Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ April: ik ben benieuwd naar jullie kamertje :)
    Het weekend was zeker leuk, maar erg vermoeiend en daardoor toch minder leuk dan andere jaren.
    Hoe gaat het met je beenklachten? het zou heel goed vanuit je rug kunnen komen. Voel je je ook nog steeds slap?

@ Krokodieltje: begint er al wat vooruitgang te komen in het geven van twee achternamen? Hopelijk krijgen jullie alles nog op tijd geregeld!
    M.b.t. emoties; als mijn patiënten maar iets hebben dan blijf ik rustig, maar zodra mijn vriend maar iets heeft dan raak ik in paniek. Zo is hij 2 jaar geleden met Kerst met zijn oog in de kerstboom gelopen... en ik durfde niet eens te kijken ;) Ik ben ook benieuwd hoe ik reageer bij ons kindje.

@ Brenjomi: ik dacht trouwens dat als je eerste kindje je vriends achternaam heeft, dat de tweede deze naam dan automatisch ook krijgt...?

@ Tupp: zijn de konijntjes niet meer boos? Moeten konijnen net als
    honden en katten 1x per jaar naar de dierenarts? (wist ik helemaal niet...)

@ Kirrebir: hopelijk heb je een fijne vakantie. Hier is het vies weer (regen, regen en nog eens regen), dus geniet er maar van!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @D1982: Ze moeten zelfs twee keer per jaar. En ze zijn nog steeds boos. 's Avonds na het eten krijgen ze altijd wat groenvoer van me en meestal blijf ik er gezellig even bij in de ren zitten als ze eten. Maar vandaag weigerden ze in de buurt van hun voerbak te komen zolang ik er bij zat. ;) Ze vertrouwen met even niet meer. Komt wel weer goed hoor, morgen zijn ze het vergeten!

@Kirrebir: Lekker aan het genieten?

@krokodieltje: Oh ja, jij hebt zo'n cursus natuurlijk inderdaad niet nodig. ;)

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @d1982, geen idee:) volgens mij niet, maar heb net even gezocht en kon niet veel vinden via de site. vriend moet morgen even bellen.
    ik las wel iets op google dat bij een tweede kindje de moeder niet per se mee hoeft? dat zou al makkelijk zijn.

@tupp, oh wat zielig voor de konijnen. moet binnenkort ook met de hondjes, dick vind dat niet zo erg, maar dunya vind het vreselijk. meestal springt ze de auto uit kijkt rond en wil er gelijk terug in:D terwijl dick banger zou moeten zijn, want hij is al vaker onder het mes geweest (blaasstenen) en al meer bij de dierenarts geweest (dunya is gesteriliseerd, voor de rest nog niet geopereerd)

@hier, vanmorgen naar mijn werk gebeld, want gister zag ik de dienstlijst en mijn collega waar ik mee geruild had voor 3sept is zwanger en zo misselijk dat ze al vanaf begin juli niet kan werken. nu staat ze voor heel september ook al ziek op. dus ik ben de lul want nu kan ik mijn dienst niet kwijt:( had het al aan een andere collega gevraagd, maar die kan niet. de rest is met vakantie of moet al werken.
    nu had ik nog 1optie, want ze hadden al inval aangevraagd en op deze dag kon de inval misschien ook nog komen. maar nu kreeg ik vanmiddag een smsje dat de inval al voor een ander gat die dag nodig was, dus ik gewoon moet komen werken:x
    ggrr was zo boos. heb maar even niet gereageerd. had zin om naar mijn baas te bellen en te zeggen dat ik helemaal niet meer kom. ik heb echt geen zin om met 36weken nog een dag te gaan werken (het is lichamelijk niet zo heel zwaar) ik heb nu vakantie en daarna dacht ik gelijk verlof te hebben, maar dat is dus geen waar. altijd kan er voor iedereen iets geregeld worden, maar als ik eens iets heb kan er niks meer. ggrr. ben echt boos. zal wel zien wat ik doe. het is dat ik me niet zomaar ziek meld, maar ben in staat om een briefje ofzo van de gyn. te vragen dat ik niet meer mag werken dan. (er zijn een aantal collega's die zich voor een dwarse scheet al ziekmelden) maar vind het ook weer zo lullig om me ziek te melden. moet het nog even laten bezinken, daarna zie ik wel weer.

ga nu slapen, hopelijk beter dan vannacht, want heb steeds liggen zuchten en draaien en keren. had op mijn ene schouder gelegen en toen kon ik me niet meer bewegen omdat die zoveel zeer deed? handig;)

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ D1982 Dat geloof ik graag dat je het zwaar vond. Heb je veel last van je lijf of ben je juist erg moe, of beiden natuurlijk? Vanaf volgend jaar kun je weer lekker genieten op jullie uitje, mét jullie kleintje erbij natuurlijk!:)
    Ben echt heel blij met het kamertje en kan niet wachten het te gaan inrichten. Hopelijk dit weekend!
    Met mijn benen gaat het beter en voel me minder slap en moe. Lief dat je het vraagt. :)

@ Brenjomi wat vervelend dat ze geen rekening houden met jou. Lastige situatie. Maar als je het niet meer trekt, zou ik zeker voor je rust kiezen, daar moeten ze toch begrip voor kunnen opbrengen.

@ hee daar kwam Kirrebir even om de hoek kijken!:) Heb je het gezellig?

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Brenjomi: wat irritant dat je gewoon moet komen opdraven op je werk straks. Maar je moet even kijken hoe het zit, want volgens mij MAG je helemaal niet meer werken na 36 weken. Ik hoop dat je eruit komt, als je maar naar je lichaam luistert en het gewoon niet doet als je vindt dat het niet kan.

@ April: leuk, kamertje inrichten! Ben benieuwd hoe het wordt!

@ namen: nu doe ik er even niks mee. Ik mag tot de 16e verjaardag nog de Braziliaanse aangifte doen, dus ik heb geen haast. Mijn moeder gaat namens mij een brief opstellen voor de consul, waarin staat dat ze mij nu het recht op naamskeuze ontnemen en in die brief gaan we ook verwijzen naar de voorwaarden voor naamswijziging in Nederland. Levert die brief niks op, dan gaan we kijken of het lukt als ik mijn kind in Brazilië zelf aangeef. Moet ik er wel weer een keer heen op vakantie, wat een straf :D. Nou, en als het dan nog niet lukt, is het gewoon pech hebben.

6. 4days

4days Niet meer actief

Noujaaa zeg, zit ik hier gisteren de hele dag te kijken (bij mn gebruikersinstellingen), en ik maar denken wat zijn ze vandaag toch rustig op dit topic. Zie ik nu pas dat jullie gewoon aan het kletsen waren, dat het alleen niet verscheen bij mijn berichten? :( Nouja, dan maar terug lezen... :p

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Krokodieltje: Stom is dat, he? Dat je niet beide namen kan geven. Ik vind het best bureaucratische onzin, geen idee waarom het niet zou mogen en dat terwijl het voor de ouders best een issue kan zijn. Wij wilden het ook - niet getrouwd en na het trouwen hou ik beide namen aan - maar idd, het mag niet. :x Tja, we hebben ervoor gekozen dat het zilverman's achternaam wordt... ook omdat het kindje al zo lang in mijn buik zit en ze al zo bij mij hoort. Het is voor mij een beetje een kwestie van vertrouwen willen tonen dat we het wel uithouden met elkaar. Maar leuk is anders!

@ Brenjomi: Wat leuk, Sealife! Daar hadden ze nu toch een enorme krab? Ik zag zoiets laatst in de krant (volgens mij, nu begin ik te twijfelen). Wat kunnen mensen bot zijn, he? Niet opstaan in de trein, niet even helpen, niet opzij en je dan zelfs nog opzij duwen! Bah... botterikken. Ik denk toch graag van mezelf datik dat niet zo snel zou doen.
    Trouwens, je mag inderdaad niet meer werken na 36 weken, hoor. Dus je hebt alle recht om te weigeren. Wat vreemd dat ze toch terug willen laten komen! :$

@ Kirrebir: Geniet je nog lekker van het zonnetje? Heerlijk hoor!

@ Tupp: Hahaha... die poetsdrang is volgens mij optioneel... niet iedere zwangere krijgt hem. Ik heb het ook nog niet (maar mss ook een beetje vroeg?) Mijn vriend hoopt er nog steeds op. :D

@ hier: Zaterdag buurtBBQ gehad en zondag mijn verjaardag. Pfff... niks van meegekregen :D We hebben de hele ochtend taarten gebakken en salades gemaakt, de hele middag was het superdruk. Ik heb 's avonds voor het eerst heerlijk geslapen! Oh ja, April, ken je het kookboek "Ecofabulous" al? Superleuk, volgens mij ook echt iets voor jou!
    Maandag voor het eerst weer naar kantoor op de nieuwe werkplek (heel erg wennen) en gisteren weer naar hypnobirthing (hmmm.... weet het nog niet zo goed of het wat is). We moesten een oefening doen waarbij we vanuit ons hartchakra contact maakten met ons kindje... en dat lukte helemaal niet. Ik vond het echt heel vervelend, want ik voelde me een hele slechte mamma... maar ik kan me er gewoon nog niet zoveel bij voorstellen. En ben ook een beetje bang dat het kindje me straks helemaal niet leuk vind. Kwam dus niet zo lekker thuis. Gelukkig had vriend hetzelfde. Die kon zijn hartchakra niet vinden en bedacht zich ineens dat hij nog een plankje moest verven en ophangen :D:D

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hihi, Zilvervosje, lekker nuchter dus. Ik had in het begin al moeite met yoga, vond het zo zweverig, laat staan dat ik op zoek zou moeten naar mijn hartchakra :D. Ik zou er ook spontaan planken van aan de muur willen bevestigen :). En als je die niet kunt vinden, ben je geen slechte mama, hoor. Je bent een slechte mama als je niet goed voor je kindje zorgt en volgens mijn komt dat vast wel goed bij jou!
    Ik had laatst een nare droom over mijn kind, ik mocht niet bij haar komen, omdat ze me een slechte moeder vonden en ik kon er tegenin gaan wat ik wilde, maar niks hielp. Wat een shitdroom :(. Mijn moeder zei dat dat mijn angst was om het straks allemaal niet goed te doen. Waarop ze zei dat het allemaal wel goed komt als ik mijn gevoel maar volg, als ik uitga van de liefde die ik voor mijn kindje voel. Nou, dat stelde me wel weer gerust, want ik voel nu al oneindig veel liefde voor haar :D.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Oh, wat balen van je werk! Ik hoop dat het nog geregeld kan worden. Je mag in de vier weken voor de uitgerekende datum niet meer werken, maar 3 september is dus net de laatste dag dat je ingezet kunt worden. (Tenzij je je verlof een dag eerder in laat gaan, maar dat had je denk ik eerder moeten doen. En dan moet je ook 1 dag eerder weer gaan werken. Maar dan nam je geloof ik ouderschapsverlof op? Dan zou je die ook weer een dag naar voren moeten schuiven. Daarvoor ben je nog wel ruim op tijd.

@Krokodieltje: Arme jij, helemaal naar Brazilië... als je het er heel moeilijk mee hebt wil ik wel mee om je te begeleiden hoor. :D

@Cossy: En, gelukt met bijlezen?

@achternamen: de reden dat dubbele achternamen niet mogen, is omdat het dan op den duur wel een hele rits zou worden. Stel dat de kinderen van Krokodieltje en Zilvervosje allebei een dubbele achternaam hebben. Als zij later zouden trouwen en kinderen krijgen (kan allemaal tegenwoordig ;)) en ook weer allebei hun achternaam door willen geven, dan zou jullie kleinkind dus vier achternamen hebben. De volgende generatie zouden het er dan al acht worden...

@Zilvervosje: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Goh, lukte het jou niet om vanuit je hartchakra contact te maken met je kindje?? Nou ja zeg, dan ben je inderdaad wel een hele slechte moeder! ;) :D (Sorry, ik lig hier stiekem in een deuk en ben heel blij dat ik niet naar hypnobirthing hoef, haha)

@hier: Nu ga ik me haasten, anders zijn we te laat bij de gastmoeder!

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    :D :D Thanks meiden! Soms moet je idd maar even afstand nemen. Tja, weet je, ik vind het zo moeilijk om echt emotioneel contact te maken met ons meisje. Ik ben meer van de tastbare dingen... weten dat het een meisje wordt, de kinderkamer, de kleertjes en straks als ze er echt is komt het met die emoties ook vast wel goed. Maar gisteren baalde ik echt flink! (vooral omdat onze cursusleidster een beetje uhmm... éénrichtingsverkeer is).

@ Tupp: Succes bij de gastouder! En idd, dat met die achternamen klinkt wel logisch. Maar het blijft toch wel vreemd. (Ook dat de man het kindje moet erkennen bij een ongetrouwd stel en niet bij een getrouwd stel. Alsof het bij ongetrouwde mensen meer voor de hand ligt dat de vrouw is vreemdgegaan?? Als je samenwoont en een relatie hebt, en er komt een kindje, wat is dan het verschil met trouwen? Zucht....)

@ Krokodieltje: Oh, dat klinkt herkenbaar! Mss hoort het er wel bij, dat soort doemgedachtes, dat je geen goede mamma zal zijn enzo? Terwijl jij volgens mij een prima mamma wordt! Kan je nagaan hoe veel liefde je straks voelt als het kindje in je armen ligt. Maar... die dromen klinken bekend. ;)

11. 4days

4days Niet meer actief

Noujaaa zeg, was mn achternichtje 2 weken na mij uitgeteld, is ze nu al bevallen... :D Wat oneerlijk! ;) Wel te vroeg dus, met 36 weken. Maar het gaat goed met het jongetje. :)

April1 -> Hier ook lekker wispelturig hoor. ;) het ene moment zeg ik echt nog wel een paar weken te kunnen wachten, het volgende moment lig ik tegen mijn vriend te zeuren dat het nog zooooo lang duurt allemaal. ;)
    Jij ook flink last van nesteldrang zo te horen? :D Ik ook! Het huis is bijna tip top in orde, zo schoon en netjes is het hier nog nooit geweest. Ja, zelfs in de rommelkast! :D
    Fijn dat alles goed is met Nisa. Balen van haar internet...

tupp -> Fijn dat alles goed was bij de vk! Ik heb gelukkig wel de poets-variant van nesteldrang. :D Zit de hele dag te strijken en te poetsen en vind t nog leuk ook, hahaha!
    Succes bij de gastmoeder!! Hopelijk is het wat.

Krokodieltje -> Alles goed besproken dus bij de vk. :) Mijn vk heeft het nog steeds niet over de bevalling gehad... Toen ik het 'bevallingsgesprek' had was er een vervangster, en die heeft me eigenlijk alleen een algemene folder in mn handen geduwd en dat was het. Niks gevraagd ofzo... Nouja, ik heb er ook niet echt behoefte aan. Heb het immers al eens meegemaakt, en ik denk dat ik op dat moment prima aan kan geven wat ik wel of niet wil.
    Gelukkig had je kat niks. ;) Het zullen nu ook wel de hormonen zijn, hihi. Hoewel eht echt afschuwelijk blijft bij je kind. Mijn zoontje had een flinke hersenschudding toen hij 8 maanden was. (hij was van ons bed gerold, precies op zn hoofdje geland...) Nou, zo ellendig heb ik me nog nooit gevoel. Ik was letterlijk doodziek en moest overgeven van de stress.

Brenjomi -> jah bij jou duurt het ook echt niet meer lang hoor! :D Eigenlijk zijn de maanden voorbij gevlogen, niet?
    Irritant van die ene dag werken zeg... Van de andere kant, het is wel maar 1 dag? Misschien vind je het op dat moment wel leuk om gewoon even al je collega's te zien? Maarja als het dan niet meer gaat dan gaat het niet meer, hebben ze pech...

zilvervosje -> Gefeliciteerd nog!! :D
    Hahaha, ik zou me niet zo druk maken om je hartchakra hoor. :D Ik vind dat soort dingen sowieso vaak een beetje zweverig, volgens mij denkt de rest alleen dat het wel lukt omdat ze dat WILLEN denken? Nouja, anyway, je bent er echt geen slechtere moeder door. ;)

Nou, dat was 'm. :D

12. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Zilvervosje Pfffff, hahahahaha. Gelukkig dat ondanks dat jij je hartchakra niet kan vinden , jouw baby jou vast nog steeds de allerliefste mama zal vinden hoor.:D :) Bedankt voor de tip! Ik ga eens google-en op dat boek! Ik weet zeker dat mijn vriendin dit ook erg leuk zal vinden dus misschien koop ik het voor haar verjaardag binnenkort.:)
    Ken jij het BBC programma: 'Grow your own drugs' met James Wong? hij is een etno-botanist en weet enorm veel van kruiden. Zo leuk en interessant. Misschien een tip voor jou, hij heeft ook boeken geschreven.

@ Cossy wat gek. Ik denk steeds als ik je even niet heb 'gezien', 'zou ze al bezig zijn?';):)

@ Tupp Succes bij de gastmoeder!:)

@ Krokodieltje Hier ook iemand die wel mee wil naar Brazilie om je administratief te steunen.:D;)

@ boeken Ik had bij de zw van mijn zoon een heel mooi boek gekocht van Deepak Chopra en daar stonden ook wat van die visualisatieoefeningen in die mij net iets te zweverig waren. Gelukkig was de rest van het boek heel praktisch en medisch en meer gewoon leuk als naslagwerkje. Dit keer heb ik er geen moment in gelezen, kan me niet concentreren op boeken.

@ oefeningen ik gebruik zelf wel eens visualisatieoefeningen wanneer ik me oncomfortabel voel of gewoon rustig wil worden. Die zijn voor een hoop mensen misschien ook wel zweverig, maar ik vind ze juist fijn. Ik kan niet wachten tot ik weer mijn oude vertrouwde yoga-oefeningen kan doen. Lukt nu niet ivm bekkenpijn.;)

13. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Cossy Aaargh, kan me voorstellen dat je het oneerlijk vindt dat zij eerder is bevallen dan jij. Vind ik ook! ;)

14. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha, was het maar zo. :D Nee heel stom idd, heb ik echt regelmatig gekeken gisteren, maar zag niks.. ;)
    Word ook een beetje gek van de mensen die maar blijven vragen: en, nog niks? Nog geen weeën? :) Dan zeg ik nee, en denk ik bij mezelf: en als ik ze wel had zou ik dat echt niet tegen jou zeggen... ;)

15. 4days

4days Niet meer actief

Nou, en dan deel ik nu mijn 10.000e berichtje met jullie. :D

(ben ik nu officieel de zwp-nerd? :) )

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hihi, gelukkig werkt dat niet zo :D. Als je trouwt, kies je er een van de 2 die je combineert met de naam van je partner. Zo blijven het er altijd maar 2 in totaal.

Zou niet verkeerd zijn, hè ;);)?! Het is werkelijk een heerlijk land, hmmm! Ook helemaal mijn klimaat :).
    Mijn moeder wil misschien in februari weer gaan en het lijkt haar leuk als ik mee ging, dan kan mijn oma ook meteen de baby zien. Jaja, mijn Braziliaanse oma leeft nog, ze is nog maar ergens in de 70 :$. Lijkt me leuk, 4 generaties vrouwen bij elkaar straks. Ik ga er over nadenken of ik meega.

Hiiiiii, het gaat gezellig worden daar :D!!!

Inderdaad. Iedereen zegt ook tegen mij; stuur je ff een bericht als de bevalling gaat beginnen?
    Ten eerste denk ik dat ik dan wel iets anders aan m'n hoofd heb dan "Ik moet die en die nu echt een sms sturen.." ;)
    En ten tweede, we willen eerst bijkomen, mijn meisje aan de borst leggen en dan pas het bezoek erbij. Dus als ze geboren is, gaan we pas bellen, dan duurt het nog wel ff voordat iedereen er is. Zou het niet fijn vinden als iedereen op de gang zat te wachten en wij niet even fijn met zij drietjes kunnen zijn.....

17. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    10.000 :$. Ja, jij bent nu echt officieel onze zp-nerd ;). Je heet niet voor niks Expert Member :D

18. 4days

4days Niet meer actief

Precies ja... Wij hadden mijn ouders de vorige keer na een half uurtje ofzo gebeld, maar aangezien er in het zkh geen bezoek mocht komen duurde het toch nog een aantal uur voordat wij naar huis gingen en zij ook kwamen. Dat momentje voor ons zelf was wel fijn. :)

Whahaha ja, en het erge is, Expert Member word je al bij 5000 berichten ofzo... :)

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: Gefeliciteerd met je achter-achterneefje. En met je 10.000 (!!) berichten. Wow!

@Krokodieltje: Ik heb ook nog een aantal foto's van mij, mijn moeder, mijn oma en mijn overgrootmoeder. Ik heb het geluk gehad mijn 'omoe' nog lang mee te maken, ze is een paar jaar geleden overleden. Ze is tot het laatste moment altijd heel helder gebleven. Toch bijzonder om de 4e generatie te zijn. Als ons kind geboren wordt leven al mijn grootouders ook nog (nou ja, ik neem tenminste aan dat ze het nog wel een paar weekjes volhouden ;)) Maar ik verwacht niet dat ons kind ook nog op volwassen leeftijd z'n overgootouders zal meemaken.

@bevalling: Ja hoor, ik ga al mijn familieleden, vrienden en vage kennissen een sms-je sturen zodra het begint. Misschien is een mail handiger, gewoon alle contactpersonen aanklikken. Dan zijn tenminste alle collega's op de hoogte.... :D Gelukkig krijg ik dat soort vragen (nog) niet. Ik laat het wel weten als 't kind er is. Zelfs onze ouders zullen we pas bellen als de bevalling achter de rug is. (Hoewel mijn moeder laatst al zei: "Als je nu even belt als jullie naar het ziekenhuis gaan, dan kom ik wel vast langs om even op te ruimen en te zorgen dat je een lekker schoon bed hebt." Ja mam, heel lief. Daar gaat het je vast om, haha. Een paar maanden geleden riep ze nog dat ze het helemaal niet wilde weten als de bevalling begonnen is, omdat ze daar maar zenuwachtig van wordt. (Maar, zo zei ze zelf, toen had ze nog niks praktisch verzonnen wat ze zou kunnen doen. :D)

20. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha :D Ik heb mijn ouders de vorige keer gebeld om een uur of 8 smorgens. Toen had ik al de hele nacht en avond ervoor weeën, en de vliezen waren gebroken. Helaas wist ik toen nog niet dat t ook nog 12 uur zou duren, anders had ik waarschijnlijk later gebeld. ;)

Deze keer zal ik wel op tijd MOETEN bellen, aangezien mn ouders op Vince moeten letten.

Deel Deze Pagina