@zilvervosje, hihi goed verzonnen van je, het kon inderdaad van alles zijn, want op de lijstjes van wat je nodig hebt staan af en toe ook vreemde dingen (het is dat ik wist dat happy horse een merk van knuffels enzo is) @april, leuke knuffel. leah is dol op abbe zo noem ik hem vanaf het begin. dat was een soort van woord hoe ze hem noemde, dus ik heb hem tot abbe gedoopt. het is de knuffel die in mijn kraampakket zat (heb een aantal knuffels gekocht, maar deze was de leukste) heb weken gezocht naar een reserve, maar die moet ze niet nu heeft ze 2abbe's in bed liggen. de goede en de andere ze weet ook gelijk als je hem geeft welke de goede is. die andere gooit ze weer weg. ze knuffelt er soms wel mee. maar dan is goede abbe er ook bij dus als tip voor nieuwe moeders (ook voor mezelf) koop een knuffel die je kind leuk vind al vroeg op reserve en verwissel ze als ze nog klein zijn. dan voelen ze hetzelfde. de goede abbe is al vaker gewassen. (die andere is nog iets zachter) en leah vond het plaatje wat eraan zit (wasvoorschrift) heerlijk om mee te kokkelen, maar van dat plaatje is niks meer over, bij andere abbe zit het er nog helemaal aan. ik wilde proberen dat ze geen vaste knuffel had, maar ze is er zo dol op. aan de ene kant is het handig, maar mocht hij ooit kwijt raken dat wordt drama (weet ik nog van mezelf van vroeger en van mijn zus. mijn oude knuffel van dat ik een jaar of 3-4 was ligt nu ook bij leah in bed, haar bed ligt vol met knuffels) @tupp, leuk dat je een leuke dag gehad hebt. wij willen binnenkort ook naar een dierentuin (met leah en wijzelf vinden dat ook erg leuk) maar vraag me af of ik dat nog aankan een hele dag lopen. maar als we met zijn 3en gaan is dat niet zo erg. ben nu aan het kijken voor nog een weekje of weekend weg zodat we niet op 1dag zo ver moeten rijden. (dat heb je als je in zoon uithoek woont, moet je minimaal een uur rijden voor je ergens bent waar treinen rijden) @cossy, over de echo, het kon wel dichter in de buurt, maar dat was duurder (dit was een aanbieding) en dan zouden we of met de boot moeten (veerboot) of met de auto. en met de auto is het bijna net zo ver. het nadeel hier is dat je met de tunnel zit (westerscheldetunnel) of je moet via belgie rijden. je bent zo al 3kwartier tot een uur verder voor we aan de overkant zijn (met de auto) vanaf daar is het meeste niet meer zo ver rijden. @d1982, gelukkig voel je gelijk verschil dat je minder werkt. hier had ik bij mijn ma ook gelijk controle (telefonisch) want ze hadden me ziek gemeld na een bevalling??? die man aan de telefoon snapte er ook niks van. toen ik hem uitlegde dat het een miskraam was was het ook vlug goed. toen hij nog eens belde was het een paar dagen nadat ik veel bloed had verloren en met de ambulance was weg gevoerd, toen ik zei dat ik niet eens kon stofzuigen snapte hij gelijk dat werken echt nog niet zou gaan het was een hele aardige man. (gelukkig) @geboortekaartje, we hebben al zitten zoeken, maar het is zo moeilijk om een leuke te vinden (we hebben allebei geen inspiratie om er zelf een te maken) nu hebben we een leuke en ik had een proefdruk aangevraagd (dat krijg je binnen via de mail, dat is wel handig) dat kwam gisteravond. begon vriend te zeuren dat hij het gedichtje stom vind:x (ggrr) bij leah stond er: het gebeurde in een wip, papa moest weer naar het schip...... en nu wilde ik iets zodat op een gewone manier duidelijk werd dat het de vorige keer niet goed gegaan was, dus ik had verzonnen: deze wip duurde wat langer, mama was in het begin iets banger. maar volgens vriend moet er niks op over de vorige keer. zucht. heb even geen antwoord gegeven, want ging anders erg boos worden (en moest gelijk aan cossy denken, dat jou vriend ook nogal rot reageerde) ben nog aan het bedenken hoe ik hem vriendelijk kan vertellen dat ik er wel iets over op wil. leah komt ook in het versje voor. en ik wil graag dat er iets over een sterretje of mijn ma in komt (gewoon subtiel, hoeft niet heel erg duidelijk) maar leg dat eens aan een man uit @hier, daarbij komt nog dat vriend aan het klussen is, hij is het beu en heeft er geen zin meer in (kan het goed snappen) hij bedenkt ook steeds iets nieuws en iets anders. zucht. en ik mag niet echt helpen (hij wil alles alleen doen) vanmiddag gaan ze om de kasten. en daar is hij ook weer chagi over, want mijn vader gaat rijden, maar hij moet nog eerst een paardje terugbrengen naar vrienden (die wonen daar in de buurt) en daarna gaan ze om de kasten, voor vriend niet handig, want hij moet veel eerder weg. dus ja. alles komt tegelijk. ik vroeg gister wanneer hij de deur ging verven? maar hij had nog geen verf. aaahhhh dan denk ik: ga dan even langs de gamma om verf, dat is zo gebeurt dan kan je hem verven, gewoon op zolder dan is het zo klaar. maar ja. ik hou me maar gewoon netjes braaf in (meestal niet hoor) want hij wil ook graag dat het klaar is en hij doet zo zijn best. arme man gisteravond hadden we het erover waar het spul van zolder heen moet (box en wiegje enzo) dus ik zei: dan maken we de babykamer weer babykamer en dan kan het daar wel even staan (niet in elkaar) zegt vriend: we zetten het wiegje wel bij ons op de kamer. bbrr daar kreeg ik de kriebels van dan wordt het ineens zo echt. werd gelijk zenuwachtig straks hebben we gewoon weer een babytje erbij. zoon hulpeloos klein babytje. dus het wiegje mag eerst nog op de babykamer staan, anders heb ik teveel stress haha. het mooie is dat ik wel van het weekend leah haar kasten in kan ruimen en ze bijna naar zolder kan en dan kan ik eindelijk ook de babykleertjes op de babykamer leggen en wassen enzo heerlijk. oh ja, voor ik het vergeet: ik heb vakantie!!!!! (en als alles volgens mij plan verloopt begin ik pas weer in februari 2011 woehoe) en onze hond is jarig haha. die wordt weeral 5. weet nog dat we hem bijna 5jaar geleden ophaalden. hij was zooooo klein. onze dickmans (dickie) ik heb vanmorgen al voor hem gezongen, vriend heeft hard om me gelachen zo ik ga nu de auto stofzuigen, hopelijk wordt vriend dan wat vrolijker
@Brenjomi: Gefeliciteerd met de hond. En met je vakantie / verlof. Mijn man kan soms ook zo sjaggie worden van klussen. En dat is dan mijn schuld, dat snappen jullie wel. Nou ja, als het dan weer af is zijn we allebei weer helemaal happy en tevreden. Dus ik heb het er wel voor over. @hier: Dagje weg gisteren was leuk, maar ik merk wel dat ik er nu moe van ben. Ik had manlief gevraagd de stofzuiger beneden te zetten zodat ik even kon stofzuigen. Maar ik kreeg halverwege de benedenverdieping al een harde buik. Ik ben nu maar even aan het uitrusten. Misschien ben ik ook wel wat enthousiast, want zodra de keuken klaar was ben ik daar gelijk maar even gaan dweilen. En toen bedacht ik dat ik de bank ook nog wel even kon zuigen. Ik durf zelf niet meer zo goed met de stofzuiger de trap op en af. Dus ik hoop dat als mannetje hem vanavond naar boven brengt, dat hij dan gelijk even boven zuigt. Ik denk het wel trouwens. Hij neemt best wel veel dingetjes spontaan van me over nu. Nadat hij net de stofzuiger beneden had gezet, heeft hij zelfs het snoer er al uit getrokken en in het stopcontact gestopt, zodat ik daar niet voor zou hoeven bukken. Wat een schatje hè!
ff heel kort, ben erg druk met het laatste wasje vouwen en strijken en ik vind dat ik voor zaterdag iig mijn vluchttas klaar moet hebben, want dan ben ik 37 weken. En ik moet de adressenlijst voor het geboortekaartje nog in elkaar zetten (wat een pokkewerk is dat) en ik wil ook nog het online dagboek wat ik schrijf voor mijn meisje en wat na de geboorte gedrukt wordt, afmaken, aangezien ik bang ben dat als ze er eenmaal is, ik er niet meer aan toe kom. Niet dat er nu ook maar enig teken is dat de bevalling gaat beginnen, maar werd vannacht plots wakker met een enorm haastgevoel Wat ik ff snel wilde delen, was het volgende. Jij had hier iets geschreven over dat modellenbureau voor zwangere vrouwen, Kir, en ik had me "stiekem" daarvoor opgegeven , omdat het me toch wel leuk leek. Zojuist kreeg ik de volgende reactie terug: Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Bedankt voor je enthousiaste mail met prachtige fotos. Het is inderdaad zo, dat je met 35/36 weken al wat te ver bent in je zwangerschap om je nog bij ons in te schrijven, aangezien we ook nog wat tijd nodig hebebn om je bij klanten voor te stellen. Heel jammer, want we vinden je heel mooi en fotogeniek. Mocht het je leuk lijken om na je zwangerschap samen met je kindje modellenwerk te doen, zou je ons dan wat fotos willen mailen? Werd er helemaal verlegen van ...... Later meer reactie, als ik iets meer rust in mijn donder heb.:
@ zilvervosje hahaha, ja inderdaad 'de miereneter van Happy Horse', dat klinkt inderdaad als een of ander baby-artikel. Haha. Gelukkig ben je niet gelijk het kraambureau gaan bellen om te vregen waar je dát in hemelsnaam voor nodig hebt. @ Brenjomi Wat lief, abbe! Onze zoon heeft zo'n giraffe van Happy Horse wit met blauw/groene vlekjes. Die hebben we vanaf het begin in zijn bedje gelegd en zodra hij begon te brabbelen werd deze al gauw 'boede' genoemd en zijn speen 'boetsje'. Zo lief, hoe komen ze er op, die kleintjes. Het is echt zijn lievelingsknuffel. Gelukkig heeft hij niet veel moeite om met de andere 2 girafjes te knuffelen, die nieuwer zijn en er ietsje mooier uitzien. Maar gek genoeg mag altijd alleen dat hele vieze, oude girafje (tegenwoordig geenboede meer, maar 'sjaf') meehelpen met blokken bouwen. Hij geeft dus net als Leah de voorkeur aan zijn 'echte' sjaf. Deze knuffel is nog heel goed te krijgen, dus bij oma ligt er ook nog een reserve girafje en tegenwoordig slaapt zoon met zijn 3 girafjes. Volgens mij wordt het alsnog een drama al zou er daar een van kwijtraken. Wat grappig, ik heb hetzelfde, af en toe komt het besef dat we straks écht weer een baby in huis hebben en opeens denk ik: 'als ik het nog maar kan'. Terwijl ik bij zoon nooit een moment van angst heb gehad. Misschien hou ik teveel rekening met alles dat ik al weet. Maar uiteindelijk zal het toch weer vanzelf gaaan, net als de 1e keer. Wel komisch dat jij dat dus ook hebt, terwijl je ook al een dochter hebt en dus ervaren moeder. Zie je, zegt dus helemaal niks, elke keer is weer alsof het de 1e keer is, denk ik dan maar. Ik heb nu wel zin in de kraamtijd, omdat ik ervan uitga dat ik beter uit de bevalling ga komen dan de vorige keer. En zo niet, dan ga ik alsnog extra genieten! Vorige keer had ik teveel bezoek en dat vond ik niet prettig. Ik denk dat ik nu maar zoveel mogelijka fspraken op een dag plan, des te eerder zijn we er weer van af.8) @ krokodieltje Hee wat gaaf! Kijk eens aan, wat goed dat Kirrebir dat aan je doorgaf zeg. Misschien zien we je straks wel in de bladen met je baby! Laat je het ons wel even weten dan!!!! Oh dathaastgevoel, dat had ik ook hoor bij mijn zoon, met 35 weken al! En nu merk ik het ook alweer en ben nu nog maar 32 weken. Ik was bij zoon ervan overtuigd dat hij eerder zou komen, nou hadden wij even pech, werd 41 weken en 2 dagen. @ Tupp Lekker dat hij zo'n rekening houdt met je. Mijn man is ook zo'n schat. Hier begint het ook weer wat zwaarder te worden. Vooral bukken en tillen doet zeer.
@Krokodieltje: Wat leuk! Denk je dat je het gaat doen? @knuffels: Ik wil ook wel meerdere dezelfde knuffels voor onze Fröbel straks. Maar voorlopig koop ik nog even helemaal geen knuffels. Eerst maar eens afwachten wat we eventueel nog krijgen in de kraamtijd.
@ tupp en knuffels hahaha, wij hebben echt al een hoop knuffels gekocht voor onze nieuwe baby. Gek genoeg hadden wij bij onze zoon geen enkel knuffeltje gekregen van de kraamvisite. Wel allemaal kleertjes. Niemand heeft toen eigenlijk gevraagd wat we wilden hebben voor de baby. Mocht men er dit keer wel om vragen dan ga ik bonnen vragen (of boekjes). Kunnen we zelf wat uitzoeken. We hebben nu nog zoveel wat we kunnen hergebruiken van zoon (kleding en speelgoed).
@Krokodiel: wat leuk!!! Geweldig zo´n reactie! Ga je het doen, dadelijk als de kleine er is? Anders misschien eventueel bij een volgende zwangerschap? Dan bel je ze gewoon meteen na de positieve test Jammer dat ik dit niet eerder onder ogen kreeg (ik kreeg het doorgestuurd van een vriendinnetje), ja was er echt geknipt voor geweest! @Zilver: is het niet wat voor jou? Ik zit nu in Spanje (gisteren aangekomen). Het is super warm, maar zal niet klagen Ben net aan alle kanten gefeliciteerd met mijn zwangerschap door vrienden van mijn ouders (en natuurlijk werd er meteen naar mijn buik gegrepen... zucht :x). Voelt nog steeds onwennig om die felicitaties te ontvangen! Maar nog wel even leuk: ik moest gisterochtend nog even naar de vk om mijn medische gegevens en een ´fit to fly´ verklaring op te halen. Zei ze: zal ik maar meteen even naar je buik kijken? Jajajajaja natuurlijk. Nou, ze zette dat ding op mijn buik en meteen was daar het hartje, joehoe!! Toch fijn om nog even te horen voordat je weg gaat, want mijn echte afspraak was eigenlijk tijdens mijn vakantie maar verezet tot net er na. Ik liep gewoon stuiterend de praktijk uit
@kirrebir, woehoe, dat is mooi om te horen. leuk dat ze het gelijk te pakken had geniet van je vakantie en de rust (en de warmte hier regent het net weer) @krokodieltje, gaaf dat ze je zo mooi vonden. jammer dat je 'te laat' bent. mocht je nog modellenwerk gaan doen willen we natuurlijk wel weten welke foto's @april, kraamvisite ja, daar zie ik een klein beetje tegenop. de vorige keer kwam er in het begin niemand, we moesten nog terug naar het ziekenhuis (leah en ik) en daardoor dacht iedereen: we wachten nog even, we komen wel wat later. maar ik had ook liever dat ze eerder kwamen. en meer op een dag is een goed idee, dat is op dat moment wel druk, maar daarna weer rustig (schaam, ik moet zelf ook nog gaan naar een vriendin, maar hoorde vanmiddag dat haar zoontje weer in het ziekenhuis ligt omdat hij steeds zo krijst na zijn voeding, hij had al reflux, maar dit was wel extreem? hopelijk is het niks ergs?) @straks, bij leah zag ik niet op tegen de bevalling, ik vond het eng, maar voor de rest niet. nu ben ik bang dat het heel lang gaat duren (leah was erg vlug voor een eerste en de tweede gaat altijd vlug zeggen ze, dus zal je zien dat het bij mij net niet zo is) en inderdaad voor het bloedverlies (heb ik nu 2keer gehad) misschien dat ik morgen bloed laat prikken voor te controleren op suikerziekte. (standaard) dan kan ik in dat uur wachten me aanmelden bij de materniteit, waar ik ook ga bevallen. dan kan ik gelijk vragen en uitleggen over mijn vorige bevalling en mijn miskraam, dat ik zoveel bloed verloren ben en mijn baarmoeder niet goed samentrekt. weet ik gelijk of ik wel of geen infuus krijg (om mijn baarmoeder samen te laten trekken) en kan ik nog op mijn gemak bekijken of ik wel of geen ruggeprik wil (nu echt niet, maar straks misschien wel haha) en dat er straks weer een babytje is, dat vind ik ook zo vreemd. ben ook heel benieuwd hoe het deze keer gaat en of het veel zal huilen? leah huilde alleen als ze honger had, dat geluk gaan we denk ik geen 2keer hebben daar probeer ik me al op voor te bereiden. had mail van mijn baas, dat voor zover hij nu kon zien mijn ouderschapsverlof goed is woehoe. dus dat is mooi. dan ben ik ongeveer een half jaar vrij yes!! ga gelijk het papier invullen en terugsturen
Hi! @ Kirrebir: supergaaf! Heerlijk om nog even het hartje te horen voor je weg gaat. Dat scheelt enorm denk ik, qua zenuwen. Erg he, die grijpende handjes? Ik heb het er met vrienden over gehad... in de zin van "jeetje, mensen grijpen zomaar naar mijn buik... alsof ze niet door hebben dat dat nu even een heel prive/heilig gebied is". Ze konden het allemaal heel goed begrijpen dat ik die mensen een beetje stom vond... geen last meer gehad . (Nou ja, behalve mijn zusje dan die mijn jurkje gewoon omhoog tilde op een familiefeestje.... Ze kon het niet goed zien.) Wbt foto's... het zou wel een reeel beeld geven van een zwangerschap... vooral met de voor en de na foto's... maar ik denk dat het vooral goed zou zijn voor een "denk na voor je begint"-campagne Zou jij niet willen? Over een paar weekjes is het waarschijnlijk wel zichtbaar, met die bos krullen en die uitstraling ben je volgens mij geknipt! @ Brenjomi: Wat klinkt dat heerlijk zo, die bevalling en kraamtijd met Leah! Zo zou ik het ook wel willen Misschien creeer jij gewoon geweldige kinderen! @ Krokodieltje: Jeetje, wat een gaaf compliment! Dat doet je vast wel heel goed!
dat was ook heerlijk, maar het is gewoon een rustig kind. nu begint ze wel van zich te laten horen, ze kan heel goed driftig en boos worden als iets niet lukt (drama queen) en als ze een snoepje wil en ze krijgt die niet wordt ze ook heeeel boos maar het eerste jaar zeg maar (daarna valt het nog mee hoor) heeft ze nooit zomaar gehuild. ook geen huiluurtje gehad. daar hebben we echt op zitten wachten ik heb 1keer gehad dat ze huilde en ik niet wist wat ik moest doen, want ze bleef huilen. toen had ze dus gewoon honger haha. (ze was toen nog geen maand) ik ben in het begin van het jaar naar een waarzegger geweest en die zei dat dit kind iets pittiger zou zijn dan leah, dus ik bereid me al voor maar in mijn buik is het nog een rustige baby qua schoppen enzo. een nicht van mijn vriend die had bijna blauwe plekken op haar buik omdat haar baby zo schopte, en nu nog is het een pittig kind (maar wel een lief kind hoor) en volgens mij is het wel zo: hoe je zwangerschap verloopt zo is je baby ook een beetje. een vriendin van mij was de vorige zwangerschap misselijk tot 20weken en die had geen leuke zwangerschap (door de misselijkheid enzo) haar zoontje was in het begin ook heel pittig (bijna een huilbaby) nu is ze weer zwanger en het is nog erger dan de eerste keer (dus zelf denkt ze ook al dat het begin met de baby nog erger wordt) een andere vriendin had (net als ik) nergens last van (smorgens wel misselijk in het begin, voor de rest niks te klagen) en die heeft ook een heel makkelijk kind. we zijn nu samen zwanger en hebben beide ook bijna nergens last van, dus hopelijk weer makkelijke kinderen maar we zullen het zien, je kan er toch niet zo heel veel aan veranderen ik ga even naar zolder, de kasten zijn net binnen (ze staan net een uurtje binnen) vriend gaat kijken of hij de commode al in elkaar krijgt? ben benieuwd hoe het eruit ziet als het staat hij is al een stuk vrolijker dan vanmorgen en de baby heeft de hik hihi. dat heeft het wel vaker, maar vind het een grappig gevoel. vond ik bij leah ook.
@Kirrebir: Het klinkt alsof je er nu toch wat meer vertrouwen in begint te krijgen. Leuk dat je het hartje gehoord hebt! Geniet lekker van je vakantie. @buik-grijpende mensen: Het is mij eigenlijk erg meegevallen. Maar misschien kijk ik gewoon erg dreigend. De meeste mensen in mijn omgeving weten wel dat ik niet zo touchy-feely ben aangelegd, dus die durven er al niet aan te beginnen. Volgens mij hebben alleen mijn vader, de buurvrouw en een paar leerlingen er ongevraagd aangezeten. Dat mijn vader het doet, vind ik juist wel leuk. We zijn meestal niet zo knuffelig en zoenerig enzo, dus het verraste me de eerste keer echt. Op de één of andere manier kon ik het van de buuf ook wel hebben. En dat kinderen het doen vind ik sowieso niet erg. Die zijn gewoon nieuwsgierig. Eén collega van mij heeft netjes aan mij gevraagd of ze even mocht voelen. Dan vind ik het ook prima. @gedrag binnen / buiten buik: Als de drukte in de buik iets voorspelt over hoe de baby straks is, dan kan ik mijn borst natmaken. Maar ja, ik heb er ook geen moment aan gedacht dat een kind van mij rustog zou kunnen zijn. Ik reken op een temperamentvol wezentje.
@ Kirrebir Heerlijk dat je het hartje van je kindje nog even hebt gehoord! Geniet van je tijd in Spanje en ik hoop dat je de buikgrijpers een beetje van je weet af te slaan. @ brenjomi ja, dubbel he, kraamvisite. Aan de ene kant erg gezellig en leuk je kindje te laten zien, maar aan de andere kant vreselijk vermoeiend. Ik heb van verschillende dames gehoord dat de interesse om te komen kijken naar je baby een stuk verminderd is. Een 2e schijnt minder visite te lokken. Hoera!Of ze komen máánden later nog eens langs, als je baby al kan zitten. Bij mijn zoon ben ik ruim 2 maanden bezig geweest met de visite. Gelukkig niet dagelijks, maar wel elke week visite. Ik heb het zelfs meegemaakt dat een vrouw (toen een goede kennis) in de 2e week onaangekondigd even langskwam 's avonds, omdat zij het gevoel had dat de baby haar 'riep' om langs te komen vanuit de kosmos zo'n zwever, die dame zie ik niet meer, ging me wat te ver Misschien dat ik visite leuker zal vinden als ik er dit keer fit en ongeschonden uitkom. Het was zo erg de vorige keer, dan kwam er visite, man lag net een middagdutje te doen en de 2 dames (die beiden al waren geweest en nu onaangekondigd wéér kwamen) lieten mij gewoon lekker koffie halen en heen en weer lopen. Ondertussen was ik nog maar net in staat zelf op te staan en de trap op en af te gaan. Ik was blij als ik op de bank kon neerploffen, was net een spook. Bleven ze ook nog 2 uur zitten. Dat laat ik me dit keer niet gebeuren. Toen was ik zo slap en moe, dat ik de energie en moed niet kon opbrengen er iets van te zeggen. Ik denk dat ik de meesten dit keer maar de 1e week laat komen, als de kraamhulp er nog is. Ben benieuwd hoe je kamertje straks is, gelukkig is je vriend alweer wat vrolijker @ Tupp ook hier niet veel buikgrijpers gehad. Behalve mijn vriendinnen, zus en moeder willen nog weleens hun hand op mijn buik leggen. Dat vind ik eigenlijk niet echt leuk, maar ik laat ze maar, want ze voelen toch niks, want de baby stopt altijd als er een 'vreemde hand' komt. Ik ben ook geen aanrakerig mens. Bah, kom niet te dicht bij me in de buurt. ik heb een buurvrouw die vindt het kennelijk noodzakelijk zo dicht mogelijk tegen je aan te staan als ze met je praat. Als je dan een stapje terug doet, kleeft ze gewoon mee. @ brenjomi hoe is jouw bevalling gegaan dan bij Leah? Hoe kwam het dat jij zoveel bloed verloor? Heb jij er ook zo'n bloedarmoede aan over gehouden voor zo'n lange tijd? En hoe snel is jouw bevalling gegaan? Ik vond het achteraf trouwens wel fijn dat ik een infuus kreeg en dat mijn baarmoeder sneller samentrok, heb geen enkele nawee gevoeld. Ik ben nu alleen bang dat ik weer zoveel bloed zal verliezen, waardoor ik weer maandenlang moet aansterken. Heeft bij mij zeker 4 maanden geduurd voordat mijn hb (na bevalling 4,2) weer een beetje op peil was. Dat was wel zwaar.
Hahahaha! Vind het heel lief, maar volgens mij is het meer voor dames die van zichzelf al een redelijk modellenlijntje hebben. En daar zit ik toch echt een paar maten vandaan!
zilvervosje -> Nou mijn buik is ineens ook bezig met een gigantische groeispurt hoor, hahaha! Volgens mij eindig ik met een skippiebal... Trouwens, ik had voor de bevalling echt precies hetzelfde als jij. Ik was niet bang voor de weeën, maar voor het moment dat het hoofdje eruit zou komen. Nou geloof me, dat valt ten opzichte van de weeën ECHT mee! Echt! Brenjomi -> Irritant he, dat je vriend niks over de mk op het haartje wilt... *zucht* Had je ons versje gelezen? Want dat is best subtiel. Zou hij iets in die trant ook niet willen? Hoeraaaa, vakantie!!!! Hier hadden we hetzelfde met kraamvisite. Bijna niemand kwam meteen... We woonden toen nog heel klein en zouden gaan verhuizen, dus blijkbaar wilden veel mensen wachten tot na de verhuizing. Alleen jammer dat die dus allemaal nooit meer zijn gekomen... tupp -> Ik zuig tegenwoordig ook niet meer hoor... Krokodieltje -> Dus jij begint ook de kriebels te krijgen? Ik moet het plakboek nog af maken, mijn zwangerschapsdagboek een paar weken bijwerken, wat foto's in plakken, en nog wat dingen... Please blijf nog even zitten! Wat een leuke reactie van dat modellenbureau! Weer een foto sturen als je bevallen bent hoor!! Knuffels -> Nou mijn zoontje heeft er nooit iets van willen weten, dus die dingen hebben hier maar gelegen en gelegen... tot ik ze in een zak in de kelder heb gegooid. Kirrebir -> Wat leuk zeg, dat je het hartje nog even kon horen! Nu is je vakantie vast NOG leuker! Geniet ervan. Hik -> Ons meisje heeft nu ook vaak de hik, maar lang niet zo vaak als dat Vince had, En vooral: ze blijft er rustig onder. Werd werd meteen hartstikke kwaad als hij de hik had, en begon hard te schoppen en te draaien. Die trend zette zich overigens na de geboorte voort. Zodra hij de hik kreeg zette hij een keel op en was ontroostbaar tot het weer weg was...
@ hik ja dat had mijn zoon ook zo erg in mijn buik. Deze kleine knul lijkt er tot nu toe weinig last van te hebben. Vind het zo grappig. Deze kleine lijkt sowieso rustiger in de buik dan mijn zoon, maar misschien verandert dat nog. Ik weet dat mijn zoon bij de bevalling vreselijk druk wa. Wat een bewegingen zeg. Hij wilde er echt uit, denk ik. @ cossy is het vandaag van je vorige kleintje, sorry ik zag het niet terwijl het duidelijk in je banner staat? Sterkte lieve meid.
@ Cossy: Jeetje, ik had er ook bijna overheen gelezen, en we hebben het er nog wel over gahd begin deze week! Sterkte vandaag! Grappig, het is dus echt minder erg? (Zelfs met een subtotaal ruptuur??) Want dan ga ik vanaf nu niet meer bang zijn. Door die kolieken heb ik qua pijn al 5 kindjes ter wereld gezet, dat red ik wel. (Eens kijken hoe lang deze "rust" duurt ) Is jouw buik nu alweer aan het groeien?? OMG... ik dacht dat dit de laatste groeispurt zou zijn! @ Kirrebir: Nou, op de foto's zie je er goed uit hoor! Hier begin ik me af te vragen waar ik ooit zo onzeker over geweest ben en of het ooit nog goed komt! We hebben net mijn kast uitgeruimd (de prezwangerschapskleren naar zolder, de kleren die ik nu nog pas in de kast). Wat heb ik toch leuke kleertjes... en wat zijn ze klein!! Ik werd er gewoon een beetje verdrietig van...ik denk dat er een aantal op zolder blijven n de zwangerschap. @ de hik: yep, hier ook al gevoeld. Zo lief, zo'n ritmisch bonkje. Ik aai haar dan altijd maar over de rug. Ik heb haar volgens mij ook al voelen huilen. Het leek een beetje op de hik, maar harder en minder ritmisch. Ik dacht al, huilt ze nou? Toen las ik gisteren dat ze dat inderdaad al kan. Heel bijzonder!
Dankje Ja het is echt zeker minder erg! Maar ik denk dat het met een ruptuur JUIST minder erg is. Van het scheuren voel je namelijk meestal helemaal niks. Vrouwen die niet (veel) zijn gescheurd zeggen dat het wel brandt als het hoofdje staat. Maar ook dan is het niks vergeleken met de weeën. En het duurt ook maar een paar seconden he, dus voordat je goed en wel merkt dat het pijn doet is het weer weg.