Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh ja, vies hè, die potjes! Ze pureren het echt tot behangplaksel! Fays eerste 'woordje' was bah bij een potje sperziebonen van olvarit. Toen zijn we het zelf gaan maken. We gebruiken onderweg nog wel eens een potje. Van Akwarius zijn ze wel goed te eten, maar wel biologisch dus dat moet je niet erg vinden.

@cossy: wat goed dat je weer een beetje normaal kan eten! Fijn dat Esmee er weinig last van lijkt te hebben!

@krokodieltje: goed teken, toch, als je zo'n trek hebt ;) spannend die eerste echo!

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh ja, vies hè, die potjes! Ze pureren het echt tot behangplaksel! Fays eerste 'woordje' was bah bij een potje sperziebonen van olvarit. Toen zijn we het zelf gaan maken. We gebruiken onderweg nog wel eens een potje. Van Akwarius zijn ze wel goed te eten, maar wel biologisch dus dat moet je niet erg vinden.

@cossy: wat goed dat je weer een beetje normaal kan eten! Fijn dat Esmee er weinig last van lijkt te hebben!

@krokodieltje: goed teken, toch, als je zo'n trek hebt ;) spannend die eerste echo!

3. 4days

4days Niet meer actief

Krokodieltje -> Ja dat is waar. ;) Ik ben ook gestopt toen ik zwanger was van Esmée, maarja Vince was toen wel al wat ouder.

zilvervosje -> Waarom zou je het erg vinden als iets biologisch is? :( Wij gaven Vince onderweg ook wel eens een potje hoor. Wel pas na z'n eerste verjaardag. En ik ben inderdaad op gelucht ja, hihi! Gisteren meteen een ijsje bij de Mac gehaald. ;)

4. 4days

4days Niet meer actief

Heey meiden,

ik ga jullie helaas verlaten. Ik internet echt te veel. Heb me al vaker voorgenomen om te minderen, maar ik blijf toch altijd plakken, Dus ik ga m'n hele account laten verwijderen. Vind het wel heel erg jammer dat ik jullie dan niet meer spreek! :(

Allemaal heel veel succes met jullie prachtige kindjes. En hopelijk spreken we elkaar nog een keer!!

Liefs, Cossy

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat een goed voornemen, cossy! Wel jammer dat we elkaar niet meer spreken! Jij ook veel geluk met jullie prachtige gezin!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @cossy: Jammer dat we je niet meer zullen spreken. Geniet van je heerlijke gezinnetje!

@Krokodieltje: Ik ben blij om te lezen dat je zwangerschap nog steeds goed gaat. Ik kan me je spanning levendig voorstellen!

@eten: L eet steeds beter, hoewel ik wel het gevoel blijf houden dat hij eigenlijk meer zou "moeten" eten. Hij eet 's ochtends een halve boterham. Tussen de middag weer wat brood en fruit. Halverwege de middag iets minder dan een halve rijstewafel en dan 's avonds ongeveer een eetlepel warm eten. Wij maken al het eten vers in een grotere hoeveelheid en vriezen het vervolgens in in zo'n ijsklontjesbakje. Wij prakken dus toch weer. Maar soms geven we ook stukken hoor. Het wisselt. Hij heeft een tijdje gehad dat hij niets wilde weten van een lepel en alles zelf wilde doen. Nu eet hij juist weer beter als we hem voeren. Met stukken eten zit hij alleen maar wat te spelen, terwijl hij enthousiast hapt als je hem voert.

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Tupp! Krijgt hij er ook nog melk bij? Het is inderdaad niet zoveel, als ik het zo lees. Wat zegt het CB?
    Fay krijgt (mss juist weer wat veel?) om 7 uur een fles, rond 10.00 fruit, rond half 2 een fles, rond 4 of 5 uur groente, rond 8 uur een fles en rond 11 uur een laatste fles. Hiermee redt ze het net, soms krijgt ze nog een reepje van een korst brood ofzo. Op sommige dagen valt er juist een fles af omdat ze weinig honger heeft. Ik vind dit weer vrij veel, maar ze zit qua groeicurve helemaal goed, gelukkig! Babytjes verschillen waarschijnlijk gewoon van elkaar. Als hij blij en op gewicht is is er niks aan de hand, toch?

@ KDV: jemig.... even schrikken gisteren. Vriend heeft haar opgehaald en ze zeiden dat ze nog een fles moest en klaagden dat we niet genoeg voeding meegaven. Wij een beetje boos want ze zit al op haar max en wij redden het prima met deze hoeveelheden, ook als we onderweg zijn en ze een drukke dag heeft. We krijgen de indruk dat zij voedsel gebruiken om haar te sussen.
    Komen we thuis, fles erin en ze doet moeilijk! Zilverman had het niet zo goed door, dus na een kwartier heb ik het koken even gelaten voor wat het was en geprobeerd of het beter ging als ze bij mij zat. Nou, het was al snel duidelijk, Faytje zat proppievol! Bleek achteraf dat ze gewoon maar verzonnen hadden hoe het met eten gegaan was. Oke, kan gebeuren, maar was wel even vervelend.

Omdat ze zo vol zat aaide ik over haar buikje en tilde haar beentjes op... zit haar sokje onder het bloed. Bleek ze twee grote sneeen onder voet te hebben... een beetje blaar-achtig, het zou ook een schaafwond kunnen zijn. Zilverman had de indruk dat het met een nagel gebeurd was. Fay was gisteren wat lastig geweest, ik ben dan meteen bang dat die leidsters dat op haar uitgeleefd hebben. Ik ben vast overbezorgd... maar ik weet dat Fay HARD kan huilen en wat dat met je doet. Mss. trokken ze het niet?

Ik had vanochtend echt moeite om haar naar het kdv te brengen... bah! Gelukkig pakken ze het serieus op en schrokken ze er zelf ook van. Maar reken maar dat ik haar van onder tot boven check als ze vanavond weer thuis is! Stom kdv.... je verwacht toch je babytje heel terug te krijgen? Hoe komt ze ineens aan zulke (lange!) sneeen?

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zilvervosje, wat akelig! Zou het ook kunnen dat een ander kindje haar gekrabt heeft? Datbis nog steeds niet leuk, natuurlijk. Maar het idee dat een leidster dat zou doen vind ik toch nog erger. Bah!

L krijgt ook nog steeds flink wat melk hoor. Op de dagen dat ik werk krijgt hij nu tussen 8 en 5 twee flessen. Maar op de dagen dat wij samen zijn, drinkt hij bij mij wel vaker. Tja,als de bron in de buurt is...

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha, heerlijk! Oh joh, dan is het vrij normaal toch, qua eten? Niet superveel ofzo, maar volgens mij - in mijn lekenogen - klopt dit wel, toch?

Volgens mij waren de sneetjes op Fay's voetje te groot voor kindernageltjes. Ze zit natuurlijk nog op de babygroep. Ik vond ze ook redelijk diep, het was meer dan krassen. Volgens mij heeft ze tegen iets aan zitten trappen dat scherp was, ofzo. Of mss heeft ze zich gebrand aan een verwarmingrandje, ofzo. Maar goed, ze weten het niet. Het zal wel nooit duidelijk worden.

@ Kirrebir: Ben je inmiddels al verhuisd? En weer aan het werk, toch? Hoe gaat het?

Deel Deze Pagina