Ja ik ben express overal vroeg mee geweest. Ik ken mezelf heb gauw stress als ik dan moet gaan haasten op t laatste moment. Dan heb ik ook geen haar meer hihiihiiih
Tsja ik heb ook mn best gedaan alles al redelijk vroeg af te krijgen, maarja er moest zo ontzettend veel gebeuren... En ik heb praktisch alles in mn eentje moeten doen, mijn vriend is het grootste deel van de tijd weg geweest voor zn werk. Maargoed, nu is het echt bijna af. Heb zojuist mn vader weer gestalkt ( ) en die komt deze week een keer hierheen met zo'n klopboor. En vrijdag ga ik met mn ma de laatste dingetjes halen, zoals nog een paar extra mutsjes.
ik heb ook t meeste kluswerk zelf op mijn gemakkie gedaan. Mijn vriend heeft 2 linkerhanden en ik vind verven behangen enzo erg leuk. Dus het meeste heb ik zelf gedaan op mn vrije dagen vind t heerlijk om te doen.
Ja en het is ook nog eens fijner om het zelf te doen vind ik. Anders zit je constant aan iedereen te vragen of ze het nou eens (EINDELIJK) kunnen doen. (ja, daarmee zijn we weer terug bij het mannen-verhaal he...) Maarja er blijven helaas dingen die ik echt niet (meer) zelf kan doen, zoals met de meubels schuiven en hele zware dingen boren enzo...
oh maar dat ken ik ook niet hoor. Boren laat ik ook mijn vriend doen en de plinten leggen moet hij ook doen. Alleen net als dat je zegt dat duurt altijd even en dat is zooooooo irrriiiiii
Oh, zo herkenbaar! Mannen die alle tijd hebben en alles voor zich uitschuiven. En daar heb ik niet alleen nu last van, maar het hele jaar door Meestal zeg ik dan heel subtiel ik denk dat ik bijv. vrijdag maar eens dat en dat ga doen. En dan zegt hij meestal nee dat doe ik wel. Helaas is het zeggen niet hetzelfde als het doen Dus mijn trucje werkt niet echt vaak. Hyves: leuk om veel van jullie te zien op hyves!
Jeetje, ik ben ineens heel trots op mijn vriend! (En dat terwijl ik vanochtend nog stond te schelden omdat hij was weggegaan zonder de katten en de vissen eten te geven en nog steeds niet stofzuigt ook al belooft hij van wel) Kinderkamertje is bijna af, rolgordijntjes hangen al, bedje staat, kleerhangers zijn gekocht, matrasje ligt in het bedje... en ik "mag" zelfs wat lakentjes van Koeka kopen (veel te duur, maar ZO leuk). Hij zit nu tegenover me het geboortekaartje te tekenen... zwijmel. Na een weekend vol ruzie is het wel fijn om te weten dat jullie mannen ook niet altijd even ideaal zijn, en die van mij soms best meevalt Maar goed, bijna is niet helemaal... wie weet ligt het straks weer stil. @ Tupp: Hij moest net onwijs lachen om je advies.. volgens hem zou dat bij ons niet werken. Ik ben niet zo katzwijmerig, zegt hij, dus hij zou onraad ruiken. Ik weet wel beter (gnagna). @ April: Geweldig, het nummer van je ex!! Wat een manier om te zeggen "I moved on, baby" Heb hier hard moet lachen bij het idee om mijn foute ex zo'n streek te leveren, maar weet zijn nummer niet meer. Jammer.... Je hebt wat mij betreft de stoere chica award van de week gewonnen! @ (sub)totaalruptuur, naar voren ruptuur..... * handen over mijn oren * "lalalalalalalala" (Net als bij dr. Phil vandaag... met al die krijsende kids)
Het gezondheidsaspect aanhalen heeft hier gewerkt! Ik stond vanmorgen te douchen in een schone, schimmelplekjesvrije douche! Moest gisteravond wel bijna overgeven van de lucht van dat spul, maar het was voor een goed doel zeggen we maar.
oh ja en nog een (misschien raar) vraagje: De afgelopen weken heb ik niet aan sex moeten denken... Maar vanmorgen dacht ik ineens... hmm er ligt toch wel een lekker hapje naast me. Toen ik een beetje opgewonden begon te worden, kreeg ik best wel kleine nare felle steekjes door mijn bm en in de schede zelf (en toen deed ik nog niks)... Herkennen jullie dit?
@zilver: leuk dat Koeka! Ik kende het niet. Fijn dat je mannetje je weer blij heeft gemaakt. Ben heel benieuwd wat hij van het kaartje gaat maken. Plaats je ook binnenkort een foto van de muurschilderingen? @april: ik moest ook zo lachen om het nummer van je ex Hele goede actie!!
brenjomi -> Hihi ja ik heb wel vaker gehoord dat sex schijnt te helpen om de bevalling op te wekken. Bij mij begon het super spontaan, toen ik in het nagelstudio zat, hahaha! Gelukkig waren de eerste uurtjes niet super pijnlijk waardoor ik toch mn nagels af kon laten maken zonder dat iemand iets door had. Kirrebir -> Hoeraaaa, een schimmelvrije douche! En over sex, tsja ik merk wel een hoop ongemakjes inderdaad die ik normaal niet heb. Maar ik moet ook bekennen dat ik de laatste weken echt geen zin meer heb. Mijn lijf is al zooo bezig met de bevalling... Ik heb overal pijn, constant harde buiken, ik kan me niet eens meer draaien in bed... En daarnaast voel ik me ook nog KINGSIZE. Niet echt opwindend dus...
@ Kirrebir: oh, pas op.... ik heb nog veel meer dure spulletjes merken. Sinds een paar dagen zit ik helemaal in de outletwinkeltjes voor baby's. Dat is - not kidding - twee uur en 100 euro verder... en echt niet weten hoe het komt. Maar, ze hebben prachtige dingen bij Jolijn (beddegoed) en Cottonbaby (nog duurder beddegoed) en Cakewalk (veel te dure baby/kinderkleding) en Jottum (net zo erg).... Gisteren voor 50 euro in de outlet wel twee maillots, een dikke broek, een romper en een vestje gescoord. Het lijkt weinig, maar voor maatje 56 vind ik het eigenlijk toch best heel duur. Maar ook wel heel erg cute.... binnenkort maar snel naar de Hema/H&M voor normale dingen... anders blijf ik internetshoppen! Ik word zo'n vrouw die de bonnetjes voor haar man gaat verstoppen Goed van schimmelvrije douche! Dat doucht een stuk fijner, denk ik! En van de sex... ik had het ook. Het voelde een beetje alsof de baarmoeder harder was waardoor het krampte/steekte. Helaas is dat nog niet weg gegaan... en ik maar denken dat het tweede trimester een al fun was in bed! @ Geboortekaartje, de outline staat al op papier, als hij het ingekleurd heeft maak ik er een foto van. De naam moet er dan nog in. Ik zie ons er voor aan dat we twee weken voor de geboorte ineens met iets anders komen En de elfjes in de kamer zal ik ook op foto zetten, volgens mij is het heel leuk geworden. Samen met het ledikantje wordt het echt een princessenkamer! @ Hebben jullie trouwens ook dat je zo onwijs om de baby heen moet bewegen? Ik begin het deze week echt moeilijker te vinden om op te staan van de bank en te bukken! Ze zat gisteravond met de voetjes (?) in mijn middenrif te trappen en ik was zo kortademig. Toen ik haar probeerde weg te duwen kreeg ik toch een schop . Dit wordt wel een pittig kindje!
@zilver, haha, dat herken ik wel ja, om de baby heen bewegen. ons bed is erg laag en ik kom er nog steeds uit? vraag me niet hoe ik dat af en toe doe over anderhalve week is het hier in het dorp feest, daarna mag ik de matras van mijn schoonzusje gebruiken, dan is ons bed een stuk hoger en kom ik er makkelijker uit (ze krijgt nog logees, dus dan moet hij weer terug, dan wacht ik nog wel even) en ik had het gister dat ik op visite zat en ik zat even een beejte ineen gebogen, dat zat wel lekker. tot ik rond mijn middenrif ook pijn kreeg omdat de baby meer plaats wilde oeps. en als je inderdaad gelijk een schop terug krijgt zal het misschien toch wel een pittig kindje zijn hihi. wel grappig om te lezen. hier wordt ook regelmatig terug geschopt. en gisteravond had ik ook het idee dat ik kortademig was (toen ik al bijna sliep) @sex, ik krijg er af en toe de slappe lach bij vooral als ik ineens een schop krijg of vriend weggeduwt word door de baby (als hij op mijn buik ligt of duwt) steken heb ik nog niet echt gehad. ik blijf wel zin hebben in sex, maar ik ben af en toe zo moe dat ik savonds totaal geen behoefte meer heb en liever ga slapen (en dan moet ik wel erg moe zijn) gelukkig kan vriend er ook om lachen als ik weer moeilijk moet doen (als ik me om wil draaien) of moet lachen omdat de baby beweegt. ik vind het zelf niet zo vreemd om sex te hebben met een baby in mijn buik (die af en toe beweegt) de baby heeft er toch nog geen weet van. en wat ik overal lees: als mama het naar haar zin heeft heeft de baby het ook naar zijn zin @zilver: oohhh hou op, jottum is zoooo leuk. voor leah ook al heel wat kleertjes van jottum gekocht. meestal via mp, dan is het goedkoper en de kwaliteit enzo zijn toch goed. en daarna ook weer verkocht. leah is gedoopt in een jurk van jottum, met bloemen op, stond erg lief. dat was vorig jaar juni en ze past hem nu nog ik ben nu op zoek naar een hello kitty dekbedovertrek voor een juniorbed. heb een hele leuke gezien, knalroze met kitty en rabbit erop, maar die kost 51euro maar hij is zooooo leuk (zelfs vriend vond hem nog leuk) in haar ledikant heeft ze 1dekbedovertrek waar ze al bijna een jaar mee doet, dus zoveel verschillende overtrekjes moet ik nog niet hebben, dat scheelt weer in de prijs @cossy, haha, ik zou ook mijn nagels eerst afgemaakt hebben ik kreeg ook pas echte weeen toen mijn water gebroken was. daarvoor hadden vriend en ik nog gelachen waarom vrouwen niet meer in de auto wilden als ze moesten bevallen. toen snapte ik ineens heeeeeel goed waarom je dat echt niet meer wil @kirrebir, hihi, goed gedaan. heerlijk he zoon schone douche. hier vorig jaar ook spul gebruikt (van hg) en dat stonk inderdaad behoorlijk. @klussen, vriend heeft vanmorgen het behang geschilderd, vanmiddag nog eens. hij zelf vind het kleur niet zo mooi. we hadden het meer roze verwacht, maar het is meer naar paars toe. maar ik vind het wel mooi. en straks staat er nog van alles voor, dus dan valt het toch minder op. en als hij eenmaal begint met klussen gaat hij ook wel door tot het af is. maar soms duurt het even voor hij begint
@april, hahaha, dat ga ik ook eens doen, voelen hoe hoog mijn bm komt. ik weet dat inderdaad ook niet (en weet ook niet wat ik moet voelen) weet wel dat hij zo ongeveer tegen mijn maag aan komt (heb nogal een grote maag) maar heb net nogal veel brood gegeten (vers brood van de bakker, heeeeerlijk) en dat zit nu niet zo heel lekker
@zilver: Jep, die van mij zegt ook dat ie niet in die trucjes trapt. En dat laten we ze lekker denken. @Kirrebir: Ik heb daar zelf geen last van gehad. De baarmoeder is wel heel gevoelig tijdens de zwangerschap, dus ik kan me voorstellen dat 'prikkeling' ervoor zorgt dat je wat steekjes en krampjes voelt. Zelfs als er eigenlijk nog niks gebeurd, worden er natuurlijk al wel signalen die kant op gestuurd. @sex: Ik ben d'r zelf nog wel voor in, ondanks het feit dat ik me ook onhandig en log voel. Maar man is minder makkelijk in 'the mood' te krijgen. En als ik mezelf zo zie... Dan snap ik wel waarom. Haha. Hij zegt trouwens dat het niet aan m'n dikke buik ligt, maar dat hij het gewoon een vreemd idee vindt. Hoe dan ook: 't Staat op een wat lager pitje. Terwijl ik eigenlijk denk: we 'moeten' het NU nog even doen... want ik denk dat ik er na de bevalling een tijdje niet eens aan wil DENKEN!! @beweging baby: Ik voel Fröbel ook heel goed. Af en toe word ik niet geschopt, maar dan wordt er een knie of elleboog ofzo op een pijnlijke manier vrij langdurig in mijn zij geduwd. Au! Meestal probeer ik dan maar terug te duwen. Maar dat wordt me niet in dank afgenomen: SCHOP. Nog meer au, haha. Laatst werd manlief in z'n buik geschopt, toen hij me even wilde knuffelen en we dus buik-tegen-buik stonden. Hij zei al: Dus zo voelt dat. En als we 's nachts lepeltje-lepeltje liggen waarbij ik achter hem lig, dan krijgt ie geregeld een schop onder zijn kont. Nu al. @hoogte baarmoeder: Ik heb een tijdje flink last gehad van maagzuur, maar nu al een aantal dagen niet meer. Ik heb dus het idee dat de bm al op de terugweg is. Vind ik niet erg. Ik wil volgende week nog even wat spulletjes wassen, maar daarna ben ik wel klaar met zwanger zijn. (Oh, wat kan dat nog tegenvallen als ik straks overtijd loop!) Ik zal de bewegingen in mijn buik wel missen hoor. Maar ik begin inmiddels steeds langzamer te lopen. Ik waggel zelfs al een beetje. En bukken, omdraaien in bed, 'even' iets tillen... Het gaat steeds moeizamer. Geen enkele houding ligt meer lekker. Te lang zitten doet zeer aan mijn kont. Van lopen en staan krijg ik harde buiken. Allemaal maar klein leed hoor, maar ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. Maar goed: laat die kleine nog maar een week of vier zitten.
@ Brenjomi Hier hetzelfde idee, hoor. Wij laten ons niet tegenhouden door het feit dat er een hummeltje in mijn buik zit. Mijn man is daar ook vrij nuchter in. Ik heb ons kindje nog maar 1x voelen bewegen terwijl wij in de weer waren met elkaar. @ Tupp Hahaha, ja dat gevoel heb ik dus ook; Nu kan het nog, dus er zoveel mogelijk van genieten. Na mijn bevalling heeft het serieus 4 maanden geduurd voordat ik het weer aandurfde. Dat was vooral psychisch, hoor. Ik had een inwendig scheurtje opgelopen welke ervoor had gezorgd dat ik veel bloed verloor en op de OK gehecht moest worden. Ik was vooral heel bang dat het pijn zou doen tijdens de sex, wat enorm bleek mee te vallen. Tip voor dit soort angsten, gewoon wat glijmiddel gebruiken. En rustig aan doen. Maar gelukkig hoor ik van heel veel vrouwen dat ze vrij snel al weer sex hebben. Gelukkig heb ik deze ervaring nu en hoop dat ik me in dit opzicht niet zal laten tegenhouden. Vervelend he, die maagzuur. Gebruik(te) jij er iets tegen? Ik slik af en toe een Rennie. Deze zw heb ik er gelukkig wat minder last van dan bij mijn zoon. @ sex en borstvoeding Het enige nadeel wat ik ondervond aan het geven van bv, was dat ik mijn borsten niet meer wilde inzetten tijdens onze sexuele uitspattingen. Dat was echt verboden terrein voor mijn man. Kijken, niet aankomen. Buiten dat voelde het ook niet erg prettig, doordat de tepels zo gevoelig geworden waren door het veelvuldige drinken. Dat vond ik wel eens lastig, aangezien ik ze vaak nodig heb om 'op te warmen'.
@maagzuur: ik heb inderdaad rennies gebruikt. (Rennie duo) Dat hielp wel. Maar ik was er zuinig mee hoor. Eigenlijk staat dat je er twee per keer kunt gebruiken, maar ik nam er maar één. En meestal alleen voor het slapen gaan. Ik heb ze maar een paar keer overdag gebruikt. Ik vind het niks, zo tijdens een zwangerschap! Dan ben ik liever wat te voorizchtig. Inmiddels gebruik ik ze niet meer, trouwens. Ik heb er vrijwel geen last meer van.
Maaruh Zilver: Ik heb April en Tamar op facebook. Tamar ook op Hyves, samen met Ano, Cossy, Brenjomi en D1982. Krokodiel is uitgenodigd. Tupp is ouderwets zegt ze Maar waar ben jij? Doe jij ook niet aan hyves/FB oid?
Haha, tupp is inderdaad ouderwets. Ondanks 5 emailadressen, goed lopende webiste van mezelf, beheer van website van o.a. onze school, ICT-beheer op school. En het feit dat ik ongeveer 3 uur per dag met mijn laptop op schoot zit. Maar idd geen hyves o.i.d.