@cossy, hihi. het is dat ik het nog nergens kwijt kan (omdat leah de meubels nog gebruikt) en er op zolder nog geklust moet worden. maar anders had ik ook al meer gekocht. nu de sale begint ga ik ook meer kopen maar verstop het nog even, want schoonmoeder wil het niet weten, maar is wel heeeeeeel erg nieuwsgierig (net als de rest van de mensen die het niet weten) en ik dacht gister nog: zomerdingen kunnen makkelijker in de winter dan winterkleren in de zomer. want meestal liggen ze nog onder een dekentje of kan je nog iets extra's aandoen (romper met lange mouwen, vestje ofzo)
@ Cossy; ik hoop ook dat het nu beter lukt! Het zou wel mooi zijn als je het nu al beter kan zien! @ Brenjomi: Je wist het zelf wel al, toch? Leuk hoor, kleertjes kopen. Ik heb nog niks gekocht, al gaan we al wel kijken naar de wandelwagen, het bedje en dat soort dingen. Ik heb zelf nog een commode voor het omkleden en we hebben inbouwkasten, dus dat scheelt. Sinds woensdag ben ik druk aan het werk, dus kleertjes komt op een rustiger moment. Trouwens, wat zijn sommige dingen idd duur!! Ik kijk er bijna scheel van. Eén jongensvestje (grof gebreid, leuk ding) maat 64.... 60 euro!!! Dat ga ik echt niet doen! Sowieso, de basisdingetjes bij de Hema/C&A/H&M en een paar mooie/lieve dingetjes voor Kerst en Oud en Nieuw om de basisdingetjes mee op te fleuren. Wat een onzin... merkkleding voor een baby!
ik heb hier voor leah redelijk wat merkkleding gehad (die ik stiekem ook al doorverkocht heb) er waren dingen bij die echt heel leuk waren (die heb ik bewaart) maar ook dingen die gewoon leuk waren en die heb ik weer verkocht. ik koop wel merkkleding, maar graag in de sale ideaal en tweedehands. daar geef ik ook niks om gister nog naar de winkel hier in het dorp geweest, daar koop ik in de sale of als schoonmoeder mee is of als ik het echt heel leuk vind en wil hebben (maar dan zoek ik ook eerst internet af) en kreeg gister een mailtje dat er in een dure winkel hier in de buurt vanaf morgen sale is ben er toevallig van de week geweest maar heb niks gekocht (dus ga nog eens terug) gister nog een rokje voor leah, 25euro (spijkerrokje) maar er ging 35%af, en het was zoooo leuk dus ja. wij weten wat het wordt (zag dat in mijn onderschrift staat dat we het nog niet weten maar ga het nog niet veranderen) ik heb voor leah niet veel dingen gekocht in de trant van: dat vind ik leuk, dat kan ze volgend jaar misschien wel aan? want dan dacht ik altijd: misschien vind ik er dan niks meer aan. (wat bij sommige dingen wel zo is) en bij de hema en h&m hebben ze ook superleuk dingen. (en van mexx vaak ook, dat is niet altijd zo heel duur (10euro voor een shirtje, gewoon, dus in de sale nog minder)
Hihi, zit net te kijken op de baby-site (volgende les begint pas om half 4).... oh, wat een leuke kleertjes!! En allemaal in de sale! Ik zie heel veel van Petit Bateau en Elle wat héél erg leuk is.... Uhmm... vraag voor de mamma's... wat is een goede startmaat? Ik bedoel... 50 lijkt me erg klein, dan komt ze er misschien wel groter uit. Dat zou zonde zijn. Maar is 56 een reeele startmaat? En hoe lang blijven ze maat 56 (gemiddeld)? Of kan je meteen beginnen bij nog een maar groter en dan de broekband/mouwtjes omslaan? Sorry hoor, voel me zo'n kneus!
@zilvervosje, leah was klein (48cm) en had een pakje gekocht in maat 50, maar dat viel erg ruim. maat 50 van noppies (dat valt iets kleiner) ging goed. ze heeft wel even gedaan (naar mijn idee) met maat 50 en 56. volgens mij tot een maand of 3? dan begon ze aan 62. maar ja, wij zijn beiden ook niet groot (vriend 1,75? en ik 1,60) dus dat scheelt misschien ook. ik heb nu ook een aantal shirtjes in maat 50 en de rest in 56. en ik doe ook gewoon de mouwtjes omslaan en de broeksband (of de pijpen, ligt aan het model) zag gister nog een superleuk spijkerbroekje maat 56 het kostte 20euro (weet niet of het in de sale was, volgens mij niet?) maar zit er nog over te twijfelen
@Kirrebir: Ik sluit me aan bij Zilvervosje: Zwanger zijn hoeft (zeker die eerste spannende weken!) helemaal niet leuk te zijn. Ik vond er in het begin echt niks aan! Voor zover je 'iets' merkt, zijn het vervelende klachten die net zo goed bij iets anders dan een zwangerschap kunnen horen. (Misselijk, rugpijn, baarmoederkramp etc.) En je kunt geen kijkje nemen in je buik, dus je hebt geen idee of alles goed gaat daarbinnen. Nee hoor, niks aan! Sterker nog: ik vond het slopend en werd knetterrgek van mijn eigen gepieker. Om inderdaad nog maar te zwijgen van de "OMG straks woont er een baby in mijn huis"-paniek. En de "HELP ik moet gaan bevallen"-paniek. Het goede nieuws: inmiddels vind ik het hartstikke leuk hoor, om zwanger te zijn. Behalve de vermoeidheid heb ik vrij weinig klachten. Dus ik kan echt volop genieten van m'n groeiende buik en alles wat ik daarbinnen voel gebeuren. Heerlijk om naar je eigen buik te kijken en te zien hoe het golft en schokt en beweegt. Die tijd komt voor jou ook!! MAar ja, je moet eerst even door deze eerste periode! @Cossy: Ik ben benieuwd naar je echo. Veel plezier vanavond! Kan je vriend weer gewoon mee? @kleding: Wat ik tot nu toe heb gekocht komt idd van hema, zeeman, hans textiel e.d. En dan voor een deel nog in de aanbieding ook. Ik vind het eigenlijk ook wel een sport om het een beetje binnen de perken te houden. Ze groeien er toch zo snel uit! Maar ik moet zeggen dat de keuze wel beperkt is. Ik kijk er nog steeds wel, maar ja; de dingen die ik leuk vind heb ik al gekocht en er komt niet veel nieuws uit. Ja, nu de zomerkleding maar dat durf ik toch niet goed aan voor september. (Hoewel het dan ook warm kan zijn. Veel kinderen starten wel in maat 50, volgens mij. Maar ik wil daar niet te veel van kopen (in ieder geval niet tot ik een groeiecho heb gehad.) Mijn broer en ik waren vrij groot en hebben er nooit ingepast. Maar ja: stel dat de beeb die maat wel nodig heeft de eerste tijd, dan vind ik het niet leuk als ik er niks van heb. Verder haal ik wel wat meer in 56 en 62. Moet wel heel gek zijn als een baby daar niet in past. (Is het niet in het begin, dan toch wel later.)
iedereen druk aan het shoppen ik baal zo dat ik geen hema in de buurt heb maar mn moeder die over een klein maandje komt zal wat meenemen hier zijn babaykleren of heel stom of heel mooi maar heel duur!!! ik hoefde niks te kopen zegt mams zij zal het meenemen maar ja wat ze dan meeneemt zie ik pas achteraf of via webcam heb wel 1pakje 4broekjes met sokjes 10/15 rompertjes korte/lange mouw en 4shirts en 2overslagshirts zo heb ik toch wat in huis en de rest van oma is mooi meegenomen toch baal ik dat ik niet zelf helemaal los kan shoppen ow meiden heb gister 1 striem ontdekt was eerst rood maar is daarna weer weggegaan ?? maar het voelde dunner aan als de rest van de huid maar gaat dat rode weer weg?? of blijft het rood tot ?? zucht als ik nu al met mn klein buikie striemen begin te krijgen wil ik niet weten wat voor patroon ik op het eind zal hebben .... hebben jullie daar (ook) last van??
@Nisa: Hier (nog) geen striemen. Maar ik geloof dat ook hiervoor geldt "behaalde rendementen, bieden geen garantie voor de toekomst." Ik houd er dus maar rekening mee dat het nog komt. Volgens mij zijn die striemen tijdens de zwangerschap paars / rood en best opvallend, maar trekken ze na de bevalling weg tot ze een beetje zilver/wit worden. Ook worden ze danveel dunner. Dan zie je ze niet zo goed meer. Ik begin wel cellulite te krijgen op mijn kont. Ook niet zo fraai. Je kunt trouwens bij veel winkels ook online spullen bestellen. Is het een idee om bij hema en andere winkels gewoon online kleding te bestellen en bij je moeder te laten bezorgen? Dan kun je toch zelf dingen uitkiezen en kan zij het voor je meenemen straks!
Nou meiden, hier gisteravond de 3e (en laatste) 3D echo gehad. Het was een matig succes. Op het moment dat ze dat ding op m'n buik zette lag ons meisje echt heel mooi, dus ze maakte gauw een foto. Maar meteen hoppaaa, afzetten met de voetjes en met haar hoofdje dook ze weer de placenta in. Dus vanaf toen niets meer kunnen zien... Maargoed, ze heeft alle foto's van 3 keer bij elkaar gesprokkeld, en nu heb ik in totaal toch nog best een leuke verzameling echo's. Overigens grappig om te zien hoeveel dikker de wangen op 2 weken tijd zijn geworden! En ze kon ook al haar wimpertjes zien, en dat haar haartjes weer wat gegroeid waren! *zwijmel* Zal straks even een foto maken, ben mn toestel vergeten bij mn ouders. Brenjomi -> Hihi jah dat is het probleem denk ik ook, hier staat al een grote kledingkast gereed dus dan wil je 'm ook vol. zilvervosje -> Ik heb ook gewoon vanalles van h&m, c&a en wibra hoor. En een enkele keer koop ik dat iets van mexx ofzo, voor een heel speciale gelegenheid, of omdat ik bijvoorbeeld twee maanden geleden een super leuke winterjas in de sale zag. Heb ik al voor Vince gekocht voor volgende winter, hihi! Maarja hij kostte ook nog maar 20 euro. zolvervosje -> Tsja sommigen beginnen met maat 56 maar Vince verzoop daar echt in. (terwijl hij toch echt geen kleine baby was met 3610 gram en 52cm) Maat 62 kun je met een 'normale' baby vergeten, hihi. Dan liggen ze echt in een tent. Dat is meer iets voor als je een 10-ponder hebt. tupp -> Mijn vriend zag het niet eens meer zitten om mee te gaan naar de echo. Hij had zoiets van... zoveel zal het wel niet verschillen van de vorige twee keer. En het was ook wel heel omslachtig om een oppas te zoeken voor 10 tot 11 savonds. Nisa -> Och ja, mijn buik is inmiddels een heuse schatkaart... Dat is overigens allemaal nog van Vince. Dit keer ben ik volgens mij iets minder bijgekomen dan toen, dus ik hoop dat ik er in ieder geval niets bij krijg. het goede nieuws is: het rode gaat helemaal weg en blijft ook weg, het wordt gewoon huidkleurig. Maar je blijft het wel zien ja. Ik kreeg bij Vince pas strepen de laatste anderhalve maand ofzo, en toen ging het helaas ontzettend snel...
@tupp: heb daar ook aan gedacht maar moet dan wel een rekening hebben en geld erop ik vertrouw op de smaak van mn zus die zal meegaan met shoppen ik weet dat mn moeder geen geld zal accepteren voor wat ze koopt voor de kleine (ook als ik dingen vraag vanuit NL) dus om nou dan te zeggen ik wil die in die kleur in die maat vind ik ook een beetje moeilijk... ach ja ik zal als de kleine zon 6mnd is zelf naar NL komen zal dan zelf helemaal los gaan cossy: ow ook al een slachtveld maar gaat dat rode dan gelijk weg ik zag het gisteravond en liet het mn man zien die vond het niet interessant maar vanochtend wou ik kijken of er nieuwe bij waren gekomen is die ene ook weg??? ik zoeken maar kan hem nog niet vinden kan dat?? of had ik me zonder te weten gekrabt oid dat ik dat aanzag voor een striem (maar je zag echt dat dat dunnere huid was als anders maargoed hij is weer weg ) ben benieuwd naar jou meisje !!! jij ben verder als ik dus zal ze ook groter zijn neem ik aan ?? vertelde ze ook haar gewicht?? en lengte ofzo?? (ik heb maar 1foto gekregen) nou ja voor graties en voor niks met een dvd dus ik hou mn mond erover heb trouwens gehoord dat deze gyn elke consult meegeeft!!! ben benieuwd want mag volg. maandag weer terug hier is de controle om de 2wkn jippieeee!!!
@ Zilvervosje: proficiat met jullie meisje! @ Kirrebir: alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zwangerschap is echt niet altijd leuk en zeker niet als je al een voorgeschiedenis hebt. @ Nisa: gelukkig heeft deze gyn het niet over een keizersnede. Ik vond het al zo vreemd om zoiets al zo vroeg te zeggen. @ April: hopelijk hebben jullie een fijn weekend op de veluwe en kun je veel nieuwe vogelsspotten. @ Cossy: jullie meisje houdt echt van verstoppertje spelen haha. @ Kleertjes: Hema, H&M, prenetal en uitverkoop in een aantal babyzaken. Zo moeilijk om de stad in te gaan en zonder iets thuis te komen 8) @ Hier: een nieuw kwaaltje: obstipatie... Bijna 1,5uur op de wc gezeten. Ik kon wel mijn hoofd tegen de muur stoten! Gister maar meteen weer pruimen gekocht en nu nog meer drink, drink en drink... hopelijk blijft het nu wel weg!
@hier: Aanstaande oma en ik hebben vandaag de muren van de babykamer voorzien van voorstrijk. Dat was toch een wat grotere klus dan ik had gedacht. We zijn om 10.00 begonnen met afplakken. Ik ben tussendoor nog wel even weg geweest om extra voorstrijk te kopen, maar m'n moeder heeft gewoon doorgewerkt. We waren pas tegen 16.00 klaar! Daarna ben ik nog even naar de stad geweest voor hooi & voer voor de konijnen. Nu ben ik echt gesloopt! Vanavond maar lekker rustig aandoen (heb al een dutje gedaan net ) en op tijd naar bed, want morgen om 10.00 is moeders er weer om de muren een eerste laag verf te geven. En ik hoop dat dat voldoende is! @D1982: Ik heb gisteren pizza met een behoorlijke lading ui gegeten... dat helpt ook.
@kamertje: Wow. Ik ben helemaal blij. Het is heerlijk schilderen op nieuw stucwerk. De voorstrijk heeft z'n werk goed gedaan, want de latex dekt in één keer en zit er echt prachtig op! Zelden zulke strakke wandjes gezien. (Al zeg ik het zelf.) Vanavond zet manlief de contactdozen er weer terug op. Woensdag doet hij de plinten. Ik ga woensdag nog wel het deurkozijn doen, want toen we daar de schilderstape afhaalden kwam de verf mee. Da's wel balen! Aan de andere kant: ik vond de kleur van het deurkozijn toch niet meer zo mooi in combinatie met de nieuwe kleur op de wand. Dus eigenlijk is het wel prima. Ik ben wel moe trouwens, na dit weekend. En ik moet vandaag natuurlijk gewoon weer aan het werk!
@ Tupp: heerlijk hè, dat jullie zo lekker zijn opgeschoten met het kamertje. En ik kan me goed voorstellen dat je nu moe bent, dus succes vandaag Oh ja, een pizza met flink wat uien kan ook een goed idee zijn. Ik zal het onthouden voor de volgende keer. Gelukkig gaat het nu alweer beter!
@d1982, ppff dat is vervelend, heb het ook eens gehad. gelukkig gaat het al wat beter. @tupp, heerlijk dat de verf erop zit en goed dekt ben er blij om. en op zich wel makkelijk dat de verf van het kozijn kwam leuk he om het vorm te zien krijgen. succes met werken, hier ook nogal moe nogal een druk weekend gehad @hier, vrijdagavond verjaardag, zaterdag overdag en avond verjaardag, zondag wezen shoppen. en nu erg moe vanavond maar niks doen, morgen ook niet veel (ben nu aan het werk) gister nog 3jurkjes, 2leggings en een topje gekocht en 3broekjes en een shirtje voor de baby, eindelijk een paar leuke broekjes gezien. voor leah nog een legging en een shirtje. mama haar gat in haar hand werd steeds groter was 250euro kwijt (had ook nog 2setjes lingerie) had op alles 40%korting, dat scheelde erg veel ga weer werken. groetjes
@ kirrebir: Hoe gaat het? Lukt het nog met de zenuwen? @ Tupp: Wat gaaf dat het zo mooi geworden is! @ maten: Thanks dames, ik had er nog helemaal niet over nagedacht, maar op zo'n site moet je het toch een keertje aangeven. Nu weet ik tenminste waar ik aan moet denken. @ kinderkamer: Ik ben helemaal verliefd op zilverman We hebben al een kleur uitgezocht (zink, een soort heel licht blauw) en hij gaat er allemaal elfjes, bloemetjes en vlinders op tekenen.... hij is nu al bezig met proefjes en de goede fixeerlak. En het wordt echt supermooi (zilverman heeft een behoorlijk creatieve aanleg, hij zou er zo geld mee kunnen verdienen als hij durfte). Nu alleen nog een bedje, lakentjes en kleertjes (heb me tot nu toe weten in te houden). De elfjes zijn trouwens een beetje in deze stijl (maar dan liever getekend, hoor, minder eng)
@zilvervosje, leuk zeg die elfjes! Knap dat zilverman dat kan! En nog gefeliciteerd met een dochter! @ tupp, dat is wel heel super zeg dat alles in 1 dek dekt! Hadden jullie ook meubeltjes besteld, komen die ook snel binnen? @d1982, vervelend die obstipatie, kijk uit voor aambeien! Ik slik af en toe lactulose! @nisa, fijn dat je elke 2 wkn een controle hebt! En het vooruitzicht op een gewone bevalling! @cossy, fijn dat ze nog net even haar gezichtje liet zien! Ben je ook al aan het aftellen? @ kirrebir, hoe is het met je, heb je al een afspraak bij de gyn? @ april,na het slechte weer kunnen we deze week toch echt weer de tuin in..... @ano, nog geen internet???? @hier, helaas weer meer last van mijn bekken, moest ook wel echt veel doen! Deze week is het helaas ook nog niet echt rustig dus, hou mijn hart vast! Verder ben ik echt zo moe, heb een hb van 8.0, dus dat kan het niet zijn! Maar slaap steeds slechter...... Vrijdag naar de gyn, even bloeddruk meten! @kamertje/klussen, de stucker is geweest! Jippie! Helaas zit er nog wel flink wat werk verder in de badkamer, maar het schijnt goed te komen....... De gordijnen hangen, nu nog verven, wiegje afmaken, kleertjes wassen enz...... @geboortekaartje, zo leuk we hebben een begin gemaakt! Helemaal in de stijl van die van onze dochter, maar dan wel voor een stoere knul natuurlijk! We gaan ook de postzegels in die stijl laten maken!
Mwoah... de overtuiging dat het weer niet goed is, is erg hardnekkig. Zelfs mijn overoptimistische lief heeft daar nu ineens last van... Het was wel handig geweest als een van ons nog hoopvol was! Hebben ff een rot weekend gehad daardoor. Geen problemen met elkaar hoor, maar ik ben gewoon zo verdrietig de hele tijd. Daarbij slaap ik slecht... bleh Al met al, gaat het eigenlijk gewoon k*t. Ik doe heel erg mijn best om alles open te laten en te denken: vrijdag weet ik alles pas zeker. Maar dat is niet altijd even makkelijk. Daarnaast was lief vrijdag op een promotiefeestje (ik had echt geen zin om mee te gaan). Daar waren vrienden van ons die ook afgelopen winter een MA hebben gehad. Blijkt nu dat ze 2 weken voor mij zwanger is geworden, maar een paar dagen geleden gehoord heeft dat het dus weer mis is.. Lief wilde het eigenlijk niet aan me vertellen (totaan vrijdag), maar hij kon toch zijn mond niet houden. Wel echt heel leuk de elfjes! Wat heerlijk dat Zilverman zo creatief is. @Tamar: vrijdag dus.... vervelend dat je zo moe bent en last van je bekken hebt. Ik hoop dat dat snel beter is!
@kirrebir, maar je hebt toch geen signalen dat het mis zou zijn of wel....?? Grappig ik moet vrijdag ook! Hoe laat moet jij? ik om 09.45 uur! Wie weet "zien" we elkaar!
Dat zou heel goed kunnen, want ik moet om 10.05!! Dus als jij heel even moet wachten voordat je naar binnen mag, dan zie je mij zeker! Dat zou wel heel grappig zijn. En jij weet wel hoe ik er uit zie, maar ik heb geen idee hoe jij er uit ziet... 8) Dus je kan nog net doen alsof je me niet ziet... Alleen maar het signaal dat ik geen contact kan maken terwijl ik dat vorige week nog wel kon. Verder zijn er wel al een paar zs klachten iets minder aan het worden (ik weet dat dat niks hoeft te betekenen...). Laten we het er maar op houden dat het een gevoel is. Dat heb ik al vanaf dag 1 gehad en ik kan dat niet los laten. Laten we gewoon hopen dat ik het echt helemaal mis heb!