Hihi heerlijk is dat he, zo lekker weg dromen bij je baby-spulletjes. Hebben jullie daar nou ook last van, zo'n gejaagd gevoel, alles MOET af? En liever vandaag dan morgen, nee nog liever gisteren... Wordt echt gek van mezelf, hahaha!
Hihi, ja! Alleen heb ik er niet zo veel last van als zilverman. Tenminste... hij heeft een beetje last van mijn gejaag. Gisteren moesten ineens de batterijen in de rookmelders. En wel nu! (die zitten er al een tijdje niet in, toen ze ineens begonnen te piepen omdat de batterijen leeg waren). Hij is uiteindelijk maar naar boven gevlucht om verder te schilderen, anders had hij ook de kinderkamer moeten uitruimen, de garage leeg moeten halen en de plinten moeten lakken. Ik ben vooral bezig met huisvrouw worden, geloof ik. Ik ben aan het bakken, jam aan het maken (geen geintje!), en serieus aan het nadenken over borduurpatroontjes. Dit had niemand me een jaar geleden wijs kunnen maken!
Hahaha zoooo herkenbaar! Ik mocht zondag lekker uitslapen, had me er echt op verheugd want het was alweer weken geleden. Schoot me om 8 uur te binnen dat ik nog een paar geboortekaartjes moest adresseren. Nou ben mooi op kunnen staan, het ging echt niet meer uit mijn hoofd...
@ Cossy Ik hoop voor je dat je meisje lekker op tijd is. Mijn zoon kwam met 41+2, dus ik ga er dit keer voor het gemak van uit dat ik 42 weken zwanger zal zijn, dan valt het alleen maar weer mee als onze baby eerder komt. Ik vond het de vorige keer helemaal niet leuk, dat hij niet gewoon netjes met 40 wkn kwam, ik was er zó klaar mee, het was bloedheet die zomer en ik kón niet meer. Maar ja, je hebt het niet voor het zeggen, he. Geduldig afwachten maar weer. @ Zilvervosje Mijn man gaat zo'n 10 cm onder mijn navel luisteren (oor op de blote buik uiteraard) en dan werkt hij dat hele gebied af. Soms hoort hij het linksonder goed en zoals gisterenavond wist ik hoe de baby lag en had hij de hartslag direct te pakken toen hij midden onder mijn navel luisterde. Het verschil tussen jouw en de baby's hartslag is duidelijk te horen, he, die van de baby gaat veel sneller. Succes! Klinkt leuk die elfjeskamer en die pluizige paardebloem! Hier lieve leeuwtjes voor onze knul! Ik hoop dat we gauw kunnen beginnen met behangen, we zullen het in etappes moeten doen, aangezien we geen oppasmogelijkheden hebben. Hopelijk gaat het ons een beetje knap lukken, we zijn beiden onervaren behangers.
@April: Als ik er aan denk zal ik mijn buik nog meten, maar dan moet ik eerst HE LE MAAL naar boven lopen en daar heb ik nu echt geen zin in. Pffff... warm en werken wordt nu langzaamaan toch wel steeds wat vermoeiender. @werk: Nog 2 weken! Deze week 'gewoon' school en volgende week zomerschool. Na de zomervakantie kom ik niet meer terug vanwege verlof, dus het is DRUK. Dat is het einde van het schooljaar altijd hoor: alle achterstallige administratie nog even op orde maken, alles afronden, klas overdragen, lokaal opruimen, spullen doorgeven aan de volgende groep, overdracht van je nieuwe groep enz. enz. En nu moet ik ook zorgen dat echt ALLES voor de eerste week van het nieuwe schooljaar iook al klaarligt, alle lessen gepland zijn. Normaal doe ik dat in de laatste vakantie week, maar ik durf er nu niet op te vertrouwen dat ik die week nog 'heb'. Ik weet nog niet wie mij gaat vervangen (echt schandalig!), dus ik kan ook niks mondeling overdragen, ik kan niet laten zien waar alle spullen staan. Dat moet dus ook nog allemaal schriftelijk. Kortom: in plaatse van rustiger aandoen in de laatste weken en dagen voor mijn verlof, wordt het alleen maar gekker. @Zilvervosje: Ik geloof dat je niet eens een wekker hoeft te zetten hoor... Die kleine heeft volume genoeg. Haha. Grappig dat jij de bewegingen vergelijkt met sporten. Ik roep juist "Bob de Bouwer is weer een serre aan het maken." of "Bob is bezig met de dakkapel." Zo te horen slaat de nesteldrang bij jou goed toe! Hier (helaas) nog niet zo. Helaas omdat ik nog steeds met frisse tegenzin mijn vaste poetstaken doe. Als ik het doe. En dat terwijl het huis best even een goede schoonmaakbeurt kan gebruiken! Gelukkig heeft mijn moeder altijd nesteldrang, zwanger of niet , dus wie weet krijg ik haar een keer zo ver. Haha (Ga ik niet doen hoor, dan voel ik me vreselijk opgelaten!) @Cossy: Ik had ook dat "het-moest-gisteren-af-gevoel" maar nu heb ik er even geen last meer van. Nu is het meeste hier dus ook wel gedaan. En wat er nog moet gebeuren (wassen en zo) daar heb ik nu in combinatie met mijn werk echt geen puf voor. Dus dat kan wel even wachten!
Hello! @ tupp, heerlijk nog twee weekjes werken....hou je rustig! Die laatste weken vond behoorlijk pittig! Kreeg ook meer harde buiken! Leuk die plaatjes voor de babykamer.... @ april, wat gaaf dat je man het hartje hoort, zullen wij ook eens proberen! @ cossy, back in town! Balen zeg dat je zoveel foto's kwijt bent geraakt. Heb je ze inmiddels weer een beetje bij elkaar kunnen sprokkelen? Hoe "bevallen" jou laatste loodjes? Ik vind het behoorlijk pittig... @ zilvervosje, zo herkenbaar die drang dat alles af moet.....En het grappige is dat als ik me bedenk of het realistisch is, het vaak niet echt nodig is! Vaak kan de baby ook bv zonder dat afgelakte plintje wel opgroeien! Komt hij/zij echt niks te kort..... @ buikomvang, 106 cm! @ leuk om iets van de andere mama's in spe te horen! @ hier, vanmiddag naar de gyn! Ben benieuwd hoe hij ligt, vind het moeilijker te voelen! Duimen jullie mee voor een hoofdligging? Ik ga vanmiddag aangeven dat ik het graag over de bevalling wil hebben, dat zouden we met 34 wkn doen! Ik wil graag mijn wensen kenbaar maken..... @ bekken, iets te enthousiast mijn verlof begonnen! Hou vandaag maar een rustdag! Ik heb al aardig wat kleertjes ed gewassen en gestreken! Maar eigenlijk is dat gewoon teveel! Gelukkig heb ik nu een tijdelijk hulpje in de huishouding, voor manlief is het ook veel om alles te doen! Dus er komt nu iemand 2 x per week stofzuigen, in ieder geval tot mijn bevalling! @ de rest, fijne dag vandaag! Ik laat het hier even bij.....! Fijne dag!
even een echo bericht van mij: Gister naar de vk geweest en ben vanaf de eerste afspraak tot nu 11 kilo bijgekomen. Ik woog 51 kilo ben erg slank en kan eten wat ik wil en kom niet bij en nu woog ik gister op de weegschaal 62 kilo. Vond ze eigelijk wel teveel. Dus nu moet ik bloed prikken volgende week om te kijken of ik suiker heb. En heb een brief meegehad met wat ik mag eten. En wat niet. Hoeveel zijn jullie bijgekomen tot nu toe??
@ano, die kilo's gaan lekker hard he! Ik probeer ook niet teveel te snoepen, maar is soms best moeilijk! Ik heb al een tijdje niet op de weegschaal gestaan, de laatste keer ongeveer een week of 3 geleden zo'n 12 kilo! Is nu vast veel meer! Bij mijn dochter kwam ik vanaf nu nog 9 kilo aan....hoop dat dat nu iets minder is!
April1 -> Oh ja dat kan ik me echt goed voorstellen, dat je het na 40 weken heeeelemaal zat bent... Bij mij begon de bevalling gelukkig met 39 weken, daar was ik echt blij om. Ik schrok overigens wel een beetje, ik durfde eerst niet de geloven dat het 'echt' was, hahaha. Wat heb jij trouwens een geduldige man! Mijn vriend legt zijn hand precies 3 seconden op mijn buik als ik zeg dat de baby schopt, en als hij dan niet meteen iets voelt roept hij 'ik voel niks' en was het dat weer, hahaha. Volgens mij had hij het ook pas de eerste keer gevoeld met 25 weken ofzo. tupp -> Stressig hoor, die 2 weken hard werken nog. Gelukkig heb je daarna lekker vakantie! Lijkt me heerlijk, zo van de vakantie in het verlof rollen. Zou balen zijn als je daar nog een paar weken tussen moest werken. Tamar -> Ik vind het ook behoorlijk pittig! Heeft er denk ik ook mee te maken dat we al een kind hebben. Bij Vince ging ik lekker op de bank hangen en deed ik rustig aan, maarja als je al kinderen hebt zul je wel moeten. En dan ook nog die warmte... Heb dit keer dan ook veel meer last van harde buiken en voorweeen enzo. Ano -> Uhh, 20 kilo ofzo? Ja echt! Zodra ik zwanger ben lijk ik te ontploffen, de kilo's vliegen eraan. Maar ik had het wel verwacht hoor, bij Vince was ik ook 25 kilo bijgekomen. Het ging er overigens ook allemaal vanzelf weer af, dus volgens mij houdt mijn lichaam gewoon veel vocht vast ofzo.
dag dames, @ano, ik heb toevallig gister in mijn 'dagboek' gekeken van leah, daar woog ik nu (met 29weken en een paar dagen) 93.6. vanmorgen woog ik 89.2 dus het scheelt nu 4.4 kilo (vind dat nog redelijk veel) ben tot nu toe iets van 8,5- 9kilo aangekomen. hopelijk heb je geen suikerziekte? succes. @tupp, leuke plaatjes, moet wel even wennen dat je een andere hebt was de kip zo gewend @tamar, rustig aan, je hebt verlof ik vind het nu ook heerlijk weer om te wassen, maar de babykleertjes daar wacht ik nog even mee. heb nog tijd. (heb wel al redelijk wat liggen) @zilver, hihi, de roze wolk is er ik zei gister nog tegen vriend: straks hebben we gewoon weer een kleine baby. zat in de blije doos te kijken (had ik nog niet helemaal uitgepakt) en daar zitten erg kleine luiertjes in en die kleine kleertjes, ze lijken me veel te klein hahaha, terwijl maat 50 bij leah erg ruim was @het-moet-af: dat begin ik nu ook meer te krijgen, maar voor vriend is het nogal warm om te klussen (op zolder) er moet nog behangen worden, dat kan ik niet (nog nooit gedaan i.i.g) en vriend heeft nog maar 1 keer behangen. dus misschien dat zijn ouders kunnen helpen? leah haar bed komt zaterdag (of volgende week) en we zijn gister wezen kijken naar kasten, die zijn superleuk. en ze passen (er zal 4cm van de poten afmoeten, want hij is net te hoog en te breed. het is makkelijker om van de poten iets af te halen dan van de zijkant) als leah naar boven is gaan we de babykamer veranderen, wat we precies gaan veranderen weten we nog niet. er hoeft niet zo heel veel verandert te worden (al hebben we nu superleuke meubels gezien, type strand, 2dehands hier in de buurt. we zijn aan het twijfelen of we dat zouden willen overnemen? ) @hier, het is warm, heb er vandaag een beetje last van, mijn voetjes begonnen vanmorgen al pijnlijk te worden (van het vocht) vanmiddag gaan we zwemmen in het open-lucht zwembad hier in de buurt. heerlijk @april, ik probeer me ook voor te bereiden op langer dan 40weken. leah kwam met 38weken (precies) dus als ik nu tot 42weken loop is het wel lang wachten, daarom probeer ik me er al op in te stellen, wat erg moeilijk is. ik had al tegen vriend gezegd dat ik zelf 23september denk?? weet niet waarom? vriend had gekeken en het blijkt dan volle maan te zijn haha, is wel toevallig.
@cossy, haha, herkenbaar van je vriend. hier lijkt hij ook minder geinterreseerd. hij weet al hoe het voelt zei hij vorige week. ik vind dat op zich wel jammer (zeg dat ook tegen hem) want ik vind dit toch wel specialer dan bij leah. (bij leah was ik nog naief, nu veel minder) vind het nu nog meer een wonder dat ik weer zwanger ben en dat er een kindje in mijn buik groeit. maar hij heeft wel meer geduld met voelen dat jou vriend. al reageerd de baby best vlug op hem (zijn handen en stem enzo) @hier, vrijdag hebben we weer een pretecho, 3d. ben erg benieuwd of de baby goed te zien is? (en zich niet verstopt zoals bij cossy) en of het geslacht nog hetzelfde is we gaan er vanuit van wel, maar houden toch een klein beetje in ons achterhoofd dat het misschien toch niet zo is?? (je hoort wel vaker verhalen dat het niet goed gezien is) binnenkort ook weer terug naar de gyn. dan krijgen we ook weer een echo
Nou bij mijn vriend was het de eerste keer precies hetzelfde hoor. Hij vindt het wel leuk enzo, maar hij heeft gewoon echt totaal niets met zwangerschappen. Ik denk dat het voor hem niet concreet genoeg is. Het was dan wel ook duidelijk te merken dat hij zich in die 9 maanden nog niet had kunnen binden aan het kindje, want hij heeft na de geboorte echt maanden nodig gehad om er een ouderlijke band mee te krijgen. Hij vond Vince natuurlijk wel meteen heel leuk enzo, en hij hield ook meteen van hem. Maar niet op zo'n intense manier als dat hij nu van hem houdt. Terwijl ik dat zelf wel vanaf de allereerste seconde had.
@cossy, dat had vriend bij leah meer, hij vond het leuker om te voelen en te luisteren (hartje) nu weet hij al wat het is (zegt hij) een echte band had hij wel gelijk met leah. ben erg benieuwd hoe dat nu is? ook voor mezelf? (lijkt me nu al zonde dat leah minder aandacht krijgt, al zal dat wel erg meevallen)
Ja ik ben ook super benieuwd hoe het gaat met 2 kindjes!! Je eerste baby kun je altijd de onverdeelde aandacht geven. Maar straks zullen ze die toch echt moeten delen. Het scheelt natuurlijk dat baby's in het begin zoveel slapen. Maar het gaat vast ook behoorlijk zwaar worden.
en ik heb dan nog het geluk dat mijn vriend thuis is. hele dagen. dus ik moet het niet alleen doen. hij is tot ongeveer half december thuis (we weten nog niet precies wanneer) dus dat is heerlijk. ook met gebroken nachten enzo, want bij leah ging hij er ook uit (die kreeg de fles, maar in het begin bij borstvoeding ging hij haar halen en verschonen enzo) maar jij moet het nog grotendeels alleen doen. is je vriend thuis na de bevalling? en hoelang? vriend heeft net tegen de baby gepraat en op mijn buik geblazen, maar na het blazen was de baby vlug weg dat deed hij bij leah ook regelmatig.
Hallo dames @ Ano Ik hoop voor je dat het geen suiker is. Het valt me in mijn omgeving wel op dat vaak kleine tengere/slanke vrouwen veel meer lijken aan te komen, dus ipv de 'standaard' 12-14 kilo 10 kilo meer. (en dus geen suiker) Misschien is het juist doordat je van jezelf weinig vet hebt en je lichaam dat juist wel wil hebben voor de baby. Ik hoop dat het bij jou ook niets ernstigs/vervelends blijkt te zijn. @ Cossy en Brenjomi ja, mijn man heeft flink geduld, misschien komt dat wel doordat ik zijn hoofd tegen mijn buik geduwd blijf houden totdat hij de hartslag heeft gevonden. Nee hoor, hij vindt het zelf leuk om te doen en het is het enige concrete dat hij als vader kan doen tijdens de zw en natuurlijk voelen, maar net als bij zoon gaat deze kleine ook direct stilliggen als hij andere handen dan die van mama voelt. @ Cossy 39 wkn, wat heerlijk! Misschien moet ik me ook voor de zekerheid voorbereiden op het feit dat de baby ook eerder kan komen ipv later. Straks denk ik alle tijd te hebben en dan begint het al. Was bij mijn vriendin ook zo. We zouden op een zondag haar dikke buik eindelijk gaan gipsen, ze zou een maand later bevallen. Nou, die gipsen buik is er nooit gekomen, want het kindje kwam de maandag voor die afspraak en dus een maand te vroeg. Alles was prima met haar baby, gelukkig. @ Tamar 106! Daar ben ik volgens mij al overheen met mijn bijna 29 wkn, ik zat op 107 dacht ik. Jij hebt vast een kleiner en tengerder postuur dan ik. @ Tupp, zwaar soms he zo warm en dan die dikke buik. Had ik bij mijn zoon ook zo erg. Onze woning toen was omgekeerd, beneden slapen, douchen toilet en boven wonen. Dus ik moestr regelmatig trappenlopen en dat was niet fijn in een hete mei/juni met mijn buik van bijna 40 wkn. Nu heb ik er minder last van, maar ja ik ben ook nog niet zo ver als jij. Sterkte met de warmte.
@april, ik ben 162 en begon met 60 kilo! Niet echt dik, maar vet centreert zich helaas wel op mijn buik! Ik kom nu ook makkelijk aan! @moment van bevallen, ik beviel met 41,3! Dus als we dat aanhouden zal cossy eerder bevallen als ik! Wat ikzelf niet heel ego niet hoop hoor! Ik ben het echt zo zat.....Mijn man heeft gister zelfs mijn benen (en de rest) al geschoren! Hij zei dat dat niet inbegrepen was...haha! Bij mijn dochter heb ik zeker mijn benen zelf kunnen doen!
Weten jullie wie ik ook nog mis, tigger77! Ik heb even gezocht, maar ze post weinig, was laatst nog wel online! Maar zij is nu rum 36 wkn zwanger!
@Tamar: Doe rustig aan hè! Daar is je verlof tenslotte voor! Wel lekker om hulp in de huishouding te hebben! @hier: Ik krijg de laatste dagen wat meer harde buiken. Geen idee of het door de drukte komt of niet. Het hoort er volgens mij gewoon ook een beetje bij, met deze termijn? Het zijn er een paar per dag, ze duren niet lang en zijn niet pijnlijk. Niks ernstigs dus. Nou ja, morgen naar de vk, dan kaart ik het wel aan. @Brenjomi: Het lijkt me lastiger hoor, de babykamer voor de 2e. Natuurlijk heb je dan al wel een hoop, maar ja: je wilt ook wel weer wat dingen anders. En dan moet je natuurlijk de kamer van de eerste ook nog aanpakken. Dus je bent met twee dingen tegelijk bezig. Heeft Leah al zin in haar nieuwe kamertje? @buikomvang & gewicht: 101 cm en inmiddels 12 kg aangekomen. @man: In het begin was ik vaak degene die vroeg of hij wilde voelen, maar nu legt hij eigenlijk elke dag uit zichzelf wel even zijn handen op mijn buik. Maar goed: nu is er ook eigenlijk altijd wel een reactie, terwijl hij eerst nog wel eens voor niks zat te wachten. Dan zit je toch een beetje voor paal. Hij vind het wel erg leuk om de bewegingen te zien en te voelen. Ik ben heel benieuwd wat voor vader hij straks is. Een hele goede natuurlijk maar ik kan me hem makkelijker voorstellen met een wat ouder kind dan met een baby. Ben heel benieuwd of hij straks een beetje lol heeft in de verzorging. Ik denk in ieder geval dat hij heel lief en verliefd zal zijn, dat zit wel in zijn aard. Ik vind het trouwens heel gaaf dat er al een heleboel zo tegen de laatste loodjes lopen! We hebben toch maar mooi al vanaf het prille begin (en daarvoor natuurlijk!!) met elkaar meegeleefd. Toch bijzonder hoe we dat nu al maanden volhouden. En wat mij betreft houden we het nog lang vol! Mooi rustmoment tussen de voedingen en luiers door.
Nou, Ano, ik vind het netjes hoor, "maar" 11 kg aangekomen . Ik ben inmiddels 21 kg aangekomen. Ik was altijd superslank en mijn VK maakt helemaal geen probleem van de gewichtstoename. Ze meten normaal gesproken niet eens het gewicht, het was dat ik er zelf mee kwam (vond het zelf, al de hele zwangerschap door al, teveel). Maar ze vond het juist goed, omdat ik voor de zwangerschap ondergewicht had. Nu heb ik een mooie reserve voor de BV. Suiker heeft ze niet laten prikken. Snap het druk maken bij jou ook niet zo goed, dan zouden er bij mij al veel eerder allerlei alarmbellen moeten zijn gaan rinkelen . O ja, mijn buikomvang was dit weekend 104 cm, bij 4 weken was het nog 74 cm, wat een verschil, haha!