Oh dat is dan zeker spannend! Ik heb wel al een tijd 'last' van harde buiken, maar echt heel pijnlijk vind ik ze niet. Bij mijn zoon was het hetzelfde. Ook niet pijnlijk, maar wel al vrij vroeg in de zw. Ja meid, spannend hoor, wie weet gaat het toch al snel beginnen bij je! Ik vind je heel verstandig! Je vriend kan nog altijd van gedachten veranderen en wie weet komt erooit nog een 3e. Inderdaad goed om voor een spiraal te gaan dan. Wij zijn er beiden over uit dat we het bij 2 houden en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit nog van gedachten zal veranderen, omdat ik na de geboorte van mijn zoon al een heel compleet gevoel had, maar het leek mij en man ideaal om nóg een kindje te krijgen, zodat zoon niet enig kind zou blijven. Ik vond het zelf ook fijn een zus te hebben. En ik vind het ook heerlijk om straks weer een baby in huis te hebben. Alleen al het gevoel van zo'n klein wurm weer in je armen en aan de borst. Ik word er helemaal gelukkig van. Ook vind ik het geweldig die mooie tijd nog eens te mogen meemaken! Ieder kind ontwikkelt zich anders en zijn uniek. Ben zó benieuwd naar dit mannetje! Ik ga even met zoon spelen, zit alweer veel te lang achter de pc. We gaan zo maar even lekker kleuren ofzo, of vingerverven. het is zulk druilerig weer....
Ik bedoel bij Vince van die slijmprop he, deze keer helaas nog niks. (weet niet zeker of je dat verkeerd had begrepen, maar even voor de zekerheid ) Achja, we zien wel... Ik vond het zelf trouwens nooit leuk een broertje te hebben. Maar dat zal voornamelijk aan mijn broertje liggen, die is nogal, eh.... apart. Dus op hoop van zegen dat t hier beter zou gaan gingen wij voor nummer 2... Lijkt mij ook zoooo bijzonder, die babytijd straks weer! En deze keer wordt t vast heel anders voor ons, als er al een grote broer rond loopt.
@Brenjomi: Altijd leuk om wat te veranderen in huis! Blijf maar lekker met je voetjes omhoog zitten, dat scheelt echt een hoop! @Cossy: Gelukkig was de ctg goed. We blijven ongeduldig afwachten. @April1: Ga je hem zelf 'helpen' of laat je het door een arts doen? @bed: Ons bed was al 60 cm, maar die klossen zijn standaard 60 cm ofzo. Dat vonden we een beetje te gek. Gelukkig hebben wij verstelbare pootjes onder het bed. We hebben dus eerst de echte pootjes ingekort en daarna pas de klossen eronder gezet. Nu hebben we een bed van iets meer dan 70 cm hoog. Het is prima te doen hoor, met in- en uitstappen. Maar het voelt wel raar. En de nachtkastjes zijn nu te laag... we kunnen de wekkers niet meer zien.
Ik vind het vreselijk, dat hoge bed... het is nu ruim 80cm, en ik moet echt een beetje klimmen om erin te komen... Geen pretje met mijn pijnlijke bekken. Maarja, zonder klossen is het weer te laag... En een extra matras mocht niet van onze vk... Zeker te zacht ofzo... Hebben jullie eigenlijk zeiltjes gekocht voor op het matras? Want van onze vk mocht je dus ook geen zeiltjes uit het kraampakket nemen, dat was nodig voor de bevalling... Ik heb er nu helemaal geen. Maar 10% van de bevallingen begint met de vliezen, en ons kindje is ook nog helemaal ingedaald en vast, dus zo'n plens water zat er echt niet meer in 1 keer uit komen.
Hmm, mn moeder is net Vince komen ophalen, ze vond dat ik maar eens een dagje lekker voor mezelf moest hebben. Nu weet ik niet wat ik moet doen, hahahaha...
@ Cossy Ik begreep wat je bedoelde hoor, maar ik doelde op die pijnlijkere harde buiken die je nu ervaart. Moet mijn moeder proberen, mijn zoon mee te nemen als verrassing...Dan staat haar een verrassing te wachten. Geniet er maar even van! @ Tupp Is wel goedkoper he zelf 'helpen', en hij kan lekker thuisblijven. @ Zeiltje, oh helemaal niet bij nagedacht. Ja het zou zomaar kunnen dat je vliezen breken in bed. Misschien kun je bij je apotheek of thuiszorgwinkel vragen of ze deze los verkopen? Vorige keer had ik wat reserve, omdat ik buiten mijn eigen kraampakket, restanten had uit het pakket van kennis. Dat was achteraf wel erg makkelijk! Ik ga ook maar even bij de thuiszorgwinkel/apo kijken of ze ze verkopen. @ klossen en hoogte Ik vond het ook niks eerst, zo'n hoog bed. Ik weet niet hoe hoog ons bed is, maar volgens mij ook zo'n 60 cm. Zoon kan er in elk geval opklimmen nu en met de klossen uiteraard niet meer. Daar zal hij wel de pest in hebben, dus dan zet ik wel een opstapje voor hem neer. Dat opstapje gebruikte ik ook zelf vorige keer, is wel makkelijk. Misschien een tip voor jullie? @ hier net heerlijk met zoon geslapen. Hij slaapt zo'n 2,5 á 3 uur, dus ik kan dan ook heerlijk languit en de slaap vatten lukt me iedere keer. Ik heb de energie niet om hem in zijn eigen bed te stoppen, want dan komt meneer er steeds weer uit. Hopelijk kunnen we het hem straks weer afleren en heb ik hem niet 'verpest'. 's Avonds slaapt ie wel in eigen bedje.
@Cossy: Ik heb een waterdichte molton van Hema op mijn matras liggen. Daarover gewoon de normale molton + hoeslaken. Deze waterdichte molton kraakt niet en op het forum heb ik al een aantal keer gelezen dat hij het matras echt goed beschermd. Ik vind het alleen wel wat warm aanvoelen.Daardoor schuif ik nu in mijn slaap steeds naar de helft van mijn man, want dat matras voelt koeler aan. Probleem is natuurlijk wel, dat dat matras weer niet beschermd is. Ik denk dat we er dus maar een tweede bijhalen. Ben je er al uit wat je gaat doen met je vrije dag?
April1 -> Hihi nouja een verrassing was het niet echt, we hadden afgesproken dat zij hem op zou halen. Maar als ik heel eerlijk ben deed ik het nog meer voor het ventje dan voor mezelf, want hij wordt er ook een beetje muf van, de hele dag alleen maar met mama binnen hangen... Mijn zoontje klimt trouwens easy op ons bed van ruim 80 cm.... En ik elke keer doodsbang dat hij eraf valt, want hij is er echt niet voorzichtiger door... tupp -> Haha nou veel heb ik niet gedaan, even lekker op de bank gehangen... (heel nieuwe ervaring om dan ook daadwerkelijk een tv-programma te kunnen volgen ) Even een uurtje geslapen... Denk dat ik zo mn nagels maar eens ga lakken. Ik probeer ze nu heel mooi te houden, staat ze leuk op de net-geboren-foto's.
Nagels lakken: goed plan! We gaan vanavond uit eten met mijn ouders, dus ik wil er wel een beetje opgetut bijlopen. Hoewel de kleding een beetje lastig wordt. Het is een wat chiquer restaurant, maar ik pas nu echt niet meer in mijn nette kleding. Ik heb nog een jurkje waarvan ik denk dat het wel kan. Zal zo vast eens passen, anders valt dat vanavond misschien zo tegen.
Oh lekker zeg!! Wel een goed idee eigenlijk, wij zijn al eeuwig niet meer gaan uit eten... Hopelijk past het jurkje nog! Heb maar even een andere ticker genomen, die wat ik tot nu toe had kent geen 'overtijd'...
@ Cossy Oh geen verrassing dus. Ik snap wat je bedoelt, het is moeilijk de energie op te brengen nog op pad te gaan met Vince nu je zo ver bent. Ik heb dat ook al hoor. Sinds een paar weken is fietsen niet echt makkelijk meer, mijn onderbuik doet dan zeer, dus naar de kinderboerderij of gewoon een eindje om zit er even niet in. Nu werkt het weer ook al niet mee... Ook een leuke ticker toch! @ Tupp Dat is ook een goed idee. Gelukkig worden de nachten alweer wat koeler. Tenminste hier aan zee wel. Wel lekker, want het is wel erg warm steeds he. Ben jij ook zo aan het zweten 's nachts? @ uit eten Heerlijk, ik heb alleen niets knaps meer om aan te trekken. Heb wel wat jurken, maar geen laarzen die passen. Of er zit een hoge hak onder of ik krijg mijn kuit er niet meer in. Terwijl ik niet het idee had dat mijn kuiten zoveel dikker zijn geworden. Wat was het een fijne shock toen ik kort na mijn bevalling zag dat ik helemaal geen dikke voeten en benen meer had. Misschien moeten man en ik eerdaags maar eens gaan lunchen ofzo, nu kan het nog.
@ Bed op klossen: vanaf wanneer moet dat eigenlijk? Dat wordt voor mij vast en zeker klimmen, want ik ben niet echt groot Ik zal er ook een opstapje voorzetten (bedankt voor de tip April) Vriend vindt het tijd worden dat we een zeiltje op het matras leggen... och ja op een of andere manier vind ik een nieuw matras straks ook niet erg. Sinds onze verhuizing ligt hij niet meer zo lekker als voorheen @ April: ik heb donderdag (mijn laatste werkdag) mezelf lekker verwend. Of eigenlijk Friemel: heb weer kleertjes gekocht @ Tupp: passte het jurkje je nog? En hebben jullie lekker gegeten? @ Cossy: ik neem aan dat je alleen de nagels van je handen gelakt hebt...? Het knippen van mijn teennagels vind ik nu echt ellende, dus laat staan ze lakken... @ Hier: gisteren met een aantal vriendinnen mijn verlof ingeluid! Lekker gaan uiteten en de dames hadden weer voor leuke cadeau`s gezorgd: zoogcompressen, een setje naaigaaren... , een speeltje voor de kleine, zwitsalproducten, een fotolijstje van Nijntje etc. Het was een geslaagde avond!
@April: Ik heb gisterenavond alle ramen tegen elkaar open gegooid: even frisse lucht binnenlaten! Het was eindelijk even niet meer zo vochtig en benauwd! Ik heb ook een stuk beter geslapen. @vocht vasthouden: Ik dacht dat ik geen vocht vasthield. De laatste tijd heb ik vooral op sandalen en slippers enzo gelopen (Dan hoef ik niet te bukken bij het aan- en uittrekken ) Dan merk je het niet zo. Maar toen ik gisteren mijn laarzen aandeed, zaten ze toch wel strak. Het jurkje paste trouwens nog wel, ik zag er wel extra-zwanger uit in die jurk. Vooral mijn kont... daar groeit een tweeling in, haha. @bed op klossen: Vanaf 37 weken (het moment dat je thuis zou mogen bevallen) @D1982: Dat is een leuke manier om het ingaan van je verlof te vieren! @hier: Het eten was heerlijk gisteren! Ik heb gerookte zalm op Dat mis ik al maanden! Deze was vers gerookt, dus dat mag. Daarna zwaardvis. Dat had ik nog nooit op, maar het was erg lekker!
MIJN VLIEZEN ZIJN ZOJUIST GEBROKEN!!!! Moest het even kwijt, hihi! Nog geen weeën of niks... Maargoed, in ieder geval komt ze er nu echt snel aan. En het vruchtwater was gelukkig helemaal helder, met vlokjes. Dus ze is mooi op tijd.
@Cossy: Whaaaa!!!! Spannend! Veel succes en we wachten met spanning af. Baby nr. 3 is onderweg. @Kirrebir: Welkom thuis. Fijne vakantie gehad?
Hihi jaaah super spannend!! Vorige keer had ik al (lichte) weeën toen de vliezen braken, dus dit is nieuw voor me... Kirrebir -> Jammer dat je vakantie alweer voorbij is! Was het leuk??
@cossy, woehoe, hihi. spannend hoor. vriend moet om me lachen want ik zeg net: ohhhh cossy haar water is gebroken @kirrebir, heb je genoten van je vakantie? lekker weertje he nu je weer thuis bent?? @tupp, hihi een tweeling in je kont. mijn kont is ook dikker vind ik zelf. maar weeg nog steeds ongeveer 4,5kilo minder dat dat ik bij leah woog met 35weken. en dat je schoenen knellen ken ik ppff. gisteravond naar het vuurwerk. had eerst mijn slippers aan in de auto (ik heb zoiezo al geen zin om schoenen aan te doen) daarna ging ik mijn ballerina's aandoen, die ik nog gewoon paste dacht ik, want die had ik gekocht toen ik zwanger was van leah en al wat vocht vasthield. maar ze zaten strak ppff had er nog niet op gelopen en het deed al zeer. dus maar mijn slippers aangehouden en de andere schoenen in de tas. toen we zaten en mijn tenen koud werden ze aangedaan, na een uurtje pas gaan lopen, dat ging redelijk, maar was blij dat ik in de auto mijn schoenen af kon doen heb nog een paar wat maat 40-41 is, met veters, die kan ik ook nog aan (maar dichtdoen is zooooo vervelend) @krokodieltje: weet iemand al iets meer van haar? is alles goed met de baby enz? (omdat ze nog even moesten blijven voor de suikerspiegel?) dacht er gisteravond ineens aan. @april, leah heeft hier ook een tijdje gehad dat ze savonds minder goed wilde slapen en dan nam ik haar even bij mij in bed en daarna in haar eigen bed. dan was het goed. dat ging vanzelf weer over. je zoontje slaapt wel lekker lang smiddags. leah ongeveer anderhalf uur. dus voordat ik in bed lig en slaap moet ik er weer al bijna uit. ik denk niet dat je hem verwend hoor en als hij het straks nog steeds wil (samen met jou slapen) dan moet je zelf ook smiddags slapen, verplicht @hier, ppff vandaag 35weken, ik begin zenuwachtig te worden. vooral als ik net lees dat cossy haar water gebroken is. en een vriendin van me heeft ook al tekenen dat het ieder moment kan beginnen. ik vind het zoooo spannend. ik zie ook lichtelijk op tegen de bevalling, ik ben bang dat ik erg lang met weeen ga lopen? volgende week donderdag naar de gyn. ben benieuwd hoe groot de baby al geschat word?? en de baby mag nog niet geboren worden (al zouden we dan nu nog in het ziekenhuis moeten blijven) want vriend wil nog een stuk van de zolder afmaken, zodat we daar bergruimte hebben, alle spullen (voornamelijk babyspul) wat daar stond staat nu op de babykamer, dus die staat vol. ik heb het eerste pakje al gewassen en apart gelegd (zodat ik erbij kan als het nodig is) het wiegje ga ik zo ook wassen. zoek alleen nog de navelbandjes (die heb ik van mijn zus gehad, die worden tegenwoordig niet meer gebruikt, maar de kraamverzorgster vond ze erg handig en in het ziekenhuis vroegen ze er ook naar) die ga ik nog even zoeken. het wiegje kan bij ons op de kamer dus mocht de baby komen, dan zijn we er deels klaar voor gisteravond nog naar het vuurwerk geweest, leah sliep bij opa en oma, daar had ik geen zin in, maar het was nog wel erg gezellig. we hebben ergens een frietje gegeten en nog een ijsje bij het vuurwerk. daarna naar de mac om cola thuis nog even gezeten en toen werd ik al misselijk. waarschijnlijk van de cola (was nogal veel, maar wel lekker) en de mayo bij de frietjes was nogal vet (belgische) volgens mij had ik daar last van? ppff vreselijk. had graag overgegeven. was ineens ook heel erg moe. heb wel goed geslapen (maar voor ik in slaap viel) vanmorgen heeeeeel lang blijven liggen om half9 naar de wc en iets gegeten (toen had ik ineens weer honger??) hondjes mee naar boven en nog geslapen tot 11uur. hihi. heerlijk. daarna op het gemakje gedaan. leah at nog bij opa en oma en daarna brachten ze haar terug. ze ligt nu weer in bed. ze was nogal moe. heb vanmorgen de badkamer nog opgeruimd en ga nu heel veel wassen (dat vind ik niet zo heel erg, ik strijk niet, dus dan valt het mee) en het is hier nog droog en zonnig (het waait wel hard) dus kan het misschien nog deels naar buiten?? prettig weekend alvast allemaal
@Brenjomi: Jouw baby mag inderdaad nog niet komen hoor. Ik ben eerst aan de beurt! Ik ben echt lui vanaochtend, ik heb alleen nog maar een beetje op de bank gezeten en in bed gelegen. Heerlijk! Maar nu ga ik me aankleden en even naar de stad! Ik ben eruit wat voor kleinigheidje ik voor manlief wil kopen voor na de bevalling. Ik kon niks verzinnen, dus ik ga voor een klein flesje whiskey. Daar maak ik wel een leuk kaartje aan ofzo. 't Is weer wat anders dan de traditionele sigaar.
@tupp, ik zou ook niet weten wat ik moet kopen, het is wel een leuk idee. (vriend houdt niet van whiskey) ik zei een tijdje geleden nog tegen vriend: weet je dat het een soort van traditie is dat een vrouw na haar bevalling een kado krijgt van de vader. meestal is dat iets van sieraden ofzo hij had me al gelijk door