Wat een superleuk filmpje, Cossy! En Esmée is ook nog steeds net zo kaal als Muppie is, hihi, kale baby'tjes zijn vertederend . Hier wordt echt nog niet gekropen, ze kan nog niet eens los zitten. Ze ligt kennelijk wat achter, maar ik moest me van mijn man geen zorgen maken, dus dat probeer ik dan maar niet te doen . Dit postte ik zojuist in een ander topic: Bekijk bijlage 152320 Dit is mijn test van vanochtend. Maar ik ben er helemaal niet blij mee . Ik voel me nl. absoluut niet zwanger, ik heb getest omdat ik vanavond een diner heb en even zeker wilde weten of ik wijn mocht drinken. Ik had een omo-test verwacht, maar ik kreeg dit. Ik zit op 12 of 13 dpo. Ik ben niet blij, omdat ik de 3 eerdere keren dat ik zwanger was als kwaaltje extreme honger had. De 2 keren dat het mis ging, was die honger ook ineens verdwenen. Ik heb afgelopen zondagnacht die honger wel gehad, maar in de dagen daarna niet meer, dus ik dacht nog: "Er zal wel iets beginnend aan het nestelen zijn geweest, maar dat heeft kennelijk niet doorgezet." Mijn gevoel heeft altijd gelijk gehad tot nu toe. En nu dus toch een posi test. En ik vind het stom, ik wil niet wéér een mk krijgen . Vorige ronde had ik ook een lichte streep en die was na een week nog niet donkerder. Dus ik zie de bui alweer hangen . Hij is nu wel donkerder dan bij de vorige keer bij de mk en de streep is donker genoeg voor dag 12/13 dpo. Maar mijn gevoel zegt zo ontzettend "niet zwanger". Bah ! Zondag ga ik weer testen. Als ie dan donkerder is, kan ik voorzichtig blij zijn, maar nu baal ik gewoon even......
Ach Krokodiel... Ik kan me voorstellen dat je niet staat te juichen als je voorgevoel zegt dat het niet goed zit... De tijd zal het leren! Ik hoop in ieder geval uiteraard voor je dat het wel helemaal goed zit en dat je over 9 maanden weer een nieuw wonder in je armen hebt! Maar ik feliciteer je pas als jij zegt dat het mag. @Cossy: héél leuk filmpje! Wat goed van Esmée zeg! Hier ook zo'n kale baby in huis. Oh ik hoor een "ik ben moe" jengel. Ff de kleine in bed stoppen! tot zo
@Zilver: fijn dat je moederdag leuk was! Ennuh... wil je je ideetje voor zilverman eventueel met ons delen? Ik kan wel wat inspiratie gebruiken Super toch dat je bv al zo lang vol hebt gehouden! Met het fulltime kolven was menigeen al veel eerder afgehaakt! @Tupp: fijn dat het beter gaat! Hoe laat komt hij nou nog voor zijn nachtvoeding? @drank: Tja, hier ook al bijna een jaar (zo goed als) alcoholloos. Ik neem heel af een toe een ienieminislokje van de wijn van Kirman, maar dan proef ik eigenlijk alleen maar alcohol... Niet echt lekker dus. Ik kan af en toe wel ineens heel veel zin hebben in een cocktailtje ofzo. Terwijl ik die bijna nooit dronk @hier: nou, B is het iets langere slapen aan het ontdekken, alleen nog niet op tijdstippen die voor zijn ouders echt handig zijn. Meestal is het van 19/20 uur tot een uur of 2/3... Wel een uur of 6 dus, maar we hebben er nog niks aan. En als hij een keer wel om 22/23 uur wil eten, dan is het helaas niet zo dat hij dan daarna zijn langere ruk maakt. Ook hoorde ik hem laatst om half 11 toen ik naar bed ging heel hard (dat kan hij echt heel hard) op zijn duim zuigen. Dus ik dacht: ik poets eerst even mijn tanden en dan ga ik hem in bed voeden, kan ik meteen ook blijven liggen. Toen ik terug kwam van het poetsen lag hij weer te slapen... Had ie zichzelf in slaap gesabbeld... Maar na de 2 of 3 uur voeding komt hij meestal gewwon weer 2,5 of 3 uur later. Dus ik kan er nog geen profijt van trekken! Wat nog minder is dat hij ineens de fles weigert... Kirman zou laatst een nachtvoeding geven. Dat werd uiteindelijk de vroege ochtendvoeding (om half 4 stonden mijn borsten nl opknappen) zodat ik uit kon slapen. Maar om half 7 werd ik wakker gemaakt door een wanhopige Kirman... B weigerde te drinken. Eenmaal aan de borst ging het prima. Heb tussen de voeding door nog een poging gedaan de fles aan zijn mond te zetten, maar hij ging er van kokhalzen en keek er heel vies bij. Dit heeft hij de vorige keer dat Kirman hem wilde voeden ook gedaan... Daar ben ik natuurlijk niet zo blij mee, want ik wil wel een keer weg kunnen! En straks met het kdv... Enig idee waarom hij ineens zou kunnen weigeren? Nog tips om het op te lossen? Ik dacht zelf aan maar een andere speen te proberen (al weet ik niet waarom hij deze ineens niet meer zou willen...) of evt verse melk proberen ipv diepvries (misschien vindt hij die smaak wel niet meer lekker?)?
@ krokodieltje: Wat een naar gevoel, dat het mss niet doorzet. Weet je inmiddels al meer of is het nog steeds gissen? Sterkte, ik kan me voorstellen dat het je opvreet. @ Cossy: Wat goed dat Esmee al kan kruipen!! Wat een schatje! Sowieso heb je mooie baby's, dat valt echt op! Ik bedoelde over het bv trouwens niet iemand in het bijzonder hoor, meer dat er op zp veel vrouwen zijn die vinden dat je langer moet borstvoeden. Ik denk dat ik me vooral een beetje schuldig voel dat ik er "nu al" mee stop en dat het sowieso niet zo op gang kwam. Maar eigenlijk ben ik er ook wel trots op. Zes maanden is best lang. Fijn om dat te horen, eigenlijk... dat zet het weer in een ander daglicht. @ Tupp: He, wat naar dat je er even doorheen zat met die nachtvoedingen! Het lijkt me ook echt superzwaar en ik heb er echt bewondering voor - ook voor Kirrebir en Cossy - dat je het zo lang volhoudt ondanks de vermoeidheid. Ook naast je werk, dan vallen dat soort nachten helemaal zwaar. Hier geef ik soms ook pyamapapje (als we onderweg zijn en ik heb niet snel heet water bij de hand is het handig. Je hoeft het niet koel te bewaren en niet op te warmen.). Fay slaapt er idd heerlijk op, het is ook net een milkshake Fijn dat je nu wat meer rust krijgt en een voorraadje kan aanleggen, dat scheelt vast stress! @ Kirrebir: Ik wou dat ik kon helpen, maar Fay drinkt bijna alles. Flessen zijn geen probleem, tuitjes ook niet (beetje rommelig wel), pipet in de eerste week ook niet...ze heeft altijd honger. Laatst had ik haar in bad en toen legde ze ineens spontaan aan! (helaas heeft dat zich niet herhaald). Ik weet dat oudere melk wat bitterder ruikt en proeft... het lijkt mij niks, maar volgens mij hebben baby's daar niet zoveel problemen mee. Geen idee dus, maar wel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat je het voor het kdv wel opgelost wil hebben! (en voor de voedingen die Kirman doet) @ hier: ik ben weer begonnen met paardrijden... man, wat is dat fijn! Twaalf jaar terug ben ik gestopt, maar het voelt weer als vanouds. Fay gaat best goed, ze is alleen continu verkouden. Het is net een biggetje maar volgens de HA is er niks aan de hand. Helaas kunnen we nu alleen niet bij mij mijn moeder op bezoek, want die heeft net haar eerste chemo gehad (twee weken terug) en krijgt alweer bijna de volgende. Dus een virusbommetje binnen brengen is niet echt handig. Ik baal er wel van, want ze mist haar enorm en vrolijkt echt op als ze haar kleindochter op schoot heeft. Oh ja, en ik kreeg gisteren mijn eerste baby-"kus". Die krijgt ze heel vaak, volgens mij deed ze ons na. Ik was een liedje aan het zingen met haar op schoot en ze deed heel langzaam haar mond tegen mijn wang. Maar toen wist ze niet meer wat ze moest doen en bleef maar met haar mond tegen mijn wang zitten. Zo lief... het was volgens mij echt bewust, want ze deed het daarna nog een keer. Smelt...Baby's zijn verslavend!
@Krokodieltje: ik ga heel hard voor e duimen en ik hoop van harte dat we je na het weekend voorzichtig moge feliciteren. Je verdient het! @Cossy: Leuk filmpje. De afstandsbediening is hier ook populair, haha. @Kirrebir: jammer dat de langste slaap net op zo'n onhandig moment zit. Heeft L ook een tijdje gehad, schuift wel op. Het is nu heel wisselend hoe laat hi voor zijn nachtoedingen komt. Van ongeveer 4 tot 6 maanden zaten we op middernacht tot 5 uur zeven gaat. Ik zou het wel prima vinden als het bijvoorbeeld van 22 tot 4 zou zijn ofzo. @Zilvervosje; Wat een heerlijke beloning, zo'n kus van je dochter! Wel jammer dat je nu niet methaar naar je moeder kunt. Stuur je wel foto's en eventueel een filmpje via youtube ofzo? Ik merk in ieder geval bij mijn grootouders dat dat wonderen doet. Ze kunnen hem door de afstand niet vaak echt zien, maar nu zien ze hem toch opgroeien en maken ze al die eerste keren mee. En de leukste foto's en filmpjes worden keer op keer opnieuw bekeken. @flesweigeren: hier ook gehad vlak voor ik weer ging werken. Handig Ik lees het trouwens vaker, meestal zo rond de 3 / 4 maanden. Het zal er dus ook wel bijhoren. Er zijn best een aantal topics over flesweigeren. Bij ons was de truc om de fles lopend aa te bieden. Dus kind op de arm en maar rondjes lopen met de speen in zijn mond. In het begun moesten we blojven lopen tot de fles leeg was. (lamme arm!!!) Maar na een paar keer konden we gaan zitten zodra hj eenmaa ben met drinken. Het was met een paar dagen opelost. Maar we hebben we een paar dagen vrijwel elke voeding met de fles gegeven om te oefenen. @hier: we zijn net uit eten geweest. Nou ja, net: wij zijn aleven klaar met eten. Maar ja, dan eerst de kleine nog ophalen, hijw as bij mjn schoonouders. En nu zit ik hier dus al even, want hij ligt zich echt elemaal vol te tanken. Alsof hij een dag niet gegeten heeft. Maar laten we hopen dat hij het hier straks ook een tijd op volhoudt! Hoewel het, heel vals, voor mij minder uitmaakt, want tuppman heeft nachtdienst. Vandaag is L voor het eerst in 3 weken weer naar de opvang geweest. Hij hoefde gelukkig niet te wennen. Hij was me, maar wel vrolijk. Er was nog ee nkindje dat kan kruipen, dus ze hebben heerljk achter elkaar aan aangezeten. Dat is erg leuk om te zien. Wat k minder vindt, is dat hij zich sinds een week of twee overal aan optrekt. Alleen kan hij nog niet terug gaan zitten, dus als je hem niet op tijd 'redt' valt hij om... op de tegels. Je moet nu dus echt constant met hem bezig zijn en dan nog heb ik al een paar keer met een brullend kind gezeten. Ik weet dat het erbij hoort, vallen en opstaan enzo. Maar nu het mjn eien kind is. Ik ben echt een watje geworden nu ik moeder ben. Ik vind het zo zielig voor hem! Tuppman is erg optimistich, die denkt dat hij binnen een maand kan lopen. Het lijkt mij sterk. Maar het zou ook wel handig zijn als hj niet steeds omvalt.
Zo, het blijft stil hier! De laatste tijd ben ik zelf best druk met school. Nou ja; op school is het op zich niet drukker, maar ik ben gewend om veel werk thuis te kunnen doen. En nu met die kleine kruiper kom in nergens meer aan toe! Hij slaapt overdag bijna niet (nu wel even... ssst) en 's avonds duurt het vaak tot half 9 / 9 uur voordat hij echt in slaap is. Daarna heb ik echt geen zin om nog aan observatielijsten en groepsoverzichten te beginnen. En nu wilde ik dit slaapje even gebruiken, maar outlook doet het niet dus ik ben nu bezig met een update en een virusscan in de hoop dat dat het oplost. Anders kan ik het werk dat ik dit weekend wilde doen niet doen. :x Nou ja, het geeft me wel de tijd om weer eens lekker hier bij te kletsen! Onze kleine reus weegt inmiddels iets meer dan 11 kg . Dat vind ik wel wat te veel worden. Hij zat altijd rond de bovenste lijn, maar nu zit hij er toch wel een stuk boven. Het is dus maar goed dat we al waren begonnen die slagroom-bv van mij wat af te bouwen. (Een week of twee geleden dronk hij nog 10-12 keer per dag.) We zijn begonnen er steeds minimaal 3 uur tussen te laten. In het begin kostte dat al wat moeite, maar inmiddels laat L er zelf steeds meer tijd tussen. Vandaag heeft hij pas 3 keer gedronken: 4.00 - 9.30 - 15.15 Natuurlijk heeft hij ook wel ander eten op. (Brood, fruit en verdund sinaasappelsap.) Verder is L zelf een stuk meer gaan bewegen: kruipen, optrekken en nu EINDELIJK leert hij ook weer gaan zitten als hij staat. Eerst stond hij na een paar minuten te brullen omdat hij te moe werd, maar niet wist hoe hij weer naar beneden moest. Of hij donderde gewoon om. Hij wordt trouwens steeds ondernemender. Hij is ook wel toe aan wat nieuw speelgoed, geloof ik. De rammelaars en dergelijke kunnen hem niet zo lang meer boeien. Het is leuker om toch te proberen dat ene beveiligde kastje open te krijgen of aan de knop van de verwarming te draaien. Dus ik duik binnenkort eens een speelgoedwinkel binnen. Ik heb er nu al zin in.
Jee, het is idd stil! Wat leuk Tupp, dat hij al staat en zijn wereld groter wordt! Hier wil stan nog lang niet lukken (volgens mij denkt ze dat dat overbodig is). Ik heb de indruk dat ze veel leert, maar kan niet echt aanwijzen wat ze nu ineens nieuw kan. Mss heeft ze wel pauze Ben je al naar de speelgoedwinkel geweest?
Jee, het is idd stil! Wat leuk Tupp, dat hij al staat en zijn wereld groter wordt! Hier wil stan nog lang niet lukken (volgens mij denkt ze dat dat overbodig is). Ik heb de indruk dat ze veel leert, maar kan niet echt aanwijzen wat ze nu ineens nieuw kan. Mss heeft ze wel pauze Ben je al naar de speelgoedwinkel geweest?
Ik ben niet meer naar de speelgoedwinkel geweest. Toen ik maandag uit mijn werk kwam was mijn man al geweest. Hij heeft een loopwagentje gehad en een nog een ander activiteiten-ding. Hij speelt er leuk mee. Het stappen achter het loopwagentje lukt nog niet, maar hij kan al wel met die kralen enzo spelen. Hij stapt al wel langs de tafel, dus ik denk dat het wagentje binnenkort ook wel gebruikt zal worden om achter te lopen. Papa en mama hebben ook leuk niet speelgoed. Een stofzuig-robot. Elke dag even op de knop drukken en dan is de vloer weer lekker schoon. Nu hoef ik alleen nog maar 1x per week te dweilen. En de trappen + bovenverdieping doe ik nog wel zelf. Maar boven stofzuigen vind ik niet zo erg. L is nogal benauwd voor de stofzuiger, dus we zetten hem alleen aan als we boven zijn of vlak voordat we weggaan. Heerlijk als je dan thuiskomt: vloertje schoon, apparaat heeft zichzelf terug op de oplader gezet en je hoeft alleen maar even het bakje leeg te gooien en de borstels af te doen.
Heey meiden!! Op de een of andere manier was ineens mijn abonnement op dit topic verwijderd, dus ik zag niet dat jullie nog iets geschreven hadden... Nouja, nu heb ik m weer. @ Kale baby -> Het stomme is, Esmée is niet eens kaal. Maar op foto's denkt iedereen dat altijd, omdat haar haar zo licht blond is dat het niet te onderscheiden is van haar (ook al lichte) hoofdhuid. Krokodieltje -> Hoe is het nu meid? Voel je je al iets meer zwanger? Kirrebir -> Wat lastig zeg, dat flesweigeren.... Je hoort inderdaad wel vaker dat kindjes liever geen diepvriesmelk drinken. Misschien drinkt hij verse melk wel gewoon. En zo niet zou je misschien nog zo'n speentje kunnen proberen wat meer op een borst lijkt. zilvervosje -> Tnx! Ach ik mag mezelf echt niet op de borst (leuke woordspeling ) kloppen vanwege de nachten, Esmée ligt gewoon naast me. Wat leuk dat je weer aan het paardrijden bent! Is lekker he, heel even iets anders aan je hoofd dan baby's. Hoe is het nu met je moeder, na de eerste chemo? Heeft ze er veel last van? tupp -> Wat goed dat jullie kereltje zich al optrekt! Esmée lukt het nog niet helemaal, volgens mij krijgt ze haar 10 kilo niet omhoog met haar korte beentjes, whahahaha. Hoewel jullie kereltje nog zwaarder is, maar volgens mij wel ook een stuk langer. Esmée zit qua lengte onder het gemiddelde. Maar Esmée is inmiddels helemaal vanzelf alweer terug aan het buigen op de curve. Eerst zat ze helemaal bovenaan, en nu weer iets dichter naar de middellijn toe. Trouwens zo'n stofzuig-robot, werkt dat nou goed? Hoe gaat het bij jullie eigenlijk met de bijvoeding? Esmée eet dus echt nog niks... Hooguit een rijstwafeltje of wat brood. Maar voor groente en fruit haalt ze haar neus op. Op een goede dag eet ze 2 hapjes... Hier ook beter nieuws, ik ben al weer een week heel voorzichtig melk aan het eten, en tot nu toe geen reactie!Hoewel, haar poepluiers stinken wel weer heel erg. Maar da's het enige, ze lijkt verder nergens last van te hebben. Ohhh, ik hoop echt zo dat ze (grotendeels) overheen is gegroeid! Ben het hypoallergene dieet inmiddels behoorlijk zat...
Hai Cossy! Ik voel me bij vlagen een beetje zwanger, maar het is niks vergeleken bij de vorige keer. Bij de MA in 2009 had ik een knik in de klachten, die verdwenen ineens. Nu is het vanaf het begin al weinig geweest. Dat maakt dat ik me soms () niet al te veel zorgen maak. Deze zwangerschap voelt gewoon heel anders, misschien is het wel een jongetje??? Bijvoeding: hier nog een kleine eter. Omdat ze bv krijgt, maak ik me helemaal niet zo druk om hoeveel ze eet, omdat ze genoeg binnen krijgt. Het heeft een hele tijd geduurd voordat Mup ook echt daadwerkelijk iets binnen kreeg. Eerst bracht ze het wel naar haar mond, maar slikte niks door. Sinds een tijdje kan ze wat doorslikken, maar ze eet maar kleine beetjes. Het is pas sinds een week of 3 dat ik merk dat ze echt gericht bezig is met eten, dat ze zelf door heeft dat we aan het eten zijn en dat het eten dus meer is dan alleen maar dingen naar haar mond brengen (want dat doet ze met alles). Eten wordt nu meer om het eten. Ze kan ook van die heerlijke omnomnom-geluidjes maken als ze eet, echt te grappig . Maar veel binnen krijgen, nee, ik kan niet echt zeggen dat ze op vast voedsel leeft. Komt vanzelf toch wel? Ik ben wel blij dat ze alles wat we haar voorschotelen, naar binnen schuift. Ze proeft alles en ik merk niet dat ze bepaalde dingen niet lust. Laatst zat ze een hele stronk bloemkool naar binnen te werken, al omnomnommend en ik zat echt zo te kijken: "Dat lustte jouw moeder vroeger ECHT niet !" Hahaha! Ik ben blij dat ze nu plezier aan het eten beleeft en wij beleven dat plezier door naar haar te kijken dan. Kruipen: hier nog steeds niet. Het begint een beetje te komen, ze sleept zich aan armen op haar buik de kamer door, maar meer is het niet. Ik heb het idee dat Mup wat achter ligt bij die van jullie, Tupp en Cossy, ze is ook maar 9 kg. Maar tot zover nooit een probleem op het cb, dus het zal wel binnen het normale vallen.
Nou hier precies andersom, het kind lijkt echt niks te lusten... Ze proeft alles wel (likt er eens aan), maar trekt vervolgens een heel vies gezicht, schuift het weg en hoeft niets meer. Het enige wat ze wel lekker vindt zijn dus rijstwafeltjes en brood, al geeft ze duidelijk de voorkeur aan dat eerste. Maar qua groente en fruit hoeft ze echt niks. Ze hebben bij bv gelukkig ook niet veel nodig inderdaad. Ik doe wel af en toe wat stroop op haar brood, vanwege de ijzer. Zeker omdat ze dus absoluut geen groenten eet. Maarja, het zal allemaal wel komen. Het schijnt ook zo te zijn dat kindjes met allergieën vaak slechter eten. En dat kruipen wil echt niks zeggen hoor. De ene baby doet het met 5 maanden, de andere met 12. maar verder kunnen ze qua ontwikkeling precies gelijk lopen. Het gaat meer om de fijne motoriek, maar dat is nou eenmaal een stuk lastiger te vergelijken. Trouwens, bij Vince had ik ook minder klachten dan bij Esmée ja!
Hoi, @eten: maken jullie vers of uit potjes? Volgens mij gaven jullie stukjes, toch? We hebben een stomer/blender gekocht voor fay's eten. Dat werkt geweldig, wij zijn van ons groente en fruit dat overblijft af en fay krijgt lekker veel vers spul binnen. Het smaakt beter dan de potjes en je kan er ook gewoon stukjes in stomen zonder te blenderen. Wij stomen onze groenten er ook in, perfecte asperges Fay vond van de potjes vooral het fruit lekker, nu eet ze alles (behalve vlees of vis, maar dat ligt aan ons). Maar zij heeft eerder veel trek dan weinig, volgens mij zou ze haar lakentjes nog opeten als het kon. @hier: vanavond naar de westergasfabriek voor theater en een eetfestival (waar zou fay het van hebben, hihi). Heb er zo'n zin in! En ik ben ook weer begonnen met hardlopen. Die kilos gaan er niet vanzelf af, helaas. (hmmmm, dan helpen de eetfestivals natuurlijk ook niet). Maar het lopen werkt, langzaam maar zeker pas ik mijn blousjes weer. Nu die heupen en bovenbenen nog! Als Fay straks goed kan zitten ga ik ook weer lekker fietsen met haar, dat zal ook wel schelen. Hebben jullie trouwens ook nog zo'n flubberbuik? Ik die buikspieroefeningen, maar het haalt nog weinig uit.
Hier stukken ja, maar het maakt geen verschil, want gepureerd hebben we ook al geprobeerd en dat eet ze ook niet. Zo'n stomer lijkt mij eigenlijk ook wel fijn! Daar schijnt het vlees heel mals van te worden, niet? Eerlijk gezegd weeg ik nu minder dan voor de zwangerschap(pen). Ik vreten als een bootwerker maak kom geen gram bij. Ik ben blijkbaar een van de gelukkige vrouwen die door de borstvoeding echt afvallen. Dit neemt overigens niet weg dat ik nog wel een buikje heb hoor. Maar mijn oude kleren passen wel al een tijd weer.
Van het vlees weet ik niet, ik weet niet eens hoe ik het klaar moet maken Maar de groente en aardappels worden heerlijk. Wij hebben er een van philips, maar ik denk eigenlijk dat een stoommandje precies hetzelfde doet. Dit is alleen iets makkelijker. Wat vervelend dat ze nog niet zoveel lust. Ik hoop dat het gewoon een kwestie van wennen is! Mijn moeder gaf de tip om de niet-lekkere dingen te mengen met dingen die ze wel lust. Schijnbaar heb ik vaak bruine bonen met banaan gegeten Mss helpt dat? Maar ik kan me voorstellen dat een kindje met allergieën anders op eten reageert. Hoe gaat het nu je zelf weer wat zuivel eet? Ik ben echt jaloers op de vrouwen die zo makkelijk afvallen, wat heerlijk! Ik maar wachten tot het mij ook zou gebeuren.... Hahaha! Nou ja, ik zal er helaas wat meer moeite voor moeten doen. Gelukkig eet ik al wel gezond, nu nog sporten. Ben wel blij dat het minder strakke buikje nog normaal is, dan komt het ws wel goed @kroko: moet vaak aan je denken, ik hoop zo dat het allemaal goed blijft gaan! Mag je al bijna je eerste echo? @tupp: blijft het slapen s'nachts beter gaan? @kir: ben je al over? Heerlijk joh, nieuw huisje, meer ruimte Ga je de groene passage en de food en delicious niet missen? Binnenkort weer aan het werk hè? Jij er nog steeds zo tegen op? Hoe gaat het met B. en de fles? Gisteren was geweldig. Het theater was buiten toen de zon onder ging, met lampjes en acrobaten. Fay heeft hard meegezongen met de muziek en met haar vlaggetje gezwaaid. Ze was zo wijs, ik kwam niet meer bij! Ze had nog nooit een vlaggetje gezien, maar deze werden uitgedeeld en ze wist meteen wat ze moest doen. Soms denk ik wel eens dat ik uit elkaar plof van liefde en blijheid...gekke druif!
Zilver: ik mag de 16e voor echo, dus dat is nog een krappe 2 weken wachten, moet te doen zijn . Gisteravond overigens weer enorm veel honger gehad, wat ik ook at, niks hielp. Tot ik mijn verslaving van de vorige zwangerschap weer herontdekte: aardbeien- en perenijsjes! Jammie! Cossy, ik heb ook ergens gelezen dat kindjes met allergieën hun voedsel heel bewust uitkiezen. O ja, ergens gelezen, dat was in het boek van Rapley herself . Maar ik kan me de frustratie wel voorstellen. Je doet het op deze manier in de hoop dat ze zelf ontdekken en daardoor minder problematisch met eten zullen zijn en dan lust ze niks . Deze methode vergt een hoop geduld, dat heb ik bij mezelf ook wel gemerkt. Mup at zo goed als niks en ik heb vaak gedacht dat het niks voor haar was. En met jaloezie las ik de Rapley-succesverhalen, hoe kindjes van 6 maanden al vanalles naar binnenwerkten. En nu ineens heeft ze de smaak te pakken. Ze was er eerder nog niet rijp voor, denk ik dan maar. Esmée zal het vast ook een keer oppikken. @ vers: hier eet mamdame met de pot mee. We leggen het eten voor haar op tafel en dan eet ze zelf met haar handjes. Alleen rijst moeten we naar binnen lepelen, maar dat lijkt ze zowaar niet erg te vinden. Gister zat ze met haar armen te zwaaien, in blijde verwachting wanneer het volgende lepeltje nou kwam . Overigens heb ik gister bij gebrek aan beter in mijn zwangerschapshongeraanval een potje babyvoer opgegeten (ik geloof dat het worteltjes, rijst en kip was). Wat een goor spul was dat zeg :x! Dát gaat mijn kind dus echt niet eten, de ranzigheid. Waarom ik dan wel , hahaha! Zwanger en honger en verder niks in huis . @ gewicht: ik was alles (ja alle 23 kg ) weer kwijt. Ik zit net 1 kg boven mijn gewicht, maar ik heb het idee dat ik magerder ben dan daarvoor. Hier ook iemand die de mazzel heeft af te vallen van bv. En nu ben ik nog niks aangekomen, dat was de vorige zwangerschap wel anders, toen woog ik 4 wkn na de test al 5 kg meer.
zilvervosje -> Ja tot nu toe gaat het goed met de melk! Ze heeft alleen wat vreemde poep en vandaag had ze echt een huildagje, dus ik hoop dat het niet langzaamaan terug komt. Maar hoe dan ook, het is in ieder geval al een heel stuk beter dan eerst. Dus we gaan zeker de goede kant op!! Hahaha heerlijk, die verliefde-mama-uitspraken! Krokodieltje -> Ja zoiets dacht ik inderdaad ook ooit eens ergens gelezen te hebben, dat het toch wel met de allergieën te maken kan hebben. Maar ach, we zien wel. Ze weeg al bijna 10 kilo dus ik maak me er zeker niet druk om. Hoe gaat het eigenlijk met je borstvoeding nu je weer zwanger bent? Nog geen dip gemerkt? Ik heb zelf in de 4 maandjes dat ik zwanger was van Sem* geen dip gemerkt. Maar het schijnt dat vanaf een week of 25 nog maar heel weinig vrouwen zijn die nog melk hebben. Over 2 weekjes echo, spannend hoor!!
Cossy, tot nu toe nog geen dip in productie gehad. Ik ben benieuwd wanneer dat komen gaat. Ik hoop eigenlijk zo lang mogelijk niet. Mup is nu nog zo afhankelijk van de bv, daar zou ik liever niet mee willen stoppen, maar dat is denk ik niet reëel. Maar ja, als het niet anders is . Ik hoop dat ik haar in ieder geval tot ze 1 jaar oud is goed kan blijven voeden, want vanaf dan hoeft ze geen kunstvoeding meer te hebben, maar mag ze gewoon melk drinken (en andere dranken natuurlijk).
Oh als je nu nog geen dip hebt gehad kan het ook nog wel even duren denk ik. Zou mooi zijn als je het nog redt tot 1 jaar ja. En misschien kan ze dan nog even droogdrinken een paar maandjes? Daarna heb je toch weer ruimschoots melk.
Hihi, stiekem zou ik best graag willen tandemen, Cossy, maar ik ga maar van niks uit, dan kan dat alleen maar een cadeautje worden, nietwaar ?