Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi -> Nou je hebt ook nog even om te groeien toch! :D En die boog vind ik ook mooi idd! Ik heb dat helemaal niet gehad, bij mij liep het veel geleidelijker af.

tupp -> Achja, ik maak me ook totaal niet druk om de kilo hoor. Dat komt allemaal wel weer, ooit. ;) En die 12 kilo is ook wel echt het 'ideaal', als je geen grammetje te veel aankomt.

D1982 -> Ohw hihi nee dan kon je het moeilijk aan ons doorgeven idd. ;) Achja ik las het toch bij de augustusmama's.

Yes! ;) Het heeft wel even nodig gehad voordat de allerlaatste kilo's eraf waren, maar het is wel weer helemaal vanzelf weg gegaan. Het zal een klein jaartje hebben geduurd voordat ik weer echt op het begingewicht zat. Maar ik heb dan wel ook echt helemaal niks gedaan met op eten letten ofzo, ik vrat als een bouwvakker. :D Trouwens, ook een mooi weetje: anderhalf jaar na de bevalling zat ik ruim 5 kilo onder het begingewicht, ook helemaal vanzelf. Denk dat ik dat ook aan de borstvoeding te danken heb.

En wat een suuuuperlief pakje!!! :D Ons pakje is een stuk eenvoudiger, zonder ruches enzo. Maar wel ook heel schattig en meisjesachtig. :)

2. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Krokodieltje: wat een leuk pakje! :)

@ Hier: net een berichtje van Tamar gehad. Alles gaat goed en ze mag al naar huis! Haha ze had me smsjes gestuurd, maar had één cijfer verkeerd... Maar gelukkig had Cossy het al gezien bij de augustus mama`s!

Ik ben benieuwd wie de volgende is! :D Cossy of krokodieltje?

Fijne avond!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Tamar: Fijn om te horen dat je al naar huis mag!

@Krokodieltje: Schattig pakje!

@Cossy: Zulk nieuws hoor ik graag. Ik wil mijn gewicht ook wel graag weer kwijt.

Verder houd ik het kort. Ik ben moe!

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tamar Gefeliciteerd met jullie zoon! :) Fijn dat alles goed is en jullie lekker thuis verder kunnen genieten!

@ Cossy Goed dat je afgelopen vrijdag toch Sem kon herdenken. Blijft zwaar. Liefs.

@ Brenjomi Prachtige buik, inderdaad heel mooi die boog. :) Je ziet erg mooi de vorm van je buik en het is zo goed voor te stellen dat er een lief baby'tje in zit.

@ Tupp het schiet bij jou ook al lekker op he. ben je r al helemaal klaar voor?:)

@ D1982 Leuk weekend gehad met de familie? Was het een beetje uit te houden of had je het zwaar?

@ krokodieltje lief hoor, het eerste pakje. Spannend, nog eventjes en je ziet je kindje met deze kleertjes aan.:)

@ hier kamertje is af, erg leuk geworden. Nog een beetje inrichten en decoreren met leuke dingetjes en dan is het af! Ben trots op mijn man, die nooit eerder had behangen, ziet er superstrak uit!:)
    Ben erg moe, word al moe wakker en voel me slap en duizelig. Ik ga van de week maar even bloedprikken, heb het gevoel dat mijn hb aan de lage kant is. Ik heb geen zin in bloedarmoede, dat heb ik al te vaak gehad en nu kan ik het echt niet hebben, dus hoop dat het meevalt.

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Sorry hoor, even ego, moet even wat stoom afblazen hier:

Zo, ik heb ff stress :$! Ik ben er natuurlijk te laat mee begonnen, maar ik was er vanuit gegaan dat het geen probleem zou zijn ;).
    Het zit zo. We willen ons kindje onze beide achternamen geven. In NL mag dat niet, hier moet je kiezen voor een van beide, allebei tegelijk kan niet.
    Nu heb ik ook de Braziliaanse nationaliteit en volgens de Braziliaanse wet heb je het recht om allebei de achternamen door te geven aan je kind (en ons kind krijgt ook de Braziliaanse nationaliteit). Als je in een ander land een dubbele achternaam hebt, kan je in NL naamswijziging aanvragen.

Alleen hier komt de maar: ze willen op het Braziliaanse consulaat de achternaam overnemen zoals die vermeld staat op het NL geboortebewijs, omdat ze hier geboren gaat worden. En daar zal, omdat we getrouwd zijn, de achternaam van vader op komen te staan. En dat is mooi kut, want dan is er helemaal geen mogelijkheid meer om de dubbele achternaam te geven.
    Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik er afhankelijk van of ze op het consulaat die dubbele naam willen afgeven of niet. Als ze dat wel doen, is het makkelijk: naamswijziging aanvragen en klaar (kost wel bijna €500,-, maar dan heb je ook wat). Doen ze het niet, dan heeft ze voor de rest van haar leven de achternaam van haar vader. Niet dat ik denk dat we uit elkaar gaan, maar ik heb al zo vaak gevallen gezien waarbij de ouders uit elkaar zijn gegaan en de moeders balen dat het kind de achternaam van vader draagt. Ze is kind van ons allebei, dus ik wil allebei de namen.
    Mijn moeder is er nu samen met mij mee bezig, want zij spreekt natuurlijk veel beter portugees dan ik. Maar ik ben zo bang dat het niet kan en dat ik nu niet meer genoeg tijd heb om het voor elkaar te krijgen.....

:(:(:(:(:(:(

6. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Krokodieltje Mochten jullie ooit uit elkaar gaan, dan mag je kindje volgens mij ook gewoon jouw naam dragen. Dit mag je dacht ik wijzigen, hoor. Ik weet nog van mijn schoolvriendinnetje dat zij moeder's naam na de scheiding aannam. Toen mijn ouders scheidden toen ik klein was heeft mijn moeder onze vader's mooie buitenlandse naam juist gehouden voor mij en zus, omdat deze veel mooier is dan haar saaie Hollandse naam. ;) onze voornamen zijn ook niet standaard Hollands.

Maar je mag als man zijnde toch ook de naam van je vrouw aannemen tegenwoordig? Dus als jij De Vries heet en je man Klaassen, dan kunnen jullie er toch voor kiezen Klaassen-De Vreis te heten of De Vries-Klaassen? Dat kon je bij je ondertrouw al aangeven en wordt je kindje dan niet automatisch ook zo genoemd? Misschien kunnen jullie dit nog wijzigen. onze trouwambtenaar zei dat we dat nog konden wijzigen mochten we het willen.

Ik heb uiteindelijk mijn man's naam aangenomen met mijn naam erachter, omdat zoon ook vader's achternaam heeft. Ik vind het zo sneu als ik de enige in het gezin ben met een mooie achternaam. ;0

Hier wat ik vond: Na een echtscheiding of het verbreken van een niet-huwelijke relatie kan het kind de naam krijgen van de ouder die het kind verder gaat verzorgen en opvoeden. Als het kind meerdere ouders heeft die samen het ouderlijk gezag hebben, dan moeten beide ouders het verzoek tot naamswijziging ondertekenen.

Link: Artikel: Wanneer kan ik mijn achternaam laten wijzigen?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @April: Wat vervelend dat je zo moe bent. Kun je het een beetje rusitg aandoen of lukt dat niet echt, met je zoon die ook nog rondloopt? Ik hoop voor je dat het geen bloedarmoede is... of misschien juist wel, want dat is vrij eenvoudig op te lossen toch? Dan word je misschien weer wat fitter.
    Ik ben er inderdaad wel klaar voor. Wat mij betreft mag de baby met 37 weken komen hoor. :D Het liefst in ieder geval voor het einde van de zomervakantie. Ik vind het op de één of andere manier maar een deprimerend idee dat straks iedereen weer aan het werk is en ik in mijn eentje thuis op de baby zit te wachten. Maar ik houd er maar gewoon rekening mee dat het langer kan duren.

@Krokodieltje: Oh, dat is inderdaad balen! Ik hoop dat het toch nog lukt om iets te regelen! Ook al zijn jullie getrouwd, je zou ook aan kunnen geven dat het kind jouw achternaam krijgt in plaats van de zijne. Maar ja: dat moet je dan wel samen overleggen natuurlijk. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, dat het na een echtscheiding vervelend is als het kind bij de moeder woont maar de naam van vader krijgt. Ik heb ook wel een keer aangekaart om mijn achternaam aan het kindje te geven. Maar manlief is ouderwets. En zijn achternaam is ook mooier dan de mijne. Tenminste: het kind kan er minder makkelijk mee gepest worden straks. Dus hebben wij toch voor zijn naam gekozen.
    Ik zie trouwens dat je morgen een bevallingsgesprek hebt. Maak je dan ook een bevalplan ofzo?

@hier: Gisteren hadden we een verjaardag. Gewoon een hele middag zitten, maar ik was me toch en partij moe! Vervolgens ben ik thuis op de bank gaan zitten en toch weer te laat naar bed gegaan. Gelukkig is vandaag echt mijn officiële NIKS-DOEN-DAG. Heerlijk! Beetje zp-en, lezen, op bed liggen enzovoorts. Morgen gaan we weer naar de vk voor controle en de konijnen moeten ingeënt worden. Dus dat wordt weer een 'drukke' dag. En woensdag gaan we kennismaken met de gastmoeder waar ons kind in januari naartoe gaat. Ik ken haar wel, maar ik ben wel benieuwd naar haar huis. De andere kindjes zijn er die dag niet, want het is natuurlijk vakantieperiode. Maar ja: het praat waarschijnlijk ook wel lekkerder als we alleen met volwassenen zijn.

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ tupp Haha, heel herkenbaar hoor. Ik was het rond die tijd ook echt zo zat, wilde ondertussen mijn kindje 'hebben'. Had dat gevoel trouwens met 35 weken al.:D Toen zat ik ook thuis en had ook het gevoel te zitten wachten. Wat een pech dat ik toen ook nog eens langer moest wachten, zoontje kwam een week en 2 dagen later dan de datum.;):D
    Mijn vriendin is een maand eerder bevallen en die was er eigenlijk nog niet klaar voor, wilde nog van alles doen. :D Kan beide kanten op. Ik duim voor je dat je kindje lekker op tijd komt en zonder problemen!

Met mij gaat het al wat beter. Heb een uurtje geslapen. Mijn zoontje slaapt tussen de middag 2,5 uur, dus ik kan mijn kans grijpen om te rusten. Dat doe ik dan ook. Helaas wil hij de afgelopen week niet in zijn eigen bed overdag, dus liggen we gezellig op mijn bed samen te snurken.
    Tja, ik kan ook wat voorbarig zijn geweest met mijn conclusie over bloedarmoede, want ik werd vanmorgen wakker met enorme kramp in mijn been en ik heb het idee dat er misschien een zenuw bekneld is geraakt. ( ik heb vaker problemen met dat been;)) Dus die slapheid en duizeligheid kan ook daar vandaan komen. Ik voel me nu uitgerust en een stuk lekkkerder. Werd net wakker met een gek gevoel in de knie van dat been, alsof er wat speling was, dus ik gok op een beknelde zenuw die nu weer loskwam. Mocht ik me de komende dagen nog zo voeln, laat ik wel even mijn bloed controleren.

9. 4days

4days Niet meer actief

Tamar -> Fijn dat je al naar huis mag zeg! Kun je pas echt lekker genieten!

April1 -> Fijn dat het kamertje af is! Heerlijk gevoel is dat he? Heb je al Floradix in huis, omdat je vaak laag ijzer hebt? Ik heb dat namelijk ook. Het helpt op zich wel tegen de slapheid.

Krokodieltje -> Ohw ik had onze kinderen ook wel mijn achternaam erbij willen geven. :D Maarja dat is hier onmogelijk idd... Maar april1 heeft wel gelijk, mochten jullie ooit uit elkaar gaan, dan kun je de achternaam later veranderen in jouw achternaam. En je kunt natuurlijk ook ervoor kiezen om van begin af aan alleen jouw achternaam te nemen, en dus niet die van je man. (dat kun je regelen bij de gemeente, voordat het kindje geboren is)

tupp -> Nou dat hoop ik dus ook, dat onze meid er is voor het einde van de zomervakantie! Zag mezelf ook al alleen thuis zitten met de baby, terwijl iedereen werken of studeren is... Nouja het zit er bij mij wel dik in dat nog vakantie is, tenzij ze echt te laat komt.
    Spannend, een bezoekje aan de toekomstige gastmoeder!

Als ik moest kiezen tussen bevallen met 36 weken of bevallen met 41 weken, denk ik dat ik zelfs voor de 41 weken zou gaan! Met 36 weken was ik er gewoon psychisch nog niet aan toe. Het zou op dat moment echt een schok zijn geweest. de laatste weken ben ik ontzettend veel bezig met de bevalling enzo, en ik merk dat ik er nu langzaam echt naar toe leef. Wat dat betreft zou ik dan nog liever wat te lang wachten, dan dat ik er mentaal niet helemaal klaar voor ben.

10. 4days

4days Niet meer actief

En dan even ego...

Hier een drukke dag achter de rug!!
    Vanmorgen kwam mn moeder, ze zou me vandaag helpen met een grote schoonmaak. Maar mn moeder was nog niet goed binnen, stonden 3 mannen voor de deur die blijkbaar alle radiator-koppen kwamen vervangen. (ja, ik vond hun briefje dat ze vandaag zouden komen vanmiddag in de brievenbus, hadden ze er gisteren in gegooid...;)) Heeft dat 2 uur geduurd. Moesten we ook nog de muurkast (lees: MEGA zooi-hok :)) leeg maken zodat ze overal bij kwamen. Ben ik daar de rest van de dag mee bezig geweest, om die schoon te maken, vervolgens alles te sorteren en weer netjes in te ruimen. Mijn moeder is ondertussen gaan poetsen. Pfff, wat een werk! Nu is het huis nog steeds lang niet klaar... Van de week komt mn ma nog eens helpen.

Tussendoor nog naar de vk geweest. Alles was goed. :) Ons meisje is eindelijk helemaal ingedaald en zit nu vast. De vk zei: nu is het alleen nog maar een kwestie van wachten... ;)

11. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Cossy He bah, daar zit je dan ook niet op te wachten, net als je je hebt ingesteld op de grote schoonmaak.;) Maar wel fijn dat al die radiatorknoppen zijn vervangen, heb je straks in elk geval geen last van lekkende kranen. (hadden wij wel toen we hier net woonden, heel irritant en geeft van die vieze vlekken op de vloer)
    Jeetje nog geeneens 2 weekjes en het is alweer jouw uitgerekende datum!:$ Fijn dat ze is ingedaald en goed ligt. Mijn telefoon staat paraat!!!:D;)
    Grappig dat je liever nog wacht tot 41 wkn, alhoewel ik je wel begrijp, hoor. Bij mijn vriendin was het zo plotseling toen ze met 36 wkn ineens ging bevallen. Ze was er helemaal niet klaar voor praktisch gezien. Ze had nét verlof en wilde nog even lekker rustig aan doen en haar huisje op orde maken. We zouden haar buik nog gaan gipsen in het weekend en enkele dagen ervoor werd ik 's nachts gebeld dat ze een beetje twijfelde of er nu al iets aan het gebeuren was. Ik op mijn fietsje gesprongen, want ik vond het wel seriues en herkenbaar klinken en jawel hoor, echte weeen en de vk was er net. Toen als een idioot naar het zh, zij met de auto, ik erachteraan gefietst.:D (auto had geen achterbank) En binnen de kortste keren was de baby kerngezond en ijzersterk ter wereld gekomen. Geweldig!:)
    Zelf denk ik dat ik dit keer geen moeite zal hebben met het wachten, omdat ik genoeg om handen heb, maar dat zeg ik nu. Gisteren zei ik nog tegen man dat ik geen zin meer heb om zo lang te wachten, lekker wispelturig.;):D

@ Floradix gebruikte ik vorige zw ook. Ik krijg van het drankje enorme maagzuur en ik geloof dat je de tabletvorm een aantal keer per dag moet slikken. Ik ben daar altijd zo'n onnozele in, vergeet het altijd, maar ik denk dat ik ze nog ergens heb liggen, dus ik zal inderdaad maar evn op zoek gaan inhet keukenkastje.

@ grote schoonmaak en huis.

Hier ook druk in de weer met opruimen en schoonmaken. Ik geef ons een maand de tijd om het ergste op te ruimen en de laatste maand wil ik enkel hoeven zuigen en dweilen en bijhouden.
    Ik heb zondagavond de hele keuken heringericht. Een kastje erbij gezet en alles praktischer ingericht. Ik werd gek van de losliggende rommel. Ik wil altijd alles opgeruimd hebben, zodat ik overal makkelijk bij kan met schoonmaken. Helaas is me dat nog nooit gelukt sinds ik het huis uit ben (inmiddels alweer 12 jaar;)). Maar nu, met de 2e op komst móét het gewoon, ik wil niet continu moeten opruimen. De bovenverdieping met slaapkamers zijn netjes. Alleen wil ik in de gangkast extra planken, die man al een jaar belooft te maken.;) Dan kan daar ook weer een hoop rotzooi in.
    De gangen en deuren moeten nog geschilderd en behangen, het is nog steeds niet klaar hier. gelukkig zijn dat klusjes die niet enorm veel tijd kosten, maar het moet wel gedaan worden. Wacht maar, als ik eenmaal weer op krachten ben na de bevalling, dan ga ik het lekker zelf doen, dan komt manlief me vanzelf helpen.:D

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zo, de controle bij de vk was weer goed. We hebben gelijk voor de komende 4 weken elke week een afspraak gemaakt. Ik hoop ze niet allemaal nodig te hebben. :D

@schoonmaken: Ik probeer het ook bij te houden. Gewoon omdat ik het genant vind als straks de kraamverzorgster komt en er ligt stof op de nachtkastjes. ;) Ik wou dat ik de poets-variant van nesteldrang had, zodat ik het in ieder geval nog leuk zou vinden om te poetsen. Maar helaas... ik doe het met frisse tegenzin.

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik sluit me helemaal aan bij Cossy. Liever iets later dan iets vroeger, dan ben ik er meer klaar voor.

Ik ben ook net op controle bij de VK geweest. Ook nu weer alles mooi. Kindje nog steeds ingedaald, dus als mijn vliezen zouden breken, hoef ik niet plat op bed.
    Het bevallingsgesprek ging over mijn bevalplan. Alles was keruig opgeschreven en mogelijk zoals ik het wil, zelfs het punt dat mijn man een eventuele blaascatheter moet inbrengen :). Verder was alles inderdaad wat al zo'n beetje standaard gebeurt, niks raars dus. Ik was heel blij om te horen dat je tegenwoordig niet per sé hoeft te wachten met naar het ziekenhuis te gaan tot je 5-6 cm ontsluiting hebt, want ik ga liever in alle rust in het ziekenhuis "ontsluiten" dan dat ik thuis zit met in mijn achterhoofd de onrust dat ik nog de deur uit moet. En ook gezien het feit dat mijn moeder van alle 3 dusdanig snel beviel, dat mijn vader de eerste, mijn broer, niet eens geboren heeft zien worden; dat gaat ons niet gebeuren :$.
    Tot slot ook nog maar eens mijn angst besproken om te moeten poepen waar iedereen bij is :). Ik weet het, het hoort erbij, kan je niks aan doen, bladiebla. Maar ik was heel blij om te horen dat ze het serieus nam en dat ik een Microlax kan halen bij de apotheek en daarmee mijn darmen leeg kan maken als het ontsluiten is begonnen, mocht ik daar nog behoefte aan hebben.

O ja, April, ik weet dat je de naam daarna nog kunt veranderen naar moeders naam. Maar ik wil niet alleen mijn naam doorgeven, het is ook zijn kindje. En de regels voor naamwijziging zijn best streng. Als de vader geen toestemming geeft (waar ik ook niet van uit ga, want hij was zo stellig erin dat het kind zijn naam moest dragen, dan gaat hij natuurlijk niet na een evt. scheiding zeggen dat het nu wel oké is dat zijn kinderen mijn naam krijgen), moet je minstens 5 jaar alleen voor het kind hebben gezorgd, voordat naamswijziging mag en dan ook maar in beperkte gevallen.
    Laten we maar gewoon hopen dat het nooit zover komt en dat we samen oud mogen worden met ons gezinnetje waarin iedereen, incl ik, zijn naam draagt :p

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,

@tupp, hier moet wel alles schoon maar leuk om te doen vind ik het ook niet:D en stof op de nachtkastjes ligt er toch wel;)
    ik zei net al tegen vriend: het is hier een zooitje en de vloer is vies, ik heb gisteravond nog gestofzuigd (zomaar even vlug). maar ja, met dit weer en de hondjes blijft het toch niet zo lang schoon. gelukkig hebben ze kort haar en als ze buiten zijn geweest dan even met een handdoek erover en het ergste zand en nattigheid is er vanaf. het scheelt ook dat ze zelf een hekel aan regen hebben:)
    ik moet eigenlijk even dweilen, maar daar heb ik geen zin in, want dat zei je niet, straks is het weer vies. misschien zo nog even? zomaar vlug? zal wel zien.

@krokodieltje, dat is inderdaad stress, hopelijk lukt het nog? vind het wel belachelijk dat het kind niet beide namen kan krijgen? (wist ik niet) gister in het ziekenhuis vroeg die vrouw welke naam het kindje zou krijgen. ik zei gelijk tegen vriend: je moet nog even de gemeente bellen om de ongeboren vrucht te erkennen. (en dat moet hij doen, anders krijg de baby gewoon mijn achternaam;) dat wil hij niet dus dan regelt hij het wel:D) (nu zou ik het ook niet meer leuk vinden als leah en de baby een andere achternaam hebben)

@cossy, aaahhh, ik bedacht me net dat het bij jou echt super begint op te schieten:$ en toen bedacht ik me dat ik ook al best ver ben:$:D hahaha. dat komt denk ik omdat wij in het wachten topic ook al samen schreven, maar als jij bevallen bent komt het voor mij wel erg dicht in de buurt;):D (dat heb ik ook met een vriendin, die is 4weken voor mij uitgerekend, als ze bevallen is krijg ik denk ik grote stress;))

@april, ik ga het de volgende keer ook even aan de dokter vragen voor mij hb te controleren, ben ook steeds erg moe (moet ook eerder naar bed, maar toch) dat kan toch ook met een vingerprikje?? (hoop ik;))
    hopelijk valt het mee bij jou. ik las van de week dat je ijzer tussen de 30 en 32weken op zijn laagst is. (of in ieder geval erg laag) dus daar kan het ook aan liggen??

@nisa, nog steeds alles goed met haar? zal eens zoeken op haar naam of ze nog online geweest is.

@tamar, hopelijk ben je heerlijk aan het genieten van jullie zoon en broertje. vind je dochter het ook leuk??

@gewicht, hier ook alles na de bevalling kwijt geraakt. (zonder borstvoeding) weet niet of het zo vlug ging? dat ben ik al vergeten. na mijn ma heb ik een lijnpoging gedaan (onder het motto van: nu moet het toch echt eens) en toen zat ik iets van 4-5kilo onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap van leah. en dat was gewoon minder eten (minder chips en snoepjes) dus als ik dat volhoudt straks dan komt het vast wel goed? (als hou ik me daar nu niet aan) en met 2kinderen heb ik het straks zoooo druk dat ik geen tijd meer heb om te snoepen:D;) haha. maar ik merk wel dat ik nu toch minder snoep, want als ik iets snoep wil leah ook, dus ik wacht tot ze in bed ligt (of het niet kan zien;) hihi)

@hier, gister naar het ziekenhuis voor controle op suikerziekte, ze gingen het doorgeven aan de arts (de uitslag) dus mocht het iets zijn zal ik het wel horen. (denk zelf dat het wel meevalt, heb nergens last van)
    daarna naar sealife in blankenberge doorgereden (was nog 10minuten rijden) leah vond de visjes erg mooi (en af en toe ook eng) het was wel superdruk. ppff op een gegeven moment werd ik echt bijna kwaad op mensen, die duwden je gewoon weg daar kan ik echt niet tegen (gewoon in het gangpad, niet eens om visjes te kijken) en door het slechte weer was het buiten ook niet veel, anders is dat ook nog leuk. maar leah vond het al heel erg leuk, en daar gingen we voor:D
    begin nu ook last te krijgen als ik lang zit, dan kom ik nog amper overeind en loop ik als een eend. denk dat het mijn bekken zijn? (weet niet wat ik dan moet voelen?) maar heb wel pijn. na even lopen (moet even loskomen) is het over.

gisteravond nog gekeken voor een 'gedichtje' voor op het kaartje, vind het erg moeilijk. was bij leah ook zo. maar als ik eenmaal aan het verzinnen bent lukt het ook wel.

de deur hangt in leah haar kamer:D er moet nog een beetje aan geschaafd worden (vanmiddag gaan we naar mijn ouders en nemen dan de schaaf mee, die hebben we niet) en geverfd. als hij hangt kan ze er slapen, dus dat is mooi. het is nu echt afwerken.
    had nog geluk want de mandjes die ik graag wilde waren in de aanbieding bij de hema:D

@krokodieltje, de vorige keer was ik ook helemaal klaar en was ik al thuis van rond de 32weken (vakantie ervoor opgenomen) en ik vond het niet erg dat ze eerder kwam (38weken) maar we wisten ook dat her eerder zou gebeuren, want ik had vooraf al ontsluiting. als het ineens gebeurt lijkt het me ook vreemd. vooral als het voor de 37-38weken is (dan ben ik er ook nog niet klaar voor)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @ijzer prikken: Bij de bloedbank doen ze dat idd gewoon met een vingerprikje, maar toen ik vanwege de zwangerschap m'n hb moest laten meten in het zh werd er echt een buisje afgenomen. :) Wat een onzin, in mijn ogen echt weer een manier om geld binnen te harken.

@Brenjomi: Leuk om naar Sealife te gaan. Dat zijn van die lekkere kleine uitstapjes hè. Zo zijn wij een tijd terug in Kwadendamme (Z. Beveland) naar de Vlindertuin geweest. Daarna lekker een bakje koffie met gebak. 't "Kost" nog geen halve dag, maar je bent er wel even lekker tussenuit. Wij hebben dat toen gedaan op één van de dagen tussen het afbreken van de oude keuken en het zetten van de nieuwe. Het was toen een volslagen puinhoop thuis en ik moest echt even de zooi ontvluchten. Wel asociaal dat de andere bezoekers je zo duwden. Het is toch aardig zichtbaar dat je zwanger bent, dacht ik.
    Het moeilijker lopen na lang zitten, merk ik ook wel trouwens. Het doet bij mij gelukkig geen pijn, maar ik waggel dan wel echt. Ik denk dat het dan idnerdaad allemaal weer even moet loskomen.

@hier: We zijn net even met de konijnen naar de dierenarts geweest voor de inenting & controle. Ze zijn boos :D maar wel weer "goedgekeurd". Ik zei al tegen manlief: nu heeft iedereen van ons gezinnetje een controle gehad, behalve jij. Maar hij hoefde ook niet zo nodig.

16. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Brenjomi gewoon bij je ha een vingerprikje laten doen, is inderdaad niet zo pijnlijk en eng. Ik heb in mijn leven zo vaak moeten prikken op mijn hb en ze hebben dat altijd bij de ha met een vingerprikje gedaan. Ik heb van kleins af aan regelmatig te maken gehad met bloedarmoede, dus vandaar dat ik er nu extra scherp op ben en vanwege de vorige bevalling.
    Wat Tupp zegt was bij mij alleen aan het begin zo en met 30 weken dat er buisjes werden gevuld door het 'prikcentrum' vh zh.
    Die 1e keer is omdat ze je dan helemaal checken op van alles en de 2e keer was bij mij vanwege mijn rhesus-factor. Ben negatief, dus ik moest met 30 wkn weer extra prikken zodat ze kunnen controleren of ik geen anti-stoffen aanmaak, binnen een week kreeg ik dan weer een anti-d prik)
    Kortom, gewoon naar je ha gaan en even laten prikken. ZO gebeurt en het doet geen pijn, dat trek zelfs jij wel.:D;)

@waar is Nisa Ze heeft wat computer/internetproblemen. Het lukt haar niet altijd om op zp in te loggen. Maar af en toe lukt het 's avonds nog wel. Het gaat goed met haar en ze is blij met haar nieuwe gyn. Ik geloof dat haar kindje inmiddels ook goed om ligt.:)

@ Tupp Haha, wij hebben ook een konijn gehad. Hij was ook nooit echt te spreken over het dierenarts-bezoek.:D;)

@ Krokodieltje Dat was mijn eerste gedachte ook toen ik jouw stukje las: Niet te druk maken, gewoon er van uitgaan dat jullie fijn samen blijven. :)

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ konijntjes: moet heel erg glimlachen dat ze zo boos zijn na het doktersbezoek. Mijn meisjes (de katten) zijn al verschrikkelijk boos als ik ze vlooiendruppels geef, laat staan als ze naar de dokter moeten :D. Gekke beesten :D.

Over de dames gesproken: een van de 2 heeft me gister een hartaanval gegeven :$. Ik was al van de leg door het hele naamgebeuren, zag ik madame zitten met allemaal rood om haar bekkie. Het zag er echt uit als boed, schrok me te pletter, ik dacht dat haar bekje helemaal verwond was. Gelukkig zag ik meteen daarna dat het bloemenstuifmeel was, wat ook op tafel lag, maar precies in een bloedkleurtje. Man, maf beest, wat moest ze nou met stuifmeel op haar bekkie ;)? Heb zo hard gehuild daarna, was echt zo geschrokken :(. Maar gelukkig was alles goed dus.
    Ik bedacht me meteen, als ik al een hartaanval van mijn kat krijg, hoe moet dat later dan als mijn kind onder het bloed thuiskomt :$? Dat overleef ik niet ;)....

@ uitstapjes: leuk! Dit weekend willen we naar Sail in Amsterdam. Eens kijken of het vol te houden is voor me...

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Krokodieltje: Een cursus (kinder)EHBO volgen! Niet dat het dan ineens niet erg meer is als je kindje een wond heeft, maar ik geloof dat je niet in paniek raakt als je maar iets kunt doen. (En dan ook nog weet dat je het juiste doet.)

Maar die beestjes kunnen je inderdaad laten schrikken hè?

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Thanx voor de tip, Tupp! Maar met mijn opleiding weet ik wel wat ik moet doen en heb ik veel ergere ellende gezien bij kindjes dan alleen een wondje :(. Maar het is de emotie die erbij komt kijken als het je eigen kind is, hè ;)? Daar kun je denk ik weinig aan veranderen.....

20. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel:

GEFELICITEERD TAMAR!!

Geweldige dat je bent bevallen. Hoop dat alles goed gegaan is en dat je heerlijk aan het genieten bent van je kleine man!

Liefs ook voor de andere dames!

Deel Deze Pagina