Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is het te overwegen eens met haar naar een osteopaat te gaan? Ik heb in mijn omgeving een boel kinderen daardoor zien opknappen. Het kan natuurlijk best dat er tijdens de bevalling ergens iets scheef gegaan is waar ze last van heeft...

Ook goede resultaten gezien door een speciale kinderhaptonoom.

Kan me voorstellen dat je er gek van wordt!

@Cossy: wat een toestand! Gelukkig dat je het weg hebt weten te krijgen.

@Korkodieltje: ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet haar achter te laten... :( Ik hoor nu al vaak (als ik zeg dat ik na mijn verlof 1 dag in de week minder ga werken en daarvoor ouderschapsverlof opneem zodat ik het altijd nog terug kan draaien): na een tijdje 3 dagen werken ga je echt nooit meer 4 dagen werken!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zie (nog) niet op tegen weer gaan werken. De eerste dagen zullen wel pittig zijn, maar ik vertrouw erop dat het snel went. Ik vind werken leuk, dus dat scheelt. Hoewel ik moet toegeven: als we het ons zouden kunnen veroorloven dat ik een jaar thuis zou kunnen blijven (en daarna weer een baan zou vinden ;)) zou ik het doen. Dat had ik een paar maanden geleden niet verwacht, dat ik thuisblijfmama zijn ook wel leuk zou vinden.

@Zilvervosje: Ik snap nooit zo goed wat een osteopaat doet, maar ik heb er ook al vanuit verschillende kanten goede dingen over gehoord. Misschien wel de moeite van het proberen waard als je met de handen in het haar zit?

@doorslapen: Nou, hier af en toe een nachtje van 6 of 6,5 uur, maar hij presteert het ook nog vaak genoeg om elke 2,5 tot 3 te komen. We zullen na de Kerst waarschijnlijk een beetje gaan dwingen. Dat zal me wel moeilijk vallen! Gelukkig was het advies van het cb om dat door de papa te laten doen. 't Is niet handig om met het lopend buffet langs te komen als je kindje 's nachts huilt. Dus 't lopend buffet mag in bed blijven liggen.
    Omdat we niet alles in 1x willen doen, gaat L. vanaf het weekend voor Kerst op zijn eigen kamertje slapen.

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    By the way L78: je hebt meldingsplicht!
    Hoe gaat het?

4. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Haha, lees wel mee hoor, maar niet altijd de puf om te schrijven. En nu moet ik wel :-D

Vandaag bij vlos geweest en alles goed met mij en gup. Ik ben het echter wel zat. Morgen ga ik een ontspanningsmassage doen die ook stimulerend voor bevalling kan werken (dmv voetreflexologie). Ben benieuwd, hoop dat de bevalling in de komende dagen gaat beginnen. Duimen jullie voor me?

5. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, ben heel benieuwd. Ik hoop dat het wat doet!

Duimen draaien op volle kracht!

6. 4days

4days Niet meer actief

Zilvervosje, wat rot zeg. :( Maar als je mij vraagt hoort een baby gewoon niet zoveel te huilen. Wat is het voor soort huilen? Krampjes, of is ze gewoon erg onrustig ofzo? Misschien inderdaad eens naar een osteopaat, misschien is het wel KISS ofzo. Of anders eens kijken of het niet misschien KMA is?

Ik ga hard duimen! :D Spannend nu he? Ik was met 39 weken juist niet meer ongeduldig, omdat ik me toen realiseerde dat t nu echt elk moment moest gebeuren. :p

7. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    @ZIlvervosje Wat vervelend dat je je zo rot voelt en je kleintje zo huilt. Ik sluit me aan bij Kirrebir, hier ook vanuit de omgeving veel positieve dingen gehoord over de osteopaat.
    Veel liefs en sterkte.

@ L78 Oooh en ik dacht dat je al druk aan het bevallen was, dat je daaroom zo stil was. ;) :) Hier wordt voor je geduimd hoor!

@ werken/thuisblijfmama Grappig is dat , he, dat je opeens een andere kant van jezelf leert kennen.
    Hier ook nooit verwacht te kiezen voor thuisblijfmama. Ik had sowieso nooit gedacht dat ik moeder zou willen worden. Nooit eerder die wens gehad, totdat ik mijn man leerde kennen...opeens vanuit het niets kwamen die verlangens. En nu dan 2 kinderen en ik ben 'huisvrouw'. Had ik nooit geloofd al had men dat 6 jaar geleden tegen mij gezegd.

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Pfff... We kregen gisteren een boekje van onze buurvrouw van ria blom met tips over regelmaat en rust (mss toch wat veel prikkels?) En ik heb net een osteopaat gebeld. Het moet nu echt beter gaan worden, want ik kan me niet voorstellen dat Fay zich zo lekker ontwikkelt. En om nou te zeggen dat ik in mijn moederrol groei... Hmm. Ik kijk echt uit naar de mooie momenten met een relatief rustige baby die van haar wereld geniet!

@L78; Het wordt nu wel echt spannend, hoor! Heb je alles al klaar staan en voel je je er klaar voor?

@kir: ik kan me voorstellen dat je ongerust bent. Ontzettend goed dat je dan wel aan de bel trekt. Je kan maar beter zekerheid krijgen dan dat je je wekenlang opvreet tot de volgende echo, toch? Leef je al naar de bevalling toe, of is het daar nog te vroeg voor?

@Krokodiel: jeetje, alweer bijna naar werk. Pfff.... Lijkt me idd niet iets waar je naar uitkijkt. Zelfs met Fay's gehuil heb ik het gevoel dat het verlof te kort is. Ook al zou ik best wel eens het huis uit willen rennen als ze weer zo lang krijst. Ik heb er vast overheen gelezen, maar hoe doe je de opvang strakjes?

@ bv: hier ook liefst lang. Vanwege vermoeden van reflux kolf ik het af en verdikken we het. Dat scheelt ook qua pijnlijke tepels. Zo is het prima te doen. We vullen wel aan met flesvoeding... Dat is ook wel heerlijk makkelijk! Het is dat zilverman exzeem had en we allebei allergieen hebben, maar anders was ik zo op poedervoeding overgestapt.

Nou... Er zit wat leven boven. Ze heeft sinds half 9 even gekrijsd, maar na een beetje melk, schone luier en inbakeren tot nu weer geslapen. Wat een rust... Ik hoop zo dat dit het antwoord is! Ik ga haar maar eten geven. Bedankt voor het advies van de osteopaat!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn dat Fay nu even lekker geslapen heeft. Ik hoop dat het nu beter wordt. Sowieso krijg je als het goed is over niet al te lange tijd een enorme beloning van Fay zelf. Ze gaat straks bewust naar je lachen. Het is zo heerlijk als je kindje je zo aankijkt en heel bewust contact met je zoekt. L. is inmiddels volop aan het lachen en brabbelen en dat is zo heerlijk! Dan smelt je echt helemaal.

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Tupp, ik hoop het ook. Fay heeft nu wel al lachjes, sinds een week. Als wij grote ogen op zetten of haar nadoen krijgen we eerst het "huuuuhhh" geluidje en dan een brede open lach. Het is nog niet vaak, maar ik lig standaard in een deuk als ze het doet. Dat zijn wel enorme belonimgen idd! Het lijkt me heerlijk als je kindje dat vaker doet. wordt je daar niet onwijs vrolijk van?

11. 4days

4days Niet meer actief

Aaaaagh nee, niet Ria Blom... Die zegt dat je je kind, tegen elk moederinstinc in, DERTIG MINUTEN moet laten huilen! Je baby! :$ Ja, als je een zwaar getraumatiseerd kind wilt ja...

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @Cossy: tja... ik hou geen 30 minuten aan hoor. Maar heb wel de ervaring dat het troosten of oppakken of weer verschonen of lopen allemaal averechts werkt. Soms gaat ze alleen maar harder en langer huilen als we dit doen. Ik heb haar wel eens uit pure wanhoop zo lang laten huilen, maar dan hadden we al uren getroost, extra voeding, extra luiers verschoond, badje, knuffels, vasthouden. Dan stond ik onderaan de trap te janken en vertrouwde ik mezelf echt even niet in haar aanwezigheid.

Maar gelukkig duurt het huiltje vandaag ook lang geen 30 minuten. Daarnet 2 x 3 minuten. Lang leve het inbakeren! En volgende week een afspraak bij de osteopaat... Er gaat sowieso iets veranderen!

13. 4days

4days Niet meer actief

Jah je moet het natuurlijk sowieso zelf weten. Ik bedoel, het ene kind is het andere ook niet. Maar ik heb zelf altijd zoiets van: baby's huilen niet om je te pesten. Ze huilen omdat ze je nodig hebben, omdat ze niemand anders hebben en jij de enige bent die ze kan helpen. En uiteraard is het begrijpelijk als je het je soms even te veel wordt. Dat heb ik ook wel eens gehad hoor, dat je gewoon even denk van 'dan blijf je ook maar huilen'. Op zo'n moment vind ik dat je ook gewoon even voor jezelf een pauze moet houden. Maar ik zelf zou dat niet standaard doen, want ik ben geen fan van baby's laten huilen.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @baby's laten huilen, hier ook geen fan van, maar af en toe moet het even;) bij het aankleden ofzo. soms moord en brand alsof ik hem echt heel veel pijn doe (waar ik me dan ook schuldig over voel) maar ik heb nu zoiets van: het moet echt even en dan beter even een paar minuten flink brullen dan dat het een half uur duurt (hem oppakken stil krijgen, neerleggen, weer huilen etc.)
    leah huilde nooit. dat durf ik nu echt te zeggen, die huilde als ze honger had en dan heel even (tot de fles er was, dat duurde meestal ook niet zo lang) ze heeft zich nooit in slaap gehuild ofzo. waylon kan af en toe gewoon echt krijsen dat je niet meer weet wat je moet doen. dat had leah niet. daar moet ik (of wij allebei) erg aan wennen. dat gaat steeds beter. gister op een verjaardag moest hij ook huilen. ik dacht: nu kan ik wel chagi worden omdat hij huilt (behoorlijk hard) maar daar schieten we ook niks mee op. het was daarna ook vlug over en viel hij in mijn armen in slaap. tot hij weer wakker werd en honger had en weer moest huilen.

@zilvervosje. ik zou ook af en toe even weg moeten lopen als ze blijven huilen. als ze echt heel veel en lang huilen (en krijsen dan vooral) dan weet je het op een gegeven moment zelf echt niet meer en dan kan je inderdaad beter even weggaan en tot jezelf komen.

@bv: ik vind het knap van de moeders die kindjes hebben met een allergie of grotere kans erop dat ze doorzetten. ik zou het denk ik wel proberen, maar net zoals cossy dat zou ik denk ik niet kunnen. diep respect:D
    @kolven, ook diep respect. ik heb het bij leah 3weken gedaan en bij waylon een paar dagen (in het ziekenhuis om het op gang te houden) ik weet nu ook dat ik het geen weken meer vol zou houden.

@hier, waylon is verkouden arm kind. en goed ook. al 2nachten erg onrustig geslapen. vanmorgen ook nog 2prikken gehad (de tweede keer) en dat was ook geen pretje. hij heeft het nu warm, maar geen koorts. heb hem wel een halve zetpil gegeven, hopelijk slaapt hij vannacht beter. niet zozeer zodat mama ook goed slaapt, maar hij was vanmorgen zoooo moe. hij lag bij het burootje in mijn armen te huilen met zijn ogen dicht omdat hij zo moe was. toen ik hem in de maxi cosi legde sliep hij gelijk, normaal vind hij dat niet echt zo heel leuk en hij was nu gelijk in slaap. vanmiddag heeft hij ook erg goed en lang geslapen. dus dat is voor hem al erg lekker. beetje bijslapen. daarnet gedouchd en nog even geslapen. nu een fles en hopelijk lekker slapen.

gister babymassage gehad. hij vond het leuk, alleen op zijn rug liggen niet zo. op zijn buik ligt hij veeeeeel liever. hij slaapt ook op zijn buik. ik vond de babymassage ook leuk. lekker even 1 op 1 aandacht aan hem geven en kroelen. was ook wel blij dat hij niet plaste. toen we thuiskwamen en hij nog een fles kreeg poepte hij zijn broek vol, was blij dat dat geen uurtje eerder was:$:D (ze liggen dan naakt op je schoot;))

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Arme Waylon, verkouden en ook nog prikjes. Het ventje boft niet. Ik hoop dat hij snel opknapt.

@hier: ik ging vandaag even naar Jysk om nog een verjaardagscadeautje voor s.moeder te kopen. En daar zag ik wat onbreekbare kerstversiering liggen. Dat is dit jaar nog niet nodig, maar ik had eerder al bedacht dat het vanaf volgend jaar wel handig zou zijn. En ik had ook al verzonnen dat ik dan zilver en wit wilde. Tja, en als je dan iets leuks ziet liggen en het is niet al te duur, dan kun je het net zo goed gelijk meenemen toch? En als ik dan toch in de buurt ben, maar eens even kijken of ze bij Kwantum ook wat van dat spul hebben voor niet al te veel geld. Nou, dat hadden ze natuurlijk wel. En buurman Leen Bakker verkocht ook wel van dat spul. Tja, als ik dan toch bezig ben... Vlakbij zit een winkelcentrum met o.a. Blokker en daar had ik een leuke theelichthouder in de folder zien staan, haal ik die gelijk ook even. Nu ik toch bij Blokker ben, kan ik gelijk wel even kijken wat ze nog meer hebben. Zeeman heeft wat ook wel wat Kerstversiering voor weinig geld. Daar zullen ook wel onbreekbare dingen bij zitten.
    Afijn, 66 euro later... :) Ik heb echt een gat in mijn hand. En ik heb het niet eens echt in de gaten. In elke winkel geef ik een paar euro uit en dan ben ik echt heel tevreden met mezelf dat ik voor zo weinig geld iets koop. Voor ik het weet zit ik alsnog op en hoog bedrag. Dat ontdek ik pas als ik het thuis nareken. Zucht. Ik weet dat de oplossing is om contant te betalen. Maar pinnen is zoveel makkelijker. Nu ja: ik heb nu (denk ik) wel genoeg om de boom vol te hangen met het onbreekbare spul in m'n nieuwe kerstkleurtjes. Ik denk dat ik nu dus maar gelijk de nieuwe kerstversiering ga gebruiken in plaats van mijn glazen ballen. Die komen over een paar jaar wel weer te voorschijn.

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, hahahaha geweldig. ik herken het helemaal. nog even dit, nog even dat. ik probeer het steeds meer te beperken en niet naar alle winkels te gaan, want je blijft bezig. ik vind het wel heerlijk om af en toe gewoon even te gaan en rond te struinen, maar ik koop altijd iets. altijd? al heb ik nog een goede smoes: ik heb het van mijn vader mee:D die moet ook altijd iets kopen:D hahaha
    maar ik begin het steeds beter te leren, vraag mezelf vaker: heb ik dit echt nodig, ga ik het echt gebruiken. kan ik het later nog kopen? is het erg als ik het laat staan etc. dat gaat steeds beter.
    aangezien we in een dorp wonen en iedereen elkaar kent heb je naar mijn idee in de kleinere winkels (dus geen blokker of supermarkt, maar kledingwinkels bv.) altijd een soort van moeten kopen, want als je zomaar even komt kijken (alleen) en er is helemaal niemand in de winkel heb ik altijd het idee: als ik iets koop is het niet zo raar dat ik gewoon kom kijken. hahaha. maar dat gaat ook steeds beter. zelfs met cadeaubon:D vorige week nog even geweest, maar ze hadden niet echt iets wat ik graag wilde hebben. ik vond het te duur of niet mooi genoeg. en de uitverkoop komt eraan. dus niks gekocht. 4dagen later was het -40% korting, dus dat vond ik erg goed van mezelf:D

maar ohoh, morgen begint de uitverkoop bij de kinderkledingwinkel;) als je morgen of zaterdag gaat met je uitnodiging krijg je nog eens 10% extra korting. ohoh. en ik heb nog bonnen liggen, dus misschien dat ik toch even ga kijken. enne was mijn schoonmoeder morgen nou ook vrij:D:$:):p hihi. die vind het ook altijd erg leuk om te kopen en vorig jaar had ze zoooooooon lief jurkje voor leah gezien, voor de kerst. dan ga ik graag even mee kijken:D

@hier, ga naar mijn bed, het is weeral laat. hopelijk slaapt waylon vannacht goed? hij is rustig en tevreden gaan slapen, dus ik heb redelijk goede hoop en anders zien we het wel. dan ga ik er uit en mag ik morgen iets langer blijven liggen, dat is nu wel ideaal dat vriend nog thuis is. morgen mag leah weer naar de psz, dus toch nog redelijk vroeg wakker, maar misschien mag ik nog even blijven liggen als vriend haar wegbrengt:D

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @Brenjomi - hoe is de nacht gegaan met waylon? Zielig hoor, zo dubbelop, maar ja, je kan moeilijk zeggen dat ze niet prikken. Ik hoop dat hij vandaag weer lekker in zijn vel zit!

@ tupp - herkenbaar! maar wat goed dat je aan onbreekbaar versiersel denkt! Ik was er nog niet op gekomen. Die breekbare ballen wil je idd niet rond je kind hebben!

@ hier - nou, de inbakering vind ze vandaag geen succes, maar het is al veel beter dan het was. Ze huilde gisteren al zo'n stuk minder en als ze wakker is heeft ze een heel andere blik in haar ogen. Zilverman zag het ook meteen. Alleen wordt ze steeds erg vroeg weer wakker, waardoor we blijven voeden als we niet oppassen. Ik weet nog niet zo goed wat ik daarmee moet, want ik ben maandag gewaarschuwd dat ze inmiddels al bijna een liter drinkt en moest juist minderen. De buikkrampjes zijn trouwens wel weg.... Gelukkig komt het ook niet zo ver dat ik haar 30 minuten moet laten liggen, daar ben ik wel blij om. Ze komt door het inbakeren veel sneller in diepe slaap.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zilvervosje, nij geeft ook bv toch? Dan hoef jij je geen zorgen te maken om een maximum. Moedermelk mag gewoon onbeperkt, naar behoeft. Je kindje regelt dat zelf wel.
    Jusit door haar te laten drinken wanneer ze wil, worden jouw borsten gestimuleerd om melk te maken. Op die manier past jouw productie zich aan aan haar behoefte. Ook als ze straks groter is en nog meer melk nodig heeft, kun je dan aan haar vraag voldoen. Dat wordt (denk ik) lastig als je haar nu niet naar behoefte voedt.

19. 4days

4days Niet meer actief

Wie heeft ervoor gewaarschuwd dat ze te veel drinkt dan? (ik hóóp niet t cb...) Want bij borstvoeding is dat inderdaad volledig misplaatst. Een kindje wat bv krijgt drinkt namelijk niet meer dan het nodig heeft. Het is gewoon een verkeerd advies.

20. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Ik geloof dat ik ergens las dat Zilver de bv verdikt met iets anders, dus niet volledige bv of heb ik het verkeerd begrepen?

@ huilen
    Ik schijn ook een enorme huilbaby te zijn geweest. (ben een echte jankerd, haha) Bleek dat ik enorme zuigbehoefte had en na mijn borst/fles wilde ik nog meer zuigen. Sinds mijn moeder me een speen gaf was het gehuil over.

@ laten huilen Hier ook nooit mijn baby's lang laten huilen.(hooguit 10 minuten, maar zelfs dat kwam bijna niet voor, tenzij ik onder de douche stond met shampoo in mijn haren) Vaak herken je aan de manier van huilen wat er loos is. Hier huilt jongste soms hartverscheurend zielig, 2 minuten later slaapt hij. Soms brult hij kort na wakker worden, dat betekent "Honger! Mama opschieten!!!" En als hij met een zwaardere stem 'miauwt' (zo klinkt het echt haha), dan komt er ofnog wat melk terug of hij is het spelen in de box zat. :) Echt grappig, heel andere geluidjes dan oudste. En zo snel al weer gewend aan zijn verschillende huiltjes.
    Ik merk dat jongste na 2 maandjes een stuk rustiger is geworden en veel minder huilt. Zou dat komen doordat ik hem nu beter leer kennen, zijn darmpjes tot rust zijn gekomen en/ of omdat hij nu weer een zogenaamd sprongetje heeft gemaakt en 'groter'is geworden? Of alles bij elkaar...

Deel Deze Pagina