Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @flesweigeren: Het is eventueel inderdaad een optie om tussen de middag zelf te voeden. En dan zou ik ook nog wel kolftijd over houden om eerder naar huis te gaan en ook weer zelf te voeden. Ik vraag me alleen af of dat gehaast voor mezelf erg wel goed is. Bovendien is kolfrecht in het onderwijs een beetje een wassen neus, aangezien je nakijkwerk echt niet uit handen wordt genomen. Het betekent dus gewoon dat je 's avonds en in het weekend meer te doen hebt. Aan de andere kant: als hij de komende dagen niet leert om toch weer de fles te pakken, zou hij anders van 8 tot 5 niet eten. Dat houdt hij wel vol, want zolang niet eten lukt soms 's nachts ook. Alleen vrees ik dat hij het dan 's nachts gaat inhalen. En wie mag er dan haar bed uit... Dus ik hoop dat we hem de komende dagen toch zo ver krijgen dat hij uit de fles gaat drinken.
    L pakt zijn speentje nog maar zelden, dus dat werkt ook niet. Manlief wil gaan proberen om hem 's ochtends en 's avonds de borst te geven, maar overdag alleen de fles aan te bieden. Dus net zoals het straks op werkdagen zal zijn. Hij heeft inderdaad het idee dat hij de fles wel pakt als hij echt honger heeft. Ik heb geen beter idee, dus ook al vind ik het niet fijn; we gaan het zo maar proberen. Ik heb alleen wel gezegd dat ik hem wel ga wegen. Als L gaat afvallen, houden we daar wat mij betreft accuut mee op. Hij weegt nu (schat ik) bijna 9 kilo, dus hij heeft wel wat reserves als zijn groei tijdelijk langzamer gaat of zelfs even stopt. Maar ik vind dat een baby geen gewicht hoort te verliezen. Als dat gebeurt ga ik weer gewoon live voeden!

@Krokodieltje: Wat vervelend dat jij nu hetzelfde hebt met mup! Ik kan me voorstellen dat je zit te huilen als je op je werk gebeld wordt en je hoort je kindje zo op de achtergrond! Ik kan me voorstellen dat je haar 's avonds gewoon lekker aan de borst wilt hebben hoor! Ik wilde vanmiddag ook met elke vezel in mijn lijf "mijn" kind uit papa's armen rukken en hem lekker aan de borst leggen.

@Brenjomi: Bah, wat zal dat weer wennen zijn straks! Zeker omdat Leah nu natuurlijk veel bewuster meekrijgt dat papa weg gaat dan de vorige keer. Ik hoop dat zij en natuurlijk jijzelf er toch vlot aan wennen.

@hier: Buiten het flesweigeren gaat het hier goed! Ik ben gisteren voor het eerst weer naar mijn Aikido-clubje gegaan. Ik ben bijna een jaar niet geweest! Ik had bijna het gevoel dat ik me opnieuw moest voorstellen. Ik was bang dat ik alles vergeten zou zijn. (Nu zat ik er pas een half jaar op, dus "alles" was toch nog niet zo gek veel. ;)) Het viel me mee. Ik heb nu alleen wel flinke spierpijn. Ik geloof dat ik toch een paar verkeerde bewegingen heb gemaakt.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Update: Manlief is vanochtend weer een uur bezig geweest om L te laten drinken. (De eerste voeding krijgt hij gewoon van mij, geen zin in strijd om zes uur 's ochtends ;)) Maar het is uiteindelijk gelukt! Als L huilt kalmeert hij meestal wel als we met hem gaan rondlopen. Dus bedacht Tuppman om met L op de arm rondjes door de kamer te lopen en hem ondertussen de fles te geven. Het ging nog steeds niet van harte, maar: hij dronk!

Toen 's middags L weer honger kreeg zat papa net even op de wc, dus moest ik met de fles aan de slag. L heeft wel gehuild toen we wachtten tot de melk warm was (logisch, hij is natuurlijk niet gewend te wachten.) Ik heb hem lopend de fles gegeven en hij pakte hem bijna gelijk! Toen hij eenmaal aan het drinken was, kon ik ook gewoon gaan zitten. (Gelukkig, want 8,5 kg op één arm is toch wel zwaar.)

We hadden beide keren maar 20 cc in het flesje zitten, omdat we gisteren en eergisteren complete voedingen weg hebben moeten gooien. En daar ga ik niet voor zitten kolven. Nadat hij z'n flesje leeg had, heeft hij beide keren gewoon de borst gehad. We zullen de komende dagen met 40 of 50 cc blijven oefenen. Ik hoop dat hij de fles nu gewoon blijft pakken en dat dit geen toevalstreffer was. We zullen het fles drinken vanaf nu in ieder geval elke dag bijhouden, ook op de dagen dat ik gewoon thuis ben. En dan maar hopen dat hij me niet meer zo laat schrikken.
    (Terwijl ik het schrijf, weet ik dat ik daar niet op hoef te hopen. Kinderen laten hun ouders nou eenmaal schrikken.)

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, fijn dat hij hem toch nog pakte. slim bedacht van tuppman.
    en inderdaad 8,5kilo op 1arm is best zwaar:D gister waylon staand een fles gegeven (kon niet zitten, stond te wachten) en na 10minuten deed mijn arm het niet meer. gelukkig kwam vriend net aanlopen (hij was net klaar) en ik zei ook tegen hem: je moet hem nu pakken, anders laat ik hem vallen:) maar mijn arm stond op het punt om het te begeven. gelukkig kon vriend hem gelijk pakken en de fles verder geven (daarvoor had hij ook al even gehuild dus wilde liever niet stoppen met de fles nu hij net goed dronk)

@Hier, gister vriend weggebracht. het ging redelijk goed. het was wel moeilijk. gelukkig vond leah het niet heel erg (en was ze niet heel hard aan het huilen en papa aan het roepen, denk niet dat vriend dan door de douanne zou gegaan zijn dat had hij niet aangekund) ze weet dat papa weg is, met het vliegtuig en naar de boot. ze is wel zielig, maar heeft ook niet zoveel geslapen vannacht (ze is vanmorgen naar de creche geweest vandaar)

@hapjes, zijn jullie daar al mee begonnen?? ik heb waylon al een paar keer groente en fruit gegeven, wilde graag dat vriend bij de eerste hapjes was (dat was hij bij leah ook niet) en leah heeft het ook eerder dan 4maanden gehad. (schoonmoeder zat toen zo vaak te vragen wanneer ze nou eindelijk iets mocht dat ik bang was dat ze er zelf mee zou beginnen als ze eens moest oppassen;) dus ben ik er zelf stiekem mee begonnen, zodat ik dat alleen kon doen:D)
    waylon vind het lekker (als het niet te koud is, dan vind hij er niks aan) en hij snapt al goed hoe hij het moet eten (dus niet gelijk terug uitspugen;)) het nadeel is dat hij zo ongeveer elke keer wel eens moet niezen:$ haha. was daarnet gelukkig net op tijd met een doekje voor zijn mond. het doekje zat daarna vol met wortelspetters:D

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: Sterkte weer met wennen de komende dagen. Ik kan me voorstellen dat je wel weer in een ritme komt, maar dat de eerste dagen dat je vriend weer weg is, toch altijd weer even onwennig zijn.

@hapjes: Wij beginnen pas met zes maanden met de hapjes. Tuppman en ik hebben allebei allergieën. Net als mijn vader, mijn broer en mijn schoonbroertje. Hij is dus aan alle kanten erfelijk belast ;) Ik heb er wel zin in om er mee te beginnen hoor, het lijkt me heel leuk. Maar we hebben nog even geduld met zijn allen. Bij ons zijn de opa's en oma's ook wel ongeduldig, geloof ik. Maar ik vertrouw er op dat zij het niet stiekem eerst doen.

@hier: We hebben nu een spiegelreflexcamera te leen. We gaan er zelf ook één kopen. We twijfelden eerst nog een beetje, gezien de kosten. Daarom mochten we de camera van mijn schoonzusje lenen om te kijken of het bevalt. En het bevalt zeker; lekker snel en echt veel mooiere foto's. We hadden er eigenlijk al één moeten kopen voor de geboorte van L. Ik zet zo wel even een fotootje in mijn album.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, dan zou ik ook niet eerder beginnen met hapjes. hopelijk erft hij dat deel niet van jullie;) alleen de goede genen:D;)

vriend heeft ook een spiegelreflexcamera, en die maakt inderdaad erg mooie foto's (en hij heeft al een 'oude' haha, die is al een paar jaar oud) jammergenoeg neemt hij die ook altijd mee als hij gaat varen. wat ik nog zo leuk vind aan zijn camera je kan er heel vlug achter elkaar foto's mee maken, net als de papparazzi:D (ik ben zelf ook nog een beetje kind:D;) haha)

@doorslapen, slapen jullie kindjes al door?? ik durf het bijna niet te zeggen, maar waylon slaapt nu een paar weken (van voor de kerst) van 20uur tot 8uur. soms gaat hij er iets later in of slaap hij iets langer. dus hij is erg vroeg met doorslapen. bij leah was dat rond 16weken dat ze om 23uur (ongeveer) geen fles meer kreeg. volgens mij werd ze ook eerder wakker??

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @doorslapen: Kijk maar naar de tijd an dit bericht. :) L slaapt af en toe wel door. Hij heeft al een keer een nacht van 8,5 uur en zelfs een nacht van ruim 10,5 uur gehad. De laatste paar nahten is het helaas wee een beetje over met de pret. Hij ligt ergens tussen 7 en 9 op bed, drinkt nog een keer rond middernacht (nu dus een uurtje later) en kom dan vaak 's ochtends vroeg nog een keer. Wel jammer dat we nu weer in dit ritme zitten, want hij heeft een aantal nachten achter elkaar een uurtje of 7 geslapen. (maar ja, dan wel ook vanaf een uurtje of 8 's avonds, dus dan kom je nog op een rottijd uit om te voeden.) Wat ik nu wel af en toe doe, is hem nog even slapend voeden vlak voordat ik zelf naar bed ga. Maar dat heeft alleen zin als het toch al weer wat langer geleden was.

@hier: Vandaag even op school geweest om te kijken wat er voor komende week op het rooster staat. Ik moest ook nog wat dingen printen en ik heb alles voor maandag al klaargelegd. Ik was ondertussen ook al weer qat heen en weer aan het mailen met de collega die di en wo voor de groep staat. En ik ben de afgelopen bezig geweest de kinderen op papier al wat te leren kennen. Ik geloof dat ik er alweer een beetje 'in' begint te komen. Ik ben wel benieuwd hoe ik zal slapen morgennacht! Dat zal wel tegenvallen.;) Wat dat betreft ben ik weer net een kind, Brenjomi. Ik lig altijd wakker voor dagen waarvan ik weet dat ze anders zullen zijn.

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, ik ben ook nog wakker, maar de kinderen slapen al;) jammer dat hij net nu je moet gaan werken weer iets meer wil drinken.
    lukt het nog met de fles? ik was vanmiddag nog aan het denken: bij bv. hou je je kindje meer liggend vast. bij fv is het meer zittend (bij ons dan toch) misschien helpt het als je hem vasthoudt (een beetje dan voor zover dat gaat) alsof hij bv krijgt, maar dan gewoon via de fles?? (was maar aan het spekuleren:D schrijf je dat zo??)

succes met werken. als ik eraan denk wordt ik al chagi:) gelukkig heb ik nog een paar weekjes.
    hopelijk slaap je nog 2nachten redelijk goed.

weltrusten.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Uhm... Had iemand het over doorslapen? :)

L pakt de fles nu wel weer redelijk. De eerste keer dat we hem uit de fles leerden drinken, was de truc inderdaad om hem vast te houden alsof hij de borst zou krijgen en dan gauw de fles er in te duwen. Toen moest hij echt leren dat uit een fles ook eten komt. Dat kunstje lukte deze keer niet. Het hielp als we met L rondliepen terwijl hij de fles kreeg. Maar hij heeft het verzet nu wel opgegeven, geloof ik. De laatste twee flessen heeft hij gewoon gehad, terwijl we met hem op de bank zaten.
    Gisteren hebben we niet geoefend omdat ik geen afgekolfde melk had. Ik heb nog wel voorraad in de vriezer staan, maar die wil ik alleen gebruiken als ik werk of sport. Het kolven wordt namelijk wel lastiger. Kolven in plaats van een voeding gaat wel. Maar tussen twee voedingen door wat extra's kolven lukt niet meer. En dan te bedenken dat ik twee maanden geleden na het douchen nog vaak met mijn borsten boven de wasbak hing, omdat de melk eruit spoot. ;) Nu krijg ik er zelfs na een warme douche maar net 20cc uit. Ik ben benieuwd hoe het maandag gaat. Anders maar even de huisarts bellen voor die spray om de TSR op te wekken.

Nou, L is ook bijna klaar met borst nummer twee. Hij had echt honger!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gisteren heb ik weer mijn eerste werkdag gehad. Toch wel goed bevallen. Manlief lag nog te slapen toen ik weg ging, maar L was klaarwakker. Ik heb papa dus maar wakker gemaakt door zijn vrolijk kletsende en bellen blazende zoon bij hem te leggen. Op het beeld van die twee mannen samen op bed, kon ik wel vooruit terwijl ik weer naar school fietste. Toen ik eenmaal weer met de leerlingen bezig was, dacht ik eigenlijk al niet eens meer aan L. (Ben ik nu een slechte moeder of een goede juf? ;))
    Het kolven ging ook wel redelijk. En L. heeft gelukkig twee keer probleemloos uit de fles gedronken. (Tussen de middag ben ik naar huis gegaan, dus toen heeft hij bij mij gedronken.) Dat geeft wel vertrouwen voor donderdag en vrijdag als hij naar de gastmoeder gaat.

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, gelukkig!! leuk dat alles goed ging en het is denk ik gewoon positief dat je niet al te veel aan je kindje denkt. je hebt er vertrouwen in:D
    en het beeld van man en baby samen heerlijk in bed. ik zou niet kunnen gaan werken;):D heerlijk is dat.

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo,

Ik wilde jullie allemaal nog een heel gelukkig nieuw jaar wensen!

@ april, Jammer dat je niet meer mee schrijft...Heel veel geluk met jou gezinnetje!

@ cossy, lang niet gesproken hoe is het met jou en de kids?

@ kirrebir, alweer met verlof! lekker he?

@tupp, ook weer aan het werk, dat is even wennen he hier ook hoor!

@brenjomi, je man alweer weg.... wel leuk dat jullie die eerste hapjes samen konden geven!

@l78, hoe is het met je dochtertje?

@ ano, Ik zie mooie foto's langs komen op hyves......Lekker mannetje!

@nisa, Alles goed met je zoontje?

@doorslapen, ja dat gaat heel goed!

@hapjes, ik ga zaterdag beginnen met groente. Ik geeft al wel een paar weken de laatste fles (4e) met rijstebloem!

@ hier, Hij is alweer bijna 5 maanden, wat gaat de tijd toch snel!
    Hij doet het super! En zijn grote zus gaat deze zomer alweer naar school.....Ik moet er niet aan denken, ze is zo gezellig thuis!

12. 4days

4days Niet meer actief

Jullie ook allemaal nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

April -> Tot ziens meid!! Ik wens je het beste voor jou en je gezinnetje!

Tamar -> Daar ben ik weer! ;)

Ik heb zelf ook besloten wat minder te gaan zwp-en. Ik kwam hier eerst ontzettend vaak. Maar het slokte heel veel tijd op. En de laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan dingen (en mensen) op zwp. Vandaar dat ik bewust wat meer afstand neem. Maar ik kom hier nog wel af en toe kijken hoe het met jullie gaat. :)

Liefs!!

13. 4days

4days Niet meer actief

Jullie denken er blijkbaar hetzelfde over? :p

14. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Ik snap je keuze helemaal ook ik ben er niet zo vaak meer druk druk met de kleine net als jullie.
    Maar ik kom nog wel af en toe even bijlezen en wat melden.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het hangt er hier ook een beetje vanaf of ik wat te melden heb of een voorganger om op te reageren.

De eerste twee dagen bij de gastmoeder gingen goed. L was beide dagen afgepeigerd toen hij thuis kwam. Zo veel te zien! Hij heeft de 1e een fles geweigerd, maar een uurtje later dronk hij gewoon en daarna was het geen probleem meer.

We hebben gisteren zelf een spiegelreflexcamera gekocht. Ik zal deze week wel weer wat fotootjes posten.

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames, het is inderdaad rustig hier, ik lees ook mee maar heb niet altijd tijd om te posten.
    er is nogal wat verandert hier. ik heb afgelopen maandag mijn werk opgezegd, ik was het al langer beu en heb eindelijk de knoop doorgehakt. ik ga nu vakantiehuisjes schoonmaken. lekker simpel werk. begin pas 1maart. in februari moet ik nog wel werken op mijn oude werk (het rooster is er nog niet dus wanneer weet ik niet)

vorige week naar het cb geweest en ze waren weer bezig over zijn heupen. tegen mij zeggen ze er niks over. maar elke keer willen ze nog wel even extra voelen/kijken, als ze dan gelijk zeggen dat ze iets vermoeden?? het enige wat ze zeggen was: hij houdt zijn benen zo stijf.
    vorige week een verwijsbrief gehad voor de HA en dinsdag een afspraak, hij dacht dat zijn rechterheup wat achterliep? dus een echo en een foto gister. ze stonden vanmiddag op de voicemail (was niet thuis en hoorde het pas rond half 10 daarnet) dat hij heupdysplasie heeft? en dat aangeraden wordt om breed luiers aan te doen en er ligt een brief klaar voor een doorverwijzing naar een orthopedagoog.
    had express nog niet gezocht hoe en wat, om me geen onnodig zorgen te maken, net even gekeken wat het is enzo. dus ben benieuwd. als ik dat had geweten (als er een vermoeden was) was ik er al alerter op geweest en had ik hem al vaker in de draagdoek gedaan (met zijn beentjes eruit)
    ik ga morgen gelijk ook naar de ostheopaat bellen kijken wat hij ervan zegt??
    een spreidbroek lijkt me nog niet zo heel erg, alleen lastig. ik hoor inderdaad ook vaker rond me dat een baby daar zelf niet zoveel last van heeft. dus ben benieuwd hoe en wat en wat ons te wachten staat?
    (heb dit stukje even gekoppierd van een ander topic;))
    ze waren ook aan het zeuren over zijn flessen, want hij drinkt niet genoeg, ik heb maar achterwege gelaten dat hij ook al fruithapjes krijgt en rijstebloem:D;) hij woog wel genoeg 6180gram en was 60 cm. hij was niet genoeg gegroeid, maar ik bedacht me net: ze pakken zijn rechterbeen om te meten en dat is zijn 'slechte' heup, dus dat zal daar misschien ook nog wel aan liggen?? volgens mij wilde ze gewoon zeuren?? ik moet volgende maand terug om te kijken of hij goed gegroeit is? en ik moest uitrekenen hoeveel vitamine D er in 4 flessen van 180 zit en hem dan druppels bijgeven. dus ik van de week eens gerekend. ze moeten 10microgram krijgen en in 4flessen zit er 9,6microgram?? hahaha, dus hij moet iets minder dan een halve druppel bijkrijgen?? dat is dus gewoon zeuren om te zeuren. ggrr. (bij leah hebben ze nooit zo gezeurt) als ze de volgende keer gaat zeuren denk ik dat ik toch eens uit mijn slof ga schieten, want ze hadden wel eerder kunnen aangeven dat ze een vermoeden hebben van zijn heup. (heb al even goed gevloekt net, het is goed dat ik ze nu niet kan bereiken al las ik dat het voor de 3maanden nog kan veranderen, maar toch)

voor de rest is het wennen met 2kleintjes in mijn eentje. vooral op spitsuren is het lastig. maar het begint te komen.

voor de rest met jullie alles goed??

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier gaat het prima. Ik reageer even kort, want ik ben best moe. (Maar L. hangt nog te lurken, dus ik kan toch nog niet naar bed.) Het werken bevalt me weer goed. Ik heb er nu twee weken van drie dagen opzitten. Drie dagen werken (zo met een kleine thuis) bevalt me wel. Ik heb wel het gevoel dat ik ook genoeg tijd met hem kan doorbrengen. Bij de gastmoeder gaat het ook goed. Hij eet en slaapt er prima. (De eerste twee dagen dat hij er was bijna niet geslapen, maar vandaag en gisteren al wel. Dus dat zal wel goed komen.) Verder heeft hij veel plezier met het kijken naar de andere kindjes.

Hoe gaat het met de andere moeders en kindjes? En vooral met jou Kirrebir? Begint de 'wanneer ga ik bevallen spanning' bij jou al een beetje te komen? Het einde komt in zicht!!

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hey meiden,

Jeetje... Wat gaat de tijd snel! Jammer dat april niet meer meer schrijft en cossy gaat minderen! Ik snap het wel, zelf kom ik er ook minder aan toe. Alleen lag het hier vooral aan mijn mineurstemming. Ik merkte dat ik vooral zat te mutsen en was een beetje bang om de roze wolk te verregenen. Inmiddels gaat het stukken beter, gelukkig maar! Na het inbakeren, ritme houden, melk verdikken, de osteopaat en eindeloos liedjes zingen en troosten... ging het ineens vanzelf stukken beter met het huilen... Al 2 weken inmiddels, dus hebben hoop dat het zo blijft.

Goed om te lezen dat het werken goed bevalt! Ik kan me voorstellen dat het ook erg fijn is om dat deel van je leven weer op te pakken.

@brenjomi: hoe gaat het, zo met zijn drieen? Wat dapper dat je je baan hebt opgezegd!

@april: alle goeds meis, ik heb genoten van onze gesprekken over de tuin en gerechtjes!

@ cossy: niet helemaal weggaan hoor! Ik hou van je nuchtere blik!

19. 4days

4days Niet meer actief

Brenjomi -> wat een gedoe op het cb zeg! Heupdysplasie, nou wel fijn dat ze er nu achter zijn! Bij een vriendin van mij kwamen ze er pas heel laat achter, en zij moest toen een flinke operatie ondergaan waar ze ontzettend grote littekens aan over heeft gehouden. Van dat zeuren moet je je maar niet teveel aantrekken. ;)

tupp -> Fijn dat alles goed gaat!

zilvervosje -> Hihi ik ga niet helemaal weg hoor. ;) Heb t alleen drukdrukdruk! Fijn dat t bij jou nu iets beter gaat. Het begin is vaak het lastigste. Hopelijk blijft het nu bergop gaan!

Wij zijn er inmiddels achter dat Esmée koemelk-allergie en soja-allergie heeft. Binnenkort gaan we verder testen, op ei en vis. Er is niet meer zo heel veel over wat ik mag eten, grrr... Nouja, het is voor een goed doel he. Maar ik hoop toch dat ze er snel overheen groeit!

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Cossy: Jeetje, wat een impact voor jou qua eten, zeg! Straks zit je vooral aan de kaakjes en droog brood! Nee hoor, vast niet, maar het lijkt me wel erg vervelend. Merk je wel dat Esmee er goed op reageert? Hoe lang ben je nog van plan borstvoeding te geven?

@ Brenjomi: Helemaal gemist dat je kindje heupdysplasie heeft! Dat is ook wat, zo'n spreidbroek. Het dochtertje van een collega had het ook en klopt idd dat de ouders er vaak meer last van hebben dan het kindje. Die merkt er meestal niet zoveel van. En wat kan het CB soms zeuren, he? Wel goed bedoeld allemaal, maar soms... Fay kreeg iets teveel voeding op een gegeven moment en ze kwam iets te snel aan (net gegeten, nog niet gepoept)... moest ze meteen minderen qua voeding. En we hadden haar net wat meer stil. Dat werkte dus niet, en aangezien we vooral bv geven heb ik me er ook niet echt aan gehouden... de keer daarna was ze precies goed qua gewicht en lengte. Wat een gedoe ;) Maar bij jou klinkt het alsof ze idd een probleem zoeken. Hebben ze niks beters te doen?

@hier: voor het eerst met de wagen in de bus! Dat vond ik best spannend, maar nu Fay wat rustiger is en alle prikkels beter kan verdragen durfde ik het wel aan. Vriendin mee, ook met de buggy, en zo floep de bus in. Dat ging eigenlijk super makkelijk. Pak van mijn hart, want dan kan ik vaker vriendinnen opzoeken. Oh ja, en we zitten hier dik in het 12-weken sprongetje... ze "praat" honderduit, flirt met alles en iedereen en grijpt naar dingen. Helaas wel wat minder slapen, vooral na haar HepB inenting van gisteren... maar ja dat hoort erbij.

Deel Deze Pagina