Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ik weet trouwens al zeker dat ons meisje niet doof is! Dat is pas apart! Mijn zoontje gooide gisteren de stang van de stofzuiger door de kamer, en vlak naast mij kwam dat ding met een gigantische klap op de grond. Nou, de beeb schrok zich een ongeluk! Ik kreeg meteen een harde trap, echt duidelijk een schrik-reactie. :D

Dat is overigens niet de eerste keer, want laatst viel er iets om op het aanrecht (wat ook nogal een klap was) en toen meende ik ook al een schrik-reactie te herkennen.

2. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @cossy, hier wordt vandaag ook aan jullie gedacht.

@schrikreactie, grappig om te voelen. dat had ik bij leah ook. we gingen naar het vuurwerk kijken (op het strand in knokke is elk jaar) en de laatste knal was behoorlijk hard (de rest was gewoon hard) daar schrok ik zelfs van, je voelde het ook dreunen, toen kreeg ik ook gelijk een harde schop. vond het apart om te voelen.
    dit jaar gaan we weer naar het vuurwerk (begint volgende week, is een keer of 5 dacht ik) ben benieuwd of het weer zo knalt?
    leah is trouwens niet bang van vuurwerk;) ze vind het erg mooi.

@zilvervosje/bevallen: ik heb volgens mij van wat ik nog weet niks gevoeld van dat het hoofdje stond? ik ben ingeknipt (doen ze volgens mij best vlug in het ziekenhuis daar??) weet niet of dat anders is dan?
    ik hoor en lees wel vaak dat als de baby eruit is je helemaal blij bent en verliefd op je baby. ik dacht alleen maar: ze is eruit!!! hahaha. dat besef van die prachtige baby kwam iets later.
    de placenta die eruit kwam vond ik wel heel vreemd, want was even vergeten dat dat nog kwam:D dus ik dacht: wat gebeurt er nou weer:D hahaha.

@april, ik vond kraamvisite niet zo heel erg, maar na een tijdje ben je het beu. ik had het vooral toen vriend weeral weg was (toen was leah al 3maanden) en er kwamen nog mensen dat je op een gegeven moment amper nog iets weet te vertellen. vooral als leah sliep.
    en ik ga deze keer ook proberen om het anders te doen, dan vooral met mijn schoonmoeder, het is een lief mens en ze bedoelt het goed, maar 3keer op een dag is teveel. en liever ook niet onaangekondigd. bij leah was het vaak dat ze om de koffie naar opa en oma gingen (doen ze elke dag om 10uur) dat ze daarna nog even langskwamen, maar dan kwam tante ook mee (woont hierachter) en dat was bijna altijd op het moment dat ik net gedoucht had (daar nog van aan het bijkomen) en dat leah moest drinken. deze keer hoeft er van mij ook niemand bij te zitten als ik ga voeden. dat wordt zoiezo al een moeilijk iets (bij leah is het mislukt, dus die stress heb je dan al) en de vorige keer ging mijn schoonmoeder wel even helpen mijn borst goed te houden:$ nou heeft ze me al eens naakt gezien, maar dat ging me toch echt veel te ver:D (en als ik aan het kolven ben hoeft er ook niemand bij, want dan hoor je niks;) dat ding maakt nogal lawaai.) maar goed dat zeg ik nu:D

@buik, ik heb ook het idee dat hij af en toe groeit, dan doet mijn huid ook zeer (trekkerig) ik heb deze keer meer staie boven mijn navel gekregen (naar mijn idee, de rest zie ik bijna niet)
    ik had gisteravond ketchup op mijn jurkje gemorst zei vriend savonds, het zat iets teveel naar onder dus had het zelf nog niet gezien haha.
    en mijn bikinilijn scheren gaat ook niet meer echt goed. dat is nog knap lastig (had ik bij leah ook, maar was vergeten hoe lastig dat is:D)

(let op, dit kan niet prettig zijn om te lezen, je bent gewaarschuwd;))
    @bevalling van leah: ik had de donderdag al 2-3cm ontsluiting de vrijdag steeds een natte onderbroek (vruchtwater) de zaterdag gebeld naar het ziekenhuis en we mochten even langskomen om aan de monitor te liggen, kijken of er al weeen waren. helemaal niks (dat dacht ik al, want ik voelde ook niks) mocht het blijven dat mijn onderbroek (en broek) steeds nat waren dan moesten we de zondag nog maar eens terugkomen. de zondag uitgeslapen en daarna gedoucht (en gesext, ik dacht: misschien helpt het en wie weet hoe lang het duurt voor we weer kunnen en durven:D) daarna had ik af en toe steekjes in mijn rug, maaar dat trok weer weg. dan kwam het weer, maar het duurde maar even. na even bedacht ik me dat er regelmaat in zat haha.
    smiddags naar het ziekenhuis. weer aan de monitor, nog niks (voelde ook niet veel meer) ze ging voelen en ik had al 4-5cm ontsluiting we konden gewoon blijven wachten, of ze ging mijn vliezen breken. nou doe dan maar vliezen breken (ik voelde nog niks, dus het viel wel mee) rond 17:10 hebben ze mijn vliezen gebroken. om 17:15 snapte ik ineens heel goed waarom bevallen niet leuk was;) toen kwamen de echte weeen pas. (en had ook heel erg rugweeen, waar ik niks mee kon) ik mocht rond iets over 18uur in bad, dat zou de pijn verlichten. na 20minuten in bad kwam de zuster kijken omdat ik wel erg veel lawaai maakte (ik heb nooit gezegd dat ik niet ging roepen of gillen tijdens mijn bevalling, dat heb ik gewoon gedaan, op dat moment gaf ik er echt niks om, het deed echt zeer) toen bleek ik al 9cm te hebben. mocht uit bad, dus ik wilde er gelijk uit springen:D maar er kwam nog een wee dus vlug terug gaan liggen (kon niet op mijn benen staan) dan naar de verloskamer en om 19:30 was ze er. ik heb naar mijn idee ook niet lang geperst? hoelang weet ik niet.
    na de placenta duwden ze nog op mijn buik om te kijken of er nog wat uitkwam? toen zat de gyn. helemaal onder het bloed (oeps) (had toen al een spuit in mijn been gehad om mijn baarmoeder te laten samentrekken) daarna terug naar de kamer en de familie gebeld. daarna werd ik niet lekker. beetje wazig en alsof ik ging flauwvallen. dus op het belletje geduwd. kwam niemand. vriend gestuurd om iemand te halen. toen hij terugkwam stond hij (dicht) naast me en zei dat hij niemand kon vinden. ik dacht: sta je hier wel op de kamer nu je dit zegt? want je klinkt alsof je 3km verderop staat. dus gezegd dat hij NU iemand moest gaan roepen, want dit ging niet goed. toen kwamen ze aangerend (dat hoorde ik nog) en kreeg ik een infuus en bloeddrukmeter. ik zei nog: ik hoef geen infuus:D (hoezo bang voor naalden) en ik bleek nogal wat bloed te verliezen. er zat nog een stolsel in. mijn bloeddruk was weggevallen (daarom leek het alsof ik flauwviel, maar ik bleef wel gewoon bij) ze zouden even aankijken hoe het ging en anders zou ik nog onder narcose moeten. (hadden ze dan toch maar gedaan) daarna kwam de visite (die schrokken omdat ik er nogal witjes bijlag) toen ging het weeral beter met me. die hebben leah even gezien en zijn daarna weer weggegaan. ik weet niet hoeveel bloed ik ben verloren of wat mijn hb was? heb de volgende dag een zak ijzer gehad en mocht naar huis (was zooo blij) maar na 6-7weken moest ik alsnog gecurreteerd worden omdat er nog een stukje vlies zat.

dus deze keer wil ik weten of ze me al gelijk een infuus geven om mijn baarmoeder te laten samentrekken (wanneer dan, als ik uit de lift kom;) of na de bevalling??) en dat ze daar goed op moeten letten. en dat ze gelijk moeten kijken of er nog stolsels of andere dingen in zitten?? ik ben thuis na een dag of 2 nog wel een groot stolsel verloren (vond dat doodeng, want wist niet wat er zou gebeuren, gelukkig had de kraamverzorgster gezegd dat dat kon en dat het zo groot kon zijn als een vuist/sinaasappel)
    (bij mijn ma ben ik ook veel bloed en stolsels verloren na cytotec, maar het vruchtje zat er nog helemaal in)

het bleek ook dat de zuster op het moment dat we op het belletje drukten net bezig waren met de overdracht (wisseling van de wacht)
    ik heb nog wel de zuster gezien die bij mijn bevalling was (en die volgens mij daarna ook nog mijn infuus ofzo gedaan heeft) omdat ik nog terug moest met leah naar het ziekenhuis (dat was op zich nog niet zo erg, want daar kon ik uitrusten en bijkomen;)) heb haar mijn excusses aangeboden omdat ik zo hard in haar hand had geknepen:D ze had het al erger meegemaakt zei ze haha.

ik heb daarna wel moeten bijkomen van het bloedverlies, na de curretage heb ik nog ijzer gehad (en toen had ik ineens hele rode lippen:D vriend vroeg of ik lippenstift opgedaan had hahaha, terwijl ik dat niet eens in huis heb;))
    na mijn ma was het erger, want toen heb ik nog wel bloed bijgehad (en ijzer) daar voelde ik me ook veel slechter van. (meer bloedverlies) (en ik vond het zeer doen toen het bloed via het infuus in mijn hand naar binnen liep, mijn hand kon ik een week later pas weer fatsoenlijk bewegen en gebruiken, hij was ook echt blauw)

3. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ bevallen ik weet eerlijk gezegd niet of ik het een erger vond dan het ander.Ik heb alles gwoon maar over me heen laten komen en dat ging me goed af. Ben vrij rustig en kan pijn goed aan. Ik was flink naar voren gescheurd en dat was best pijnlijk, maar om te zeggen dat de weeen erger waren of toen het hoofdje stond, kan ik niet zeggen. Het zijn beiden een eigen soort pijn, dus ik vind het moeilijk te vergelijken. Mijn weeen waren zeer heftig, vooral de rugweeen vond ik ontzettend naar, maar ik zat binnen een uurtje of 4,5 al op 8cm. Is dus best snel gegaan, een totale tijd van 6,5 uur. :)
    Echt hoor Zilvervosje, het is werkelijk bij iedereen anders. Ik heb 2 vriendinnen die nauwelijks pijn hebben gehad. Tuurlijk hebben ze wel wat gevoeld, maar beiden zijn zo positief en zijn ook niet uitgescheurd of geknipt. Mijn tante heeft 3 kinderen gebaard zonder enig probleem en ze zei laatst dat ze er op die manier nog zo 3 zou willen baren. Dus meid, maak je niet te druk, het kan dus ook reuze meevallen.:)

@ Brenjomi Jeetje, dat klinkt inderdaad heftig. Je bevalling zelf was dus best vlot en oké gegaan, maar de nasleep was dus heel naar? Een beetje hetzelfde als hier dus, alleen heb ik gelukkig enkel bloed verloren en ijzertabletten voor een paar maanden meegekregen. Ik wilde zelf absoluut geen bloedtransfusie, het is me aangeboden, maar ze waren best blij dat ik het met de tabletten alleen wilde proberen.

Ik ga slapen:)

4. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi, even een stomme vraag misschien, maar het eerste wat me opviel aan jullie verhaal is dat jullie nog hadden gesext... Is dat niet ten strengste verboden met gebroken vliezen? Je mag dan toch niet eens meer in bad? Ik heb begrepen dat de vk het zelfs vertikt om te voelen of er al ontsluiting is als die zijn gebroken, in verband met een groot infectiegevaar...

5. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi, wel heftig hoor, die bevalling!

Hier kort mijn bevallingsverhaal:

Om 4 uur smiddags kreeg ik lichte weeën, wel pijnlijk maar nog niet echt super pijnlijk, en meteen om de 5 a 6 minuten. Het was wel meteen duidelijk dat het begonnen was. Ze bleven de hele namiddag, avond en nacht om de 5 a 6 minuten komen en duurden 40 seconden. Het werd wel steeds pijnlijker in de loop van de nacht. 's Morgen om 6 braken de vliezen. Om 8 kwam de vk, ik had toen 3cm. Rond middag kwam ze nog eens en had ik 4cm, en na de middag hield ik het niet meer en wilde naar het zkh. Daar heb ik nog gelegen tot een uur of 4, toen ze besloten weeenopwekkers te geven. Had toen 5cm geloof ik. Ik kreeg er wel meteen Remifentanil bij. Toen ging het voor mn gevoel snel. Om 7 uur savonds werden de weeen ineens vreselijk (lees: NOG vreselijker) en ondraagbaar. Ik had geen idee wat me nu overkwam, totdat ik ineens het hoofdje voelde zakken. Toen kwam de ass gyn vrij snel en mocht ik gaan persen. Na 3 kwartier persen is Vince geboren. Ze begonnen vrij snel hard (auw) op mn buik te drukken, want volgens mij had ik geen enkele nawee meer. Maar de placenta kwam er toen wel snel uit. Hierna bleek ik helaas nog een subtotaal ruptuur te hebben, dus dat werd nog een uurtje hechten. (nogmaals auw)

Bij ons mocht trouwens geen bezoek op de verloskamers komen, ook geen opa's en oma's. Gelukkig mocht ik na een paar uur naar huis, denk dat we uiteindelijk rond half 12 snachts thuis kwamen.

6. 4days

4days Niet meer actief

Sorry buddy-van-tamar, ben zo vrij geweest dit al te copy-pasten. ;)

Heel erg veel succes meid! Misschien komt de beeb toch nog vanzelf dan, zonder inleiding!

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    :$

Jeetje!! Hoeveel weken was ze nu? Het mocht ook wel komen, toch? dat het ineens zo snel kan gaan zeg! Kan je via die buddy ook terug"praten"? Want ik denk dat we allemaal met haar meeleven!

8. 4days

4days Niet meer actief

Ja ze liep een dag voor op mij geloof ik, dus 37w6d.

En dat zou theoretisch kunnen, mits die buddy dit leest, hihi! :D

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh wat spannend dat het voor Tamar is begonnen! 't Zou wel leuk zijn, een vrijdag de 13e baby.

@hoer: Vanochtend met mijn moeder in het voortuintje gewerkt. De laatste keer dat ik er iets aan had gedaan was wel heel pril in de zwangerschap, dus jullie kunnen wel nagaan hoe het eruit zag. Gewoon genant! Nu ligt het er allemaal weer netjes bij, maar ik ben er wel MOE van. Gelukkig geen harde buiken gehad, dat had ik gisteren wel. Terwijl ik nu eigenlijk meer gedaan heb.

Verder heb ik vandaag een afspraak gemaakt met onze toekomstige gastouder. We gaan volgende week even bij haar langs om te kijken en 'kennis te maken'. (Ik ken haar al =moeder van twee (oud-)leerlingen. Waarschijnlijk wordt ik trouwens in de vakantie even gastouder voor haar konijn, haha. Ze vroeg waar ik mijn konijnen heen bracht als we op vakantie gingen, omdat ze zelf nog een adres zocht. Wij gaan toch niet weg, dus mag ie wel bij ons komen. (Met het risico dat tuppman dadelijk een extra hok moet schoonmaken. :D)

@cossy: Ook hier wordt aan je gedacht!

10. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tamar Ooooh wat spannend zeg! Ik hoop dat alles zonder nare complicaties verloopt en dat ze gauw kan genieten van haar kleintje!
    Goh, dat gaat dan wel snel zeg. Gelukkig houden ze haar steeds goed in de gaten.

@ Zilvervosje Ben jij Tamar's buddy? Misschien kun je die andere Buddy even een pb sturen? In het stukje van Cossy staat dat deze Dingetje heet.

11. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Ohhh ik lees net over tamar.
    Spannend hoop dat alles goed gaat

12. 4days

4days Niet meer actief

Heey meiden!

Hier net een emotioneel momentje gehad. We zijn met zijn 3en naar Sem* zijn grafje geweest, even weer alles mooi gemaakt enzo. Ik had van tevoren nog een nieuw kaarsje gekocht voor erop. Ik wil binnenkort ook nog een soort naamplaatje willen maken, dat komt dan in plaats van de steen.
    Denk dat we vanavond niet meer veel gaan doen. We moeten nog eten, en dan lekker samen op de bank hangen...

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mooi Cossy. Dikke knuffel!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Cossy: heb aan je gedacht vandaag, heel veel sterkte met herdenken!

@ Tamar: je zal het niet lezen, maar toch wens ik je succes! Dat met die lage bloedplaatjes icm hoge bloeddruk: had je niet het HELLP syndroom?
    Ik hoop snel goed nieuws te mogen lezen hier :).

@ Brenjomi: poeh hé, wat een heftig verhaal, met dat nabloeden. Ik ben wel blij dat ik werkervaring heb in de gyn, want ik kan dit soort verhalen zonder vrees lezen en me bedenken: "O ja, zo kan het ook."

@ Bevalling: ik ben volgens mij de enige in mijn omgeving die niet zenuwachtig ervoor is. Mijn man staat op scherp en belt me nu bijna dagelijks als hij op zijn werk zit (dat deed hij normaal gesproken echt nooit). Mijn moeder is al weken zenuwachtig en haar hart gaat tekeer als ze aan mij en de baby denkt. Ze moest laatst huilen toen ik haar had gesmst dat de baby was ingedaald, wat schattig :).
    En ik, ik ben rustig. En dat is echt heel gek voor mij, want ik ben zo slecht in loslaten. Maar ik heb nu een heel sterk "we zien het wel" gevoel....

@ voorbereidingen: kamertje is af, op een mooie lamp na dan (er hang nog een peertje) en mijn man gaat nog het rolgordijn ophangen dat ik vandaag heb opgehaald bij de HEMA.
    De kast is niet zo vol kleding als bij Cossy, maar ik denk dat we voor de eerste tijd wel genoeg kleertjes hebben.
    De wieg is ook binnen, is familiestuk van mijn schoonzusje die we mochten lenen.
    Vandaag spulletjes gekocht voor in de vluchttas: joggingbroek (nu actie bij Intersport: 3 voor de prijs van 1), pyjama, 2 grote witte bangmakers om het kraamverband in te kunnen herbergen, dextro etc, wikkeldeken voor de baby, voedingstops en voedingsbh's gekocht. Alles in de was gestopt, zodat mijn kleidng naar mij(n wasmiddel) ruikt en niet naar nieuw, ook voor de baby gedaan. En als het morgen opgedroogd is, kan ik alles zo in de weekendtas knallen.
    Ik ben er klaar voor, alleen het dagboekje nog niet :)

Hmm, en het kopen van kleren was niet erg plezant. De spiegel liet me zien dat er straks een hoop vetjes af moeten (wat een ass :$!) :(. Maar de 3 joggingbroeken motiveren me wel om straks weer te gaan hardlopen. Heb er zin in, want ik heb nu al een jaar niet kunnen hardlopen.....

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Krokodieltje: Proficiat: 37 weken, het mag nu! Grappig dat jij zo rustig bent terwijl je omgeving helemaal op scherp staat. Ik heb zo'n superzacht fleece huispak gekocht voor na de bevalling, maar het is inderdaad wel een goed idee om dat lekker nog even te wassen. Dan kan ik daarna de tas gaan inpakken. (Het meeste ligt al klaar.)

Ik ga vandaag echt NIKS doen, heb ik me voorgenomen. Nadat ik gisterenochtend in de tuin heb gewerkt, zijn we 's avonds nog even de stad in geweest om te winkelen. Toen we terug naar huis fietsten kwam ik bijna niet meer vooruit. Zo moe! Dus dit is mijn bijkom-dag.

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Buddy: Nee, ik ben de buddy van Krokodieltje niet van Tamar. Maar ik hoop wel dat we binnenkort iets horen! Ben benieuwd hoe het gegaan is/het gaat. Misschien ligt ze al met de nieuwe baby in haar armen :)

@ Krokodieltje: Wat heerlijk dat je er zo ontspannen over bent! Volgens mij is dat echt ook een goede manier om er in te staan. En het klinkt alsof je alles wel goed geregeld hebt ook. Laat maar komen, die mini-krokodil :)

@ Tupp: Lekker hoor, even helemaal niks vandaag. Kan me voorstellen dat je na de tuin van gisteren, vandaag even niks wil doen!

@ hier: vandaag buurtBBQ en morgen jarig met een feestje. Heerlijk... alleen val ik overmorgen volgens mij om van de slaap op mijn werk! Ik slaap zo slecht de laatste weken... ik wordt echt van alles wakker. Toen vanochtend een schilder bij de overburen om half 8 :$ begon met schuren (wel met de hand, oke) was ik in staat om een heel dik boek naar dat mens d'r hoofd te gooien. (We zijn sowieso al niet zo happy met deze buren, maar dit ging echt te ver!)

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @cossy, dat klopt, maar mijn vliezen waren nog niet gebroken. in het ziekenhuis zeiden ze dat ze nog mooi heel waren. er zat waarschijnlijk ergens een klein gaatje waardoor het een beetje lekte.
    en ze hebben bij mij nog wel gevoeld nadat de vliezen gebroken waren (die zijn in het ziekenhuis gebroken) vreemd dat de vlos dat niet meer doet? (lijkt mij??)
    ik vind het grafje er mooi uitzien, een mooi plekje om sem* te herdenken.

@tupp, heerlijk niks doen, met een boekje zitten of een film kijken:D geniet ervan. ik ben hier ook steeds erg moe.

@krokodieltje, op zich vind ik mijn bevallingsverhaal niet zo ernstig. het is net het bloedverlies erna wat het vervelend maakt. en dat leah geen kracht genoeg had om te drinken zodat we de woensdag terug naar het ziekenhius gingen en de maandag erop weer naar huis mochten, dat vond ik eerst vreselijk, maar ik kon er wel rusten (mocht gewoon doorslapen, hun gaven snachts de fles, want rust is belangrijker voor de moeder) en was ook blij dat we in het ziekenhuis waren dat ze wel goed opknapte.
    grappig om te lezen dat je zo rustig bent, zeker in vergelijking met de rest om je heen. bij leah had ik dat ook meer: ik zie wel hoe en wat. misschien dat dat straks nog komt? (hoop het wel) zal ook iets meer rust krijgen als alles klaar is.
    en broeken kopen vind ik nu ook vreselijk, ik draag de laatste tijd toch amper broeken (jurkjes met leggings) na leah in het ziekenhuis kwam de fysio langs om alvast lichte oefeningen te doen (dat vond ik al lachwekkend, de dag na je bevalling zowat) en toen zei ze tegen mij toen ik bezig was: denk aan die ene strakke broek die je graag weer aan wil doen:D toen moest ik zo hard lachen dat ik geen oefening meer kon doen:D ze snapte zelf ook dat ik niet zo sportief ben. ik zei ook: die broek kan ik al jaaaaaaren niet meer aan:D;) haha. (maar na mijn ma zakte die ene broek die strak zat van mijn kont af:D niet van de oefeningen hoor;))

@tamar, oh wat spannend, is er al nieuws?? ben heel benieuwd. (volgens mij heb ik over haar gedroomd?? bedenk ik me nu net, hij had een hele aparte naam, met 3x een n in het midden ofzo?? nnn? heel vreemd haha) hopelijk is alles goed gegaan.

@zilvervosje, oh wat vreselijk. ik slaap nog redelijk goed. al word ik af en toe zuchtend wakker omdat ik me om wil draaien:D vanmorgen werd ik zuchtend wakker omdat ik naar de wc moest, maar had echt geen zin om eruit te komen. toen ik net gedraaid was lag vriend al bijna op miijn plek (doet hij altijd als ik eruit ga) maar nu werd ik chagi, want ik moest er nog uit en dat ging bijna niet;):D (kwam niet door vriend, maar kom er zelf nogal moeilijk uit)
    ik zou ook goed chagerijnig worden als iemand me (zo vroeg) wakker maakt. ggrr. kan je overdag niet een beetje bijslapen? misschien dat dat helpt (zeg ik die al stees van plan is om een dutje te doen, maar wat er niet van komt)

@hier, had gister nog bijgelezen en was aan het posten toen ik op een knopje drukte en alles weer weg was. ggrr. en had geen puf om overnieuw te beginnen:) wilde op tijd naar bed, maar dat lukt me niet, nog even film gekeken, daarna ging ik gelijk naar bed. maar dat lukte ook niet. zucht. het was weeral 12uur geweest. vandaag 2verjaardagen. 1 hebben we al gehad:D vanmorgen even langs de tante van vriend geweest. makkelijk. vanmiddag nog langs een vriendin daar heb ik wel weer zin in, dat is wel gezellig.
    bij wehkamp is het beddengoed in de aanbieding, dus van lief! een overtrekje bestelt:D dan ga ik zo nog even wassen (vind dat nieuwe zo stinken, maar vind veel stinken de laatste weken) en dan misschien straks of morgen haar bedje al eens opmaken:D
    vriend moet straks naar de gamma om verf van mij;) kan hij morgen verven. (en ga ik even mee, ga ik langs mijn werk om de dienstlijst te veranderen;)) dus hopelijk is het volgende week klaar? dan kan leah naar boven gaan slapen. kan ik de babykleren wassen en alles inruimen.

18. 4days

4days Niet meer actief

Hehe *schaam* :)

Fijn dat alles nu zo'n beetje klaar is! Nouja, op het dagboekje na dan. Maar dat moet ik ook nog helemaal bijwerken hoor, ga ik dit weekend doen.
    En dat rustige gevoel t.o.v. de bevalling komt volgens mij ook door de hormonen. Althans ik ben ook de rust zelve, terwijl ik normaal helemaal hyper zou zijn, voor een operatie ofzo. En het mooi is, tijdens de bevalling blijft het ook! Het is dan wel pijnlijk, maar het voelt heel natuurlijk, alsof het zo hoort. Dus ik bleef er dan ook heel rustig onder.

tupp -> Geniet van je niks-doe-dag! ;)

zilvervosje -> Vervelend dat je zo slecht slaapt, nu al... En als de buren dan ook nog eens niet echt meewerken... Ik zou proberen in het weekend even een middagdutje te doen ofzo. Kan nooit kwaad.

brenjomi -> Ah ja, dat kan natuurlijk. Mijn vliezen waren ook bovenaan gebroken. Maar dat niet voelen is volgens mij alleen als je nog geen weeën hebt, omdat het dan ook nog wel eens 3 of 4 dagen zou kunnen duren in totaal. Als je echt flinke weeën hebt mag je ook weer in bed enzo.
    Wij hadden de kortingsactie bij Wehkamp ook al gesport, en meteen 2 verduisterende rolgordijnen gekocht. :D Op de babykamer was er nog geen, en mijn zoontje heeft een heel slecht rolgordijntje wat zo veel licht door laat dat we zijn raam af moesten plakken met vuilniszakken... Nu krijgen ze dus beiden een goede. :)

Hier gisteren behoorlijk wat last gehad van harde buiken. Maarja, dat wil echt niks zeggen natuurlijk. Het is verder nog heel rustig allemaal, dus ik ga er sowieso maar vanuit de uitgerekende datum te halen. En daarna zien we wel. ;)

19. 4days

4days Niet meer actief

Tamar, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje Wout!
    Hopelijk is alles goed gegaan! Geniet maar lekker van elkaar, en daarna zijn wij erg nieuwsgierig naar het hele verhaal! ;)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoera! "Onze" eerste baby is er! Na al die maanden van meeleven met elkaar. WOW! Ik ben helemaal onder de indruk.

Van harte Tamar!!

Deel Deze Pagina