Vooruit kijken na miskraam - part 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    D1982: nou de echo is goed gegaan hoor
    we zagen een duidelijke vruchtzak wat klopte met mn nod
    mag volgende week donderdag weer terug.
    kan niet wachten tot ik het hartje heb gehoord

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hahaha dat wat jij precies noemt heeft bij ons nisa-man ipv ik:D:D

@tupp: gefeliciteed met de 30ste verjaardag van tupp-man,
    alleen jammer dat je dan zo misselijk ben, bij mij is het gisteren ook begonnen helaas maar nu gaat het wel.

@krokodieltje: wat spannend dat je weer een echo krijgt hij zal veel mooier zijn als de vorige keer mini-kroko lekker gegroeid en zwaaiend en al ;) tis zo donderdag hoor ;)

@cossy: fijn dat je zo vroeg al wat kon horen met de angelsound.
    wil later ook wel zon ding

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ nisa, gefeliciteerd met je goede echo! Mag je nu elke week komen?

@ krokodieltje, fijn dat je niet meer misselijk bent! Oma vind het vast geweldig de echo! Zelf heb ik de laatste keer mijn schoonmoeder meegenomen end at was ook nog eens op haar verjaardag!

@ cossy, wat goed dat je het hartje nu al hebt gehoord! Ik dacht dat dat nog niet kon, maar het blijtk dus van wel, super!

@tupp, heb je de visite overleefd? Als je misselijk bent, wil je helemaal niet aan lekkere hapjes denken!

@brenjomi, hoe is het nu met je rug?

@ ano, wanneer ga je testen? Ja ik blijf het vragen hoor......

@ april en kirrebir, hoe was jullie vakantie?

@ hier, EXTREEM MOE, lig al de hele dag op de bank of op bed, mijn benen en armen werken niet mee! Die voelen aan alsof ik griep heb! Sorry hoor, maar het moest er even uit!
    Gister een te drukke dag gehad!
    Ik heb nog een zwangerschapskwaal ontdekt, waarvan ik niet wist dat die bestond....Metaalsmaak! Bah, wat is dat vies, poets zo'n 5 x per dag mijn tanden, maar niets helpt afdoende!
    Dacht eerstd at het met mijn verkoudheid te maken had, maar dat blijkt dus niet!
    Het positieve nieuws, woensdag de volgende echo! Die dag staan we ook in de krant met de verbouwing van ons huis! Lachen he! We zijn benaderd via onze website!

Liefs Tamar

4. 4days

4days Niet meer actief

Tnx dames! Ik heb helaas even niet veel tijd om te reageren, dus zal straks alles rustig lezen.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Het is inderdaad best vroeg voor 10 weken, maar of je het wel of niet hoort is van meerdere dingen afhankelijk. Ja baarmoeder mag niet te diep liggen, het kindje mag niet te ver onderaan liggen, je moet vrij slank zijn en je blaas moet liefst vol zijn. Dan kun je het soms al met 8 weken horen. :)

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

@cossy,leuk dat je t hartje gehoord heb hor.
    @nisa,leuk dat je volgende weeek weer mag komen voor een echo.

@hier,vanochtend ongesteld geworden.
    Gelijk weer lekker hevig:(
    Baalde er echt even van.
    Had er echt een goed gevoel bij deze keer.
    Maar helaas....
    Was er even chaggo van...
    Komt denk ik ook omdat het de vorige keer al in ronde 1 raak was.
    Dus heb er even de balen van maar dat is morgen wel weer goed..

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @Ano, balen dat je ongi bent geworden! Ik snap heel goed dat je echt even uit je doen was!

Liefs

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    dank je Tamar.
    Morgen komt het allemaal wel weer goed maar vandaag ben ik niet gezellig hahahaha

8. D1982

D1982 Actief lid

12 mrt 2009
    301
    0
    0
    Limburg
    @ Nisa: mooie echo! We hadden je hier al gemist ;)

@ Tupp: hoe was de verjaardag? Is de misselijkheid iets gezakt?

@ Krokodieltje: donderdag al de tweede echo. Jammer dat je vriend niet mee kan, maar je moeder meenemen is vast ook hartstikke leuk!

@ Ano: wat balen dat je ongesteld bent geworden. Zeker omdat je er wel een goed gevoel bij had... Bij mij was het beide keren ook in een keer raak en nu ben ik al met de derde ronde bezig... ik begrijp hoe frustrerend het is!

@ Tamar: ja ik heb wel eens gehoord over een metaalsmaak... lijkt me inderdaad niet erg prettig!
    Je schreef dat je erg moe bent en pijn hebt in je lichaam. Heb je ook last van je gewichten en koorts? Misschien heb je inderdaad een griepje, want als zwangere ben je vatbaarder voor een verkoudheid.

@ Hier: we hebben net mijn vaders verjaardag gevierd. En nu ben ik even helemaal down... Ik geloof niet dat ik verteld heb dat mijn zusje zwanger is. Maar dat is echt ontzettend frustrerend en het is niet dat ik het haar niet gun! Maar iedereen is maar steeds met haar bezig over de zwangerschap en er is niemand die eens aan mij vraagt hoe het nu gaat. het lijkt wel of idereen het onderwerp dood zweigt:( sorry voor mij berichtje, maar het moest er even uit.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Cossy: Fijn dat je het hartje al kunt horen! Ik ben stiekem een beetje jaloers, het zou mij ook wel geruststellen nu!

@Nisa: Fijn, weer een goede echo!

@Tamar: Oh, die metaalsmaak hoort er dus ook bij? Heb ik ook af en toe. Ik dacht dat het door ‘t cranberrysap kwam ofzo. Ik ben ook zo vreselijk moe. Ik kan niet wachten tot die fase van 'extra energie' aanbreekt! (Die zit toch ook ergens in je zwangerschap?)

@D1982: Vervelend als jij er zo bij zit terwijl het over je zusjes zwangerschap gaat. Ik begrijp dat jij je daar rot bij voelt!

@Ano: Jammer!

@hier; Ik heb de visite overleefd. 't Is gewoon zonde voor dat mannetje van mij; hij heeft op zijn eigen verjaardag het meeste gedaan. Vanochtend al gepoetst en vanmiddag kwam hij vaak al in de benen om drinken in te schenken. Aangezien ik me zelf niet zo lekker voel en dus niet zo'n zin heb in eten, heb ik niet zo in de gaten dat een ander dat misschien wel wil. Ik was blij dat ze op een gegeven moment naar huis gingen!
    Nu zit ik te wachten tot het tijd is voor mijn laatste pil. Eigenlijk moet ik ze elke 8 uur innemen, wat zou betekenen dat ik de volgende om half 11 moet innemen. Ik maar daar maar half 10 van, want ik wilde eigenlijk om 8 uur al naar bed!

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @ano, dat is balen, vooral ook omdat je gevoel zo goed was.

@d1982: dat is inderdaad vervelend, vooral omdat je er zelf wel graag over wil praten. (ik niet altijd, ligt vaak aan de personen en de hoeveelheid mensen er bij zijn)
    hopelijk test je positief. ik duim voor je.

@tupp, gelukkig heb je het overleeft, ik vergeet de visite ook af en toe drinken te geven:) van de week kwam een vriendin me ophalen en was nog even bezig met spullen pakken en nog vlug iets eten. zegt vriend ineens: goh wil je niks drinken:D oeps, vergeten.
    maar als je misselijk bent kan ik me het heel goed voorstellen, zou er ook geen zin in hebben.
    en dan helemaal vervelend dat je die pil nog moet nemen, misschien anders je wekker zetten en hem dan nemen? (als je makkelijk weer in slaap valt??)

@hier, ben ook moe, ga zo naar mijn bed. morgen naar de ikea met mijn zus, denk niet dat ik mijn mond zal kunnen houden:D maar dat geeft niet. morgen ook bellen voor een afspraak bij de gyn. hopelijk woensdag? anders donderdag.
    alvast weltrusten.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb kunnen slapen van 10 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts. Daarna ben ik om de haverklap wakker geworden. Ik kon gewoon niet langer dan 20 minuten tot een half uurtje slapen. Kortom: ik ben doodop. Vanaf een uur of 6 was ik ook nog kotsmisselijk. Ik was eerst van plan om toch gewoon naar school te gaan en te proberen te werken. Maar toen ik bedacht dat ik er dan eerst naartoe moest fietsen... Het is maar vijf minuutjes rijden, maar ik dacht echt: dat haal ik nooit. Ik kan amper recht vooruit kijken van vermoeidheid. Dus maar afgebeld en terug naar bed. Om half 10 heb ik het opgegeven. Ik probeer nu tot een uur of 12 wakker te blijven, in de hoop dat ik dan een paar uurtjes achter elkaar kan slapen. Pfff, ik hoop dat ik vannacht beter slaap!

@Brenjomi: veel plezier bij Ikea. Dat is altijd 1 van mijn favoriete uitstapjes. Haha.

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @ano: hey jammer dat je ongie ben geworden, maar liever ongie als het toch niet raak is dan een uitblijvende mens. toch?
    hoop dat j de volgende raak wel een dikke 2de streep zal zien;)

D1982: hey 2 dgn voor nod!!!! lust je taart :D:D:D:D:D
    wanneer ga je testen meid, want jij had er ook een goed gevoel over toch? en wie weet ben je straks samen met je zus lekker samen zwanger!!!!! lijkt me heel leuk zoiets:)
    en ja de een wil er wel over praten en de ander (netalsik) liever niet. denk dat het ook moeilijk is voor anderen maar ze kunnen het vragen en erbij zeggen als je het niet wil dan vraag ik er niet meer naar. maar moet bekennen dat ik dat ook niet zo gauw durf ben altijd bang om dan die nare gevoelens weer naar boven haal. maar hier vragen we het wel hoor meid ;)
    en mis. dat het praten tegen vreemden makkelijker is als tegen bekenden

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    brenjomi: ik wil ook wel mee hoor naar ikea (lekkere zalm hmmmm)

tupp: he bah ik ben niet te genieten als ik niet goed geslapen heb. je gaat dus toch niet naar werk. nou ja je moet je wel goed voelen toch. hoop dat je straks wel kan slapen ;)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik hoop dat ik morgen wel weer gewoon kan werken. Ik hou niet zo van thuiszitten. Ik zit nu al te bedenken welke les de invaller niet kan geven, omdat ik de stencils nog niet klaar had gelegd. Maar ja, een doodmoe-e (?) en sjaggi juf werkt natuurlijk ook niet voor de kids.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Ano, ik lees net dat jij ook weer in het wachtbankje zit. Wat jammer! Gaat het een beetje of ben je nog erg teleurgesteld?

@ Cossy: wat een prachtige film van je kindje! Mooi om hem/haar zo te zien bewegen!! Je hebt die dvd zeker al grijsgedraaid, of niet ;)

@ cranberrysap: er zijn ook pilletjes (bij Tuinen denk ik), die smaken wat minder vies. Ik vind het zelf wel lekker, maar het is wel een smaak waar je aan moet wennen idd. Jammer dat jullie er geen rum in mogen doen (dat is dan weer één van de positieve kanten van niet zwanger zijn :D).

@ hier: woensdag mag ik naar de HA, ik weet niet of die me iets kan vertellen, maar ik vind al die positieve testen zo bizar. Ik wil het nu gewoon weten. Spannend hoor! En die "vriendin" heb ik idd even op de negeer gezet. Er is een email in de maak waarin probeer niet boos te worden en uit te leggen dat mijn wereld even heel klein is. Ik zie het wel. Ik hoorde van wel meer meiden dat ze hun omgeving niet met hun miskraam om kon gaan, dus het ligt niet aan mij :) Verder gaat het weer best goed. We zijn weer druk aan het oefenen... altijd leuk :D

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #636 zilvervosje, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
    * Oeps, dit berichtje ging mis*

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is voor de omgeving ook moeilijk hoor, dat snap ik wel. Zeker als het wat langer geleden is. Je weet niet wanneer iemand er klaar voor is om weer door te gaan. Je wilt het niet doodzwijgen, maar je wilt er ook niet op het verkeerde moment over beginnen.

Ik hoop dat de huisarts je meer kan vertellen, Zilvervosje.

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ D1982: Dat is trouwens idd niet leuk, zeg, als jouw miskraam en kinderwens zo doodgezwegen worden! Mensen kunnen soms zo bot zijn! En het voelt zo naar om daar met je verdriet en hoop te zitten en dat niemand het er over heeft. Alsof het nooit gebeurd is. Heb je het aangegeven bij je familie of kan dat niet?

Soms helpt het mij om de omgeving wat "instructies" mee te geven. Afgelopen vrijdag had ik een feestje met vrienden en eentje zei dat een leven zonder kids ook leuk kon zijn, en dat ik echt geen kindjes meer wilde als ik zijn zoontje die avond had meegemaakt. Hij bedoelde het vast goed, maar ik heb wel lief aangegeven dat die opmerking nergens op slaat, dat ik liever heb dat mijn vrienden gewoon luisteren. We hoeven het er niet eens echt over te hebben, als je maar een beetje erkenning krijgt dat jij ook zwanger was en dat er echt een kindje was. Dat scheelt wel, want de rest van mijn vrienden weet dan ook meteen wat er van ze "verwacht" wordt ;). Misschien helpt het? Maar ondertussen krijg je een gorte digitale knuffel!

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @cranberrysap: ik had eerst heel duur puur sap. Nu heb ik een stuk goedkoper spul dat al verdund is. Dat is wel te pruimen, maar ik denk ook dat het minder effectief is.

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ Tupp: Hihi, ja, bitter is het hè? Sommige mensen doen er suiker of siroop in (ahornsiroop ofzo), maar dan krijg je weer een hoop suikers binnen. Ik vind het tegenwoordig echt heerlijk, maar dat heeft mijn moeder een hoop werk gekost! ;)

Deel Deze Pagina