@Cossy: ohhhh.... smelt! Wat een schatje! Je eerdere beschrijving "kort maar krachtig" past inderdaad wel bij je bevalling. @Brenjomi: Gelukkig ben je van je bank af. Dat zal inderdaad weer een hoop ruimte schelen. Heeft Leah lekker geslapen? Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw collega. Ik hoop voor haar dat je haar donderdagmiddag met goed nieus tegenkomt bij de gyn.
@ Cossy Wát een prachtig meisje!!!!!! Jeeee, zo'n bevalling daar droom ik van! Ik snap dat het door de snelheid en krachtige weeen ook weer flink heftig geweest moet zijn, maar je bent er geweldig doorheen gegaan! Een grote pluim voor jou en je baby! Ik krijg helemaal weer hoop op een goede bevalling! Dank je voor je positieve verhaal!!! En wat heerlijk dat ook dit keer de bv weer zo goed gaat! Voelt vast weer erg vertrouwd, zo'n hummeltje aan de borst. Ik heb er ook helemaal zin in! Hoe vindt Vince zijn kleine zus? Meid geniet van je kraamtijd en van je mooie gezin! HOERA!!!
@ Tupp Leuk dat je vader je nu wel vertrouwt. Mijn vader leunt nu ook best op mij sinds mijn ouders uit elkaar zijn. Ik help hem met zijn financien en administratie. Dat vindt hij erg indrukwekkend. Nou ja, ik laat hem maar in de waan... @ Brenjomi Ja zou het het weer zijn? Hij krijgt volgens mij ook weer een kies boven erbij en het is Volle Maan geweest, dan slapen wij hier alledrie nogal onrustig. Ook is hij verkouden en daardoor wat zeurderig. Maar het kan inderdaad best ook met de omslag van het weer te maken hebben. Klinkt best logisch. Wat jij over Leah verteld , hebben wij ook. Met douchen, auto etc. Haha, die speen doet bij ons gewoonlijk ook wonderen, maar ik gebruik deze truc zo min mogelijk, omdat ik niet meer wil dat hij hem buiten zijn slaapjes om ook gebruikt. Dat gaat al heel lang goed. Rond 18/20 maanden had hij ook van die lastige buien. Het hoort er bij, maar als ik dan zo moe ben, maakt het het wel wat lastig. Dat van je collega klinkt inderdaad wel serieus. @ hier zat met een trage pc, blijkt na maanden van woede en frustratie het probleem in IE8 te zitten. Heb net Google Chrome ingesteld en de pc gaat weer als een tierelier. Welke browsers gebruiken jullie? (Hoop vooral op een antwoord van onze pc-nerd Tupp, haha)
@Browser: Ik gebruik nu Internet Explorer. Versie 8, geloof ik. Maar misschien dat ik binnenkort FireFox er een keer op zet, gewoon om te kijken wat dat met de snelheid doet. Op zich heb ik geen problemen met IE hoor. Maar mijn internetverbinding is erg traag de laatste tijd. Dat ligt (in ieder geval bij ons) nu even aan de aansluiting. Maar wie weet helpt een andere browser wel om het iets sneller te maken. @hier: Ik ben weer door de apk Bloeddruk was netjes, hartslag van het baby'tje was prima. Ik hoop dat dit de laatste of hooguit één na laatste controle was... Mijn nichtje is gisteren bevallen. Ze was ook iets eerder uitgerekend dan ik. Maar nu zijn alle mensen die voor mij aan de beurt waren wel geweest. Dusss...
@april, wij hebben gewoon internet explorer, vriend dacht 8? hier gaat het wel gewoon snel. hier vandaag weeral een leuk dagje gehad met leah huilen, zeuren, moeilijk doen. ik denk ook dat het door de veranderingen komt. volgens vriend doet ze zo raar sinds ze boven slaapt. dus een nieuwe kamer, een ander bed, andere kamer staat vol met spullen (en speelgoed, dat vind ze dan weer niet erg) wij hebben een matras op bed extra (dus hoger) we hebben het over een baby (al weet ze volgens mij niet wat het inoudt?) we hebben een andere bank, haar speelgoed beneden is verzet (kastje waar alles inzit, tafeltje en stoeltjes) en ze begint nu echt te snappen dat NEE echt iets betekent. ze kan de afgelopen dagen ook inees (dat deed ze eerst nog nooit) haar ogen wegdraaien. dan kijkt ze naar boven (met haar ogen) met een blik van: als ik dit doe zie ik je lekker toch niet vooral als ze iets niet mag of als we zeggen dat ze nog een hapje moet eten maar voor de rest is ze wel heel lief hoor vanmorgen na het douchen legde ze ineens uit zichzelf haar hand op mijn buik @tupp, gelukkig was de apk weer goed ben nu ook wel benieuwd wanneer jij gaat bevallen. spannend hoor. vooral als iedereen die 'voor' je is al bevallen is. (dat had een vriendin de vorige keer bij mij. toen ik bevallen was kreeg ze het ineens benauwd, want daarna was ze zelf aan de beurt) en dat heb ik nu met een andere vriendin, die is komende zondag uitgerekend dus het kan elk moment. ik denk al maanden: ze is 4weken verder, als zij bevallen is ben ik aan de beurt, maar dan komt nu erg dichtbij @hier, heb een lichtelijke baaldag. het valt nog mee, maar leah die vanmorgen af en toe zo aan het krijsen is en niks wil. dan de hondjes uitlaten en krijsen en de hondjes die trekken en niet luisteren (ze roken van alles toen ze los liepen) en het is vandaag een jaar geleden dat ik de slechte echo had. dus dat helpt ook niet mee. zei het net tegen vriend en hij zei: dat doet me niks. oh ik bedoel het niet lullig, maar eehhmm tsja. dus ik zei: jij hebt er geen erg in. dat bedoelde hij (hij bedoelde het wel heel lief) en hij snapt ook dat ik daar wel moeite mee heb. morgenochtend langs het gemeentehuis om de baby te erkennen, vriend moest dat regelen en vanmorgen het nog maar eens gezegd, toen belde hij gelijk
Ik lees hier af en toe nog eens stiekem mee en lees nu dat Cossy is bevallen van aan prachtige dochter Esmée: gefeliciteerd! Geniet van jullie prinsesje!
Hoi! @ cossy: Wat een mooi meisje!! Lange vingers, mooie wimpers... dat wordt een mannenkiller Die bevalling klinkt inderdaad erg positief, ik teken er voor! Hoe gaat het nu met de na-weeen? En is haar broertje ook al helemaal gewend aan zijn nieuwe status als broer? @ Tupp: Ach, ik heb wel sympathie voor je! Kijk je er zo naar uit? Spannend he, straks leer je het mensje kennen dat al die tijd in je buik heeft gezeten. @ Brenjomi en April: hebben de kindjes misschien moeite met het naderende brusje? Of zou het echt het weer zijn? @ hier: de hele nacht wakker gelegen en de hele dag geslapen Ik had geen lessen vandaag en moest eigenlijk thuis werken, maar dat is niet gelukt. Er zijn ook zoveel indrukken. Nieuw gebouw, slecht flexwerken concept, nieuw onderwijsconcept (dat nog niet af is), scriptiestudenten die op instorten staan.... ik wou dat ik nu al met verlof mocht! Jeetje, ik wordt net door mijn ouders gebeld die me vertellen dat mijn vader er niet is op 1 (tot 3) november (de uitgerekende datum) omdat hij zijn baas moest vervangen op een meeting in Abu Dabi. Wat moet ik daar nou weer mee? Ja, ik snap dat je niet een maand kan vrijhouden omdat ik misschien dan ergens ga bevallen. Staan ze een beetje tegen elkaar te schreeuwen over de speakerphone, terwijl ik net al gezegd had ik er niet over ga, een idee heb wanneer ik moet bevallen en al helemaal geen zin heb om lastig gevallen te worden met hun ruzie. (Ik wou dat dit soort gedoe een uitzondering was, maar alles draait altijd om de ruzies van mijn ouders en ik ben het nu ZO ZAT!). Ik heb opgehangen... en ben daarna maar even gaan uithuilen. Normaal ben ik niet zo assertief, maar eerlijk gezegd vind ik het wel god van mezelf. Zijn ze nou helemaal gestoord, om mij te bellen om als scheidsrechter te fungeren?
@ Brenjomi: bij ons is alles klaar. Ik heb vandaag de eerste kleertjes gewassen. @ Cossy: oh wat een mooi meisje! Gelukkig dat je bevalling is meegevallen en dat de borstvoeding goed gaat! @ April: een IE8 probleem? Ik heb er geen verstand van, als ik problemen heb met mijn laptop roep ik mijn vriend @ Zilvervosje: dat geruzie van ouders komt me heel bekend voor. Ik vind dat je goed gehandeld hebt, dat ze het samen uit bekvechten ipv jou er nu mee lastig vallen. Ik kreeg gister, tussen neus en lippen door, van mijn vader te horen dat ze in mijn 38ste week op vakantie zijn. Ik snap best dat ze op vakantie willen gaan, maar moet dat echt dan... ze zijn allebei met pensioen, dus je zou toch zeggen dat ze tijd zat hebben. Ik kon het niet laten om te vragen of ze dan wel bereikbaar zijn... @ Hier: vannacht veel wakker gelegen door harde buiken... Verder lekker aan het genieten van mijn verlof!
@Zilvervosje: Bah, wat een vervelende situatie. Knap dat je van je afgebeten hebt hoor! Je ouders horen jou hier niet mee lastig te vallen. Nooit, maar nu al helemaal niet. Ik vind het heel vervelend voor je. Hopenlijk is jouw reactie tot hun doorgedrongen. @April: Da's ook vervelend. Waar gaan jouw ouders heen? Blijven ze een beetje in de buurt of gaan ze echt ver weg? @hier: Eén van mijn collegaatjes kwam vanavond nog even langs. Zij is in mei bevallen. Ze had nog vitamine K over en wist dat ik ook borstvoeding wil gaan geven. Dus ze kwam het flesje even afgeven. Mijn zwangerschapsverlof sluit precies aan op dat van haar. We hebben elkaar de afgelopen maanden dus al wat minder gezien en gesproken omdat zij er tot de vakantie niet was. En vanaf de vakantie ben ik weer afwezig. 't Was wel leuk om haar weer even te zien tussendoor. Zelfs al moest ik er mijn bed voor uitkomen. Ik had geen middagdutje gedaan, dus was net met m'n avonddutje bezig. Vandaag was een duffe dag, weinig gedaan. Daar word ik moeier van dan van een dag waarop ik wel wat te doen heb. Gelukkig heb ik morgen weer met een vriendin afgesproken, dus hopelijk ben ik morgen wat fitter.
Tjonge jonge heel verhaal geschreven álles kwijt........grrr @ Tupp ik hoop voor je dat je lekker op tijd zal bevallen en niet net als ik 2 jaar terug als een gefrustreerde, dikke, zwetende en zwangerschapsmoeie zwangere met 41+2 zal bevallen. Wat was ik er klaar mee. Vond het niet leuk weer voor controle te gaan,terwijl ik had gehoopt al trotse mama te zijn. @ Brenjomi Hier net zo'n bijdehandje die naar het plafond gaat staren als ie iets hoort wat hij niet wil horen. (mama die hem ergens op wijst) @ Zilvervosje Ik ben zelf sinds ik moeder ben veel assertiever geworden. Daarvoor meegaand met alles en iedereen, maar ik ben door het moederschap veel duidelijker en harder geworden naar de buitenwereld. MIjn gezin staat op 1 en het gejank van anderen kan me gestolen worden. (tenzij het natuurlijk om belangrijke dingen van dierbaren gaat) Ik ben altijd ieders uitlaatklep, men komt altijd bij mij om zijn hart te luchten, maar er wordt zelden gevraagd hoe het eigenlijk met mij gaat. Nu heb ik weinig behoefte om mijn emoties te delen met anderen, heb veel aan mijn man, is mijn beste vriend. Ik vind het knap van je dat je je ouders hebt laten merken dat jij niet gedient bent van hun geruzie. Verdorie wat denken ze wel, hun zwangere dochter lastigvallen met hun gezanik! Mijn ouders zijn dus net een poosje uit elkaar en hebben mij ook in het midden gezet tijdens hun ruzietjes, toen heb ik ook gezegd dat ik daar geen trek in had en ben naar huis gegaan. En dat over en weer gezeur kost me teveel energie. Kostbare energie die ik liever bewaar voor de zw bevalling en mijn gezin! You go girl! Zet jezelf maar op nr.1 met je man en baby! D1982 Ook al weer zoiets raars. Waarom zijn mensen zo onnadenkend? Het is wel hun dochter die een 1e kindje krijgt! Mijn schoonouders zijn tot mijn 39e week weg. Zij:"niet eerder gaan bevallen hoor, haha' Ik : 'jullie gaan toch weg, kan het moeilijk ophouden' . (ik kan niet altijd even goed tegen stomme grapjes) Mijn moeder gaat in de herfstvakantie ook een week weg, terwijl het heel goed mogelijk is dat ik juist dan beval, omdat ik vorige keer ook overtijd liep. Maar ja, ze is dan bij haar nieuwe geliefde aan de andere kant van NL, dus echt moeilijk is het niet om dan weer deze kant op te komen. Ik zal me maar niet te druk maken.
@zilvervosje, wat vervelend, ik zou ook opgehangen hebben. als ze gewoon samen ruzie maken en zeuren en jou er niet bij betrekken. ppff. mijn moeder gaat in november op vakantie een maand (naar thailand, daar heeft ze een oom) maar dan ben ik al bevallen. toen ik zei dat ik weer zwanger was en voor begin oktober uitgerekend was zei ze gelijk: kan ik dan wel op vakantie?? mijn schoonmoeder kwam een tijd geleden en die zei dat ze waarschijnlijk begin november op vakantie gingen met een oom en tante. toen ik (iets te enthousiast) zei: oh heerlijk, dan is mijn moeder er ook niet, dan hebben we rust (kwam er iets lulliger uit dan dat ik bedoelde) was ze lichtelijk geirriteerd heb er niks meer over gehoord en ze gaan ook niet meer. maar dat had ik stiekem niet zo erg gevonden, want de vorige keer kwam ze 3keer per dag (en dat was ik al vlug beu) ik ben benieuwd wat je ouders beslissen en gaan doen. mijn ouders gingen wel toen ik bevallen was van leah de maandagmiddag weg (ik ben zondagavond bevallen) dat hadden ze al gepland. ze zijn nog wel eerst langsgeweest en het was ook maar 2nachtjes. daarna zijn ze weer langsgeweest. en ze waren niet ver weg, dus konden zo terugkomen als het nodig zou zijn. @april, als je moeder in NL is zou ik het niet zo heel erg vinden (wel een beetje hoor) maar dat is nog te doen om terug te komen. vanmorgen om nieuwe schoenen geweest voor leah. daar had ze geen zin in (om ze te passen) ik had me al voorbereid, dat had ik al vaker meegemaakt. vriend nog niet krijsen, want ze wil geen nieuwe schoenen aan. ze heeft al een hekel om schoenen aan te doen of te passen. en nieuwe vind ze nooit zo leuk. het was ook erg moeilijk om haar voor de zomer eindelijk in haar ballerina's te krijgen, want ze wilde haar oude schoenen nog aan had bij de h&m een fleecejasje bestelt met hartjes maar dat wil ze absoluut niet aan maar dat heeft ze volgens mij van haar vader mee, want die vind fleecejasjes echt heel erg stom @tupp, dat is wel leuk dat ze even langskomt. en je kon vandaag uitslapen weet niet of je dat gedaan hebt? en duffe dagen is echt vervelend. hopelijk vandaag wat beter? @d1982, nog harde buiken gehad? waar gaan je ouders naartoe op vakantie? ik zou ook balen, vooral als ze verder weg gaan. @hier, vanmorgen even langs een vriendin, vriend wilde zijn haar nog geknipt hebben (en ze is kapper) ze is wel al 39,3weken zwanger en zit echt te wachten tot de baby komt. maar ze wilde nog best knippen. daarna de baby erkend op het gemeentehuis en nog even gewinkeld. de v-smile baby van v-techt was in de aanbieding bij de intertoys dus ik zei het tegen vriend en hij vind spelcomputers nogal leuk. dus leah heeft nu haar eerste spelcomputer ze heeft er net al even meegespeeld en het is nog best leuk. niet heel erg irritant (de muziekjes enzo) en ze heeft nieuwe schoenen gehad, laarsjes. net thuis nog even aangedaan (na het drama in de winkel) en ze zitten goed, ze wilde ze nu wel gewoon aandoen. dus ze is weer verwend vandaag. het is hier heerlijk weer. vooral in de zon. misschien straks nog even naar het strand? kunnen de hondjes ook rennen en spelen.
@Brenjomi: Een collega van mij heeft een zoon die nooit nieuwe kleren aan wil. En nieuwe dekbedovertrekken zijn ook een drama. Daar moet hij allemaal niks van hebben. Ik denk trouwens dat je met een dochter meer kans hebt dat ze er overheen groeit dan met een zoon. Kwamen jouw schoonouders in het begin echt 3x per dag? Damn, ik moet er niet aan denken! Zowel eigen ouders als schoonouders niet. Ik ben al bang dat ze straks in het begin 1x per dag langskomen. Nou ja, misschien vind ik het dadelijk allemaal heel leuk hoor. Maar zoals ik er nu over denk hoeft dat allemaal niet zo nodig. @hier: Vanmiddag lekker geluncht met een vriendin. Manlief was aan het werk. En mijn vader had nog wat computerhulp nodig, maar kreeg dus geen gehoor toen hij vanmiddag belde. En nog eens belde. En nog eens... haha. Spanning en sensatie dus toen ik een paar uur later eindelijk terugbelde. Maar nee, geen kleinkind. Alleen een dochter die een heerlijk broodje geitenkaas met honing en walnoten had gegeten. Maandag zat een vriendin van me al in spanning, omdat ik toen bijna de hele dag niet online was geweest. Wel grappig dat mensen zo meeleven. Eens kijken hoe gek ik ze allemaal nog krijg de komende dagen / weken.
@tupp, hihi dat herken ik. mijn vriendin die zondag uitgerekend is hou ik ook 'stiekem' in de gaten. van de week was hun auto ineens weg??? hhmm verdacht. maar haar man was ermee gaan werken haha. gister waren we aan het smsen en ineens stuurt ze niks meer terug? toen we er later voorbij kwamen stond hun auto ineens wel thuis. maar haar man was dacht ik gaan werken?? weer verdacht, maar haar man was al thuis en ze waren ergens op visite gegaan dus vandaar. haha. als ze niet vlug genoeg reageert op een smsje dan denk ik ook gelijk: ha het is begonnen?? (en dan geen 5minuten, maar een uurtje) en ja mijn schoonmoeder kwam in het begin 3keer per dag langs smorgens nadat ze om de koffie geweest waren bij opa en oma. (meestal met een tante of iemand anders samen) dat vond ik nooit handig, want dan was ik net gedoucht (rond half11) we sliepen van 12-3 stond op het kaartje. dus om half4 stond ze hier zeker weer (soms vroeger) maar we sliepen vaak iets later (door leah haar ritme) en s'avonds nog even met mijn schoonzusje (niet altijd) na een week of 2 (geen idee meer hoelang precies) hebben we voorzichtig laten doorschemeren dat het een beetje veel was. het nadeel was wel dat we met leah terug naar het ziekenhuis moesten en ze daarna veel bezorgder was. nu maakt ze zich ook al druk over de voeding, want ik mag eigenlijk geen borstvoeding geven, want dan weten we niet wat de baby binnen krijgt als ik ga kolven of flesvoeding (ik wil toch wel kolven, zoiezo de eerste week of 2) daar wordt ik nu al kriegel van. (heb al tegen vriend gezegd dat ik er NIEMAND bij moet hebben als ik wel borstvoeding ga geven. mijn moeder misschien wel, maar die bemoeit zich nergens mee. leah en vriend is ook niet erg. de rest hoeft niet. (kraamverzorgster is natuurlijk anders) maar nu werkt ze meer (en andere tijden) dus dat zal ook wel schelen. (ben vandaag nogal aan het klagen word er zelf niet goed van.)
hehe, het gedichtje voor het kaartje is eindelijk af we hebben via internet een leuk kaartje gevonden en daar hebben we daarnet een formulier ingevuld. ben heel benieuwd wat ze ervan gaan maken. ben al lang blij dat we over het gedichtje uit zijn. vanmiddag nog chagi, want vriend gaat al heel de week klussen, maar doet niks (daar hadden hier meer mannen last van toch??) nu gingen we vanmiddag iets leuks doen, maar toen leah wakker was ging hij ineens toch klussen? (oke oke, niet zeuren, want hij gaat eindelijk klussen, maar baalde wel dat we niks meer gingen doen) ik heb koekjes gebakken met leah, was erg leuk. ze vond het beslag erg lekker. haha. (en in het beslag zitten geen rauwe eieren dus mama mocht er ook van snoepen) ben al bijna heel de dag chagi, denk omdat ik wil dat alles straks gewoon klaar is, maar vriend de laatste dagen niks doet. morgen naar de gyn. om half5 daarvoor wilde ik met leah naar een speeltuin en daar iets drinken. dat is daar in de buurt en daar willen we al langer heen (het is buiten en morgen geven ze redelijk weer af) en ik heb al 2weken zin in mac donalds en daar komen we morgen langs. dus ik had al gezegd dat ik langs de mac wilde. maar nu wil vriend ineens niet meer naar de speeltuin en de mac is ook niet nodig (als hij iets wil is het wel nodig, ggrr) daar werd ik ook erg chagi van. zal het morgen wel zien hoe en wat. gisteravond zei vriend toen ik zei dat alles gewoon af moet dat hij het idee had dat het nog maanden duurt. maar toen besefte hij ook wel dat leah ook eerder geboren is (niet dat dat nu weer zo zal zijn) en dat het toch wel kort dag begint te worden. zo even genoeg gezeurt, maar moest het even kwijt. en zondag gaan we uit eten. mijn moeder, mijn zussen en ik. ik mag kiezen waar we heen gaan, want het is voor mijn verjaardag (en ik moet niet betalen) weet nog niet wat ik wil. ben wel blij dat we eindelijk een datum hebben, want het is nog voor mijn verjaardag van vorig jaar dit jaar zijn we al allemaal jarig geweest, dus we gaan gewoon iets met zijn 4en doen ipv gaan eten voor ieder apart. weltrusten en slaap lekker
@ D1982: Jeetje, dat vind ik echt niet kunnen! Gewoon op vakantie gaan 2 weken van de tevoren.... pffff...Tja, niet dat de bevalling zonder hun aanwezigheid niet doorgaat, maar het komt wel erg ongeinteresseerd over! @ Brenjomi: Echt, 3 x per dag?? brrr..... dat is dan weer een beetje veel van het goede! Mijn moeder stelde al voor om een weekje te komen logeren nadat de kraamhulp weg was. Ik zei volgens mij iets te geschrokken dat dat niet nodig was (het bleef even stil aan de andere kant van de lijn). Fijn dat het er nu naar uitziet dat je wat meer rust krijgt. @ mijn ouders: Nou, mijn moeder kon het gelukkig wel goed begrijpen en voelde zich er heel naar over. Van mijn vader heb ik nog niks gehoord. Die zal wel het idee hebben dat ik boos ben dat hij weggaat, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Hij hoeft niks te doen, heeft geen rol bij de bevalling en dan komt hij maar later kijken. Het is maar een paar dagen, en het kindje komt misschien niet eens op een van die data. Ik kan me er niet echt druk over maken. Maar, ik ben inderdaad wel trots op mezelf... gewoon de telefoon neerleggen... had ik nooit van mezelf gedacht. @ gekke vraag: uhmm.... geven jullie borsten ook al vocht/"melk" af? Die van mij namelijk wel. En soms - niet altijd - voelt het alsof de kleine al ingedaald is. Een soort bobbel daar beneden, zeg maar. Wat denken jullie, moet ik me zorgen maken ofzo? (voel me echt een beetje een kneus, maar weet neit zo goed waar ik het anders meot vragen). Het lijkt me een beetje vroeg allemaal en ik maak me zorgen dat het misschien betekent dat het kindje te vroeg komt.
@zilvervosje, hier ook af en toe al melk (al even. toen vriend net thuis was dus ook rond de 30weken denk ik) bij leah heb ik dat nooit gehad (wel na de bevalling toen ik al aan het kolven was) dus ik zie het maar als een teken dat het nu werkt (vorige keer had ik geen tot bijna geen melk) daar moet je je niet druk om maken. indalen weet ik niet vanaf wanneer dat kan. maar het kan zijn dat de baby af en toe indaalt, maar als het nog niet vast ligt kan het weer terug naar boven gaan. dus volgens mij kan dat ook kloppen. hopelijk ben je een beetje gerustgesteld? @hier, mijn vriendin is vanmorgen bevallen een meisje. kreeg vanmorgen een smsje. weet voor de rest nog niks. vind het wel erg leuk, maar nu begint het ook spannend te worden. vanmiddag naar de gyn. ben heel erg benieuwd hoe en wat??
@Zilvervosje: Hier geen melk, maar ik heb er al vaker van gehoord. Het schijnt dat sommige vrouwen zelfs al een vrij sterke toeschietreflex hebben tijdens de zwangerschap. Die verliezen dus nog meer dan wat druppeltjes. Ik weet niet meer precies wanneer ons Fröbeltje is ingedaald, maar bij de controle met 32,5 week lag de baby al met het hoofdje in mijn bekken, alleen noeg niet helemaal vast. Een eerste kindje (dat zover komt) daalt vaak al vroeg in. Bij een volgende kan het nog tijdens de bevalling zelf gebeuren. Volgens mij geen dingen om je zorgen om te maken dus. Maar kaart het voor je eigen gevoel gewoon even aan bij de volgende controle. Of bel eerder, als jij je er niet lekker bij voelt. @hier: Vanochtend ben ik op school geweest. Bijna alle collega's waren er. Even bijkletsen, wat huishoudelijke mededelingen. Gewoon gezellig! Er is nog niet bekend wie mij gaat vervangen. We hopen het morgen te horen, maar we kunnen ook maandag nog verrast worden. Ik weet alleen dat ik er niet ben!
@ Zilvervosje dat je al wat druppeltjes verliest is heel normaal , hoor. Dat is zeker niet ongewoon. Als je eenmaal bv zou gaangeven, dan zul je zien dat het soms zelfs wel heel lang kan duren voordat er geen enkel druppeltje meer uitkomt terwijl je al een poosje definitief gestopt bent met de bv. Ik gaf zoon 13 maanden bv en de laatste druppel die ik er uit kon knijpen was begin deze zw, dus ongeveer 7 á 8 maanden nadat ik was gestopt. Of je baby al is ingedaald durf ik niet te zeggen, lijkt mij inderdaad wat vroeg, maar wat Brenjomi zegt klinkt best aannemelijk. Maar ik vond het volgende op een ander forum: Hoi, bij mij waren alle drie de kids al rond week 28 ingedaald. Aan de ene kant fijn omdat ze niet meer in stuit gaan draaien, maar het kan ook vervelend zijn met lopen zo'n lange tijd. Veel later indalen kan ook, soms pas tijdens de bevalling. Dus het moet niet perse rond week 30. Vroeg indalen betekent ook niet perse vroeg bevallen, mijn tweede is blijven zitten tot week 39 (de andere twee week 35 en 38). Succes met de laatste weekjes! Groetjes! Ik zou gewoon je vk of gyn even vragen, dan voel je vast gauw opgelucht.
Ingedaald bij bijna 31 weken (16 Reacties) - Zwangerschap/bevalling - Forum Babyopkomst.nl (dit is de link)
@hier Oh ja, mochten jullie ooit voor een volgende zw gaan en je wil de alternatieve babydoos bestellen (daar betaal je ca.8 euro voor), raad ik je af dit te doen. Ik had verwacht dat er wel wat leuke monstertjes in zouden zitten, maar wat een tegenvaller! Het enige dat ik leuk en/of bruikbaar vond waren een monstertje van weleda en een monstertje afwasmiddel. Verder zat er een heel lelijk mutsje in uit de tijd dat mijn overgrootmoeder baby was en een potje worteltjespuree van biobim die houdbaar is tot 16 sept 2010. Dat is dus bijna een maand voor mijn uitgereknde datum. En zoals men weet gaan baby's pas na 4-6 maanden voor het eerst eten, in mijn geval dus rond maart 2011. Verder zaten er folders in en een boekje van Weleda uit 2003 en een tijdschriftje van het een of ander van februari 2010. Ik vond het echt een aanfluiting en zonde van mijn 8 euro. Ik heb een mailtje gestuurd om te zeggen dat ik dat van die houdbaarheidsdatum wel erg slordig vond voor een pakket dat je zelf betaald. Ben benieuwd of ik reactie krijg.