb er alleen nog een in zijn albumpje. Leuke kleertjes wat je hebt gekocht! En tuurlijk, als je er eenmaal bent kun je niet weerstaan he. Ik wil zelf trouwens liefst wel een grote bruiloft, hihi! Gewoon puur omdat het mij zo'n leuke dag lijkt, helemaal mooi eruit zien, in het middelpunt staan en lekker verwend worden. Maarja ook weer geen mega grote bruiloft, want ik ben ook niet van plan er een fortuin aan uit te geven. Maar gewoon een leuk feest met 50 mensen ofzo. Tamar -> Van harte gefeliciteerd!!! Ik moet nog even wachten hihi, ben op 5 juli jarig.
@ Cossy Ja dat was een beste buik, maar ik heb dan ook een kind gebaard, dat wil je niet weten. 8 pond was hij. Ik ben bevallen met 41+2. Hoop dit keer op een iets lichter kindje dat ook iets eerder komt. Mijn ideaalbeeld 39 weken en 6,5 á 7 pond. Maar ben bang dat ik dat niet voor elkaar ga krijgen. Aha, dus jij hebt stiekem al helemaal voor ogen hoe jouw dag er uit zou moeten zien? Van een ander vind ik een bruiloft altijd leuk. Van die mooi opgemaakte meiden in hun mooie jurken met leuke kapsels. Ik laat altijd wel een traan bij bruiloften, vind het toch wel romantisch om te zien. Maar zelf op die manier, nee dat past niet bij mij. EN 50 mensen klinkt wel bescheiden, maar ikzelf ken nog geeneens 15 mensen die ik aardig genoeg vind om uit te nodigen. Ten eerste zouden wij onze familie er niet bij willen hebben en ten tweede heb ikzelf 5 vrienden die ik eventueel zou uitnodigen en mijn man ehum 2 ofzo.