Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Nou dames, mijn gezeur heeft geholpen!! Gisteravond is mn pa gekomen en samen met mn vriend (die onverwacht een dag later naar t booreiland moest) heeft hij de vensterbanken, het commode-plankje en wat accessoires / schilderijen opgehangen. Het is nu echt bijna klaar! Alleen nog een rolgordijntje en de babynaam op de muur, en een randje om de overgang muur/plafond weg te werken. Dan is het helemaal af. (zal zo foto's spammen)

zilvervosje -> Oooh jah cakewalk, die hebben echt zulke lieve dingen!! Vooral voor meisjes, echt zo cotton-candy-achtig.
    En om de baby heen bewegen gaat hier niet eens meer... Ze zit constant in de weg, altijd. Voel me echt minder valide op dit moment, hahaha.

April1 -> Ik heb volgens mij geen hechtdraad gezien na de bevalling. Maar een paar hechtingen had de vk er al uit gehaald omdat ze trokken.
    Kan me trouwens wel voorstellen dat je je boobs niet meer actief gebruikte toen je bv gaf, hahaha! Mijn vriend had uit zichzelf zoiets van never mind... Het krijgt toch tijdelijk een heel andere lading als je je kindje er regelmatig aan ziet drinken.

brenjomi -> Hahaha ja als de vliezen eenmaal breken wordt t echt vies he... Maar ik had zelf daarvoor al de hele nacht vreselijk pijnlijke weeën. Ze waren wel nog op te vangen. Maar toen de vliezen braken dacht ik even dat ik gek werd.
    En ik vind schopjes tijdens de sex echt een anticlimax, whahaha. Alsof je daar met z'n 3en ligt ofzo...

tupp -> mijn buik is ook eindelijk gezakt! Que maagzuur scheelt dat best veel. Helaas word ik nu helemaal ziek van m'n blaas en m'n bekken... Grrrr!
    Ik heb trouwens ook sporadisch een rennie genomen. Denk in totaal een keer of 5.

Liefs!!

2. 4days

4days Niet meer actief

Nou, hier komt ons kamertje dus! Nog niet helemaal af zoals ik al zei, maar als volgende komt de naam op de muur, dus dan kan ik het voorlopig even niet meer laten zien.

3. 4days

4days Niet meer actief

Van de andere kant:

4. 4days

4days Niet meer actief

De commode:

5. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb zelfs ons doosje voor de lueirdoekjes gepimpt, hahaha! :D

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Cossy: oh.... ik ben ineens jaloers!! Die foto met die la in de commode... alle spulletjes netjes op een rij. Ik kreeg even een heel erg primaire reactie in de zin van "IK OOK!!!" :) Wat een schattig kamertje!

@ Kir: Yep, dat ben ik. Ik heb je geaccepteerd :D

@ April: Is dat echt zo, dat je je borsten niet wil inzetten als je bv geeft? Gaan ze wéér zo'n pijn doen of is het meer mentaal? Jeetje... en ik maar denken... over 3 maanden is mijn lijf weer (grotendeels) van mij). Niet dus... *zucht* Ik denk dat de eerste dag dat ik me realiseer "hey, dit voelt weer als mijn eigen lijf", ik slingers op ga hangen :D

@ Tupp: Maagzuur... yugh, wat is dat erg he? Ben wel blij te lezen dat het strakjes minder wordt!

@ hier: vandaag lekker een dagje winkelen/lunchen met vriendinnen.... eindelijk!

7. 4days

4days Niet meer actief

Hihi, leg je jouw spulletjes toch ook netjes op een rij? :D Ik heb die bakjes van de Ikea, is super handig vind ik.

Trouwens ik heb van mijn borsten geen last gehad tijdens de bv. Ja, op de stuwingsdag na misschien. Maar erna niet meer. Dus hier was het puur mentaal, hihi.

Veel plezier vanmiddag! Ik ga ook lunchen met een vriendin. :)

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Cossy Wat een geweldig leuk kamertje!:) Ik ben helemaal geen meisjes-meisje, tenminste dat dacht ik totdat ik de foto's van jouw kamertje zag. Echt heel leuk! En wat een goed idee, die stickers op het luierdoekjes-doosje! I'm inspired! :)
    Wat die hechtingen betreft, die aan de buitenkant werden in de loop vd kraamweek eruit gehaald, omdat ze idd trokken, wat een opluchting toen ze eruit waren. :)Het was het draad van de scheur in mijn vaginawand wat ik tegenkwam, die zouden uit zichzelf oplossen, wat ze grotendeels ook deden, maar kennelijk viel er ook wat vanzelf af. Van deze wond heb ik amper last gehad, behalve psychisch.;):)

@ Zilvervosje en Cossy:
    Mijn man liet zich niet weerhouden door de drinkende baby, hij kon dat los van elkaar zien, maar ik dus niet. Ik dacht dan: "Blijf af! Dat is voor onze kleine!":);) Dus het kwam echt van mijn kant, psychisch dus.:D

@ Zilvervosje Hier net als Cossy weinig pijn gehad vd bv. De 4e dag ofzo hingen er ineens een stel uiers ipv borsten, stuwing dus, maar dat was zo weer voorbij. Zo lang je je kindje goed aanlegt en je kindje lekker drinkt, gaat het over het algemeen heel goed. Ik heb weleens pijnlijke bobbels, verstopte melkkliertjes, gehad. Deze liet ik dan even goed wegdrinken door mijn zoontje en ik masseerde het een beetje weg onder de warme douche. Bv geven is een van de mooiste dingen die ik heb gedaan in mijn leven en heb het 13 maanden kunnen geven! Ik hoop het dit keer in elk geval 9 maanden vol te houden. Misschien wel weer langer als het thuis lekker loopt met de kinderen. Mijn lijf kreeg ik pas terug toen ik voor de 1e x ongesteld werd, na 11 maanden pas. Door bv geven kan het gebeuren dat je menstruatie heel lang uitblijft. Bij mijn vriendin was het al na 2 maandjes bv geven terug en ze bleef voeden tot 6 maanden. Verschilt dus bij iedere vrouw.
    Zit jij ook op FB?

@ begin bevalling Bij mij begon het met het verliezen van de bloederige slijmprop om 18 uur en dit duurde tot laat die avond. (Ik was 41+1.) Om 23.00 1e wee-tje, heeeel licht nog, toen om 0.00 u een ietsje zwaardere en vanaf een uur of 1.30 ging het heel snel en volgden ze elkaar steeds sneller op. Om een uur of 3 was de vk en werden door haar de vliezen gebroken. Toen moesten we naar het zh ivm meconiumhoudend vruchtwater. Om 6.19 was onze zoon er!:) Ik heb 1 uurtje geperst. van mij mag het dit keer net zo snel gaan!

9. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik was na 6 weken weer ongesteld.... (ja echt!) Grrr, had van mij best wat langer weg mogen blijven! En ondanks de volledige borstvoeding vanaf de eerste cyclus weer regelmatig... En toen Vince 6 maanden was was ik alweer zwanger, ook ondanks volledige bv.

Ik verloor ook als eerste de slijmprop, maar de bevalling begon toen nog niet meteen. Dat was pas de dag erna. Bij mij kwamen de weeën vanaf de eerste wee om de 5 minuten. Ze waren ook al vrij snel behoorlijk pijnlijk. Toch jammer dat het desondanks nog 28 uur duurde...

10. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Wow zo snel al weer ongesteld! Het is inderdaad wel prettig een tijd niet ongesteld te zijn, maar ik merkte pas hoe opgelucht mijn lichaam was toen ik na 11 maanden weer voor het eerst ongesteld was. (heb 13 mnd volledig bv gegeven) Helaas ben ik het sindsdien wel steeds heel heftig geweest. Had altijd al een heftige menstruatie, maar nu was het helemaal erg. Gelukkig enkel de 1e 2 daagjes en dan zakt het weer af.
    Veel plezier met je vriendin en de lunch vandaag! Geniet er maar lekker van!:)

11. 4days

4days Niet meer actief

Ohw dat is minder... Ik ben nooit erg ongesteld, nooit geweest ook. Altijd heel bescheiden. En buikpijn of rugpijn heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Viel jij ook zo af van de bv? Ik wel, echt totdat ik stopte. Als ik langer door was gegaan was ik volgens mij gewoon blijven afvallen.

12. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Oh dat is wel lekker, een lichte menstruatie. :) Ach echt veel last heb ik er niet van hoor. Ik verlies alleen flink bloed, dus een supertampon en een maandverband tegelijk.;)

Ja, dat afvallen had ik dus ook. Ik was binnen 1 week na de bevalling sowieso al 10 kilo kwijt (zoon was al 4040 gr en een hoop vocht en bloed verloren), maar na die week ging het ook gewoon door.
    Uiteindelijk woog ik zelfs lichter dan ik was voor de zwangerschap (70 kilo). Toen ik met bv stopte bleef ik keurig op dat gewicht (ik geloof 67 kilo), maar ja toen raakte ik binnen 2 maandjes alweer zwanger en vlogen de kilo's er aan en na de mk ben ik niet meer lichter geworden dan 74 kilo. Dus ik heb al mijn hoop gevestigd op de bv en afvallen.;):D Ik hoop dat ik na de bevalling weer lekker afval en als ik me weer fit voel, ga ik fijn sporten en hoop ik weer ca.63 kilo te wegen, zoals ik altijd woog. Ik ben wat zwaarder geworden toen ik mijn man leerde kennen, van geluk denk ik.:)

13. 4days

4days Niet meer actief

Ohw hetzelfde verhaal hier! Voor de zwangerschap van vince woog ik zo'n 73 kilo, in de zwangerschap 25 kilo bijgekomen, na de borstvoeding woog ik 69 kilo. Maar ook ik woog oorspronkelijk iets van 65 kilo ofzo, dus wil daar uiteindelijk wel weer naar terug. Volgens mij wordt praktisch elke vrouw zwaarder die gaat samen wonen...

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: WOW!! Wat een prachtige prinsessenkamer voor jullie meid! Geweldig. Ik heb trouwens ook de bakjes van Ikea in de la. Da's dus de enige la in ons huis die opgeruimd is. :D Nou ja, vooruit: de bestekla ziet er ook wel aardig uit.

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D Toevallig! Nou, laten we het erop houden dat veel vrouwen dat hebben als ze zijn gaan samenwonen met dé man.
    Toen ik voor het eerst ging samenwonen was ik 20 (inmiddels 31) en woog ik 60 kilo en pas na jaren en vele mannen (losse flodders)verder;):D werd dat 63. Dat ben ik eigenlijk jaren gebleven, totdat ik in een energie-vretende relatie terechtkwam (die van het telefoonnummer;)), toen viel ik zo enorm af. Ik kon eten wat ik wilde, maar werd niet zwaarder. Ging van maat 38 naar maat 34, echt extreem. Toen dat voorbij was en ik ontmoette mijn man, vlogen de kilo's er aan, hop... naar 68 kilo:). Toen voelde ik me gezond, goed in mijn vel en ik zag er goed uit. Gezondheid en je goed voelen vind ik het belangrijkste, dan zie je er meestal ook goed uit, nietwaar? Dus we zien wel hoe het straks loopt. Als we ons maar goed voelen toch!:)

16. 4days

4days Niet meer actief

Belachelijk zeg! :x Kan me goed voorstellen dat je kwaad was! Maar waarom reden ze in godsnaam door?! Was de bus soms vol ofzo? Ik zou ook kwaad zijn!

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    O ja, vergeten te zeggen: alle bussen waren vol, dus er waren er al een stuk of 10 voorbij gereden zonder te stoppen.

18. 4days

4days Niet meer actief

Ahzo ja. Maarja dan nog, een zwangere vrouw kunnen ze toch niet laten staan!! Net als een omaatje ofzo...

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @cossy, superleuk kamertje. mooi roze. de aankleding is ook erg leuk.

@samenwonen, ik woog altijd rond de 65kilo (9jaar geleden) toen ik vriend leerde kennen. dat was na een jaar (of 2?) ongeveer 20kilo meer en dan woonden we nog niet samen. gelukkig werd vriend ook zwaarder. vriend is zijn kilo's weeral kwijt. ik niet;) maar ben van plan om na deze bevalling er wel iets voor te doen. (zeg ik nu;))
    toen we gingen samenwonen ben ik niet meer aangekomen (gelukkig hihi)

@krokodieltje, als je hier een klacht indient bij de bus maatschappij wordt de chauffeur in kwestie er wel op aangesproken. (in dit geval de chaufferus) mijn moeder is buschauffeusse, daarom weet ik dat (en heb ooit zelf een klacht ingedient omdat een bus niet stopte, was ik iets van 17 en werd daarna wel gebeld met excusses en dat de chauffeur erop aangesproken was) hopelijk doen ze hier ook iets mee? ze hadden toch op zijn minst kunnen stoppen, anderhalve persoon;) extra past toch nog wel?? (denk ik dan)

@hechtdraad, hier heb ik wel hechtdraad gevonden, ook in de wc vond het ook nogal vreemd. daarna heb ik zelf ook nog gevoeld of ik iets vond. (tot alles eruit was)

@sex na de bevalling, dat viel hier wel mee, ik wilde vlugger dan vriend (die durfde nog niet goed, ik dacht: we kunnen het toch proberen:D) na 3weken heb ik hem over kunnen halen (de hechtingen waren eruit) het deed geen pijn ofzo, het was wel een beetje eng.

@ongesteld na de bevalling, ik werd na ongeveer 2maanden weer ongesteld, maar ik heb alleen de eerste 3weken bv gegeven.

@hier, ga zo slapen, ben moe. vandaag gewerkt, het ging redelijk goed, maar was toch moe. morgen om 7uur beginnen. vrijdag nog een dagje. en volgende week 2keer om 7uur ppff. ben erg benieuwd of ik dat red. maar daarna vrij:D joehoe

20. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff een leuk detail tussendoor:

Zilvervosje en ik zijn er achter gekomen dat we een aantal jaar geleden op 350 meter (volgens Google maps) van elkaar woonden! :$

Hoe vaak zouden we elkaar in de supermarkt voorbij zijn gelopen??

Deel Deze Pagina