Ik kwam er alleen gister achter dat er in de periode dat ik weg wil een aantal projecten waar ik aan werk samen aflopen.... En de mensen waarmee ik er aan werk zijn of super druk of ook met vakantie. Voor mij persoonlijk is dit de beste tijd om te gaan denk ik. Ik pas iig nog soort van in mijn zomerkleding al heb ik vandaag een elastiekje om mijn knoop ). Als ik in september ga, pas ik er vast niet meer in en ik ga dan echt geen zw zomerkleding meer kopen (niet dat ze die dan überhaupt nog hebben)... Dilemma dus! De enige oplossing die ik nu kan verzinnen is mijn laptop mee te nemen en af en toe een paar uurtjes te werken. Is niet echt ideaal, maar ik weet het anders ook niet. Lastig dat je je werk gewoon mee naar huis kan nemen... Ik krijg meteen visioenen dat jullie je patienten of leerlingen mee op vakantie nemen omdat jullie slecht gemist kunnen worden op het werk !
Oh ja: ik kwam net onze algemeen directeur tegen op het toilet (een vrouw ) en zij weet dat ik zwanger ben. Kreeg ik te horen: "ik zag je net lopen en toen dacht ik, nou..." met een blik naar mijn buik....
@kirrebir, nou nou wat een vriendelijke directeur heb je hier blijven mensen ook verbaasd naar mijn buik staren en vragen hoelang ik nog moet. dan zeg ik trots: nog 8,5week. en dat ik zelf mijn buik helemaal nog niet zo huge vind (ik zie het ook anders dan andere mensen) ik zou denk ik toch mijn laptop meenemen. lijkt me toch lastig als je je werk mee naar huis kan nemen. hier is er soms wel wat papierwerk, maar dat probeer ik tijdens werktijd te doen. en het is denk ik ook de beste tijd om te gaan @tupp, gadver, dat is minder. ik was gisteravond misselijk en dat vond ik al lastig. hopelijk gaat het nog over vandaag? en ik ga in belgie, dus het zal daar wel meer standaard zijn dan hier. daar krijg je ook meer echo's (weet niet of ze dat voor de nederlandse patienten doen omdat ze dan meer aan ons verdienen) en naar mijn idee is de controle beter en minder afwisselend. ik hoor vaker dat je in nederland verschillen verloskundigen hebt en dat ze niet alles van je weten. dat lijkt me lastig.
Hihi idd! zilvervosje -> Tnx voor de tip, maar ik ga geen zwangerschapsspullen meer kopen nu. Met een beetje geluk ben ik over 2 weken bevallen. En anders over een maandje. En over bevallingen, mij lijkt dat niet erg hoor. Ik WEET dat het erg is. Fijn dat alles goed was bij de vk! brenjomi -> Volgens mij zijn die stekende pijntjes als de baby op een zenuw trapt ofzo? Althans dat lijkt me. Fijn dat je aan mij dacht tijdens het stokbrood kopen. En die schoonouders, pfff ja lijkt mij ook super irritant en vermoeiend hoor... Mijn moeder doet het ook wel een klein beetje. Niet eens expres, maar ze is gewoon zo overbezorgd als Vince er is. Dan loopt ze de kamer uit met de mededeling: 'let jij even op Vince?' of 'kan ik hem even hier bij jou laten?'. Nou mam ik weet niet of je daar wel verstandig aan doet. Fijn dat je haar goed gelukt is!! Ik heb trouwens in totaal maar 150 foto's gekozen van het eerste jaar. Heb er expres niet zoveel genomen, zodat het mooi overzichtelijk blijft. Fijn dat de echo goed was! En dat het geslacht nog hetzelfde is. Je moet er toch niet aan denken om nu nog om te moeten wennen... Hier testen ze trouwens niet op suiker. Kirrebir -> Wat een super uitslag van de nekplooimeting, gefeliciteerd!!! Ik geloof dat onze uitslag ongeveer hetzelfde was. Maar dan zou ik als ik jou was inderdaad ook geen verdere onderzoeken laten doen. Zo'n punctie lijkt me ook geen pretje, nog eens afgezien van de risico's... Leuk dat jullie ook het hartje konden horen! Irritant dat je schoonmoeder je als surrogaat-dochter ziet... tupp -> Irritant, dat kraampakket zelf moeten kopen... Bij CZ zit gelukkig best veel in de aanvullende verzekering op het gebied van zwangerschap. Ook de nekplooimeting wordt volledig vergoed. En zie je wel, je krijgt de dagen wel om! Krokodieltje -> Ohwja, nog een (hele kleine) toevalligheid, dat ik ben uitgerekend op de verjaardag van je broer. Mijn vriend staat trouwens nog niet zo op scherp. Volgens mij denkt hij dat het sowieso wel tot 39 weken zal gaan duren. (iets waar ik ook bang voor ben, hahaha) D1982 -> Die wordt 100?! Sooo, da's netjes zeg! Heel bijzonder! Ja we kunnen ook bij jou in de buurt afspreken als je nog zwanger bent. (waar woon je ook alweer?) En voor mij is alles ver ja, ben eraan gewend inmiddels... Ano -> En, hoe ging de echo?? Buik -> Ik word nu standaard door iedereen gevraagd hoe lang ik nog moet... Of ik krijg opmerkingen al 'zo, dat duurt ook niet meer lang he?!'... Nou ik hoop het niet...
En nu even ego... De pijn is er helaas nog steeds, al is het minder scherp dan een paar dagen geleden. Denk dat dat toch echt de combinatie was met te veel doen op een dag... Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is dat ik echt totaal niet meer kan slapen. Lig elke nacht tot 2 of 3 wakker. Ik ben wel doodmoe maar val gewoon niet in slaap. Alsof je een liter koffie hebt gedronken net... Ben net ook bij de vk geweest. Bloeddruk was mooi laag (105/65 geloof ik, gelukkig niet meer zo laag als in het begin). Ons meisje ligt ook weer wat ingedaald. Op de echo zag ze dat het best een flinke dame is! Ze ligt qua groei iets boven het gemiddelde. En dat terwijl ze op eerdere echo's juist iets onder het gemiddelde lag. Het is wel een eigenwijsje. Ze ligt telkens met haar rug precies naar mijn rug toe, en dan de voetjes bij m'n navel of omhoog, bij mijn ribben. Doet lekker pijn als ze zich telkens afduwt en klem zet.
@ Brenjomi Venoplant van VSM, gebruikte ik. In de bijsluiter staat dat je het tijdens de zw mag gebruiken : Zwangerschap en borstvoeding Venoplant tabletten kan, voor zover bekend, zonder bezwaar worden gebruikt tijdens de zwangerschap en de periode van borstvoeding, overeenkomstig de aanbevolen dosering. Vraag bij twijfel uw arts of apotheker om advies Verder heb ik van die aderen in mijn been eigenlijk geen last meer, heb ik voor niks 151 euro betaald. De ha en fleboloog vonden het beiden zeer wenselijk dat ik ze zou dragen. Nou, mooi niet dus, alleen die slip is mijn heiligdom, want die andere ader zeurt behoorlijk na langere tijd staan en bewegen. @ Cossy Hoera wat goed dat je album af is! Wat grappig, ik ben er laatst ook mee begonnen. Vond het schandalig mijn zoon's 2e verjaardag te vieren en geen eens het 1e jaar album af te hebben. Nu ben ik gelukkig bijna klaar. Het is alleen jammer dat veel van de foto's niet mooi van kwaliteit zijn, omdat ik ze met mijn oude telefoon gesschoten heb. Mijn man heeft wel foto's gemaakt mijn zijn 'professionele' camera, maar als ik op hem moet wachten dan heeft zoonlief voor zijn 18e nog geen babay-album met foto's. Ik zal je trouwens mijn 06 even geven, zodat je kan sms-en als je bent bevallen. Het kan zomaar zijn dat je eerder bevalt, dus ik en mijn telefoon zullen op scherp staan! @ ontmoeten Ik vind maart/april eigenlijk wel een mooie tijd. Voor mezelf sprekend vind ik het denk juist prettig even wat later af te spreken, zodat ik ook een beetje kan wennen aan de situatie met een 2e kindje. Ik vond het bij mijn zoon helemaal niet handig of prettig met hem op stap te gaan terwijl hij regelmatig aan de borst ging. Heb zelf geen rijbewijs en zie het niet zo zitten om met baby en zoontje het halve land door te moeten reizen. Wat een truttebol he? Ik woon trouwens in Noord-Holland.
@ Cossy wat naar dat je zo'n pijn hebt. Hopelijk mag je idd over 2 weekjes al bevallen, des te sneller ben je van die pijn af. Ik heb net mijn nr naar je ge-pb't.
@ego, sorry, maar wil nog even gaan liggen zo...... Kom net bij de gyn vandaag, hij liep gewoon meer dan een uur uit! Kon ik wel helemaal tot rust komen voor mijn bloeddruk...!! Alles was goed, bloeddruk was maar net ok! 140 /87! Maar we hebben het over de bevalling gehad en ik heb alles verteld en gewenst wat ik wilde..... Hij heeft me aangeboden om met 38 en een halve week in te leiden als ik dat wil ivm mijn bekken! Ik ga daar nog eens goed over nadenken, want dat brengt ook weer risico's met zich mee, het meest ideale zou zijn dat mijn lichaam dan alvast iets in werking heeft gezet. En omdat ik bij onze dochter tot 41,3 heb gelopen verwacht hij nu dat ik zeker niet voor de 40 wkn spontaan gaan bevallen! Leuk vooruitzicht.....! Ik heb vrijdag de 13e een volgende afspraak, dus ik heb nog even om na te denken....!
@ Tamar wat goed dat je alles hebt kunnen bespreken. jeetje, inleiden lijkt me ook niet ideaal inderdaad. Maar om weer tot 41+3 te moeten lopen en dan met die pijn, kan me voorstellen als je daar wel voor zou kiezen. Zelf liep ik tot 41+2 en had ook enorme bekkenklachten, maar heb er wonderlijk genoeg tijdens de bevalling geen enkele last van gehad. Dan zal het bij jou vast nog meer pijn doen nu dan bij mij toen. (aiai, moet er niet aan denken, want toen kon ik zelfs al nauwelijks het ene been voor het andere zetten zonder pijn). Succes met nadenken en slaap lekker straks.
Misschien kunnen we wel 2 afspraken inplannen? Eentje in het einde najaar/begin winter ofzo en eentje in maart/april? Dan kan iedereen kijken wanneer het haar het beste uitkomt? Of is dat weer overdreven? Het is meestal sowieso lastig om een datum te vinden waarop iedereen kan en zo hebben we 2x meer kans.
Zo ben je dan ziek in je hoofd of wat??? Man stompt zwangere vrouw in buik - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]
pffff, ik dacht dat je dat tegen mij had n.a.v. van mijn vorige bericht. Ik zag pas later je linkje. Dit soort berichten sla ik altijd over (kan ik heel slecht tegen en kan soms er een beetje in blijven hangen). Sowieso ben ik geen fan van de Telegraaf, mij te schreeuwerig en teveel sensatie. Ik hou het op Nos-teletekst en journaal.
Oeps, sorry!! Was niet m'n bedoeling je te laten schrikken! Hahaha als ik zou op jou gereageerd had, was ik ziek in mijn hoofd geweest
Slapen!!! 8) malen bedoelde ik denk ik.......! Kan natuurlijk nu niet slapen.....zit gelijk alle voor en nadelen tegen elkaar af te wegen! Inclusief de meest belachelijke als, dan kom ik ook minder kilo's aan! Waar heb ik het over.....Nou ja eerst maar eens alles laten bezinken! @ontmoeten, 2 datums is een prima idee! Ik zat al te kijken en vanaf nu moet er elke maand wel iemand bevallen! Ik zat ook te denken aan de kerstvakantie, maar goed dat is ook weer zo'n drukke tijd he! @kirrebir, als het werk t toelaat gewoon nog even weggaan hoor! Nu kan het nog....Volgens mij zijn jullie wel echte levensgenieters he, jullie gaan zo "vaak" er even tussenuit samen?! @april, met 2 kids de pad op lijkt me ook pittig hoor! Ben benieuwd hoe dat zal gaan! @cossy, hoe was het bij de vlos? @d1982, ik heb je een pb terug gestuurd!
@ Tamar snap het , malen gaat nog beter als je in bed ligt. Ik las dat Ano een echo had gisterenavond of is dat vanavond? @ hier ben de hele middag al bezig op internet te speuren naar een leuk dressoir voor in de woonkamer. Maar bedenk me nu pas, dat ik daar beter nog een jaartje mee kan wachten, aangezien er straks weer een box in de woonkamer staat. Wordt het helemaal druk en ik word al gek van onze troep. Ik wou dat we geld hadden om allemaal nieuwe meubels te kopen en deze meuk weg te smijten. Leef al 12 jaar met 2e-handsjes. Helaas moeten we eerst geld uitgeven aan een nieuwe, grotere auto, onze Peugeot 205 wordt straks wat te krap met zijn 4tjes Ik ga zoon uit bed halen en met Thomas de Trein spelen.....elke dag weer de hele dag...................
Pfff dat ken ik... ik heb vannacht ook bijna anderhalf uur in de woonkamer gezeten (en toen had ik al een tijdje wakker gelegen) gewoon omdat er zo veel in mijn hoofd rondspookte! Niet echt piekeren, maar het stond gewoon niet stil. Bleh. Lastige beslissing Tamar! Heb je het er al met je man over kunnen hebben? Hoe was het met je dochter? Wij houden idd veel van reizen ja... Of het nou een weekendje in Nederland is, een stedentripje ergens in Europa, bakken op een mooi strand of rondtrekken door Argentinie (onze laatste echt grote reis). Ik vind het echt heerlijk om in een nieuwe omgeving rond te struinen en weg te zijn uit het dagelijks leven. Bovendien zijn wij samen echt heel goed op vakantie. Niet dat we dat normaal niet zijn, maar we kunnen dan zo heerlijk de hele dag tortelen En zo lang we allebei fulltime (nou ja, ik 4 dagen) werken, nog super goedkoop wonen en nog met z'n tweetjes zijn, moeten we het er gewoon van nemen, toch? Ik moet wel idd tot mijn schaamte bekennen dat dit dan mijn 3e vakantie van dit jaar wordt (exclusief het weekendje Madrid)...
@kirrebir, hahaha. dan mag je alleen gaan als wij allemaal achteraan mogen komen dan ontmoeten we elkaar daar hihi. ik wil ook nog graag even weg. zomaar een paar dagen. ik vond het wel prettig te lezen (weet niet meer precies wie het schreef) dat ze ook graag thuis zitten nu. ik ben de laatste tijd ook veel liever thuis? anders ga ik vaker de hort op, maar nu ben ik net zo liefst thuis. ben benieuwd of dat verandert als ik straks verlof heb?? @ontmoeten, voor cossy is alles ver, voor mij ook we wonen volgens mij allebei in een uithoek? jullie mogen ook heerlijk een dagje zeeland komen doen, lekker naar het strand enzo (vooral in de winter hihi) @kirrebir en april, hahaha, ik dacht ook: wat heeft kirrebir nou?? ben je ziek in je hoofd?? haha, maar toen zag ik pas de link @hier, ben bijna klaar. de taxi komt zo en dan gooi ik ze allemaal buiten ze waren vervelend en luisterden niet en deden steeds hun eigen zin. dat is niet zo heel erg, maar ben al zo moe zal blij zijn als ik zo naar huis kan.
Volgens mij was April dat. Begin daar nu ook wel last van te krijgen hoor. Maar dan is het huis van mijn ouders een mooie tussenoplossing. Weg maar toch thuis. Ik weet dat ik in juni in Madrid heel erg in de stress was dat er iets mis zou gaan. Toen wilde ook het liefst zsm naar huis. Hopelijk is dat nu minder...