Wooow, dat is dan wel heeeeel snel ineens! Maarja, van de andere kant, als het spontaan begint is het natuurlijk nog onverwachter, hihi. maar ik kan me voorstellen dat je het wel jammer zou vinden als het niet spontaan begint. Ik denk dat ik zelf liever niet meer al te lang zou wachten, maarja dat is een heel persoonlijke keuze. Ben benieuwd wat t wordt! (alvast heel veel succes meid!!)
Oh wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent! Ik hoop dat die zenuwen over zijn zodra het begint, dat hoor je nog wel eens en had ik zelf ook. Joh, je hebt al zoveel meegemaakt en bent straks zo blij met je kindje dat die bevalling helemaal goed komt. Volgens mij ga je het geweldig doen! Veel sterkte! @babybjorn : ik was er wel over te spreken hoor. Ze zit stevig, de clipjes kunnen niet loslaten enzo, maar ik ga ook eens naar die draagdoeken kijken. Wat is de rapley methode? Heeft dat voordelen? Ik had er nog niet van gehoord. @ hier: gisteren de intake op het kdv gehad. Even slikken hoor, maar het is volgens mij een super plek! Lieve leidsters dus volgens mij komt het wel goed. Poeh, wel een gek idee dat Fay straks niet bij een van ons is.
hoera, vanmiddag om 14:02 is kirrebir haar zoontje geboren kirrebir en kirrebirman gefeliciteerd. moeder en zoon moeten nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven, omdat ze waarschijnlijk een infectie hebben? mocht ik meer horen dan laat ik het weten.
woehoe!! Welkom kirrebeeb! :-D Met zo'n lieve mama heb je een geweldige start! Hopelijk mogen jullie snel gezond naar huis! We kunnen de slingers uithangen, meiden! Iedereen is mama ! Wat een prachtige anderhalf jaar!
Kirrebir, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Benjamin!!! Hehe, eindelijk is er een einde gekomen aan je zorgen en kun je je mannetje lekker in je armen houden! Nu nog open dat de infectie snel weg is en jullie naar huis mogen. Ben benieuwd naar het hele verhaal!
Pfff ja kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om haar naar het kdv te brengen. Gelukkig vinden de meeste kindjes het best leuk. En als je er een goed gevoel over hebt is dat ook al veel waard, dan kun je haar tenminste met een gerust hart achter laten. Het houdt in principe gewoon in de je je kindje geen potjes en prakjes geeft, maar hele stukken groente en fruit (en later ook andere dingen zoals brood en aardappels). Dat kunnen ze dan in hun handjes houden en er zelf stukken af zuigen/schrapen. In principe gaat men er bij Rapley vanuit, dat kinderen eraan toe zijn om iets te eten, op het moment dat ze er ook fysiek toe in staat zijn. Door het zelf te mogen doen, kan elk kindje dus zijn eigen tempo bepalen om de bijvoeding om te bouwen. Men gaat er ook vanuit dat dit natuurlijker is. Immers, pasgeboren kindjes drinken zelf (bij hun moeder), peuters eten zelf (van hun bordje), dus waarom de leeftijd ertussen niet ook? Een groot voordeel is dat kindjes wennen aan de smaak en textuur van groente en fruit, waardoor ze dit beter eten dan bij potjes of prakjes. Een ander voordeel is dat het erg goed is voor de motoriek van de baby. En daarnaast vind ik t zelf heerlijk om een baby zo lekker te zien knoeien en ontdekken, hihi.
Kirrebir en kirman: van harte gefeliciteerd met jullie Benjamin! En wat heerlijk dat we nu allemaal onze wens in vervulling hebben zien gaan! Het was een vruchtbaar jaar. Ik ben benieuwd wie de eerste is in de volgende ronde. Ik lig hier met een heel verkouden baby in mijn armen, die maar niet terug in slaap valt. Eigen schuld, we zijn bij mijn ouders geweest en hij is van het ritje naar huis weer klaarwakker. (slaapzakje uit, kleren weer aan, naar huis, kleren weer uit, luier verschonen, pyjama aan, slaapzakjeweer aan... Dat was iets te veel gepruts aan zijn lijf dus hij is nu weer heel gezellig wakker en ligt me hoopvol aan te kijken of we nog wat leuks gaan doen. Ik doe ondertussen mijn best om hem te negeren, zodat hij in slaapt valt. Hij was net tijdens het drinken wel weggedommeld, maar hij hoestte zichzelf weer wakker. Hij is constant verkouden, maar hij heeft nu echt een heek vervelend virus. Hij hoest zo erg dat het meer op blaffen lijkt en hij ligt vaak te kokhalzen van het hoesten. Hij is er ook echt helemaal schor van: zijn stem klinkt echt anders. Best wel sneu. Ik hoop dat hij er gauw overheen is.
@ kirrebir: ik hoop dat inmiddels nog steeds goed met jullie gaat en jullie mss al onderweg naar huis zijn? Hoe gaat het, begint het mama gevoel al gewoon te worden? Ben benieuwd hoor, naar jullie manneke! Mooie naam ook! @cossy: wat een leuke foto! het klinkt wel goed die methode. Fay is nog te jong voor bijvoeden. We doen nu heel sporadisch een klein hapje van iets zachts met moedermelk, zodat ze wel een beetje gaat wennen aan smaakjes. Tot nu toe een keer twee plakjes banaan grof geprakt.... Volgende keer eens een klein hapje gekookte wortel. Ze vindt het wel lekker mar mist het niet, ze eet niet bepaald de groenten van mijn bord Straks, als ze echt vaker vast voedsel gaat eten ga ik het wel proberen met grotere stukken. Die kook je dan wel eerst, toch? @ tupp: achgos, naar hoor! kan hij s avonds wel goed slapen? Schattig hè, als ze iets leuks willen doen terwijl ze eigenlijk moeten slapen? Ik vind het zo moeilijk om haar aan te negeren! Ze probeert dan alles om mijn blik te trekken, lachen, pruttelen, staren, lachen. Is het vanmiddag wel gelukt om hem weer in slaap te krijgen?
Ik niet, dat kan ik je garanderen! (en anders noemen we hem david copperfield) zilvervosje, ja Esmée is ook nog te klein voor bijvoeding. Nouja, een weekje nog, dan is ze 6 maanden. Ben wel erg benieuwd! En die stukken zijn inderdaad wel gewoon gekookt ja, dat is eigenlijk hetzelfde als bij prakjes.
@bijvoeden: Wij beginnen er begin maart mee. Een weekje "te vroeg". Maar we zijn dan allebei vrij dus dan kan manlief op zijn gemak prutjes maken en kunnen we hem die in alle rust voeren (en dat weer filmen) Anders vrees ik dat die eerste paar keer een soort haast-klus tussen werk-zelf eten- sporten wordt. Bovendien begin ik te vermoeden dat hij wel toe is aan meer. Hij valt steeds hoopvol aan op zijn lepeltje vitamine D.... om daarna weer teleurgesteld te kijken. Wij gaan trouwens voor een soort raply-prutje combi. Terwijl wij eten krijgt hij een stukje vast voedsel om mee te spelen. Daarna voeren we hem een paar hapjes prut. @slapen: Hoeveel "hoort" een baby van 5 maanden eigenlijk te slapen? Het is hier zo wisselend! Soms slaapt hij een hele dag (van ongeveer half 8 's ochtends tot 8 uur 's avonds) helemaal niet. Meestal doet hij een of twee dutjes, waarvan één wat langer slaapje (hooguit 1,5 uur) en dan nog een dutje van een half uur / drie kwartier. Maar gisteren heeft hij ineens een uur geslapen en daarna nog eens 3 uur! En om het helemaal af te maken, sliep hij vannacht ineens door (van 20.30 tot 6.15) Dat had hij al weken niet meer gedaan! Ik snap dat het kan variëren hoor. Je bent zelf de ene keer ook wat vermoeider dan de andere keer. Maar ik vind het verschil bij L. zo groot. Is dat bij jullie baby's ook zo of zit er meestal toch wat meer regelmaat in?
Ha lieve meiden, even een heel snel teken van leven. Ik zal snel uitgebreider reageren. Maar wilde toch even laten weten dat alles goed is hier. Helaas was onze start wat hectischer: ik kreeg tijdens de bevalling flinke koorts, waardoor Benjamin en ik allebei opgenomen moesten worden en aan een infuus antibiotica zijn gezet (de arme schat is net zo slecht te prikken als zijn moeder en had dus het infuus op zijn hoofd...). Gelukkig ben ik bevallen in het Sophia kinderziekenhuis waardoor hij meteen de beste zorg tot zijn beschikking had. We zijn alleen daardoor wel al vrij snel na de bevalling uit elkaar gehaald omdat ik gewoon te warm was voor hem om bij me te blijven. Ze waren bang dat we allebei een infectie hadden. Dan gaan meteen alle alarmbellen rinkelen en beland je in de medische molen. Gevolg was een paar chaotische dagen van heen en weer van mijn afdeling naar B op de kinderafdeling, continue onderzoeken, prikken, ontstoken infuushand (bij mij), overplaatsing naar een ander ziekenhuis (op zich positief, want de baby moet vertrekken uit het Sophia als het goed gaat, maar dat maakt het nog drukker), daar nog meer onderzoeken etc etc. Totdat we dinsdagavond ineens totaal onverwacht toch eindelijk naar huis mochten! De kweken waren van ons allebei helemaal schoon! Nu proberen we hier de verloren dagen in te halen en aan elkaar te wennen. Daar nemen we lekker de tijd voor! De bevalling is weer een verhaal apart... dat komt de volgende keer. Eerst even een foto van mijn mooie man spammen!
@ Kir wat een mooierd! Jeetje wat een hectische start ook, ik kan me voorstellen dat jullie nu echt behoefte hebben om veel bij elkaar te zijn en aan elkaar te wennen. Heb je nu nog wel kraamzorg? Ben benieuwd hoe je bevalling gegaan is, maar dat komt wel als je weer wat meer tijd hebt. @tupp: oh wat schattig, dat hij het lepeltje zo lekker vindt Fay verschilt ook wel van dag tot dag met slapen, maar minder. Ik kan er wel lijn in zien. Is het recent dat hij zo wisselt, of hoort het een beetje bij hem? @bijvoeden: dat zal niet op een weekje aankomen, toch? Leuk hoor, ik kijk er bij fay ook naar uit. Ik ben zo benieuwd wat ze straks lekker vindt, of juist niet. @ hier: eindelijk de reis naar Leiden aangedurfd met Fay in de trein. Tjee, had ik me daar zo druk over gemaakt? Het ging best goed, ze heeft alleen weinig geslapen door alle indrukken, de intercom in de trein, enz. Heerlijk om met vriendinnen af te spreken en ook dit weer op te pakken, ik had het echt gemist!
@Kirrebir: Wat een knapperd! Wow! Vervelend dat jullie zo'n lastige start hebben gehad. Gelukkig is het echte genieten nu begonnen. Lukt het allemaal een beetje met eten en slapen enzo? @Zilvervosje: Ik vond de eerste keer met de bus ook spannend hoor. Met de draagdoek in de bus niet zo, maar met de wage wel. Je hebt dan toch hulp nodig van vreemden voor het in- en uitstappen. Fijn dat je een leuk uitje hebt gehad. @regelmaat (of het gebrek daaraan): L. Is van begin af aan behoorlijk onregelmatig geweest met eten en slpen. Het hoort dus wel bij hem. Zijn enige vaste moment is tegenwoordig de laatste avondvoeding. Daar vraagt hij standaard rond een uur of 10 om.