@kaarsjes branden, dat doe ik niet vaak. maar vind het wel een mooie gedachte. ik heb wel dat als ik in een kerk kom en het kan (als er dan al een heleboel branden) dat ik dan een kaarsje brand.
Inderdaad, ik doe het ook voor het raam, zodat een zieltje weet dat er in dat huis aan hem/haar gedacht wordt. Maar inmiddels zijn we voor Kasper ook wel klaar hoor, alleen zal 29 oktober wel een kaarsen-dagje blijven. Ik heb dat ook in een kerk. Volgens mij is het branden van een kaarsje veel ouder dan het christelijke geloof en niet perse alleen maar christelijk... maar ik weet het eigenlijk niet. Die spreuk die gelezen had kwam uit een boek voor wiccans (nee hoor... ik ren niet bloot door het bos en ben geen wicca , ik geloof wel in het eren van de natuur, maar dat is iets anders.). Na de MA zijn we in Italie heel veel kaarsjes gaan branden. Als het ware om het kindje over te dragen, afscheid te nemen. Het voelde met ieder kaarsje beter, tot het niet meer nodig was. Gek dat een kerk dan ineens toch als thuis voelt... niet eens vanwege de heilige beelden of het kruis of God, misschien meer omdat het plaatsen zijn waar veel mensen samen komen met hoop en liefde, verdriet, troost en afscheid. Het voelde iig goed.
@Kirrebir: Ik heb ook meer afscheiding dan normaal. Ik moet vaker een schone onderbroek aan. @cossy: Geen matras? Dat is inderdaad niet handig! @kamertje: HOERA! De dozen zijn weg. Ik ben nu de batterijen van m'n fototoestel aan het opladen, dus de foto's komen eraan. @Brenjomi: We gaan deze week nog een dagje weg met mijn ouders. Wat lekker trouwens dat je nu bijna vrij bent! @Tamar: Vervelend dat je bloeddruk te hoog was. Word je nu extra in de gaten gehouden of vinden ze het nu wel goed?
brenjomi -> Ja, daar zat ik ook al aan te denken, wat als je net bevalt op die dag... Ik blijf het een vreemd idee vinden, want als onze vorige zwangerschap goed was gegaan hadden deze kindjes er niet 'mogen' zijn... Jammer van de pretecho... Waarom zitten jullie zo ver van huis, is er geen dichter bij?,Want kan me inderdaad voorstellen dat je geen zin hebt om zo langt e rijden voor niks... Als ze de ene keer verkeerd liggen, liggen ze heel vaak de volgende keer ook verkeerd... Tamar -> Wat eng zeg! 160/100 is toch al behoorlijk hoog... Gelukkig was het in het zkh weer wat lager. Hopelijk is het niet ernstig met die bloedplaatjes. zilvervosje -> Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, alle mannen beleven zwangerschappen anders dan wij vrouwen, en zijn er dus ook heel anders mee bezig... En ik denk ook maar: als je net op die datum bevalt is het ergens natuurlijk ook weer heel speciaal. Net alsof het zo heeft moeten zijn, alsof je vorige kindje je op die manier een knipoog geeft... Ik ben zelf niet echt zo van het kaarsjes branden. Ik vind het wel een heel mooi gebaar hoor, dat wel. Maar het scheelt denk ik ook wel dat wij een heel aantal foto's hadden van Sem*, dus bij wijze van rouwverwerking ben ik toen met die foto's aan de slag gegaan. Daardoor had ik misschien niet echt de behoefte om iets anders te doen. Ik hecht trouwens ook niet zo veel waarde aan lichamelijke overschotten. Een graf zegt mij echt ontzettend weinig. Ik vind veel meer steun en troost in foto's, of in de gedachte aan iemand.
Je bedoelt de echofoto's? Of ook van na de geboorte? Kaspers* echofoto heeft bij mij ook een bijzonder plekje. Hij staat niet open en bloot, maar ik kijk er nog wel eens naar. Het geeft inderdaad wat houvast. Wat heb je met die foto's gedaan? Het lijkt me idd een mooi idee om er bijv. een soort gedenkschriftje van te maken ofzo... (sorry als je het al eens verteld hebt, ik kan het me niet herinneren)
Nee ik heb geen echofoto's, ik heb alleen foto's van na de geboorte. Dat vind ik wel erg jammer hoor, want ik heb dus alleen foto's van toen hij al overleden was, niet van toen hij nog leefde. Ik had er met photoshop wat mooie dingen van gemaakt. Helaas is dat eigenlijk allemaal verloren gegaan met de pc-crash. Maar de foto's zelf staan nog wel op de laptop gelukkig.
Gelukkig maar!! Ik kan me voorstellen dat je die niet kwijt wil! @ hier; ik ga koken... straks cursus!
Even vlug: Ik heb twee foto's van de babykamer in mijn album gezet. Er staat ook een nieuwe buik-foto bij. Wel confronterend trouwens, om mezelf zo van de zijkant te zien. En nu gaan ik lekker tegen mijn mannetje aankruipen. We gaan lekker een filmpje kijken.
zilvervosje -> Idd!! tupp -> Wat een mooi kamertje! Dat lime groen staat echt heel erg leuk in combinatie met die houtkleurige meubeltjes! Nog even en er ligt daar gewoon echt een kindje, niet te bevatten he?! En met je buik schiet het al op inderdaad! Mooi hoor! Je bent ook al in de 36e week toch. Ik heb ook nog een buikfoto, van 37 weken precies: (srry voor de slechte kwaliteit, is in de spiegel gemaakt)
mooie buikjes dames, leuk om te zien. @tupp, de kamer is inderdaad erg mooi. de combinatie is leuk!! spannend hoor, nog even geduld. ik vond het bij leah heel onwerkelijk dat er echt een baby zou komen te liggen (dat heb ik nu weer wel, maar leah slaapt er nog, dus dat komt nog) @hier, ga slapen, net film gekeken. morgen mijn laatste dagje (als alles volgens mijn plan verloopt moet in sept. nog 2dagen waarvan er 1 al geruild is, dus nog 1. heb al iemand, maar het rooster was nog steeds niet klaar. als het morgen niet klaar is word ik denk ik boos ben ook benieuwd of ik al nieuws heb over mijn aanvraag van ouderschapsverlof? wil graag de laatste week van december (dan moet ik weer net beginnen handig) en de hele maand januari geheel ouderschapsverlof, voor de rest weet ik het nog niet zeker. maar er zijn er nog 4zwanger in ons cluster (op 3locaties in de buurt) en die zijn allemaal voor januari en februari uitgerekend, dus ben benieuwd of het doorgaat??) weltrusten
@Cossy: Wat een leuk shirt heb je aan op die foto! Mooie buik hoor! @Brenjomi: Veel plezier vandaag met je laatste werkdag! Ik hoop dat het ruilen lukt. Vraag jij je ouderschapsverlof nu al aan? Moet dat bij jullie zo vroeg of wil je zelf gewoon zekerheid? Ik doe dat pas na de bevalling. Nu heb ik het geluk dat mijn verlof toch al langer duurt; ik krijg 3 weken van de zomervakantie terug en de Kerstvakantie valt precies aansluitend aan dat verlengde verlof. Ik hoef dus pas in de tweede week van januari weer te beginnen. Als ik half oktober mijn verlof aanvraag, ben ik nog ruim op tijd.
@tupp, ik zou eigenlijk ook wachten tot na de bevalling, maar er zijn er nog 3 zwanger die uitgerekend zijn voor januari en februari. dus om een beetje zekerheid te hebben (ik wil namelijk 1maand helemaal vrij, daarna eerst deels terug komen) en dan weten ze hier ook al waar ze aan toe zijn. aangezien ze nu al heel moeilijk zitten voor de kerst en oud en nieuw (die week ertussen) dan weten ze alvast dat ze op mij niet moeten rekenen ik heb er nog niks over terug gehoord. zal zo mijn baas mailen dat hij het anders naar mijn huisadres moet mailen, omdat ik hierna niet meer kom het rooster is nog niet klaar:x morgen gaan ze er nog aan verder en als het goed is is het dan klaar. nu weet ik niet wat handiger is dat ik doe? dat ik nu al zeg dat ik voor 1 en 3 sept. geruild heb of het van de week door bel? (of volgende week) want ik heb 1dag geruild met een collega die zwanger is en nu niet kan werken omdat ze zo ziek is (arm schaap, ze kan echt niks) ben bang dat ze gaan zeuren en klagen dat dat niet kan misschien dat ik vrijdag of volgende week ofzo even binnenspring om het te veranderen dan zien ze zelf wel dat het verandert is (oh wat slecht van mij)
Hallo, even snel berichtjes doorgelezen, ga zo rustig bijlezen. @ Tamar Dat is niet zo mooi, gelukkig valt het mee. Ik hoop dat niet te veel narigheid met zich mee zal brengen. @ Cossy Misschien een praktische en goedkope oplossing: Wij hadden zoon's ledikant bij ons op de kamer gezet, dus ook geen wiegje. Moet je natuurlijk wel ruimte voor hebben. @ Brenjomi rot he als het zo zwaar voelt. Ik ben inmiddels erg gehecht aan mijn slip. @ krokodieltje ja wat knappen ze op van een lekkere surfsessie, he. Ik vind het leuk dat hij er zo van kan genieten en hij wil straks als onze zoons groter zijn zsm het water in met ze. Ik ben ook dol op de zee, maar niet dol op sport. Surfen zie ik mezelf nog niet doen, misschien ergens in een warm land met mooie rustige golfjes. Ik vind de Noordzee zo onvoorspelbaar. Wel lig ik graag in het water. Hou van zwemmen in de zee! @ hier zoon wil niet slapen en begint te huilen, dus ik ben weer weg!
@ Cossy: Ik laat de youtube filmpjes ook aan mij voorbij gaan hoor. Ik vind het een heel mooi gevaar dat je iets op de geboorte/sterfdag van Sem* wil doen. Hopelijk ziet je vriend in hoe belangrijk het voor jou is en wil hij het gewoon voor jou doen. Heb je nog een matrasje gevonden of heb je wat anders verzonnen? @ Kirribir: wat vervelend dat je niet op je lichaam durft te vertrouwen. Op het werk deden ze er gelukkig helemaal niet moeilijk over. Mijn baas begreep het heel goed. @ Krokodieltje: heerlijk he verlof. Ik zou het ook gebruiken om lekker uit te slapen en `s middags een dutje te doen. Vandaag voor het eerst maar 50% gewerkt (gister moest ik nog wat dingetjes regelen...) en heb vanmiddag meteen 1,5uur geslapen! @ Brenjomi: ik moet nog 2,5 week werken, dus zo lang is dat niet meer. Maar ik merk nu al dat nog maar 50% werken me echt goed doet. Wat betreft de vervanging: dat is gedeeltelijk geregeld. Net de eerste twee weken niet, maar ik maak me daar maar niet meer zo druk om. Volgende week is mijn andere baas terug en dan leg ik het probleem gewoon mooi bij hem neer Zo dus dit was jouw laatste dagje. Heerlijk he? Duurt het altijd zo lang voordat ze een schema hebben opgesteld? @ Tamar: wel even schrikken dat je bloeddruk te hoog is, maar gelukkig is het bloed en de urine wel in orde. Heb je er zelf last van? Hoofdpijn ofzo? Ik duim voor je dat het vrijdag beter is. @ Tupp: leuk kamertje is het geworden. Combinatie is inderdaad erg leuk. En mooie buik. Van de zijkant zie je pas echt hoe groot hij is he? @ Hier: vanochtend kreeg ik al telefonische controle omdat ik voor 50% was ziekgemeld. Gelukkig zei die vrouw zelf al dat ik een lichamelijk zwaar beroep heb en dat ze snapte dat het niet meer ging. Gisteravond hebben we samen het geboortekaartje in orde gemaakt. Mijn vriend heeft zelf een gedichtje gemaakt. Oh, het is zo leuk om de naam (/namen) te zien staan
@ D1982 Wat leuk he, zo bezig te kunnen zijn met de kaartjes. Het wordt steeds 'echter' zo. Wij hebben het kaartje ook al klaar, we weten bijna 100% dat het een jongen is, maar ik durf het toch niet aan om daar vanuit te gaan, dus we wachten braaf met bestellen tot na de geboorte. Wat voor stijl hebben jullie gekozen? Fijn dat er begrip voor je situatie is. Lijkt me erg zwaar jouw beroep te moeten uitoefenen tijdens de zwangerschap. Hier lijkt ook ineens het besef veel meer aanwezig te zijn dat we straks weer een baby krijgen en heb vandaag weer wat spulletjes gekocht en ik heb 'het' knuffelbeestje binnengekregen, een miereneter van Happy Horse, heel lief. Gelijk maar 3 gekocht, zodat we reserve hebben. Hadden we met zoons knuffeltje ook gedaan.
@ Tupp: Mooie buik hoor, heel netjes! Leuke babykamer ook, heel lief met dat groen en bruin. @ D1982: Heerlijk hoor, 50%! Ik kan me voorstellen dat je daar wel behoefte aan hebt met zo'n inspannend beroep! @ April: Miereneter? Wat is dat? @ Brenjomi: Mss idd wel even handig om het meteen rond te krijgen, die geruilde dag. Dan zit jij ook lekkerder. Rot zeg, dat collega zo'n last heeft van haar zwangerschap! @ Cossy: Nu ben ik jaloers Jeetje, wat een bescheiden buikje - zeker als je bedenkt dat het de tweede is! Mooi hoor! Die van mij is net zo groot en ik moet nog zoveel weken (zucht... ik probeer niet te klagen) @ hier: gisteren eerste cursusavond van de hypnobirthing gehad. Best oke, hoor... maar die bevallingsfilmpjes hadden niet gehoeven. Ondanks dat dit dus modelbevallingen zijn (heel rustig, weinig "actie", geen complicaties... perfect) is het moment waar ik zo bang voor ben niet echt geruststellend. Die weeen lijken me vervelend, maar ik zie echt enorm op tegen het moment dat het hoofdje geboren wordt. En dat was op het filmpje nog steeds eng. Ik heb ->) de hele nacht naar gedroomd over geboortes. Gelukkig mag ik nog 4 avonden leren hoe ik wél rustig ga worden.
Wat gek, ik heb net een heel bericht geplaatst maar dat is niet doorgekomen. Of zou het in het verkeerde topic staan. Na ja, dan zullen ze wel snappen dat het door de hormonen komt. Waar ging het over: Vandaag zijn we met mijn ouders naar Mechelen (bij Antwerpen) geweest. Dat is bij ons vandaan maar een uurtje rijden ofzo. Leuk stadje; mooie geveltjes, watertje erdoorheen. En ook fijn: niet al te groot, dus voor een zwangere vrouw ook nog wel te doen met lopen. Het weer zat ook mee, dus we hadden helemaal het vakantiegevoel te pakken. Misschien maar eens proberen volgende week met mijn schoonouders een dagje naar Safaripark Beekse Bergen te doen. Daar hoef je ook niet zo veel te lopen, als je niet wilt. Je kunt er ook met bus / auto en boot doorheen. Of naar de roofvogelshow gaan om weer even te zitten. Toch wel lekker, zo'n dagje er tussenuit.
Oooohhh.... duh... Ik dacht, dat is weer iets waar ik nog nooit van gehoord heb voor de babyuitzet (misschien wel een soort insectenweerder voor de babykamer, of een speciaal soort knuffel). Zit met hoofd in de wolken