Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :) dames wat een mooie foto's!!! ik ga zo ook even proberen een foto te maken, want ik heb alleen maar foto's van mijn zw van zoon!:)

@ Nisa Aaaaaargh, dus geen leuke Hema-kleertjes voor jou van je moeder. Grrr.:(;) Ach ze gaat vast nog wel andere leuke dingetjes kopen en opsturen, toch. Moet je gewoon van haar eisen.:D Misschien wel een idee om in TR Hema-filialen op te zetten. Kom ik ook gezellig daarheen. Alhoewel momenteel de situatie in TR allesbehalve vrolijk is.:(
    Mooi buikje meid! :)

@ Zilvervosje Ondanks dat Amerikanen over het algemeen een stuk voorzichter zijn dan Nederlanders, lijkt mij dat ze in dit geval gelijk hebben. Ook omdat het in je familie voorkomt en omdat je meerdere mk's hebt gehad. Vreemd dat de eerdere mk's niet in het dossier genoemd worden. Ik ben helemaal voor een gyn in jouw situatie.
    Durf je wel op de foto als je mijn niet al te charmante lichaam hebt gezien. Hier dikke benen en dikke billen, terwijl ik van mezelf een prima lijf had. Komt echt weer terug hoor. Ik was zó dik bij mijn zoon, maar binnen 1 week na de bevalling (echt waar!) was ik 10 kilo kwijt. Gewoon negeren die extra spekkies, gaat echt weer goed komen.:)

@ Tupp Oei dat is inderdaad slordig, dat ze al een bevalling hadden opgeschreven in jouw dossier. Toen ik vorige week bij die fleboloog was, werd er ook gevraagd hoeveelste zwangerschap dit was, 3e dus. En toen hij vroeg of ik dan al 2 kinderen had, moest ik even op mijn lip bijten om niet in tranen uit te barsten en rustig kon antwoorden dat ik nog 'maar' 1 kindje heb. Had ik niet verwacht dat ik hier nog eens emotioneel van zou worden.

@ Brenjomi Mooie foto's!!!!:) Heerlijk dat je kerel thuiskomt! Hoera!!!

Hier weinig nieuws. Gisteren in huis bezig geweest en vanmorgen zoon buiten in het opblaasbad gezet, dolle pret! Heb bij Lidl leuke rompertjes en pyjamaatjes gekocht voor de baby. Voor mijn zoon een paar geinige ondergoed-setjes. Ik had altijd een hekel aan Lidl, maar tegenwoordig ben ik er vaste klant.:D Vooral de groente is daar beter en goedkoper dan in de meeste supermarkten.

@ geboortekaartje Ik kan even kijken of ik die van ons in mijn album kan zetten. Ik laat de namen er gewoon op staan dan.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, hier ook, vorige week mijn kraampakket en kraamzorg aangevraagd, de vragen: hoeveelste zwangerschap en kindjes vond ik toch moeilijk.
    bij het kraampakket aan de telefoon tegen de mevrouw: 3de zwangerschap en 2de kindje, vond ik ook moeilijk.

@tupp, inderdaad slordig dat dat erin stond.

@lidl, ik ga er naartoe voor chippies enzo. en als we verjaardag hebben voor de salades, die zijn gewoon goed en lekker en niet zo duur (ik lust dat zelf niet dus ja)
    en vorige keer jus d'orange meegenomen, die had mijn moeder staan en die was zooooo lekker:D lekker zoet enzo. (zal wel aan de zwangerschap liggen;))
    ze hebben wel vaker leuke aanbiedingen.

3. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Brenjomi Ja, blijft wel een beetje emotioneel he.

Nou heb wat foto's gemaakt, maar nu kan ik het kabeltje van de telefoon naar de pc niet vinden.;) Jullie houden het nog van me tegoed.

Zucht word ik net gebeld door de fleboloog dat mijn kousen binnen zijn. Willen ze dat ik een afspraak maak om langs te komen, zodat ze kunnen uitleggen hoe ik ze moet aantrekken. Nou, dat wordt dus erg lastig, ik heb geen vervoer, geen oppas voor zoon en hersenen genoeg om vanaf een briefje te lezen hoe ik ze aan zou moetent rekken. Mijn tante werkt in het bejaardenhuis als verpleegkundige, dus die weet het vast ook. Ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk is.:x Ik heb gewoon geen zin om er weer helemaal heen te moeten en mijn man te vragen of hij vrij kan krijgen om me te brengen. Anders moet ik met de bus en ben ik een uur onderweg om daar te komen. En fietsen is al helemaal geen optie. Grrrr

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D Ze belde alweer terug dat ze worden opgestuurd. Ze schatten me toch wat slimmer in dan ik eruitzie.;):D

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hey!

@ April: 10 kilo in één week??? Heerlijk!!! Ik teken er voor! No kidding, het stelt me wel een beetje gerust. Die uitdijende benen, kont en schouders had ik niet echt verwacht. Ik ga eens kijken of ik niet ook een foto kwijt kan ;)
    Fijn dat ze die steunkousen op gaan sturen. Het lijkt me idd ook niet echt moeilijk om die aan te trekken!

@ Brenjomi: Die buiken gaan idd wel gelijk op! Netjes hoor! Gaan jullie wat leuks doen komende week?

@ Tupp: Heb je het geboortekaartje al online gezet? Ben benieuwd ;)

@ buikfoto's: mooie buiken dames! Leuk ook om te zien hoe verschillend de buiken onderling zijn!

@ aantal zwangerschappen en kindjes: lastig he, zo'n vraag? Ik had vandaag een student die vroeg of ik blij was met een meisje. Ik legde uit dat ik eigenlijk altijd jongetjes had gewild tot ik zwanger was van deze. Waarop hij meteen vroeg of ik dan eerder zwanger was geweest (ze weten dat dit mijn eerste kindje wordt). Tja, dan heb je weer wat uit te leggen. Wel vreemd dat ze het bij een kraampakket ook willen weten... maakt dat dan uit voor de inhoud ofzo? Het lijkt wel of ze niet begrijpen dat dat voor sommige vrouwen een rotvraag is.

@ Kirrebir: Heel veel sterkte vanavond en vannacht! Hoop dat je toch een beetje kan slapen en dat je de zenuwen een beetje onder controle hebt. Ik zal morgen heel hard aan je denken. Je moest 's ochtends he? Laat je ons niet te lang in spanning?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @buiken: Wat komen er een mooie buiken voorbij!

@Brenjomi: Ik zie amper verschil in je buik toen en nu hoor. Ik zou eerder zeggen dat hij bij Leah iets groter is dan andersom. En toen was hij hoger, volgens mij.
    En wat heerlijk dat je vriend straks mee naar huis komt! Loop je nou niet door huis te stuiteren?

@Kirrebir & Tamar: Veel succes morgen!

@April1: Lidl is geweldig. Ik kom er nooit :D, want we hebben er hier geen... maar mijn schoonbroertje is sinds kort filiaalmanager bij Lidl. We zijn apetrots want hij is met 26 nog vrij jong voor die functie!

@hier: Wat een weertje hè! Het is nu nog 25 graden in de achtertuin. Hoewel het qua kleding wel lastig is nu. Vandaag een heerlijke jurk aangehad, waarin ik weinig last had van de warmte. Maar ja, daar kan ik natuurlijk geen dagen achter elkaar mee op mijn werk verschijnen. En verder heb ik (voor dit weer) eigenlijk maar 1 rok met 3 verschillende T-shirtjes. Arme ik... nu moet ik weer shoppen dit weekend. ;)

7. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ kirrebir, heel veel succes morgen! Ik duim voor je.....
    Ik ga morgen samen met mijn dochtertje! Wie weet tot morgen!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, gelukkig sturen ze ze op. volgens mij is het aantrekken ook niet zo moeilijk. eerder lastig.

@zilvervosje, heb vriend net gewaarschuwd dat ik misschien wel naar de kidsfactory wil, dat wil ik al langer en dan hebben we het gelijk gehad:D maar of hij daar zin in heeft? hij blijft denk ik liever thuis?

@tupp, vervelend dat je weer moet gaan shoppen:D;) met dit weer wel minder. ik heb toevallig vorige week van alles gekocht wat nu goed van pas komt en mijn bikini was vandaag binnen:D dus dat is ook lekker. (hij past nog ook;))
    het nadeel is wel dat mijn buik toch wel ondersteuning nodig heeft, want ik draag al steeds strings met een band eraan (van sloggi volgens mij? heb ik nog van mijn vorige zwangerschap) en vandaag had ik een gewone hipster aan, zonder band. en vanmiddag had ik toch last van mijn buik (heb wel een losse buikband aangedaan, maar dat was al te laat, want had al last)

@buik, belde net naar vriend en hij zei ook dat het wel meevalt (tot hij me in het echt ziet;)) en dat het hetzelfde of minder is dan bij leah.
    heb net wel het idee dat mijn buik strakker wordt (minder blubber:D) hij voelt ook strakker?

@hier, ga slapen, vriend ging ook net slapen dus belde hem net, ze zijn nu in engeland, daar gaan ze morgenochtend weer weg en dan naar rotterdam, ze weten nog niet hoe en wat en of ze bezoek mogen ontvangen (vast wel) en of ze gelijk naar binnen kunnen om te laden, of dat ze nog ten anker moeten? hopelijk horen we dat morgen? wij gaan waarschijnlijk zondag naar boord. ik hoop stiekem al op zaterdagavond ook qua verkeer (ik rij de kustroute en met dat mooie weer is het vast erg druk) oh wacht, het is ook concert at sea dus dat is ook druk. misschien toch maar de andere route nemen? (rondrijden maakt dan ook niet uit, liever dan in de file te staan)
    morgen nog even tanken net over de grens (in belgie) de benzine is daar 10cent!!! goedkoper dan in nederland (en daar rij ik wel 6kilometer voor om) scheelt toch behoorlijk (mijn ouders wonen dicht bij de grens, dus als ik hier ben en moet tanken rij ik meestal even door, dat is net zo makkelijk)
    nou ik ga slapen. weltrusten.

@kirrebir en tamer, succes morgen. ik kom vanaf mijn werk nog even spieken of er nieuws is? ik zal voor jullie duimen

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Kirrebir Sterkte vandaag! Hier wordt aan je gedacht. Dikke knuffel. Doe Tamar en dochter de groeten van ons.;):)

@ Tamar ook natuurlijk! Wat grappig dat jullie elkaar kunnen tegenkomen zeg.:D Jullie tijden liggen zo dicht bij elkaar dat de kans wel erg groot is. Ik hoop dat je Kirrebir met een big smile op haar gezicht zal ontmoeten.:)

@ tupp Het valt me op dat bij veel Lidls jonge filiaalleiders zijn. Wel positief, het maakt zo'n winkel toch wat vlotter.

@ kleding Momenteel heb ik weinig zomerkleding om aan te trekken. Ik heb nog wat van de zw van zoon over, maar dat is eigenlijk allemaal winters. Zoon wordt morgen 2, dus ik heb alleen de laatste 2 maandjes in jurkjes gelopen. Had ik bij Zeeman gekocht. Waren erg praktisch en ze zagen er oké uit. Ik zal ze maar weer van zolder halen. Heb wel een zwart jurkje bij Hema gekocht laatst. Daarmee durf ik wel over straat, ondanks de spatader. :D Ik draag het liefst een zwarte pantalons met zwarte shirts erboven, maar dat is met dit weer echt een slecht idee. Misschien ga ik toch nog even op zoek naar wat leuke shirts. Ik wil niet teveel uitgeven, omdat ik weet dat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn, dus dan kan ik het hierna niet meer dragen.

@ Brenjomi Oh wat zal het fijn voor jullie zijn om elkaar weer te zien. Lekker tegen je kerel aan hangen en Leah lekker met papa spelen en knuffelen. Super!:) Ik hoop dat het verkeer meezit!

@ Zilvervosje Ik was bij mijn 1e zw zo bang dat ik zou eindigen als mijn moeder, maar wat een opluchting was het toen ik al gauw weer op gewicht was en mezelf weer in de spiegel durfde te bekijken.;) Ik hield op het laatst best wat vocht vast, dus dat resulteerde in een onderkin (plofhoofd) en hele dikke voeten. Ik had nieuwe slippers besteld, die kreeg ik nog niet aan, maar een paar dagen later (nog ín de kraamweek) waren mijn voeten zo geslonken, dat ik even bang was dat er iets niet klopte. Het leken mijn voeten niet meer, zo smal waren ze. Ik was zo gewend geraakt aan die zwangere voeten en dat zwangere lijf. Heerlijk toen mijn eigen figuur weer terugkwam!:) Was zelfs een paar kilo lichter dan voor de bevalling. Het enige wat ik wel overhield was een minibuikje, maar dat was niet noemenswaardig, omdat ik altijd een platte buik had. Dus als ik weer plat wilde worden had ik dat zonder al te veel moeite plat kunnen trainen. Vanmorgen keek ik naar mijn armen, mijn hemel echt van die moeder-armen. Maar gelukkig weet ik dat het tijdelijk is.;):D

10. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ gyn, jammer dat ik kirrebir niet gezien heb! Was al snel aan de beurt! Die voor mij kwam niet opdagen..... Stond voor 10 uur weer buiten....
    Maar alles was goed! Nog steeds in stuit....het "mag" nog!
    Kirrebir, ik hoop zo voor jullie dat alles goed is......duim, duim, duim!

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff via mijn mobiel, dus vergeef me als alles aan elkaar geplakt staat! Idd jammer Tamar! Ik kwam om 5 voor 10 binnen, dus heb je echt net gemist!
    De echo was goed! We hebben een vruchtje, dooierzak EN kloppend hartje gezien! Hoewel de meting niet betrouwbaar is, was de termijn wel precies wat ik dacht: 6 wkn en 6 dagen. Pfffff had zo niet verwacht een hartje te zien! En 't was voor mij heel lastig te zien! De gyn had 't meteen al gezien, maar wilde 't voor mij duidelijker maken. Maar mijn baarmoeder lag er niet goed voor (??) Hij zei heel lief: dat dat nou net bij jou moet gebeuren! Dus voorlopig stuur ik veel positieviteit naar mijn bm en mag ik over 2 weken weer terug komen. Vind 't wel heel moeilijk om er al vertrouwen in te hebben... Hopelijk lukt me dat over 2 weken wel!

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Maar kirrebir om 5 voor 10 stond ik bij de betaalautomaat..... Had en blauw jurkje aan......

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Heel fijn dat alles goed was..... Wanneer is je volgende afspraak, haha misschien weer tegelijk! Zou wel eg toevallig zijn....!

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kirreibr, ppff gelukkig een hartje, dat is al een erg goed teken. ik stuur ook wat positievitiet naar je bm;) gelukkig was alles goed.

(ben even stiekem vanaf mijn werk achter de pc gekropen, ben het beu wil naar huis. maar ga nu nog heerlijk even werken;);))

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Kirrebir Wat een fijn bericht, lieve meid!:) Het blijft zenuwslopend, he. Gelukkig mag je over 2 weekjes weer en in de tussentijd doe ik mee met het sturen van positieve gedachten naar je bm.:)
    Wij mochten ook met een week of 7 á 8 langskomen voor een echo en ik had exact hetzelfde gevoel als jij. Ik ging er gewoon zo vanuit dat het weer mis was, dat ik dat flikkerende lichtje niet tot me door liet drinegn, totdat de vk er met zijn vinger heel duidelijk naar wees en zei: "Meid, er klopt écht een hartje, écht waar!" Na 2 weken mochten we terugkomen en toen was het ook overduidelijk dat er leven zat. Vanaf dat moment kon ik de glimlach niet van mijn gezicht krijgen en begon ik langzaam te geloven dat het echt goed zat.
    Lieve Kirrebir, ik hoop dat we hier over 2 weken met zijn allen een vreugededans kunnen doen! :)

@ Tamar Nou ja, dé kans om elkaar live te ontmoeten is dus aan jullie voorbij gegaan? ;):D
    Goh, dus je kindje krijgt nog even de kans om uit zichzelf andersom te gaan liggen? Ik heb het volgens mij al gevraagd hoor, maar je weet het , de hersenen zijn verweekt en aan het wegdruipen, maar als een draaipoging uiteindelijk niet zou lukken, krijg je dan een ks, of moet je het evengoed helemaal zelf doen? Of mag je nu al kiezen?
    En je bloeddruk nog steeds hoog?

@ Brenjomi nog eventjes en je mag ook het warme weer in. Hou vol!

@ hier, ik heb plofkuiten.;) Zat met mijn vader in de tuin, maar mijn benene willen denk ik graag omhoog en voeten in een koude bak water. Straks kijken of zoon nog een keer in zijn opblaasbadje wil.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kirrebir: HOERA! Ik juich gewoon hoor, want een kloppend hartje maakt de kans op een plak-beeb wel weer een stuk groter! Fijn dat het goed nieuws was!

@weer: Wat is het wwwarrummmm! Toen ik thuis kwam uit mijn werk, wilde ik maar één ding: uit uit uit! En zo warm was ik niet gekleed. Dus m'n bikini maar uit de kast gehaald en warempel: 't past nog ook. Alleen vind ik mezelf er volslagen belachelijk uitzien! Niks ten nadele van vrouwen die het wel doen, maar ik vind de combinatie zwangere buik en bikini gewoon niet mooi. Maar goed, rolgordijn naar beneden zodat we geen inkijk hebben vanaf de straat en nu zit ik lekker in bikini op de bank. (Ik heb gewoon geen puf om de achtertuin op te zoeken.

@April1: :D Plofkuiten, leuk woord. Ik zit hier ook met mijn benen omhoog. En ik heb al twee keer met mijn voetjes onder het buitenkraantje gestaan.

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hey,Daar ben ik weer s een keer.

@april,Leuk plofkuiten;)

@kirrebir,Nog n keer gefeliciteerd!!En grote kans dat t nu goed blijft gaan.
    @tupp,Nisa,Brenjomi,Mooie buikjes hoor.

@kleding,ik moet ook weer gaan shoppen voor zomerkleding.
    Veel dingen pas ik niet meer.

@tamar,Gelukkig dat alles goed is.
    Alleen nog wel spannend met de stuit.Hopen dat t optijd draait.

@weer,Verschrikkelijk dat warme weer.
    Ik vind t helemaal niks.

@hier,Maandag de 20 weken echo gehad.
    Alles was goed gelukkig.
    Merk alleen wel dat ik snel moe ben savonds.
    Dus daarom niet zoveel meer hier.
    En ben ook een voetbal fanaat dus kijk nu veel voetbal.

18. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Kirrebir: super een hartje! Ik kan me voorstellen dat je nog niet helemaal gerust gesteld bent. Het hartje zien, vind ik ook erg lastig. Hier ook nog wat extra positiviteit voor jouw bm!

@ Tupp: hier kookt vriend ook bijna iedere dag, heerlijk! Eigenlijk hebben we de afspraak dat, degene die als eerst thuis is begint met koken en aangezien vriend `s ochtends heel vroeg begint, is hij ook als eerste thuis :)

@ Nisa: wat een mooie buik heb je!

@ April: krijg je lange steunkousen of steunkousen tot aan je knie? Lange kousen zijn namelijk best moeilijk aan te trekken, maar ja ook daar heb je hulpmiddelen voor. Let wel op je duimen! Als je teveel met je duimen trekt, kunnen ze redelijk snel overbelast raken.

@ Brenjomi: nog heel even en jullie zijn weer samen! Veel plezier met zijn drieën (uhm vieren ;))

@ Bijkomen: tja mijn heupen zijn ook breder geworden, had ik eigenlijk pas door toen ik vanochtend een werkbroek (voor in de tuin) wilde aantrekken... hij wilde niet meer over mijn heupen :$

@ Hier: inderdaad warmmm! De eerste week blijft het geloof ik ook zo warm... Verder g.b. hierzo.

Fijn weekend!:)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Shoppen voor zomerkleding was niet zo succesvol. Ik heb een lange jurk van viscose en dat is heerlijk! Dus eigenlijk wil ik er daar nog een stuk of 100 van. ;) Maar ik heb er zelfs niet ééntje gevonden. Nou ja, toch wel één, een hele mooie bij V&D. Met een zwart / witte print. Stond echt mooi, maar helaas scheen mijn slip nogal door (had vandaag een charmante knalblauwe aan. :D) Ik heb nu echt geen zin om te letten op welke kleur slip ik aandoe. eigenlijk vroeg die jurk zelfs om een string. En dat zit sinds kort ook niet zo lekker meer, dus het zal niet langer duren voordat die ook helemaal naar achteren in de la worden geschoven.

Na een uurtje shoppen (bovenop een werkdag) gaf mijn baarmoeder trouwens wel duidelijk aan dat het genoeg was geweest. Natuurlijk toen ik op z'n verst van de auto was. Ik ben nu wel blij dat ik weer thuis ben! En niet helemaal met lege handen... ik heb nog wel wat babykleertjes gescoord.

20. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve schat, om 5 voor 10 had Sinterklaas zelf naast me kunnen lopen, maar die was me echt niet opgevallen!
    :D
    Zo zenuwachtig was ik.

Bovendien verwachtte ik je in de wachtkamer van de vk te zien (daar heb ik wel naar je uitgekeken). Toen je daar niet zat ben ik er vanuit gegaan dat je in de spreekkamer zou zijn.

Jammer hoor!

Maar jij hebt dus ook geen enorm nerveus wrak zien langs lopen? ;)
    Ik had wit t-shirt en groene broek aan. Kirman heeft donkerblonde krullen en hij had een zandkleurige korte broek aan en een cremekleurige polo.

Mijn volgende afspraak is vrijdag 9 juli om 15:40. En de jouwe?

@hier: tja... 't was een rare dag zo... Mijn vriend heeft me bij mn ouders afgezet (die zijn gisteravond in NL aangekomen, ze blijven maar 2 weekjes deze keer). Gelijk dikke tranen (ze wisten nog van niks). Wel lekker met ze op stap geweest vandaag.
    Was een mooie dag.

Ik hoop dat ik vanavond eindelijk weer eens goed slaap. Dat heb ik wel ff nodig. Ik ga mijn best doen me pas weer over 2 weken druk te maken. ;)

pffff sorry voor al mijn ego berichten hoor.... :)

Deel Deze Pagina