@zilver: het is inderdaad gewoon even wennen, maandag is hij weeral 3weken thuis. maar het lijkt nu later te komen? anders had ik dat de eerste dagen. nu was het de eerste week dat ik af en toe chagi werd omdat hij helemaal niks deed? ik liep heel de tijd achter hem aan om op te ruimen, normaal is hij zelf erg netjes en opruimerig maar dat was meer omdat hij even in het gewone ritme moest komen. daarna ging het goed, maar nu erger ik me aan kleine dingen. de stomste dingen dat hij een tafelkleed op tafel legt als we gaan eten en dat leah er dan aan trekt (dan is het zijn schuld, want ik leg tegenwoordig geen kleed meer) dat ik leah vanmorgen een wit shirtje aangedaan had en dat hij haar 5minuten later een eierkoek met boter geeft (ze likt dan de boter eraf en eet de koek niet op) en dat hij haar geen slab aandoet (dus het witte shirtje gelijk vies is) en normaal maak ik me daar niet zo druk om. maar vanmorgen :x ggrr maar dat ligt denk ik deels aan mijn hormonen (haha, kan ik het nog ergens op steken) af en toe moet ik om mezelf lachen hoor, want het zijn van die stomme kleine dingen (maar hij is ook heel lief hoor, heeft net weeral een ander rolgordijn opgehangen, is de hondjes aan het uitlaten en doet veel met leah. terwijl hij ook aan het klussen is. en niet te vergeten dat hij net 4maanden gewerkt heeft (af en toe zondags vrij, maar niet altijd) dat moet ik zelf ook niet vergeten.)
@nisa: Ohhhh, trage computers... vréselijk! Leuk om toch weer even wat van je te horen & dat alles goed gaat. @silsa: Sterkte meid! Ik hoop dat het voor jullie ook gauw 'goed' raak is. @zilvervosje: Ik heb Lennette van Dongen niet gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat het emotioneel is. Zeker met een gezonde dosis zwangerschapshormonen erbij. Maar ik merk ook dat ik eigenlijk niet kan / durf / wil mopperen op de zwangerschapskwaaltjes. (Nu valt hij bij mij ook wel mee hoor!) Nou ja; hier mopper ik af en toe wel. maar naar collega's en ouders van leerlingen en vriendinnen enzo absoluut niet. Ik ben veel te dankbaar dat ik zwanger mag zijn! Dus ik neem rugpijn, maagzuur, harde buiken, kuitkramp etc allemaal voor lief. @Brenjomi: Zijn je broeken binnen? Hoe staan ze? Enne: niet teveel mopperen op de hardwerkende man van jou hè. Hij is alweer helemaal terug in de routine... maar wel de routinge van 4 maanden geleden. Dus eigenlijk ben jij degene die het 'fout' doet. Haha.
Nou dames, ben weer terug hoor... Kon een maand lang (!!!) niet op de pc door een mega pc-crash. En het ergste is nog dat ik 8 maanden aan foto's kwijt ben... Dus ben nu op internet vanalles bij elkaar aan het sprokkelen van wat ik had gepost enzo. Ik ga straks eens even rustig terug bladeren. Nu alvast even spammen met mijn 3d echo. (die inmiddels al 5 weken geleden is gemaakt) Heb er even een links van moeten maken want ik mag blijkbaar geen plaatjes meer uploaden...
@Cossy: Welkom terug! Maar wat vreselijk van je foto's! En ik heb er nog steeds niks van geleerd, want ondanks het feit dat ik toen ook al dacht 'Ik moet nodig weer eens back-uppen', heb ik het nog steeds niet gedaan. Dit weekend doe ik het echt!! Ik hoop dat je toch nog wat foto's bij elkaar kunt sprokkelen. Eventueel kun je ook nog eens naar de memoriekaartjes in je fototoestel laten kijken, het schijn dat ze daarvan ook nog wel eens foto's terug kunnen halen die je al gewist hebt. Misschien levert dat ook nog wat plaatjes op? Wat een heerlijke foto trouwens, eindelijk laat dat eigenwijze dametje haar gezichtje goed zien!
Nog ff een update op mijn verhaal over Eltime gisteren (als iemand het wil weten): Ze heeft het niet lang uitgehouden op vakantie en is eerder terug gekomen. Gelukkig wees de echo uit dat het vruchtje wel op de juiste plek zit! En nu hopen dat het een plakkert is!
@cossy, fijn dat je weer online bent, balen van de foto's. hopelijk haal je er nog wat terug via internet? succes. wel een mooie foto van je echo, grappig om te zien. @kirrebir, ik was toch wel nieuwsgierig naar eltime. gelukkig zit het goed, nu inderdaad hopen op een plakkert, ik hoop mee. @tupp, jaja, de broeken pasten heb nu 2witte broeken bij. 1linnen en een driekwart. aangezien ik erg klein ben (1,60) zijn mijn broeken altijd te lang. mijn moeder is daar inmiddels op ingespeelt, dus die heeft gister voor we doorgingen nog even vlug de pijpen vastgezet met een paar steekjes, die blijven meestal erg goed zitten (is ook handig als je broek nog krimpt na het wassen, want dan zit hij nog niet vast) vriend zijn broek is ook gelijk een klein stukje omgeslagen, die was ook iets te lang. het feest was heel erg gezellig. heb af en toe gezeten, want lang staan kan ik niet meer goed. heb ook nog gedanst. we waren om half5 thuis ppff leah is nog bij mijn schoonouders, daar gaan we straks om. ben nog erg moe nu, wel lang geslapen, maar de buren gingen op vakantie en onze auto stond in de weg, ze konden er niet langs met de caravan (van hun oprit) dus ze belden rond kwart over 11 aan of we de auto wilden verzetten de buurman zei nog: sorry, ik heb echt zo lang mogelijk gewacht met aanbellen, volgens mij hadden ze door dat we laat thuis waren ga zo eerst naar de bakker om verse broodjes hhmm heb honger (had ik vannacht al, heb al iets gegeten, maar mocht van vriend niet meer om frietjes rijden heerlijk is dat zo snachts om friet. had het nog kunnen doen, want vriend weet niet alles meer van gister)
@Kirrebir: Bedankt voor de update m.b.t. Eltime!Ik duim voor haar. @Brenjomi: Leuk feestje dus. Mooi! Lijkt me ook heerlijk om weer lekker met z'n 2tjes naar feestjes te kunnen.
@tupp, het was ook erg leuk, we gaan ook niet zo vaak met zijn 2tjes weg. we wilden eerst uit eten, maar we waren nogal laat, dus hebben we gewoon een frietje gegeten (voor we doorgingen) dat was ook al leuk. het was vannacht wel vreemd dat leah niet thuis was, maar ook wel lekker. we gaan zo om haar. ben nog erg moe vanavond op tijd gaan slapen. @hier, morgen hebben we 9jaar 'verkering' we gaan denk ik niet veel speciaals doen. en heb eindelijk een kast en commode gevonden voor op leah haar kamer ze bellen waarschijnljk vanavond nog terug of ze het eens zijn met de prijs? ik denk het wel. ben erg benieuwd. ben wel blij dat we dat dan eindelijk hebben. weer een zorg minder (dan gaan we over naar de kaartjes)
Wij hebben net de lamellen besteld. Verder moet ik nog een paar kleine dingetjes (een extra badcape, een doosje om de billendoekjes in te doen, dat soort dingen) Verder hebben we alles wel in huis of het is al besteld en dus 'onderweg'. Dat geeft wel rust, eigenlijk. We moeten nog wel een hoop dingen ophangen hoor en ik moet alles nog wassen. Maar toch: 't Is er tenminste.
Hoi Dames, Hier weer terug van Parijs! Erg mooie dagen gehad en de bruiloft van onze vrienden was erg mooi. Merk wel dat ik steeds sneller moe word en ook het lopen door Parijs ging niet altijd even makkelijk... Ik zie zelfs een beetje op tegen het weer moeten gaan werken, ik ben benieuwd of ik zo`n heel dag werken wel ga trekken!? Gistermiddag teruggereden, helaas een minder leuk telefoontje gekregen van mijn tweelingzusje: Bram hielt donderdagmiddag opeens op met ademen. Mijn zusje was bij mijn moeder en mijn moeder heeft gelukkig heel kordaat gehandeld. Bram is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek dat met het hartje en de longen niets mis is. Waarschijnlijk heeft hij zich verslikt. Boh dat is echt schrikken. Ik snap ook wel dat ze me niet eerder had willen bellen ivm de bruiloft, maar toch... We waren eigenlijk te laat thuis voor het bezoekuur, maar gelukkig mochten we direct naar Bram en mijn zusje. Bram heeft 48 uur aan de bewaking gelegen, maar hebebn niets meer kunnen zien, vanmiddag mag hij naar huis en gaan ze beginnen met het indikken van wat melk, zodat hij zich minder snel zal verslikken. Sorry voor mijn ego bericht. Ik moest het gewoon even kwijt. @ Kirrebir: GEFELICITEERD een goede echo. En een mooie banner! @ Tamar: oh heerlijk je hebt al verlof. Geniet ervan! @ Warm weer: gelukkig is het wat afgekoeld! Eind vorige week had ik het echt helemaal gehad... Hopelijk blijft de enorme hitte nu even weg, anders ga ik misschien toch overwegen om nog maar 50% te werken. @ Brenjomi: gelukkig hebben jullie eindelijk de kast en de commode gevonden. Mooie foto van op het strand! @ Cossy: welkom terug. Hopelijk kun je op een of andere manier toch nog wat foto`s terugkrijgen. Echt ontzettend balen! Mooie 3D foto van jullie meisje. Wij zijn afgelopen maandag nog geweest voor een herkansing. Ons kindje lag niet meer in stuit, maar nu lag het wel met het hoofdje in de wand. Komende donderdag gaan we voor de 2 herkansing. Ik ben benieuwd! @ Tupp: jij hoeft dus ook nog maar 2 weekjes tot aan je verlof, heerlijk! Gelukkig heb je wat meer! Mogen we foto`s zien van het kamertje? Ik ga wachten met het wassen van spulletje tot dat ik verlof heb. @ April: hoe gaat het met je? Nog veel last van harde buiken? @ Ano: wat fijn dat je nu 50% kan gaan werken. Hopelijk geeft het wat meer rust en heb je ook minder harde buiken. @ Nisa: gelukkig is alles goed met je! Vervelend van die trage pc @ Zilvervosje: haha mag je van de drama-queen al niet meer op je rechter zij liggen! Ik merk als ik van zij wissel dat de kleine gaat voelen wat hij/zij allemaal voelt aan die kant. Draai ik weer terug naar de andere kant dan doet hij/zij precies hetzelfde. Zo leuk! Hopelijk ben ik niemand vergeten Fijn weekend nog allemaal!
@ kirrebir He bah, wat naar voor Eltime. Ik hoop ook dat het dit keer helemaal goed gaat! En Noukje dus ook weer misschien beginnen. Spannend. Ik zag nog wat andere namen in het online lijstje, zoals L78 en nog enkele anderen. Hopelijk gaat het met hen allemaal goed. @ Brenjomi, ja, hier ook bobbeltjes. Als ik ga douchen controleer ik altijd even. Zelf heb ik daar dus wel last van. Zwaar en pijnlijk gevoel, maar met die sexy slip is het verder heel goed te doen. Steunkousen heb ik weinig aan, omdat ik toch echt weinig last heb van die op mijn been. Kostte ons wel 150 euro, dus misschien moet ik ze al is het enkel voor het geld aantrekken. @ D1982 Fijn dat je hebt genoten van je trip naar Parijs! Maar wat een verhaal joh, arme Bram. (hoe oud is hij?) Wat eng, je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als je moeder niet zo kordaat gehandeld had. Ik krijg het er benauwd van. Mijn zoontje verslikte zich laats met avondeten en mijn man had hem bijna uit de kinderstoel gehaald om ondersteboven te houden, maar gelukkig was het al weer goed. Zegt ons ventje: Hahaha, Jeuk! (=Leuk) @ Hier vandaag ontzettend leuk behang gekocht voor de babykamer. Met leuke leeuwtjes. 1 wand wordt met leeuwtjes en de rest heel mooi zacht lichtbruin. Ik ben er zo blij mee. Nu nog zorgen dat het er knap op komt, want we zijn beiden geen ervaren behangers.
Oh ja L78 gaat ook goed. Die bleek een schildklier probleem te hebben, daar gebruikt ze medicijnen voor en is nu bijna 20 weken zwanger. Van de anderen in het lijstje (sunshine1975 en Snoetetoet) weet ik niks. En hoe het Krokodieltje vergaat op dit moment ook niet.
@ April: Brammetje is bijna 9 weken oud. Hij lag in de box toen ze opeens zag dat hij lijkbleek was. Toen ze hem oppakte was hij helemaal slap... Ik had mijn zusje net nog aan de lijn en ze zat te huilen. Ze durft gewoon niet te gaan slapen, bang dat ze er niet optijd bij is. Ik heb zo met haar te doen! Normaal is mijn zusje behoorlijk makkelijk, maar zoiets verandert dat gewoon helemaal. @ Kirrebir: Inderdaad wat naar voor Eltime. Hopelijk heeft Anoukje dit keer meer geluk en mooi dat L78 nu al 20 weken zwanger is (die had toch enorm veel miskramen gehad, of haal ik nu wat door elkaar?) @ Hier: lekker rustig weekend. Even bijkomen van ons tripje naar Parijs
Krokodieltje hier . Met mij gaat het uitstekend, hoor! Kan nog steeds niet klagen. Maar zolang ik nog werk , heb ik weinig puf om uitgebreid te reageren. Nog 2 weken en 2 dagen werken, dan trouwen en dan met verlof. Heb de hitte heerlijk gevonden, alleen mijn voeten en enkels zijn ervan opgezwollen tot formaat olifant . Buik groeit, kindje is mooi gemiddeld van formaat, bloeddruk is goed, slaap wonderwel nog steeds als een blok. Dus tot nu toe een topzwangerschap . Ik lees nog steeds met jullie mee, ben blij dat het goed gaat met iedereen. Een dat het ook bij Kirrebir deze keer goed is, wat fijn! Nu Noukje nog inderdaad....
@D1982: Oei, wat zal dat schrikken zijn geweest! Hopen dat het niet meer voorkomt! @Krokodieltje: Wat een drukte nog dan, de komende weken. Werk afronden, huwelijk voorbereiden. Maar wel heel erg leuk! Zwanger en trouwen, da's dubbel genieten!
Heey meiden! Fijn dat het goed gaat met jullie, op wat ongemakken na. Ik vind de zwangerschap nu eerlijk gezegd best zwaar worden. Ik heb al een week elke dag indalingsweeen, en mijn bekken en rug worden ook pijnlijk als ik loop. En die buik is zwaaaar... En dan zit ik nog eens de hele dag met een druk peutertje en het huishouden. Maarja, nog 6 weken, over 3 weken mag ze al komen. Dus zo lang gaat het niet meer duren. Reservenaam hebben wij trouwens ook niet. Ik ken gelukkig niemand die zwanger is en voor mij uitgeteld, dus bij ons zou dat niet eens kunnen. maar ik denk niet dat ik nu mijn naam nog aan zou passen. Ja, of je zus moet al net voor je bevallen ofzo, dan begrijp ik het wel. Maar als je die naam al maanden gebruikt ben je er echt aan gewend.
@Cossy: Jij mag echt al gaan aftellen. Spannend hoor! En Tamar en Krokodieltje zijn ongeveer net zo ver. Ik ben benieuwd wie van jullie de eerste is straks! @hier: Gisteren hebben we bij collega's van Tuppman gebarbecued. Gezellig en lekker! En vandaag hebben we spullen opgehangen in de babykamer: het plankje boven de commode, de poster, de meetlat en een soort mobiel. Eigenlijk zijn de lamellen het enige wat nog echt moet. Maar goed, daar moeten we dus nog even op wachten. Verder wil ik ook nog wel een paar dingetjes om de kamer verder aan te kleden, want het is nog een beetje kaal. Alleen weet ik nog niet zo goed wat. Eigenlijk zou ik nog wel heel graag een mooie witte schommelstoel willen, maar degene die ik tot nu toe gezien heb zijn toch wel vrij duur. Misschien vraag ik er wel één voor mijn verjaardag. (Ik ben 2 weken na de uitgerekende datum zelf jarig. Dus wie weet wat ik nog meer krijg die dag. ) De nieuwe plaatjes komen trouwens van de poster die op de babykamer hangt. Dit komt straks ook weer terug in het geboortekaartje.
@ kirrebir Hee wat goed L78 ook alweer 20 weken zwanger! @ Cossy en Krokodieltje Ik krijg hier bijna een rolberoerte Wat gaat het ineens hárd! Ik denk steeds dat het allemaal nog wel een tijd duurt, maar als ik hier alweer zie dat jullie (en Tamar) over 6 weken misschien al aan het bevallen zijn, sta ik er ineens bij stil dat het bij mij ook al weer opschiet, bijna op de 30 weken.... @ Cossy Kan me indenken dat het zwaarder wordt voor je nu met je buik en Vince erbij. Ik ben ook erg benieuwd hoe dat hier straks gaat met mijn lijf en mijn zoontje. @ d1982 Wat afschuwelijk, wat zal je zusje zich angstig hebben gevoeld en ik begrijp heel goed dat ze dat nu nog heeft. Hoe gaat het nu met kleine Bram? Toevallig sprak ik laatst met iemand over een soortgelijke situatie welke zijzelf had meegemaakt met haar kindje. Als moeder (ouder) voel je je dan zó bang en kwetsbaar. Ik merk zelf dat sinds ik moeder ben me veel bewuster ben van de gevaren in het leven en ook de kwetsbaarheid van de mens en het leven. Het is niet dat ik continu met angst leef, maar ik sta wat vaker stil bij bepaalde dingen, waar ik daarvoor gewoon aan voorbij ging. Zoals nare krantenberichten over familieleed, zieke kinderen/ouders met kindjes natuurrampen. Voorheen kon ik dat soort dingen makkelijk van me afzetten, maar nu als moeder lukt dat me niet altijd even gemakkelijk. Deze vrouw en ik waren het met elkaar eens dat het moederschap je op vele vlakken doet veranderen. Mijn man heeft dit ook sterk. Je oerinstinct gaat zich nog sterker ontwikkelen en je wil je gezin beschermen tegen nare invloeden van buitenaf. @ Tupp Leuke plaatjes hoor! Ja dat hadden wij ook bij het babykamertje van mijn zoontje. het was af en prachtig, maar er moest gewoon nog wal leuks aan decoratie bij. En dan.....is je baby er en is deze het pronkstuk van je kamertje en leeft zo'n kamertje en je huis ineens veel meer! Daar kan geen decoratief stuk tegenop! Ik ben nog steeds bezig met de kamertjes op te leuken. Zo gaan we zoons houten speelgoedkist mooi schilderen en beplakken met vrolijke muurstickers. Ik ben helemaal weg van muurstickers. Heb bij muurstickerwinkel.nl hele vrolijke beestenstickers besteld. een van de Ark van Noach en een met bosdieren. Mijn zoon heeft deze laatste ook al op zijn kamer en het resultaat was super. Helaas hadden we het op grijphoogte hangen, dus de konijnebillen zijn eraf gescheurd, vandaar nieuw besteld en dit keer hoger ophangen. Verder hadden we van die windgongetjes en zonnehangers gekocht om de kamers leuker te maken. heel knus. Wereldwinkel verkoopt ook vaak leuke mobiels en dergelijke. @ Hier Manlief luistert iedere avond even aan mijn buik om het hartje van ons kleine kereltje te horen. Dat deed hij bij zoon ook altijd, was zo leuk voor hem. dat is iets wat echt van papa is. Donderdag weer naar de vk en krijg dan weer zo'n fijne anti-d prik. Bah, dat is van dat taaie spul, dus het is niet gewoon een prikje, nee je voelt het echt serieus. Iemand anders ook nog zo gelukkig met een negatieve bloedgroep? Niemand meer buikjes opgemeten? jammer hoor, ben zo nieuwsgierig.
Ik ben ook erg benieuwd welk beebje als eerste gaat komen! Heb het idee dat het hier wel eens tot na 40 weken zou kunnen gaan duren... tupp -> Leuk is dat he, aan de babykamer werken! Wij hebben gisteren de plintjes gelegd, nu alleen nog gordijnen, en dan wil ik nog kijken voor een leuke spiegel ofzo. Verder is het af. april1 -> Ja hard gaat het zeker! Hoewel ik vrees dat de laatste weken juist heel lang zullen gaan duren, al is het maar door de lichamelijk ongemakken... Achja, we komen er wel. Ik heb trouwens A+, dus hier geen prikken.
Hoi! @ D1982: Dat lijkt me echt vreselijk schrikken! Bah, ik wil er echt niet aan denken wat er had kunnen gebeuren! Kan me voorstellen dat je zus helemaal slag is. En zo jong ook nog, 9 weekjes! Krijgt hij nog verdere controles? @ Kirrebir: Wat fijn om te horen dat ales goed is met L78 en Eltime!! Jeetje, dus eigenlijk alleen Noukje nog? Spannend hoor! Hoe is het met jou? Al wat rustiger of toch nog wel spannend? @ Tupp: Ja, ik vind het ook wel moeilijk om eerlijk te zijn over klachtjes. Hier kan het wel, we zitten immers in hetzelfde schuitje. Maar naar buiten gaat alles altijd goed. (Ook als ze me dik noemen... grrr) Die paniek dat het misschien wel nooit lukt, dat was wel even goed om dat weer te voelen. Ik was meteen een stuk minder gefocust op het maagzuur (rot is dat, he?), mijn rugvetjes en dat ik deze zomer geen Jills mag . Ineens besefte ik me weer dat het ook echt heel goed gaat. En wat een wonder dat is. @ Cossy: wat een snoezig meisje!! Mooi koppie heeft ze al! @ April: Hoe doet jouw man dat, dat hartje horen? Die van mij probeert het ook, maar hoort heel weinig. Onze drama-queen heeft zelfs het grapje ontwikkelt dat ze heel erg beweegt, totdat pappa kijkt. Dan is het muisstil! (hoe weet ze dit ) Zilverman vindt het niet zo grappig meer, en nu heeft hij het spelletje bedacht dat hij met zijn vlakke hand behoorlijk drukt op mijn buik. Zij voelt dat terug en gaat dan verliggen. Hmmm... weet niet of dit nou de beste kennismaking is . @ hier: Mijn buik lijkt soms wel een ouderwets waterbed, zo schudt het! Ze is duidelijk haar spieren aan het oefenen. Meestal is het wel erg leuk, maar 's nachts om 3 uur een volleybalwedstrijd in mijn buik meemaken is toch bedenkelijk . Ach, ik weet dat ik na de geboorte mijn wekker vast om 3 uur kan zetten. Dat is vanaf de 6de week... volgens mij is ze dan gewoon wakker. De kinderkamer begint te komen. Er staat al een elfje op het lichtknopje en op een muur heeft zilverman een prachtige pluispaardenbloem getekent. Het lijkt of er een briesje door het raam waait en pluisjes heeft weggeblazen. Tussen twee pluisjes spelen twee elfjes. Zo zoet Nu is hij op een andere muur sillouetjes aan het tekenen van een elfenparade, dicht bij de grond, zodat ze straks lekker kan dromen. Samen met de rompertjes wordt het nu wel heel echt. Ik kan me bijna niet inhouden om met een rompertje in mijn armen uit te proberen hoe het is om haar vast te houden! Zucht... roze wolk is ongemerkt gearriveerd