Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @zwaaiende mini-cossy: WAT GAAAAAFFFFF!
    (Dat wil ik ook, haha... Kan niet wachten tot ik Fröbel zie zwaaien1)

@D1982: duim duim duim.... Ik doe mijn best voor je hoor! Ik hoop dat je lijf je niet voor de gek houdt deze keer.

2. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Het is echt rustig hier!

@ Tamar: nee, er is nog niet gezocht na de oorzaak. Ik kon een bloedtest laten doen, echter gaf mijn gyn. aan dat hier eigenlijk weinig tot niks uit zoul komen. We hebben besloten hier nog even mee te wachten...

@ Cossy, we gaan er inderdaad vanuit dat ik gewoon tweemaal pech gehad heb...

@ Tupp hoe voel je je vandaag?

Fijn weekend allemaal.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @hier: beetje misselijk. Af en toe een heel klein baarmoederkrampje, maar véél minder dan een week geleden. Tja, en dan de blaasontsteking. Ik heb vandaag cranberrysap gekocht. Ik heb onder grote belangstelling van mijn collega's het eerste glas gedronken. S M E R I G ! Ik zit mezelf nu op te peppen voor het tweede glas. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen te mengen met sinaasappelsap. Misschien dat het dan te pruimen is...?

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, haha, dat is erg dat het zo vies is. mengen met sinasappelsap kan volgens mij wel ja?
    hetis inderdaad af en toe spannend en leuk. ik probeer positief te blijven, ga maandag bellen of ik woensdag of donderdag kan komen? vast wel (en anders ga ik wel naar een andere gyn, die daar ook zit zodat ik toch weet hoever ik ben) hoop stiekem dat ik toch verder ben dat ik denk? dat ik ineens al 1 of 2weken langer zwanger ben (maar dat de testen niet pakten ofzo:D;) ga er niet teveel op hopen)

@cossy, :D gaaf een zwaaiende mini-cossy:D

@ karlijn, ik heb ook pas op dag 40 positief getest. had daarvoor een cyclus van 28 en 2keer daarvoor van 31. dus hopelijk voor jou hetzelfde.

@koorstlip: ik weet dat het kwaad kan voor baby's en kinderen (dat ze er heel ziek van kunnen worden) maar bij de bevalling? of bedoelde tupp dat niet??

@d1982, klinkt nogal lullig, maar hopelijk heb je gewoon 2keer pech gehad.

@hier, heb zeer in mijn buik (maag) heb teveel gegeten:) had zoveel honger. en na mijn eten een glaasje cola gedronken (nieuwe fles= veel prik) dus mijn buik is nogal vol;)
    vanmiddag zei vriend ineens (toen had ik nog niks gegeten) dat ik nogal een dikke buik heb (heb een jurkje aan) moest wel lachen, want het is ook echt zo. hij zei dat het leek alsof ik al veel langer zwanger ben:) zei tegen hem: geloof me of niet, dat zijn mijn darmen die naar boven geduwd worden (is toch ook zo?:p)

vanmiddag naar een medium/waarzegger geweest. was op zich wel grappig en interresant. hij vroeg of we nog kinderen wilden of dat het eraan zat te komen:D hij kon nog niet echt zien wat het was, maar hij dacht aan een jongen, dus ben benieuwd. (dat zeggen mijn pendels ook) hij zei ook dat alles goed ging en dat het de vorige keer de natuur geweest is, dat het gewoon niet goed zat met het kindje (vond ik wel geruststellend om te horen) en dat ik nog misselijk ga worden, geen 9maanden, maar ga wel misselijk worden. (moest lachen, want daar hoop ik stiekem op)
    en dat dit kindje iets (of veel?) drukker zal zijn dan leah (kan ook bijna niet anders, die is zo braaf en rustig) (volgens mij zei hij iets dat het vooral de eerste maanden pittig zal worden? dus ben benieuwd.

vriend had nog naar zijn werk gemaild of ze al iets meer wisten wanneer hij weg moest? maar het schip is de 31ste in de bahama's en daarna weten ze nog niet waar hij naartoe gaat? dus voor de rest nog geen nieuws. hoop dat hij ver moet varen:D dat hij nog een week of 3-4 thuis is. (maar anders zou het ongeveer 2weken zijn:()

ga zo even op mijn gemak op de bank zitten en een beetje water drinken:) hopelijk zakt mijn eten wat:)

5. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Brenjomin: nou, ik schrijf het misschien een beetje lullig... maar volgens haar levert een bloedonderzoek nauwelijks resultaat. Vanaf een derde miskraam gaan ze pas verder onderzoek doen... En hopelijk hoef ik dat niet meer te maken ;)

@ Tupp: hoe smaakt het cranberrysap met sinaasappelsap?

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    @D1982: onderzoek kan wel al na 2 mk, afhankelijk van zkh en gyn, maar je hebt gelijk, vaak komt er niets uit (zoals bij ons). Bovendien is het een heel positieve en goede gedachte dat het niet nodig is omdat de volgende x goed gaat, houd ik je aan :)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Brenjomi: sorry, ik bedoelde natuurlijk na de bevalling. Dus als je kindje geboren is, moet je voorzichtig zijn met knuffelen en kussen als je een actieve koortslip hebt.

@cranberrysap:
    - puur = een half glas van iets dat smerig is.
    - gemengd met sinaasappelsap = een heel glas van iets dat nog steeds niet lekker is.
    Ik geloof dat ik de tweede optie beter vind.

@L78 en D1982: We gaan er inderdaad vanuit dat ook jullie in het najaar van 2010 allebei een prachtige baby op aarde zetten. En dan organiseren we in zomer 2011 een play-date voor de kids. (Of die kids dat leuk vinden, kan me trouwens niks schelen... het gaat mij om die taarten waar hier steeds over gepraat wordt! :D)

@Brenjomi: Buikpijn al wat gezakt?

8. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Vind het een goede deal, count me in :)

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh nee, ik bedoelde dat het vast lullig klinkt zoals ik het schreef, maar dat het de volgende keer gewoon goed gaat. dat hoop ik voor je. (en hoop ook echt niet dat je het ooit nog eens mee moet maken)

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @tupp, ja het was wat gezakt, het ging beter. maar toen kreeg ik rond half 11 zin om iets te knabbelen;):) dus nu weer een beetje vol. mijn buik is ook niet echt zacht (zoals anders, mijn blubberbuik) maar iets harder. dus ik denk dat het wel meespeelt dat mijn darmen omhoog komen en daardoor mijn maag wat in de verdrukking zit?? (en ik heb gewoon teveel gegeten:D:))
    ken het gevoel nog wel een beetje van toen ik zwanger was van leah, op het eind kon ik dat ook hebben, (maar dan hoefde ik niet heel veel te eten) tijdens het eten moest ik dan al helemaal rechtop gaan zitten, anders ging dat al bijna niet meer. (en heb de laatste maand gaviscon gedronken voor het slapengaan, anders had ik steeds het zuur snachts:p)

en ben af en toe erg dom en onhandig, daarnet bij mijn schoonouders geweest (daar gegeten) en leah ging na het eten spelen. er lag een aansteker op de kleine tafel (die vond ze natuurlijk leuker dan de kleurtjes) dus ze pakte hem en gaf hem aan mij. dus ik dacht: oh ik leg hem even op de kachel (allesbrander van rvs) maar de kachel stond aan:) (en word dus helemaal warm, ook de buitenkant) gelukkig zagen vriend en schoonmoeder gelijk wat ik deed en keken heel stom en vriend haalde hem er gelijk vanaf:$ hij begon al licht te roken. (oeps)
    schoonmoeder weet nog niet dat ik zwanger ben. misschien dat we het vrijdag vertellen als ze jarig is??? (maar wil mijn ouders en zussen eerst inlichten)

nou dames, ik ga zo slapen, de was is bijna droog (even van alles gewassen vandaag, want heb bijna geen plek om het op te hangen, dus als de verwarming aanstaat is dat makkelijker)
    alvast weltrusten en tot morgen

11. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Goedemorgen,
    Hier alweer wakker! Terwijl mijn dochtertje nog slaapt, straks grote boodschappen halen, er komt een fotograaf ons huis fotograveren, ben benieuwd! Vanmiddag een verjaardag! Al met al een drukke dag....

Die cranberriesap, bah ik moet er niet aan denken, maar als het helpt moet jewel!

Heb je een beetje kunnen slapen brenjomi met je volle buik?

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben ik net wakker, herinneren jullie me er alweer aan dat ik straks cranberrysap moet drinken bij het ontbijt... :(

Is dat de befaamde zwangerschaps-dementie waar je last van hebt Brenjomi? Of ben je altijd zo. ;) Ik merk dat ik me wat minder goed kan concentreren tijdens het autorijden. (Maar even niet meer doen dus.)
    Nu is mijn concentratie nooit geweldig hoor... Maar meestal kan ik me in de auto wel opppepen. Of ik moet echt heel moe zijn ofzo.

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    goedemorgen dames,
    @tamar, hihi, heb best goed geslapen, toen ik eenmaal in mijn bed lag was het al wat gezakt gelukkig.

@tupp, denk inderdaad dat het zwangerschapsdementie is:D

wat is het rustig hier?? dat ben ik niet gewend;) kan wel merken dat april en kirrebir op vakantie zijn:D;)

@hier, heb zeer in mijn rug, heb ik wel vaker, maar tis nu steeds. alsof het vast zit? voel het bij ongeveer alles wat ik doe, dat is vervelend. word er af en toe chagi van.
    voor de rest alles goed. merk aan sommige dingen wel goed dat ik zwanger ben, mijn haar zit vreselijk (ligt ook deels aan het weer) mijn handen en gezicht zijn best droog (maar als ik iets op mijn gezicht smeer is het daarna supervet)
    en mijn haar is nu pluizig, maar morgenochtend weeral vettig?

nou dames, alvast een prettige zaterdag.

14. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    #614 D1982, 30 jan 2010
    Laatst bewerkt: 30 jan 2010
    Wat is het onzettend rustig. Waar is iedereen?

@ Nisa: je had vandaag toch weer een echo? Hoe was het?

@ hier: nog altijd dezelfde kwaaltjes...;)

Nog een fijne zaterdag

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een tijdje best wel last gehad van mijn rug, maar dat is nu weer zo goed als over. Hier ook een rode huid. Normaal kan ik best een keer zonder handschoenen naar buiten, zelfs met deze kou. Dat hoef ik nu echt niet te doen! De hele dag zijn mijn handen zo droog dat het pijn doet.

Ik heb vandaag al twee middagdutjes gedaan. :D Lekker!

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oh nee!! We waren naar de tweede pagina verdwenen. Dat kan natuurlijk niet, er moet hier meer gekletst worden!

@hier: MISSELIJK! En straks zit het huis voor verjaardagsvisite. Ik kan niet zeggen dat ik er al echt zin in heb. Hopelijk gaat het straks weer wat beter. Tuppman wordt maandag 30. :D Dus ik moet hem natuurlijk wel een beetje verwennen.
    Ik ben trouwens sinds gisterenochtend bezig met de peniciline en ik heb er tot nu toe geen reactie op. Ik denk dat we dus veilig kunnen stellen dat ik er niet allergisch voor ben. (Hoewel de misselijkheid wel voor een deel door die pillen wordt veroorzaakt. Maar ja: misselijk was ik toch al.)

17. 4days

4days Niet meer actief

HOERAAAAA, IK HEB HET HARTJE GEHOORD!!! :D Zelf gevonden met de angelsound. Ik had eigenlijk nog helemaal niet verwacht het te kunnen horen met 9w6d, bij Vince hoorde ik het pas in de 11e week. Maar ik vond het echt meteen, luid en duidelijk! :D Helemaal happy nu!

Tupp -> Balen dat je zo misselijk bent! :( Hopelijk duurt het niet meer al te lang en gaat het met een week of 11 weer weg...

18. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    Heeft iemand nog wat van Nisa gehoord?

@ Tupp: een fijne verjaardag. Oh tupp-man moet er aan geloven: hij wordt 30 ;). Hopelijk trekt de misselijkheid in de loop van de dag een beetje weg en hebben jullie een fijne verjaardag! Mooi dat je geen reactie hebt van de penciline. Had je nog overleg gehad met HA?

@ Cossy: mooi dat je het hartje al gehoord hebt! Dat is best vroeg he?

@ Brenjomin: hoe is het nu met je rug?

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,

ik heb gister in nisa haar berichten zitten zoeken (was even heel nieuwsgierig;)) en zag dat ze in een ander topic een foto van de echo gezet had. dus volgens mij was alles goed:D

@tupp, oh dat ook vervelend dat je misselijk bent en allemaal visite krijgt;) hopelijk zakt het straks wat?

@cossy, leuk leuk, weet niet meer wanneer ik hem bij leah kon horen, maar vond dat ook altijd supergaaf.

@hier, mijn rug gaat al beter, af en toe bij bukken ofzo nog wel, maar voor de rest niet meer zo veel pijn.

vanmorgen naar een verjaardag geweest, was wel gezellig. sommige keken af en toe even naar mijn buik (ik vond dat hij al minder dik leek dan 2dagen geleden, of het moet aan mijn kleren gelegen hebben;)) maar heb gedaan of er niks aan de hand was, niemand weet het nog. (van familie)

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik kom heel even gluren. Heb niet zoveel te melden. Ben aan het wachten tot de echo van a.s. donderdag. Bij vlagen ben ik er erg nerveus voor, bij vlagen gerustgesteld door de 1e goede echo.
    De misselijkheid is gelukkig helemaal weg, ik had er alleen vorig weekend last.

Wat fijn dat je hartje al gehoord hebt, Cossy!

Hoop dat jouw misselijkheid ook snel afzakt, Tupp!

O ja, donderdag neem ik mijn moeder, oftewel oma :D, mee naar de echo. Mijn vriend moet werken en had al voor de vorige echo vrij moeten nemen, dat ging deze keer niet. Vind het nog steeds gek om mijn moeder oma te noemen, hihi. Dit wordt haar eerste kleinkind :D.

Deel Deze Pagina