Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Leuk te lezen dat jullie ook zo verliefd zijn op je beebjes, hahha! :D Heerlijk he, zo'n kleintje! Esmée rolt nog niet, en je zou zeggen dat t voor haar nog makkelijker is, dikkerdje... Hahaha! Ze weegt al bijna 7 kilo!!!!

Had ik trouwens al verteld dat ze waarschijnlijk koemelkallergie heeft? Dus mama is nu op hypoallergeen dieet...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Zilvervosje: Oei, zoveel huilen is inderdaad afzien! Fijn dat het nu beter gaat. Je wereld wordt inderdaad klein hè? Ik ben ook helemaal "in de ban" van alles wat L. doet en leert. Ik vind het geweldig, maar ik merk ook wel dat ik vaak weinig andere dingen heb om over te praten.

@April!: Sterkte met de eerste prik. Ik hoop dat hij er niet te veel op reageert. Wat betreft dat huilen na het lachen: dat is heel herkenbaar. Hier is het soms ook "Jantje huilt, Jantje lacht." Vooral 's avonds, dan kun je merken dat hij na een hele dag toch vermoeid is. Leuk dat je oudste hem ook zo lief vindt!

@hier: Gisteren hebben we foto's laten maken bij de fotograaf. Hij heeft in een kistje gezeten, maar vond zelf blijkbaar dat hij niet rechtop genoeg zat, dus dat deed hij zelf. :) Daarna heeft hij nog een tijd op zijn buik gelegen. Hij kan vanaf de eerste week al goed zijn hoofd optillen en hij hield het gisteren dus ook weer erg lang vol. De fotografe was erg verbaasd toen we na de sessie zijn leeftijd vertelden, haha. Maar dat is ook niet gek... hij past al bijna niet meer in de kinderwagenbak, en zo klein is onze Mutsy toch niet!
    L. is nu lekker bezig met de training van z'n buikspieren. Dat gaat gepaard met een hoop gekreun en gekerm, haha. Straks wordt het brullen, want dan is hij zo moe dat het niet meer lukt. En we houden niet van moe zijn en we willen 's avonds zeker niet slapen!
    We zien ook dat hij steeds meer met z'n handjes gaat doen. Hij probeert dingen te pakken. alleen vergeet hij meestal z'n handjes open te doen. :) Hij klemt dingen dus tussen zijn vuistjes. Soms doet hij (per ongeluk?) een handje open en pakt hij echt iets. Gisteren had hij z'n speen vast. Maar het lukt niet om die op de goede manier in zijn mond te doen. Dat ziet er wel heel grappig uit. :D

3. 4days

4days Niet meer actief

Ben benieuwd naar de foto's!! :D Wat leuk dat jullie mannetje al zoveel probeert! Stoer van hem. ;) Het gaat hard he, vind je niet? Hier zijn de eerste 3 maanden om gevlógen....

Wij hebben gisteren thuis foto's gemaakt voor op de kerstkaart. De leukste heb ik meteen verwerkt in een banner, zoals jullie zien. ;) Vond het zo schattig dat Vince Esmée een kusje gaf!

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Cossy Wat een lekker meisje heb je!:) Jammer dat ze koemelkallergie heeft. Kunnen ze daar nog overheen groeien of blijft het altijd bij ze? Geef je nog bv? Dan moet jij zeker ook je voeding aanpassen?

@ Zilvervosje Ja, de cadeautjes zijn binnen. Lang leve online shoppen!:D;) Mijn moeder heeft ook nog wat leuke cadeaus gebracht. Ik heb er zo'n zin in.:) Geven jullie ook al iets of wachten jullie daar nog een jaartje of wat mee?

@ Tupp "Jantje huilt, Jantje lacht." Precies wat ik steeds tegen mijn kleine ventje zeg als hij het na een "lachbui" weer op een brullen zet.:D Ze krijgen ook zoveel prikkels he. En wat zijn ze wijs he, die kleintjes!:)

@ Ano Mooi he, die ontwikkeling. Het lijkt wel of ze iedere week weer meer kunnen, wat waarschijnlijk ook zo is. het gaat zo snel, niet vergeten dingen op te schrijven he, je bent het echt zo weer vergeten, want voor je het weet kunnen ze alweer iets anders. :) Ik ben zoveel vergeten van mijn oudste, gelukkig heb ik toen alles braaf genoteerd, dus dat doe ik nu maar weer. Leuk voor later!

@ hier De 1e prikken zijn binnen. Hij heeft heel kort gehuild toen de naald erin ging, maar stopte zodra hij weer tegen mama aan kon hangen. Mijn oudste was bij zijn 1e prik echt enorm aan het brullen, dat hield niet meer op.:D Zo zielig. Gelukkig viel het nu bij jongste reuzemee!
    Hij weegt nu met 2 maanden 6050 en is 60 cm!:) Gaat dus lekker!

5. 4days

4days Niet meer actief

Tnx! :D Ja, ze krijgt nog volledige borstvoeding, dus het is puur een kwestie van mijn eigen eetpatroon aanpassen. Hypoallergeen dieet... (en ik kan je vertellen, dan mag je behóórlijk veel niet meer eten...) Maar ze groeien er gelukkig vrijwel altijd over heen. Na een jaar is 50 a 60% van de kinderen er al overheen gegroeid. Helaas krijgen veel kinderen er wel iets anders voor terug, zoals hooikoorts, astma of een andere allergie. Maar gelukkig krijgt ze borstvoeding, dat verkleint die kans.

Wat fijn dat de prikjes meevielen! En hij groeit super dus! Esmée is nu ook 60cm. :) Maar wel 800 gram zwaarder, klein dikkerdje. :p

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat een schattige foto Cossy! Ik heb twee van de foto's uit onze Kerst-serie in mijn album gezet. Hij was zo vriendelijk voor deze twee plaatjes te lachen. :D Meestal heeft hij een hekel aan het fototoestel.

Gelukkig viel het zetten van de prikken mee, April.

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Cossy Oh fijn, ja dat vertelde eenkennis me inderdaad laatst ook, haar zoontje heeft ook koemelkallergie, maar zij gaf dan niet de borst. Oh dat lijkt me best lastig als je zoveel niet meer mag eten. Koemelk zit in zoveel producten. Sterkte ermee!
    Oh lekker flink meissie dan joh. Die kan dus prima de winter door! ;) Ze is nu 3 maanden alweer toch?

8. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Tupp Aaaaah wat een lieve foto's! Lekker lachebekje! Enne, leuke kleertjes. Dat bruin/witte streepjes pakje hebben wij ook en dat grijze truitje met die witte beestjes erop ook. Leuke winkel he Zeeman! :) ;)

@ Cossy jouw foto op je banner vind ik ook superschattig. Wat zal je trots zijn op je zoon en dochter! :)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij was dar grijze truitje met die beestjes van Hans Textiel. Die heeft hij echt veel aan gehad. (Is ook wel te zien, hij heeft hem bijna op de helft van de foto's aan... :)) Verder was er in maat 56 een groen truitje van Zeeman favoriet. Maar die zijn nu jammer genoeg alweer te klein. Hoewel, er zijn weer andere leuke kleren voor in de plaats gekomen!

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @Tupp: wat een heerlijk lachebekje!! Cute ;) hier beginnen de onbewuste glimlachjes, ik smelt elke keer. Wat een leuk idee om er kerstkaarten van te maken

@cossy: wat lastig zeg!! Had ze veel last na het eten? Goed dat ze er zo snel achter zijn! Maar wel vervelend voor jou dat je nu moet opletten met wat je eet. Na 9 maanden kan ik me voorstellen dat dat tegen valt. Ze ziet er wel prachtig uit o de foto!

@hier: ja, dat huilen was heel rot. Als ze ontroostbaar is en we haar lieten liggen voelden we ons echt heel slechte ouders. Ze is nog steeds vrij prikkelbaar maar het is zoveel beter dan het was. Ik begin langzaam verliefd op haar te worden ;). Wat kolven en verdikken van de melk al niet kan doen ;) nu nog hopen dat met het kolven ook de kilo's verdwijnen!

@L78: hoe gaat het? Is het al zover?

@kirrebir: hoe is het met jou? Trek je alle post-zwangerschap praatjes nog?

11. 4days

4days Niet meer actief

Tupp -> Aaaah, wat een schatje!!! Echt leuke foto's!

April1 -> Ja klopt, ze is alweer 3 maanden! De tijd vliegt...

zilvervosje -> Nou na het eten had Esmée nog niet eens zo direct krampjes, het was meer algemeen. Ze had elke avond een paar uur krampjes, soms begon het al 's middags. En ze heeft ook vreselijke eczeem gehad, die nu gelukkig grotendeels weg is. En ze had ook een soort van diarree en liet constant stinkscheetjes. Nu is haar poep weer normaal en stinkt niet meer, en ze laat ook geen scheetjes meer. (nouja, bijna niet dan, tegenover eerst) Ohwja, en ze poept nu elke dag, terwijl het eerst maar 1 keer per week was.
    Jij ook nog zwangerschapskilo's op je heupen? :p

12. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja hoor, dat trek ik nog wel. Juist leuk om te lezen!
    Maar ik heb daar natuulijk weinig over mee te kletsen.

Verder gaat het hier wel ok. Ik blijf alleen echt verschrikkelijk onzeker en daar word ik echt helemaal gestoord van...

Ben intussen wel al 3x on deze zwangerschap op de spoed geweest omdat ik het niet vertrouwde. Gelukkig alle 3 de keren alles goed, maar de angst blijft... :(
    En daar wil ik jullie niet elke keer mee lastig vallen. :)

Daarnaast heb ik flink last van mijn bekken en dan voornamelijk mijn schaambeen. Niet echt een fijne pijn!
    Ik maakte gisteren ook nog eens de cruciale fout om uit een soort instinct een sprintje te trekken naar mijn gereedstaande tram. ;)
    Dat heeft mijn schaambeen niet echt leuk gevonden.
    Dus vandaag veel au!!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh Kirrebir, ik moet wel lachen om je sprintje. Nou, dat zal je niet heel vaak meer gebeuren denk ik. Straks kun je zelfs per ongeluk geen sprintjes meer trekken. ;)
    Enne: deel je zorgen gerust, als je het kwijt wilt. Been there, done that, zullen we maar zeggen. Je valt ons er niet mee lastig. Lukt het je wel om toch een beetje te genieten, tussen de zorgen door?

14. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik loop al weken in een slakkentempo, dus waar dat sprintje ook ineens vandaan kwam?? :D
    Zal wel iets met de kou en geen zin hebben om 15 min op de volgende tram te wachten te maken hebben...;)

Ja, die enkele keer dat ik me geen zorgen maak, geniet ik er heel erg van! Vooral als ik de kleine man voel bewegen. Heerlijk vind ik dat!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lekker hè? "Binnenpret" noemde ik dat, heerlijk! Dat mis ik wel. (Hoewel ik die schoppen tegen mijn blaas en later mijn half-gekneusde ribben wel kan missen als kiespijn!)

Overigens heb ik met 40 weken nog een sprintje getrokken vanuit bed naar de badkamer, toen ik mijn vliezen voelde knappen. Haha, ik had ook geen idee waar dat vandaan kwam.

16. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Kirrebir, deel je zorgen nou maar gewoon, denk dat we het allemaal wel begrijpen. Hier ook veel last van schaamstreek/bekken. Hoorde gisteren op zw yoga dat dit een goed teken is omdat je bekken dan ruimte maakt voor kindje; zou de bevalling makkelijker moeten maken. Maar nu geen pretje die pijn en belemmering.

Ik geniet erg van jullie babypraat hoor, kan nt w88 om ook weer mee te doen. Tis nog steeds rustig hier.....

17. 4days

4days Niet meer actief

Kirrebir -> Jammer, maar ook heel begrijpelijk dat je nog steeds bang bent. Ik ben ook de hele zwangerschap bang gebleven dat het alsnog mis zou gaan. Die angst zit er nou eenmaal in als je een nare ervaring hebt gehad... Hopelijk kun je toch nog van de laatste maandjes genieten!
    Edit: oh, ik lees dat je ondanks de angst toch met volle teugen geniet van het getrappel. ;) Goedzo!

tupp -> Nee, toen mijn vliezen braken bleef ik als een hert wat in de koplampen kijkt staan, niet wetende wat ik nou moest doen, hahaha! En vervolgens rende ik als een kip zonder kop op en neer, besluiteloos over wat ik nou als eerste moest doen... Een handdoek pakken? De vk bellen? Vruchtwater opvangen? Of toch m'n vriend bellen? Hahahha! :D

Aan de bevallen dames, zijn jullie allemaal weer op gewicht? Ik moet nog 7,5 kilo... Maarja, is was natuurlijk ook 25 bijgekomen, dus 17,5 zijn er al af, en dat vind ik toch best al netjes. En op dit moment vliegen de kilo's nog eraf, ook dankzij het hypoallergene dieet.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij zit er nog een kilootje of 3-4 "te veel" aan. Valt me nog heel erg mee. Ik had dit gewicht al vrij snel na de bevalling, nu blijft het al 2 maanden hierop hangen. Ik vind het niet erg. Zou best kunnen dat het er vanzelf afgaat als ik weer ga werken. En anders zie ik na de bv-periode wel weer.

19. 4days

4days Niet meer actief

Ja 3 a 4 kilo is goed te doen! :p Ik maak me er nu ook niet (meer) zo druk om, pas nu in maat 40 dus dat valt wel weer mee. Toen ik vlak na de bevalling 44 moest kopen moest ik wel even slikken hoor... ;)

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Kirrebir Oh meid, wat vervelend dat je je nog zo angstig voelt. Ik snap het wel hoor. Lijkt me heel naar. Jij ging toch al eens met iemand praten over deze angst?
    Geniet je evengoed wel een beetje. Wat zal jij blij zijn als je kleintje er eenmaal is!
    Oh auw, dat schaambeen, pijnlijk he. Lijkt net alsof het scheurt, nietwaar? Brandend gevoel. Oh wat heb ik daar een last van gehjad bij oudste!

L78: Bijna 39 weken! Mijn zoon is met 39+1 gekomen en de oudste met 41 +2, dus wie weet beval je toch eerder ;) Ondanks dat je 1e exact op tijd was.

@ Cossy Nou, kom maar op met dat hypoallergene dieet, ik wil ook wel wat kilo's kwijt ;)

@ zwangerschapskilo's Kan wel janken als ik mezelf zie in de spiegel. Die heupen en blubberbuik! Bah! ;) Voor mijn gevoel was ik bij mijn oudste veel sneller op gewicht. Maar volgens mijn man was dat niet zo en hij vindt me ongeduldig. Ik weeg mezelf niet, maar meet met een meetlint de omvang van mijn heupen en buik. Nou....Helemaal niks minder geworden in deze 2 maandjes. Uiteraard ben ik wel een stuk smaller dan tijdens de bevalling, mijn bovenbenen en heupen zijn smaller en natuurlijk mijn buik, maar ik vind het nog steeds niks. Ik kan niks aan. Mijn oude broeken krijg ik nog niet dicht , dus draag ik maar jurkjes met maillots en leggings. Ik wil niet teveel kopen, dat deed ik de vorige keer ook en toen heb ik de broeken maar heel kort gedragen. wat dan toch blijkbaar betekent dat het ook toen wat langer duurde voordat de kilo's eraf vlogen. Ik zit nu volgens mij ook op maat 44 broeken. :(
    Toevallig las ik laatst dat het vaak sneller gaat zodra je baby de nachten doorslaapt. Dat slaapgebrek gelijk staat aan honger/dorst en je doordat je minder slaapt meer energie verbruikt en dus ook weer meer naar binnen werkt. Klinkt logisch, dus dan hoop ik maar dat onze kleine vent gauw door gaat slapen. ;)
    Vorige keer was ik echt slank geworden, slanker dan aan voor de zw.
    Ik weeg nu denk ik nog 80 kilo. En ik hoop uiteindelijk weer tussen de 63 en 68 kilo te kunnen wegen.

@ Hier Mijn zoon heeft op de grote wc geplast!!!!! HOERA!!! Hij is nog nooit op het potje geweest, dus ik vind het erg dapper van hem! En gisteren heeft hij ook gepoept op het toilet! Ben zo trots! Ik heb hem nu om te oefenen zonder luier laten lopen (bank beschermd met vuilniszakken in de kussenslopen), dus ik hoop dat hij het gaat begrijpen en me gaat roepen om te plassen. Nou ja, we zijn net 2 dagen begoonnen, dus geduld is een schonen zaak!;)

Deel Deze Pagina