Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @L78: laatste loodjes, het kan nu niet heel lang meer duren :D.

@ Kirrebir: wat vervelend dat de onzekerheid blijft :(. Nog een paar weken en dan mag je je kindje vasthouden, misschien dat dat wat helpt? Alhoewel, je zorgen maken om je kindje blijf je de rest van je leven wel doen, vrees ik, dat hoort erbij ;).

@ Gewicht: zo hekenbaar dat je baalt van de extra zadeltasssen :D. Ik zit nu op 70 kg, dus er zijn al 18 kg vanaf. Het grootste gedeelte was toch vocht, ik was echt opgeblazen. Ik woog altijd 65 kg, dus heb nog 5 kg te gaan. Maar die houd ik liever nog even bij me, gezien de bv. Maar ik ben bang dat het hard kan gaan bij mij, want die eetlust die ik tijdens mijn zwsch had, is als sneeuw voor de zon verdwenen, ik vergeet overdag gewoon dat ik moet eten, zoals vanouds ;).
    Ik pas in 1 van mijn oude spijkerbroeken en that's it. Heb geen budget om veel nieuws te kopen. Jurkjes zijn niet handig met bv, dus tja, heel modieus voel ik me niet :(. Maar ach, dat is ook niet belangrijk ;).

@kindjes: fijn dat alles goed gaat met de kindjes.
    Hier ook een blakende Mup met bolle wangen, volgende keer CB (18 dec) zal ze boven de 6 kg zitten :D. Slapen kan ze als de beste, dat verbaast me elke keer weer. Ze slaapt zo 8-10 uur achter elkaar heel vast. Leuk voor nachtrust, minder leuk voor mijn productie, ik heb er een vreselijke dip van gehad, maar na een regelvijfdaagse :)() is de boel weer aangezwengeld.

In januari moet ik weer werken, ik zie er vreselijk tegenop om zonder Mup te zijn :(. Maar gelukkig hebben we inmiddels een plek op het KDV van keuze, dat stelt iets gerust.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @April: Heerlijk, wat zul je trots zijn!

@Krokodieltje: Fijn dat jullie een goed plekje hebben gevonden voor de Mup.

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik praat elke week met iemand, maar het lijkt helaas niet veel te helpen... :( Ik hoopte zo dat zodra ik hem zou gaan voelen, dat het dan minder werd. Maar ik zit nu alleen maar op te letten of ik hem dan wel genoeg voel.
    Ik heb zo'n vermoeden dat dit idd na de bevalling ook zo blijft, hoewel mijn psych zegt dat de kans ook groot is dat het nu door de hormonen uitvergroot is en dat als die eenmaal weg zijn, de angst ook verdwijnt.
    Laten we het hopen want ik heb echt geen zin om zo'n hysterische moeder te worden! :D

Maar zoals ik zei: er zijn gelukkig ook echt momenten dat ik er heel erg van geniet zo'n kleintje in mijn buik te hebben!

@krokodietje: uhm... wat is een regelvijfdaagse?? :)

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, en dat schaambot is idd echt rete irritant...
    Precies zoals jij het al zegt, April. Soms lijkt het alsof het afscheurt! En alsof het idd in de fik staat...
    :$

Op kantoor moeten ze meestal erg lachen als ze me voorbij zien schuifelen, maar mij vergaat het lachen vaak als ik net te lang op 1 been sta of net een verkeerde beweging maak.
    En het omdraaien in bed van de ene naar de andere zij kost me ongeveer een kwartier :D

Wat heb jij er aan gedaan toen?

5. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ krokodieltje Hier ook niet supermodieus. heb bij H&M wel leuke gebreide jurkjes met een diep decolleté, niet bloot, maar het valt netjes over elkaar, maar ik kan perfect mijn borst eruit wippen. Niet eens een voedingsjurk, maar wel handig! ;):D Volgens mij zijn wij dan evenzwaar geworden in de zw. :D
    Oh ja, die 65 kilo, ik kan er nu enkel nog van dromen, maar het geeft me wel weer hoop nu jij zegt alweer op 70 kilo te zitten. Misschien gaat het straks bij mij ook wat harde. Zoonlief is vandaag 2 maanden, dus ik heb nog wat speling.;):D

@ Kirrebir Hier merk ik wel dat ik sinds de bevalling de grootste labiliteit (is dat een correct woord?) verdwenen is. EN ik heb ook echt bizarre buien gehad hoor. Angstig en heeeeel emotioneel geweest. Ik ben nu weer redelijk wie ik normaal gesproken was. Maar ik merk wel dat sinds ik kinderen heb, dat ik sowieso wel wat bezorgder in het leven sta dan gewoonlijk.
    Meid, het komt vast goed hoor en je zal vast niet veel hysterischer zijn dan de meeste moeder's ;):)

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat denk ik ook hoor Kirrebir! De zorg om je kindje zal blijven maar je kan het welzijn van je kindje wat meer beïnvloeden buiten de buik. En die hormonen zijn wat dat betreft ook flinke boosdoener hoor!

@bekkenpijn: ik ben bij een speciale bekkenbodemfysio geweest. Kreeg daar oefeningen die ik nu nog steeds doe. Maar de pijn blijft helaas. Bij helpt t een btje om goed op houding te letten, rust te nemen en warmte van een bad.

@hier: vannacht mega-onrustige nacht gehad, maar het zet niet door. Knijp 'm ook wel want mijn man zit vandaag voor werk ver weg. Hij mag bij gratie Gods iets eerder weg (17 uur) maar zit natuurlijk midden in de spits en dat in combi met het weer vind ik maar helemaal niets :( baal baal

7. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh had ik maar een bad...... ;):D
    Dan toch maar met een kruik tussen mijn benen :D

Spannend L78! Het zit iig lekker te rommelen!

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Borstvoeding werkt met vraag-aanbod. Als het kindje meer melk nodig heeft, gaat het meer om de borst vragen en maakt de moeder vanzelf meer melk aan. Bij groeispurten of, zoals in mijn geval, als er te weinig melk uit komt, gaat je kindje dus langer en vaker aan de borst om de melkproductie aan te zwengelen. Dat noem je een regeldag, een dag waarop je productie "geregeld" wordt. In mijn geval waren het 5 heftige dagen, vandaar dat ik het geen regeldag maar regelvijfdaagse noemde ;). Mup dronk toen overdag elke 1,5-2 uur en 's avonds nog vaker en vaak een uur lang ook. Op de ergste avond heeft ze van 19:00 tot 01:00 uur bijna nonstop aan de borst gelegen, daar wordt je niet blij van :(

9. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Krokodieltje Pfff, een regelvijdaagse:D:$
    Bij mijn oudste heb ik dit gelukkig in die 13 maanden dat hij bv kreeg niet meegemaakt. Hopelijk blijft het me dit keer weer gespaard. ;) Een regeldag heb ik volgens mijn man weleens meegemaakt, maar op de een of andere manier is deze herinnering nooit blijven hangen.;):)
    Ben je van plan lang bv te geven, Krokodieltje?
    Hier hoop ik het weer lang te mogen doen net als bij oudste. Maar dat wordt waarschijnlijk wel het maximum.We zien wel hoe het loopt. :)

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een snel vraagje: had een van jullie nou een matras voor wieg/ledikantje om maat laten maken of heb ik dat ergens anders gelezen?
    Ik ga de oude familiewieg gebruiken, maar daar past geen standaard matras in.

Elke tip mbt wat voor soort matras ik moet kiezen (heb er nl voor het ledikantje ook een nodig) is welkom!

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog een verzoek om advies :)

We zouden de Maxi Cosi cabriofix krijgen bij de kinderwagen, maar nu word ik net gebeld dat die pas ergens in de loop van januari geleverd kan worden. Dat wordt mij iets te krap.

Nu mag ik er ipv de cabriofix een pebble bij krijgen.

Heeft een van jullie toevallig een pebble?

Ik weet alleen dat het een wat nieuwer model MC is en dat hij duurder is, maar duurder is niet altijd beter...

Is dit een goede deal?

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik ben zeker van plan lang te gaan voeden, om meerdere redenen. Het hangt ervan af hoe het loopt hoe lang ik ga halen. Ik hoop iig een jaar en als het goed gaat nog langer.

O, Muphuilt, tot later!

13. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ Kirrebir Volgens mij was Cossy toentertijd in de weer met een matrasje, meen ik.
    Ik heb geen ervaring met de Pebble, maar wat ik zo snel lees en zie op internet lijkt het me een prima deal hoor! Misschien kun je even aan de zaak waar je het besteld hebt vragen wat nu werkelijk het grote verchil is. Vaak is het net een klein stukje vormgeving, maar misschien is het in dit geval een technisch verschil?

@ Krokodieltje Wat leuk om te horen dat jij ook lang door wil gaan met bv! :) Hier ook om verschillende redenen. Buiten dat het gezond is voor mijn kleintje, is het ook nog gezond voor het herstel van mijn eigen lijf en het risico op een bepaald soort borstkanker, ovarian kanker, etc schijnt af te nemen als je in elk geval een jaar gevoed hebt. Dat vind ik erg mooi meegenomen.
    Ik heb er wel aan gedacht om eventueel vrijwilliger te worden bij een bv-organisatie. Ik vind het zoiets moois en belangrijks en ik zou graag andere vrouwen willen ondersteunen bij het geven van bv. Ik ken een dame die de opleiding tot lactatiekundige doet en zij is erg enthousiast. Wie weet in de toekomst....:)

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hé, wat leuk, April, nog een fan van BV :D. Naast die redenen die jij noemt, doe ik het ook omdat er in beide families allergieën voorkomen, ik beschermd ben tegen MS-aanvallen zolang ik BV geef en ik heb gelezen dat de kans op MS kleiner is als je BV krijgt (ik wil zoooooo graag niet dat Mup mijn ziekte ook krijgt, dat speelt enorm mee). En BV is natuurlijk en fijn en goed voor de hechting en en en en :D.
    Zou leuk zijn als je die opleiding zou willen doen, ooit in de toekomst :).

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ook echt een fan hoor. Het gaat hier ook zo makkelijk. Ik vind het erg fijn. En onze grote kleine man groeit er geweldig op. Ook hier verhoogd risico op allergieën. Maar ook vanwege andere gezondheidsredenen (voor mij en voor m'n zoon) en vanwege het gemak, hoop ik nog lang te blijven voeden.

16. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    En hier nog 'n fan ;) ik hoop dat het bij dit kindje weer net zo goed gaat als bj mijn zoon. Heb nu wel een elek. kolf aangeschaft, ben de vorige x BV blijven geven en op werk handmatig gekolfd. Dat dus nu nt meer hopelijk.

Kirrebir, ik heb een matrasje bij de Prenatal op maat laten maken. Prijzig maar daardoor konden we wel familiewiegje gebruiken. En nu dus weer! Met de Pebble geen ervaring.
    Xx

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    en hier geen fan van bv.
    Ook omdat delano erg moeite had met de bv.
    Dus heel erg veel afgevallen in t begin.
    Sinds hij de fles krijgt ben ik echt gerustgesteld. en hij komt goed aan.
    Maar gelukkig hebben jullie wel goede ervaringen met bv

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Fröbel is zo'n reus, volgens mij komt er bij jou pure slagroom uit jouw borsten, hihi ;)

19. 4days

4days Niet meer actief

Wat leuk zeg, dat sommigen van jullie ook zo'n bv-fans zijn! :D Esmée krijgt ook zeker weten MINIMAAL een jaar bv, en zéker nu ze waarschijnlijk KMA heeft. (en daarmee ook een heel hoog risico op andere allergieën, eczeem en astma/bronchitis) En tsja, het gaat helaas niet bij iedereen goed idd... Ben blij dat het bij mij wel telkens goed op gang kwam!

Kirrebir, ik was toen aan het denken over een matrasje op maat, maar het duurde te lang om die te bestellen. (was geloof ik al 39 weken zwanger) Dus uiteindelijk hebben we toen zelf een matrasje op maat gemaakt, wat ook prima ging.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gisteren kwam er warme chocolademelk uit. Ik heb een hele reep in één keer opgegeten. Schande! Maar zo lekker. Hmmmmm....

Deel Deze Pagina