Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ April: Mijn ouders gaan een redelijk eind Duitsland in... Och ja, als ze er niet zijn dan hebben ze pech. Mijn schoonouders hebben er gelukkig wel verder over nagedacht blijven in Nederland en komen zelfs dichter naar ons toen :) Ik ga me er niet verder druk over maken.

Niet te geloven moet je 8 euro betalen voor zo`n doos en dan zit er ook nog eens niets bijzonders in. Ja een potje met een veel te korte houdbaarheidsdatum. Ik ben benieuwd of ze reageren op je mail.

@ Brenjomi: gelukkig afgelopen nachten minder last gehad van harde buiken. Toch wil slapen niet meer echt lukken...
    Boh, ouders of schoonouders 3x per dag. Gelukkig wonen ze allemaal niet zo dichtbij, dus daar ga ik geen last van krijgen. Mijn vriend neemt als de kraamhulp weg is 2/3 weken vrij, dus dan zijn we
    gewoon lekker met z`n drieën. En ja het kraambezoek, maar echt niet iedere dag ;)

Leuk dat jullie het gedichtje nu toch afhebben. Wij zijn aan het wachten op de proefdruk en als die klaar is, ga ik ook direct de enveloppen ophalen.

@ Tupp: wat leuk dat iedereen zo waakzaam is!:)
    Haha, bij jou op het werk zijn ze echt goed bezig. Laat het ze maar lekker zelf uitzoeken!

@ Zilvervosje: ongeïntresseerde ouders oftwel waarschijnlijk een ongeïntresseerde vader (maar dat is een veel te lang verhaal). En hij zal mijn moeder wel beinvloeden... Ik zal het van de week, als ik mijn moeder alleen spreek, nog wel even met haar er over hebben.

Hier ook nog geen melk, maar heb wel gelezen dat dat normaal kan zijn. Baby is voor mijn gevoel ook nog niet ingedaald, ligt wel met hoofdje naar beneden, maar nog niet vast.
    Trouwens bij mijn tweelingzusje was Bram ook al met 31 weken ingedaald en vk zei toen dat dat geen probleem was.

@ Hier: afgelopen week een lekker rustig weekje gehad, af en toe wat poetsen. En volgende week staat mijn agenda haast helemaal vol met afspraken! Och ja gaat de tijd ook snel :D

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden, ben ik weer even. Hier gaat het nog niet zo super. Heb hoge koorts gehad, waarschijnlijk van de stuwing. Daarnaast heb ik echt vreselijke na-weeën, nog steeds. :) Het lijkt eindelijk langzaamaan wat beter te gaan, maar ik ben nog wel heel slap enzo, dus het zal nog wel even duren voordat ik weer helemaal fit ben.

Gelukkig doet Esmée het wel super. Ze was maar 65 gram afgevallen, maar dat kon ook haast niet anders, ze drinkt zo goed. Ben (uiteraard) helemaal verliefd op haar. :D Vince begint ook te wennen. Als hij thuis komt rent hij naar het wiegje 'baby kijken', hihi.

Nou, ben er weer vandoor. Maar ik hou jullie wel in de gaten hoor! ;)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @zilvervosje: Ik zag dat je hier op het forum ook al reactie hebt gehad van de vk. Ben benieuwd wat je eigen vk volgende keer zegt.

@April: Balen van die doos zegt! Ik ben benieuwd naar hun reactie.

@Cossy: Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Esmée. En dat Vince zo trots is! Ik hoop dat jij je ook snel wat fitter voelt!

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april, wat stom van die doos, je verwacht dat je voor die 8euro ook wel iets leuks krijgt. ik word nu wel nieuwsgierig naar het mutsje. is het niet zo oud dat het weer hip wordt??;)

@cossy, vervelend dat je je niet lekker voelt, hopelijk is het vlug over. wat ik me gelijk bedacht, kan het niet zo zijn dat er nog iets achtergebleven is in je BM dat je daarvan naweeen hebt en koorts? (dat was het eerste wat in me op kwam, het zal wel gecontroleerd worden, maar toch.)
    gelukkig doet esmee het goed. en leuk om te lezen dat vince het al gewend word. dat lijkt me erg spannend hoe dat gaat. lief dat hij gelijk bij binnenkomst naar het wiegje gaat.

@d1982, lekker dat je vriend straks gewoon vrij kan krijgen. aan de ene kant balen van je ouders, maar vind het ook stom van hunzelf.
    hopelijk kan je vlug weer goed slapen.

@tupp, ik snap dat je maandag niet gaat werken;) hihi. hopelijk weten je collega's vlug wie je vervangt. jij moet je er niet druk over maken.

@hier, bij de gyn. was alles goed. de baby word geschat op 2869gram. volgens de echo zou ik nu 36.2weken zijn. het hoofdje was wel iets groter. rond de 39weken!! maar dat is al heel de zwangerschap zo. de gyn zei er ook niet veel over (dat het iets betekent ofzo) en ik had al een vingertopje (een cm?) ontsluiting. dus dat is ook mooi. de gyn zei: zet je tas maar klaar. niet dat je morgen al bevalt, maar we willen niet voor verrassingen komen te staan. haha.
    bij leah had ik ook al iets ontsluiting. dus ik ben er blij mee.
    mijn schoonmoeder belde nog, heb gezegd dat ik nog geen ontsluiting had (ze vroeg er specifiek naar) en ze vroeg ook of er nog niks verweekt was. nee hoor:D anders maken ze zich nu al gek dat ik elk moment kan bevallen en dat is niet nodig.

morgen ga ik werken heb er geen zin in. maar het is maar een dagje. zal toch blij zijn als het 4uur is:D ga zo al slapen. van het weekend nog kleertjes enzo wassen en mijn tas pakken. moet nog even kijken wat er allemaal in moet (ben ik weeral vergeten. zal eens een lijstje zoeken)
    alvast weltrusten, hopelijk slaapt iedereen goed.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, hier gaat het slapen even niet zo goed. Ik heb vreselijk maagzuur op dit moment. Het komt echt elke keer omhoog, zelfs als ik rechtop zit. Plat liggen is helemaal niks. Bah! En dat terwijl ik hartstikke moe ben! Ik heb al rennies op, meestal helpt dat wel maar nu dus niet.
    Ik denk dat het mijn eigen schuld is... ik heb een heerlijke maar ook wel erg vette pizza gegeten.

Achterin de middag werd trouwens bekend wie mij gaat vervangen. Ik ga morgen nog even kort naar school om even wat dingetjes te laten zien en vertellen.

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ tips: dank jullie wel! De vlos hier begon over verzakking... ik weet niet wat het is, maar het klinkt niet erg fijn. Gelukkig zijn de verhalen hier en bij de vlos vanochtend iets minder dramatisch... het kindje lijkt inderdaad al te zijn ingedaald (erg leuk als je een dagje wilt shoppen in Rotterdam en het idee hebt dat je blaas op je knieen hangt! ;)). Nou ja, dat is dan werk dat al gedaan is. Ik ben wel blij te horen dat het niet betekent dat ik perse een vroeg geboorte zal hebben. En de melk ook al normaal... helemaal opgelucht! (al moet ik zeggen dat het wel heel vreemd is, die olie uit je borsten. Ik had echt zo'n gevoel van .."okeee... dit is nieuw") Manlief vroeg zich al af of ik echt melk zou geven als hij zou drinken... (jakkes) ik heb het hem maar afgeraden ;).

@ April: wat stom zeg! Heel slordig, en ook wel een beetje liefdeloos om zo met klanten om te springen. Goed dat je er iets van gezegd hebt! Ik kan daar zelf altijd wel slecht tegen als een product echt slecht wordt afgeleverd. Vooral als je er goed geld voor betaald! Ik ga altijd terug (en zeur net zo lang over service en reputatie van het product tot ik het terug krijg of een vervangend product mag uitzoeken :). Ik weet niet, ik kan er echt niet tegen als ik denk dat mensen oneerlijk zijn of liefdeloos met hun vak/product omspringen. Het gaat niet eens om het geld.)

@ Brenjomi: Spannend!! Nu al ontsluiting?? Je houdt het wel op tot Tupp geweest is, hè? :D:D Wel fijn, dat scheelt alweer een uurtje op de bevalling ;)

@ Tupp: Wat een sukkels dat ze het zo laat pas geregeld hebben. Bij mij hebben ze ook nauwelijks/geen vervanging... ik laat het maar. Ze komen er vanzelf achter en mijn verlof is tijd voor mij en mijn dochter. Die krijg ik nooit meer terug, dus ik ben echt 3 maanden onbereikbaar. Tja, dan hadden ze het maar beter moeten regelen. Maar ik snap het wel hoor, als je het idee hebt dat je leerlingen benadeeld gaan worden voelt het toch anders. Fijn dat ze nu in ieder geval wel iemand hebben! Dat zal wel schelen!

@ D1982: Is het bij jou inmiddels ook al geregeld? Of hebben ze nog steeds geen vervanging (ik weet niet meer of je het al geschreven had)? Wat rot dat je vader er weinig rekening mee houdt. Jammer ook dat hij zo'n invloed heeft op je moeder! Wel goed dat je het nog met haar gaat bespreken, dan kan je iig laten weten hoe het bij jou over komt. Maar idd, laat het je bevalling niet verpesten. Het gaat die dag uiteindelijk om veel belangrijkere dingen dan of je ouder(s) er zijn.

@ Cossy: He, wat naar! Helpt de kraamzorg je er nog wel goed doorheen, of heb je die niet meer? Ik zou idd wel de vlos op de hoogte houden als je dat nog niet gedaan hebt. En, volgens mijn moeder dan, helpen venkel of anijs bij stuwing. Je kan er compressen van maken (vraag me niet hoe) of bijv. venkel koken (beetje als prei) of persen met een appeltje. Anijszaadjes kan je in de warme melk doen met wat suiker, dat is lekker zoet. Wie weet helpt het?

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Ja, straks als de kleine er is zal ik me niet meer zo makkelijk laten verleiden om naar school te komen hoor. Alleen om de baby te showen. En ook nu heb ik op de momenten dat ik er was alleen de dingen gedaan waar ik voor kwam. Als er toch collega's dingen kwamen vragen over ICT ofzo dan stuurde ik ze gewoon door naar een ander.
    De vervanger is wel een goede trouwens, ze is al eerder bij ons geweest. Dat geeft toch wel een prettig gevoel.

@Brenjomi: Jij bent nu helemaal klaar met werken toch? Lekker!

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, JAZEKER:D:D:D ik ben vrij!!! heerlijk.

ik heb net mijn tas ingepakt (moet nog wel wat in, maar het meeste zit er in) heb ook gelijk even gekeken wat er nog gewassen moet worden van de maxi cosi en de wagen enz.

ik ga nu even tv kijken ben moe van het werken, maar heb niet veel gedaan;)
    en als ik zo achter de laptop zit, zit mijn maag klem en ingedeukt en dat zit niet lekker. dus ik ga op de bank hangen en mijn maag uit rekken;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ha, het slotje is er af! Dat hebben ze snel gedaan. Wat zonde van de berichten die we kwijt zijn! Heeft ondertussen iemand al wat van Nisa gehoord? Heeft zij een buddy?

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff wat een gedoe zeg met die crash...
    Gelukkig zijn we weer terug!

:D

Nisa heeft zelf nog gepost dat ze is bevallen.

Het hoe en wat weet ik niet meer :) (wel een knip geloof ik), ze had een link naar de ziekenhuiswebsite gestuurd waar alle pasgeborene opstonden, misschien dat ze die nog een keer kan plaatsten?

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh, dat bericht heb ik dan gemist denk ik. Nou:

GEFELICITEERD NISA!

Ik ben benieuwd naar de details, naam, foto's. VERTEL VERTEL!

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou heb ik midden in de nacht nog zitten tikken id het weg!!! grrrrr

idd ben dinsdag 05,30 opgenomen
    om 15:20 (14:20 NL tijd:D )had ik mijn zoon in mn armen ten mi,nste de gyn ik na de (2)hechtingen :D helaas hier standaard dat knippen grr wel heeeeel netjes gehecht moest zoeken waar de hechting was;):)
    heb wel een ruggeprik genomen die weeenopwekkers waren gemeeeen daarna ging alles heel snel en pijnloos:)

en we zijn 56 cm 3750 gr en we heten Kadir Tuna 8)
    hij had net gepoept!!! hij perste wrsch met zn moeder mee :p

D1982: hey meid had jou ook nog gefeliciteerd nogmaals GEFELİCİTEEEEERDDDDD

de link Medical Park Hastaneler Grubu E-Bebek

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    GEFELICITEERD MET JE ZOON, NISA!!!! Wat een scheetje is het om te zien! Geniet ervan!

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh Nisa, wat heeft ie al een mooie bos haar! Geniet van je kleine ventje!

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Nisa,Gefeliciteerd en wat een lief ventje.
    En lekker genieten!!!

Wie is de volgende???

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zilvervosje is als eerstvolgende aan de beurt, maar als het goed is duurt dan nog een paar weekjes. En daarna jij Ano! Word je al zenuwachtig?? :D

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    vind t nu wel erg spannend worden.
    Ben ook wel erg ongeduldig aan het worden.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, zo hoort het ook. :D

19. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    oh wat gezellig dat ik nog iets kan lezen van wat jullie geschreven hebben in de periode dat ik weg was :x

Even in het kort:
    Dinsdag bevallen om 15.48 na een inleiding. De bevalling heeft 7 uur geduurd. Mijn vliezen waren erg stug, verloskundige kreeg ze niet gebroken en de gynaecoloog kreeg ze in eerste instant zelf ook niet gebroken. Daarna ging het echt heel snel en ik heb uiteindelijk maar 13 min geperst.
    Volgens mijn familie zag ik eruit alsof ik niks geleden had ;).
    Jenthe had een erg blauw gezicht door stuwingen, maar was meteen een erg tevreden baby.
    Woensdagmiddag mocht ik naar huis en de eerste nacht ging erg goed. Echter zijn we donderdagmiddag weer meteen terug mogen gaan ivm verdenking op zuurstof tekort. Kraamhulp vond nl dat ze blauwer kleurde bij inspanning. 24u ter observatie daar geweest, maar alles is gelukkig goed met Jenthe en ook de waarde van het geel zien is gelukkig niet te hoog (daar is ze vanochtend nog voor geprikt). Dus vanmiddag weer thuis gekomen en nu blijven we echt thuis!

Verder verslag van mijn bazige kraamhulp volgt later!!!

@ Nisa gefeliciteerd met jullie zoontje! :D

20. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Ik lees ook nog eens verkeerd, ik dacht dat alles weg was, na 2 okt, maar dat moet 2 september zijn... echt zonde!!!:)

Deel Deze Pagina