Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Haha ja grappig is dat om je buik ineens zo te zien groeien. :D Ze zeggen trouwens dat het bij de 2e en volgende sneller gaat, maar volgens mij had ik bij Vince nu ook al een buikje.

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hihi, wat schattig, Cossy, jij hebt net zo'n buik vol lucht als ik :D

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Even iets heel anders: 't Is algemeen bekend dat je tijdens de zwangerschap geen rood vlees mag eten. En dat is voor mij, laten we zeggen, een groot gemis. Ik ben dol op rood vlees. Ik zal het voor Fröbel laten staan, maar ik zal het missen.

Nu lees ik net dat 50% van de zwangere vrouwen al lang immuun is voor toxoplasmose en dus geen voorzorgsmaatregelen hoeft te nemen. Dus: rood vlees mogen eten.
    Nu heb ik al zo veel rood vlees gegeten in mijn leven... dikke kans dat ik het al lang een keer gehad heb en er dus immuun voor ben! Niet dat ik nu op de gok rood vlees zou gaan eten ofzo. Maar je kunt er gewoon op getest worden.

Zou het heel raar zijn om zo'n test aan te vragen?

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hier nog zon roodvlees eter.
    In de 8 weken dat ik zwanger miste ik heel erg mijn biefstukkie.

5. 4days

4days Niet meer actief

Whahha ja precies!

Ik zelf ben echt DOL op sushi, ik vindt het echt zooooo lekker, ik eet het ook heel vaak. Dus nu vind ik het zwaar balen dat ik geen sushi mag eten... Maarja bij mij zou het risico relatief groot zijn denk ik. Ik hou trouwens ook erg van die pakjes zalm, amarja dat mag dus ook niet... ;)

6. 4days

4days Niet meer actief

Dit was mijn buikje bij Vince met 9 weken.

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ik zal morgen als ik thuis op internet ben mijn eerste en enige foto ff erop zetten.
    Die was met 6 weekies.

8. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ahhhh ben ik helemaal alleeeen

9. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Oh en dan heb ik misschien een stomme vraag.
    maar kanhet zijn als je een miskraam hebt gehad en als je daarna zwanger ben dat je dan ook sneller een buikie krijg??
    (al is het in het begin lucht en darmen)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk het niet. Volgens mij gaat het bij een volgende sneller omdat je lijf dan al een beetje 'uitgerekt' is. Bij een (v)mk is daar nog niet echt sprake van.

Ik hoop dat het buikje bij mij nog even uitblijft (al wil ik ook wel graag met mijn zwangerschap pronken hoor!) Maar ik wil over twee weken nog in trouwjurk op bezoek bij mijn goortouders. (Ze hebben ons huwelijk in december helaas gemist door de sneeuw.)

11. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    thanxx tupp,
    was daar even nieuwschierig naar hoe dat nou zat.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    't Is maar een beredeneerde gok hoor. :)

13. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Leuk al die buikfoto`s. Zo Cossy je buik is... uhm hoe zou ik dat zeggen... goed teruggeveerd (?) haha. En nu alweer een flinke buik. Wat een verschil in één maand tijd!

Iemand vroeg eerst of je na een miskraam ook eerder een dikke buik krijgt. Nou ik moet zeggen dat ik bij de tweede keer echt al heel snel een buikje had. En ik heb het gevoel dat mijn darmen nog steeds niet teruggeveerd zijn... maar misschien heeft dat ook wel te maken met mijn blinde darmonsteking en vervolgens abces in mijn buik (okt 2009). Mijn buik heeft dus ook veel te voorduren gehad in 7 maanden tijd ;): 2 miskramen, operatie etc.

@ April succes met testen morgenochtend (ik duim voor een hele dikke streep) en alvast een fijne vakantie.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hahaha, die foto die ik geplaatst heb in het topic van na de bevalling is van gisteravond:D (mijn buik zit ook gewoon vol met lucht:$:D)

@cossy en april, jullie hebben lieve buikjes hoor:)

@rood vlees, bblleeehhh ik eet alleen frikandel en knakworst (ik weet dat ik gek ben) voor de rest geen vlees, dus dat is makkelijk.

@hier, vanmiddag naar een verjaardag, terug in de auto vroeg vriend: je hebt het toch nog tegen niemand gezegd? :( dus ik: nee hoezo?? nou er zat iemand op de verjaardag die aan vriend had gevraagd hoe ver ik nou was;) dus vriend had iets gezegd van: hoezo? ze is niet zwanger. oh zegt ze. ik dacht zoiets? er was toch wel iets? dus vriend: ze heeft wel eind van de zomer een miskraam gehad. dat bedoelde ze dus. ze bood haar excusses aan, ben blij dat ze het aan vriend vroeg en niet aan mij:) (heb dan wel een buik, vooral in het jurkje wat ik aanhad) ;). zag een tante ook al kijken:D wacht maar dacht ik.

nou ik ga naar bed, weltrusten, mijn buik voel ik nu wel. maar dat geeft niet. hopelijk morgenochtend weer een beetje misselijk:D;)

15. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @april ik hoop ook op een dikke(re) streep. alvast veel plezier op vakantie. hopelijk kan je ons missen:D

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @hier... Klaagde ik toevallig dat ik niet meer misselijk was.... Nou uhm... 't Is weer terug. En hoe! En het was even leuk. "Gelukkig; ik ben weer misselijk." Maar nu (20 minuten na wakker worden) ben ik het wel weer beu. 't Is ook nooit goed. ;)

@Cossy: ben benieuwd naar je 2e echo!

@April: ging je nu vansdaag testen of morgen? Doe maar vandaag. :D

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

tupp: ik klaagde ook dat ik me niet zo zwanger voelde enzo. nou mijn wens is dus ook uitgekomen:) ben ook zooo misselijk heb met moeite mn gekookte eitje op moest tussendoor even stoppen wat droog brood eten en vervolgens weer doorgaan met mn eitje maar voel nog dat zure in mn keel en maag:)
    nou we hebben er zelf om gevraagd;)

ik eet trouwens elke ochtend een gekookt eitje schijnt heel goed te zijn voor proteine en ik ben geen vleeseter dus is dit voor mij een makkelijkere optie (2x in de week kip/filet ofzo)

18. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Goedemorgen dames!

@ Brenjomi mijn buikje stond er niet tussen hoor, denk dat je al last van zwangerschapsdementie hebt.:D;)
    Alhoewel mijn buik voor mijn 1e zwangerschap ook plat was en na 13 maanden bv weer redelijk in de oude staat terug was, (wel een minibuik, maar na 30 jaar zonder vond ik dat wel oké:)) is het sinds de mk toch echt wat flubberig geworden. Niet heel lelijk, maar ik draag het liefst strakker dan strak, maar dat vind ik er nu echt niet mooi uitzien.:D Als ik uit de kleintjes ben ga ik zéker aan de slag met mijn lijf en wil ik weer net zo'n mooi figuur krijgen als voorheen. Ik blijf wel realistisch, dus geobsedeerd zal ik hopelijk niet worden.

Zo dat was wel even genoeg spanning voor jullie he. Jullie willen natuurlijk allemaal weten óf ik nog heb getest........

19. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :D:D:D leuk he beetje spanning opbouwen!

Komt ie.....

Gisterenavond laat nog getest, streepje was weer net zo licht (eerder grijs dan roze) als de 1e.
    Toen kon ik het natuurlijk niet laten vanmorgen de laatste vroege test te doen en belofte maakt schuld, he...
    Nou, vanmorgen zag ik toch echt een heeel lichtROZE streepje, mijn man bevestigde dit!:)
    Joehoe, ik ga er gewoon van uit dat het goed zit!!!! Ik ga als ik terug ben van 'vakantie' nog eens testen (als ik dan niet ongesteld ben geworden) met de gewone testen van predictor. Liggen al klaar. Ik zou uiterlijk dinsdag ongesteld kunnen worden, dus het kan nog alle kanten uit, maar ik blijf een optimist én een realist....

20. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hey april wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaffffffffffffffff hey
    (ik wil je feliciteren maar zal nog even wachten denk ik :D)
    maar je komt di. weer terug van vak. ?

Deel Deze Pagina