Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @krokodieltje: trekt ze ook haar beentjes op? Het kunnen gasbelletjes in de buik zijn, die kunnen gemeen zeer doen. Je kan er een middeltje voor krijgen bij de drogist. Lijkt me heel naar om haar zo te zien.

@ kirrebir: hoe zie je dan of het schimmel is?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Om echt zeker te weten dat het schimmel is, moet de huisarts eigenlijk even een beetje afscheiding onder de microscoop bekijken. Maar wat je zelf kunt zien: de slijmvliezen zijn erg rood (soms bijna paars). Ik heb ook altijd het idee dat ze wat meer glanzen. Verder kan de afscheiding anders zijn dan normaal. (maar dat is tijdens de zwangerschap vaak toch al zo) en natuurlijk JEUK. Als je niet vaker schimmel hebt, zou ik de huisarts gewoon even laten kijken. Krijg je het vaker, dan herken je het zelf wel. De meeste huisartsen hebben er dan inderdaad geen moeite mee om een receptje te schrijven zonder dat je ervoor langs hoeft te komen.

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zilvervosje: wat Tupp al zegt :D

Ik weet het dus ook niet precies, vandaar dat ik twijfel. Ik heb alleen gezien dat het er aan de binnenkant rood uit ziet en ik zie vrij veel afscheiding zitten.

Ik heb heel lang geleden (nog in de jaren 90 :D) een keer een schimmel gehad en toen had ik ook echt korrelige afscheiding (een soort ricotta). Dat heb ik nu niet, maar ik heb wel meer witte afscheiding (terwijl het eigenlijk de hele zwangerschap waterig en doorzichtig geweest is).

sorry voor het vieze praatje...

Lastig dus.

Oh, de kleine man heeft gisteravond en vanmorgen gelukkig weer prima van zich laten "horen"!

Begin wel lichterlijk gefrustreerd te raken, want we komen maar niet uit een naam voor ons wuppie... :(

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @kirrebir,Gelukkig heb je nog even om over de naam na te denken.
    Hebben jullie allebei een andere favo naam??
    Wij hebben er hier ook lang over gedaan vonden ook allebei n andere naam leuk en ik wilde echt mijn naam:) en uiteindelijk is mijn vriend er ook aan gaan wennen en vind t toch een leuke naam.

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zelfs nog geen favoriete namen hier.
    Ik heb er nog geeneen gevonden waarvan ik dacht: YES dat is 'm!
    En alles wat ik soort van een beetje leuk vind, wordt afgeschoten door lief.
    Hij heeft wel een favoriet, maar daar ben ik nog niet zeker van.

Maar jij hebt het goed voor elkaar gekregen dat je je vriend aan jouw naam heb laten wennen! :D

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat is er mis met "Wuppie" dan? :D
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik onze zoon af en toe nog "Fröbel" noem. :) Hier op het forum doe ik dat omdat ik een beetje anoniem wil blijven, maar daardoor blijft die naam er bij mij ook een beetje in zitten. En op de één of andere manier voelt "Fröbel" nog steeds erg vertrouwd, terwijl ik aan zijn echte naam nog steeds een beetje moet wennen.

Onze Fröbel is nu trouwens wel heel erg verkouden! Hij had al steeds een beetje last van een verstopte neus. Gisteren bij het cb kreeg ik het advies neusspray te gebruiken, dus die heb ik gelijk gekocht en gebruikt maar het helpt niet. Nu ik dit typ, vraag ik me ineens af of het door die spray misschien erger is geworden?? Hij heeft de hele nacht rare geluiden liggen maken, hij klinkt echt benauwd! Ik denk dat ik hem straks maar even op de badkamer leg terwijl ik zelf heet ga douchen, misschien dat stoom een beetje helpt. Het was in ieder geval een gebroken nacht. Hij wilde om de 1,5 à 2 uur drinken. Tussendoor lag hij af en toe te huilen en te jammeren in zijn slaap. Dan kwam ik ook maar weer m'n bed uit om hem even te aaien of in mijn armen te wiegen. En nu maar hopen dat hij vandaag overdag een beetje wil slapen, dan kan ik straks ook weer wat slaap inhalen!

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    dat is vervelend als je ook nog geen favoriete heb.
    Ik vond t ook erg moeilijk het is toch een keus voor heel zn leven.
    Ik zei tegen mijn vriend zolang je met niks leuks komt dan blijft t mijn naam meer als grapje maar hij vond t erg moeilijk een naam te kiezen.
    En ik hou niet van echte nederlandse namen en dat is ook niet zo leuk bij een halfbloedje.

8. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @tupp,Zielig dat hij verkouden is.
    Lijkt me ook erg eng bij die kleintjes.
    Hopelijk gaat t snel beter.

9. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    @namen: eigenlijk waren wij er al uit voordat ik zwanger was. Komt ook doordat we al tijdje met kindjes bezig zijn en lijstjes zijn gaan bijhouden.

Wij krijgen trouwens een meisje (volgens 3 echo's) maar knijp 'm af en toe dat t toch jongetje is en we alle kleertjes moeten weggeven, kamertje opnieuw moeten doen, kaartje anders moeten maken en snel aan onze jongensnaam moeten gaan wennen :D Je stelt je toch ergens op in hè?

Tamar, ik heb geen bekkenband, zou alleen helpen vlgs fysio als ik nog echt veel fa bewegen. Ik heb nu vooral last bij onverwachte bewegingen vooral in bed.

Hoe is het met Esmee? Helpt de nieuwe zalf?

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ tupp, he naar, zo.n verkouden kindje! heb je iets om de neus schoon te maken? Bij de hema hebben ze daar zo.n zuigertje voor?

@ cossy: hoe is het nu met esmee?

@L78: dat heb ook nog.... Wat als het straks toch een jongetje is?

@kirrebir & tupp: thanks voor het vieze verhaal. Soms heb je toch even duidelijkheid nodig. Volgens mij heb ik wel zoiets gehad, maar is het inmiddels vanzelf over. Of is het dan geen schimmel?

@ Ano: Hoe gaan de laatste loodjes bij jou? Rommelt het al een beetje?

@Namen: zo moeilijk! Wij kwamen er ook totaal niet uit, helemaal niet voor jongetjes. We hadden wel een hele lijst, sam, sem, mees, finn, ruben, bas, ben, joris.... Pfffff. En de naam die we al 4 jaar voor een meisje hadden was ineens verkeerd. En dan heb je een naam, maar hoe ga je hem spellen? Eerlijk? We twijfelen nog steeds

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @zilvervosje: Ik heb zo'n neuspeertje maar dat helpt niet echt. Bovendien zeiden ze op het bureau dat je daarmee de slijmvliezen kunt beschadigen.

@namen: Wij vonden het ook ontzettend moeilijk! Mijn gevoel zei steeds dat die kleine al een naam heeft, maar dat wij moesten uitvogelen welke. Ik ben er nog steeds niet zeker van of dat wel gelukt is... Ik vind de naam echt leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik weet gewoon nog steeds niet helemaal zeker of het wel ZIJN naam is. Ik klink nu wel heel vaag hè? Ik moet er gewoon nog aan wennen, denk ik! Er is trouwens ook geen andere naam die ik liever zou willen. En bovendien daarvoor is het nu echt te laat. :)

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @namen, haha. leah was eerst leeja. smorgens toen ik al lichte weeen had hebben we nog eens besproken hoe en wat met de naam (ook voor een jongen, dat was simon) en toen hebben we besloten om het leah te maken:D
    en ik noem leah vaak peetje? wij zeggen wel vaker tegen haar (liefkozend) leetje peetje poepchinees? (is mijn zus ooit eens mee begonnen) en dat peetje is blijven hangen.

ik moest in het begin ook erg wennen aan haar naam, toen we hem eindelijk hardop tegen iedereen konden zeggen. in het begin vond ik het zoon vreemde naam:):D
    met waylon heb ik dat minder, maar zijn naam hebben we al vlugger hardop gezegd, ook tegen elkaar en tegen leah. en ook in zinnen, zoals: dat staat op waylon zijn kamer.

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Had ik ook met Samuel, maar nu (ruim 2 jaar later) ben ik er helemaal aan gewend. We noemen 'm ook vaak Sam of Sammie. De kleine in mijn buik heeft wel al 'n naam maar die gebruiken we nog niet. Heb me al 1x versproken, dus blijft gewoon frummel of baby of de kleine/kleintje.

Nu ff plat ;)

Sterkte in de ziekenboegen!

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Tja, ik moet ook heel erg aan de naam wennen. Het is een prachtige naam, maar soms breekt me het angstzweet nog steeds uit: "Is het wel de goede naam? Past het bij haar? Vindt ze het straks zelf wel leuk?" Etc. Je kunt haar naam ook op 2 manieren uitspreken, op z'n Hollands of op z'n Frans en ik ben er nog steeds niet over uit welke van de 2 ik leuker vind, lastig. We spreken het nu uit op zijn Frans, maar heel veel mensen zegggen het op z'n Hollands en dan verbeter ik ze niet, vind dat ook wel mooi eigenlijk. We hebben afgesproken dat Mup later zelf mag kiezen wat ze het mooist vindt, lekker makkelijk :p. Aan de spelling verandert dat niks.

En wij noemen haar eigenlijk altijd Muppie of Mup. Die naam kwam echt tot me na haar geboorte, omdat ze zo'n klein frummelig Muppietje was. Dus dat zal altijd haar bijnaam blijven (of ze daar nou blij mee moet zijn ;)?).

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #3755 zilvervosje, 22 okt 2010
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
    @tupp: oh, dat wist ik niet... Goed te weten, we hebben er net zelf een gehaald.
    @ krokodieltje: zijn de huilbuien weer wat afgezakt?

@ namen: beetje namencrisis hier, mijn moeder heeft vorige week en daarna nog eens de naam geraden! Ze belde met de mededeling dat ze zo'n mooie naam gehoord had... We hebben niets bevestigd, maar weten wel dat we dit nog tot st. Juttemis gaan horen. Ze gelooft in beschermengelen en van die speciale connecties tussen mensen. Het is voor ons bijna genoeg om een andere naam te kiezen. Bijna.
    Heb je eindelijk een naam, staat die op de proef van het kaartje, heeft zilverman de letters al in hout uitgesneden voor voor het raam... Raadt iemand het... Maar, aan de positieve kant, het is ook wel weer fijn te weten dat ze de naam mooi vindt.

Gisteren trouwens had ik ineens een enorme plenshuilbui gehad. Ineens sloeg de paniek toe. Wat als we haar straks niet leuk vinden? Ik ben ook een beetje verdrietig dat die roze wolk niet echt heeft doorgezet, alsof ik het nu al verkeerd doe.
    Volgens mij zijn het vooral hormonen en het alleen thuiszitten... Vandaag gaat het een stuk beter. Wie weet komt die roze wolk nog.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @namen: Dames, ik ben eigenlijk wel erg opgelucht om te lezen dat er meer jonge mama's die nog moeten wennen aan de naam van hun kindje. :) Ik zat er blijkbaar toch wel een beetje mee.

@zilvervosje: Die paniek is ook normaal hoor! Het is ook niet niks wat je staat te gebeuren. Je hele leven staat straks op zijn kop. MAAR: op een geweldige manier! Natuurlijk moet je dingen leren, maar dat gaat echt heel snel. Na een week of twee voelde het voor mijn echt al alsof het nooit anders is geweest. Er zijn af en toe best momenten dat hij bij mij op schoot ligt te wurmen, wriemelen, trappelen, kortom: geen seconde stilligt. Van die momenten dat hij niet in de box wil, natuurlijk juist op een moment dat ik wil eten of iets wil opruimen. En dan denk ik: "Ik wou dat hij even ging slapen!" Maar dan ineens ligt hij stil, kijkt me aan en geeft me zo'n grote glimlach.... echt heerlijk! Dan zit je echt zo op een roze wolk hoor! Ik had het van te voren niet verwacht, maar ik kan echt uren naar hem kijken! Of hij nu wakker is of slaapt, hij is altijd prachtig!
    Geloof me, ondanks gebroken nachten, poepluiers en huiluurtjes: het wordt echt genieten straks!

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dames even ego:
    hier slapen we zooo slecht snachts we slapen haast niet zijn we niet te troosten dit duurt tot 6 uur sochtends of slaapt hij aleen 5 of 10 min en dan is het weer feest en dit de hele nacht :(
    dus ik probeer wel mee te lezen maar heb het kracht niet om echt te reageren dus excuses bij deze...

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @nisa: Oh, dat arme wurmpje van jullie! Enig idee hoe het komt dat hij zo huilt?

19. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0

Hier hetzelfde verhaal, hoor. Misschien de volle maan en misschien gewoon omdat het kleine baby's zijn.:) Gaat vanzelf weer voorbij. Tenzij je duidelijk merkt dat hij echt enorme pijn heeft. Misschien is het gewoon het wennen aan het dag en nacht ritme. Ik zou me nietteveel zorgen maken, tenzij er natuurlijk echt iets is.

20. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @zilvervosje,Wachten is erg vervelend he.
    Rommelt er bij jou al wat??
    Hier iedere dag wel krampen en dan zakt t weer weg.
    En n soort van druk af toe daar beneden;)

Deel Deze Pagina