@Cossy: wat super! gefeliciteerd! Ik moet (tot mijn grote geluk) bekennen dat ik sinds vorige week al weer in mijn normale kleren pas... Ik moet nog maar een kilo of 2 of 3 voor ik op mijn pre-zwangerschaps gewicht zit (na de eerste week was ik al 9 van de 14 kilo kwijt...) ! Maar ik was wel zo'n 10 á 15 kilo te zwaar voor de zwangerschap, dus die moeten er ook nog af! Ook hier heb ik nog wel een super slappe buik (die was al nooit zo strak) en mijn navel is 2x zo groot als voor de zwangerschap Komt dat nog goed? @Zilver: weet je nog jouw reactie op FB op mijn "ode aan mijn schoenen"? Je zei dat ik eerder mijn hakken weer aan kon dan mijn normale broeken. Jammergenoeg is het bij mij precies andersom... Mijn broeken passen weer, maar mijn bekken vindt mijn hakken nog niet zo leuk...
Hahaha ja die eerste 15 kilo waren er bij mij ook zo af, die 10 kilo die daarop volgden was het probleem... En toch kwam ik beide zwangerschappen precies 25 kilo aan, dus ik vertik het om te zeggen dat ik gewoon te veel heb gevreten die 9 maanden, hahaha. Maargoed,net wat je zegt ja, nu nog de kilo's die ik van tevoren al te zwaar was... (en mijn navel is gewoon normaal hoor? Dus geen idee...)
@Kirrebir: die navel komt goed hoor! Ik vond de mijne ook ZÓÓÓ LELIJK de eerste weken na de bevalling. Mijn navel is nu nog steeds iets groter dan "vroegah", maar hij is niet meer zo lelijk als in het begin. @gewicht: ik was het redelijk snel weer kwijt. Ik denk dat ik na twee maanden ofzo alweer in mijn eigen broeken kon. En nu moet ik eigenlijk weer nieuwe broeken halen, want ik ben geloof ik dunner dan voor de zwangerschap. Ongeveer hetzelfde als rond mijn trouwen, toen waren de meeste broeken ook iets te los. Dat is nu weer zo. Leve de borstvoeding! @nachtvoedingen: Ik ben wel MOE. L drinkt elke nacht minimaal 1x, soms 2 of 3 keer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat wel zat wordt. Ik moet nog even met tupp-man overleggen, maar ik wil 's nachts eens proberen om hem gewoon een beetje water in een flesje te geven. Hij drinkt 's nachts meestal best kort, dus volgens mij heeft hij dan alleen een beetje een droge mond en niet echt honger. Als hij 's nachts gewoon wat water zou drinken, kan Manlief er ook eens uit. (En ik dus eens NIET!)
mijn moeder heeft vandaag de uitslag gekregen, helaas is het flink mis. Ze heeft borstkanker met uitzaaiingen naar de lymphen in haar oksel. Volgende week krijgt ze een bot scan en een scan van belangrijke organen om te zien of het nog verder gegaan is. Dit is wel even schrikken!
Wat erg voor jullie! Ik kan me voorstellen dat "dit is wel even schrikken" waarschijnlijk een understatement is van hoe jij je nu moet voelen... Ze wachten de scan af voordat ze gaan beslissen wat de volgende stap is? Hoe is ze zelf onder het nieuws? Heel veel sterkte!!
Oh neee, wat vreselijk zeg!! Ik hoop echt zo dat ze niet nog meer vinden! Wat ontzettend zwaar voor jullie allemaal, heel veel sterkte!
Wat lief, meiden! Dank je wel. Het speelt inderdaad continu door mijn hoofd. Het gekke is dat ik er eigenlijk nog geen drama van wil maken en niet teveel vooruit wil kijken, en je dat toch doet. Ze wachten eerst die scan af voor ze een prognose kunnen geven, maar we weten wel al zeker dat ze zowel een operatie als chemo en bestraling gaat krijgen. Ze heeft prachtig haar van zichzelf en nu weten we dat als Fay straks 1 jaar wordt, zij met een kaal hoofd of een sjaaltje op die verjaardag is. Dat is wel een naar beeld. Het wordt een zwaar jaar voor haar. Het is zo zuur. Ik zie dat ze zo hard aan zichzelf werkt en echt zo lief is geweest de laatste tijd. Onze band is hechter geworden, ze heeft een kleindochter, mijn vader is net met pensioen en eindelijk leek het erop dat ze het wat makkelijker kreeg met zichzelf en de wereld... en dan dit. Dat is nu even het moeilijkst, ik vind het zo oneerlijk voor haar. Aan de andere kant, "gelukkig" is het borstkanker. Als het hierbij blijft dan is het nog goed te behandelen. Gelukkig heeft ze veel aan Faytje, die maakt haar zo gelukkig!
@Zilvervosje: Lekker genieten van haar kleindochter zal je moeder vast goed doen! De behandeling is zwaar, maar je familie om je heen hebben kan veel verlichten. @hier: L. heeft zijn eerste tandje. Wij hebben er niet veel van gemerkt, volgens mij heeft hij er niet veel last van gehad. Gelukkig maar. Nu maar hopen dat alle tandjes zo makkelijk komen!
Zilvervosje, tsja veel meer doen dan afwachten hoe het loopt kun je helaas toch niet. Wat fijn dat ze wel nog Fay heeft! Daar kan ze vast veel positieve energie uit halen. tupp, gefeliciteerd met jullie eerste tandje! Gelukkig deed het niet pijn. Bij Esmée is nog niks te bekennen, geen tandjes, maar ook geen bobbels ofzo.
@ Tupp: Jee, wat snel! Leuk hoor! Wat vindt hij er zelf van? Of heeft hij het nog niet zo door? Dat wordt leuk met de broccoli @ mama: We zijn gisteren geweest en dat deed haar inderdaad veel goed. Gelukkig maar! Het was fijn om te zien dat we haar even haar angst konden laten vergeten. @ eten: Ik las in mijn babyboek dat het vroeger kennelijk heel normaal was om baby's met 2 of 3 maanden al vast voedsel te geven. Ik kreeg met 10 weken een stuk banaan en de dag daarna al sinaasappel. Met 3,5 - 4 maanden mocht ik van de kinderarts groenten en aardappels en met 5 maanden vlees. Goh... Nou ben ik niet in Nederland geboren, maar toch... Fay krijgt nu heel soms wel wat te proeven (gekookte broccoli, bloemkool ofzo), maar ze eet het niet echt.
@Zilvervosje: Jouw voedingsschema is niet zoveel anders dan voor baby's die in die tijd in Nederland geboren werden hoor. Volgens mij is onze hele generatie zo'n beetje zo opgegroeid. Over onze generatie gesproken... Ik word dit jaar 30. Ik wilde het nog een jaartje uitstellen, maar dat mocht niet van de huisarts. Ik kreeg onverbiddelijk een oproep voor een uitstrijkje. Ik weet dat sommige meiden hier wat jonger zijn en andere al wat minder jong. Maar ik kreeg niet alleen een officiële oproep, maar ook een magazine met informatie over het uitstrijkje enzo. Anyway: daar zat een kortingsbon bij voor dingen die je kon gebruiken om je schaamhaar ik leuke vormpjes te scheren. Ben ik nou de enige die dat lichtelijk ongepast vindt? Ik zie mezelf al liggen bij de huisarts, benen wijd en een mooi hartje ertussen... Pffff.
Hahahahahahaha, nou dat is inderdaad wel een vreemde combinatie tupp! Over die bijvoeding, tsja in die tijd wisten ze gewoon niet beter. Helaas heeft dat (onder andere) wel ervoor gezorgd dat wij een generatie van overgewicht zijn. Hopelijk wordt het in toekomstige generaties weer beter.
Huh?! Nou jaaaaa....! Ik zit me echt te bedenken hoe mensen dat een goed idee konden vinden! @schema... Ja, dat kan ik me wel voorstellen, dat overgewicht. Maar bizar eigenlijk ook hoe snel die inzichten wisselen!
Inderdaad... Net als met slapen. Eerst op de buik liggen, dan op de zij liggen, dan toch weer op de rug liggen... Flesvoeding maken met afgekookt water... Of toch weer met kraanwater... Voeden op tijd, voeden op vraag... Soms zie je door de bomen het bos niet meer!
Kijk, dan is het ineens niet meer zo verwonderlijk dat ik zo super onzeker ben... @figuurtjes : nou ja zeg, daar zit je toch niet op te wachten! Welke marketing sukkel heeft dat verzonnen... Tja, hier eentje die al 2 van die oproepen achter de rug heeft! Ouwe taart...
Had jij het in een vorm van een taart geschoren? Daar stond de arts vast van te kijken. Oké, ik ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets raar vindt... Aaaahhh, mijn mannetje ligt lekker bij mij in bed te slapen. Ik wilde ook nog een dutje doen, maar ik kon maar niet in slaap komen. Ik heb de iPad er maar even bij gepakt en ik lig nu te forummen terwijl ik geniet van dat slapende koppie. En het spijt me dat ik zo ga opscheppen, maar ik moet het even kwijt: ons kind is perfect.
Hallo dames! Even kort, zit met Mup op schoot met 1 hand te typen. We zijn gister teruggekomen na een heerlijke week skiën met vrienden. Mup heeft in deze week echt een sprong gemaakt. Ze is met andere klanken gaan kletsen, pakt haar voetjes beet, kan steeds langer zitten, heeft 2 schattige ondertandjes en kan vanaf vandaag van rug naar buik rollen! Met name met dat laatste was ze niet de snelste, ik begon me al een beetje zorgen te maken , dus ben blij dat ze zich ontwikkelt zoals het moet. Tijdens de vakantie kreeg ik ineens enorme hongeraanvallen, ik kon eten wat ik wilde en dan had ik nog honger. Ik herkende dat van mijn vorige zwangerschap. Dus vandaag naar het KV gegaan en ff een testje gehaald, met dit als resultaat: Bekijk bijlage 141651 Het is maar een dun streepje, omdat ik denk dat mijn eisprong pas zo'n 11 à 12 dagen geleden is geweest, ik heb aan de vroege kant getest. Ik wist dat het kon gebeuren, ik ben na de bevalling niet aan de anticonceptie gegaan, maar toch is het onverwacht snel gegaan. Hihi, wij krijgen een tweede baby'tje , ben in de wolken !
Jeetje Krokodiel, gefeliciteerd!! Wat een super goed nieuws!! Ik zei het nog gekscherend tegen je laatst: om je ziekte te blijven onderdrukken, moet je gauw maar weer zwanger worden. Ik wist niet dat je zo goed naar me luisterde!! Pfoe, je zult het wel druk krijgen dadelijk met 2 kleintjes en je opleiding... Maar dat komt vast helemaal goed.
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH, GEFELICITEERD!!! Wat leuk zeg!! Ik was na Vince binnen 6 maanden alweer zwanger. Het kan allemaal zomaar gebeuren! Maar wel echt super hoor.