@cossy, ik las het op je hyves, arme jullie. hopelijk heeft ze voor de rest geen allergieen?? ik duim voor jullie. @hier, vanmiddag om een campspreider geweest. het is even wennen, maar waylon kan nog op zijn buik slapen, dus dat valt al mee. ben benieuwd wat hij er morgen van vind? (hij heeft hem vanavond pas aangekregen thuis) ik ben erg moe, ga zo slapen. schrijf binnenkort nog
@zilvervosje, lees pas je reactie nadat ik gepost had. naar mijn idee zochten ze echt iets om over te zeuren?? maar ik ga ze de volgende keer gewoon heel erg terug plagen want ik vind dat ze hem niet mogen meten haha. want de vorige keer was hij iets te kort (gewicht wel goed) en nu hij heupdysplasie heeft is dat niet goed voor zijn heupjes (het is alleen rechts maar toch) om aan zijn beentjes te trekken om hem te meten. dus dat moet ik nog even vragen volgende week aan die spreidbroekenmaker wat hij ervan vind dan kunnen ze daar niet over zeuren, of juist wel hahaha. bij leah hebben ze nooit gezeurt en die dronk echt minder dan waylon (flessen nooit leeg enz) en nu gaan ze over zijn eten zeuren terwijl ik zijn heupen net zo belangrijk vind, maar dat vonden hun eerder nog niet zo belangrijk (ze hadden het vermoeden volgens mij al eerder, dus hadden ze ons ook eerder door kunnen sturen) spannend he, de eerste keer iets doen met je kindje. heb dat bij waylon af en toe nog en als alles goed gaat denk je achteraf: waarom vond ik dit zo spannend?? haha
@ Brenjomi: Dat valt idd mee, hij slaapt graag op zijn buik, toch? Ik zou idd ook even terugplagen bij het CB... gelukkig kan je er de humor wel van inzien. Vreemd trouwens dat ze niet eerder doorverwezen hadden als ze het vermoeden hadden dat hij iets aan zijn heupjes had. Tja, soms kan ik er ook niet helemaal bij hoor. Bij Fay maakte ze zich druk over een iets te snelle gewichtstoename (echt maar een klein beetje... was de keer daarop weer helemaal goed), maar tegelijkertijd zeiden ze over de reflux en het huilen/krijsen "kom maar terug als ze in stralen spuugt" (de HA, niet het CB). Tja, volgens mij heeft ze meer last van reflux dan van 100 gram extra op de weegschaal! Zucht... @ durven: Ja, achteraf vind ik mezelf ook wel een beetje een muts, maar ik durfte het echt niet. Ik had zo'n beeld van een gehaaste ik (dat klopt wel, ik kom echt nauwelijks weg... voor alles ingepakt, dicht en in de tas zit is het alweer tijd voor de volgende voeding ) met een krijsmeis voor een bus waar ik niet inkom (of nog erger, niet uitkom). Binnenkort krijgt de trein ook het eerste bezoekje... Pfff... begin ik eindelijk van mijn verlof te genieten, is het alweer bijna voorbij. Heb ik weer..
@Zilvervosje & Brenjomi: 't Bureau is leuk voor het meten en wegen. En ze zullen vast bepaalde dingen aan je kindje 'zien' die je zelf mist omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Maar ik neem niet zomaar alles van ze aan hoor. Ik vraag echt wel door over het hoe en waarom van hun adviezen. Dan bespreek ik dat thuis met tuppman en denken we er samen over na. Om het vervolgens gewoon op onze eigen manier te doen. @spreidbroek: één keer gezien. Kindje had er geen last van. Wel lastig met poepluiers. Maar ook dat wende wel, hoorde ik van die moeder. Het was later meer wennen toen hij weer uit mocht, geloof ik. Dat kindje had hem vrijwel gelijk na de geboorte gekregen (stuitbevalling) voor beide kanten. @Cossy: Balen dat er nu toch nog meer allergieën blijken te zijn. Het zal voor jou nu even een opoffering zijn, maar wat goed dat ze bv krijgt!
Over het bureau gesproken. We zijn gisteren weer geweest. Er is een nieuwe verpleegkundige. Dubbel D, zullen we maar zeggen. (= Domme Doos). Maar zoon is goed door de controles gekomen. Hij weegt nu 8820 gram en is 70 cm. Hij heeft natuurlijk wel weer prikken gehad en dat ging net als de vorige keer: een paar uur na de prikken moest hij erg huilen. Gelukkig is hij op een gegeven moment lekker in slaap gevallen. Hij lijkt nu wel weer wat opgeknapt. ( Alleen denk tij jammer genoeg dat het sl ochtend is...)
Ach om eerlijk te zijn ben ik al helemaal gewend aan het dieet. Het is gewoon een beetje verplicht gezond eten. (want alle groentes/fruit en dingen als aardappelen of rijst en kipfilet mag wel gewoon) Slik alleen nu supplementen vanwege dreigend B12 tekort, want dat zit alleen in melkproducten en rood vlees, en ik mag geen melkproducten meer en lust geen rood vlees... Het enige wat ik wel echt een nadeel vind is dat ik nu niet 'zomaar' meer iets kan eten als ik door de stad loop ofzo. Nergens meer lunchen, en ook niet meer uit eten enzo. En als ik bij andere mensen op visite ga moet ik er van tevoren rekening mee houden dat ze waarschijnlijk helemaal niets in huis hebben wat ik mag. Zilvervosje, ik wil toch minstens anderhalf jaar bv geven (zo niet langer), zeker met die allergieën. Dan heb nog even te gaan. Ik neem in de bus trouwens gewoon de draagdoek mee. Loop je zo naar binnen en gaat zitten. Brenjomi, hoe gaat t nu met de spreider? Is ie er al een beetje aan gewend? tupp, wauw hij gaat hard he! Hoewel Esmée er ook niet zo veel vanaf zal zitten qua gewicht. Ze is alleen een stuk korter... (dikkerdje, whahahaha)
hoiii, ik dacht ik kom even gluren of er al nieuws is van kirrebir... was ff nieuwschierig. @cossy,das zeker goed opletten met eten. @tupp,Zo das zeker een goeie groei zeg.dus voorlopig de laatste enting weer ffies gehad. @zilvervosje,is zeker een hoop gesjouw met alle spullen wat je mee moet nemen. Als ik van tevoren weet dat ik wegga dan pak ik t grootste gedeelte de avond ervoor al in dat scheelt sochtend n hoop gehaast
Wat is het rustig hier. Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed. Even een drukke periode op het werk. Verder is het volop genieten. Onze spruit kan inmiddels van rug naar buik draaien. Hij kijkt nog elke keer een beetje verbaasd en tros als het lukt. Zo lief. Vandaag is hij wat huilerig. Misschien een beetje ziek? Hij moes ook spugen. Hij is een uurtje geleden bij mij op schoot in slaap gevallen en nu durf ik niet te bewegen. Ik hoop dat hij zich weer beter voelt als hij wakker wordt. Kirrebir is nu voorbij de uitgerekende datum, toch? Nog geen nieuws??? Spannend!
Hihi, iedereen heeft t druk! Esmée draait inderdaad ook van rug naar buik. En sporadisch van buik naar rug, maar dat lukt lang niet altijd. Met haar allergie gaat t ook goed als ik er echt op let dat ik NIKS eet met melk, noot of soja. (en ook geen ei of vis) Zelf ga ik over 2 weken weer met een opleiding beginnen, gewichtsconsulent. Ben erg benieuwd!
Hi dames! Nope, nog geen nieuws hier... Jammer hoor, de mooie data zijn nu toch wel voorbij deze maand. Of hij moet nog binnen nu en 12 uur komen, maar dat betwijfel ik. Pfff... ik zat van de week een bevallingsboek te lezen... Maar niet meer doen, ik raakte er lichtelijk van in paniek! Ik kon het beter aan met mijn kop in het zand Als hij er donderdag nog niet is (40+6) gaan ze kijken of ze kunnen strippen. Maar ik hoop toch dat hij zelf zijn dag kiest! Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie kleintjes. Ik kan het bijna niet geloven dat ze al zo groot zijn! @Cossy: spannend een nieuwe opleiding. Hoe lang duurt het? Had ik jullie al verteld dat we ook een huis hebben gekocht intussen? Om het eerste half jaar van 2011 maar lekker druk te maken... 10 mei krijgen we de sleutel. Dan moet er nog het e.e.a. geklust worden, hopelijk kunnen we er begin juni ergens in. Super spannend! Dus naast het wachten op weeën, hou ik me ook bezig met nieuwe keukens, vloeren, open haarden, inrichting... pffff Gelukkig heb ik op tijd aan de bel getrokken bij lief en hem duidelijk gemaakt dat "project baby" en "project huis" voor mij niet zo goed samen gaan. Da werd me iets te veel. Gelukkig begreep hij dat en gaat hij nu naar veel dingen in zijn eente "voorkijken" en ga ik alleen mee als er beslissingen genomen moeten worden.. Gelukkig komt onze smaak redelijk overeen. En we scheuren allebei dingen die we mooi vinden uit woonbladen, dus dan krijgen we een iets beter idee van hoe en wat. Maar voorlopig zitten we nog midden in de stad op een flat. Wat niet handig is met kinderwagens en dergelijke. Volgens mij zitten hier wel een paar draagdoekdeskundigen... Kunnen jullie me helpen? Ik wil als ik even een snelle boodschap moet doen die kleine in een draagdoek mee naar beneden nemen zodat ik mijn handen vrij heb (en niet hoef te sjouwen), maar ik heb geen idee waar ik op moet letten (alleen dat het ergonomisch moet zijn). Help!!
Hey kir! Jeetje, nog steeds wachten? Wbt de draagdoek... Ik ben mss de enige, maar voor heel jonge kindjes vind ik ze niet zo. Er zijn in de vs wat jonge babys gestikt in die dingen, dus vandaar dat ik het nooit zo durfde (hoewel er in,afrika en india genoeg blije baby's in de draagdoek slapen). Wij hebben op marktplaats een babybjorn gekocht. Stuk minder mooi, maar net zo handig, voor 25 euro. Is wel heel fijn in de stad, zeker als hem onder je jas kan dragen (wel met het hoofdje buiten natuurlijk ) Die bevalling ga je zo goed doen, joh! En daarna, geen buik meer, lekker om kunnen draaien in bed, door de deuropening passen, bukken... @ cossy: dat klinkt goed! Geef dan ook gratis advies aan ons? *bloos* @ hier: meisje is weer wat fussy en moe na een drukke week. Pappadagen zijn even wennen. Ik vind het heerlijk om weer te werken, maar Fay vind pappa toch duidelijk anders dan mamma... Wel sneu voor zilverman. Gelukkig is dit gehuil makkelijk te plaatsen en goed op te lossen. Het begint echt zo'n droppie te worden! Was begonnen met hardlopen, maar dat was minder slim... Auw, om de dag hardlopen was nog een beetje veel. Vanavond probeer ij het weer even, maar rustig aan dan maar.
Oh Kirrebir, spannend een huis gekocht! Gefeliciteerd!!! Maar ik kan me voorstellen dat het even erg veel tegelijk is. Fijn dat Kir-man dat ook begrijpt. Draagdoeken. Tja, ik heb er één en was er in het begin dol op. Ik gebruik hem nu ook nog om L. naar de gastmoeder de brengen en halen, want ze woont bij ons in de straat. Ik heb alleen toch het idee dat hij het wat benauwd heeft in dat ding, want hij is steeds aan het zuchten. Terwijl ik hem voor mijn gevoel toch niet strak heb zitten, eerder iets te los de laatste paar keer. Ik moet toch eens zien dat ik ergens navraag wat ik fout doe. In het begin vond hij het namelijk wel fijn. (En met reden: lekker dicht bij mama en hij kan heerlijk om zich heen kijken.) Er zijn twee soorten draagdoeken: rekkende en niet-rekkende (geweven) draagdoeken. Ik heb een rekkende, die schijnen wat makkelijker te knopen zijn voor beginners. Ik heb er één van bamboestof, die is ook nog eens super zacht. Maar ook wel vrij warm. Ik moet echt rekening houden met onze kleding als L in de draagdoek gaat. De geweven doeken gaan langer mee, omdat je die kunt blijven gebruiken als je kindje zwaarder wordt. Ze zijn geloof ik ook meer geschikt voor dragen op de rug, maar dat lijkt mij persoonlijk niks. Ik zit nog te twijfelen of ik een geweven doek ga kopen als opvolger van mijn huidige draagdoek. De hoppediz das leichte spreekt mij wel aan: die is dunner en daardoor wat koeler. Ik kan je in ieder geval aanraden je kindje straks rechtop te dragen. (Met zijn buik tegen jouw buik / borst en de beentjes een beetje opgetrokken.) Ik lees wat gemengde berichten over de foetushouding. Sommige mensen zeggen dat het geen kwaad kan, anderen zeggen dat het te benauwd is. Ik zelf zou geen risico durven nemen. L wordt sowieso liever rechtop gedragen dan half liggend, vanaf het begin al. Ik krijg de indruk dat dit voor meer kindjes geldt. Zeker als er ook nog eens sprake is van reflux of krampjes. Als je een doek koopt zit er als het goed is een handleiding bij. (Deze zijn ook wel op internet te downloaden bij de meeste webwinkels die draagdoeken verkopen.) Je kunt ook op youtube kijken, daar staan veel instructiefilmpjes. Ik blijf de draagdoek trouwens wel handig vinden. Ik zal straks eens een topic plaatsen in de hoop dat ik er achter kom waarom L zo zucht. Het is bijvoorbeeld fijn bij nat weer, zodat ik als ik thuiskom niet met een natte wagen de woonkamer in moet. (Onze hal is te klein.) En je hoeft niet elke keer het hele onderstel van de kinderwagen mee te nemen in de auto. In de bus is het ook een stuk makkelijker dan met de kinderwagen. Bovendien vind ik het gewoon heel gezellig. Je hebt er trouwens wel bekijks mee, met een baby in een draagdoek.
Voor draagtips: kijk eens op het Dragen en Voeden forum. Daar gaat een wereld voor je open! Later meer, typ op mobiel tijdens refereeravond (moet weer gaan opletten)
Hihi tuurlijk, jullie krijgen allemaal tips! De opleiding duurt maar een jaar, dus dat valt erg mee. Daarom (onder andere) heb ik ook voor deze opleiding gekozen. Om te beginnen een jaartje. kan ik altijd nog verder studeren, maar dan heb ik na dat jaar in ieder geval een erkend diploma op zak, daar kun je al wat meer mee op de arbeidsmarkt. Kirrebir, zo wat doe jij nog hier! Hihi, nee t is wel vervelend hoor dat je zo lang moet wachten. Het kan nu gelukkig wel ECHT niet meer lang duren. Wel super leuk dat jullie een huis hebben gekocht zeg! Wordt het helemaal een spannend jaar voor jullie! Succes met alles. Zilvervosje, ik weet niet of je het al wist, maar je kunt de babybjorns beter niet te lang achter elkaar gebruiken. In tegenstelling tot draagdoeken, die de beentjes spreiden, bungelen bij die draagzakken de beentjes nogal omlaag. En dat is niet echt goed voor de heupjes en rug van de baby. Is net zoiets als de maxicosi zeg maar, prima om even in te zetten, maar niet superlang. (sorry als ik betweterig overkom, is niet mn bedoeling, maar vond dat ik het even moest vertellen, voor het geval je het niet wist) Trouwens die kindjes zijn niet overleden in een draagdoek, maar in zo'n draagZAK. Kijk hier maar eens: Draagdoek is geen Draagzak @ Babytjesnieuws Doeken zijn volledig veilig.
Wat een goede site cossy, dat wist ik niet! Ik wist wel dat de babybjorn niet lang kon, maar kende de voordelen van zo'n draagdoek niet. Jeetje,zo wil ik hem ook wel! klonk niet betweterig, hoor, ben juist blij dat je het zegt! @hier: Fay is LANG! Gisteren gemeten en qua lengte flink boven gemiddeld. Waar ze dat van heeft? Ze begint nu hardop te lachen... Hihi, ik dus ook.
Ik heb zowel de draagzak als de draagdoek. Vind de draagdoek fijner maar kost wel ff wat meer tijd om 'm om te doen en te gebruiken. Maar nu ik dit zo lees....veiligheid boven alles hè?! Liefs
Zoals beloofd zou ik even terugkomen op het dragen. Net als wat Cossy zegt, zou ik de Babybjörn niet aanraden. Baby's zitten in de BB niet in een ergonomische houding en dat is niet goed voor het ruggetje en de heupjes. Als je kiest voor het gemak van een drager die je zo vast kunt klikken, zijn er tal van ergonomische dragers op de markt. Wij hebben een Beco Butterfly. Dat is een wat duurdere variant en ik vond hem vlak na de geboorte niet heel erg fijn, Mup was er nog te klein voor. Nu ze wat groter is, zit ie als gegoten en ben ik er helemaal weg van. Er zijn dragers die je bij pasgeborenen kunt gebruiken. Ik ben er niet helemaal in thuis, maar ik geloof dat men over de Bondolino wel erg tevreden is voor de allerkleinsten. Draagdoeken geven over het algemeen wat meer draagcomfort. Je moet het knopen dan wel even oefenen, maar als je het eenmaal kan, is een doek heel prettig. Er staan heel wat filpmjes op youtube over hoe je verschillende knopen kunt maken. Een consult van een draagconsulent is ook een optie. Zij legt je dan uit hoe het moet en gaat met je oefenen. Tup, het kan wel kloppen dat de rekbare doek op dit moment niet meer fijn voor je is, jij hebt een reus van een kerel. De rekbare wordt vanaf een kilo of 6 minder comfortabel, je kindje wordt er dan te zwaar voor. Mup ging vanaf toen ook erg achteroverhangen in de doek en zakte snel uit, dus ik ben toen overgestapt op een geweven doek. Geweven doeken zijn er in heel veel merken en kleuren. Ze verschillen allemaal in dikte, soort weving, materiaal, soepelheid, etc. Ik heb de tip gekregen om er een te kopen die ik gewoon heel erg mooi vind, omdat je er dan meer plezier aan beleeft. Voor mij is het de Girasol Donau geworden en ben er erg blij mee. Gewoon omdat ie mooi is. Girasolletjes zijn erg geliefd, maar ik heb dus geen flauw idee of andere merken lekkerder knopen of niet. Hier een foto van Mup, slapend in Donau (let niet op de kwijltjes op de doek ): Bekijk bijlage 130868 Mocht je een dunne doek voor de zomer willen, Tup, dan is de Hoppediz Das Leichte inderdaad een goede optie. Een andere mogelijkheid is Calin Blue, die hebben hele dunne, luchtige doeken (misschien moet ik die ook maar eens voor de zomer aanschaffen ). En nogmaals, er zijn veel meer ervarener dragers op bovengenoemd forum, die er zoveel meer vanaf weten dan ik.... Vandaag op het CB geweest met Mup. Alles was in orde, behalve dat Mup (en papa en mama ook ) verkouden was. Ze is gemiddeld qua lengte en gewicht (7245 gram en 65,5 cm). Deze zaterdag wordt madame 6 maanden en dan gaan we beginnen met de introductie van vast voedsel. Dat gaan we met de Rapleymethode doen, dus zelf stukjes voedsel laten eten ipv prutjes naar binnen te lepelen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik vind het spannend en leuk , maar heb toch stiekem ook wel een klein beetje pijn in het hart dat het voorbij is dat ze enkel en alleen groeit op wat mijn lichaam haar geeft .
zilvervosje, geweldig he dat schaterlachen! krokodieltje, ik persoonlijk vind de Girasol wat aan de dikke en stugge kant, ik ga liever voor een wat dunnere en soepele didymos. Maar zoals ik al zei, dat is heel persoonlijk. Voor beginners is het sowieso niet aan te raden, omdat zo'n dunne doek een stuk lastiger knoopt, het gaat sneller drukken. Girasol knoopt makkelijker. Ik ben zelf ook helemaal weg van de Mei tai, omdat dat op de rag zo makkelijk knoopt. (en mevrouw wil tegenwoordig niet meer graag op de buik worden gedragen, op de rug kan ze meer zien...) Wij beginnen over 2 weken weken ook met Rapley! We zullen wel een aangepast schema volgen ivm de KMA enzo, maarja met Rapley gaat t sws niet zo heel hard. Ben benieuwd! En ik begrijp je gevoel van het jammer vinden helemaal hoor! Tot nu toe hadden ze genoeg aan ons, maar dat zal veranderen... Nouja, je moet maar denken: de komende maanden zullen ze echt nog het grootste deel van de voedingsstoffen uit de bv halen.
Ha meisjes! Even snel: vandaag bij de vk geweest. Ze heeft me gestript. Nu maar hopen dat het wat doet! Ze begon over inleiden. Dat doen ze tegenwoordig eerder dan de 42 weken (tenminste bij mij in het ziekenhuis) om de kans op complicaties te verminderen. Nu hebben ze morgen al plek!! Anders wordt het pas dinsdag... Pfoe, dat vloog me wel even naar de keel... Ik heb de afspraak wel gemaakt, maar ik ga nog een nachtje slapen of ik 'm wel door wil laten gaan... Aan de ene kant wil ik liever dat hij zelf aangeeft wanneer hij wil komen, aan de andere kant wil ik natuurlijk ook de kans op complicaties verminderen. Ik vind het een lastige keuze, jullie horen wat het uiteindelijk geworden is!