@kirrebir, haha, dat is te begrijpen dat je erg zenuwachtig was. leuk dat gelijk je ouders op de hoogte zijn. fijn dat ze er nu even zijn. @tupp, hahaha, dat wordt nog veel erger, ga je voor jezelf shoppen koop je alleen maar babykleren en moet wel lachen om je knalblauwe onderbroek, ik heb tegenwoordig juist normale aan de strings (zwangerschaps) van sloggi zijn zwart en wit. en mijn andere onderbroeken zijn ook gewoon zwart of wit. @april, haha, plfkuiten, moest het 2keer lezen voor ik het goed las mijn voeten beginnen de laatste dagen iets dikker te worden (nog niet veel gelukkig) dat is het nadeel van het mooie weer. @ano, leuk dat de 20weken echo goed was. heb je thuis weeral internet? @d1982, mijn oude broeken liggen ver weggestopt dat duurt nog even voor ik die weer pas (wat ik nu nog niet erg vind, na de bevalling begint dat weer, want dan wil ik wel eens iets anders aandoen) @bijkomen, mijn gewicht blijft de afgelopen weken redelijk hetzelfde (snoep savonds iets minder) maar heb het idee dat mijn buik de afgelopen dagen weer iets gegroeid is? harder geworden? @hier, alles is al bijna klaar om weg te gaan vriend zat me gisteravond uit te lachen omdat ik zei dat alles al klaar was net nog de spullen in de tas en vanmiddag als leah slaapt even dweilen (dat was al langer nodig) ze zijn straks bij rotterdam, maar ze kunnen pas vanavond of morgenochtend tegen de kant om te beginnen met laden. dus misschien dat ik morgenochtend wel erg vroeg opsta om door te rijden? we zullen zien. als alles klaar is maakt dat toch niet uit ga nu even douchen met leah en straks om boodschappen enzo. vanmiddag denk ik in de tuin zitten? of naar het strand? de hondjes zijn nog bij mijn ouders, want anders moet ik die vanavond of morgen weer brengen. vind het wel moeilijk wat ik leah moet aantrekken met dit weer, want gister had ze een korte broek aan (en haar nieuwe sandalen (teva's) die nog iets te groot zijn) en ze is een paar keer gevallen, haar knietje zijn helemaal geschaafd en doen zeer. arm kind maar ja, dat hoort erbij. hier thuis kan ze op haar blote voeten lopen (bij mijn ouders niet, die hebben buiten losse steentjes liggen en beton, dus dat is niet zo lekker op je blote voeten) straks mijn bikini lekker aan
Even ego: ben net gestruikeld over de drempel en voorover gevallen. Voor een deel op mijn handen & knie, maar ook op m'n buik. Da's toch wel even schrikken! Ik was eerst ook echt even benauwd en durfde ook niet zo goed op te staan. Manlief geroepen en die was er gelukkig snel en heeft me overeind geholpen en op de bank geparkeerd. Fröbel liet zich natuurlijk prompt niet meer voelen, dus heb ik toch maar even naar het hartje geluisterd. (Heb zo'n ding te leen van de achterbuurvrouw.) 't Kind doet het nog. Inmiddels is er ook weer volop beweging te voelen èn te zien in m'n buik. En ik weet ook wel dat die kleine heel goed beschermd zit. Maar toch: flinke schrik! Ik geloof dat ik wel een ijsje verdient heb.
@tupp, ppff je hebt wel 2ijsjes verdient (ik ben dol op ijsjes nu) wat een schrik. gelukkig 'doet' de baby het nog zou ook erg schrikken. ik had een tijdje geleden dat ik buiten uitgleed in het gras, zo op mijn kont, schrok me ook rot. (stond al weer recht voor ik het wist, bang dat iemand me gezien had) @bikini, zat net te denken dat je geschreven had dat je het geen gezicht vond maar in een badpak voel ik me ook niet echt fijn. dus ik draag gewoon een bikini
@ Kirrebir: Meis, wat goed nieuws!!! Een kloppend hartje is zo'n goed teken, ik las ergens een gyneacoloog die zei dat de kans op een miskraam nu met 80% gedaald is omdat je een hartje gezien hebt (ik heb geen idee meer waar ik het las, het was toen ik net zo ver was als jij nu). Maar het gebrek aan vertrouwen kan ik me goed voorstellen hoor. Voel je niet schuldig, maak je niet druk dat het een voorgevoel is... het is een "na-gevoel" Ik voel me ook pas sinds twee of drie weken echt zwanger, voor die tijd was het alleen maar moeilijk te geloven. Oh, maar ik ben zo opgelucht! Zit met een smile achter mijn pc!! Allemaal zwanger nu! Wat een onwijs goede topic dit! (en dan te bedenken dat jij hem opgestart hebt ) @ Tupp: Wat schrikken! Gelukkig is alles goed, maar ik kan me voorstellen dat je even vergat te ademen! Heb je er nog last van of heb je niet bezeerd? Neem maar drie ijsjes ! @ April: Wat een opluchting... ik ben ook niet zo trots op mijn "moederarmen"!! Die gaan dus weg.... pfew...! Moest wel lachen bij kleren kopen. Er stond een bloedmooie zwangere meid naast me (echt heel mooi en volgens mij veel slanker dan ik) en die stond ook te puffen en aan haar kleding te sjorren. Haar figuur was "verkeerd", haar heupen "te breed", d'r benen te "vatsig", haar kont te "groot" en "die buik...." Toen ze weg was moest ik wel even lachen, want ik sta ook zo voor de spiegel. Hopelijk denken mensen dan ook "mens, waar zeur je over!". Er is nog hoop... we're not as fat as we think @ nieuwe kleren: Pfff... gedoe zeg. Afgelopen donderdag zijn we naar de koopavond gegaan voor zwangerschapskleren. Volgens de verkoopsters ben ik "héél laat in het seizoen".... alles is uitverkocht! Ik was gewoon op zoek naar simpele t-shirts in basic kleuren, voor mijn werk. Dan heb je toch verkeerd ingekocht, als alle zomer t-shirts in JUNI al uitverkocht zijn? Over twee weken komt de herfstcollectie . Heb net nog twee t-shirts gescoord op internet, maar het was idd lastig zoeken. Vreemd hoor. Alsof je aan het begin van je zwangerschap al kan weten wat je nog staat en in welke maat je het moet hebben.... grrrr. Oh ja... wel een schattig winterjasje gevonden voor mini-zilvervos. Een roze fleece jasje met schaapjes op de voering, een capuchon met oortjes en mouwtjes die omslaan tot wantjes. Zo schattig!!
@Zilvervosje: mooi uitgedrukt, het is inderdaad een na-gevoel en geen voorgevoel! Volgens mij hebben we het allemaal gehad! En dat kleding-shoppen valt me toch ook een beetje tegen hoor. Hier in de stad is er qua positiekleding gewoon niet veel te vinden. En ik moet nog steeds naar een wat grotere stad in de beurt gaan. Maar 't komt er steeds niet van! @vallen: Ik heb een beetje last van mijn rechter pols. Maar dat zal me een zorg wezen: Fröbel heeft zich vandaag weer een paar keer uitgebreid laten voelen, dus dat zit wel goed! En dat is nu het belangrijkste. Toch nog veel gedaan vandaag. Ongeveer 4 maanden was weggewerkt. Misschien zelfs wel 5. Ik was wel, maar na het drogen gooi ik alles ope en grote berg. En als ik dan wat nodig heb, graaf ik in die berg tot ik het gevonden heb. Als het nodig is, strijk ik het dan 's ochtends nog snel even. Maar ja... nadat ik al een paar keer nieuwe slips en sokken heb gekocht, omdat ik ze in berg niet meer kon vinden... Ahum, 't werd dus tijd. Ik heb alles wat niet gestreken hoeft te worden eruit gevist. MAN, wat heb ik veel sokken en onderbroeken. Er liggen nu nog een paar shirtjes te wachten om gestreken te worden. Da's officieel de taak van tupp-man, dus ik ben benieuwd.
Hallo dames, Houden jullie het nog wat uit met deze warmte? Ik zit steevast op de momenten dat het kan met mijn voeten in een teil water of ik zit met zoon in zijn opblaasbad. Afgelopen weekend is hij 2 jaar geworden, wat was hij blij en trots enhij voelde zich duidelijk echt jarig! Zo mooi om dat genot te zien op dat kleine gezichtje. Apetrots zijn we! Hij beleefde het ook heel anders dan vorig jaar, toen vond ie het reuzeleuk al die mensen, maar dit keer was hij zich er veel meer bewust van. Héérlijke dag gehad dus! Tupp Oei, gevallen meid. Pff, ik merk aan mezelf ook steeds meer wankelheid en laatst bij de vk ging ik ook al bijna naast mijn stoel zitten. Gelukkig gaat het met je Frobel nog goed. Hoop dat je pols er ook niet al te veel aan over zal houden. Oh, nou zoonlief wil niet slapen, het is dan ook 26 graden op zijn kamertje, dus weinig comfortabel. ik ben weer weg! Daaag!
@April; gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon! Wow, 2 jaar alweer! Geen wonder dat hij niet wil slapen. Het is warm èn is hij al groot! Wat is het verder rustig hier! Geen puf om achter de computer te zitten met dit weer? Ikke wel hoor: ik zit nu buiten, onder het zonnescherm met mijn voeten in een bak koud water. En een glas drinken naast me. Prima vol te houden zo! Wat een luxe, een laptop en draadloos internet! Ik heb nog wel een beetje last van de val: spierpijn, een pols die vervelend voelt bij bepaalde bewegingen en een zere knie. Maar dat kan me weinig schelen: met Fröbel gaat het goed!
@ Tupp: vervelend van je val, maar idd is alles goed met Fröbel en dat is nu toch het belangrijkste! @ April: nog gefeliciteerd met je zoon! lijkt me heel leuk, om je kleine zo te zien genieten. @ Hier: vandaag op controle geweest bij gyn. Alles was in orde! Hartje tikte goed. 23 juli krijg ik een uitgebreide groeiecho. En a.s. donderdag gaan we voor 3D/4D echo. Heerlijk om onze kleine weer eens lekker te zien bewegen
@Kirrebir: hey meid wat een goed nieuws en een kloppend hart!!!(sorry voor mn late reactie maar mn laptop is stuk zit nu achter mn slowmotion oude pc...) sorry dames het duurt zoland eer een pagina geopend is bijlezen word weer als mn laptopje geleverd is
@ Tupp Ik denk dat deze voor D1982 was bedoeld? Bedankt voor de felicitatie, ja hij voelde zich op zijn verjaardag heel groot. Is wel grappig, als wij zeggen dat hij ook een kindje is, dan zegt hij : "Nee, (zijn naam) jongen!" Ben dan zo trots. 8) Oh lekker joh, laptop, zou ik ook wel willen! Die bak water en een glas drinken heb ik wel gelukkig. @ D1982 Dank je voor de felicitatie! Oh, wat spannend weer joh, die echo's! Waarom krijg je eigenlijk een groeiecho? Is dat iets wat je standaard krijgt als je bij de gyn loopt of vraag je dat zelf aan? Ik weet alleen dat ik bij de vk laat in de zw een echo krijg om te kijken hoe de baby ligt. Bedankt trouwens nog voor de tip voor het aantrekken van de steunkousen, wat betreft overbelasting vd duimen. Mijn rechterduim is net hersteld, die was dus echt ruim een half jaar pijnlijk na overbelasting, dus ik zal nu extra goed opletten! Zijn geen hele kousen. Tot mijn knieholte dus en met open teenstuk. het zat echt heerlijk, maar ik heb ze nu met deze warmte niet aangehad. Zodra ik weer een broek aantrek, ga ik ze keurig aandoen. @ Zilvervosje Hahaha, grappig he. Alle vrouwen zijn hetzelfde, he. Als ik foto's van mezelf zie toen ik 20 was, zie ik een leuke meid met een prima lijf, maar toen dacht ik er toch echt heel anders over. En nu (buiten de zw om) vind ik mezelf er prima uitzien, ondanks dat ik geen 60 kilo meer weeg en wat vrouwelijker gevormd ben. en verre van perfect. Als zwangere vind ik mezelf best gezond eruitzien en probeer mezelf voor te houden dat ik na deze bevalling weer zo'n geluk ga hebben als de vorige keer.
Zit hier mezelf een klein beetje zileig te vinden... Vandaag is de schoolreis en ik ga niet mee. Ik heb er zelf voor gekozen (na lang wikken en wegen en overleggen) en het is een verstandig besluit. Maar toch, ik hoorde net de buurjongens (zitten ook bij ons) weggaan en ik had zo mee willen gaan. Gisteren toen ik mijn klas vast veel plezier wensde, had ik het ook even moeilijk. Maar ik heb er wel voor gezorgd dat er voor mij ook een leuke dag op het programma gaat. Manlief en ik gaan samen naar de vk. (Vorige paar leer kon hij niet mee) en we gaan vanmiddag naar Ikea om de meubeltjes te halen. Dus ik zal me wel vermaken!
@ April: gyn. gaf zelf aan dat ze de volgende keer een uitgebreide groeiecho zou maken. Ze doet dit bij iedereen rond 30 weken. Ik vind het allemaal prima haha! @ Tupp: en geslaagd bij Ikea? jullie hebben er vast een leuke dag van gemaakt. @ Hier: ik heb gister ook een flinke smak gemaakt... Ik geef fysiotherapie in het water en ben bij het zwembad uitgegleden. Gelukkig alleen een dikke, stijve knie! Vrienlief natuurlijk mopperen dat ik voorzichtiger moet zijn...
@tupp, hopelijk heb je ook een leuke dag gehad? nog leuke dingen gekocht in de ikea @hier, even ego, vriend is weer thuis heerlijk. zaterdagmiddag belde hij dat ze al tegen de kant lagen, dat was ineens vlug gegaan. hij zou kijken en vragen of we al konden komen. bijna alles was al klaar, dus dat was mooi. rond 6uur belde hij dat we konden komen we waren net aan het eten, daarna vertrokken. rond kwart voor 9 waren we aan boord. leah keek even heel stom naar haar vader? want hoe kon dat nou, volgens mij dacht ze dat hij zo uit een foto gestapt was zo keek ze. hij mocht haar wel pakken en de trappen op dragen (waar mama heel blij mee was) ze vond hem niet eng of was niet eenkennig. de zondag en maandag aan boord gebleven en maandagavond rond half11 van boord af. dan naar huis dat vond leah wel gek, want toen ze wakker werd in de auto zat niet mama achter het stuur, maar die gekke man, die was meegegaan (ze had nog niet geslapen, ze wilde niet slapen, want ze had gezien dat we de tassen pakten, toen we in de auto zaten zat ik eerst achter het stuur, zo is ze in slaap gevallen) thuis keek ze af en toe nog vreemd. gisterochtend toen hij haar uit bed haalde dacht ze volgens mij: is hij hier gebleven?? maar dat was vlug over. ze is het nu al gewend en neemt hem overal mee naartoe. wat ik zelf het vreemdste vind is dat leah sinds zaterdagavond ineens een paar woorden zegt? toeval of niet? draaien, tante, kom (dat zegt ze steeds als we moeten komen en gebaart dan met haar handjes) en vanavond vroeg mijn schoonmoeder wat de koe doet en dat zei ze ook?? (had ik nog nooit gehoord) vandaag heb ik gewerkt dus ze waren samen thuis. ze hebben het erg naar hun zin gehad ik ben nu erg moe, aan boord een paar nachten vreemd geslapen (was nogal een harde matras had zeer in mijn rug ervan) en maandag op dinsdag ook kort geslapen en gisteravond ook weer te laat in bed en vanmorgen om half7 eruit. vanavond proberen op tijd naar bed te gaan. heb nog niet veel last gehad van de warmte, maar vandaag beginnen mijn voeten toch dikker te worden. (en dat doet nu al zeer) wil morgen eigenlijk naar de kidsfactory, maar het wordt denk ik te warm? (het is voor ons anderhalf uur rijden. dus 3uur in de auto)
@D1982: Jakkes meid. Doe je wat voorzichtiger voortaan? @Benjomi: Heerlijk dat je vriend weer thuis is! Wat zal dat weer genieten zijn. Leuk dat Leah al zo snel weer gewend is. De volgende keer is ze alweer wat ouder, dan zal het nog wel sneller gaan. @hier: HOERA! WE HEBBEN MEUBELS!! We kwamen aan bij Ikea; lag heel de kinderafdeling op z'n kop. Ze hadden net een groot deel van het meubilair weggehaald om nieuwe kamers te maken. Gelukkig had ik thuis al op internet gekeken. waar we de spullen op konden halen bij het magazijn. Dus we zijn eigenlijk vrij snel naar beneden gegaan en hebben alles op de kar gestapeld. Dat was best veel. De 'moeders' hebben de mannen lekker laten sjouwen. Nadat we alles hadden ingeladen, zijn we eerst even bij Ikea gaan eten. Daarna de spullen naar huis gebracht. Manlief zette heel galant twee campingstoelen in de babykamer, zodat mijn schoonmoeder en ik toezicht konden houden terwijl hij en z'n vader aan het bouwen waren. Haha. Het ledikantje en de commode staan al. Man & schoonpa spreken nog af wanneer ze de kledingkast & schatkist in elkaar zetten. En daarna de aankleding. 't Was al heerlijk om al die kleertjes, handrofiel luiers etc. uit de tas te halen, de prijsjes eraf te halen en ze keurig opgevouwen in de commode te leggen. (Ik weet dat ik alles nog moet wassen. Maar dat geeft even niks. Het is gewoon fijn dat het er ligt... hormonen???)
@d1982, ik was gister aan het typen toen je poste, heb het niet gezien. je zal wel goed geschrokken zijn? hopelijk valt je knie een beetje mee? @tupp, heerlijk wat lief van tupp-man dat hij stoelen voor jullie neerzette en of het je hormonen zijn? ik wil zoooooo graag meubels voor leah haar kamer, ben het wachten beu maar ja, de kamer zelf moet nog af. maar wil gewoon weten wat we gaan kopen. maar vriend wil graag mee beslissen maar weet het niet wat hij wil mannen (haha, kan ik dat ook weer eens schrijven)
Heey meiden, kom alleen ff gauw melden dat ik geen internet meer heb na een mega pc-crash. Dus kan even duren voordat ik hier weer ben. We zijn misshcien ook een half jaar aan foto's kwijt, echt super k*t... Liefs
@cossy, gadver wat vreselijk. dat lijkt me echt heel erg, vooral van de foto's. daar ben ik ook altijd zo bang voor. hopelijk heb je vlug weer internet (en je foto's) @hier, yes, vriend is de achtertuin met de hogedrukspuit aan het schoonmaken, (het is er weer voor) maar de straat is best vies en overal licht zand en blaadjes (en nog papiertjes van vuurwerk, die blijven terugkomen??? net confetti) ben erg blij, want kan al maanden niet veel doen (of geen weer of ik kan het niet alleen) en nu beginnen we met opruimen nou ben ik niet altijd zo netjes, maar van opruimen wordt ik nu erg blij
En jij wel?? Hoeveel bedden en kasten hebben we hier voorbij zien komen?? @Cossy: Oh bah, da's echt erg. Ik ga dit weekend gelijk weer een back-up maken van onze foto's, want dat ik ook alweer ik-weet-niet-hoe-lang geleden! Volgens mij heb ik het zelfs na ons trouwen niet gedaan! Ik hoop dat die van jullie nog hersteld kunnen worden. @hier: Pffff.... wwarmm. Ik was gisteren bij de vk en die adviseerde om een siësta te houden. Ja, leuk. Ik zal tegen m'n leerlingen zeggen: "Doen jullie zachtjes? De juf gaat van 1 tot 3 even slapen." Tot overmaat van ramp heb ik nu een stagiair (hij moet nog herkansen) en die vraag toch even aardig wat begeleiding (dus tijd). Ik kan dus niet echt op tijd naar huis vandaag. En dat terwijl ik nu behoorlijk moe ben! Slechte nacht gehad en door de warmte word ik toch sneller moe dan normaal.
@tupp, haha. ik wil graag die kasten (in wit mag ook) met die planken ertussen en het bed belle (vind ik erg mooi) volgens mij is vriend bang dat het een zuurstokroze-prinsessen-meisjeskamer wordt, maar ja, tis een meid he @siesta, ja dat zou lekker zijn tijdens je werk dat gaat denk ik niet lukken nee. jammer dat je nou ook niet op tijd naar huis kan. ik ben nu ook meer moe van de warmte. maar ik moet volgende week pas weer werken. ze zeggen dat het morgen helemaal warm wordt? ik ben benieuwd, als het echt niet te doen is gaan we naar het strand tot net voor de voetbal vanavond gaan we ook even naar het strand met de hondjes, dan is het hoog water (anders hebben we op het stukje waar we altijd gaan bijna geen water) dan kunnen ze even zwemmen. daarna nog naar de kermis, die begint vanavond in het dorp.