@ kirrebir, ik heb je een pb gestuurd! Laat me ff weten of die is aangekomen? Kan t niet controleren, die hele map is leeg... Ik heb onze website vermeld met foto! Komt vast allemaal goed....
@meubeltjes: Wij kopen ze bij Ikea, dus ze hoeven niet besteld te worden. We gaan ze over 1,5 week halen. @Zilvervosje: Leuk zeg! Echt een persoonlijke touch op de kamer. Ik ben benieuwd naar de foto's als het straks af is! @Tamar: Ik ben nu ook weer steeds vermoeider aan het worden. Volgens mij hoort het ook wel bij de termijn? Balen dat je ook weer last hebt van je bekken. Dan is het dubbelop. Nou ja; voor ene goed doel zullen we maar zeggen. Hebben jullie al een beetje een planning wanneer het klussen klaar zou kunnen zijn? @Kirrebir: Ik blijf voor je duimen! @Kirrebir & Tamar: Wat grappig dat jullie elkaar echt tegen het lijf kunnen lopen!
Hallo dames! Wij zijn weer thuis. Het was een heerlijk ontspannen weekend! Ondanks dat het niet aldoor droog en zonnig was, hebben we genoten van het bos om ons heen. Wat ruikt dat toch geweldig! Leuk eekhoorntjes en hazen gezien en vogels natuurlijk. Maandag zijn we naar Burger's Zoo geweest, dat was echt fantastisch! Zoon keek zijn ogen uit en heeft álle dieren gezien. Hij was zo moe, maar heeft zijn ogen open gehouden omdat hij niets wilde missen. Echt een geweldige dierentuin. Niet te groot, leuk en overzichtelijk. Ik heb het zelf ook goed volgehouden, had mijn 'steunslip' aan, waardoor ik totaal geen last had van die vervelende plek en ook mijn bekken bleef goed gesteund. Heerlijk, hier kunnen we weer een hele tijd op teren! @ Kirrebir Oh ik kan óf niet rekenen of ik gun je gewoon dat de tijd sneller gaat. Succes vrijdag! Hier vond ik het zwanger zijn tot aan de termijnecho ook verre van leuk en ontspannen. Je blijft met de angst in je hoofd zitten, nietwaar. Ik merkte zelf dat ik na de 20 weken-echo pas helemaal ontspannen was. Dus nog maar sinds een maandje. Ik stuur ook positieve gedachten jouw kant op. @ iedereen ik heb een hoop was te doen, dus ik zal maar weer beginnen met mijn rol (met de nadruk op rol) als toegwijde huisvrouw. Ik klets later weer mee!
@april: ach ondaks dat het weer niet helemaal meezat hebben jullie je toch lekker vermaakt lekekr hoor!!! mijn mama komt vaandaag naar TR maar eerst naar mn oma daar blijft ze zon 3wkn!! en daarna is ze tot eind aug. hier en komt weer als ik bevallen met met de eerste vliegtuig dus dat word vliegen voor haar )) hier: kleine is lekker druk doet me goed om hem zo te zien maar kan zooo niet wachten om hem gezond en wel in mn armen te nemen.... @kirrebir: idd. in het beginvond ik er ook echt niks aan... gebruikte hormoonpiiletjes waardoor ik alleen maar sliep wakker werd, at en weer sliep... maar na de 12wkn en al helemaaaal nadat ik de kleine ben gaan voelen gaat het beter (maar ben nog steeds wel bang dat het te mooi is om waar te zijn en dat er iets mis zal gaan ) maar daar gaan we niet vanuit probeer toch pos. te blijven straks is mn mama er en word ik nog meer verwend kijk er nu al naar uit @tamar: al over de 30 wkn!!!! ow wat geweldiggg der-tig zoo he een mondje vol welke serie van ikea heb je op het oog ?? lekker nakkelijk zo hoef je niet te wachten
@April1: En, brave huisvrouw, ben je klaar met de was? In het geval dat je er van genoten hebt en graag nog wat meer wilt vouwen & strijken, laat het even weten. (Dan pb ik je m'n adres ) @ikea meubeltjes; Iemand vroeg Tamar naar de Ikea-meubels, maar volgens mij moet ik dat zijn. Of halen jullie ze ook bij Ikea Tamar? Wij gaan in ieder geval voor de Leksvik-lijn. Oh, eten klaar... Ik kom vanavond nog wel even verder typen!
@ikea, idd dat hoort bij jou tupp! Wij hebben wel ervaring, onze dochter sliep in het ledikantje van de ikea! Straks onze zoon ook! Bevalt pirma..... Onze meubeltjes zijn die van mij van vroeger en bijna afgeverfd, dit weekend komt zuslief ze af verven! @tupp, lekker gegeten? Onze planning qua klussen, uiteindelijk zal alles wel redelijk af zijn, iig het kamertje! De badkamer min of meer! Ik merk dat het wel echt veel stress geeft! En die vermoeidheid helpt niet! Maar hoort wel bij de termijn, had ik bij mijn dochter ook, alleen toen kon ik net iets meer naar mijn lichaam luisteren! NU niet ivm een dochter die bijna niet meer slaapt overdag...! @nisa, fijn dat je moeder straks bij je is! je zal haar wel gemist hebben! Ik woon zo'n 40 min bij mijn familie vandaan, vind dat al ver genoeg! En ja het aftellen is begonnen.....zo ook de stress dat alles nu echt af moet! Elk vrij uurtje van mijn man dan wordt in het klussen gestopt! @april , fijn dat jullie zo'n heerlijk weekend hebben gehad! Die was altijd weer, dat is dan weer een nadeel, zeker met deze temperatuur! @weer, ik hoorde dat er de komende 2 maanden een hittegolf aan komt......Wil ik dat wel weten??
@april, leuk om te lezen dat jullie zoontje zo genoten heeft (en jullie ook) en die was is altijd het nadeel. wij zijn vorig jaar naar engeland geweest en ik heb op het park 2-3 (grote) wassen gedraaid, dat was erg makkelijk. (en met deze temperaturen vind ik het juist 'leuk' om te wassen, alles is zo droog) @tupp, lekker gegeten heerlijk dat je zo kan aanschuiven. @nisa, laat je maar lekker verwennen straks door je moeder. gelukkig ben je geruster met je nieuwe gyn. @tamar, hopelijk komt alles op tijd af en heb je nog tijd om voor je bevalling te genieten dat het af is. en dat je dochter overdag niet slaapt is inderdaad niet handig. ik vind die anderhalf uur heerlijk. even wat dingen voor mezelf doen ofzo. @weer, komt er een hittegolf? ik dacht dat het vandaag al warm ging worden? maar hier viel het nog mee (en ik kan niet goed tegen warmte) ppff hoop het ook niet. beetje mag wel, maar niet superwarm, dan weet ik niet waar ik het moet zoeken (binnen met alles dicht? maar moet in juli nog best wat werken) @kirrebir, succes vrijdag. grappig dat je tamar tegen kan komen (its a small world) ik zal aan jullie denken. @hier, te horen gekregen dat vriend van het weekend naar rotterdam komt yes yes (wil het nog niet echt geloven) dus zoiezo zien we hem zondag (heeeeeel misschien zaterdag al?) heb er nu al zin in. we zitten nu op bericht uit manila te wachten of zijn aflosser zondag hier kan zijn? ik hoop het zo. hij was gister precies 4maanden weg en als hij dan toch in de buurt komt moet hij maar naar huis komen. ik begin hem de laatste weken ook heel erg te missen. en ben verkouden (afgelopen week) en daardoor meer moe en mijn oren zitten af en toe dicht. dat werkt ook niet mee. zal zo blij zijn als ik eens niets hoef te doen gewoon in bed kan blijven liggen smorgens. heb ook al zin om leah en vriend samen te zien spelen enzo, ben benieuwd hoe ze het beiden vinden? en of leah verlegen zal zijn? (denk het wel) of ze hem zal herkennen (van foto's)? of ze hem leuk vind of juist niet veel van hem moet hebben (denk dat ze hem wel leuk vind, toen hij wegging waren ze ook 2handen op 1buik) en ben ook benieuwd of ze jaloers zal zijn? want nu heb ik alle aandacht voor haar (en voor de hondjes) ze kent het ook niet dat ik iemand anders een kus geef ofzo, daar ben ik ook wel benieuwd naar. en vriend zal heel raar kijken, hij heeft wel filmpjes gezien, maar hij heeft haar nog nooit in het echt hele stukken zien lopen, dat ze zelf kan gaan staan (vanaf de grond, ze trok zich altijd overal aan op) en dat ze af en toe goed dwars kan zijn (en dan hard schuddend nenenenenenene roept) maar vind het ook wel eng om naar boord te gaan, vorig jaar zijn we ook aan boord geweest (ander schip) en toen was ik een week of 5-6 zwanger, wat daarna misgegaan is. dus op dat gebied vind ik het eng? vreemd? we weten nog niet hoelang ze daar liggen en waar? (en of ze tussendoor nog moeten veranderen van steiger?) ik moet volgende week alleen de woensdag werken, dus ga even kijken of ik die kan ruilen, voor de zekerheid. ben vandaag bezig geweest met schoonmaken vriend is altijd nogal netjes en ik niet zo heel erg (niet dat het hier echt vies is, maar stof ligt er wel) altijd als hij naar huis komt zorg ik dat alles helemaal netjes is. daarna mag hij er weer voor zorgen (heerlijk)
@ Zilvervosje: ik ben erg benieuwd naar jullie kinderkamer. Knap dat Zilverman zo goed kan tekenen! @ April: gelukkig hebben jullie een fijn weekend gehad. Burgers` zoo is echt een ontzettend mooie dierentuin. Nog nieuwe vogeltjes gespot? @ Brenjomi: oh, wat heerlijk voor je dat je vriend eindelijk naar huis komt. Voor hoe lang ga jij aan boort? Blijf je daar dan ook slapen? @ Nisa: fijn dat je eindelijk je moeder weer ziet! En hopelijk heeft ze veel leuke kleertjes voor je meegenomen uit Nederland. @ Tamar: je gaf aan dat het geen rustige week zou worden... Hoe gaat het nu dan met je bekken? @ Hittegof: oh, nee toch! Dan zullen de laatste werkmaandjes nog erg zwaar gaan worden @ Hier: gister veel last van harde buiken... dit kan toch ook veroorzaakt worden doordat de kleine een groeispurt heeft of niet? Gisteravond heb ik daarom mijn buikomvang weer eens gemeten en ja hoor weer 2 cm extra. Gelukkig vandaag geen harde buiken meer gehad!
@d1982, hoe lang leah en ik aan boord blijven weten we nog niet, ligt eraan hoelang ze er liggen en of vriend mee naar huis kan. we blijven daar dan gewoon slapen. hij heeft nu een grotere hut (omdat hij eerste stuurman is) en een groter bed. anders had hij een eenpersoonsbedje. dat gaat wel, maar ligt erg krap. voor leah gaat het campingbed mee. gelukkig heb je geen harde buiken meer, lijkt me niet fijn. wist niet dat dat ook kon als ze een groeispurt hebben, maar 2cm erbij lijkt me best veel? ik meet mijn buik niet, dus heb geen idee. wel grappig dat het zo groeit.
@hittegolf: De komende week wordt het wel warm, maar volgens mij geen hittegolf (tussen de 23 - 26 graden is ook warm zat.) De week daarop ziet het er ook nog wel goed uit, maar die lang termijn verwachtingen zijn nooit zo betrouwbaar. Ik ben wel toe aan 's zomers weer, al heb ik er op dit moment niet veel kleding voor! @Nisa: Fijn dat je moeder over een paar weken komt. Ik zie mijn moeder eens in de 1 à 2 weken. Dat vind ik prima, maar ik zou haar (en mijn vader) ook niet veel langer willen missen hoor! Zeker nu niet. @Brenjomi: Wat een goed nieuws!! Fijn dat je hem nu zo snel ziet. Da's toch weer eerder dan je had verwacht. Ik ben inderdaad benieuwd hoe Leah reageert. Ik denk dat ze het al snel heerlijk zal vinden om van mama èn papa aandacht te krijgen! @D1982: Ik geloof dat harde buiken kunnen komen door alles wat de baarmoeder prikkelt, dus: te druk, (veel) lopen, blaasontsteking en ook snelle groei. Als je weet dat je niet te druk bent geweest, geen rare dingen hebt gedaan en geen blaasontsteking hebt, dan zou ik het inderdaad op groei houden. Ik meet mijn buik niet zo heel vaak, maar ik heb soms 's ochtends als ik in de spiegel kijk wel het gevoel dat m'n buik groter is dan de dag ervoor. Meestal heb ik dat dan een paar dagen achter elkaar. Wel grappig om te zien dat het soms ineens zo snel gaat. En dan weer een tijdje bijna stil lijkt te staan. @eten: Manlief koopt hier (vrijwel) altijd. Dat is inderdaad wel lekker, want dan kan ik een beetje bank-hangen of nog wat werken nadat ik thuiskom uit mijn werk. @hier: Ik heb net (weer) een geboortekaartje gemaakt. Ik was over de eerste twee nog niet zo heel enthousiast, maar deze is leuk. Over een paar dagen maar weer even kijken of ik het nog steeds mooi vind. Tupp-man was er ook over te spreken. Ik gebruik afbeeldingen van een poster die we besteld hebben voor de babykamer. Ik heb sowieso lekker zitten foto-shoppen vanavond. Een paar weken geleden hebben we een hele leuke meetlat gekocht bij V&D, waar kleine fotootjes in moeten. Over een tijd wil ik daar wel foto's van Fröbel in, maar ik heb nu even plaatjes gemaakt (ook weer met de dierenkoppen van de poster) om erin te doen. Dat vind ik toch leuker dan de meegeleverde standaardplaatjes. Zo, en nu naar bed. Het is eigenlijk alweer een beetje te laat voor me! Maar; morgen vrij dus ik kan wat langer blijven liggen. Maar niet te lang, want ik wil dat deurkozijn helemaal kaal schuren en er vast verf voor kopen. En ik heb ook nog wel wat werk voor school te doen. Verder wil ik morgen vooral luieren!
@ Kirrebir: Ik hoop dat je gevoel voor geen meter klopt en dat die kleine daar beneden heel druk (en stiekem) bezig is met verder groeien! Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt. Heel veel sterkte voor aankomende vrijdag! Je mag altijd bellen als je daar behoefte aan hebt. Doe Tamar de groetjes @ April: Ik voelde me idd ook pas "echt zwanger" en blij na de 20 wkn echo! Achteraf is het jammer dat ik zo de helft van de zwangerschap al voorbij ben, maar volgens mij hoort het er ook een beetje bij. Tja, het gaat zoals het gaat... @ Brenjomi: Wat heerlijk!!! Je mannetje weer zien!! Jeetje, die zal wel even moeten wennen aan de nieuwe Brenjomi Dus wij zien je straks even niet op ZP? @ Tamar: Naar hoor, van die bekkenpijn. Maar het klinkt alsof je het nu wat beter onder controle hebt, of is dat niet zo? @ Nisa: Wat lief van je mamma! @ hier: Ik zie mijn buik bewegen!! Gistermiddag werd het ineens disco, zó grappig!! Ze reageert nog niet echt op tegendruk, volgens mij, maar heeft al wel echt een eigen patroontje (vooral rechts in de buik, vooral om 5 uur 's ochtends). Wat een droppie! Vanmiddag om twee uur even langs de huisarts voor die pijn in mijn rug/bekken en nog een laatste vraag die ik ook aan jullie wilde voorleggen. Een bevriende arts vertelde me dat vrouwen met meerdere miskramen (ook de hele vroege miskramen) eigenlijk altijd onder supervisie van een gyneacoloog moesten staan omdat er bij dez vrouwen risico is op vroeggeboorte. Sowieso is dit een vaakvoorkomend probleem in onze familie (ik ben zelf ook 5 weken te vroeg geboren, mijn zusje wilde met 27 wkn komen, een tweeling (neefje/nichtje) is met 27 weken geboren, mijn oma heeft heel veel miskramen en een doodgeboorte gehad....) Mijn verlos heeft daar een andere visie op, maar op Amerikaanse sites lees ik dat het daar ook heel gewoon is om dan sowieso extra supervisie te hebben. Mijn verlos noemt die andere miskramen sowieso niet in het dossier. Krijgen jullie extra controles op het kindje? Wat vinden jullie?
@Brenjomi: wat heerlijk dat je je mannetje bijna gaat zien! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten! @zilver: dat moet wel heel grappig zijn om je buik te zien bewegen. Wordt het trouwens niet eens tijd dat je een buikfoto plaatst? Volgens mij hebben we van de meesten wel al een foto gezien toch? Maar ik mis die van jou!
@Zilvervosje: Goed punt om dit met je huisarts te bespreken. Ik heb gelukkig 'maar' één miskraam gehad, dus van mij hoeft het niet zo. Overigens staat de mk wel in mijn dossier! Eerst stond het er verkeerd in, nl. dat dit de tweede zwangerschap is en dat er al een bevalling is geweest. Ook slordig, vond ik. Maar goed: dat is nu verbeterd. Als jij je prettiger voelt als je onder controle van de gyn staat, zou ik daar zeker op aansturen! Enne... assertief zijn hè!
Nou, ik krijg ceasar-therapie en kan het gyneacoloog-verhaal voorleggen aan de verloskundige. Het ging eigenlijk heel snel. Ik moest van binnen wel een beetje lachen. de vorige keer was het dikke paniek en tranen bij de huisarts (vanwege het niet zwanger worden) en nu zat ik daar met mijn dikke(re) buik. @ Kir: Ja, het is echt een heel gek gezicht om je buik ineens zo te zien. Vooral omdat ik het nog niet verwachtte, ik dacht dat het pas later zou komen. Maar de schopjes waren zo hard dat ik het even wilde checken. Het was net de mambo . Ik ben nog een beetje terughoudend met de buikfoto... we moeten er sowieso weer eens een maken (we waren 1 per week van plan, maar dat plan is gesneuveld). Ik ben niet zo zeker van mijn figuur nu, er zitten behoorlijk wat extra kilo's op... hoort erbij, maar de camera vind me niet zo lief. Ik ga eens kijken of ik een voordelige foto kan maken! Oh, hihi,... jullie krijgen de groetjes van onze meid, ze is druk tegen de tafel aan het schoppen
@tupp: bedoelde jou ja maar ik haal nog steeds alles en iedereen doorelkaar (slaap ook slecht laatste tijd ) wat gaaf dat je jullie kaartje zelf heb gemaakt krigen we hem te zien als je er zeker over ben dat ie hem word?? @ego: mn moeder heeft een lastminute ticket gekocht voor 70euro das niet duur maar omdat het zo plots was heb ik nu geen kleertjes want ze had daar geen tijd meer voor gr... maar goed ze is nu bij mn oma en komt over 2/3wkjes pas hiernaartoe ... @zilver: ja leuk is dat he je buik zo open neer zien gaan!! en ja je ben zwanger dus die paar pondje meer maken niets uit hoor ' tis voor een goed doel ) dus voel je vrij om te showen met je buikie, wilde eerst ook min. 1foto per week toen per maand maken maar helaas is dat er niet van gekomen.. @brenjomi: fijn dat je mannetje weer komt je zal hem zeker gemist hebben vind het nog steeds knap zou het niet kunnen hoor zo lang alleen
@buikfoto: Ik heb er ook maar weer eentje aan mijn album toegevoegd. Ik had ook goede voornemens, maar dit is de tweede pas en de eerste is alweer een week of 10 geleden. @nisa: Zodra het ontwerp van het kaartje definitief is, zal ik hem wel showen. Alleen dan gaat wel de naam eraf. Jaja, we zijn eruit. Ik ben helemaal blij, ons kind heeft een naam! (Tenzij er perongeluk toch één van het andere geslacht uit komt rollen. Dan moeten we ècht nog even goed met elkaar in gesprek.)
@nisa, mooie buik. jammer dat je moeder geen kleertjes meer mee kon nemen. @tupp: jij ook een mooie buik leuk dat de naam definitief is. als er toch een andere baby (ander geslacht) uitkomt kan je nog veranderen, moest wel lachen toen ik las: dan moeten we echt nog even goed in gesprek @kirrebir, alvast succes voor morgen, ik denk aan je. @ zilvervosje, ik zou het ook even bespreken, want als het in de familie ook al voorkomt (daar vragen ze toch naar of niet?? dacht bij ons wel??) leuk dat je buik zo beweegt. @hier, eergister lag ik bijna te schudden in mijn bed, werd hard geschopt moest er zelf om lachen. af en toe krijg ik al flinke schoppen. nog niemand anders heeft ze gevoeld. wil het liever eerst aan mijn vriend laten voelen en bij leah vroegen meer mensen erom (familie) nu niet zo (paar weken geleden mijn schoonmoeder, maar heb gezegd dat je aan de buitenkant nog niet veel voelt) en van het weekend zien we vriend en papa weer. nog mooier is dat hij mee naar huis komt yes yes yes. ben erg blij. zal blij zijn om weer een gewoon gesprek met hem te kunnen voeren (dat gaat nu via de telefoon en dat is toch anders) om hem aan te kunnen raken. en hem bezig te zien met leah. hij gaat echt zo stom kijken, want ze kan zoveel in die 4maanden. hij schreef zelf ook dat hij heeel benieuwd is naar leah en naar mij minder, omdat hij al weet hoe ik eruit zie enzo en ik niet zoveel verander, maar denk dat hij toch nog even raar kijkt naar mijn buik, hij krijgt wel af en toe een foto, maar dat is toch heel anders toen ik zwanger was van leah kwam hij terug toen ik bijna 28weken was, toen keek hij ook heel verbaasd naar mijn buik ze zijn vanavond in engeland, daar gaan ze bunkeren (benzine om zelf mee te varen) en dan komen ze naar rotterdam, daar zijn ze zaterdag, maar waarschijnlijk kunnen we pas zondag naar boord? dat ligt eraan. maar zal zorgen dat alles helemaal klaar is zodat we als het kan gelijk kunnen vertrekken heb gister nog een buikfoto gemaakt, en samen gezet met een van leah rond dezelfde tijd. vind dat ik redelijk gelijk ben? (bij leah had ik een broek aan met een band over mijn buik, gister een broek met een band onder mijn buik)