Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Whahah ja ik zou die 50 mensen ook niet de hele dag uitnodigen hoor. Dan 20 daggasten ofzo en de rest mag savonds even de kado's komen afgeven ;) hihi. Mijn familie is ook niet zo geweldig nee... ze zijn geen van allen op kraamvisite geweest bij Vince. (roepen overigens wel standaard 'ach we moeten nog eens komen' als ik ze zie) Dus die hebben lekker pech die mogen ook niet de hele dag komen. (terwijl de rest van de familie dat wel heeft gedaan, maarja ik kan er niet mee zitten)

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ bruiloften: Oh, heerlijk! Wij zijn ook nog niet getrouwd (wel al drie jaar verloofd), maar dat komt vooral omdat ik én de jurk, én de taart, én de locatie, én iedereen mee-eten wil.... en dat kost gewoon teveel geld. Elke keer dat we sparen gebeurd er weer iets (huis kopen, kindje op komst) waardoor we het weer uitstellen. Dus zo'n stiekeme bruiloft lijkt me steeds aantrekkelijker ;)

@ Tupp: Heb je het nakijkwerk al gevonden? Zwangerschapsdementie, toch? ;)

@ Brenjomi: Ik vind je helemaal niet te dik! Wat mensen soms allemaal durven zeggen tegen een zwangere vrouw... alsof je publiek bezit bent ofzo! Geen zorgen, ze zeggen het tegen mij ook, en ik ben nu met 20 weken 4 kilo aangekomen (even de 4 kilo van de vorige zwangerschappen niet meegerekend). Met 1.72 en 68 kilo doe ik prima volgens mij. Niet druk over maken, hoor!

@ Tamar: Fijn dat het weer goed is!

@ D1982: Wat een supergave muurschildering!

@ hier: Auw!!! Die stekende pijn blijft terugkomen, nu ook overdag... dus morgen maar eens de huisarts bellen. Ik denk dat hoge hakken en strakke broeken echt niet meer kunnen... (was ook wel een beetje dom). Ik hoop dat hij er iets op weet... anders ben ik niet blij!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Tamar: Gefeliciteerd!!!

@Zilvervosje: Ja, ik denk dat je die strakke broeken en hoge hakken zo langzamerhand wel achterin de kast kunt wegstoppen. Sorry. ;)

@nakijkwerk: Ja, nou, uhm... alles lag gewoon op school. ;) Mag ik deze ook weer op de hormonen gooien? (Ik weet echt ZEKER dat ik het vrijdagavond mee naar huis heb genomen...)

En verder: moe moe moe moe moe... ik dacht dat we dat gehad hadden? Maar het is weer terug.

4. 4days

4days Niet meer actief

zilvervosje -> Balen van die buikpijn! :( Ik heb ook nog best lang hoge hakken gedragen hoor, in eider geval tot ik echt een behoorlijke buik begon te krijgen. En op een gegeven moment merkte ik dat ik er rugpijn van kreeg dus toen uiteraard niet meer. Maar buikpijn heb ik er nooit van gehad. Van iets straks op mijn buik krijg ik overigens wel buikpijn. Ik hoop dat het snel weg is!

tupp -> ja jammer he. ;) Ik ben ook weer hartstikke moe. Ofja, weer... Ben het eigenlijk constant geweest. Misschien tussendoor its minder erg. Heb net met mijn zoontje van half 5 tot 7 geslapen, oeps. :) Terwijl hij normaal om 8 uur naar bed gaat. Wordt een lange avond dus...

Mijn zoontje heeft zoveel last van atopisch eczeem. :( Hij heeft het achter zijn linkeroor, en het is begonnen toen hij een maand of 4 was. Dus inmiddels heeft hij het anderhalf jaar, en niets helpt, het wordt hooguit erger. Woensdag gaan we voor de 4e keer ofzo naar de dokter, maar dit keer ga ik aandringen op een verwijzing. Het arme ventje heeft er best last van, en na anderhalf jaar vind ik het wel mooi geweest. ;) De HA is altijd zo makkelijk met roepen 'daar is niets aan te doen'. Nu wil ik het wel een van de dermatoloog horen.
    Trouwens atopisch eczeem schijnt in de meeste gevallen gepaard te gaan met, of een voorbode te zijn van allergieën of astma. En dat zou in ons geval best goed kunnen, aangezien ik zelf nogal allergisch ben en als kind altijd bronchitis/astma heb gehad. ben ik even blij dat hij 15 maanden borstvoeding heeft gehad, daar zijn we dan vast erger mee voorkomen... ;)

5. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Tamar: Happy Birthday! Hopelijk heb je een gezellige dag gehad.
    Veel succes morgen met de 30 weken echo!

@ April: zo een flinke buik, maar echt heel mooi! En wat een leuke kleertjes! Bij de hema hebben ze sowieso vaak leuke kleertjes.

Oh ja mbt vriend als hij ergens aan begint dan wil hij het ook afmaken en dan liever vandaag dan morgen. Maar voor dat hij ergens aan begint...;) Ik heb vorig jaar lente al gevraagd of hij de oprit wil afspuiten met de hoge drukspuit... (nog even en ik begin er zelf aan!)

Wat voor een steunkousen krijg je? tot aan je knie of tot aan je lies? Boh, dat lijkt me zo warm :) Maar goed misschien wel een goed idee... ik vraag het nog wel na bij de gyn.

@ Zilvervosje: ik denk dat je de strakke broeken en de hakken, maar ver weg moet gaan stoppen. Wat vervelend dat je zo`n pijn hebt! Veel succes woensdag met de 20 weken echo!

@ Tupp: oh dat zou mij ook echt kunnen overkomen. Echt zeker weten dat je iets hebt meegenomen en dat dat dan helemaal niet zo is. Gooi het maar op de hormonen ;)
    Ik ben de laatste dagen ook weer enorm moe en dacht dat het kwam van de hooikoort, maar volgens mij is het gewoon van de zwangerschap!

@ hier: een beetje onzeker, heb Friemel nauwelijks gevoeld vandaag... dadelijk maar eens rustig in bed gaan liggen met mijn handen op mijn buik.

6. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Cossy: je moet er gewoon opstaan dat de huisarts je doorverwijst naar een dermatoloog. Echt zo zielig zo`n kelintje met eczeem. het kan inderdaad een voorbode zijn voor astma/bronchitis

@ Kirrebir: hoe gaat het met je? Iemand anders nog wat van haar gehoord?

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Zilvervosje Wat naar dat je die pijn blijft houden. Misschien ook verstandig je vk of gyn te bellen ipv je ha?
    Wat je gewicht betreft, klinkt prima! Grappig, volgens mij hebben wij hetzelfde postuur. (Nu ben ik waarschijnlijk dikker dan jij, ben deze zw begonnen met wat kilo's meer ivm de mk en snoepen;))

@ Cossy Bah stomme familie ook. Bij ons zijn mijn tantes wel geweest op kraamvisite, dat was wel pittig. Zijn ook wel aardig, maar op mijn 'fictieve' bruiloft hoef ik ze niet te hebben. Inderdaad kom maar op met de (kraam)cadeau, bedankt en prettig leven verder.:D;) Nee hoor, zo'n gemenerd ben ik niet. :p
    Vervelend van dat eczeem. Mijn zoonheeft er heel af en toe last van, maar het jeukt geloof ik niet erg. Goed dat je je dit keer niet zal laten wegsturen. Is toch sneu voor zo'n ventje, steeds maar die jeuk en narigheid. Die bv is evengoed vast ergens heel goed voor geweest hoor. Mijn zoontje heeft 13 maandjes bv gehad. Ik hoop het nu nóg een keer zo lang te mogen doen. Ga jij ook weer bv geven, denk je?

@ D1982 Die hele dikke buik was dus de dag voor de bevalling he, niet van dit moment.;) Ik had nooit kunnen denken dat mijn buik zo droot kon worden.:) En wonder boven wonder was het na de bevalling al erg snel goed gekomen.
    Dat je Friemel niet zo veel gevoeld heb, kan dat ook liggen aan dat je druk in de weer bent geweest? ik merk dat zelf namelijk best wel, dat wanneer ik bezigheden heb gehad op een dag dat ik mijn kleintje ook amper voel.
    Geen idee welke kousen ik krijg, ik denk tot aan mijn lies ivm de spatader op die vervelende plek en die op mijn bovenbeen. Ik hoop dat ze zwarte hebben, dan trek ik aan het andere been een been van een legging ofzo aan, lijkt het nog hip ook.:D Misschien krijg ik er ook wel een voor mijn andere been, hoor, want daar zag ik ook al een opkomen. :(

@ Tupp haha, oh heel herkenbaar. Gooi het maar gerust op die hormonen hoor, dat zijn écht de boosdoeners! Ik kan je verklappen dat zelfs lang na je bevalling die hormonen je kunnen blijven plagen.;) Je hoeft nog net niet mee te gaan doen met de MAX geheugentrainer.;):D:(

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tamar, gefeliciteerd!!

@tupp, haha, gelukkig heb je het nog gevonden. heb dat nu ook vaker.

@april, succes morgen, ben benieuwd. ik wacht even jou verhaal af en dan ga ik denk ik vrijdag naar de ha? toen ik ze ontdekte vond ik ze erg donker en groot (dik) maar gister keek ik nog even en vond het heel erg meevallen?

@cossy, succes met het eczeem, lijkt me ook zonde. hopelijk wordt je doorgestuurd.

@trouwen, ik wil wel graag, maar wil wel gevraagd worden:D vriend weet hiervan;) en wij hebben ook niet veel vrienden die we zouden vragen.

@baby erkennen? dat moet de 2de keer zeker ook weer? dat moest ik nog eens zoeken. wist nou niet of dat weer moest? maar dat moet vriend regelen, als hij wil dat het zijn achternaam krijgt;):D zei ik de vorige keer ook: anders krijgt het mijn achternaam en is het mijn kind. toen heeft hij redelijk vlug gebeld:D;)

@zilvervosje, ik krijg wel vaker eens een opmerking van bekenden, ben zelf al iets zwaarder. maar vind mezelf helemaal nog niet ZO zwaar. vriend vond het ook heel erg meevallen.
    vind het wel grappig om te zien dat mijn buik een andere vorm heeft:D

@kleertjes, jullie steken me aan:D ik wil ook steeds kopen, ga toch maar eens kijken, het nadeel is dat het al kouder is als de baby geboren word, dus de zomercollectie heb ik niet veel aan.
    woensdag begint hier in het dorp de uitverkoop (in de babywinkel) toch maar eens kijken of ze nog iets voor leah hebben en voor de baby alvast voor volgend jaar? of misschien iets wat in de winter ook kan? we zullen zien.

@hier, vandaag gewerkt (en voetbal gekeken op mijn werk;)) leah was bij mijn schoonouders en ik ben de afgelopen week al steeds boos, want schoonvader had haar vorige week bij de bbq een slok malt bier gegeven en daar werd alleen maar om gelachen, niks van gezegd (toen ik er nog was, stond al op het punt om naar huis te gaan) was zoooo boos en nog steeds. ik vertouw hem absoluut niet meer, maar ja. had vandaag geen oppas en schoonmoeder zou tot half1 thuis zijn. maar achteraf bleek dat ze al rond 11uur ofzo weggegaan is (vergadering werd verzet omdat ze voetbal wilden kijken) en dat zegt ze dan niet (toen ze smste) ik voelde me zo verraden. vooral omdat ik toch wel door laat schemeren dat ik het er niet mee eens ben (er iets van zeggen helpt niet, dan lacht hij me toch maar uit) en ik wil liever niet dat hij alleen is met leah. het ergste is dat leah gek op hem is.
    zit nu al te denken dat ik straks als de baby er is (ervoor al) op zoek ga naar andere oppas. gastouder of iemand anders? ik maak me er steeds zo kwaad om en dat vind ik het niet waard.
    vriend snapt me en is het met me eens, maar hij kan er ook niet veel aan doen vanaf daar (maar was ook boos op hem, want hij had naar zijn moeder gemaild dat ik boos was omdat hij haar bier gegeven had. dat dat voor leah vast geen kwaad kan???? maar dat ik er wel heel boos om word. dacht: zeg dan: wij zijn er boos om. en dat het voor leah geen kwaad kan vind ik complete onzin. dat heb ik hem ook gezegd)
    zucht. sommige dingen zijn zo moeilijk en blijven moeilijk. ik voel me ook zoon zeur tegen mijn vriend. nog een maand (hoop korter;)) en dan is hij weer thuis.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: Echt sneu dat Vince zo'n last heeft van eczeem. Na 1,5 jaar mag een verwijzing naar een dermatoloog inderdaad wel.
    @D1982: Friemel alweer gevoeld?

@Brenjomi: Vervelende toestand met je schoonvader. Als je het kunt betalen, zou ik zeker op zoek gaan naar andere opvang. Alleen is dat waarschijnlijk wel minder flexibel. Je zou dan ergens terecht moeten kunnen waar je geen opvang af hoeft te nemen als je vriend thuis is. Want dan hebben jullie geloof ik geen opvang hè? Maar ik kan me voorstellen dat je liever in een situatie zit dat je daar alleen nog maar op visite gaat en je dus zelf aanwezig èn verantwoordelijk blijft! Ik zou hier ook niet van gediend zijn. Een kind hoort geen bier te drinken, klaar.

@hier: Wij hebben gisteren met de kids wel voetbal gekeken op het digitale schoolbord, via internet. Maar de kwaliteit was erg slecht (te trage verbinding, 't beeld haperde steeds.) We zaten met 4 klassen in mijn lokaal. En als het dan niet goed te zien is, wordt het niet gezelliger. Er stond in één lokaal en ergens op de gang ook nog een tv en één collega had z'n laptop bij zich met een digitenne-ding ofzo. Kortom: uiteindelijk zat een groot deel van de school bij één van die twee tv's of bij die laptop (met beamer). Ik ben in een lokaal gaan zitten met een stuk of 40 kinderen die het noet hoefden te zien. Van dat soort dagen wordt je dus veel meer moe dan van een normale werkdag. Gelukkig vandaag weer gewoon les. Helaas morgen geen vrije dag, want 's middags heb ik vergadering. En ik vier donderdag mijn "verjaardag" met de klas. (Dat doe ik altijd tegen het einde van het schooljaar.) Maar daar moet ook best veel voor geregeld worden.
    Toch weer een drukke week dus. Zondag gaan mijn moeder en ik de babykamer schilderen. Eigenlijk zou ik zaterdag nog naar de open dag van de luchtmacht, maar ik denk dat ik dit jaar maar oversla. Dan kan ik zaterdag een beetje rusten. (En de babykamer vast afplakken.)

10. 4days

4days Niet meer actief

D1982 -> Whaha ja ik moet ook altijd achter mijn vriend aan zitten dat hij echt iets gaan doen... We zijn nu al 2 maanden plintjes aan het bestellen voor de babykamer...

April1 -> Ja ik ga sowieso weer borstvoeding geven. Of het moet al heeeeel raar lopen... Maar als je je eerste kindje bv hebt gegeven lijkt me dat toch het bewijs dat het in ieder geval mogelijk is.

Brenjomi -> Ja een 2e moet je ook erkennen hoor. ;) Voor hetzelfde geld is het kindje van iemand anders. (ja weten ze op het gemeentehuis veel ;) ) Trouwens qua achternaam heb je dan niets meer te kiezen, het 2e kindje krijgt automatisch dezelfde achternaam als het eerste kindje. Ja tenzij het een andere vader heeft natuurlijk.
    En ik zou me er ook kwaad om maken als ze Vince dingen geven die hij van mij niet mag hebben hoor. trouwens in malt bier zit toch ook alcohol geloof ik? Alleen wel veel minder als ik normaal bier. Maargoed, dan nog, wat moet een peuter met bier?! En dat ze dat in eerste instantie dachten is nog niet eens het ergste vind ik, nee dat ze vervolgens zo laconiek op jou reageren als jij zegt dat het niet mag! Jij bent toch haar moeder?! Als jij zegt nee is het nee. Al mocht ze van jou geen brood meer eten ofzo, dan hebben ze dat gewoon zo te doen vind ik, of ze het er nou mee eens zijn of niet.

tupp -> Zo klinkt druk bij jullie! Wel ook gezellig druk. Maarja als je zwanger bent wordt druk al snel TE druk he... Neem zaterdag maar lekker vrij idd. :)

11. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Brenjomi Daar zou ik me ook erg boos over maken. Mijn vader loopt altijd heel irritant te doen met zijn sigaret, alsof het heel leuk is.;) Gelukkig rookt hij wel buiten als wij er zijn en mijn moeder en wij leren onze zoon dat wat opa doet 'bah' is. gelukkig is mijn vader de enige in onze omgeving die rookt.
    Ik had ook even gecheckt, maar die van mij zitten dus (lekker smakelijk) aan de binnenkant van mijn s.lip, als ik dat ga bekijken zie ik eigenlijk nauwelijks kleurverschil, maar wel onderhuidse bobbels en ze doen gewoon erg zeer als ik sta of loop. Het voelt ook erg dik/hard. Ik zit nu al een paar x per dag op de hometrainer om de boel te laten doorbloeden. Ben echt blij als ik die kousen krijg.
    Heb jij er veel last van? Bij mij voelt het vooral heel zwaar en zeurderig. Mijn benen doen niet zo'n pijn.

@ tupp Ja, mijn buurkinderen waren ook allemaal in het oranje gestoken en toeters mee. Verschrikkelijk om daar dan tussen te moeten zitten als je er niks mee hebt. Ik ben zelf geen voetballiefhebber en man ook niet, maar ik geloof dat wij zo'n beetje de enige in de buurt zijn, de rest is compleet versierd.;)
    Ons straatje in het woonerf, is de enige waar geen oranjevlag of slinger te vinden is. We hebben Britse buren, maar zelfs zij kijken volgens mij niet. Lekker rustig dus.:p;)

12. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @d1982,Wij hebben dat kamertje ook besteld.
    Had ik toen ik t foldertje zien staan van babydump en zijn toen gelijk naar eindhoven gereden om die te halen.
    Wat toevallig hahahahahah

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Cossy: Mijn vriend heeft als kind ook heel erg exceem gehad en hij zweert bij Dr. Oranje in Rotterdam (bij het Sint Fransiscus, denk ik?). Als je het wil kan ik het wel bij zilverman navragen. Die dokter schijnt een eigengebrouwen zalfje te hebben dat erg goed werkt. Ik weet alleen niet of hij nog steeds als arts werkt. Naar hoor, om je kindje zo met jeuk te zien!

@ Tupp: Leuk, zo'n dag bij de luchtmacht, maar ik kan me wel voorstellen dat je het even voorbij laat gaan dit jaar. Sowieso vanwege het geluid (of valt dat wel mee?).

@ D1982: Kirrebir zit voor haar verjaardag in Madrid, ik weet alleen niet hoe lang. Hopen maar dat alles goed is!

@ April: Blijft dat warrige echt ook nog na de bevalling? *schrik*! Het gaat ooit wel over, toch? Jeetje, straks twee benen in de steunkousen, dat lijkt me echt niet leuk! Zeker in de zomer. Wel een idee om ze stukken hipper te maken! Misschien een nieuwe niche in de markt?

@ Brenjomi: Nou, ik vind je echt niet dik... wel zwanger :)! En die schoonvader van jou.... grrrr... die zou je toch inmiddels wat aandoen! Bier aan een kleuter... wie bedenkt zoiets?! Lastig hoor, vooral ook dat ze niet serieus nemen als je er wat van zegt. Wat een eigenwijze oudjes! Ik zou er van wakker liggen als dat zou gebeuren!

@ hier: Spannend..... morgen de echo! Ik wil zo graag weten wat het wordt!! Hoe dichterbij het komt hoe meer een jongetje me ook erg leuk lijkt. Gelukkig maar :D. Ik zou bijna vergeten dat het niet alleen maar een pret echo is.... ben zo benieuwd hoe het kindje er nu uitziet! Volgens mij gaat slapen vannacht niet echt lukken :)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @luchtmachtdagen: Het geluid valt niet mee. Ik geloof dat de F-16's dit jaar niet komen of vanaf een andere plek opstijgen. Maar als ze alle 15 of 16 achter elkaar de lucht in knallen geeft met dat een HERRIE. Heerlijk! :D Ik kan er niks aan doen, ik vind het gewoon prachtig! Da's voor mij elke jaar weer genieten. Ook de andere vliegtuigen trouwens. En zo'n apache doet me ook wel wat hoor, als die zo vlak voor je stilhangt in de lucht. Dat is echt een vliegend wapen, behoorlijk indrukwekkend! En dan het geluid van een Chinook... die komen hier ook af en toe overvliegen. Mooi hoor.

Ik had al met de verloskundige overlegt of het lawaai kwaad kon in de zwangerschap. Zij had aangegeven dat de kleine het waarschijnlijk niet zo leuk vindt (en misschien flink gaat schoppen) maar dat één keer zo'n dagje het geen kwaad kan. Dus dat is voor mij geen reden om niet te gaan. Moeders vindt deze dag veel te leuk om over te slaan. Maar met die vermoeidheid en de dingen die ik nog moet doen... En na het weekend moet er natuurlijk ook gewoon weer gewerkt worden, dus ik moet gewoon keuzes maken. Helaas pindakaas, volgend jaar weer. Dan mag oma oppassen.

@Zilvervosje: Lekker genieten van je echo morgen! Ze nemen echt uitgebreid de tijd omdat ze alles moeten bekijken en meten. Je kunt dus een hele tijd naar je kindje kijken. Heerlijk hoor!

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @zilvervosje, die broeken mag je nu wel vervangen hoor;) had vorige week ook een rok aan (zwangerschaps) maar die zat ook wat strak aan mijn buik (van onder aan mijn buik) en had daarna ook last van mijn buik. na even was het over (toen de rok wat losser zat)
    en veel plezier bij de echo morgen, spannend he. hou je er ook een klein beetje rekening mee dat ze het niet kunnen zien? (had ik ook gedaan en achteraf ben ik daar blij om, want ik wilde het ook zoooo graag weten en hij kon het ook niet goed zien)

@tupp, hihi, wij gaan van de zomer naar het vuurwerk in knokke, is ook altijd een heel spektakel (een paar keer achter elkaar is dat) en dan heb je ook af en toe hele harde knallen. 2jaar geleden ook geweest en toen had ik het 1keer bij een paar knallen (die ook echt megahard waren) dat leah gelijk een schop gaf. ze schrok er ook van. maar dit jaar vond ze het vuurwerk van papa wel erg mooi:D en was ook niet bang;)

@april, en?? hoe was het bij de fleboloog (wat een rare naam voor een dokter;)) hopelijk valt het mee?
    mijn schoonmoeder belde vanavond en vroeg of ik al naar de dokter geweest was, dus ik zei verbaasd: nee?? maar dacht: wil ook wel weten wat ze er bij april van zeggen, maar ja, dat staat zo stom om tegen mijn schoonmoeder te zeggen;)

@cossy, hahaha, daar had ik nog niet bij stil gestaan dat het een andere vader kon zijn:D dan is het dat je voor de kinderbijslag niks meer moet doen? dat dat automatisch gaat? (of ook niet:D)

@schoonvader, dat vind ik ook zo achterlijk, dat ze me niet serieus nemen. ik word gewoon uitgelachen. vriend weet ook niet goed wat hij ermee aan moet, hij vind het ook belachelijk en not done, maar vanaf daar kan hij er niet veel aan doen. zaterdag is het verjaardag, ben wel benieuwd of hij dan iets stoms gaat doen? want dan ga ik gelijk weg.
    schoonmoeder belde vanavond nog en die zei dat ze vanmorgen nog eens gevraagd had hoe het gister gegaan was enzo. en mijn schoonvader had gezegd dat leah de dag van haar leven gehad heeft (en daar werd ik weer chagi van:x want ik ben dus niet leuk genoeg voor haar? maar goed, ze kunnen niet veel meer goed doen;))
    ik ben stiekem al aan het bedenken hoe ik dat straks kan doen met oppas? ik ga zoiezo minder werken (max. 16uur, dat is ongeveer 2dagen) maar liever zou ik minder werken (of stoppen, maar ik geef teveel geld uit om niet te werken;))

@babykleertjes:D heb de eerste bestelt. weet nog niet wat het eerste pakje wordt, maar heb de smaak te pakken:) haha.
    wil van de week (of volgende week) eens naar kidsfactory in breda, maar weet niet of dat een goed idee is als ik zoveel zin heb om te kopen:D

16. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Vandaag de echo gehad, hij groeit goed! Weegt bijna 1500 gram!
    Ligt in een volkomen stuit! Met 34 à 35 weken gaan ze nog een keer kijken!
    Helaas was mijn bloeddruk te hoog, moet ook maar niet zeggen dat een inwendig onderzoek gaat doen (1seconde) voordat die gaat meten..... Dus moest even blijven en werd mijn bloeddruk een half uur lang gemeten! Toen was die gelukkig weer goed! Kon weer naar huis met een afspraak voor de 25e!

Slaap lekker.....

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Tamar: Balen dat je nu moest blijven voor de bloeddruk. Stuitligging maakt nu toch nog niet zoveel uit? Kleine heeft nog alle ruimte (en tijd) om te draaien toch? Die van mij is ook nog een 'dwarsligger' volgens mij (voor zover ik het zelf kan voelen.) Fijn dat ze met 34 / 35 weken nog eens kijken. Ik zou het heel fijn vinden als ze dat bij mij ook doen! Ik zal er t.z.t. eens naar vragen.

@hier: De verf is gekocht! Zaterdag gaan mijn moeder en ik afplakken + voorstrijk smeren. Zondag schilderen. Ik hoop dat het dan in één keer dekt, anders doe ik volgende week woensdag nog een tweede laag.
    We hebben ook van die mooie hoge plinten gekocht. Die gaan er volgende woensdag tegen (als ik niet nog een keer hoef te schilderen) en anders het weekend daarop. Hoe dan ook kunnen wer woensdag 30 juni de meubeltjes halen. En dan het eerste weekend van juli in elkaar zetten. Ik ben zo blij dat er nu een duidelijke planning is! Ik kan niet wachten tot het zo ver is!

18. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Zilvervosje Veel geluk vandaag! Laat je weten hoe het is gegaan?:) Steunkousen kun je tegenwoordig al in leuke soorten krijgen, helaas krijg ik de ouderwets lelijke omdat het spoedkousen zijn.;):D

@ Tamar Oei toch weer die hoge bloeddruk.:( Oh jee, hoop dat je kleintje gauw uit de stuit komt. Zal een stuk makkelijker bevallen zijn.;)

@ Tupp Aargh Herrie is niks voor mij, tenzij het een live-concert is, maar harde geluiden daar hou ik niet van. Het lijkt me wel indrukwekkend die vliegtuigen van dichtbij te kunnen zien. Waarschijnlijk ga ik er ook nog wel een keer kijken met onze 2 zoons als ze wat groter zijn.Doe ik een heleboel oordopjes in.;):D

@ Brenjomi Nou, het viel me mee, ze hebben alleen naar mijn benen gekeken en die andere plek namen ze voor kennisgeving aan gelukkig;):D. Ze hebben me gevraagd in hoeverre ik last ervaar. Mijn benen zijn voornamelijk zwaar en moe na staan, maar eigenlijk heb ik het meeste last van die andere op die rotplek. Ik krijg binnen 2 weken de op maat gemaakte steunkousen voor beide benen. Toen ik zei dat ik dus het meest last heb van die ander, heeft hij me een...jawel....steunslip meegegeven.8):D De V2 Supporter. (google maar) Het ziet er niet uit, maar echt...het helpt enorm. Die trek je over je gewone slip aan en kun je met klittenband verstellen, zodat het pijnlijke deel niet volstroomt en de druk en het zware gevoel absoluut verminderd. ik heb hem nu de hele dag al aan en ik vind het geweldig. Wel handig om een lang shirt/ tuniek aan te trekken, want je billen zien er niet charmant uit in een strakke broek. :D
    Ze wisten me te vertellen dat wanneer ik nu nog geen last heb van de spataderen op mijn benen, dit zeker nog gaat komen naarmate de zw vordert. Dus dames, naar je huisarts gaan hoor als je al wat last hebt. Je mag tussendoor op de wachtlijst omdat je zwanger bent. Ik ben blij dat ik ben gegaan.
    Ook zeiden ze dat in 80% vd gevallen de aderen verminderen of verdwijnen na de bevalling en dat het puur een kwestie van aanleg is. De spatader op mijn bovenbeen konden ze niet echt behandelen.
    Mocht het na de bevalling en borstvoedingsperiode zo blijven, dan worden ze waarschijnlijk ingespoten.
    Zo heel verhaal. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik zou in elk geval voor de zekerheid naar je ha gaan. Die kan beoordelen of het noodzakelijk is en je moet het ook je vk/gyn melden, zodat ze er in elk geval rekening mee kunnen houden. Het kan trouwens niet knappen tijdens de bevalling en het hoeft ook geen last/problemen te geven.:)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @April: Dank voor jouw uitleg over spataderen! Ik heb geen last en ik hoop dat dat zo blijft, maar ik ga er wel beter op letten. Als ik maar iets bespeur, vlieg ik naar de huisarts. Ik heb trouwens wel vaak een loom en zwaar gevoel in mijn benen, maar dat hoeft toch niet persé een voorbode van spataderen te zijn, hoop ik? Ik hoop dat het gewoon vermoeidheid is + m'n toegenomen gewicht.

En wat betreft de luchtmachtdagen: oordoppen zijn absoluut geen overbodige luxe. Als je over een paar jaar met die kleine mannen van je gaat kijken, neem dan voor hun ook iets mee!

@hier: Wat een heerlijk weer is het vandaag! Helaas ben ik aardig wat tijd kwijt geweest met werk, maar ik heb net ook nog even lekker in de tuin gezeten. Morgen heb ik een feestje op school en zit ik in ieder geval de het grootste deel van de ochtend buiten. Ik verheug me er nu al op!

20. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ April: haha ik wist inderdaad dat de foto van de vorige zwangerschap was. Anders vond ik je toch wel erg zielig nu ;) haha!

@ Ano: leuk dat jullie hetzelfde kamertje besteld hebben. Het opzetten van de meubeltjes ging prima, alleen het stellen van de deurtjes was een ellende!

@ Tupp: wij slaan de luchtmachdagen ook over. Maar hier met de reden dat vriend het geluid inderdaad te hard vind voor Friemel. En mijn vriend gaat zo graag... Hij heeft vroeger zelf ook gevlogen. Hij was toegelaten tot de opleiding tot piloot, maar dat was vlak voor 11 sept. en vervolgens had je géén garantie meer op een baan. Tja, en daar is het toch wel een erg dure opleiding voor! Eigenlijk ben ik
    stiekem ook wel blij, anders was hij zo vaak van huis ;)

@ Tamar: hoge bloeddruk, hopelijk kwam het door dat ene moment. En is de volgende keer ook gewoon alles goed.

@ Zilvervosje: hoe was je echo? Hebben jullie het geslacht kunnen zien?

@ Hier: Friemel heb ik gelukkig weer gevoeld, ik denk inderdaad dat ik erg druk bezig ben geweest... Maar ja ik heb ook een beweeglijk beroep, ben gewoon de hele dag in de weer.
    Trouwens ik moest vandaag een aantal keer zo hard niezen dat ik vervolgens enorme pijn had in mijn buik. Komt dit iemand bekend voor?

Deel Deze Pagina