Ja dat had ik ook gehoopt... Maar helaas! Ik heb vandaag wat steken in mijn buik. Mijn borsten doen nog steeds niet meer heel erg zeer, maar ik heb wel een stuk grotere tepelhoven dan voor de ZW! Ziet er echt niet uit! Ben idd nog steeds misselijk (de hele dag door ) en heb ook al dagen niet warm gegeten. Moet er niet aan denken! Vandaag lijkt het wel al iets af te nemen (heb pas 1 keer gekokhalst ) Ben wel nog echt heel moe en gammel. Heb maandag weer bloed laten prikken voor mijn schildklier en maak me toch echt wel zorgen. Ik las laatst dat een van de minder bekende symptomen van een te traag werkende schildklier is dat de buitenste randen van je wenkbrauwen uitvallen. En ik bedacht me gister dat ik al een hele tijd mijn wenkbrauwen niet heb hoeven epileren (dat doe ik normaalgesproken toch wel regelmatig)... Dussss Als het goed is vandaag de uitslag.
@Kirrebir: wat balen! Je kijkt zo uit naar een bepaalde dag en dan moet je nog langer wachten. Je kwaaltjes klinken wel erg zwanger hoor! @Zilvervosje: Ik denk dat je het gewoon echt tegen haar moet zeggen. Dat je het heel lief van haar vindt, maar dat jullie zelf al veel spulletjes hebben en dat je het gewoon ook erg leuk vindt om die dingen zelf uit te kiezen. Maar dat je het gebaar enorm waardeert. Moeilijk hoor! @hooikoorts: De huismijtallergie is bij mij officieel 'vastgesteld', maar hooikoorts niet. Ik denk zelf wel dat dat het is, omdat het dezelfde symptonen zijn en ze niet verminderen na een flinke poetsbeurt. Er zijn vast wel medicijnen voor, maar aangezien ik die nooit eerder heb gebruikt, wil ik er nu ook niet mee beginnen. Ik houd het wel vol tot volgend voorjaar! Dan zal ik dan wel eens kijken wat ik er het beste tegen kan doen.
@ Tamar Gecondoleerd, wat naar weer iemand te moeten verliezen en ook zo plotseling. Veel sterkte meid en een liefdevolle knuffel. Wat heerlijk dat je kleintje nu wel goed ligt! @ Kirrebir He bah, nog een paar dagen extra wachten. Dat is vervelend. Sterkte. @ D1982 Joehoe! Parijs!!! Oh wat héérlijk, mag ik mee? Ga je lekker cultuur snuiven? Ik ben zelf dol op musea en nog nooit in Parijs geweest, maar dat staat met Berlijn en Wenen samen wel bovenaan op mijn lijstje van grote europese steden welke ik nog zou willen bezoeken. Ben al wel in Barcelona, Praag, Helsinki, Rome, Florence,Venetie, London, Hannover,Gent, Antwerpen geweest, maar helaas niet overal musea bezocht. Die tijd komt wel weer een keer. Lekker van je reisje en bruiloft genieten meid!!! @ Zilvervosje Gelukkig dat ze die bastards te pakken hadden die je gerold hebben, of hebben ze er maar 1? Zijn je spulletjes nog teruggevonden? Zucht, lastig he, mensen die het goed bedoelen en je hun hele baby-uitzet doneren? Hier ook, ik krijg ook aan alle kanten aanbod voor kleertjes waar hun kinderen en hun neefjes uit zijn gegroeid. Ik zeg maar gewoon dat ik al heel veel heb en ook heb gekregen van kennissen. Dat is gelogen, maar ik durf niet goed eerlijk te zeggen dat ik niet zo'n fan ben van 2e-hands kleding. Bij mijn zoon kreeg ik namelijk vaal en verwassen en afgedragen kleding. Al zou het er nog knap uitzien, oké. Zeker bij mijn zoon wilde ik alles gewoon nieuw, ook de uitzet. Nieuw is niet persé duur en we wisten dat we nog een 2e wilden, zodat we het konden hergebruiken. Mijn advies, gewoon zeggen dat je alles al hebt of dat je het leuker vindt om zelf te kopen. @ Over dromen gesproken, ik droom echt hele rare dingen. Sowieso droom ik veel en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Gebeuren spannende dingen en ik ontmoet regelmatig leuke mannen. (hm, wat zegt dat over mij) vannacht droomde ik over een zeer aantrekkelijke man. Ik gok dat hij een Arabier was aan zijn donkere huid en zwarte krullen te zien, misschien uit Jordanie of een Palestijn ofzo. Hij was ernstig gewond geraakt tijdens een voetbalwedstrijd (ik hou niet van voetbal, maar waarschijnlijk droom ik erover omdat het vuvuzela-getoeter nog lang te horen was) en ik was zo met hem begaan, dat ik hem ging verzorgen. Opeens waren we dan ook in Jordanie (of ergens in die contreien) en we waren helemaal verliefd. Zucht, zwijmel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op mijn man, maar dit soort nachtelijke avonturen vind ik ideaal. Ik zou nooit vreemdgaan, maar ben gek op mannen, dus dit soort verzetjes zijn ideaal om mijn honger te stillen.8) En zo in je droom is het toch ook allemaal erg onschuldig, nietwaar. Vorige week had ik nog gedroomd dat ik met een leuke architect in een Europese stad in aanraking kwam. Ik droom lekker verder!
@April: hahahaha die dromen heb ik ook vaak! Heerlijk he om ongegeneerd over andere mannen te dromen op een spannende manier?! Ik kan daar ook echt helemaal happy uit wakker worden.
@ April: hihihi, klinkt hier ook bekend! Ik voel me altijd wel even schuldig als ik me omdraai en zilverman rustig zie slapen... maar ja, over je dromen heb je niks te zeggen toch? Ik vind het ook wel ideaal Misschien heeft zilverman of aprilman ze ook wel?
@Aprils droomman: Hé, volgens mij had ik die vorige week. Doe hem de groeten. @hier: Net weer mensendieck gehad. We hebben puffen, zuchten en persen geoefend. Man, wat wordt het echt allemaal. Wat me vooral zorgen baart is dat ik nogal een control-freak ben. De mensendieck-therapeute heeft dat inmiddels ook in de gaten en die drukt me op het hart dat ik tijdens de bevalling vooral niet moet proberen zelf de regie te houden, mijn lijf te controleren of te gaan analyseren wat ik voel. Ik probeer maar heel optimistisch te denken dat ik daar tegen die tijd ook helemaal geen zin in heb. Maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten, dat dat nu juist de dingen zijn die ik WEL ga doen. Dus nu moet ik controle gaan krijgen over het niet willen controleren van wat er straks met mijn lijf gebeurt. Snappen jullie het nog? Aan de ene kant zie ik tegen de bevalling op, aan de andere kant wil ik ook wel dat het zover is. (Niet dat ik nu met 30 wkn wil bevallen, maar ik bedoel dat ik ineens een sprongetje 10 weken vooruit kan maken.) Want ik wil ook wel heel graag weten hoe of wat. Goed... gewoon over me heen laten komen dus.
@ Tupp: Klinkt herkenbaar! Ik wil het liefste nu een contract afsluiten over wat het gaat worden met die bevalling zodat ik me er op kan voorbereiden. Geen keizersnee, geen inknippen, niet inscheuren, geen infuus, lieve arts, fijne verloskundige.... graag in drievoud (en als het anders loopt wil ik het ook nu vast weten). Maar goed... dat kan natuurlijk niet. Ik doe thuis yoga in de hoop dat er wat in mijn mind-set verandert. Trouwens, ik heb als tiener heftige kolieken gehad (waarbij de ongesteldheidskrampen via de baarmoeder naar mijn darmen oversloegen en die soms in de knoop kwamen). Dat doet behoorlijk pijn, maar ik merkte wel dat juist dóór die pijn ik mezelf mentaal helemaal kon afsluiten. Alsof ik een beetje in slaap viel... dat helpt me wel een beetje in eht nadenken over bevallen.
@kirrebir,Vervelend dat je afspraak is verzet. En dromen over bloedverlies heb ik in het begin ook vaak gehad. Dan werd ik helemaal in de war wakker. @tamar,Gecondoleerd!! @bevalling,Ik vind het ook wel spannend worden nu. Almoet ik nog een paar maandjes. Het liefst weet ik ook alles van te voren maar helaas dat gaat niet. Gaan jullie ook allemaal in het zh bevalllen of thuis??
Ik zou het liefst in het zh bevallen, maar ik vind het vervelend dat je pas zo laat 'mag'. Dus in principe gaan we naar het zh, maar ik kan me best voorstellen dat ik gewoon niet meer in een auto wil als het eenmaal zo ver is dat ik die kant op mag.
Dus ik ben niet de enige nachtelijke avonturierster. @ Zilvervosje Dus jij ook al! Ja maar de mannen mogen dat niet hoor..... Mijn man zegt altijd dat hij nauwelijks zijn dromen kan onthouden en dat hij altijd aan het werk is in zijn droom. Jaja... @ Tupp Hahaha. Heerlijke dames hier! Wat betreft dat control-freakerige van jou en de bevalling. Ik kan me indenken dat je het allemaal zelf in de hand wil hebben en in feite doe je dat ook. Niemand kan jouw kind eruit krijgen, alleen JIJ. (we gaan er voor het gemak van uit dat er geen medisch ingrijpen nodig zal zijn, he) Het zullen JOUW weeen zijn en JIJ vangt deze op zoals JIJ dat het prettigst vindt. De vk/gyn zijn er enkel om je te helpen, te begeleiden. Maar jij moet het doen, dus je hebt het aardig ZELF in de hand. Hier was het opvangen van de weeen goed te doen, ondanks dat ik een pijnlijke weeenstorm had en binnen de kortste keren 8 cm ontsluiting. Ik had zwangerschapsbegeleiding op basis van yoga gehad, maar als ik eerlijk ben heb ik daar uiteindelijk niks mee gedaan tijdens de bevalling. Ik pufte/zuchtte op MIJN manier. En mijn weeen waren echt erg pijnlijk, maar toch kon ik ze goed opvangen. Wel vond ik het fijn dat de vk kwam, zij brak mijn vliezen, waardoor de persfase sneller zou komen. Met de heftigste weeen zat ik bij haar in de auto naar het zh en dat ging ook goed. Ik ging gewoon door met het opvangen. In het zh werd ik door de gyn goed begeleid, ze vertelde wanneer ik extra moest persen en dergelijke. Ik denk, Tupp, dat zelfs jij op dat moment je houvast zal vinden in je gyn of vk. Een bevalling is in mijn ogen niet te voorspellen en als het moment daar is, gaat het vaak anders dan je gedacht had. Niet negatief gezien, maar het is best moeilijk om je er een voorstelling van te maken als het je 1e keer is. Althans, dat vond ik. Ik dacht dat ik dat wel goed kon, maar niets bleek minder waar. Het zijn pijnen die je nog niet kent, maar echt waar , het is echt te doen. Wat mij het meeste heeft geholpen tijdens het persen, was de stem van mijn vriendin in mijn hoofd: "doe hetzelfde als wanneer je moet poepen ". Dat heeft me erdoorheen geholpen, hoe raar het ook klinkt. Ik dacht altijd dat je je moest concentreren op die andere uitgang, maar nee, gewoon poepen dus. Ondanks dat ik al een keer ben bevallen vind ik het ook weer spannend. Gelukkig weet ik een beetje wat me te wachten staat en omdat ik bij de bevalling van mijn vriendin ben geweest na mijn eigen bevalling weet ik een beetje wat de rode draad is in het hele proces. Ook dit keer zal ik waarschijnlijk weer in mezelf zijn gekeerd en rustig laten gebeuren wat er moet gebeuren en me concentreren op wat ik voel en de begeleiding van de vk/gyn. Nog een paar maandjes Tupp.....Gaat helemaal goedkomen!
@april1: ZOEN. Dank je voor jouw verhaal, dat geeft me toch weer steun en vetrouwen. @hier: Vannacht geen snurkende man, geen kramp, geen benauwdheid door verstopte neus, geen pijnlijk been door slechte doorbloeding... maar ZUUR! Ik kan een beetje afwisseling wel waarderen hoor Maar voor de afwisseling gewoon een nacht probleemloos doorslapen zou ook weer leuk zijn. Gelukkig heb ik vandaag kunnen regelen dat ik vroeger naar huis kon (had toch geen klas en m'n ICT-werk kan ik vanavond ook wel vanuit huis doen.) Dus ik ga zo lekker naar bed voor een siësta! Morgen sportdag...
@ Tupp Fijn dat je ietsje geruster voelt. Pff, hier ook ineens nachtelijke krampen, schiet het ineens in mijn linkerkuit. Au! Da's best lullig wakker worden 's morgens. Ook pijn in mijn bekken met omdraaien. Het viel tot nu toe erg mee in vergelijking met de zw van mijn zoon, ik hoop dat het niet veel erger gaat worden met dat bekken. Snurken, dat doet mijn man de laatste dagen ook. Zou hij in de gaten hebben dat ik over aantrekkelijke Arabieren droom en dit is zijn manier om mij terug te pakken? Zucht, ik moet op de foto voor mijn paspoort. Lekker hoor, 5 jaar lang met een zwanger hoofd op die foto. Gelukkig valt het wel mee wat een plofkop ik heb, maar ja....
@ April: je mag best mee in mijn koffer, heb helaas wel maar een klein koffertje bij me We gaan ook wat cultuur snuiven, maar aangezien we tussen kerst en nieuwjaar ook al daar zijn geweest, moeten we nog even uitzoeken wat we willen zien. Daarnaast wil ik niet een druk programma, ik ben bang dat dat te zwaar is! @ Tupp: heerlijk hé dat maagzuur. Ik heb van de gyn Gaviscon (een drankje) gekregen werkt erg goed. @ Bevalling: ik probeer het maar gewoon over me heen te laten komen... Ik wil bevallen in het ziekenhuis, dus daar kunnen ze ook meteen ingrijpen als er iets mis gaat. @ Hier: vandaag gezellig met moeder geshopt. 2 stukke stof gekocht, zodat mijn moeder hoezen kan gaan maken voor mijn driehoekig boxkleed... Ik had op internet gezocht voor zo`n boxkleed: 75,- en dan vond ik de kleur nog niet eens mooi! Daarnaast nog heerlijk samen kleertjes gekeken... wel moeilijk als je zelf weet, wat het wordt en je ma niet
@D1982: Heerlijk hè, shoppen voor de baby! Hoewel ik het ook nog best wel lastig vind om neutrale kleertjes te vinden. Wij weten het dan wel, maar aangezien er toch nog altijd wel een kansje is dat ze het mis hebben, wil ik toch niet te veel echte jongens/meiden kleding hebben.
Aaaahhhhh... gewoon van half 11 tot half 7 doorgeslapen. Even een beetje wakker geworden omdat ik moest plassen, maar ik heb me heel eigenwijs weer omgedraaid om verder te slapen. Zalig! En gisterenmiddag ook een paar uurtjes geslapen, dus ik kan er vandag weer tegen1 (Mag ook wel; sportdag in deze hitte! Gelukkig zijn we om 2 uur klaar.)
@ D1982 Begrijpelijk dat je niet een te vol programma wil. Het wordt steeds zwaarder en met deze warmte moet je ook niet te gek doen. Heerlijk he, om een moeder te hebben die handig is met de naaaimachine. Mijn moeder heeft ook al een speelkleed gemaakt met leuke hoezen eromheen. Ideaal! Dat lijkt me zeker lastig kleertjes kijken als de ander niet weet wat het is. @ Tupp Fijn dat je lekker hebt geslapen! Dat doet de (zwangere) mens goed. @ kleertjes en geslacht In ons geval was het aardig duidelijk dat er een piemel zat, dus ik heb me er maar volledig aan overgegeven. Gelukkig zijn de 1e kleertjes die ik bij Hema kocht vrij neutraal, dus mocht het toch verkeerd gezien zijn door de 2 echoscopistes en onszelf, dan zitten we wel goed.
Pffff.... wat was het warm vandaag! Nadat ik thuiskwam heb ik al mijn kleding uitgegooid en ben ik eerst onder de koude douche gesprongen. Héérlijk! Het is nu nog steeds 27 graden binnen en ruim 30 buiten in de achtertuin. Ramen openzetten heeft dus totaal geen zin. 's Is al wel afgekoeld, toen ik thuiskwam was het in de tuin 41,5 in de schaduw! Bah! Wat vinden jullie van deze temperatuur? Liefhebbers of mag het van jullie ook wel koeler?
Hoi! Jeetje, wat een weekend zeg! Eerst waterschade door de storm; het dak lekte en het water stroomde langs de lichtpunten en muren naar beneden. Toen blikseminslag in de straat. De pc en de router zijn nu stuk. En op zondag verloren.... bah! En gisteren een mereljong gered... die ineens om 7 uur dood in zijn kooitje lag. We wilden hem net naar de opvang brengen. Dit soort weekenden mogen me bespaart blijven. Gelukkig zijn we iig gedekt voor stormschade! Maar zo'n dood jonkie raakt me wel! Anyway, terug in internetland... hoe is het jullie vergaan? Ik hoop dat jullie minder last hebben gehad van de storm! @ Kirribir: Je had gisteren de echo, toch? Hoe is het gegaan? Maak me wel een beetje zorgen dat je nog niet "ingecheckt" hebt. @ Tupp: Hoe gaat het met de hooikoorts?
G'middag! Wat is 't rustig hier.......Komt vast door de warmte! Zelf heb ik er ook last van.....zit dan meer binnen dan buiten. @kirrebir, hoe was je echo? @ zilvervosje, jeetje wat een weekend! Sterkte! @ tupp, voor mij graag wat koeler, kan mezelf echt geen houding meer geven met die warmte...... Fijn dat er nog nachten zijn waarin je wel doorslaapt, die zijn hier ook zeldzaam! @kleertjes en geslacht, hier echte jongenskleertjes gekocht! Geen twijfel mogelijk! Mocht het straks toch een meisje zijn, betekend het gewoon ff de zolder op en snel wassen! @april, hoe is het met je bekken, las dat je er meer last van kreeg? Hoe is DE foto geworden? Verschrikkelijk he, niet lachen, je oren laten zien.....bah! @d1982, heerlijk he zo'n moeder die voor je kan naaien, in ons geval is dat mijn schoonmoeder! Het wiegje is nu bijna klaar! Alleen het hemeltje nog.......en dan komen de foto's! Verder is het kamertje klaar op wat aankleding na, heb een begin gemaakt met wassen, maar ga me daar verder van het weekend op storten! @bevallen, de vraag is ligt hij goed, is weer terug naar stuit gedraaid! Draaikontje dat die is...... @hier, ben toch wel van slag geweest bij de begrafenis! Het deed me meer dan ik verwacht had! Ik had ook heel veel last van harde pijnlijke buiken! Gelukkig zijn ze wel af genomen, maar merk dat ik echt rustig aan moet doen! Het kamertje is nu echt bijna af......de badkamer ook bijna......! Maar die wordt waarschijnlijk verder afgemaakt in een later stadium, we merken dat het nu gewoon te veel is, klussen, hoog zwager, dochter, werk! Noem maar op! Nog 2 ochtendjes werken en dan heb ik verlof!!! Wat zal dat een rust geven! Mijn schoonmoeder komt me elke helpen, wat is het toch een schat!
Ja, rustig he! Wat vervelend dat hij is teruggedraaid. Maar je hebt nog genoeg tijd, toch? Was het wel een mooie begrafenis (ondanks de harde buiken)?